Je hebt blijkbaar een hekel aan geld zo te zien.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:59 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
![]()
Alsof de VVD het zo goed doet.
Het enige waar zij aan denken is geld, geld en nog eens geld.
Een ook de burgers voorliegen hebben ze bij de VVD helemaal geen moeite mee, evenals de sociaal zwakkere over het hoofd zien. Jah, als je geld hebt, en voornamelijk aan je eigen hagje denkt moet je inderdaad voor de VVD gaan.![]()
Al vragen mensen advies aan hun tuinkabouter.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:37 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Nee, maar dat landen die geen democratie kennen een stem advies geven aan Moslims moet niet kunnen!
En jij aanbid het?quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je hebt blijkbaar een hekel aan geld zo te zien.
Nou ja, op zich snap ik wel een beetje zijn beweegredenen; hij wil gewoon niet dat er via de OZB een enorme lastenverzwaring komt.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
http://www.volkskrant.nl/den_haag/article233853.ece?source=rss
goedzo Zalm, goedzo VVD
neehoor, ik heb graag geld en werk daar ook hard voor.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je hebt blijkbaar een hekel aan geld zo te zien.
Foto!quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:03 schreef sweetgirly het volgende:
-verhaal-
Daar zakt je broek soms vanaf.
Ben ik ook voor, maar ik ben wel van mening dat de PVDA niet streng genoeg beleid voert voor wie er in aanmerking hiervoor komen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:04 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
neehoor, ik heb graag geld en werk daar ook hard voor.
Maar ik vind het ook belangrijk dat de minder bedeelden het kunnen redden in deze maatschappij. Dus dat betekent dat iedereen eten heeft en een dak boven z'n hoofd. Dat er niet geouwehoerd wordt met uitkeringen van bijvoorbeeld gehandicapten en bejaarden, etc. etc.
En dat zijn dingen die de VVD nogal eens lijkt te vergeten.
Neuh, maar ik ben bereid een paar centen af te staan voor hen die het (echt) nodig hebben.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Zonder geld werkt er NIETS. Of ga jij voor de katsekut werken?
Daar moeten ze idd ook vanaf blijven.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:04 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Dat er niet geouwehoerd wordt met uitkeringen van bijvoorbeeld gehandicapten en bejaarden, etc. etc.
En links lijkt nog weleens te vergeten dat het gros van de uitkeringstrekkers NIET uit bejaarden en gehandicapten bestaat. Of willen ze dat vergeten, om zo toch vooral de koopkracht in stand te houden, en de werkloosheid, etc.quote:En dat zijn dingen die de VVD nogal eens lijkt te vergeten.
de PvdA heeft wel geleerd van zijn fouten, ik zie nu bij het huidige kabinet juist te veel mensen die de dupe worden van de strenge selectie. Oude mensen die net naast de pot pissen en echt van een te klein bedrag per maand rond moeten komen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ben ik ook voor, maar ik ben wel van mening dat de PVDA niet streng genoeg beleid voert voor wie er in aanmerking hiervoor komen.
Iddquote:Op woensdag 8 maart 2006 14:09 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
de PvdA heeft wel geleerd van zijn fouten, ik zie nu bij het huidige kabinet juist te veel mensen die de dupe worden van de strenge selectie. Oude mensen die net naast de pot pissen en echt van een te klein bedrag per maand rond moeten komen.
Maar we zijn het dus voor de 2e keer in volgens mij 1 topic met elkaar eens.
Helaas hebben ze het in dit land zo ver laten komen dat een hele grote groep jongeren met prima kwalificaties nutteloos thuis zitten en geen baan kunnen vinden. Wat er vervolgens ook nog eens gebeurt is dat er geen werk wordt gecreeerd dat gebruik maakt van de specifieke capaciteiten die deze groep heeft maar dat ze voor hongerloontjes in lagere posities worden geduwd.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:03 schreef sweetgirly het volgende:
Het gaat om lekkermakerij, en daar heeft de Nederlandse economie geen drol aan. Meer organisaties die probleemgevallen moeten helpen, meer voedselbanken etc. Nee, streng zijn, kaf van het koren scheiden, belonen door juist als men werkt/studeert etc en NIET afstraffen en belonen voor NIKS doen.
Ik ben er niet bang voorquote:Op woensdag 8 maart 2006 13:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit is echt het toppunt van integratie. Een allochtoon die bang is voor buitenlanders![]()
![]()
dVTB, ik denk dat zowel de rijke als de "arme" dezelfde belangen hebbenquote:Op woensdag 8 maart 2006 13:34 schreef dVTB het volgende:
[..]
Oh, wilde je soms beweren dat mensen die rechts stemmen dat NIET uit eigenbelang doen? Die meneer in die grote villa, met die vette Jaguar en een leuk zeilschip de haven, een tweede huisje in Frankrijk en 800.000 euro op de bank stemt zeker op de VVD omdat die partij zich zo goed inzet voor de armoedebestijding?![]()
Deicoontjes vliegen je hier om de oren op Fok. Het toont alleen maar aan wie hier slechte verliezers zijn. Allochtonen horen nu eenmaal niet vaak bij de rijkste bevolkingsgroepen in ons land, vandaar dat ze stemmen op partijen die voor de armen opkomen. Lijkt me tamelijk logisch. En overigens moet je hun invloed niet overschatten. Maar 38% van de allochtonen is komen opdagen.
ik stel voor de feitekijke onjuistheden achterwege te latenquote:En wat je belastingstaking betreft: zullen we als tegenmaatregel dan ook maar onmiddellijk de hypotheekrente-aftrek afschaffen? De rijkste 7 procent van dit land strijkt namelijk 42 procent van het geld op! De mensen die het het minste nodig hebben, zoals bovengenoemde meneer, krijgen het meeste geld, omdat ze een fikse hypotheek nemen. Maar nee, die meneer stemt natuuuuurlijk niet zijn eigen portemonnee rijk, met zijn VVD-stem....
ga je mond spoelen, als er een club je is dat het alleen maar oevr geld heeft dan is het links wel. Hier moet geld heen, daar moet geld heen. Meer geld zo. compensatietje hierquote:Op woensdag 8 maart 2006 13:59 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
![]()
Alsof de VVD het zo goed doet.
Het enige waar zij aan denken is geld, geld en nog eens geld.
Een ook de burgers voorliegen hebben ze bij de VVD helemaal geen moeite mee, evenals de sociaal zwakkere over het hoofd zien. Jah, als je geld hebt, en voornamelijk aan je eigen hagje denkt moet je inderdaad voor de VVD gaan.![]()
Jij hebt het natuurlijk nooit over geld, toch?quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:24 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ga je mond spoelen, als er een club je is dat het alleen maar oevr geld heeft dan is het links wel. Hier moet geld heen, daar moet geld heen. Meer geld zo. compensatietje hier![]()
![]()
hou je walgelijke opmerkingen voor je.
En dat is een veel interessanter gegeven dan op welke partij de overblijvers wel stemmenquote:Op woensdag 8 maart 2006 08:57 schreef Sidekick het volgende:
Allochtonen stemmen massaal niet. 63% maar liefst.
Je kunt het ook verloochening van je afkomst noemen, maar slimme binding is ook een term ja.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:53 schreef SCH het volgende:
De PvdA is gewoon slim om deze doelgroep aan zich te binden. Gemiste kans voor de andere partijen. Dus is het allemaal kinnesinne.
Allebei zijn interessante gegevens. Maar allochtonen stemmen massaler niet dan op de PvdA.quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
En dat is een veel interessanter gegeven dan op welke partij de overblijvers wel stemmen.
Ik vond het dan ook een rare teletekstkop: Allochtonen stemmen massaal op de PvdA, terwijl minder dan de helft gestemd heeft (en wie weet hoeveel volmachten daar nog tussen zitten of blanco's). Eigenlijk is dit een zeer negatief signaal naar de politiek, maar die zullen het wel weer positief uitleggen voor henzelf ('Blijkbaar zijn ze tevreden dan').quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:00 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Allebei zijn interessante gegevens. Maar allochtonen stemmen massaler niet dan op de PvdA.
Zeker in onze democratie waar de meerdeheid heilig is, is er nu een ruime meerderheid niet naar de stembus gegaan door welke reden dan ook. Dat vind ik inderdaad interessanter.
Je bent een topgozerquote:Op woensdag 8 maart 2006 15:50 schreef mForce het volgende:
[..]
Ik ben er niet bang voormaar je hoeft geen volbloed Hollander te zijn om te zien dat het de verkeerde kant op gaat!? ik kijk er gewoon anders tegenaan, heel leuk dat Ali met heel zijn familie in Nederland wil wonen maar dat moet toch niet ten koste van Nederland(ers)! als Nederland over een paar jaar vol staat met moskees ben ik weg! we passen ons teveel aan! buitenlanders moeten zich aanpassen aan onze maatschappij en niet andersom! HEB IK OOK GEDAAN! dus niet zeuren dat het niet zomaar kan.
Ps: Als Ali wil werken en zichzelf niet opblaast of Carmagedon nadoet op het TUE vind ik het best en anders opbokken!
My 2 (euro)cents![]()
Logisch ... veel Iraanse vluchtelingen zijn hoogopgeleide mensen die beperkt werden in hun denkwijze. Marokkanen zijn voornamelijk Berbers die alles aannemen zo lang ze maar door anderen onderhouden worden.quote:Op woensdag 8 maart 2006 17:24 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Je bent een topgozer, valt me op dat veel vluchtelingen (vooral Iraniers) een stuk sceptischer zijn tegenover de Islam (dan bijvoorbeeld marrokanen) Is ook wel logisch, velen van jullie zijn juist gevlucht voor de geloofextremisten in Iran.
Ik zou het echt niet wetenquote:Op woensdag 8 maart 2006 17:24 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Je bent een topgozer, valt me op dat veel vluchtelingen (vooral Iraniers) een stuk sceptischer zijn tegenover de Islam (dan bijvoorbeeld marrokanen) Is ook wel logisch, velen van jullie zijn juist gevlucht voor de geloofextremisten in Iran.
Zou er trouwens een correlatie bestaan tussen perfect geintegreerd zijn van nieuwkomers en rechts stemmen? Het valt mij wel vaak op dat sommige mensen waarvan je vaak niet eens merkt dat ze allochtoon zijn en dan ook als Hollander beschouwt, maar wel gewoon officieel allochtoon zijn, vaak erg rechts stemmen. En dat al die Marrokanen en Turken die slecht geintegreerd hardstikke links stemmen.
Hm laat ik even zeggen dat Zalm wel gelijk heeft. Misschien niet voor alle steden, maar iug wel wat mijn gemeente betrefd. Want hier is het dus wel gebeurd dat de gemeente de boel heeft proberen op te lichten door de waarde van huizen 10% hoger te stellen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
http://www.volkskrant.nl/den_haag/article233853.ece?source=rss
goedzo Zalm, goedzo VVD
Ik ben niet hoogopgeleidquote:Op woensdag 8 maart 2006 17:29 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Logisch ... veel Iraanse vluchtelingen zijn hoogopgeleide mensen die beperkt werden in hun denkwijze. Marokkanen zijn voornamelijk Berbers die alles aannemen zo lang ze maar door anderen onderhouden worden.
quote:Op woensdag 8 maart 2006 16:24 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ga je mond spoelen, als er een club je is dat het alleen maar oevr geld heeft dan is het links wel. Hier moet geld heen, daar moet geld heen. Meer geld zo. compensatietje hier![]()
![]()
hou je walgelijke opmerkingen voor je.
Hard doorleren dan maarquote:Op woensdag 8 maart 2006 18:28 schreef mForce het volgende:
[..]
Ik ben niet hoogopgeleidmbo-patiëntje
Mwah sommige mensen zijn gewoon sociaal en hebben het beste met Nederland voor.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:50 schreef schatje het volgende:
Ja, het is echt een open deur intrappen.
Slechte verliezers enzo.
Die heb ik niet gezien. Vertel eens, ben benieuwd.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:53 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Mwah sommige mensen zijn gewoon sociaal en hebben het beste met Nederland voor.
Als je de Netwerk aflevering hebt gezien over Nijmegen met het linkse bestuur dan piep je wel anders. Is alleen aantrekkelijk voor mensen die niet werken of geen flikker verdienen.
Dat is juist mijn motto om niet op de VVD of een andere rechtse partij te stemmen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:53 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Als je de Netwerk aflevering hebt gezien over Nijmegen met het linkse bestuur dan piep je wel anders. Is alleen aantrekkelijk voor mensen die niet werken of geen flikker verdienen.
Misschien kun je bij uitzending gemist het nog eens terug kijken. Was best een interessante docu over de voors en tegens van een links kabinet en de mogelijke gevolgen voor de samenleving. Nijmegen werd gekozen omdat deze de afgelopen 4 jaar een linkse coalitie hebben gehad bestaande uit PVDA, GL en SP.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die heb ik niet gezien. Vertel eens, ben benieuwd.
Sociaal?quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:53 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Dat snap ik wel. Maar het is aan de ene kant erg dubbel allemaal. Ik ben namelijk van mening dat iedereen het in NL goed moet hebben maar dat moet niet ten koste gaan van mensen die hard hebben gewerkt en Nederland op de kaart zetten d.m.v. bedrijven, banen creeeren etc.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:58 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dat is juist mijn motto om niet op de VVD of een andere rechtse partij te stemmen.![]()
bronquote:VVD-fractievoorzitter Van Aartsen waarschuwt Nederland voor 'het rode gevaar' in de vorm van colleges van PvdA-SP-GroenLinks en hij wijst daarbij op Nijmegen. Mag ik Van Aartsen erop wijzen dat volgens onderzoek van TweeVandaag de Nijmeegse bevolking juist zeer tevreden is over het stadsbestuur? Er is geen enkele gemeente in Nederland waar mensen positiever zijn over hun bestuur dan in Nijmegen. Mag ik hem erop wijzen dat zelfs de lokale VVD daar vol lof is over de SP? Van Aartsen en de VVD hebben besloten alleen nog maar modder te gooien en noemen dat verkiezingscampagne. Ze moeten zich aan de feiten houden.Dat maakt ze een stuk geloofwaardiger. Ik ga in ieder geval voor een links bestuur. Nijmegen is zo slecht nog niet.
Bij Netwerk lieten ze een ander beeld zien. Namelijk ook de nadelen van een overwegend linkse coalitie.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:04 schreef schatje het volgende:
[..]
bron
Ik zal eens kijken of ik dat onderzoek van Twee Vandaag kan vinden.
bronquote:Van de elf grote steden in Nederland zijn de inwoners van Nijmegen het meest tevreden over het bestuur van hun gemeente de afgelopen vier jaar. Dat blijkt uit een onderzoek onder 20.000 leden van het Twee Vandaag opinie-panel.
Meest tevreden
De helft van de Nijmegenaren noemt het bestuur goed tot heel goed. Rotterdam eindigt op de tweede plaats en de stad Groningen komt in het onderzoek op de derde plaats.
Minst tevreden
De inwoners van Eindhoven zijn het minst te spreken over de prestaties van het bestuur, gevolgd door Almere en Amsterdam.
Bron: RTL Nieuws
Ja maar schatje rotterdam eindigd op een 2e plaats met een rechtse gemeente. En in Rotterdam zijn ook een boel haken en ogen en zo ook in Nijmegen wat die uitzending van Netwerk naar voren bracht.quote:
Helemaal mee eens. Ik ben zelf ook een VVD stemmer maar ben het helaas niet met alle punten van VVD eens dus ik vind het hoog tijd dat er ook over bepaalde punten wat meer links gedacht mag worden. PVDA en CDA in regering mag van mij idd best. PVDA kan dan haar linkse kant laten zien en CDA haar midden/rechtse kant.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:18 schreef base3ball het volgende:
Dat het in Nijmegen goed gaat zegt niks over hoe het landelijk werkt. Maar het is natuurlijk ook zo dat in gemeenten een links college goed kan werken, maar landelijk zal dit grote problemen geven.
Het vervelende is echter dat je dit achteraf pas merkt. In het begin lijkt het dan hosana te gaan, en jaren na deze tijd wordt duidelijk wat een puinhoop het is geworden.
Andersom is een geheel rechtse coalitie ook niet goed zoals eerder al gezegd.
Denk dat het het beste is dat er een coalitie komt tussen PvdA en CDA (terwijl ik zelf VVD stem), want dan heb je meer een evenwicht en slaat het niet naar links of rechts door.
Bovendien heeft deze coalitie ook meer zetels (nou ja in de peiling dan, wat niet echt garaant staat voor de uiteindelijke werkelijkheid) dan een geheel linkse regering.
Nederland vol staat met moskeeen??? Wat een retoriek zegquote:Op woensdag 8 maart 2006 15:50 schreef mForce het volgende:
[..]
Ik ben er niet bang voormaar je hoeft geen volbloed Hollander te zijn om te zien dat het de verkeerde kant op gaat!? ik kijk er gewoon anders tegenaan, heel leuk dat Ali met heel zijn familie in Nederland wil wonen maar dat moet toch niet ten koste van Nederland(ers)! als Nederland over een paar jaar vol staat met moskees ben ik weg! we passen ons teveel aan! buitenlanders moeten zich aanpassen aan onze maatschappij en niet andersom! HEB IK OOK GEDAAN! dus niet zeuren dat het niet zomaar kan.
Ps: Als Ali wil werken en zichzelf niet opblaast of Carmagedon nadoet op het TUE vind ik het best en anders opbokken!
My 2 (euro)cents![]()
Fuck weer iemand waar ik het mee eens benquote:Op woensdag 8 maart 2006 19:03 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Dat snap ik wel. Maar het is aan de ene kant erg dubbel allemaal. Ik ben namelijk van mening dat iedereen het in NL goed moet hebben maar dat moet niet ten koste gaan van mensen die hard hebben gewerkt en Nederland op de kaart zetten d.m.v. bedrijven, banen creeeren etc.
Maar ik snap je punt verder harstikke goed hoor. Niks mis met links alleen ik zou het niet graag in de regering zien. Alleen rechts zou ook niet mijn keuze zijn. Alle partijen hebben standpunten waar ik mij in kan vinden dus daarom zou ik het liefst iets zien van Links-Rechts in de coalitie. Best from both worlds. Maar alleen een linkse of een helemaal rechtse coalitie is niet goed in mijn ogen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |