Wat een gelul!quote:Op maandag 6 maart 2006 07:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik hoor net op het nieuws dat de Voedselbank Amsterdam geen nieuwe mensen meer aanneemt. Men kan niet meer mensen aan...
Nu vraag ik me af, waar waren al die verhongerenden amsterdammers een jaar terug? Waarom heb ik geen opnames gezien van Bijlmerkindjes met hongerbuiken?
Nee, als je kijkt naar gezondheidsonderzoeken dan blijkt nu juist dat men veel te dik is. De lage sociale klassen in NL leven ongezond, zijn te dik en roken.
Maar goed, er zijn verkiezingen dus het relletje wordt lekker opgeklopt. Binnenkort zal de VN wel zakken rijst gaan dumpen boven de volkswijken in Nederland, en dan de tokkies hier weer lopen schreeuwen dat rijst allochtonenvoer is..
Dat klopt. Je kunt overgewicht hebben en toch ondervoed zijn.quote:Op maandag 6 maart 2006 08:15 schreef Isabeau het volgende:
Gezond voedsel (vis, groente, fruit, mager vlees) is een stuk duurder dan ongezond voedsel, Pietverdriet. Veel huishoudens kunnen het gezonde voedsel niet betalen en die kinderen zijn dan wel dik, maar ook ondervoed op het gebied van vitamines, mineralen en hoogwaardige bouwstoffen.
Die waren er nog niet, en die zijn er nu wel.quote:Op maandag 6 maart 2006 07:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Nu vraag ik me af, waar waren al die verhongerenden amsterdammers een jaar terug?
Dat wordt vaak gezegd maar groente is echt niet zo duur hoor, desnoods eet je doperwten uit een potje. Samen met maïs en een prei, roerbakken en je kan best voor weinig geld wat smakelijks en voedzaam op tafel zetten.quote:Op maandag 6 maart 2006 08:15 schreef Isabeau het volgende:
Gezond voedsel (vis, groente, fruit, mager vlees) is een stuk duurder dan ongezond voedsel, Pietverdriet. Veel huishoudens kunnen het gezonde voedsel niet betalen en die kinderen zijn dan wel dik, maar ook ondervoed op het gebied van vitamines, mineralen en hoogwaardige bouwstoffen.
Het kan, maar vergelijk het eens met een broodje (ALDI, 9 cent) met rookworst (De Boer, 19 cent) en mayo (LIDL, 39 cent per pot).quote:Op maandag 6 maart 2006 09:12 schreef Flumina het volgende:
[..]
Dat wordt vaak gezegd maar groente is echt niet zo duur hoor, desnoods eet je doperwten uit een potje. Samen met maïs en een prei, roerbakken en je kan best voor weinig geld wat smakelijks en voedzaam op tafel zetten.
Wat een onzin.quote:Op maandag 6 maart 2006 08:15 schreef Isabeau het volgende:
Toen was vis ook nog gewoon te betalen.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:25 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Vijftig jaar geleden waren arme mensen niet te dik. Toen aten ze gewoon minder.
Natuurlijk, de mensen die van de voedselbanken afhankelijk zijn staan elke avond bij de snackbar.quote:Nu staan arme mensen iedere avond bij de snackbar of stoppen ze nog wat bitterballen in de frituur. En tja, als je dat doet dan wordt je dik en ongezond.
Geloof niet dat de voedselbank om gezond voedsel gaat.quote:Op maandag 6 maart 2006 08:15 schreef Isabeau het volgende:
Je leest niet eens wat wij typen, hè?quote:Op maandag 6 maart 2006 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloof niet dat de voedselbank om gezond voedsel gaat.
Maar stel dat je gelijk hebt, dan geven de mensen dus liever geld uit aan een diepvriespizza en cola dan dat ze piepers jassen en kool koken. Geen reden om daar over te gaan huilen dat het sociaal onrechtvaardig zou zijn.
Ah, dus binnenkort toch die beelden bij nova van kinderen met hongerbuiken in amsterdam?quote:Op maandag 6 maart 2006 09:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Die waren er nog niet, en die zijn er nu wel.
kom eens met argumenten dan.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je leest niet eens wat wij typen, hè?
Zoals gezegd, ondervoeding en overgewicht kunnen prima samengaan.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, dus binnenkort toch die beelden bij nova van kinderen met hongerbuiken in amsterdam?
Welnu: gezond eten (vis, verse groenten), is duurder dan slecht, prefab-eten (worst, opkookpasta)quote:
ik hoop van wel een keer acktie in NL en wat geld van de VN hierheen slepenquote:Op maandag 6 maart 2006 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, dus binnenkort toch die beelden bij nova van kinderen met hongerbuiken in amsterdam?
Humbugquote:Op maandag 6 maart 2006 09:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Welnu: gezond eten (vis, verse groenten), is duurder dan slecht, prefab-eten (worst, opkookpasta)
dan komt probleem 2 van tegenwoordig het is ook lastiger klaar te maken.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Humbug
Kool kost in deze tijd van het jaar geen drol
Zuurkool ook niet, en is heel gezond, en aardappels ook.
Verder is er niets mis met een worst bij de zuurkool.
Denk je niet dat de doelgroep tijd zat heeft daarvoor? Het ware argument is natuurlijk, " Dat lust ik niet"quote:Op maandag 6 maart 2006 09:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dan komt probleem 2 van tegenwoordig het is ook lastiger klaar te maken.
Je wordt toch geacht om driemaal in de week vis te eten.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar stel dat je gelijk hebt, dan geven de mensen dus liever geld uit aan een diepvriespizza en cola dan dat ze piepers jassen en kool koken. Geen reden om daar over te gaan huilen dat het sociaal onrechtvaardig zou zijn.
Er zijn ook veel werkende mensen en ouderen afhankelijk van de voedselbanken.quote:Op maandag 6 maart 2006 09:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk je niet dat de doelgroep tijd zat heeft daarvoor? Het ware argument is natuurlijk, " Dat lust ik niet"
Mijn beste vriendin krijgt eten van de voedselbank en je hebt gelijk. Even denken wat er in het vorige pakket zat (ze heeft een deel aan mij meegegeven).quote:Op maandag 6 maart 2006 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat een waanzinnig droevig pakket. Tuurlijk, gegeven paard enzo, maar toch. Reken even om wat het pakket aan middelen, tijd en moeite kost en geef die mensen voor dat bedrag een bon die alleen bij de groentenboer ingewisseld kan worden. Bijvoorbeeld.quote:Op maandag 6 maart 2006 10:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn beste vriendin krijgt eten van de voedselbank en je hebt gelijk. Even denken wat er in het vorige pakket zat (ze heeft een deel aan mij meegegeven).
- zeer droge mandarijntjes (de groenteboer wilde die duidelijk niet meer verkopen)
- een zakje kruidenmix voor door de olijfolie (Hema, bijna over datum)
- een potje met gepureerde olijven (Hema, bijna over datum)
- twee pakjes advocaatkoekjes (over datum)
- een kerststol (6 weken over datum)
- een zak patat (over datum)
- een zak uien (zagen er beschimmeld uit, maar als je de buitenste rokken eraf trok dan waren ze prima)
- een doosje met mueslirepen (over datum, maar smaakten heerlijk)
- een pakje kerstthee (gewone thee met wat kaneelsmaal, lekker)
Niet echt basisvoedsel in mijn ogen, maar goed.
Dit is allemaal voedsel dat normale mensen in de vullisbak mieteren - daarom komen ze ook in zo'n pakket terecht.quote:Op maandag 6 maart 2006 10:55 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Wat een waanzinnig droevig pakket. Tuurlijk, gegeven paard enzo, maar toch. Reken even om wat het pakket aan middelen, tijd en moeite kost en geef die mensen voor dat bedrag een bon die alleen bij de groentenboer ingewisseld kan worden. Bijvoorbeeld.
Ik snap. Maar het streeft z'n doel totaal voorbij. Los van de vraag of het uberhaupt nodig mag zijn in een land als Nederland.quote:Op maandag 6 maart 2006 10:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dit is allemaal voedsel dat normale mensen in de vullisbak mieteren - daarom komen ze ook in zo'n pakket terecht.
Het is rot, om van zoiets afhankelijk te zijn.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:00 schreef Isabeau het volgende:
Zij had dus ook het probleem met dat gegeven paard en durfde daarom niet te zeggen dat ze het een grote tegenvaller vond. Ze had wat meer op verse groente en fruit gehoopt omdat ze daar bijna geen geld voor heeft. In het pakket van december zaten trouwens ook kippenbouten. Voor de kerst of zo.
Volgens sommigen in dit topic is dat een keuze.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het is rot, om van zoiets afhankelijk te zijn.
Het probleem hier is dat iedereen denkt te kunnen bepalen wat voor iemand een noodzaak is en wat niet. Wie weet rijdt ze een oud Dafje en tankt ze maandelijks voor 10 euro om bij d'r zieke moeder op bezoek te gaan. Ik noem maar wat. Maar nee, iedereen die 't niet zonder TV, radio, auto en CV moet stellen én gebruik maakt van de voedselbank, is natuurlijk een parasiet van de samenleving.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:03 schreef Isabeau het volgende:
nou ja, ik heb al voorgesteld dat als ze dan geen fatsoenlijk eten kan kopen ze misschien de auto weg moet doen...maar toen werd ze boos
Die waren er toen ook al, er zijn er nu alleen veel meer bijgekomen..quote:Op maandag 6 maart 2006 07:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik hoor net op het nieuws dat de Voedselbank Amsterdam geen nieuwe mensen meer aanneemt. Men kan niet meer mensen aan...
Nu vraag ik me af, waar waren al die verhongerenden amsterdammers een jaar terug?
je heet zeker Overdrijf van je achternaam?quote:Maar goed, er zijn verkiezingen dus het relletje wordt lekker opgeklopt. Binnenkort zal de VN wel zakken rijst gaan dumpen boven de volkswijken in Nederland, en dan de tokkies hier weer lopen schreeuwen dat rijst allochtonenvoer is..
Door wie?quote:Op maandag 6 maart 2006 09:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je wordt toch geacht om driemaal in de week vis te eten.
en hoe presteren deze mensen het dan om zo arm te zijn?quote:Op maandag 6 maart 2006 09:55 schreef Floripas het volgende:
[..]
Er zijn ook veel werkende mensen en ouderen afhankelijk van de voedselbanken.
Duidelijk geval van prioriteiten, auto rijden maar voor je verse groenten naar de bedeling willenquote:Op maandag 6 maart 2006 11:03 schreef Isabeau het volgende:
nou ja, ik heb al voorgesteld dat als ze dan geen fatsoenlijk eten kan kopen ze misschien de auto weg moet doen...maar toen werd ze boos
Je mag toch wel verwachten dat je jezelf, en je gezin tenminste gezond voedsel kunt voorzetten.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Door wie?
Denk niet dat er veel Nederlanders zijn die dat halen.
Denk sowieso niet dat er veel nederlanders zijn die 2 stuks fruit en de hoeveelheid groente eten die het voedingcentrum voorschrijven.
Echt lezen doe je niet he?quote:Op maandag 6 maart 2006 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Duidelijk geval van prioriteiten, auto rijden maar voor je verse groenten naar de bedeling willen
Ik denk dat ik mijn vriendin wel ken en jij nietquote:Op maandag 6 maart 2006 11:05 schreef Solopeople het volgende:
Het probleem hier is dat iedereen denkt te kunnen bepalen wat voor iemand een noodzaak is en wat niet. Wie weet rijdt ze een oud Dafje en tankt ze maandelijks voor 10 euro om bij d'r zieke moeder op bezoek te gaan. Ik noem maar wat. Maar nee, iedereen die 't niet zonder TV, radio, auto en CV moet stellen én gebruik maakt van de voedselbank, is natuurlijk een parasiet van de samenleving.
Je mist het punt een beetjequote:Op maandag 6 maart 2006 11:06 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Die waren er toen ook al, er zijn er nu alleen veel meer bijgekomen..
Humbug, je kan ook gezond eten voor weinig geld.quote:Gek he, als vet voedsel lekker goedkoop is.
Dat heeft niets met dit topic te maken, en bovendien is het niet zo. De lage sociale klassen zijn vaker te dik dan de hogerequote:En niet alleen de arme kinderen zijn dik, maar minstens netzoveel rijke kids..
En jij offtopic?quote:je heet zeker Overdrijf van je achternaam?
Een auto?!?! Die heb ik niet eens omdat ik het veel te duur vind (alweer dankzij de overheid). Maar ik koop wel gewoon m'n eigen eten, mag ik nu naar de autobank?quote:Op maandag 6 maart 2006 11:03 schreef Isabeau het volgende:
Wellicht is het dan inderdaad beter om de tram te nemen.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat ik mijn vriendin wel ken en jij nietZe is werkloos, heeft de auto nergens voor nodig, is niet ziek, heeft geen zieke moeder en haar auto kost haar minstens 150 euro per maand. Daar kan je dan ook eten voor kopen
Dat kan ookquote:Op maandag 6 maart 2006 11:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je mag toch wel verwachten dat je jezelf, en je gezin tenminste gezond voedsel kunt voorzetten.
Ik gebruikte je verhaal als voorbeeld.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat ik mijn vriendin wel ken en jij niet :
Er zijn ook wel Nederlanders die écht heel arm zijn. Mensen die moeten rondkomen van alleen AOW, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:12 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Een auto?!?! Die heb ik niet eens omdat ik het veel te duur vind (alweer dankzij de overheid). Maar ik koop wel gewoon m'n eigen eten, mag ik nu naar de autobank?
Met je auto naar de voedselbank, ziedaar het schrikbarende probleem van de Nederlandse armoede.
Je kunt niet elke dag kool eten.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat kan ook
Houd echter in dat je in de winter kool moet eten.
Agressieve leenbedrijven aanpakkenquote:Op maandag 6 maart 2006 11:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:
82.7% van die mensen die naar voedselbanken gaat heeft schulden, 8% werkt. Ik vraag me af wie hen geld leent, de kans dat je het nl. terugziet lijkt me niet bijzonder groot ..
Het lijkit alsof jij het een nieuw fenomeen noemt. Ik zeg dat dat niet zo is. Dan mis ik het punt wellicht, maar kan jij het kennelijk ook niet goed verwoorden.quote:
Dat kan, maar is veel lastiger te vinden dan fast food. En ook daaraan schort het, want ze hebben natuurlijk ook andere lasten dan eten wat vaak belangrijker is..quote:Humbug, je kan ook gezond eten voor weinig geld.
Daar wil ik graag een bron voor zien, want dat geloof ik niet zo. Wellicht is daar, mocht het zo zijn, wel een reden voor: sporten. Daar hebben rijkere kinderen meer geld/tijd voor..quote:Dat heeft niets met dit topic te maken, en bovendien is het niet zo. De lage sociale klassen zijn vaker te dik dan de hogere
Nee dusquote:En jij offtopic?
Blablabla, moet er nog een vioolarrangement bij bovenstaand stukje? Jezus wat een geleuter. Mensen die een auto nodig hebben die hebben een baan. Dat zijn vertegenwoordigers en dergelijke. Bwahahahaha! voor "10 euro in de maand tanken om bij de zieke moeder op bezoek te gaan" en de schattige muisjes in de kelder die naaien zeker de kleding van dat gezin...quote:Op maandag 6 maart 2006 11:05 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Het probleem hier is dat iedereen denkt te kunnen bepalen wat voor iemand een noodzaak is en wat niet. Wie weet rijdt ze een oud Dafje en tankt ze maandelijks voor 10 euro om bij d'r zieke moeder op bezoek te gaan. Ik noem maar wat. Maar nee, iedereen die 't niet zonder TV, radio, auto en CV moet stellen én gebruik maakt van de voedselbank, is natuurlijk een parasiet van de samenleving.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |