abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 maart 2006 @ 12:10:58 #101
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35769463
en nou kap ik er mee
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 6 maart 2006 @ 12:11:00 #102
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35769466
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zie daar geen voedingsadvies staan.
Staat alleen maar dat het gezond is vis te eten.
quote:
Als je twee tot drie keer per week vis eet krijg je ongeveer 1 gram van die vetzuren per dag binnen. Gebakken vis (lekkerbekjes, kibbeling) en diepvriesvis (vissticks) bevatten vrijwel geen visvet. Je kunt dus zelf iets doen om je gezondheid te beïnvloeden: vaker vis eten.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:11:49 #103
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35769495
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:10 schreef McCarthy het volgende:
en nou kap ik er mee
Wat is er aan de hand, doddeke?
Prikkelbaar?
Misschien moet je wat meer vis eten.
pi_35769503
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:

Diegene die het probleem in het belachelijke trekken zijn de politicie die dit allemaal opkloppen om er garen bij te spinnen.
Als ze er nou daadwerkelijk ook iets mee zouden doen ipv het te gebruiken voor hun campagnes dan werd het tenminste nog wat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 6 maart 2006 @ 12:13:00 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35769531
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:11 schreef Floripas het volgende:

[..]

[..]
Ja, en? Staat geen voedingsadvies, alleen dat het gezond is vis te eten, en dat ontkent niemand.
ga je nu het hele topic off topic door met vis?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35769540
quote:

[..]

Diegene die het probleem in het belachelijke trekken zijn de politicie die dit allemaal opkloppen om er garen bij te spinnen.
Nou, ik hoor tot nu toe vooral het CDA zeggen dat het de eigen schuld is van mensen.

En jouw opmerkingen over hongerbuikjes zijn echt stompzinnig.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:13:57 #107
45206 Pietverdriet
pi_35769565
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als ze er nou daadwerkelijk ook iets mee zouden doen ipv het te gebruiken voor hun campagnes dan werd het tenminste nog wat.
Zoals wat doen aan de (lokale) lasten en de kosten van wonen...
  maandag 6 maart 2006 @ 12:14:18 #108
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35769578
quote:

[..]

Ja, belachelijk dat politici het shockerend vinden dat die voedselbanken ineens weer nodig zijn, na jaren welvaart
  maandag 6 maart 2006 @ 12:14:59 #109
45206 Pietverdriet
pi_35769606
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou, ik hoor tot nu toe vooral het CDA zeggen dat het de eigen schuld is van mensen.

En jouw opmerkingen over hongerbuikjes zijn echt stompzinnig.
Sarcasme is aan jou niet besteed, hmmm?
pi_35769638
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sarcasme is aan jou niet besteed, hmmm?
Nee, niet als het om kinderen gaat die op die manier moeten leven idd.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:16:25 #111
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35769656
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:14 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, belachelijk dat politici het shockerend vinden dat die voedselbanken ineens weer nodig zijn, na jaren welvaart
ze zijn niet nodig
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35769657
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:09 schreef Floripas het volgende:

[..]

Weet je wat dat kost, gek?
Muesli? Bij de eco-hippiewinkel waar ik het altijd haal een euro of 2 per kilo? En ik haal wel drie of vier bordjes uit een kilo. Ja goed, daar komt dan iets van 20 cent aan volle melk bij. Ik ga natuurlijk geen halfvolle melk drinken.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_35769678
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:15 schreef SCH het volgende:
Vaak helaas de schuld van de ouders, maar daar kunnen die kinderen niets aan doen en zijn er niet mee geholpen als wordt geroepen dat het de schuld van de mensen zelf is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 6 maart 2006 @ 12:19:04 #114
45206 Pietverdriet
pi_35769751
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:15 schreef SCH het volgende:

[..]

*Hoest*
Maar als die kinderen onveilige sex hebben voor een lift of een pakje peuken, dan ben jij wel weer de grote niets aan de hand roeper...
pi_35769757
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vaak helaas de schuld van de ouders, maar daar kunnen die kinderen niets aan doen en zijn er niet mee geholpen als wordt geroepen dat het de schuld van de mensen zelf is.
Precies, het is ook niet alleen een kwestie van schuld, dat vind ik te gemakkelijjk. Het heeft met zoveel factoren te maken. Mensen vergeten vaak dat dit soort dingen iedereen kan overkomen. Dat die zwerver op dat bankje 10 jaar geleden nog keurig in een rijtjeshuis woonde en dat het na de scheiding helemaal is misgegaan.
pi_35769770
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

*Hoest*
Maar als die kinderen onveilige sex hebben voor een lift of een pakje peuken, dan ben jij wel weer de grote niets aan de hand roeper...
Waar heb je het over man?
  maandag 6 maart 2006 @ 12:20:23 #117
45206 Pietverdriet
pi_35769796
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:14 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nodig zodat mensen als die vriendin van Isabeau auto kunnen rijden?
pi_35769833
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:16 schreef Karboenkeltje het volgende:
Muesli? Bij de eco-hippiewinkel waar ik het altijd haal een euro of 2 per kilo? En ik haal wel drie of vier bordjes uit een kilo. Ja goed, daar komt dan iets van 20 cent aan volle melk bij. Ik ga natuurlijk geen halfvolle melk drinken.
3-4 bordjes uit een kilo?!? Jezus, wat doe je veel muesli in je bord Ik zou minstens 15 borden uit een kilo halen.

Ik had trouwens een buurman (jaren geleden) die ongeveer 90 gulden per maand had om van te eten (ik zei al: jaren terug). Hij plande op de dag dat hij zijn uitkering kreeg zijn hele maandmenu en kocht dan een kar vol boodschappen bij de Aldi. Zijn brood haalde hij als zijnde oud brood bij de bakker (voor de paarden....) en dat kostte dan geloof ik 35 cent per brood. Dat is 1 dag oud en dus prima te eten. Aardappelen en veel groente dat eh...nou ja, stal hij uit volkstuintjes.
Ik heb op zijn verzoek zijn eetpatroon geanalyseerd op voedingswaarde en hij kwam nergens tekort van. Het was niet echt smakelijk, maar je wordt er wel creatief van. (zijn beroemde doperwtjes stamppot en dergelijke)
pi_35769847
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo gemakkelijk, om vanuit je eigen luxe positie over andere mensen te oordelen. Als ik je zo volg in CUL heb je het volgens mij retegoed, is het niet wat al te simpel om vanuit je luxeleventje over anderen te oordelen? Waar haal je dat morele recht eigenlijk vandaan?
pi_35769871
Goed, koffie drinken. (Kan al voor 69 cent (robusta) per pond bij de Super, cafeïnehoudende dieselolie.)
pi_35769888
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:22 schreef Karboenkeltje het volgende:
Goed, koffie drinken. (Kan al voor 69 cent (robusta) per pond bij de Super, cafeïnehoudende dieselolie.)
Of gratis in de supermarkt zelf
  maandag 6 maart 2006 @ 12:23:02 #122
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35769889
quote:

[..]

Het gaat helemaal niet over de vriendin van Isebeau. Die maakt verkeerde keuzes.

Niet iedereen die afhankelijk is van de voedselbank maakt die verkeerde keuzes. En als ik bij die voedselbank zou werken, zou ik ook fronsen over dat autootje.
pi_35769919
quote:
Het verhaal van 1 individu kan je natuurlijk niet doortrekken naar iedereen die hulp nodig heeft van een voedselbank.
pi_35769960
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:23 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet over de vriendin van Isebeau. Die maakt verkeerde keuzes.

Niet iedereen die afhankelijk is van de voedselbank maakt die verkeerde keuzes. En als ik bij die voedselbank zou werken, zou ik ook fronsen over dat autootje.
Nou weet je Floripas, het is zo typisch Nederlands om altijd op dat soort dingen te oordelen. Zo kijkt de Nederlander altijd naar iemand met een uitkering: maar hij kan wel dit of dat. Ze hebben wel een hond. Ik zag haar wel in de H & M.

Ik vind dat zo enorm aanmatigend, juist van mensen die het wel goed hebben. Laten we elkaar liever helpen dan zo van achter de geraniums de maat te nemen.
pi_35770023
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:24 schreef SCH het volgende:

Ik vind dat zo enorm aanmatigend, juist van mensen die het wel goed hebben. Laten we elkaar liever helpen dan zo van achter de geraniums de maat te nemen.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:34:52 #126
45206 Pietverdriet
pi_35770303
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Zo gemakkelijk, om vanuit je eigen luxe positie over andere mensen te oordelen. Als ik je zo volg in CUL heb je het volgens mij retegoed, is het niet wat al te simpel om vanuit je luxeleventje over anderen te oordelen? Waar haal je dat morele recht eigenlijk vandaan?
Grappig dat je in 1 post je afkeuring uitspreekt over mijn oordelen over anderen, maar dat zelf in die post gelijk zelf doet over mij, waar haal jij zelf dat morele recht vandaan.

Ik heb niets tegen een particulier initiatief als de voedselbank,
Ik heb wat tegen de politicie die garen willen spinnen hierover die doen alsof er in NL hongersnood bestaat.
Dit is niet het geval. Er zijn mensen die hun prioriteiten verkeerd stellen wat hun uitgave patroon betreft, en als de voedselbank deze mensen wat wil helpen, dat is dan zo. Het is echter niet nodig als in dat die mensen zonder deze hulp zouden kreperen van de honger.
pi_35770310
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

3-4 bordjes uit een kilo?!? Jezus, wat doe je veel muesli in je bord Ik zou minstens 15 borden uit een kilo halen.
Ja, maar dat is dan ook een maaltijdbord muesli. Mijn energieconsumptie is groter dan die van Hoogovens.
quote:
Ik had trouwens een buurman (jaren geleden) die ongeveer 90 gulden per maand had om van te eten (ik zei al: jaren terug). Hij plande op de dag dat hij zijn uitkering kreeg zijn hele maandmenu en kocht dan een kar vol boodschappen bij de Aldi. Zijn brood haalde hij als zijnde oud brood bij de bakker (voor de paarden....) en dat kostte dan geloof ik 35 cent per brood. Dat is 1 dag oud en dus prima te eten. Aardappelen en veel groente dat eh...nou ja, stal hij uit volkstuintjes.
Ik heb op zijn verzoek zijn eetpatroon geanalyseerd op voedingswaarde en hij kwam nergens tekort van. Het was niet echt smakelijk, maar je wordt er wel creatief van. (zijn beroemde doperwtjes stamppot en dergelijke)
Ja, ik heb (door mijn eigen stomme schuld) ook wel een tijdje ongeveer zo zuinig moeten leven. Daar wordt je inderdaad creatief van, corned beef-rijstdeeg ovenschotel enzovoorts. En veel samen met vrienden eten. Voor één persoon koken is vaak maar marginaal goedkoper dan voor zijn tweeën. En dan krijg je automatisch zo'n romantisch wat-zijn-we-arm-maar-hebben-we-het-toch-goed idee. A oui, tres bohemién
  maandag 6 maart 2006 @ 12:37:20 #128
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_35770382
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Of gratis in de supermarkt zelf

• Zo veel mogelijk buitenhuis poepen, zodat je WC-papier bespaart.
  • Bij vrienden gaan logeren (kan ook het een en ander schelen)

Iemand anders nog bespaartips?
  • we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
    in dit specifieke geval maken twee helften één
    pi_35770387
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 12:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb wat tegen de politicie die garen willen spinnen hierover die doen alsof er in NL hongersnood bestaat.
    Dat heb ik niemand maar dan ook niemand horen zeggen.
    quote:
    Het is echter niet nodig als in dat die mensen zonder deze hulp zouden kreperen van de honger.
    Dat zou toch ook te zot zijn in Nederland. Moet het eerst zo ver komen? Het is blijkbaar wel zo ver dat er in Nederland mensen zijn die meer dan moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen en niet op een normale manier in hun voedsel kunnen voorzien. HOe dat dan ook komt. Deels misschien door oorzaken die bij hen zelf liggen, en deels door oorzaken van buiten.

Ik merk het vaak bij rijke mensen zoals jij. Dat ze het eigenlijjk te pijnlijk vinden en het dan maar belachelijk gaan maken. Het confronteert natuurlijk met de eigen luxe levensstijl.
      maandag 6 maart 2006 @ 12:38:08 #130
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_35770407
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 12:34 schreef Pietverdriet het volgende:
    Dit is niet het geval. Er zijn mensen die hun prioriteiten verkeerd stellen wat hun uitgave patroon betreft,
    Jouw oordeel staat gelijk aan dat van Petrus, niet?
    Zijn mijn prioriteiten ook verkeerd?
      maandag 6 maart 2006 @ 12:39:02 #131
    45206 Pietverdriet
    pi_35770438
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 12:37 schreef Flumina het volgende:

[..]

• Schrapen als hobby
      maandag 6 maart 2006 @ 12:40:07 #132
    63673 ABBAfan
    Water-loo
    pi_35770471
    quote:

[..]

• Kringloopwinkels of rommelmarkten gedurende de zomermaanden afstruinen. Da's mijn grootste passie. Ik hou van retro spulletjes uit de 60s en 70s.
    One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
    pi_35770524
    quote:

[..]

• Afwassen met allesreiniger, is meestal goedkoper dan afwasmiddel.
  • Als je een baan (in kleinmetaal) hebt, bij meer dan x uur overwerk is de baas verplicht een maaltijd te verzorgen.
  • Ik en mijn leger van stokstaartjes.
    pi_35770544
    Voedselbanken zijn goed, maar ik vind het wel heel erg dat er inderdaad geen verse groenten in zitten of iets nuttigs als rijst. Zelf heb ik ook niet veel geld, hou het meestal op 30-35 euro per week booschappen (dit lukt aardig) voor 2 personen.
    Het maakt je inderdaad creatief, maar het houdt ook wel in dat je eerder zal gaan voor diepvriesgroenten dan een bloemkool die toch echt wel 2,50 kost. Zelfs bij de Aldi.

En dan kan je natuurlijk wel zeggen dat er ook goedkope groenten zijn, maar ze zijn er niet veel en elke dag hutspot (penen zijn niet duur) eten daar word je ook flauw van. En het balletje gehakt erbij is dan eigenlijk voor sommige mensen alweer te duur...

Ik ben het eens dat een auto rijden of internetten niet te verantwoorden is als je zo weinig goed eten kan kopen, maar ik zou zelf ook niet mijn internet laten afsluiten om vaker vis te kopen.
    pi_35770621
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 12:41 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

• Afwassen met allesreiniger, is meestal goedkoper dan afwasmiddel.
  • Mwah, ik doe een half jaar met een fles Dreft van 1,50... Dus dat valt allemaal wel mee. Zelfde geldt voor wasmiddel; het pak Ariël wat ik in juni heb gekocht voor 12 euro (ofzo?) is nog steeds niet leeg. Dat zijn geen dingen die het echt duur maken.
      maandag 6 maart 2006 @ 12:46:40 #136
    63673 ABBAfan
    Water-loo
    pi_35770653
    quote:

Niet roken
    Geen auto
    Mobiele telefoon weg doen
    Geen huisdieren
    Netwerken (wie weet er nog iemand die zijn zithoek weg wil doen)
    Groente van de markt op het laatste moment kopen
    Kleding kopen in de uitverkoop

ach, iedereen kan het lijstje wel aanvullen
    One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
      maandag 6 maart 2006 @ 12:49:09 #137
    45206 Pietverdriet
    pi_35770725
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 12:42 schreef p-etr-a het volgende:
    Voedselbanken zijn goed, maar ik vind het wel heel erg dat er inderdaad geen verse groenten in zitten of iets nuttigs als rijst. Zelf heb ik ook niet veel geld, hou het meestal op 30-35 euro per week booschappen (dit lukt aardig) voor 2 personen.
    Het maakt je inderdaad creatief, maar het houdt ook wel in dat je eerder zal gaan voor diepvriesgroenten dan een bloemkool die toch echt wel 2,50 kost. Zelfs bij de Aldi.
    bloemkool is een zomergroente, het is maart, niet zeuren dat ie nu prijzig is,
    quote:
    En dan kan je natuurlijk wel zeggen dat er ook goedkope groenten zijn, maar ze zijn er niet veel en elke dag hutspot (penen zijn niet duur) eten daar word je ook flauw van. En het balletje gehakt erbij is dan eigenlijk voor sommige mensen alweer te duur...
    3 euro nog wat de kilo bij de aldi.
    daar kan je met wat paneermeel en melk 10 mooie ballen van draaien
      maandag 6 maart 2006 @ 12:49:49 #138
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_35770749
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 12:46 schreef ABBAfan het volgende:
    Geen auto
    Is in sommige gebieden - helaas - geen optie
    quote:
    Mobiele telefoon weg doen
    Een vaste lijn is vaak nog veel duurder.
    quote:
    Geen huisdieren
    En de kinderen dan?
    pi_35771122
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 11:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk dat ik mijn vriendin wel ken en jij niet Ze is werkloos, heeft de auto nergens voor nodig, is niet ziek, heeft geen zieke moeder en haar auto kost haar minstens 150 euro per maand. Daar kan je dan ook eten voor kopen
    ben je er van op de hoogte dat je een flinke boete op je uitkering krijgt als je de auto wegdoet?
    ivm het bewust verkleinen van je kansen op de arbeidsmarkt?
    pi_35771352
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:00 schreef lesley het volgende:

[..]

ben je er van op de hoogte dat je een flinke boete op je uitkering krijgt als je de auto wegdoet?
    Écht?! Fuck.
    Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
      maandag 6 maart 2006 @ 13:08:12 #141
    45206 Pietverdriet
    pi_35771389
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:00 schreef lesley het volgende:

[..]

En dat het hebben van een auto ook gevolgen heeft voor een bijstandsuitkering..
    pi_35771673
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

bloemkool is een zomergroente, het is maart, niet zeuren dat ie nu prijzig is,
    Oké dat wist ik niet, maar dan nog vind ik het wel erg veel. Wat zijn wintergroenten dan?
    pi_35771756
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:16 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Oké dat wist ik niet, maar dan nog vind ik het wel erg veel. Wat zijn wintergroenten dan?
    Kolen. Zuurkool, rode kool. Veel kool.
    pi_35771765
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:
    En dat het hebben van een auto ook gevolgen heeft voor een bijstandsuitkering..
    Je kan het ook nooit goed doen voor de sociale dienst hè

(ik geloof dat van die boete niet trouwens, dat slaat nergens op)
    pi_35771783
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:19 schreef Nekto het volgende:

Kolen. Zuurkool, rode kool. Veel kool.
    En winterpeen. Heel erg goedkoop op het moment.
    pi_35771792
    Bloembollen toch?
    pi_35771857
    Nou, ik geloof dat bloembollen net weer verkocht gaan worden, maar die zijn nog best duur hoor
    pi_35772002
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 13:19 schreef Isabeau het volgende:
    Je kan het ook nooit goed doen voor de sociale dienst hè

(ik geloof dat van die boete niet trouwens, dat slaat nergens op)
    Dat zou betekenen dat je een bonus krijgt als je een auto kóópt.
    Maar in dit land verbaas ik me nergens meer over.
      maandag 6 maart 2006 @ 13:34:44 #149
    10086 Heerlijkheid
    gebiedt mij te zeggen
    pi_35772190
    Ik zie al wat Loesje-teksten:
    quote:
    Voedselbanken

Alsof eten
    een eerste
    levensbehoefte is.
      maandag 6 maart 2006 @ 14:27:41 #150
    130955 Floripas