abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35842113
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:14 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ik kan hier op niet replyen als ik niet wat meer over jezelf vertelt. Wat voor baan heb je?
Er zijn banen waar je uitbetaald krijgt in M&M's?
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:16:33 #152
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35842140
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan ben je in ieder geval wel consequent.
uiteraard
Ik zit hier de boel ook niet te faken of zo. Ik vind het alleen niet kunnen hoe het er nu aan toe gaat.
quote:
Maar ik ben hen niet met je eens omdat politiek toch iets breder is dan alleen centjes verdelen.
links doet dat altijd zo voortkomen maar als er een lcubje is die alleen maar met geld bezig is is het links Nederland.
quote:
Bovendien denk jij dat een democratie werkbaar is in een land als nog geen 20% van de mensen stemrecht heeft?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:18:12 #153
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35842188
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:15 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Laten we zeggen dat ik in 'de zorg' werk.
zorg is twijfelgeval. Krijg je je geld van particuliere verzekeringen of van de staat?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35842266
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:18 schreef McCarthy het volgende:

[..]

zorg is twijfelgeval. Krijg je je geld van particuliere verzekeringen of van de staat?
Oef, nuance. Eindelijk! .

En "wij" krijgen voornamelijk geld van de staat. En schenkingen.
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
pi_35842274
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:32 schreef mForce het volgende:
Volgens stemwijzer.nl (Eindhoven) ben ik het beste af met LPF en dat klopt ook wel een beetje, ik ben blij dat ik (allochtoon, geboren in Iran) hier mag wonen\werken maar vind wel dat het een beetje uit de hand loopt met de "buitenlanders"

En nee niet alle allochtonen zijn uitkeringtrekkers! Ik ken er iig twee, ik en mijn zus
Dit is echt het toppunt van integratie. Een allochtoon die bang is voor buitenlanders
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_35842296
Wees blij dat allochtonen stemmen of ben je nu ineens weer niet voor integratie?
pi_35842391
Dit nieuwbericht vind ik niet zo verrassend. Gisteren in de bus 2 allochtonen achter mij die het over het stemmen hadden.

Persoon 1: Ik weet niet waar ik moet stemmen. Volgens mij ben ik m'n stemkaart kwijt. Kan ik niet die van jou gebruiken?
Persoon 2: Ja, is goed. Ik ga niet.
1: Ik ga PvdA stemmen.
2: PvdA
1: Ja, Partij van de Arbeid. Is goed voor je. Die is voor de arbeiders, zoals wij. Mensen met een normaal inkomen.
2: Oh... oke.

! Ik vind het eigenlijk te ernstig voor woorden, maar niet iedereen heeft nou eenmaal zo'n groot besef van het politieke spectrum.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_35842414
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:24 schreef Avani het volgende:
Dit nieuwbericht vind ik niet zo verrassend. Gisteren in de bus 2 allochtonen achter mij die het over het stemmen hadden.

Persoon 1: Ik weet niet waar ik moet stemmen. Volgens mij ben ik m'n stemkaart kwijt. Kan ik niet die van jou gebruiken?
1: Ja, Partij van de Arbeid. Is goed voor je. Die is voor de arbeiders, zoals wij. Mensen met een normaal inkomen.

! Ik vind het eigenlijk te ernstig voor woorden, maar niet iedereen heeft nou eenmaal zo'n groot besef van het politieke spectrum.
Volgens mij is dat een volstrekt geintegreerd gesprekje.
pi_35842434
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dit is echt het toppunt van integratie. Een allochtoon die bang is voor buitenlanders
Goede ontwikkeling mijns inzien.
pi_35842486
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:16 schreef McCarthy het volgende:

links doet dat altijd zo voortkomen maar als er een lcubje is die alleen maar met geld bezig is is het links Nederland.
Ik doelde meer op bijvoorbeeld ethische thema's als euthenasie en arbortus, zaken als de hoogte van straffen, preventief versus repressief beleid, onderwijshervormingen die niet op economische motieven gebaseerd zijn, etcetera. Dat links Nederland voornamelijk bezig is met geld interesseert mij in dat opzicht niet zoveel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_35842514
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:52 schreef McCarthy het volgende:

[..]

klopt
dat geldt eveneeens voor werklozen, medewerkers van de PO, en de hele huplverleners mikmak
Das als een van hen het niet eens is met het regeringsbeleid mogen ze dat niet laten blijken door hun stem uit te brengen?
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:01 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ik vind het allemaal best. Nogmaals: ik heb er geen probleem mee als ik ZELF mijn stemrecht moet inleveren.

Dit is dan ook geen ik-wil-wel-stemmen-maar anderen-lekker-niet. topic. Ik wil gewoon dat mensen die middels dwang hun inkomen verkrijgen niet het recht hebben daar ZELF oevr te besllissen. Stem jezelf rijk, daar pas ik voor

bovendien hoop ik op meer bewustwording voor het feit wie alle leuke sociaal democratisch grapjes in dit land nou eigenlijk betaald.
Maar jij wilt toch ook jezelf verrijken?

En mensen die voor een overheidsinstelling werken dragen dus niets bij aan de economie?
Ik snap er werkelijk niets van hoe je bij het idee komt dat ambtenaren niet zouden mogen stemmen, dan kun je netzo goed de hele democraie afschaffen en het land laten regeren door een aantal voorzitters van bestuur van grote bedrijven.
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:16 schreef McCarthy het volgende:

[..]

noujah, als ik jou reacties zo lees zou ik bijna denken dat dat bij jou echt het geval is.

Ik wil je toch vragen je stelling nog iets te verduidelijken, want tot nu toe is mijn enige conclusie dat je wilt dat mensen die geld krijgen (verdienen) via een overheidsinstelling geen recht hebben op stemrecht omdat mensen die "geld verdienen" indirect hun loon betalen.

Jij krijgt toch ook geld van je werkgever, mag je dan ook niets inbrengen binnen dat bedrijf?

Is geld het belangrijkste in onze maatschappij? moet onze hele maatschappij op geld draaien? is het niet van belang dat we ook zorg voor elkaar hebben en onze mening uit kunnen spreken?

Tot nu toe is dit voor mij echt de meeste vreemde politieke mening die ik ooit gehoord heb.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_35842580
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:24 schreef Avani het volgende:

Wat is het probleem?

De ene heeft zich tot op zekere hoogte verdiept in de politiek en wil gaan stemmen maar is z'n stemkaart kwijt.
De andere heeft zich niet verdiept in de politiek en gaat niet stemmen.

Je moest eens weten hoeveel nederlanders een volmacht uitbrengen.
Fiets
pi_35842666
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Goede ontwikkeling mijns inzien.
Kan ik wel begrijpen hoor. Sommige mensen geilen nu eenmaal op allochtonen als Ayaan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_35842688
Nu blijkt dat allochtonen zich in hun stemgedrag laten sturen door Imans en "deskundigen" uit dictaturen zoals Iran ben ik zwaar geschokt. Het is onaanvaardbaar dat deze landen een invloed krijgen op onze politiek. Ik ben daarvoor voor het afschaffen van de dubbele nationaliteit en het alleen laten stemmen van allochtonen die de Nederlandse nationaliteit volledig hebben en die een test hebben gemaakt.
pi_35842735
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 03:22 schreef McCarthy het volgende:
stelling : Er wordt niet uit solidariteit (of whatever) links gestemd maar gewoon uit eigen belang
Oh, wilde je soms beweren dat mensen die rechts stemmen dat NIET uit eigenbelang doen? Die meneer in die grote villa, met die vette Jaguar en een leuk zeilschip de haven, een tweede huisje in Frankrijk en 800.000 euro op de bank stemt zeker op de VVD omdat die partij zich zo goed inzet voor de armoedebestijding?

De icoontjes vliegen je hier om de oren op Fok. Het toont alleen maar aan wie hier slechte verliezers zijn. Allochtonen horen nu eenmaal niet vaak bij de rijkste bevolkingsgroepen in ons land, vandaar dat ze stemmen op partijen die voor de armen opkomen. Lijkt me tamelijk logisch. En overigens moet je hun invloed niet overschatten. Maar 38% van de allochtonen is komen opdagen.

En wat je belastingstaking betreft: zullen we als tegenmaatregel dan ook maar onmiddellijk de hypotheekrente-aftrek afschaffen? De rijkste 7 procent van dit land strijkt namelijk 42 procent van het geld op! De mensen die het het minste nodig hebben, zoals bovengenoemde meneer, krijgen het meeste geld, omdat ze een fikse hypotheek nemen. Maar nee, die meneer stemt natuuuuurlijk niet zijn eigen portemonnee rijk, met zijn VVD-stem....

Wat een kortzichtigheid van een slecht verliezer
pi_35842764
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:33 schreef _The_General_ het volgende:
Nu blijkt dat allochtonen zich in hun stemgedrag laten sturen door Imans en "deskundigen" uit dictaturen zoals Iran ben ik zwaar geschokt. Het is onaanvaardbaar dat deze landen een invloed krijgen op onze politiek. Ik ben daarvoor voor het afschaffen van de dubbele nationaliteit en het alleen laten stemmen van allochtonen die de Nederlandse nationaliteit volledig hebben en die een test hebben gemaakt.
want dan?

Zullen ze ineens VVD of LPF gaan stemmen?

De invloed van de allochtonen op de uitslag wordt mijninziens zwaar overtrokken.
Fiets
pi_35842774
quote:
Nu blijkt dat allochtonen zich in hun stemgedrag laten sturen door Imans en "deskundigen" uit dictaturen zoals Iran
Nou vooruit, laat ik ook eens dan: "Bron?"
pi_35842797
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:36 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

want dan?

Zullen ze ineens VVD of LPF gaan stemmen?
Nee, maar dat landen die geen democratie kennen een stem advies geven aan Moslims moet niet kunnen!
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:39:14 #169
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35842860
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:37 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Nee, maar dat landen die geen democratie kennen een stem advies geven aan Moslims moet niet kunnen!
Als de Moslims nederland willen domineren kunnen ze beter VVD adviseren, dan is over vijf jaar heel Nederland te koop en kunnen de sjeiks gewoon de boel opkopen.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_35842862
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:37 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Dus Iran adviseert Iranieers in Nederland op de PvdA te stemmen?

Wie heeft je dat verteld?
Fiets
pi_35842863
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:36 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Nou vooruit, laat ik ook eens dan: "Bron?"
Oa Abu Jaja bij BvD gisteravond.
pi_35842882
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:34 schreef dVTB het volgende:
Oh, wilde je soms beweren dat mensen die rechts stemmen dat NIET uit eigenbelang doen? Die meneer in die grote villa, met die vette Jaguar en een leuk zeilschip de haven, een tweede huisje in Frankrijk en 800.000 euro op de bank stemt zeker op de VVD omdat die partij zich zo goed inzet voor de armoedebestijding?
De VVD zet zich (in beginsel althans) inderdaad in voor armoedebestrijding. Linkse partijen zetten zich vooral in voor armoedebestendiging. Zonder 'armen' zou er namelijk niemand op ze stemmen, ze hebben er dus geen enkel belang bij de armoede daadwerkelijk te bestrijden.

(Overigens is ook de VVD tegenwoordig nauwelijks meer rechts of liberaal te noemen maar al net zo étatistisch als de rest van de partijen.)
pi_35842883
quote:
Dat zag ik ook gisteren op BVD, maar ik denk dat deze Marokkaanse dude duidelijk wilde maken, dat sommige Moslims niet zeker zijn of het wel toegestaan is voor Moslims om te stemmen in een niet-Islamitisch land en dat sommige moslims zich hebben laten informeren daarover.

Het is niet zo dat Iran het hier voor het zeggen gaat krijgen ofzo.
-Rabia Al-Basri
pi_35842898
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:39 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Abu Jaja
Kom nou toch.
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:40:11 #175
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35842903
quote:
Oh, probleem opgelost dus.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')