abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35843682
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_35843689
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:59 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Alsof de VVD het zo goed doet.
Het enige waar zij aan denken is geld, geld en nog eens geld.

Een ook de burgers voorliegen hebben ze bij de VVD helemaal geen moeite mee, evenals de sociaal zwakkere over het hoofd zien. Jah, als je geld hebt, en voornamelijk aan je eigen hagje denkt moet je inderdaad voor de VVD gaan.
Je hebt blijkbaar een hekel aan geld zo te zien.
pi_35843725
Ik begin mezelf af en toe sterk af te vragen of de mensen die de allochtonen etc zo te verdedigen van het platteland af komen ofzo.

Je hoeft niet te verdedigen omdat iemand zwart, wit, uitkeringstrekker of niet is.
Het gaat, vind ik, of iemand gewoon meedoet en niet profiteert. Want het gaat er toch om of we voor dit land zijn of het juist uitbuiten, of niet? Dat is het verschil.

Niet of je nou paars, geel of zwart bent.
Ik zie constant (vrnl) links-geörienteerde mensen dingen zeggen als: 'maar dat beetje extra voor de onderklasse bladiebla'. Een onderklasse = iets anders. Mensen die stemmen om maar vooral geen positieve veranderingen voor hun land/voor hun medemens te willen, daar ben ik het niet mee eens. Mensen die dus stemmen om dus maar vooral nog langer in hun bed te kunnen blijven rotten, terwijl een ander zijn aars er vanaf werkt, daar ben ik het niet mee eens. Sorry voor mijn onnuance.

De laatsten komen zo nog in de zorg terecht (stress/burnout etc), terwijl de eerste er jofel uitzien, tja vind je het gek op die manier. Als denk ik dat de meeste laatsten nog doorgaan ook, want die weigeren pertinent om van de staatskas te profiteren áls ze kunnen werken én als er werk is!

Dat is het verschil.
En het heeft niks met buitenlanders te maken, genoeg die er zijn, maar kijk naar (juist!) de grote steden, ook de autochtone medemens kan er wat van. Er werden zelfs al reacties gegeven van buitenlanders die ook zoiets hadden van en dan nog dat verdedigen, dan denk ik: men heeft echt oogkleppen op.

Het gaat om lekkermakerij, en daar heeft de Nederlandse economie geen drol aan. Meer organisaties die probleemgevallen moeten helpen, meer voedselbanken etc. Nee, streng zijn, kaf van het koren scheiden, belonen door juist als men werkt/studeert etc en NIET afstraffen en belonen voor NIKS doen.

Dat vind ik. En zo gaat het wel die kant op.
Erg dom dus.

En over studenten die op de staat hun kosten een pintje nemen. Wat is dat nou weer voor instelling?? Nee, zo ben je voor een ontwikkeld Nederland! Wat een achterlijke instelling. Mensen die veel pintjes drinken, hebben vaak ouders die alles bijdragen. Mensen die zichzelf dat pintje niet kunnen veroorloven, WERKEN (erbij) voor dat pintje.

Echt!
Daar zakt je broek soms vanaf.
pi_35843739
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:37 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Nee, maar dat landen die geen democratie kennen een stem advies geven aan Moslims moet niet kunnen!
Al vragen mensen advies aan hun tuinkabouter.

Wat een kramp over dit thema
pi_35843767
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:02 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En jij aanbid het?
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
pi_35843774
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
http://www.volkskrant.nl/den_haag/article233853.ece?source=rss

goedzo Zalm, goedzo VVD
Nou ja, op zich snap ik wel een beetje zijn beweegredenen; hij wil gewoon niet dat er via de OZB een enorme lastenverzwaring komt.
pi_35843789
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:02 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

neehoor, ik heb graag geld en werk daar ook hard voor.

Maar ik vind het ook belangrijk dat de minder bedeelden het kunnen redden in deze maatschappij. Dus dat betekent dat iedereen eten heeft en een dak boven z'n hoofd. Dat er niet geouwehoerd wordt met uitkeringen van bijvoorbeeld gehandicapten en bejaarden, etc. etc.
En dat zijn dingen die de VVD nogal eens lijkt te vergeten.
Fiets
pi_35843834
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:03 schreef sweetgirly het volgende:
-verhaal-
Daar zakt je broek soms vanaf.
Foto!

Ontopic: goed verhaal, dat zeker.
  woensdag 8 maart 2006 @ 14:07:03 #209
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_35843866
Rechts heeft vaak genoeg de kans gehad en kon hun beloften gewoon niet waar maken Ik denk dat we met een links kabinet wat dingen recht kunnen zetten!
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
pi_35843870
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:04 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

neehoor, ik heb graag geld en werk daar ook hard voor.

Maar ik vind het ook belangrijk dat de minder bedeelden het kunnen redden in deze maatschappij. Dus dat betekent dat iedereen eten heeft en een dak boven z'n hoofd. Dat er niet geouwehoerd wordt met uitkeringen van bijvoorbeeld gehandicapten en bejaarden, etc. etc.
Ben ik ook voor, maar ik ben wel van mening dat de PVDA niet streng genoeg beleid voert voor wie er in aanmerking hiervoor komen.
pi_35843885
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:04 schreef Solopeople het volgende:

[..]

En jij aanbid het?
Zonder geld werkt er NIETS. Of ga jij voor de katsekut werken?
pi_35843918
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:07 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zonder geld werkt er NIETS. Of ga jij voor de katsekut werken?
Neuh, maar ik ben bereid een paar centen af te staan voor hen die het (echt) nodig hebben.
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
pi_35843950
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:04 schreef kareltje_de_grote het volgende:

Dat er niet geouwehoerd wordt met uitkeringen van bijvoorbeeld gehandicapten en bejaarden, etc. etc.
Daar moeten ze idd ook vanaf blijven.
quote:
En links lijkt nog weleens te vergeten dat het gros van de uitkeringstrekkers NIET uit bejaarden en gehandicapten bestaat. Of willen ze dat vergeten, om zo toch vooral de koopkracht in stand te houden, en de werkloosheid, etc.

Ja, goeie deal.
pi_35843971
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ben ik ook voor, maar ik ben wel van mening dat de PVDA niet streng genoeg beleid voert voor wie er in aanmerking hiervoor komen.
de PvdA heeft wel geleerd van zijn fouten, ik zie nu bij het huidige kabinet juist te veel mensen die de dupe worden van de strenge selectie. Oude mensen die net naast de pot pissen en echt van een te klein bedrag per maand rond moeten komen.

Maar we zijn het dus voor de 2e keer in volgens mij 1 topic met elkaar eens.
Fiets
pi_35844059
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:09 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

de PvdA heeft wel geleerd van zijn fouten, ik zie nu bij het huidige kabinet juist te veel mensen die de dupe worden van de strenge selectie. Oude mensen die net naast de pot pissen en echt van een te klein bedrag per maand rond moeten komen.

Maar we zijn het dus voor de 2e keer in volgens mij 1 topic met elkaar eens.
Idd En dat voor 2 verschillende stemmers, werkelijk wonderbaarlijk
pi_35845486
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:03 schreef sweetgirly het volgende:

Het gaat om lekkermakerij, en daar heeft de Nederlandse economie geen drol aan. Meer organisaties die probleemgevallen moeten helpen, meer voedselbanken etc. Nee, streng zijn, kaf van het koren scheiden, belonen door juist als men werkt/studeert etc en NIET afstraffen en belonen voor NIKS doen.
Helaas hebben ze het in dit land zo ver laten komen dat een hele grote groep jongeren met prima kwalificaties nutteloos thuis zitten en geen baan kunnen vinden. Wat er vervolgens ook nog eens gebeurt is dat er geen werk wordt gecreeerd dat gebruik maakt van de specifieke capaciteiten die deze groep heeft maar dat ze voor hongerloontjes in lagere posities worden geduwd.
pi_35845562
De PvdA is gewoon slim om deze doelgroep aan zich te binden. Gemiste kans voor de andere partijen. Dus is het allemaal kinnesinne.
pi_35847269
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dit is echt het toppunt van integratie. Een allochtoon die bang is voor buitenlanders
Ik ben er niet bang voor maar je hoeft geen volbloed Hollander te zijn om te zien dat het de verkeerde kant op gaat!? ik kijk er gewoon anders tegenaan, heel leuk dat Ali met heel zijn familie in Nederland wil wonen maar dat moet toch niet ten koste van Nederland(ers)! als Nederland over een paar jaar vol staat met moskees ben ik weg! we passen ons teveel aan! buitenlanders moeten zich aanpassen aan onze maatschappij en niet andersom! HEB IK OOK GEDAAN! dus niet zeuren dat het niet zomaar kan.

Ps: Als Ali wil werken en zichzelf niet opblaast of Carmagedon nadoet op het TUE vind ik het best en anders opbokken!

My 2 (euro)cents
This is what you are, this is what you get...
  woensdag 8 maart 2006 @ 16:19:58 #219
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35848243
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:34 schreef dVTB het volgende:

[..]

Oh, wilde je soms beweren dat mensen die rechts stemmen dat NIET uit eigenbelang doen? Die meneer in die grote villa, met die vette Jaguar en een leuk zeilschip de haven, een tweede huisje in Frankrijk en 800.000 euro op de bank stemt zeker op de VVD omdat die partij zich zo goed inzet voor de armoedebestijding?

De icoontjes vliegen je hier om de oren op Fok. Het toont alleen maar aan wie hier slechte verliezers zijn. Allochtonen horen nu eenmaal niet vaak bij de rijkste bevolkingsgroepen in ons land, vandaar dat ze stemmen op partijen die voor de armen opkomen. Lijkt me tamelijk logisch. En overigens moet je hun invloed niet overschatten. Maar 38% van de allochtonen is komen opdagen.
dVTB, ik denk dat zowel de rijke als de "arme" dezelfde belangen hebben
quote:
En wat je belastingstaking betreft: zullen we als tegenmaatregel dan ook maar onmiddellijk de hypotheekrente-aftrek afschaffen? De rijkste 7 procent van dit land strijkt namelijk 42 procent van het geld op! De mensen die het het minste nodig hebben, zoals bovengenoemde meneer, krijgen het meeste geld, omdat ze een fikse hypotheek nemen. Maar nee, die meneer stemt natuuuuurlijk niet zijn eigen portemonnee rijk, met zijn VVD-stem....
ik stel voor de feitekijke onjuistheden achterwege te laten

hypoaftr. betekent NIET dat je geld van de staat krijgt
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 8 maart 2006 @ 16:24:21 #220
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35848413
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:59 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Alsof de VVD het zo goed doet.
Het enige waar zij aan denken is geld, geld en nog eens geld.

Een ook de burgers voorliegen hebben ze bij de VVD helemaal geen moeite mee, evenals de sociaal zwakkere over het hoofd zien. Jah, als je geld hebt, en voornamelijk aan je eigen hagje denkt moet je inderdaad voor de VVD gaan.
ga je mond spoelen, als er een club je is dat het alleen maar oevr geld heeft dan is het links wel. Hier moet geld heen, daar moet geld heen. Meer geld zo. compensatietje hier

hou je walgelijke opmerkingen voor je.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35848464
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:24 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ga je mond spoelen, als er een club je is dat het alleen maar oevr geld heeft dan is het links wel. Hier moet geld heen, daar moet geld heen. Meer geld zo. compensatietje hier

Jij hebt het natuurlijk nooit over geld, toch?
pi_35848605
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 08:57 schreef Sidekick het volgende:
Allochtonen stemmen massaal niet. 63% maar liefst.
En dat is een veel interessanter gegeven dan op welke partij de overblijvers wel stemmen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_35848675
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:53 schreef SCH het volgende:
De PvdA is gewoon slim om deze doelgroep aan zich te binden. Gemiste kans voor de andere partijen. Dus is het allemaal kinnesinne.
Je kunt het ook verloochening van je afkomst noemen, maar slimme binding is ook een term ja.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:00:53 #224
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35849663
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:29 schreef Litpho het volgende:

[..]

En dat is een veel interessanter gegeven dan op welke partij de overblijvers wel stemmen .
Allebei zijn interessante gegevens. Maar allochtonen stemmen massaler niet dan op de PvdA.

Zeker in onze democratie waar de meerdeheid heilig is, is er nu een ruime meerderheid niet naar de stembus gegaan door welke reden dan ook. Dat vind ik inderdaad interessanter.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35849768
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:00 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Allebei zijn interessante gegevens. Maar allochtonen stemmen massaler niet dan op de PvdA.

Zeker in onze democratie waar de meerdeheid heilig is, is er nu een ruime meerderheid niet naar de stembus gegaan door welke reden dan ook. Dat vind ik inderdaad interessanter.
Ik vond het dan ook een rare teletekstkop: Allochtonen stemmen massaal op de PvdA, terwijl minder dan de helft gestemd heeft (en wie weet hoeveel volmachten daar nog tussen zitten of blanco's). Eigenlijk is dit een zeer negatief signaal naar de politiek, maar die zullen het wel weer positief uitleggen voor henzelf ('Blijkbaar zijn ze tevreden dan').
Yeah baby Yeah!
pi_35849992
Het verval van Nederland is toch niet meer te redden. Ondanks de economische topjaren die we gehad hebben onder Paars hebben kansarme allochtonen in de Randtstad niet kunnen aanhaken. Met de toenemende stroom van goedkopere arbeidskrachten uit Oost-Europa en straks Turkije zullen de kansenvermijdende inwoners van dit land nooit meer aan de bak komen. Geen linkse meerderheid die daar wat aan kan doen.
Persoonlijk zal ik straks graag mijn steentje bijdragen om de laatste poten onder de verzorgingsstaat weg te zagen.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_35850332
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:50 schreef mForce het volgende:

[..]

Ik ben er niet bang voor maar je hoeft geen volbloed Hollander te zijn om te zien dat het de verkeerde kant op gaat!? ik kijk er gewoon anders tegenaan, heel leuk dat Ali met heel zijn familie in Nederland wil wonen maar dat moet toch niet ten koste van Nederland(ers)! als Nederland over een paar jaar vol staat met moskees ben ik weg! we passen ons teveel aan! buitenlanders moeten zich aanpassen aan onze maatschappij en niet andersom! HEB IK OOK GEDAAN! dus niet zeuren dat het niet zomaar kan.

Ps: Als Ali wil werken en zichzelf niet opblaast of Carmagedon nadoet op het TUE vind ik het best en anders opbokken!

My 2 (euro)cents
Je bent een topgozer , valt me op dat veel vluchtelingen (vooral Iraniers) een stuk sceptischer zijn tegenover de Islam (dan bijvoorbeeld marokkanen) Is ook wel logisch, velen van jullie zijn juist gevlucht voor de geloofextremisten in Iran.

Zou er trouwens een correlatie bestaan tussen perfect geintegreerd zijn van nieuwkomers en rechts stemmen? Het valt mij wel vaak op dat sommige mensen waarvan je vaak niet eens merkt dat ze allochtoon zijn en dan ook als Hollander beschouwt, maar wel gewoon officieel allochtoon zijn, vaak erg rechts stemmen. En dat al die Marokkanen en Turken die slecht geintegreerd hardstikke links stemmen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Timmehhh op 08-03-2006 17:30:30 ]
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_35850478
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:24 schreef Timmehhh het volgende:

[..]

Je bent een topgozer , valt me op dat veel vluchtelingen (vooral Iraniers) een stuk sceptischer zijn tegenover de Islam (dan bijvoorbeeld marrokanen) Is ook wel logisch, velen van jullie zijn juist gevlucht voor de geloofextremisten in Iran.
Logisch ... veel Iraanse vluchtelingen zijn hoogopgeleide mensen die beperkt werden in hun denkwijze. Marokkanen zijn voornamelijk Berbers die alles aannemen zo lang ze maar door anderen onderhouden worden.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_35851698
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:24 schreef Timmehhh het volgende:

[..]

Je bent een topgozer , valt me op dat veel vluchtelingen (vooral Iraniers) een stuk sceptischer zijn tegenover de Islam (dan bijvoorbeeld marrokanen) Is ook wel logisch, velen van jullie zijn juist gevlucht voor de geloofextremisten in Iran.

Zou er trouwens een correlatie bestaan tussen perfect geintegreerd zijn van nieuwkomers en rechts stemmen? Het valt mij wel vaak op dat sommige mensen waarvan je vaak niet eens merkt dat ze allochtoon zijn en dan ook als Hollander beschouwt, maar wel gewoon officieel allochtoon zijn, vaak erg rechts stemmen. En dat al die Marrokanen en Turken die slecht geintegreerd hardstikke links stemmen.
Ik zou het echt niet weten op een paar pizza\shoarmaboeren ken ik weinig (slecht geďntegreerde) allochtonen.

Het is ook niet zo dat ik met rechtse mensen om ga ofzo, meeste van mijn vrienden stemmen juist vrij links met een paar uitzonderingen.

Het verschil is dat ik kijk wat beter is voor Nederland(ers) en niet wat mij beter uitkomt of waar je niet voor wordt vermoord (lees: Pim en Theo)

Pim bijvoorbeeld, veel mensen noemen hem een racist omdat hij vond dat Nederland te tolerant is met buitenlanders, die arme man had alleen maar goede bedoelingen met het land en hij had er goede redens voor al was ik het niet met hem eens over de zorg en wat andere zaken...

Je moet Iraniers (Perzen) nooit met Marokkanen (Arabieren) vergelijken (niet dat wij beter zijn ofzo! just don't do it )

[ Bericht 4% gewijzigd door mForce op 08-03-2006 18:22:27 ]
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:16:35 #230
140245 base3ball
State Of Mind
pi_35851801
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
http://www.volkskrant.nl/den_haag/article233853.ece?source=rss

goedzo Zalm, goedzo VVD
Hm laat ik even zeggen dat Zalm wel gelijk heeft. Misschien niet voor alle steden, maar iug wel wat mijn gemeente betrefd. Want hier is het dus wel gebeurd dat de gemeente de boel heeft proberen op te lichten door de waarde van huizen 10% hoger te stellen.
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
pi_35852166
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:29 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Logisch ... veel Iraanse vluchtelingen zijn hoogopgeleide mensen die beperkt werden in hun denkwijze. Marokkanen zijn voornamelijk Berbers die alles aannemen zo lang ze maar door anderen onderhouden worden.
Ik ben niet hoogopgeleid mbo-patiëntje
pi_35852316
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:24 schreef McCarthy het volgende:

[..]

En de VVD zegt, hier steek maar wat in je eigen zak meneer zalm, alsjeblieft meneer van Aartsen wat extra's, zou houden we het lekker onder ons. Dat er mensen weinig geld hebben is onze zorg niet (om het maar even heel zwart-wit uit te drukken)

Waarom zou ik voor jou m'n opmerkingen voor me houden? of kun je niet tegen tegengas van iemand anders?
Fiets
pi_35852378
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:28 schreef mForce het volgende:

[..]

Ik ben niet hoogopgeleid mbo-patiëntje
Hard doorleren dan maar
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:37:19 #234
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_35852380
Ik snap het probleem niet zo. Iedereen stemt op een partij waar hij/zij zich thuis bij voelt en waarbij het programma aansprekend is.

Als mensen zich thuis voelen bij allochtonen en de minima moeten zij dit toch zelf weten.
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:50:04 #235
16715 Mylene
*schatje*
pi_35852731
Ja, het is echt een open deur intrappen.

Slechte verliezers enzo .
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:53:25 #236
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_35852818
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:50 schreef schatje het volgende:
Ja, het is echt een open deur intrappen.

Slechte verliezers enzo .
Mwah sommige mensen zijn gewoon sociaal en hebben het beste met Nederland voor.

Als je de Netwerk aflevering hebt gezien over Nijmegen met het linkse bestuur dan piep je wel anders. Is alleen aantrekkelijk voor mensen die niet werken of geen flikker verdienen.
pi_35852900
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:53 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Als je de Netwerk aflevering hebt gezien over Nijmegen met het linkse bestuur dan piep je wel anders. Is alleen aantrekkelijk voor mensen die niet werken of geen flikker verdienen.
Die heb ik niet gezien. Vertel eens, ben benieuwd.
pi_35853017
quote:

[..]

Dat is juist mijn motto om niet op de VVD of een andere rechtse partij te stemmen.
Fiets
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:00:43 #239
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_35853090
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die heb ik niet gezien. Vertel eens, ben benieuwd.
Misschien kun je bij uitzending gemist het nog eens terug kijken. Was best een interessante docu over de voors en tegens van een links kabinet en de mogelijke gevolgen voor de samenleving. Nijmegen werd gekozen omdat deze de afgelopen 4 jaar een linkse coalitie hebben gehad bestaande uit PVDA, GL en SP.

Wat vooral opviel was het feit dat de werkgelegenheid lager was geworden dan het landelijk gemiddelde terwijl dit in nijmegen voorheen altijd erg goed was en aanzienlijk hoger dan landelijk gemiddelde. De rioolbelasting was voor huis EIGENAREN 16X gestegen. Dit kwam volgens de gemeente door de nieuwe voorzieningen en aanleg van nieuwe riolering maar toch zorgwekkend. De uitkeringen lagen in Nijmegen 300 euro hoger dan landelijk gemiddeld als ik het goed heb onthouden. Tevens werd er weinig tot niets gedaan aan economische groei en waren zo vooral bezig met andere beleidsvelden.

Probeer het anders te vinden op www.uitzendinggemist.nl het was de uitzending van Netwerk van afgelopen maandag.
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:00:46 #240
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35853092
quote:

[..]

Sociaal?

Het beste met Nederland voor?

Ik heb nog maar weinig 'verliezers' gezien die hier een beetje normaal kunnen reageren. 't Is voornamelijk dom gebash en kotssmilies.

Dat is eerder asociaal.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:03:01 #241
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_35853185
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:58 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Dat is juist mijn motto om niet op de VVD of een andere rechtse partij te stemmen.
Dat snap ik wel. Maar het is aan de ene kant erg dubbel allemaal. Ik ben namelijk van mening dat iedereen het in NL goed moet hebben maar dat moet niet ten koste gaan van mensen die hard hebben gewerkt en Nederland op de kaart zetten d.m.v. bedrijven, banen creeeren etc.

Maar ik snap je punt verder harstikke goed hoor. Niks mis met links alleen ik zou het niet graag in de regering zien. Alleen rechts zou ook niet mijn keuze zijn. Alle partijen hebben standpunten waar ik mij in kan vinden dus daarom zou ik het liefst iets zien van Links-Rechts in de coalitie. Best from both worlds. Maar alleen een linkse of een helemaal rechtse coalitie is niet goed in mijn ogen.
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:04:49 #242
16715 Mylene
*schatje*
pi_35853257
quote:
VVD-fractievoorzitter Van Aartsen waarschuwt Nederland voor 'het rode gevaar' in de vorm van colleges van PvdA-SP-GroenLinks en hij wijst daarbij op Nijmegen. Mag ik Van Aartsen erop wijzen dat volgens onderzoek van TweeVandaag de Nijmeegse bevolking juist zeer tevreden is over het stadsbestuur? Er is geen enkele gemeente in Nederland waar mensen positiever zijn over hun bestuur dan in Nijmegen. Mag ik hem erop wijzen dat zelfs de lokale VVD daar vol lof is over de SP? Van Aartsen en de VVD hebben besloten alleen nog maar modder te gooien en noemen dat verkiezingscampagne. Ze moeten zich aan de feiten houden.Dat maakt ze een stuk geloofwaardiger. Ik ga in ieder geval voor een links bestuur. Nijmegen is zo slecht nog niet.
bron

Ik zal eens kijken of ik dat onderzoek van Twee Vandaag kan vinden .
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:06:46 #243
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_35853323
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:04 schreef schatje het volgende:

[..]

bron

Ik zal eens kijken of ik dat onderzoek van Twee Vandaag kan vinden .
Bij Netwerk lieten ze een ander beeld zien. Namelijk ook de nadelen van een overwegend linkse coalitie.

Nogmaals mij lijkt het beide niks. Een helemaal linkse of een helemaal rechtse regering. Dat kan in mijn ogen allebei niet goed gaan.
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:17:00 #244
16715 Mylene
*schatje*
pi_35853677
quote:
Van de elf grote steden in Nederland zijn de inwoners van Nijmegen het meest tevreden over het bestuur van hun gemeente de afgelopen vier jaar. Dat blijkt uit een onderzoek onder 20.000 leden van het Twee Vandaag opinie-panel.

Meest tevreden
De helft van de Nijmegenaren noemt het bestuur goed tot heel goed. Rotterdam eindigt op de tweede plaats en de stad Groningen komt in het onderzoek op de derde plaats.

Minst tevreden
De inwoners van Eindhoven zijn het minst te spreken over de prestaties van het bestuur, gevolgd door Almere en Amsterdam.

Bron: RTL Nieuws
bron
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:18:00 #245
140245 base3ball
State Of Mind
pi_35853707
Dat het in Nijmegen goed gaat zegt niks over hoe het landelijk werkt. Maar het is natuurlijk ook zo dat in gemeenten een links college goed kan werken, maar landelijk zal dit grote problemen geven.
Het vervelende is echter dat je dit achteraf pas merkt. In het begin lijkt het dan hosana te gaan, en jaren na deze tijd wordt duidelijk wat een puinhoop het is geworden.

Andersom is een geheel rechtse coalitie ook niet goed zoals eerder al gezegd.
Denk dat het het beste is dat er een coalitie komt tussen PvdA en CDA (terwijl ik zelf VVD stem), want dan heb je meer een evenwicht en slaat het niet naar links of rechts door.
Bovendien heeft deze coalitie ook meer zetels (nou ja in de peiling dan, wat niet echt garaant staat voor de uiteindelijke werkelijkheid) dan een geheel linkse regering.

Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:18:31 #246
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_35853725
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:17 schreef schatje het volgende:

[..]

bron
Ja maar schatje rotterdam eindigd op een 2e plaats met een rechtse gemeente. En in Rotterdam zijn ook een boel haken en ogen en zo ook in Nijmegen wat die uitzending van Netwerk naar voren bracht.

Ik heb liever gewoon een verdeelde coalitie met een linkse en een rechtse toon erin. Te rechts en te links lijkt mij niet goed.
  woensdag 8 maart 2006 @ 19:20:05 #247
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_35853797
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:18 schreef base3ball het volgende:
Dat het in Nijmegen goed gaat zegt niks over hoe het landelijk werkt. Maar het is natuurlijk ook zo dat in gemeenten een links college goed kan werken, maar landelijk zal dit grote problemen geven.
Het vervelende is echter dat je dit achteraf pas merkt. In het begin lijkt het dan hosana te gaan, en jaren na deze tijd wordt duidelijk wat een puinhoop het is geworden.

Andersom is een geheel rechtse coalitie ook niet goed zoals eerder al gezegd.
Denk dat het het beste is dat er een coalitie komt tussen PvdA en CDA (terwijl ik zelf VVD stem), want dan heb je meer een evenwicht en slaat het niet naar links of rechts door.
Bovendien heeft deze coalitie ook meer zetels (nou ja in de peiling dan, wat niet echt garaant staat voor de uiteindelijke werkelijkheid) dan een geheel linkse regering.

Helemaal mee eens. Ik ben zelf ook een VVD stemmer maar ben het helaas niet met alle punten van VVD eens dus ik vind het hoog tijd dat er ook over bepaalde punten wat meer links gedacht mag worden. PVDA en CDA in regering mag van mij idd best. PVDA kan dan haar linkse kant laten zien en CDA haar midden/rechtse kant.
pi_35859506
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 15:50 schreef mForce het volgende:

[..]

My 2 (euro)cents
Nederland vol staat met moskeeen??? Wat een retoriek zeg Zeker een Afshin Elian, Ayaan geilert?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 8 maart 2006 @ 22:23:15 #249
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_35861659
wat raar dat ze op de PVDA stemmen en niet op de huidige regeringspartijen die slechts tweedracht kunnen zaaien . Ik snap er niks van.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_35862340
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 19:03 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Dat snap ik wel. Maar het is aan de ene kant erg dubbel allemaal. Ik ben namelijk van mening dat iedereen het in NL goed moet hebben maar dat moet niet ten koste gaan van mensen die hard hebben gewerkt en Nederland op de kaart zetten d.m.v. bedrijven, banen creeeren etc.

Maar ik snap je punt verder harstikke goed hoor. Niks mis met links alleen ik zou het niet graag in de regering zien. Alleen rechts zou ook niet mijn keuze zijn. Alle partijen hebben standpunten waar ik mij in kan vinden dus daarom zou ik het liefst iets zien van Links-Rechts in de coalitie. Best from both worlds. Maar alleen een linkse of een helemaal rechtse coalitie is niet goed in mijn ogen.
Fuck weer iemand waar ik het mee eens ben

Het nadeel van een combinatie van links en rechts in een coalitie is dat ze het zelden met elkaar eens zullen zijn. En ze altijd beiden punten zullen hebben waar de ander onder geen enkele voorwaarde mee accoord gaat.
Fiets
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')