Maar voor die bedrijven zelf is het ook niet gunstig, dat is juist mijn punt.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:15 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Agressieve leenbedrijven aanpakken
Tsja...
Maar wel diepvries pizza?quote:
Ach, het is natuurlijk lekker makkelijk lullen op het moment dat je, laten we zeggen, 1,5x modaal verdient en zo'n relaxte baan hebt dat je overdag een beetje kunt internetten ofzo. Dan is iemand al snel een uitzuiger en kun je, vanaf je burostoel, vrij makkelijk de wereld indelen in goed en fout of zwart en wit. Nuance is dan een vies woord he?quote:
m.a.w. mensen staan in de rij om vuilnis op te halen om in hun basisbehoeften te kunnen voorzien.quote:Op maandag 6 maart 2006 10:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dit is allemaal voedsel dat normale mensen in de vullisbak mieteren - daarom komen ze ook in zo'n pakket terecht.
Die mensen zijn zelfs nog genadig af. AOW bouw je op door jaren in Nederland te wonen, en niet iedereen heft al die jaren in Nederland gewoond. Er bestaat een - vrij onbekende - groep ouderen die door een tekortschietende AOW daarnaast ook nog eens aanspraak moeten maken op algemene en.of bijzondere bijstand om rond te komen.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Er zijn ook wel Nederlanders die écht heel arm zijn. Mensen die moeten rondkomen van alleen AOW, bijvoorbeeld.
Waarom is dít belachelijk en de talloze fictieve voorbeelden van 'het zullen allemaal wel luie lamstralen zijn die te bedonderd zijn om te werken' niet?quote:Op maandag 6 maart 2006 11:15 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Blablabla, moet er nog een vioolarrangement bij bovenstaand stukje? Jezus wat een geleuter. Mensen die een auto nodig hebben die hebben een baan. Dat zijn vertegenwoordigers en dergelijke. Bwahahahaha! voor "10 euro in de maand tanken om bij de zieke moeder op bezoek te gaan" en de schattige muisjes in de kelder die naaien zeker de kleding van dat gezin...
Wat een onzin!quote:Op maandag 6 maart 2006 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar wel diepvries pizza?
Zoals ik boven al zei, het is dus " dat lust ik niet"
Dat haal ik zeker niet. Vis is inderdaad vrij duur, of je moet diepvries-vis kopen. Ik blijf er nog steeds bij dat je best voor weinig geld echt voedzaam kan kopen, je moet alleen wat creatiever zijn. Een appel is nog steeds goedkoper dan een mars of een blikje cola. Ik woon in een arme wijk en sta versteld dat de jeugd massaal energy-drankjes koopt (okee, die zijn ook spotgoedkoop), net voordat ze naar school gaan, en het blijft helaas niet bij één blikje per persoon.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je wordt toch geacht om driemaal in de week vis te eten.
Het gaat er m.i. niet om dat er geen goedkoop gezond alternatief zou zijn. Het gaat er meer om dat deze mensen vaak in een vicieuze cirkel zitten wat eten betreft en er maar lastig uitkomen: ze zijn niet anders gewend en totaal verpest door de voedsel industrie qua smaakmakers en additieven. Tuurlijk is het een stuk gemak, maar waarom zou je mensen daarbij geen handje mogen helpen? Daar schieten we toch allemaal wat mee op?quote:Op maandag 6 maart 2006 11:17 schreef Isabeau het volgende:
Witte kool was hier trouwens op de markt 1 euro per stuk. Voedsel van de armen![]()
Zijn ook belachelijk. Kijk, het gaat in deze om de vrouw die te weinig geld heeft om genoeg, laat staan gezond te eten. Ik gun mensen alle vrijheid in hun levenspatroon maar ik kan weinig genade opbrengen voor bepaalde vormen van dommigheid.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:18 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Waarom is dít belachelijk en de talloze fictieve voorbeelden van 'het zullen allemaal wel luie lamstralen zijn die te bedonderd zijn om te werken' niet?
Dat vind ik een ander verhaal en naar mijn mening dichterbij de waarheid. Voorlichting geven kan prima, maar ik vind het verhaal 'gezond eten te duur' echt onzin.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:21 schreef Solopeople het volgende: Het gaat er meer om dat deze mensen vaak in een vicieuze cirkel zitten wat eten betreft en er maar lastig uitkomen: ze zijn niet anders gewend en totaal verpest door de voedsel industrie qua smaakmakers en additieven.
Speciaal voor jouwquote:Op maandag 6 maart 2006 11:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat een onzin!
Vis moet je eigenlijk driemaal per week eten, of anders noten. Weet je wat dat kost?
Wat ben jij een vervelende vent zeg.quote:
Fijn inhoudelijke post.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:16 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Ach, het is natuurlijk lekker makkelijk lullen op het moment dat je, laten we zeggen, 1,5x modaal verdient en zo'n relaxte baan hebt dat je overdag een beetje kunt internetten ofzo. ]Dan is iemand al snel een uitzuiger en kun je, vanaf je burostoel, vrij makkelijk de wereld indelen in goed en fout of zwart en wit. Nuance is dan een vies woord he?
En dat zeg jij, met een avatar die bedoelt is een miljard moslims op de kast te krijgen?quote:Op maandag 6 maart 2006 11:35 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Wat ben jij een vervelende vent zeg.
bullshit, een bloemkool heb je al voor minder dan 1 euroquote:Op maandag 6 maart 2006 08:15 schreef Isabeau het volgende:
Gezond voedsel (vis, groente, fruit, mager vlees) is een stuk duurder dan ongezond voedsel, Pietverdriet. Veel huishoudens kunnen het gezonde voedsel niet betalen en die kinderen zijn dan wel dik, maar ook ondervoed op het gebied van vitamines, mineralen en hoogwaardige bouwstoffen.
Jij hebt nog nooit de boodschappen in huis gehaald, zeker?quote:Op maandag 6 maart 2006 11:40 schreef McCarthy het volgende:
[..]
bullshit, een bloemkool heb je al voor minder dan 1 euro
een pak melk is ook bijna gratis
nee, een kool koost haast niks. 1 (ja 1, per persoon is 1 per dag al voldoende) tomaat is iets van 0.25 euro. Gratis (bijna).quote:Op maandag 6 maart 2006 09:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Welnu: gezond eten (vis, verse groenten), is duurder dan slecht, prefab-eten (worst, opkookpasta)
En dat voor iemand die van mening is dat als de overheid alles gaat regelen het dan beter voor elkaar komt. Je kan ondanks je Universitaire opleiding je eigen huishouden niet eens behoorlijk runnen.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit de boodschappen in huis gehaald, zeker?
Als ik blut ben, dan eet ik pakjes pasta à 19 cent 't stuk. Veel meer dan loze calorieen zijn dat niet.
quote:Op maandag 6 maart 2006 11:43 schreef McCarthy het volgende:
En je houdt nu op met het verdraaien van de feiten of ik ga naar de mods
Mijn GOD zeg wat overdrijf jij toch altijd weer.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat voor iemand die van mening is dat als de overheid alles gaat regelen het dan beter voor elkaar komt.
dagelijks en wat me opvalt is dat het allemaal zo goedkoop is.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij hebt nog nooit de boodschappen in huis gehaald, zeker?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |