quote:Op maandag 6 maart 2006 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zie daar geen voedingsadvies staan.
Staat alleen maar dat het gezond is vis te eten.
quote:Als je twee tot drie keer per week vis eet krijg je ongeveer 1 gram van die vetzuren per dag binnen. Gebakken vis (lekkerbekjes, kibbeling) en diepvriesvis (vissticks) bevatten vrijwel geen visvet. Je kunt dus zelf iets doen om je gezondheid te beïnvloeden: vaker vis eten.
Als ze er nou daadwerkelijk ook iets mee zouden doen ipv het te gebruiken voor hun campagnes dan werd het tenminste nog wat.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Diegene die het probleem in het belachelijke trekken zijn de politicie die dit allemaal opkloppen om er garen bij te spinnen.
Ja, en? Staat geen voedingsadvies, alleen dat het gezond is vis te eten, en dat ontkent niemand.quote:
Nou, ik hoor tot nu toe vooral het CDA zeggen dat het de eigen schuld is van mensen.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Diegene die het probleem in het belachelijke trekken zijn de politicie die dit allemaal opkloppen om er garen bij te spinnen.
Zoals wat doen aan de (lokale) lasten en de kosten van wonen...quote:Op maandag 6 maart 2006 12:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als ze er nou daadwerkelijk ook iets mee zouden doen ipv het te gebruiken voor hun campagnes dan werd het tenminste nog wat.
Ja, belachelijk dat politici het shockerend vinden dat die voedselbanken ineens weer nodig zijn, na jaren welvaartquote:Op maandag 6 maart 2006 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sarcasme is aan jou niet besteed, hmmm?quote:Op maandag 6 maart 2006 12:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, ik hoor tot nu toe vooral het CDA zeggen dat het de eigen schuld is van mensen.
En jouw opmerkingen over hongerbuikjes zijn echt stompzinnig.
Nee, niet als het om kinderen gaat die op die manier moeten leven idd.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sarcasme is aan jou niet besteed, hmmm?
ze zijn niet nodigquote:Op maandag 6 maart 2006 12:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, belachelijk dat politici het shockerend vinden dat die voedselbanken ineens weer nodig zijn, na jaren welvaart![]()
Muesli? Bij de eco-hippiewinkel waar ik het altijd haal een euro of 2 per kilo? En ik haal wel drie of vier bordjes uit een kilo. Ja goed, daar komt dan iets van 20 cent aan volle melk bij. Ik ga natuurlijk geen halfvolle melk drinken.quote:
Vaak helaas de schuld van de ouders, maar daar kunnen die kinderen niets aan doen en zijn er niet mee geholpen als wordt geroepen dat het de schuld van de mensen zelf is.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:15 schreef SCH het volgende:
Nee, niet als het om kinderen gaat die op die manier moeten leven idd.
*Hoest*quote:Op maandag 6 maart 2006 12:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, niet als het om kinderen gaat die op die manier moeten leven idd.
Precies, het is ook niet alleen een kwestie van schuld, dat vind ik te gemakkelijjk. Het heeft met zoveel factoren te maken. Mensen vergeten vaak dat dit soort dingen iedereen kan overkomen. Dat die zwerver op dat bankje 10 jaar geleden nog keurig in een rijtjeshuis woonde en dat het na de scheiding helemaal is misgegaan.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vaak helaas de schuld van de ouders, maar daar kunnen die kinderen niets aan doen en zijn er niet mee geholpen als wordt geroepen dat het de schuld van de mensen zelf is.
quote:Op maandag 6 maart 2006 12:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
*Hoest*
Maar als die kinderen onveilige sex hebben voor een lift of een pakje peuken, dan ben jij wel weer de grote niets aan de hand roeper...
Nodig zodat mensen als die vriendin van Isabeau auto kunnen rijden?quote:Op maandag 6 maart 2006 12:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, belachelijk dat politici het shockerend vinden dat die voedselbanken ineens weer nodig zijn, na jaren welvaart![]()
3-4 bordjes uit een kilo?!? Jezus, wat doe je veel muesli in je bordquote:Op maandag 6 maart 2006 12:16 schreef Karboenkeltje het volgende:
Muesli? Bij de eco-hippiewinkel waar ik het altijd haal een euro of 2 per kilo? En ik haal wel drie of vier bordjes uit een kilo. Ja goed, daar komt dan iets van 20 cent aan volle melk bij. Ik ga natuurlijk geen halfvolle melk drinken.
Zo gemakkelijk, om vanuit je eigen luxe positie over andere mensen te oordelen. Als ik je zo volg in CUL heb je het volgens mij retegoed, is het niet wat al te simpel om vanuit je luxeleventje over anderen te oordelen? Waar haal je dat morele recht eigenlijk vandaan?quote:Op maandag 6 maart 2006 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nodig zodat mensen als die vriendin van Isabeau auto kunnen rijden?
Of gratis in de supermarkt zelfquote:Op maandag 6 maart 2006 12:22 schreef Karboenkeltje het volgende:
Goed, koffie drinken. (Kan al voor 69 cent (robusta) per pond bij de Super, cafeïnehoudende dieselolie.)
Het gaat helemaal niet over de vriendin van Isebeau. Die maakt verkeerde keuzes.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het verhaal van 1 individu kan je natuurlijk niet doortrekken naar iedereen die hulp nodig heeft van een voedselbank.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Nou weet je Floripas, het is zo typisch Nederlands om altijd op dat soort dingen te oordelen. Zo kijkt de Nederlander altijd naar iemand met een uitkering: maar hij kan wel dit of dat. Ze hebben wel een hond. Ik zag haar wel in de H & M.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet over de vriendin van Isebeau. Die maakt verkeerde keuzes.
Niet iedereen die afhankelijk is van de voedselbank maakt die verkeerde keuzes. En als ik bij die voedselbank zou werken, zou ik ook fronsen over dat autootje.
quote:Op maandag 6 maart 2006 12:24 schreef SCH het volgende:
Ik vind dat zo enorm aanmatigend, juist van mensen die het wel goed hebben. Laten we elkaar liever helpen dan zo van achter de geraniums de maat te nemen.
Grappig dat je in 1 post je afkeuring uitspreekt over mijn oordelen over anderen, maar dat zelf in die post gelijk zelf doet over mij, waar haal jij zelf dat morele recht vandaan.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Zo gemakkelijk, om vanuit je eigen luxe positie over andere mensen te oordelen. Als ik je zo volg in CUL heb je het volgens mij retegoed, is het niet wat al te simpel om vanuit je luxeleventje over anderen te oordelen? Waar haal je dat morele recht eigenlijk vandaan?
Ja, maar dat is dan ook een maaltijdbord muesli. Mijn energieconsumptie is groter dan die van Hoogovens.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
3-4 bordjes uit een kilo?!? Jezus, wat doe je veel muesli in je bordIk zou minstens 15 borden uit een kilo halen.
Ja, ik heb (door mijn eigen stomme schuld) ook wel een tijdje ongeveer zo zuinig moeten leven. Daar wordt je inderdaad creatief van, corned beef-rijstdeeg ovenschotel enzovoorts. En veel samen met vrienden eten. Voor één persoon koken is vaak maar marginaal goedkoper dan voor zijn tweeën. En dan krijg je automatisch zo'n romantisch wat-zijn-we-arm-maar-hebben-we-het-toch-goed idee. A oui, tres bohemiénquote:Ik had trouwens een buurman (jaren geleden) die ongeveer 90 gulden per maand had om van te eten (ik zei al: jaren terug). Hij plande op de dag dat hij zijn uitkering kreeg zijn hele maandmenu en kocht dan een kar vol boodschappen bij de Aldi. Zijn brood haalde hij als zijnde oud brood bij de bakker (voor de paarden....) en dat kostte dan geloof ik 35 cent per brood. Dat is 1 dag oud en dus prima te eten. Aardappelen en veel groente dat eh...nou ja, stal hij uit volkstuintjes.
Ik heb op zijn verzoek zijn eetpatroon geanalyseerd op voedingswaarde en hij kwam nergens tekort van. Het was niet echt smakelijk, maar je wordt er wel creatief van. (zijn beroemde doperwtjes stamppot en dergelijke)
quote:
Dat heb ik niemand maar dan ook niemand horen zeggen.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb wat tegen de politicie die garen willen spinnen hierover die doen alsof er in NL hongersnood bestaat.
Dat zou toch ook te zot zijn in Nederland. Moet het eerst zo ver komen? Het is blijkbaar wel zo ver dat er in Nederland mensen zijn die meer dan moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen en niet op een normale manier in hun voedsel kunnen voorzien. HOe dat dan ook komt. Deels misschien door oorzaken die bij hen zelf liggen, en deels door oorzaken van buiten.quote:Het is echter niet nodig als in dat die mensen zonder deze hulp zouden kreperen van de honger.
Jouw oordeel staat gelijk aan dat van Petrus, niet?quote:Op maandag 6 maart 2006 12:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit is niet het geval. Er zijn mensen die hun prioriteiten verkeerd stellen wat hun uitgave patroon betreft,
Schrapen als hobbyquote:Op maandag 6 maart 2006 12:37 schreef Flumina het volgende:
[..]
![]()
Zo veel mogelijk buitenhuis poepen, zodat je WC-papier bespaart. Bij vrienden gaan logeren (kan ook het een en ander schelen)
Iemand anders nog bespaartips?
Kringloopwinkels of rommelmarkten gedurende de zomermaanden afstruinen. Da's mijn grootste passie. Ik hou van retro spulletjes uit de 60s en 70s.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:37 schreef Flumina het volgende:
[..]
![]()
Zo veel mogelijk buitenhuis poepen, zodat je WC-papier bespaart. Bij vrienden gaan logeren (kan ook het een en ander schelen)
quote:Op maandag 6 maart 2006 12:37 schreef Flumina het volgende:
[..]
![]()
Mwah, ik doe een half jaar met een fles Dreft van 1,50... Dus dat valt allemaal wel mee. Zelfde geldt voor wasmiddel; het pak Ariël wat ik in juni heb gekocht voor 12 euro (ofzo?) is nog steeds niet leeg. Dat zijn geen dingen die het echt duur maken.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:41 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]Afwassen met allesreiniger, is meestal goedkoper dan afwasmiddel.
Niet rokenquote:
bloemkool is een zomergroente, het is maart, niet zeuren dat ie nu prijzig is,quote:Op maandag 6 maart 2006 12:42 schreef p-etr-a het volgende:
Voedselbanken zijn goed, maar ik vind het wel heel erg dat er inderdaad geen verse groenten in zitten of iets nuttigs als rijst. Zelf heb ik ook niet veel geld, hou het meestal op 30-35 euro per week booschappen (dit lukt aardig) voor 2 personen.
Het maakt je inderdaad creatief, maar het houdt ook wel in dat je eerder zal gaan voor diepvriesgroenten dan een bloemkool die toch echt wel 2,50 kost. Zelfs bij de Aldi.
3 euro nog wat de kilo bij de aldi.quote:En dan kan je natuurlijk wel zeggen dat er ook goedkope groenten zijn, maar ze zijn er niet veel en elke dag hutspot (penen zijn niet duur) eten daar word je ook flauw van. En het balletje gehakt erbij is dan eigenlijk voor sommige mensen alweer te duur...
Is in sommige gebieden - helaas - geen optiequote:Op maandag 6 maart 2006 12:46 schreef ABBAfan het volgende:
Geen auto
Een vaste lijn is vaak nog veel duurder.quote:Mobiele telefoon weg doen
En de kinderen dan?quote:Geen huisdieren
ben je er van op de hoogte dat je een flinke boete op je uitkering krijgt als je de auto wegdoet?quote:Op maandag 6 maart 2006 11:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat ik mijn vriendin wel ken en jij nietZe is werkloos, heeft de auto nergens voor nodig, is niet ziek, heeft geen zieke moeder en haar auto kost haar minstens 150 euro per maand. Daar kan je dan ook eten voor kopen
Écht?! Fuck.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:00 schreef lesley het volgende:
[..]
ben je er van op de hoogte dat je een flinke boete op je uitkering krijgt als je de auto wegdoet?
ivm het bewust verkleinen van je kansen op de arbeidsmarkt?
En dat het hebben van een auto ook gevolgen heeft voor een bijstandsuitkering..quote:Op maandag 6 maart 2006 13:00 schreef lesley het volgende:
[..]
ben je er van op de hoogte dat je een flinke boete op je uitkering krijgt als je de auto wegdoet?
ivm het bewust verkleinen van je kansen op de arbeidsmarkt?
Oké dat wist ik niet, maar dan nog vind ik het wel erg veel. Wat zijn wintergroenten dan?quote:Op maandag 6 maart 2006 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
bloemkool is een zomergroente, het is maart, niet zeuren dat ie nu prijzig is,
Kolen. Zuurkool, rode kool. Veel kool.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:16 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Oké dat wist ik niet, maar dan nog vind ik het wel erg veel. Wat zijn wintergroenten dan?
Je kan het ook nooit goed doen voor de sociale dienst hèquote:Op maandag 6 maart 2006 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:
En dat het hebben van een auto ook gevolgen heeft voor een bijstandsuitkering..
En winterpeen. Heel erg goedkoop op het moment.quote:
Dat zou betekenen dat je een bonus krijgt als je een auto kóópt.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:19 schreef Isabeau het volgende:
Je kan het ook nooit goed doen voor de sociale dienst hè
(ik geloof dat van die boete niet trouwens, dat slaat nergens op)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |