abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 maart 2006 @ 11:53:49 #76
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35768860
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je wordt toch geacht om driemaal in de week vis te eten.
ik koop 1 hollandse nieuwe voor 1 .75. Dat is goedkoper dan een big mac
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35768861
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:40 schreef McCarthy het volgende:
bullshit, een bloemkool heb je al voor minder dan 1 euro
een pak melk is ook bijna gratis
De bloemkool (klein en lelijk) was hier vorige week 2,99. Nu jij weer
Misschien zijn ze elders goedkoper hoor, maar ik denk niet onder de 2 euro.

Vaak zijn groenten en pot en blik goedkoper dan vers.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 6 maart 2006 @ 11:54:06 #78
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35768867
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En dat voor iemand die van mening is dat als de overheid alles gaat regelen het dan beter voor elkaar komt. Je kan ondanks je Universitaire opleiding je eigen huishouden niet eens behoorlijk runnen.
Ik heb geen studiefinanciering meer, en geen baan meer omdat ik het te druk heb met de mantelzorg om snel te studeren of fulltime te werken. Als de oude man waarvoor ik bijna fulltime zorg in Leiden in het ziekenhuis moet zijn, dan kost ons dat veel taxikosten - met de trein gaan wil niet, met zo'n doodzieke vent. Als ik een maand niet kan werken omdat hij een longontsteking heeft, dan heb ik een maand bijna geen inkomen. Daarnaast probeer ik ook nog wat te studeren, en dat gaat aardig, ondanks de situatie.

Dank voor het medeleven.
  maandag 6 maart 2006 @ 11:54:52 #79
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35768895
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:53 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ik koop 1 hollandse nieuwe voor 1 .75. Dat is goedkoper dan een big mac
Dat is niet geodkoop voor een gezin dat van tien euro per dag moet eten. Vier haringen, en het is al op.
pi_35768929
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:41 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jij hebt nog nooit de boodschappen in huis gehaald, zeker?

Als ik blut ben, dan eet ik pakjes pasta à 19 cent 't stuk. Veel meer dan loze calorieen zijn dat niet.
Die dingen zijn hartstikke duur!!! En ze voeden ook voor geen meter. Met een megapak rijst er kruiden die je nog hebt liggen kom je al verder. Een keer per week een voordeel pak appels/manderijnen bij de Lidl kan iedereen ook wel betalen.

Weet je wat ik veel heb gegeten in periodes van immense blutheid? Salades. Kilo's. Je kunt met heel weinig geld echt wel lekker en gezond eten maar dan moet je wel een beetje creatief zijn en niet voor de instant-magnetron snacks gaan.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_35768942
Fastfood is echt wel duurder dan 'gezond' eten. Bovendien betaal je daarbij ook voor het feit dat je niet zelf hoeft klaar te maken (als je 't bij een snackbar ofzo haalt). Hierboven werd ergens gesproken over energy drink en dat dat spotgoedkoop zou zijn, maar zelfs die Aldi-variant is twee keer zo duur als bijvoorbeeld melk.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  maandag 6 maart 2006 @ 11:56:38 #82
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35768964
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:55 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Die dingen zijn hartstikke duur!!! En ze voeden ook voor geen meter. Met een megapak rijst er kruiden die je nog hebt liggen kom je al verder. Een keer per week een voordeel pak appels/manderijnen bij de Lidl kan iedereen ook wel betalen.

Weet je wat ik veel heb gegeten in periodes van immense blutheid? Salades. Kilo's. Je kunt met heel weinig geld echt wel lekker en gezond eten maar dan moet je wel een beetje creatief zijn en niet voor de instant-magnetron snacks gaan.
Ik probeer dat altijd wel, hoor.
Soms heb je er ook de tijd niet voor.
pi_35769003
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat is niet geodkoop voor een gezin dat van tien euro per dag moet eten. Vier haringen, en het is al op.
Dat gezin heeft niet elke dag haring nodig.
pi_35769054
ies graties
  maandag 6 maart 2006 @ 11:59:02 #85
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35769055
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De bloemkool (klein en lelijk) was hier vorige week 2,99. Nu jij weer
Misschien zijn ze elders goedkoper hoor, maar ik denk niet onder de 2 euro.
bij de groenteboer. Ik kocht hem bij de super ZEKER voor minder dan 2 euro
quote:
Vaak zijn groenten en pot en blik goedkoper dan vers.
kijk eens aan.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35769124
Geheid dat een groot aantal voedselbank klanten roken. Door te stoppen met roken zijn ze de voedselbank niet meer nodig.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
pi_35769133
Nou ja, ik denk dat ik samen met Floripas het minste inkomen heb in dit topic en ik weet niet hoe Floripas kookt, maar ik kan fatsoenlijk eten. Incl. groente, vlees, kip, vis, fruit etc. Maar ik kan me voorstellen dat het voor heel erg veel mensen niet te doen is. Missen de creativiteit, hebben schulden, hebben een auto die ze niet kwijt kunnen, hebben misschien al jarenlang 4 schatten van labradors die ook moeten eten etc. Dan is de voedselbank misschien een welkom extraatje omdat ze anders niet normaal kunnen eten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35769168
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:01 schreef ABBAfan het volgende:
Geheid dat een groot aantal voedselbank klanten roken. Door te stoppen met roken zijn ze de voedselbank niet meer nodig.
Betreffende vriendin rookt ook en ze wil dolgraag stoppen, maar het is niet voor niets een verslaving. Makkelijker gezegd dan gedaan, ABBAfan. Als het zo eenvoudig was dan had je vrijwel geen rokende mensen meer in de wereld.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:02:48 #89
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35769181
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:57 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Dat gezin heeft niet elke dag haring nodig.
Nee, maar driemaal per week vis wordt aangeraden.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:03:43 #90
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35769210
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Betreffende vriendin rookt ook en ze wil dolgraag stoppen, maar het is niet voor niets een verslaving. Makkelijker gezegd dan gedaan, ABBAfan. Als het zo eenvoudig was dan had je vrijwel geen rokende mensen meer in de wereld.
Zelfs mensen met longkanker paffen door.
De manier om te stoppen met roken is niet armoede (mensen kopen nog eerder sjek dan brood, zo is het nu eenmaal), maar een stressarm leven.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:04:25 #91
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35769235
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:01 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, ik denk dat ik samen met Floripas het minste inkomen heb in dit topic en ik weet niet hoe Floripas kookt, maar ik kan fatsoenlijk eten. Incl. groente, vlees, kip, vis, fruit etc. Maar ik kan me voorstellen dat het voor heel erg veel mensen niet te doen is. Missen de creativiteit, hebben schulden, hebben een auto die ze niet kwijt kunnen, hebben misschien al jarenlang 4 schatten van labradors die ook moeten eten etc. Dan is de voedselbank misschien een welkom extraatje omdat ze anders niet normaal kunnen eten.
dus de voedselbank is geen teken van armoede maar van slecht budgetair beleid
  maandag 6 maart 2006 @ 12:05:07 #92
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35769262
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:01 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, ik denk dat ik samen met Floripas het minste inkomen heb in dit topic en ik weet niet hoe Floripas kookt, maar ik kan fatsoenlijk eten. Incl. groente, vlees, kip, vis, fruit etc.
Dat probeer ik te doen, maar in tentamentijd...je kent het wel.
quote:
Maar ik kan me voorstellen dat het voor heel erg veel mensen niet te doen is. Missen de creativiteit, hebben schulden, hebben een auto die ze niet kwijt kunnen, hebben misschien al jarenlang 4 schatten van labradors die ook moeten eten etc. Dan is de voedselbank misschien een welkom extraatje omdat ze anders niet normaal kunnen eten.
Dat soort dingen niet. Als ik veel geld heb, drink ik wel erg graag een biertje of twee.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:05:10 #93
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35769263
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

bron?

je bedoelt volgens mij 3 keer per week eiwitrijk voedsel zoals vlees, waaronder dus vis
  maandag 6 maart 2006 @ 12:06:25 #94
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35769315
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:05 schreef McCarthy het volgende:

[..]

bron?

je bedoelt volgens mij 3 keer per week eiwitrijk voedsel zoals vlees, waaronder dus vis
http://www.achmeahealth.nl/mednet_2/mednet.php?type=showdoc&id=10720
pi_35769380
Ach, het probleem in het belachelijke trekken door over hongerbuikjes te beginnen. Dat is een veelbeproefde tactiek van de ontwijkende elite
pi_35769396
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik heb dat nu al zeker drie keer in deze topic gelezen. (1) Het wordt een beetje flauw. (2) Niet elke vis is zo duur als haring. (3) Het was toch "vis of noten"? Dan ben je er met een bordje muesli ook.
pi_35769400
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:04 schreef McCarthy het volgende:
dus de voedselbank is geen teken van armoede maar van slecht budgetair beleid
En dat kan je veel mensen ook niet kwalijk nemen. Ik heb het idee dat de gemiddelde fokker hoger opgeleid is dan de gemiddelde Nederlander. Vergeet niet dat veel mensen een stuk dommer en simpeler zijn dan je denkt als je zelf alleen omgeven bent met mensen die havo of vwo hebben gedaan.

Daarbij is de huidige maatschappij een dure maatschappij als je mee wilt komen. Natuurlijk heb je geen internet nodig, maar zou jij het opgeven als je het al jaren hebt gehad? En natuurlijk is een auto overbodig als je die voor je werk etc niet moet hebben. Maar doe jij hem weg als je het gemak gewend bent? Doe je je huisdieren weg als ze nu ineens te duur zijn? Je bent die verantwoordleijkheid aangegaan bij aanschaf, beest kan er ook weinig aan doen als je er plots geen geld meer voor hebt. Ga jij verhuizen als je huis eigenlijk te duur is geworden nadat je werkloos werd?

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Het is ook te makkelijk om te roepen dat een ander een slecht budgetair beleid voert, maar je kan niet in iemand anders zijn portemonnaie kijken en van een afstandje dingen roepen.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:09:06 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35769408
quote:
Zie daar geen voedingsadvies staan.
Staat alleen maar dat het gezond is vis te eten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 6 maart 2006 @ 12:09:37 #99
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35769429
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:08 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Ik heb dat nu al zeker drie keer in deze topic gelezen. (1) Het wordt een beetje flauw. (2) Niet elke vis is zo duur als haring. (3) Het was toch "vis of noten"? Dan ben je er met een bordje muesli ook.
Weet je wat dat kost, gek?
  maandag 6 maart 2006 @ 12:10:51 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35769459
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:08 schreef SCH het volgende:
Ach, het probleem in het belachelijke trekken door over hongerbuikjes te beginnen. Dat is een veelbeproefde tactiek van de ontwijkende elite
Diegene die het probleem in het belachelijke trekken zijn de politicie die dit allemaal opkloppen om er garen bij te spinnen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')