abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35767916
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:18 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Waarom is dít belachelijk en de talloze fictieve voorbeelden van 'het zullen allemaal wel luie lamstralen zijn die te bedonderd zijn om te werken' niet?
Zijn ook belachelijk. Kijk, het gaat in deze om de vrouw die te weinig geld heeft om genoeg, laat staan gezond te eten. Ik gun mensen alle vrijheid in hun levenspatroon maar ik kan weinig genade opbrengen voor bepaalde vormen van dommigheid.

Als je te weinig geld hebt voor eten moet je kosten schrappen. Als je te weinig geld hebt voor eten heb je geen behoorlijke baan. Als je geen baan hebt dan hoef je er ook niet naartoe te rijden en het melodramatische zieke moedertje kan met de fiets bezocht worden. Dus -> geen baan, geen eten maar wel een auto, iets is er gruwelijk fout.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:27:30 #62
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_35767952
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:21 schreef Solopeople het volgende: Het gaat er meer om dat deze mensen vaak in een vicieuze cirkel zitten wat eten betreft en er maar lastig uitkomen: ze zijn niet anders gewend en totaal verpest door de voedsel industrie qua smaakmakers en additieven.
Dat vind ik een ander verhaal en naar mijn mening dichterbij de waarheid. Voorlichting geven kan prima, maar ik vind het verhaal 'gezond eten te duur' echt onzin.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  maandag 6 maart 2006 @ 11:33:29 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35768138
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:19 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat een onzin!
Vis moet je eigenlijk driemaal per week eten, of anders noten. Weet je wat dat kost?
Speciaal voor jouw
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35768241
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Speciaal voor jouw
[afbeelding]
Wat ben jij een vervelende vent zeg.
Een tekening van Mohammed, en dat z'n tulband dan een bom is. Haha!
  maandag 6 maart 2006 @ 11:36:50 #65
45206 Pietverdriet
pi_35768290
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:16 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Ach, het is natuurlijk lekker makkelijk lullen op het moment dat je, laten we zeggen, 1,5x modaal verdient en zo'n relaxte baan hebt dat je overdag een beetje kunt internetten ofzo. ]Dan is iemand al snel een uitzuiger en kun je, vanaf je burostoel, vrij makkelijk de wereld indelen in goed en fout of zwart en wit. Nuance is dan een vies woord he?
Fijn inhoudelijke post.
Ik noem niemand een uitzuiger.
Ik constateer dat het hele voedselbank verhaal een opgeblazen verkiezingshype is.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:36:51 #66
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35768293
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Speciaal voor jouw
[afbeelding]
Die dikke syntaxisfout?
Dank je, ik ben er heel blij mee.
Ik ga gelijk een lijstje kopen.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:38:36 #67
45206 Pietverdriet
pi_35768359
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:35 schreef Solopeople het volgende:

[..]

Wat ben jij een vervelende vent zeg.
En dat zeg jij, met een avatar die bedoelt is een miljard moslims op de kast te krijgen?
pi_35768382
mijn tante ging vroeger zwart werken naast haar bijstand omdat ze anders geen biologische groente kon betalen, en nooit op vakantie kon. ook weer zoiets.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  maandag 6 maart 2006 @ 11:40:37 #69
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35768422
quote:
Op maandag 6 maart 2006 08:15 schreef Isabeau het volgende:
Gezond voedsel (vis, groente, fruit, mager vlees) is een stuk duurder dan ongezond voedsel, Pietverdriet. Veel huishoudens kunnen het gezonde voedsel niet betalen en die kinderen zijn dan wel dik, maar ook ondervoed op het gebied van vitamines, mineralen en hoogwaardige bouwstoffen.
bullshit, een bloemkool heb je al voor minder dan 1 euro
een pak melk is ook bijna gratis
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 6 maart 2006 @ 11:41:47 #70
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35768460
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:40 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Jij hebt nog nooit de boodschappen in huis gehaald, zeker?

Als ik blut ben, dan eet ik pakjes pasta à 19 cent 't stuk. Veel meer dan loze calorieen zijn dat niet.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:43:37 #71
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35768527
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:37 schreef Floripas het volgende:

[..]

Welnu: gezond eten (vis, verse groenten), is duurder dan slecht, prefab-eten (worst, opkookpasta)
nee, een kool koost haast niks. 1 (ja 1, per persoon is 1 per dag al voldoende) tomaat is iets van 0.25 euro. Gratis (bijna).

En je houdt nu op met het verdraaien van de feiten of ik ga naar de mods
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 6 maart 2006 @ 11:45:10 #72
45206 Pietverdriet
pi_35768578
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

Als ik blut ben, dan eet ik pakjes pasta à 19 cent 't stuk. Veel meer dan loze calorieen zijn dat niet.
En dat voor iemand die van mening is dat als de overheid alles gaat regelen het dan beter voor elkaar komt. Je kan ondanks je Universitaire opleiding je eigen huishouden niet eens behoorlijk runnen.
pi_35768589
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:43 schreef McCarthy het volgende:

En je houdt nu op met het verdraaien van de feiten of ik ga naar de mods
, ! Hou nou toch op zeg!
Jij hebt een afwijkend idee van het begrip 'gratis', niks meer of minder! Degene die hier feiten verdraait ben jij!

(en hou nou op anders ga ik naar m'n moeder!)
pi_35768619
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En dat voor iemand die van mening is dat als de overheid alles gaat regelen het dan beter voor elkaar komt.
Mijn GOD zeg wat overdrijf jij toch altijd weer.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:50:04 #75
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35768733
quote:

[..]

dagelijks en wat me opvalt is dat het allemaal zo goedkoop is.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:53:49 #76
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35768860
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je wordt toch geacht om driemaal in de week vis te eten.
ik koop 1 hollandse nieuwe voor 1 .75. Dat is goedkoper dan een big mac
pi_35768861
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:40 schreef McCarthy het volgende:
De bloemkool (klein en lelijk) was hier vorige week 2,99. Nu jij weer
Misschien zijn ze elders goedkoper hoor, maar ik denk niet onder de 2 euro.

Vaak zijn groenten en pot en blik goedkoper dan vers.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 6 maart 2006 @ 11:54:06 #78
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35768867
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En dat voor iemand die van mening is dat als de overheid alles gaat regelen het dan beter voor elkaar komt. Je kan ondanks je Universitaire opleiding je eigen huishouden niet eens behoorlijk runnen.
Ik heb geen studiefinanciering meer, en geen baan meer omdat ik het te druk heb met de mantelzorg om snel te studeren of fulltime te werken. Als de oude man waarvoor ik bijna fulltime zorg in Leiden in het ziekenhuis moet zijn, dan kost ons dat veel taxikosten - met de trein gaan wil niet, met zo'n doodzieke vent. Als ik een maand niet kan werken omdat hij een longontsteking heeft, dan heb ik een maand bijna geen inkomen. Daarnaast probeer ik ook nog wat te studeren, en dat gaat aardig, ondanks de situatie.

Dank voor het medeleven.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:54:52 #79
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35768895
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:53 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ik koop 1 hollandse nieuwe voor 1 .75. Dat is goedkoper dan een big mac
Dat is niet geodkoop voor een gezin dat van tien euro per dag moet eten. Vier haringen, en het is al op.
pi_35768929
quote:

[..]

Die dingen zijn hartstikke duur!!! En ze voeden ook voor geen meter. Met een megapak rijst er kruiden die je nog hebt liggen kom je al verder. Een keer per week een voordeel pak appels/manderijnen bij de Lidl kan iedereen ook wel betalen.

Weet je wat ik veel heb gegeten in periodes van immense blutheid? Salades. Kilo's. Je kunt met heel weinig geld echt wel lekker en gezond eten maar dan moet je wel een beetje creatief zijn en niet voor de instant-magnetron snacks gaan.
pi_35768942
Fastfood is echt wel duurder dan 'gezond' eten. Bovendien betaal je daarbij ook voor het feit dat je niet zelf hoeft klaar te maken (als je 't bij een snackbar ofzo haalt). Hierboven werd ergens gesproken over energy drink en dat dat spotgoedkoop zou zijn, maar zelfs die Aldi-variant is twee keer zo duur als bijvoorbeeld melk.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  maandag 6 maart 2006 @ 11:56:38 #82
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35768964
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:55 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Die dingen zijn hartstikke duur!!! En ze voeden ook voor geen meter. Met een megapak rijst er kruiden die je nog hebt liggen kom je al verder. Een keer per week een voordeel pak appels/manderijnen bij de Lidl kan iedereen ook wel betalen.

Weet je wat ik veel heb gegeten in periodes van immense blutheid? Salades. Kilo's. Je kunt met heel weinig geld echt wel lekker en gezond eten maar dan moet je wel een beetje creatief zijn en niet voor de instant-magnetron snacks gaan.
Ik probeer dat altijd wel, hoor.
Soms heb je er ook de tijd niet voor.
pi_35769003
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat is niet geodkoop voor een gezin dat van tien euro per dag moet eten. Vier haringen, en het is al op.
Dat gezin heeft niet elke dag haring nodig.
pi_35769054
ies graties
  maandag 6 maart 2006 @ 11:59:02 #85
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35769055
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De bloemkool (klein en lelijk) was hier vorige week 2,99. Nu jij weer
Misschien zijn ze elders goedkoper hoor, maar ik denk niet onder de 2 euro.
bij de groenteboer. Ik kocht hem bij de super ZEKER voor minder dan 2 euro
quote:
Vaak zijn groenten en pot en blik goedkoper dan vers.
kijk eens aan.
pi_35769124
Geheid dat een groot aantal voedselbank klanten roken. Door te stoppen met roken zijn ze de voedselbank niet meer nodig.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
pi_35769133
Nou ja, ik denk dat ik samen met Floripas het minste inkomen heb in dit topic en ik weet niet hoe Floripas kookt, maar ik kan fatsoenlijk eten. Incl. groente, vlees, kip, vis, fruit etc. Maar ik kan me voorstellen dat het voor heel erg veel mensen niet te doen is. Missen de creativiteit, hebben schulden, hebben een auto die ze niet kwijt kunnen, hebben misschien al jarenlang 4 schatten van labradors die ook moeten eten etc. Dan is de voedselbank misschien een welkom extraatje omdat ze anders niet normaal kunnen eten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35769168
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:01 schreef ABBAfan het volgende:
Geheid dat een groot aantal voedselbank klanten roken. Door te stoppen met roken zijn ze de voedselbank niet meer nodig.
Betreffende vriendin rookt ook en ze wil dolgraag stoppen, maar het is niet voor niets een verslaving. Makkelijker gezegd dan gedaan, ABBAfan. Als het zo eenvoudig was dan had je vrijwel geen rokende mensen meer in de wereld.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:02:48 #89
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35769181
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:57 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Dat gezin heeft niet elke dag haring nodig.
Nee, maar driemaal per week vis wordt aangeraden.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:03:43 #90
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35769210
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Betreffende vriendin rookt ook en ze wil dolgraag stoppen, maar het is niet voor niets een verslaving. Makkelijker gezegd dan gedaan, ABBAfan. Als het zo eenvoudig was dan had je vrijwel geen rokende mensen meer in de wereld.
Zelfs mensen met longkanker paffen door.
De manier om te stoppen met roken is niet armoede (mensen kopen nog eerder sjek dan brood, zo is het nu eenmaal), maar een stressarm leven.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:04:25 #91
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35769235
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:01 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, ik denk dat ik samen met Floripas het minste inkomen heb in dit topic en ik weet niet hoe Floripas kookt, maar ik kan fatsoenlijk eten. Incl. groente, vlees, kip, vis, fruit etc. Maar ik kan me voorstellen dat het voor heel erg veel mensen niet te doen is. Missen de creativiteit, hebben schulden, hebben een auto die ze niet kwijt kunnen, hebben misschien al jarenlang 4 schatten van labradors die ook moeten eten etc. Dan is de voedselbank misschien een welkom extraatje omdat ze anders niet normaal kunnen eten.
dus de voedselbank is geen teken van armoede maar van slecht budgetair beleid
  maandag 6 maart 2006 @ 12:05:07 #92
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35769262
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:01 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, ik denk dat ik samen met Floripas het minste inkomen heb in dit topic en ik weet niet hoe Floripas kookt, maar ik kan fatsoenlijk eten. Incl. groente, vlees, kip, vis, fruit etc.
Dat probeer ik te doen, maar in tentamentijd...je kent het wel.
quote:
Maar ik kan me voorstellen dat het voor heel erg veel mensen niet te doen is. Missen de creativiteit, hebben schulden, hebben een auto die ze niet kwijt kunnen, hebben misschien al jarenlang 4 schatten van labradors die ook moeten eten etc. Dan is de voedselbank misschien een welkom extraatje omdat ze anders niet normaal kunnen eten.
Dat soort dingen niet. Als ik veel geld heb, drink ik wel erg graag een biertje of twee.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:05:10 #93
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35769263
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

bron?

je bedoelt volgens mij 3 keer per week eiwitrijk voedsel zoals vlees, waaronder dus vis
  maandag 6 maart 2006 @ 12:06:25 #94
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35769315
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:05 schreef McCarthy het volgende:

[..]

bron?

je bedoelt volgens mij 3 keer per week eiwitrijk voedsel zoals vlees, waaronder dus vis
http://www.achmeahealth.nl/mednet_2/mednet.php?type=showdoc&id=10720
pi_35769380
Ach, het probleem in het belachelijke trekken door over hongerbuikjes te beginnen. Dat is een veelbeproefde tactiek van de ontwijkende elite
pi_35769396
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik heb dat nu al zeker drie keer in deze topic gelezen. (1) Het wordt een beetje flauw. (2) Niet elke vis is zo duur als haring. (3) Het was toch "vis of noten"? Dan ben je er met een bordje muesli ook.
pi_35769400
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:04 schreef McCarthy het volgende:
dus de voedselbank is geen teken van armoede maar van slecht budgetair beleid
En dat kan je veel mensen ook niet kwalijk nemen. Ik heb het idee dat de gemiddelde fokker hoger opgeleid is dan de gemiddelde Nederlander. Vergeet niet dat veel mensen een stuk dommer en simpeler zijn dan je denkt als je zelf alleen omgeven bent met mensen die havo of vwo hebben gedaan.

Daarbij is de huidige maatschappij een dure maatschappij als je mee wilt komen. Natuurlijk heb je geen internet nodig, maar zou jij het opgeven als je het al jaren hebt gehad? En natuurlijk is een auto overbodig als je die voor je werk etc niet moet hebben. Maar doe jij hem weg als je het gemak gewend bent? Doe je je huisdieren weg als ze nu ineens te duur zijn? Je bent die verantwoordleijkheid aangegaan bij aanschaf, beest kan er ook weinig aan doen als je er plots geen geld meer voor hebt. Ga jij verhuizen als je huis eigenlijk te duur is geworden nadat je werkloos werd?

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Het is ook te makkelijk om te roepen dat een ander een slecht budgetair beleid voert, maar je kan niet in iemand anders zijn portemonnaie kijken en van een afstandje dingen roepen.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:09:06 #98
45206 Pietverdriet
pi_35769408
quote:
Zie daar geen voedingsadvies staan.
Staat alleen maar dat het gezond is vis te eten.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:09:37 #99
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35769429
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:08 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Ik heb dat nu al zeker drie keer in deze topic gelezen. (1) Het wordt een beetje flauw. (2) Niet elke vis is zo duur als haring. (3) Het was toch "vis of noten"? Dan ben je er met een bordje muesli ook.
Weet je wat dat kost, gek?
  maandag 6 maart 2006 @ 12:10:51 #100
45206 Pietverdriet
pi_35769459
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:08 schreef SCH het volgende:
Ach, het probleem in het belachelijke trekken door over hongerbuikjes te beginnen. Dat is een veelbeproefde tactiek van de ontwijkende elite
Diegene die het probleem in het belachelijke trekken zijn de politicie die dit allemaal opkloppen om er garen bij te spinnen.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:10:58 #101
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35769463
en nou kap ik er mee
  maandag 6 maart 2006 @ 12:11:00 #102
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35769466
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zie daar geen voedingsadvies staan.
Staat alleen maar dat het gezond is vis te eten.
quote:
Als je twee tot drie keer per week vis eet krijg je ongeveer 1 gram van die vetzuren per dag binnen. Gebakken vis (lekkerbekjes, kibbeling) en diepvriesvis (vissticks) bevatten vrijwel geen visvet. Je kunt dus zelf iets doen om je gezondheid te beïnvloeden: vaker vis eten.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:11:49 #103
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35769495
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:10 schreef McCarthy het volgende:
en nou kap ik er mee
Wat is er aan de hand, doddeke?
Prikkelbaar?
Misschien moet je wat meer vis eten.
pi_35769503
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:

Diegene die het probleem in het belachelijke trekken zijn de politicie die dit allemaal opkloppen om er garen bij te spinnen.
Als ze er nou daadwerkelijk ook iets mee zouden doen ipv het te gebruiken voor hun campagnes dan werd het tenminste nog wat.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:13:00 #105
45206 Pietverdriet
pi_35769531
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:11 schreef Floripas het volgende:

[..]

[..]
Ja, en? Staat geen voedingsadvies, alleen dat het gezond is vis te eten, en dat ontkent niemand.
ga je nu het hele topic off topic door met vis?
pi_35769540
quote:

[..]

Nou, ik hoor tot nu toe vooral het CDA zeggen dat het de eigen schuld is van mensen.

En jouw opmerkingen over hongerbuikjes zijn echt stompzinnig.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:13:57 #107
45206 Pietverdriet
pi_35769565
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als ze er nou daadwerkelijk ook iets mee zouden doen ipv het te gebruiken voor hun campagnes dan werd het tenminste nog wat.
Zoals wat doen aan de (lokale) lasten en de kosten van wonen...
  maandag 6 maart 2006 @ 12:14:18 #108
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35769578
quote:

[..]

Ja, belachelijk dat politici het shockerend vinden dat die voedselbanken ineens weer nodig zijn, na jaren welvaart
  maandag 6 maart 2006 @ 12:14:59 #109
45206 Pietverdriet
pi_35769606
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou, ik hoor tot nu toe vooral het CDA zeggen dat het de eigen schuld is van mensen.

En jouw opmerkingen over hongerbuikjes zijn echt stompzinnig.
Sarcasme is aan jou niet besteed, hmmm?
pi_35769638
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sarcasme is aan jou niet besteed, hmmm?
Nee, niet als het om kinderen gaat die op die manier moeten leven idd.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:16:25 #111
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35769656
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:14 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, belachelijk dat politici het shockerend vinden dat die voedselbanken ineens weer nodig zijn, na jaren welvaart
ze zijn niet nodig
pi_35769657
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:09 schreef Floripas het volgende:

[..]

Weet je wat dat kost, gek?
Muesli? Bij de eco-hippiewinkel waar ik het altijd haal een euro of 2 per kilo? En ik haal wel drie of vier bordjes uit een kilo. Ja goed, daar komt dan iets van 20 cent aan volle melk bij. Ik ga natuurlijk geen halfvolle melk drinken.
pi_35769678
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:15 schreef SCH het volgende:
Vaak helaas de schuld van de ouders, maar daar kunnen die kinderen niets aan doen en zijn er niet mee geholpen als wordt geroepen dat het de schuld van de mensen zelf is.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:19:04 #114
45206 Pietverdriet
pi_35769751
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:15 schreef SCH het volgende:

[..]

*Hoest*
Maar als die kinderen onveilige sex hebben voor een lift of een pakje peuken, dan ben jij wel weer de grote niets aan de hand roeper...
pi_35769757
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vaak helaas de schuld van de ouders, maar daar kunnen die kinderen niets aan doen en zijn er niet mee geholpen als wordt geroepen dat het de schuld van de mensen zelf is.
Precies, het is ook niet alleen een kwestie van schuld, dat vind ik te gemakkelijjk. Het heeft met zoveel factoren te maken. Mensen vergeten vaak dat dit soort dingen iedereen kan overkomen. Dat die zwerver op dat bankje 10 jaar geleden nog keurig in een rijtjeshuis woonde en dat het na de scheiding helemaal is misgegaan.
pi_35769770
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

*Hoest*
Maar als die kinderen onveilige sex hebben voor een lift of een pakje peuken, dan ben jij wel weer de grote niets aan de hand roeper...
Waar heb je het over man?
  maandag 6 maart 2006 @ 12:20:23 #117
45206 Pietverdriet
pi_35769796
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:14 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nodig zodat mensen als die vriendin van Isabeau auto kunnen rijden?
pi_35769833
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:16 schreef Karboenkeltje het volgende:
Muesli? Bij de eco-hippiewinkel waar ik het altijd haal een euro of 2 per kilo? En ik haal wel drie of vier bordjes uit een kilo. Ja goed, daar komt dan iets van 20 cent aan volle melk bij. Ik ga natuurlijk geen halfvolle melk drinken.
3-4 bordjes uit een kilo?!? Jezus, wat doe je veel muesli in je bord Ik zou minstens 15 borden uit een kilo halen.

Ik had trouwens een buurman (jaren geleden) die ongeveer 90 gulden per maand had om van te eten (ik zei al: jaren terug). Hij plande op de dag dat hij zijn uitkering kreeg zijn hele maandmenu en kocht dan een kar vol boodschappen bij de Aldi. Zijn brood haalde hij als zijnde oud brood bij de bakker (voor de paarden....) en dat kostte dan geloof ik 35 cent per brood. Dat is 1 dag oud en dus prima te eten. Aardappelen en veel groente dat eh...nou ja, stal hij uit volkstuintjes.
Ik heb op zijn verzoek zijn eetpatroon geanalyseerd op voedingswaarde en hij kwam nergens tekort van. Het was niet echt smakelijk, maar je wordt er wel creatief van. (zijn beroemde doperwtjes stamppot en dergelijke)
pi_35769847
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nodig zodat mensen als die vriendin van Isabeau auto kunnen rijden?
Zo gemakkelijk, om vanuit je eigen luxe positie over andere mensen te oordelen. Als ik je zo volg in CUL heb je het volgens mij retegoed, is het niet wat al te simpel om vanuit je luxeleventje over anderen te oordelen? Waar haal je dat morele recht eigenlijk vandaan?
pi_35769871
Goed, koffie drinken. (Kan al voor 69 cent (robusta) per pond bij de Super, cafeïnehoudende dieselolie.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')