Bron? Interresant...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:30 schreef HassieBassie het volgende:
Volkswagen heeft al een 'auto' gemaakt die 1 op 100 loopt. Helaas is die net zo bruikbaar in de stad als deze Loremo. Niet dus.
nou en? je rijdt wel 1:66quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:32 schreef Steve-O het volgende:
Lekker sportief 0 naar 100 in wel 20 seconden ,Dat doet een daf in ze achteruit nog sneller .
Zolang een dergelijke auto niet de PK's heeft van een Ford GT, de veiligheid van een leopard 2 en op twee druppels azijnzeik loopt heeft men altijd wat te huilen.quote:
Waarom verschaffen ze volgens jou dan subsidie aan mensen die zuinige/hybride auto'saanschaffen...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:21 schreef progrock het volgende:
Mooi futuristisch geval. Maar ik voorzie toch wat problemen: ten eerste is-t-ie ontzettend licht met z'n 450 kilo. Wat gebeurt er dan als je in windkracht 9 rijdt? En deze wagen is duidelijk geen melkkoe. Aan wegenbelasting betaal je bitter weinig, niet interessant voor de belastingdienst, en met z'n 1 op 66 doe je bij wijze van spreken een week met een druppel benzine, niet interessant voor de oliemaatschappijen en wederom de fiscus. Al duurt het dan nog tot 2009 voor deze wagen op de markt komt, ik ben bang dat onze regering tegen die tijd iets gaat verzinnen om tóch wijzer te worden van de eigenaren van deze auto.
jajaquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:03 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Ik denk dat de grote doorbraak komt zodra er een goede manier is gevonden om waterstof te produceren. Zelf denk ik dat de integratie van de brandstofcel in ons dagelijks leven dan een enorme sprong sprong gaat maken.
Jeezquote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:21 schreef progrock het volgende:
Mooi futuristisch geval. Maar ik voorzie toch wat problemen: ten eerste is-t-ie ontzettend licht met z'n 450 kilo. Wat gebeurt er dan als je in windkracht 9 rijdt?
De Landwind schijnd ook slecht te zijn maar die is ook op de markt.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Goed, alles in puin bij het minste of geringste.
Het zal wel goed zijn, anders komt het niet op de markt.
Ik weet niet wat jij liever hebt:quote:
Zoals ik al zei het is niet echt een innovatief idee.quote:Op donderdag 9 maart 2006 08:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij liever hebt:
allemaal in snelle auto's en over 20 jaar geen schone lucht meer over.
óf je doet het even wat rustiger aan (c'mon, dat ding haalt alsnog 160km/u!) en je zorgt er met z'n allen voor dat we nog heel lang schone lucht kunnen blijven inademen en wat zuiniger met energiebronnenomgaan.
Snap sowieso niet dat notabene een nieuwe fabrikant zoiets moet bedenken. GEWICHTSBESPARING. Het kan zo simpel!
Citroën heeft dat jaren geleden ook met de BX gedaan, veel plastic delen om gewicht te besparen.
mijn 407 weegt 500 kg zwaarder en doe er ook dat soort verbruik mee als ik rustig aandoe.quote:HEt resultaat: een middenklasser formaat auto van onder de 1000kg. En als je een dieselversie hebt doe je daar rustig 1 op 19 - 20 mee.
Ja en 20 jaar jongerquote:Op donderdag 9 maart 2006 08:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik al zei het is niet echt een innovatief idee.
[..]
mijn 407 weegt 500 kg zwaarder en doe er ook dat soort verbruik mee als ik rustig aandoe.
De 407 is echter wel vele malen veiliger.
Ziet eruit als een standaard mcpherson en torsievering systeem.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
eeks, zelfs mijn schaalmodel auto met deze ophanging hield het niet lang uit
[afbeelding]
klopt, maar een flink deel van het gewicht zit natuurlijk in de airbags, de airco, de veilige stevige carrosserie.quote:Op donderdag 9 maart 2006 08:54 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ja en 20 jaar jonger![]()
stel je eens voor dat als de 407 500kg minder zou wegen wat het verbruik dan wasdat bedoel ik er mee. techniek gaat vooruit maar het gewicht helaas ook zodat je nog steeds met een inefficient apparaat zit.
inderdaad, bovendien. een suzuki alto of citroën visa of daihatsu cuore ofzo doen ook ruim 20 seconden over de 'sprint' naar de 100quote:
Klopt, maar dat zijn zaken waar we al 80 jaar zonder doen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 08:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
klopt, maar een flink deel van het gewicht zit natuurlijk in de airbags, de airco, de veilige stevige carrosserie.
Je zou de auto helemaal uit een titanium/aluminium/magnesium legering en veel kunsstof kunnen maken, maar dat is natuurlijk ook duurder
Het gaat er natuurlijk om hoe snel ie op trekt, ik denk dat de meeste mensen nooit een sprintje trekken van 0 naar 100quote:Op donderdag 9 maart 2006 09:03 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
inderdaad, bovendien. een suzuki alto of citroën visa of daihatsu cuore ofzo doen ook ruim 20 seconden over de 'sprint' naar de 100
ik vind het ook nogal veel. wel leuk als het kan.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:23 schreef MociN het volgende:
1:66??? Vraag me af of dat echt haalbaar is.
Ik denk dat ze dat in Beieren tussen nu en 2009 wel kunnen testen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:41 schreef Mutant01 het volgende:
Dit autotje werkt niet als je berg op moet denk ik.
Wat spui jij toch een hoop onzin in auto topics. Volgens mij heb je echt totaal geen verstand ervan en lul je maar wat in de leegte om interessant te doen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:03 schreef nikk het volgende:
Vier meter lang? Ik mag toch hopen dat Nijmegen ook deze auto's zal weren...
Met waterstof is vooral het opslaan en meenemen een enorm probleem. Al maak je het vloeibaar, dus molmassa van waterstof is gewoon idioot laag, dus een serieuze hoeveelheid meenemen blijft lastig.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:03 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Ik denk dat de grote doorbraak komt zodra er een goede manier is gevonden om waterstof te produceren. Zelf denk ik dat de integratie van de brandstofcel in ons dagelijks leven dan een enorme sprong sprong gaat maken.
idd is wat minderquote:Op dinsdag 7 maart 2006 00:27 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik vind het geen lelijke bak eigenlijk. Maarja, ik vind conceptcars ook altijd wel mooi dus...
Van 1 naar 100 in 20 seconden, dat is dan wel weer helemaal niks.![]()
hippie...nouja het idee van de auto is goed, maar waarom niet gewoon dikke bakken bouwen op waterstof? dit zijn toch allemaal van die tussenoplossingen, net als die biobrandstofquote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:52 schreef Monidique het volgende:
Heel goed. Energiebesparing door consumenten, een middel in de strijd tegen het door de mensheid versterkte broeikaseffect.
Ik zeg dan ook altijd: iedereen zoveel mogelijk in dikke suvs rijden, hoe sneller we wel moeten zoeken naar alternatieven. Niks geen zuinig gedoe!quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:37 schreef funkmaster het volgende:
[..]
hippie...nouja het idee van de auto is goed, maar waarom niet gewoon dikke bakken bouwen op waterstof? dit zijn toch allemaal van die tussenoplossingen, net als die biobrandstof![]()
Airco is misschien slecht voor het rendement maar een raam open is veel slechter..quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:33 schreef Freak187 het volgende:
Ach, de huidige auto's kunnen ook een stuk zuiniger rijden. Al die elektrische teringzooi die je rendement gigantisch omlaag haalt. Airco is 10% rendement vermindering!
De motoren worden steeds schoner en zuiniger, maar dat wordt weer teniet gedaan door al die overbodige meuk.
niet waar...tssch kijk je geen mythbusters ofzoquote:Op woensdag 23 mei 2007 13:44 schreef HarryP het volgende:
[..]
Airco is misschien slecht voor het rendement maar een raam open is veel slechter..
Ach noem het dan climate control, dat ding staat continu te werken. Een keer een raampie omlaag scheelt niet zoveel, maar constant de dynamo zwaar belasten tikt wel aan.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:44 schreef HarryP het volgende:
[..]
Airco is misschien slecht voor het rendement maar een raam open is veel slechter..
Auto is niet echt lelijk ook.....quote:Op maandag 6 maart 2006 18:18 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
AMSTERDAM - Loremo is een nieuwe autofabrikant uit Beieren. Hun eerste wapenfeit is de LS waarbij alles erop is gericht de auto zo zuinig mogelijk te maken. Dat is gelukt want hij verbruikt 1:66.
De topsnelheid is 160 km/u en de sprint van 0 naar 100 verloopt in 20 seconden
De Loremo is een minimalistisch zuinigheidswonder. Er is veel aandacht besteed aan een aerodynamica en een zo licht mogelijk gewicht. Zo weegt het chassis maar 95 kilo en de totale auto is 450 kg. De Loremo is 3,84 meter lang, 1,36 meter breed. De carrosseriedelen zijn gemaakt van thermoplastic. Dit materiaal heeft als voordeel dat het lichtgewicht, weer- en krasbestendig en goedkoop is. Voor de koets is geen lak gebruikt, maar een dunne plakfilm. Zo spaart Loremo het milieu. Zowel de carrosseriedelen als het dak hebben geen dragende functie. Het dak zit rechtstreeks vastgeschroefd aan de rolbar.
Best interresant. Ik vind de auto niet echt mooi, maar een dergelijke vooruitgang is een goeie stap in de richting van een schoner milieu denk ik.
Ik vraag me ook af wat dergelijke ontwikkelingen in de toekomst gaan brengen. Hebben we over 10 jaar auto's die 1:125 rijden en er ook nog mooi uit zien.
Hulde aan de bedenkers; ook omdat de auto redelijk betaalbaar is: ¤ 13.000
[afbeelding]
Bron: nu.nl
6 cilinders in een SUV? dan komt ie net van z'n plek....quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:45 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Ach noem het dan climate control, dat ding staat continu te werken. Een keer een raampie omlaag scheelt niet zoveel, maar constant de dynamo zwaar belasten tikt wel aan.
En daar komt bij dat ik de huidige trend met die grote SUV's zowiezo niet snap. Is Nederland zo zwaar voor een 3-deurs auto? Al die bergen en slechte wegen..... Nee dan liever SUV's met 6 cilinders met 1 persoon aan boord....![]()
Juist, maar hij is ook heel licht, dus dat compenseert dat wel weer een beetjequote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:26 schreef Mutant01 het volgende:
Naja 20 PK is nou niet echt dat je zegt...trekkracht ofzo .
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |