Zijn ook belachelijk. Kijk, het gaat in deze om de vrouw die te weinig geld heeft om genoeg, laat staan gezond te eten. Ik gun mensen alle vrijheid in hun levenspatroon maar ik kan weinig genade opbrengen voor bepaalde vormen van dommigheid.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:18 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Waarom is dít belachelijk en de talloze fictieve voorbeelden van 'het zullen allemaal wel luie lamstralen zijn die te bedonderd zijn om te werken' niet?
Dat vind ik een ander verhaal en naar mijn mening dichterbij de waarheid. Voorlichting geven kan prima, maar ik vind het verhaal 'gezond eten te duur' echt onzin.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:21 schreef Solopeople het volgende: Het gaat er meer om dat deze mensen vaak in een vicieuze cirkel zitten wat eten betreft en er maar lastig uitkomen: ze zijn niet anders gewend en totaal verpest door de voedsel industrie qua smaakmakers en additieven.
Speciaal voor jouwquote:Op maandag 6 maart 2006 11:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat een onzin!
Vis moet je eigenlijk driemaal per week eten, of anders noten. Weet je wat dat kost?
Wat ben jij een vervelende vent zeg.quote:
Fijn inhoudelijke post.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:16 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Ach, het is natuurlijk lekker makkelijk lullen op het moment dat je, laten we zeggen, 1,5x modaal verdient en zo'n relaxte baan hebt dat je overdag een beetje kunt internetten ofzo. ]Dan is iemand al snel een uitzuiger en kun je, vanaf je burostoel, vrij makkelijk de wereld indelen in goed en fout of zwart en wit. Nuance is dan een vies woord he?
En dat zeg jij, met een avatar die bedoelt is een miljard moslims op de kast te krijgen?quote:Op maandag 6 maart 2006 11:35 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Wat ben jij een vervelende vent zeg.
bullshit, een bloemkool heb je al voor minder dan 1 euroquote:Op maandag 6 maart 2006 08:15 schreef Isabeau het volgende:
Gezond voedsel (vis, groente, fruit, mager vlees) is een stuk duurder dan ongezond voedsel, Pietverdriet. Veel huishoudens kunnen het gezonde voedsel niet betalen en die kinderen zijn dan wel dik, maar ook ondervoed op het gebied van vitamines, mineralen en hoogwaardige bouwstoffen.
Jij hebt nog nooit de boodschappen in huis gehaald, zeker?quote:Op maandag 6 maart 2006 11:40 schreef McCarthy het volgende:
[..]
bullshit, een bloemkool heb je al voor minder dan 1 euro
een pak melk is ook bijna gratis
nee, een kool koost haast niks. 1 (ja 1, per persoon is 1 per dag al voldoende) tomaat is iets van 0.25 euro. Gratis (bijna).quote:Op maandag 6 maart 2006 09:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Welnu: gezond eten (vis, verse groenten), is duurder dan slecht, prefab-eten (worst, opkookpasta)
En dat voor iemand die van mening is dat als de overheid alles gaat regelen het dan beter voor elkaar komt. Je kan ondanks je Universitaire opleiding je eigen huishouden niet eens behoorlijk runnen.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit de boodschappen in huis gehaald, zeker?
Als ik blut ben, dan eet ik pakjes pasta à 19 cent 't stuk. Veel meer dan loze calorieen zijn dat niet.
quote:Op maandag 6 maart 2006 11:43 schreef McCarthy het volgende:
En je houdt nu op met het verdraaien van de feiten of ik ga naar de mods
Mijn GOD zeg wat overdrijf jij toch altijd weer.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat voor iemand die van mening is dat als de overheid alles gaat regelen het dan beter voor elkaar komt.
dagelijks en wat me opvalt is dat het allemaal zo goedkoop is.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
ik koop 1 hollandse nieuwe voor 1 .75. Dat is goedkoper dan een big macquote:Op maandag 6 maart 2006 09:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je wordt toch geacht om driemaal in de week vis te eten.
De bloemkool (klein en lelijk) was hier vorige week 2,99. Nu jij weerquote:Op maandag 6 maart 2006 11:40 schreef McCarthy het volgende:
bullshit, een bloemkool heb je al voor minder dan 1 euro
een pak melk is ook bijna gratis
Ik heb geen studiefinanciering meer, en geen baan meer omdat ik het te druk heb met de mantelzorg om snel te studeren of fulltime te werken. Als de oude man waarvoor ik bijna fulltime zorg in Leiden in het ziekenhuis moet zijn, dan kost ons dat veel taxikosten - met de trein gaan wil niet, met zo'n doodzieke vent. Als ik een maand niet kan werken omdat hij een longontsteking heeft, dan heb ik een maand bijna geen inkomen. Daarnaast probeer ik ook nog wat te studeren, en dat gaat aardig, ondanks de situatie.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat voor iemand die van mening is dat als de overheid alles gaat regelen het dan beter voor elkaar komt. Je kan ondanks je Universitaire opleiding je eigen huishouden niet eens behoorlijk runnen.
Dat is niet geodkoop voor een gezin dat van tien euro per dag moet eten. Vier haringen, en het is al op.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:53 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik koop 1 hollandse nieuwe voor 1 .75. Dat is goedkoper dan een big mac
Die dingen zijn hartstikke duur!!! En ze voeden ook voor geen meter. Met een megapak rijst er kruiden die je nog hebt liggen kom je al verder. Een keer per week een voordeel pak appels/manderijnen bij de Lidl kan iedereen ook wel betalen.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als ik blut ben, dan eet ik pakjes pasta à 19 cent 't stuk. Veel meer dan loze calorieen zijn dat niet.
Ik probeer dat altijd wel, hoor.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:55 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Die dingen zijn hartstikke duur!!! En ze voeden ook voor geen meter. Met een megapak rijst er kruiden die je nog hebt liggen kom je al verder. Een keer per week een voordeel pak appels/manderijnen bij de Lidl kan iedereen ook wel betalen.
Weet je wat ik veel heb gegeten in periodes van immense blutheid? Salades. Kilo's. Je kunt met heel weinig geld echt wel lekker en gezond eten maar dan moet je wel een beetje creatief zijn en niet voor de instant-magnetron snacks gaan.
Dat gezin heeft niet elke dag haring nodig.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is niet geodkoop voor een gezin dat van tien euro per dag moet eten. Vier haringen, en het is al op.
bij de groenteboer. Ik kocht hem bij de super ZEKER voor minder dan 2 euroquote:Op maandag 6 maart 2006 11:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De bloemkool (klein en lelijk) was hier vorige week 2,99. Nu jij weer![]()
Misschien zijn ze elders goedkoper hoor, maar ik denk niet onder de 2 euro.
kijk eens aan.quote:Vaak zijn groenten en pot en blik goedkoper dan vers.
Betreffende vriendin rookt ook en ze wil dolgraag stoppen, maar het is niet voor niets een verslaving. Makkelijker gezegd dan gedaan, ABBAfan. Als het zo eenvoudig was dan had je vrijwel geen rokende mensen meer in de wereld.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:01 schreef ABBAfan het volgende:
Geheid dat een groot aantal voedselbank klanten roken. Door te stoppen met roken zijn ze de voedselbank niet meer nodig.
Nee, maar driemaal per week vis wordt aangeraden.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:57 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Dat gezin heeft niet elke dag haring nodig.
Zelfs mensen met longkanker paffen door.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Betreffende vriendin rookt ook en ze wil dolgraag stoppen, maar het is niet voor niets een verslaving. Makkelijker gezegd dan gedaan, ABBAfan. Als het zo eenvoudig was dan had je vrijwel geen rokende mensen meer in de wereld.
dus de voedselbank is geen teken van armoede maar van slecht budgetair beleidquote:Op maandag 6 maart 2006 12:01 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, ik denk dat ik samen met Floripas het minste inkomen heb in dit topic en ik weet niet hoe Floripas kookt, maar ik kan fatsoenlijk eten. Incl. groente, vlees, kip, vis, fruit etc. Maar ik kan me voorstellen dat het voor heel erg veel mensen niet te doen is. Missen de creativiteit, hebben schulden, hebben een auto die ze niet kwijt kunnen, hebben misschien al jarenlang 4 schatten van labradors die ook moeten eten etc. Dan is de voedselbank misschien een welkom extraatje omdat ze anders niet normaal kunnen eten.
Dat probeer ik te doen, maar in tentamentijd...je kent het wel.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:01 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, ik denk dat ik samen met Floripas het minste inkomen heb in dit topic en ik weet niet hoe Floripas kookt, maar ik kan fatsoenlijk eten. Incl. groente, vlees, kip, vis, fruit etc.
Dat soort dingen niet. Als ik veel geld heb, drink ik wel erg graag een biertje of twee.quote:Maar ik kan me voorstellen dat het voor heel erg veel mensen niet te doen is. Missen de creativiteit, hebben schulden, hebben een auto die ze niet kwijt kunnen, hebben misschien al jarenlang 4 schatten van labradors die ook moeten eten etc. Dan is de voedselbank misschien een welkom extraatje omdat ze anders niet normaal kunnen eten.
bron?quote:Op maandag 6 maart 2006 12:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, maar driemaal per week vis wordt aangeraden.
http://www.achmeahealth.nl/mednet_2/mednet.php?type=showdoc&id=10720quote:Op maandag 6 maart 2006 12:05 schreef McCarthy het volgende:
[..]
bron?
je bedoelt volgens mij 3 keer per week eiwitrijk voedsel zoals vlees, waaronder dus vis
Ik heb dat nu al zeker drie keer in deze topic gelezen. (1) Het wordt een beetje flauw. (2) Niet elke vis is zo duur als haring. (3) Het was toch "vis of noten"? Dan ben je er met een bordje muesli ook.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, maar driemaal per week vis wordt aangeraden.
En dat kan je veel mensen ook niet kwalijk nemen. Ik heb het idee dat de gemiddelde fokker hoger opgeleid is dan de gemiddelde Nederlander. Vergeet niet dat veel mensen een stuk dommer en simpeler zijn dan je denkt als je zelf alleen omgeven bent met mensen die havo of vwo hebben gedaan.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:04 schreef McCarthy het volgende:
dus de voedselbank is geen teken van armoede maar van slecht budgetair beleid
Zie daar geen voedingsadvies staan.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:06 schreef Floripas het volgende:
[..]
http://www.achmeahealth.nl/mednet_2/mednet.php?type=showdoc&id=10720
Weet je wat dat kost, gek?quote:Op maandag 6 maart 2006 12:08 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Ik heb dat nu al zeker drie keer in deze topic gelezen. (1) Het wordt een beetje flauw. (2) Niet elke vis is zo duur als haring. (3) Het was toch "vis of noten"? Dan ben je er met een bordje muesli ook.
Diegene die het probleem in het belachelijke trekken zijn de politicie die dit allemaal opkloppen om er garen bij te spinnen.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:08 schreef SCH het volgende:
Ach, het probleem in het belachelijke trekken door over hongerbuikjes te beginnen. Dat is een veelbeproefde tactiek van de ontwijkende elite
quote:Op maandag 6 maart 2006 12:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zie daar geen voedingsadvies staan.
Staat alleen maar dat het gezond is vis te eten.
quote:Als je twee tot drie keer per week vis eet krijg je ongeveer 1 gram van die vetzuren per dag binnen. Gebakken vis (lekkerbekjes, kibbeling) en diepvriesvis (vissticks) bevatten vrijwel geen visvet. Je kunt dus zelf iets doen om je gezondheid te beïnvloeden: vaker vis eten.
Als ze er nou daadwerkelijk ook iets mee zouden doen ipv het te gebruiken voor hun campagnes dan werd het tenminste nog wat.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Diegene die het probleem in het belachelijke trekken zijn de politicie die dit allemaal opkloppen om er garen bij te spinnen.
Ja, en? Staat geen voedingsadvies, alleen dat het gezond is vis te eten, en dat ontkent niemand.quote:
Nou, ik hoor tot nu toe vooral het CDA zeggen dat het de eigen schuld is van mensen.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Diegene die het probleem in het belachelijke trekken zijn de politicie die dit allemaal opkloppen om er garen bij te spinnen.
Zoals wat doen aan de (lokale) lasten en de kosten van wonen...quote:Op maandag 6 maart 2006 12:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als ze er nou daadwerkelijk ook iets mee zouden doen ipv het te gebruiken voor hun campagnes dan werd het tenminste nog wat.
Ja, belachelijk dat politici het shockerend vinden dat die voedselbanken ineens weer nodig zijn, na jaren welvaartquote:Op maandag 6 maart 2006 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sarcasme is aan jou niet besteed, hmmm?quote:Op maandag 6 maart 2006 12:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, ik hoor tot nu toe vooral het CDA zeggen dat het de eigen schuld is van mensen.
En jouw opmerkingen over hongerbuikjes zijn echt stompzinnig.
Nee, niet als het om kinderen gaat die op die manier moeten leven idd.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sarcasme is aan jou niet besteed, hmmm?
ze zijn niet nodigquote:Op maandag 6 maart 2006 12:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, belachelijk dat politici het shockerend vinden dat die voedselbanken ineens weer nodig zijn, na jaren welvaart![]()
Muesli? Bij de eco-hippiewinkel waar ik het altijd haal een euro of 2 per kilo? En ik haal wel drie of vier bordjes uit een kilo. Ja goed, daar komt dan iets van 20 cent aan volle melk bij. Ik ga natuurlijk geen halfvolle melk drinken.quote:
Vaak helaas de schuld van de ouders, maar daar kunnen die kinderen niets aan doen en zijn er niet mee geholpen als wordt geroepen dat het de schuld van de mensen zelf is.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:15 schreef SCH het volgende:
Nee, niet als het om kinderen gaat die op die manier moeten leven idd.
*Hoest*quote:Op maandag 6 maart 2006 12:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, niet als het om kinderen gaat die op die manier moeten leven idd.
Precies, het is ook niet alleen een kwestie van schuld, dat vind ik te gemakkelijjk. Het heeft met zoveel factoren te maken. Mensen vergeten vaak dat dit soort dingen iedereen kan overkomen. Dat die zwerver op dat bankje 10 jaar geleden nog keurig in een rijtjeshuis woonde en dat het na de scheiding helemaal is misgegaan.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vaak helaas de schuld van de ouders, maar daar kunnen die kinderen niets aan doen en zijn er niet mee geholpen als wordt geroepen dat het de schuld van de mensen zelf is.
quote:Op maandag 6 maart 2006 12:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
*Hoest*
Maar als die kinderen onveilige sex hebben voor een lift of een pakje peuken, dan ben jij wel weer de grote niets aan de hand roeper...
Nodig zodat mensen als die vriendin van Isabeau auto kunnen rijden?quote:Op maandag 6 maart 2006 12:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, belachelijk dat politici het shockerend vinden dat die voedselbanken ineens weer nodig zijn, na jaren welvaart![]()
3-4 bordjes uit een kilo?!? Jezus, wat doe je veel muesli in je bordquote:Op maandag 6 maart 2006 12:16 schreef Karboenkeltje het volgende:
Muesli? Bij de eco-hippiewinkel waar ik het altijd haal een euro of 2 per kilo? En ik haal wel drie of vier bordjes uit een kilo. Ja goed, daar komt dan iets van 20 cent aan volle melk bij. Ik ga natuurlijk geen halfvolle melk drinken.
Zo gemakkelijk, om vanuit je eigen luxe positie over andere mensen te oordelen. Als ik je zo volg in CUL heb je het volgens mij retegoed, is het niet wat al te simpel om vanuit je luxeleventje over anderen te oordelen? Waar haal je dat morele recht eigenlijk vandaan?quote:Op maandag 6 maart 2006 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nodig zodat mensen als die vriendin van Isabeau auto kunnen rijden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |