ik koop 1 hollandse nieuwe voor 1 .75. Dat is goedkoper dan een big macquote:Op maandag 6 maart 2006 09:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je wordt toch geacht om driemaal in de week vis te eten.
De bloemkool (klein en lelijk) was hier vorige week 2,99. Nu jij weerquote:Op maandag 6 maart 2006 11:40 schreef McCarthy het volgende:
bullshit, een bloemkool heb je al voor minder dan 1 euro
een pak melk is ook bijna gratis
Ik heb geen studiefinanciering meer, en geen baan meer omdat ik het te druk heb met de mantelzorg om snel te studeren of fulltime te werken. Als de oude man waarvoor ik bijna fulltime zorg in Leiden in het ziekenhuis moet zijn, dan kost ons dat veel taxikosten - met de trein gaan wil niet, met zo'n doodzieke vent. Als ik een maand niet kan werken omdat hij een longontsteking heeft, dan heb ik een maand bijna geen inkomen. Daarnaast probeer ik ook nog wat te studeren, en dat gaat aardig, ondanks de situatie.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat voor iemand die van mening is dat als de overheid alles gaat regelen het dan beter voor elkaar komt. Je kan ondanks je Universitaire opleiding je eigen huishouden niet eens behoorlijk runnen.
Dat is niet geodkoop voor een gezin dat van tien euro per dag moet eten. Vier haringen, en het is al op.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:53 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik koop 1 hollandse nieuwe voor 1 .75. Dat is goedkoper dan een big mac
Die dingen zijn hartstikke duur!!! En ze voeden ook voor geen meter. Met een megapak rijst er kruiden die je nog hebt liggen kom je al verder. Een keer per week een voordeel pak appels/manderijnen bij de Lidl kan iedereen ook wel betalen.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit de boodschappen in huis gehaald, zeker?
Als ik blut ben, dan eet ik pakjes pasta à 19 cent 't stuk. Veel meer dan loze calorieen zijn dat niet.
Ik probeer dat altijd wel, hoor.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:55 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Die dingen zijn hartstikke duur!!! En ze voeden ook voor geen meter. Met een megapak rijst er kruiden die je nog hebt liggen kom je al verder. Een keer per week een voordeel pak appels/manderijnen bij de Lidl kan iedereen ook wel betalen.
Weet je wat ik veel heb gegeten in periodes van immense blutheid? Salades. Kilo's. Je kunt met heel weinig geld echt wel lekker en gezond eten maar dan moet je wel een beetje creatief zijn en niet voor de instant-magnetron snacks gaan.
Dat gezin heeft niet elke dag haring nodig.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is niet geodkoop voor een gezin dat van tien euro per dag moet eten. Vier haringen, en het is al op.
bij de groenteboer. Ik kocht hem bij de super ZEKER voor minder dan 2 euroquote:Op maandag 6 maart 2006 11:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De bloemkool (klein en lelijk) was hier vorige week 2,99. Nu jij weer![]()
Misschien zijn ze elders goedkoper hoor, maar ik denk niet onder de 2 euro.
kijk eens aan.quote:Vaak zijn groenten en pot en blik goedkoper dan vers.
Betreffende vriendin rookt ook en ze wil dolgraag stoppen, maar het is niet voor niets een verslaving. Makkelijker gezegd dan gedaan, ABBAfan. Als het zo eenvoudig was dan had je vrijwel geen rokende mensen meer in de wereld.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:01 schreef ABBAfan het volgende:
Geheid dat een groot aantal voedselbank klanten roken. Door te stoppen met roken zijn ze de voedselbank niet meer nodig.
Nee, maar driemaal per week vis wordt aangeraden.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:57 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Dat gezin heeft niet elke dag haring nodig.
Zelfs mensen met longkanker paffen door.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Betreffende vriendin rookt ook en ze wil dolgraag stoppen, maar het is niet voor niets een verslaving. Makkelijker gezegd dan gedaan, ABBAfan. Als het zo eenvoudig was dan had je vrijwel geen rokende mensen meer in de wereld.
dus de voedselbank is geen teken van armoede maar van slecht budgetair beleidquote:Op maandag 6 maart 2006 12:01 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, ik denk dat ik samen met Floripas het minste inkomen heb in dit topic en ik weet niet hoe Floripas kookt, maar ik kan fatsoenlijk eten. Incl. groente, vlees, kip, vis, fruit etc. Maar ik kan me voorstellen dat het voor heel erg veel mensen niet te doen is. Missen de creativiteit, hebben schulden, hebben een auto die ze niet kwijt kunnen, hebben misschien al jarenlang 4 schatten van labradors die ook moeten eten etc. Dan is de voedselbank misschien een welkom extraatje omdat ze anders niet normaal kunnen eten.
Dat probeer ik te doen, maar in tentamentijd...je kent het wel.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:01 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, ik denk dat ik samen met Floripas het minste inkomen heb in dit topic en ik weet niet hoe Floripas kookt, maar ik kan fatsoenlijk eten. Incl. groente, vlees, kip, vis, fruit etc.
Dat soort dingen niet. Als ik veel geld heb, drink ik wel erg graag een biertje of twee.quote:Maar ik kan me voorstellen dat het voor heel erg veel mensen niet te doen is. Missen de creativiteit, hebben schulden, hebben een auto die ze niet kwijt kunnen, hebben misschien al jarenlang 4 schatten van labradors die ook moeten eten etc. Dan is de voedselbank misschien een welkom extraatje omdat ze anders niet normaal kunnen eten.
bron?quote:Op maandag 6 maart 2006 12:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, maar driemaal per week vis wordt aangeraden.
http://www.achmeahealth.nl/mednet_2/mednet.php?type=showdoc&id=10720quote:Op maandag 6 maart 2006 12:05 schreef McCarthy het volgende:
[..]
bron?
je bedoelt volgens mij 3 keer per week eiwitrijk voedsel zoals vlees, waaronder dus vis
Ik heb dat nu al zeker drie keer in deze topic gelezen. (1) Het wordt een beetje flauw. (2) Niet elke vis is zo duur als haring. (3) Het was toch "vis of noten"? Dan ben je er met een bordje muesli ook.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, maar driemaal per week vis wordt aangeraden.
En dat kan je veel mensen ook niet kwalijk nemen. Ik heb het idee dat de gemiddelde fokker hoger opgeleid is dan de gemiddelde Nederlander. Vergeet niet dat veel mensen een stuk dommer en simpeler zijn dan je denkt als je zelf alleen omgeven bent met mensen die havo of vwo hebben gedaan.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:04 schreef McCarthy het volgende:
dus de voedselbank is geen teken van armoede maar van slecht budgetair beleid
Zie daar geen voedingsadvies staan.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:06 schreef Floripas het volgende:
[..]
http://www.achmeahealth.nl/mednet_2/mednet.php?type=showdoc&id=10720
Weet je wat dat kost, gek?quote:Op maandag 6 maart 2006 12:08 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Ik heb dat nu al zeker drie keer in deze topic gelezen. (1) Het wordt een beetje flauw. (2) Niet elke vis is zo duur als haring. (3) Het was toch "vis of noten"? Dan ben je er met een bordje muesli ook.
Diegene die het probleem in het belachelijke trekken zijn de politicie die dit allemaal opkloppen om er garen bij te spinnen.quote:Op maandag 6 maart 2006 12:08 schreef SCH het volgende:
Ach, het probleem in het belachelijke trekken door over hongerbuikjes te beginnen. Dat is een veelbeproefde tactiek van de ontwijkende elite
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |