1 2 | <input type='checkbox' name='bla' value='jij'> |
1 2 | <input type='checkbox' name='bla[]' value='jij'> |
met die [] heb je een array aangemaakt en die krijg je dan terug. Anders vervangt het laatste antwoord elke keer het vorige antwoord. Stel je dit voor:quote:Op zondag 5 maart 2006 23:59 schreef mschol het volgende:
laatste vraag uit deel 22:
misschien beetje offtopic maar een zeer domme vraag al zeg ik het zelf:
waarom moet ik, als ik alle waardes v/d aangevinkte checkboxes wil kunnen ophalen, in de name attribuut [] zetten?
want als ik alleen een naam gebuik krijg je alleen de laatste terug?
dus bij:
[ code verwijderd ]
krijg ik alleen 'jij' terug
maar met:
[ code verwijderd ]
krijg ik beide terug na een formuliersubmit (post methode)
1 2 3 | $a = 2; $a = 3; |
1 2 3 | $a[1]=2; $a[2]=3; |
yupquote:Op maandag 6 maart 2006 00:07 schreef massiefje het volgende:
[..]
met die [] heb je een array aangemaakt en die krijg je dan terug. Anders vervangt het laatste antwoord elke keer het vorige antwoord. Stel je dit voor:
[ code verwijderd ]
Antwoord: a = 3.
met een array vul je die dus gewoon zodat je dus:
[ code verwijderd ]
krijgt.
snappu ?
Ik heb een zoeksleutel %key% geprobeerd.quote:Op zondag 5 maart 2006 23:34 schreef SuperRembo het volgende:
Maar wat staat er nou in $search (of in $query) ?
Daarmee krijg je dus een cijfer terug wat je vervolgens als key kunt gebruiken.quote:Op maandag 6 maart 2006 16:27 schreef the_disheaver het volgende:
rand(0, count($teksten)-1)
Niet getest.
Het is trouwens ook wel handig om die like_esc functie uit te breiden zodat je ook met * en ? kan zoeken.quote:Op maandag 6 maart 2006 08:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb een zoeksleutel %key% geprobeerd.
EN ik echo de zoeksleutel in de resultaten pagina en die gaf gewoon %key% en niet \%key\% zoals ik verwacht.
Uiteraard geeft de query niets terug omdat er geen %key% in de db staat. Neem ik een 'gewone' key retouneert de query wel de verwachtte resultaten.
Ik doe ongetwijfeld iets vreemds, ga vanavond wel even verder zoeken
ik wel iigquote:Op maandag 6 maart 2006 00:34 schreef massiefje het volgende:
ach, hebben we allemaal niet eens een 'vaag probleem' gehad, wat achteraf een ' of een ; was ?
Of gewoon een functie die er voor gemaakt isquote:Op maandag 6 maart 2006 16:32 schreef DutchBlood het volgende:
[..]
Daarmee krijg je dus een cijfer terug wat je vervolgens als key kunt gebruiken.
Dus
echo $array[rand(0, count($teksten)-1)];
Een * omzetten naar % bedoel je?quote:Op maandag 6 maart 2006 16:50 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Het is trouwens ook wel handig om die like_esc functie uit te breiden zodat je ook met * en ? kan zoeken.
(tevens tvp)
Hoe gaat dat worden dan?quote:Op maandag 6 maart 2006 19:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Een * omzetten naar % bedoel je?
Hmz leuk idee.
Ga later wel even verder kijken. Vanmiddag vernomen dat met het verdwijnen van een groot gedeelte van mijn afdeling naar Hongkong, de nieuwe invulling van mijn functie inderdaad wordt zoals ik dat al voor ogen had....kut.
CSS wordt browserwise geinterpreteert en zou dus gewoon moeten werkenquote:Op maandag 6 maart 2006 20:54 schreef Desdinova het volgende:
ik heb lokaal nu mysql en php draaien, klopt het dat mn stylesheet niet werkt? of zou die gewoon moeten werken? voor zover ik weet heb ik geen css support installed oid.
Anchors zijn client-side...quote:Op maandag 6 maart 2006 20:58 schreef Darkomen het volgende:
Ik probeer deze anchor (kleurcodes.php#M4RM)r op te vragen met php, is dat mogelijk?
$_SERVER['REQUEST_URI'] werkt hier helaas niet voor
1 2 3 4 5 6 7 | $filename = "lees.txt"; $p = fopen($filename,"r"); $file = fread($p,filesize($filename)); ?> |
Kun je niet beter file_get_contents() of file() gebruiken?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:42 schreef Pronk het volgende:
Ik gebruik de onderstaande code om de inhoud van een tekstfile 'lees.txt' in een string te plaatsen:
[ code verwijderd ]
Nu wil ik de tekstfile 'lees.txt' op een remote (webserver) locatie plaatsen. Op het moment dat ik dat doe werkt het bovenstaande script niet. Waarschijnlijk komt dit omdat de filesize niet meer kan worden uitgelezen door het 'fread' commando.
Weet iemand misschien wat ik aan mijn code moet veranderen om dit te laten werken met 'lees.txt' op een remote locatie?
file_get_contents() kan/mag ik helaas niet gebruiken op mijn server. Ik heb het zojuist wel geprobeert.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:45 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Kun je niet beter file_get_contents() of file() gebruiken?
Ehh, geen nette oplossing, maar een groot getal erin zetten? (en wat doet 0 als waarde?)quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:02 schreef Pronk het volgende:
[..]
file_get_contents() kan/mag ik helaas niet gebruiken op mijn server. Ik heb het zojuist wel geprobeert.
1 2 3 4 5 6 7 | $contents = ''; while (!feof($handle)) { $contents .= fread($handle, 8192); } fclose($handle); ?> |
strlen()quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:58 schreef Desdinova het volgende:
met welke functie tel ik het aantal chars in een string?
Dit werkt perfect! Thx!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:09 schreef SuperRembo het volgende:
Voorbeeldje direct uit de php manual
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 | while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo("<tr>\n"); echo("<td align='center'><input type='hidden' name='id[]' value='".$row['ID']."'> <input type='text' maxlenght='6' name='pcname[]' value='".$row['pcnaam']."'></td>\n"); echo("<td align='center'><select name='gebouw[]'>"); if($row['gebouw'] == "Laakweg") { echo("<option value='Laakweg' selected=selected>Laakweg</option>"); echo("<option value='Slachthuisplein'>Slachthuisplein</option>"); }else{ echo("<option value='Laakweg'>Laakweg</option>"); echo("<option value='Slachthuisplein' selected=selected>Slachthuisplein</option>"); } echo("</select></td>\n"); echo("<td align='center'><input type='text' maxlenght='6' name='lokatie[]' value='".$row['lokatie']."'></td>\n"); echo("<td align='center'><select name='teacher[]'>"); if($row['leerkracht'] == "Yes") { echo("<option value='Yes' selected=selected>Yes</option>"); echo("<option value='No'>No</option>"); }else{ echo("<option value='Yes'>Yes</option>"); echo("<option value='No' selected=selected>No</option>"); } echo("</select></td>\n"); if($row['gebruikt'] == "Yes") { echo("<td align='center'><input name='gebruikt[]' type='checkbox' value='on' checked='checked' /></td>\n"); }else{ echo("<td align='center'><input name='gebruikt[]' type='checkbox' value='on' /></td>\n"); } echo("</tr>\n\r"); } echo("<tr>\n\r<td align='center' colspan=5><input type='submit' name='Verwijderen' value=\"PC's aanpassen\">\n</td>\n</tr>"); } ?> |
Kijk op je c schijf naar de map wamp, en dan de map www. Dit is je webroot zeg maar, net zoals je met IIS ook een bepaalde map nodig hebt om bestanden in op te slaan.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:09 schreef Here2Stay het volgende:
Een ontzettende lekenvraag, maar hopelijk wel iemand die er serieus antwoord op weet..
Ben bezig met een site.. HTML enzo kan ik heel aardig mee uit de voeten, maar wil ook een gastenboek aanmaken met php. Nu heb ik WAMP geinstalleerd op mn laptop, maar wat moet ik hierna verder doen om op mn eigen laptop php-pagina's te kunnen openen? Heb ergens een script gejat voor een gastenboek, maar hoe nu verder?
Mijn webhosting-gebeuren ondersteunt php enzo verder wel, maar hoe krijg ik eerst alles eerst werkend op mn computer?
Heel hartelijk dank alvast:)
In WAMP map heb je waarschijnlijk een www map.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:09 schreef Here2Stay het volgende:
Een ontzettende lekenvraag, maar hopelijk wel iemand die er serieus antwoord op weet..
Ben bezig met een site.. HTML enzo kan ik heel aardig mee uit de voeten, maar wil ook een gastenboek aanmaken met php. Nu heb ik WAMP geinstalleerd op mn laptop, maar wat moet ik hierna verder doen om op mn eigen laptop php-pagina's te kunnen openen? Heb ergens een script gejat voor een gastenboek, maar hoe nu verder?
Mijn webhosting-gebeuren ondersteunt php enzo verder wel, maar hoe krijg ik eerst alles eerst werkend op mn computer?
Heel hartelijk dank alvast:)
Ehm, ik zie het verband tussen een header field en een target="_blank" niet echtquote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:35 schreef Chandler het volgende:
Is er ook een manier met content-disposition een nieuw scherm te openen? ik kon helaas geen types vinden van deze html functie.. iemand/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:38 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ehm, ik zie het verband tussen een header field en een target="_blank" niet echt
Haha het zit andersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb een button, daarmee kan ik a. downloaden of previewen (en previewen in nieuw scherm). Echter wil ik ook kunnen previewen door op dezelfde button te klikken. dus target is niet mogelijk. Verder kan ik wel met javascript detecteren welke optie de user heeft gekozen maar dan kost het weer heel wat extra regels.
1
2header("Content-type: text/document");
header("Content-Disposition: attachment; filename=filename.php");The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Zie ik nu trouwens goed dat de [ php] tag niet meer stuk is?
1 2 3 | echo $kapot > $gefixed; ?> |
Maar je haalt nu server-side en client-side dingen door elkaar. Die headers lijken me helemaal geen betrekking te hebben op je probleem. Je probleem is dus hoe je een formulier kunt submitten naar een nieuw scherm?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:59 schreef Chandler het volgende:
[..]
Haha het zit anders
ik heb een button, daarmee kan ik a. downloaden of previewen (en previewen in nieuw scherm). Echter wil ik ook kunnen previewen door op dezelfde button te klikken. dus target is niet mogelijk. Verder kan ik wel met javascript detecteren welke optie de user heeft gekozen maar dan kost het weer heel wat extra regels.
[ code verwijderd ]
Heb ik hier ook niet, maar ik kan me niet herinneren dat ik daar problemen mee had. In de post van mschol is het echter wel hinderlijk dat een horizontale scrollbar ontbreektquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:16 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar er is zeker geen verticale scrollbalk meer? Of ligt dat aan mij?
Ja, ik bedoel eigenlijk ook die horizontale scrollbalk. Mooi dat ie weg is. Of zoel horizontaal als vertikaal, of geen een. Zo lastig bij een lang veld als je eerst naar beneden moet scrollen om naar rechts te kunnen scrollen.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:17 schreef JeRa het volgende:
[..]
Heb ik hier ook niet, maar ik kan me niet herinneren dat ik daar problemen mee had. In de post van mschol is het echter wel hinderlijk dat een horizontale scrollbar ontbreekt
Daar heb je een puntquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:19 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel eigenlijk ook die horizontale scrollbalk. Mooi dat ie weg is. Of zoel horizontaal als vertikaal, of geen een. Zo lastig bij een lang veld als je eerst naar beneden moet scrollen om naar rechts te kunnen scrollen.
Zouden ze dat nu nog zomaar mogen overnemen, nu Tweakers.net onder VNU valt?quote:De tweaker oplossing is nog beter.
Ja en nee, inderdaad er zijn dus 3 opties.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:15 schreef JeRa het volgende:
[..]
Maar je haalt nu server-side en client-side dingen door elkaar. Die headers lijken me helemaal geen betrekking te hebben op je probleem. Je probleem is dus hoe je een formulier kunt submitten naar een nieuw scherm?
Port 80 in je router forwarden naar je server PC.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:03 schreef Desdinova het volgende:
ik heb nu wampserver draaien, en vanaf een andere computer is mijn server te bereiken via intern IP
is het ook mogelijk om dit van buitenaf toegankelijk te maken? zit wel achter een router..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | php // Lets show existing news $sql = mysql_query("select * from $table ORDER BY id DESC"); while($row = mysql_fetch_array($sql)){ echo "<tr><td>$row[title]</td> <td><a href='?action=delete&item=$row[id]'><strong>Verwijder</strong></a></td> <td><a href='?action=edit&item=$row[id]'><strong>Edit</strong></a></td></tr>"; } } echo "</table> "; } ?> |
Behalve dan dat 'px' niet in de height- en width-waarden magquote:Op donderdag 9 maart 2006 17:26 schreef the_disheaver het volgende:
Maar das gewoon basis html kennis.
quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:19 schreef freiss het volgende:
@typhoon
Je kan ook enkele aanhalingstekens gebruiken.
quote:Op donderdag 9 maart 2006 18:18 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Behalve dan dat 'px' niet in de height- en width-waarden mag
Dat wist ik niet.quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:29 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
W3C HTML4 specs over de IMG tag en length type.
Wat is dat toch dat mensen altijd de drang hebben om hun scripts te publiceren, maar eigenlijk NIET willen dat iemand wat aanpast of veranderdquote:Op donderdag 9 maart 2006 22:58 schreef Chandler het volgende:
Mensen willen jullie eens comments geven op het volgende ( http://www.phpfreakz.nl/library.php?sid=22019 ) en dan niet taal technisch hé
De normale manier om strings als een 'array' te benaderen is door middel van de curly brackets, $string{$pos}. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat hij over de normale brackets zeikt, laat staan een fatal error op geeftquote:Op vrijdag 10 maart 2006 13:09 schreef Darkomen het volgende:
Fatal error: [] operator not supported for strings
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:11 schreef Chandler het volgende:
werkt niet met IISdat weet ik iig
http://www.phpfreakz.nl/library.php?sid=20471
1 2 3 4 | { $outputO .= $begintijd . ":" . 15*$d . " - " . . "<br>"; // begintijd = 10:00:00 } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | $starttijd = "10:00:00"; $stoptijd = "22:00:00"; $loop = true; list( $h, $m, $s ) = explode( ":", $starttijd ); list( $hstop, $mstop, $sstop ) = explode( ":", $stoptijd ); while( $loop == true ) { echo ( ( strlen($h) == 1 ) ? '0' : '' ) . $h . ":" . ( ( strlen($m) == 1 ) ? '0' : '' ) . $m . ":". $s ."<br>"; if( $h >= $hstop ) $loop = false; $m += 15; if( $m >= 60 ) { $m -= 60; $h++; } } ?> |
Ik heb je nieuwste file gedownload en dat lost het probleem opquote:Op vrijdag 10 maart 2006 13:37 schreef Chandler het volgende:
Darkomen, wil je eens proberen de $files te renamen naar $f (gewoon ff alle $FILESmisschien dat dat wel werkt? welke versie van php draai jij? en werkt het wel als je eerst $files = array() doet?
--> add; tevens heb ik even een update gemaakt waarbij ik aangeef dat $files (nu $f) een array is...
Jera; ik heb geen flauw idee, vind het best raar dat die error er in zit
Raar, het enige verschil was dat ik $f als array heb aangemaakt. Maar goed, kan ook aan de instellingen liggen héquote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:39 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Ik heb je nieuwste file gedownload en dat lost het probleem op
PHP Version 4.3.9-1
Het ziet er wel stoer uitquote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:34 schreef Chandler het volgende:
Maar wat vond je van het script? vind het fijn om dat te weten!
Ooow okee... Ja klinkt te logisch eigenlijkquote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:24 schreef Nevermind het volgende:
Hm, nu ik je vraag wat beter lees slaat mijn antwoord nergens op in dit geval. Rekenen met datums doe je met UNIX timestamps, rekenen met tijd gaat wat anders. In jouw geval kan het misschien zo:
[ code verwijderd ]
door een foutje in de forumsoftware komt er ipv < < en ipv > > , hou daar ff rekening mee
Maak je GUI echt ubersimpel (zeg ik als (nu nog) GUI designer.)quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:41 schreef Chandler het volgende:
Swets! top je comments. Inderdaad is mijn engels extreem bagger dus als je me daar bij zou willen helpen zou dat geweldig zijn! Heb je tevens nog comments en of tips? dan zou ik die graag vernemen. Je mag me ook wel mailen als je dat leuk vind. En dan kom je zelf ook in de credits
Ik ben even bezig om van mijn zolder een nieuw computerhok te makenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:30 schreef Chandler het volgende:
Je hebt gelijk swets; het gui is niet echt heel simpel hé... heb je misschien een idee van concept? misschien dat je iets kan tekenen oid? ps. zat ben ik de hele dag (tot 17.00) aan het scripten, dus als je tijd hebt!!! heel topf!!
Ik denk dat dat wel kanquote:Op zondag 12 maart 2006 12:56 schreef mschol het volgende:
weet iemand of het mogelijk is om met php nar je gmail box te connecten en vervolgens je mail te kunnen ophalen/verwijderen?
hmmm ga eff kijken of ik er iets mee kan, het draait nu wel, nu alleen kijken hoe ze het hebben gedaan..quote:
1 2 | upload_max_filesize = 4M |
ini_setquote:Op zondag 12 maart 2006 16:17 schreef Desdinova het volgende:
mm dat klinkt niet als iets wat ik wil..
is t niet bij uitzondering te doen?
of met n soort van omweg?
Dat gaat niet, upload_max_filesize is PERDIR, want het volgende inhoud:quote:
20 MB zou ik niet doen. Dan komen de bestanden niet door indien je website druk bezocht wordt.quote:Op zondag 12 maart 2006 17:02 schreef Desdinova het volgende:
ok die ga ik even allemaal af. is 20mb acceptabel? kwa memory limit e.d.? dus niet dat t onacceptabel zwaar of risicovol wordt? er even vanuitgaand dat er standaard gebruikers op draaien?
[fixed]
Zo moet ie zijn, een flag is alleen voor on/off/true/false/y/n/1/0-valuesquote:Op zondag 12 maart 2006 18:00 schreef SuperRembo het volgende:
Ik denk iets als:
php_value memory_limit 16M
walkthrough toch?quote:Op zondag 12 maart 2006 21:13 schreef Chandler het volgende:
Ik heb na comments van Swets een andere versie online gezet met wat meer hulp (walktrue? is dat wel engels correct?) geschreven en wat menu's aangepast..
http://www.phpfreakz.nl/library.php?sid=22019 al zou mijn engels wel extreem zuigen
En wat is eigenlijk het verschil tussen php_flag en php_admin_flag?quote:Op zondag 12 maart 2006 18:04 schreef JeRa het volgende:
[..]
Zo moet ie zijn, een flag is alleen voor on/off/true/false/y/n/1/0-values
De eerste stelt een waarde in als local value, de tweede als master value. De eerste wordt beperkt door de master value en kan dus niet werken als voor dezelfde setting een php_admin_* is gebruikt. Ook 'mogen' de php_admin_* directives meer gezien dat de settings elk hun eigen beperkingen hebben. Zie voor meer informatie deze pagina.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:00 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
En wat is eigenlijk het verschil tussen php_flag en php_admin_flag?
Nee!quote:Op zondag 12 maart 2006 23:06 schreef Chandler het volgende:
walktru mag volgens mij ook
chmod calculator? Het is een kwestie van ongeveer 10 checkboxjes waarvan je de values simpelweg kunt optellenquote:maaruh iemand die zin heeft om een functie (popup/chmod calulator te ontwerpen?)
Thru is een informele vorm van through in het Amerikaans-Engels. Niet ongeldig ofzo.quote:Op zondag 12 maart 2006 23:08 schreef JeRa het volgende:
Nee!je bedoelt wrs walkthru, maar zelfs dat is een ongeldige afko voor walkthrough.
'Je weet togggg' is een informele vorm van 'excuseert u mij, maar ik ben er niet geheel van overtuigd dat uw kennis toereikend is' maar ik vind 'm best ongeldigquote:Op zondag 12 maart 2006 23:20 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Thru is een informele vorm van through in het Amerikaans-Engels. Niet ongeldig ofzo.
Through, thro en thru staan wel in m'n woordenboek (Van Dale E-N).quote:Op zondag 12 maart 2006 23:25 schreef JeRa het volgende:
[..]
'Je weet togggg' is een informele vorm van 'excuseert u mij, maar ik ben er niet geheel van overtuigd dat uw kennis toereikend is' maar ik vind 'm best ongeldig
En weer ontopic!
Als de nood hoog is, is daar GoogleFight!quote:Op zondag 12 maart 2006 23:34 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Through, thro en thru staan wel in m'n woordenboek (Van Dale E-N).
10? ik dacht 9?quote:Op zondag 12 maart 2006 23:08 schreef JeRa het volgende:
[..]
Nee!je bedoelt wrs walkthru, maar zelfs dat is een ongeldige afko voor walkthrough.
[..]
chmod calculator? Het is een kwestie van ongeveer 10 checkboxjes waarvan je de values simpelweg kunt optellen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | function EncryptWachtwoord(frm) { frm.ww_crypt.value = hex_md5(frm.wachtwoord.value); frm.wachtwoord.value = ""; frm.submit() } </script> <form action="create_account_p.php" method="post" name="formulier" onSubmit="EncryptWachtwoord(this);"> <input type="hidden" name="ww_crypt" value=""> <input type="text" name="naam" maxlength="20"> <input type="password" name="wachtwoord"> <input type="text" name="email"> <input type="text" name="emailcheck"> <input type="text" name="teamnaam"> <input type="submit" name="submit" value="Aanmaken"> |
ja dat is natuurlijk een mogelijkheidquote:Op maandag 13 maart 2006 17:02 schreef ikke_ook het volgende:
je kunt die functies toch gewoon combineren in 1 functie?Of de ene functie de ander aan laten roepen..
1 2 3 4 5 6 | <input type="text" name="emailcheck" id="emailcheck"> if(document.getElementById('email').value == document.getElementById('emailcheck').value){ return true; } |
ja richtig daar wordt nog wat op bedacht. webscripten is niet leukquote:Op maandag 13 maart 2006 17:05 schreef ikke_ook het volgende:
[ code verwijderd ]
enne:
[Javascript] voor dummies - deel 3
En deze manier van encrypten heeft weinig zin toch?
Als iemand deze string onderschept heeft hij het wachtwoord toch helemaal niet nodig?Hij kan deze string gewoon naar de server sturen en dan is hij ook ingelogd....
ok bedankt ik ga er mee bezig!quote:Op maandag 13 maart 2006 17:21 schreef JeRa het volgende:
@ikke_ook
Dat is inderdaad geen veilige manier van inloggen. Een veiligere manier is challenge-response, in een notendop:
1. Maak gebruik van een hashing algoritme, in dit voorbeeld even SHA1
2. De server heeft de SHA1-hash van het wachtwoord van de gebruiker in de database staan
3. Als een gebruiker wil inloggen stuurt de server een random getal mee welke de server ook opslaat in de database (tijdelijk, in een session bijvoorbeeld)
4. Als de gebruiker zijn wachtwoord heeft ingevoerd berekent hij eerst de SHA1-hash van zijn wachtwoord en vervolgens de SHA1-hash van het random getal plus de eerste hash. Dit ziet er dan zo uit:
Uiteindelijke hash = SHA1(random getal + SHA1(wachtwoord))
Dit alles gebeurt door een SHA1-functie in javascript.
5. De uiteindelijke hash stuurt de gebruiker terug naar de server. Als iemand deze hash onderschept, kan hij redelijkerwijs onmogelijk de hash omdraaien aangezien het origineel bestaat uit een string van meer dan 40 tekens (random getal + SHA1(wachtwoord)) - zelfs als hij het random getal weet.
6. De server weet het random getal en de SHA1-hash van het wachtwoord (staat in de database) en kan dus controleren of de gestuurde hash geldig is. Zo ja, dan kan de gebruiker inloggen.
Natuurlijk moet je met meer dingen rekening houden, zoals een controle op IP-adres en/of Agent-string aangezien de onderschepper ook de session ID zou kunnen stelen.
Dat ziet er eerder uit als een stukje code voor het valideren van een mail adres bij registratie. Puur een vergelijking of de gebruiker in staat is 2 keer hetzelfde mail adres in te voeren.quote:Op maandag 13 maart 2006 17:05 schreef ikke_ook het volgende:
[ code verwijderd ]
enne:
[Javascript] voor dummies - deel 3
En deze manier van encrypten heeft weinig zin toch?
Als iemand deze string onderschept heeft hij het wachtwoord toch helemaal niet nodig?Hij kan deze string gewoon naar de server sturen en dan is hij ook ingelogd....
Dat wil hij toch ookquote:Op maandag 13 maart 2006 18:15 schreef Light het volgende:
[..]
Dat ziet er eerder uit als een stukje code voor het valideren van een mail adres bij registratie. Puur een vergelijking of de gebruiker in staat is 2 keer hetzelfde mail adres in te voeren.
heb m 5x doorgelezen voordat ik er een beetje duidelijk uit werdquote:Op maandag 13 maart 2006 17:21 schreef JeRa het volgende:
@ikke_ook
Dat is inderdaad geen veilige manier van inloggen. Een veiligere manier is challenge-response, in een notendop:
1. Maak gebruik van een hashing algoritme, in dit voorbeeld even SHA1
2. De server heeft de SHA1-hash van het wachtwoord van de gebruiker in de database staan
3. Als een gebruiker wil inloggen stuurt de server een random getal mee welke de server ook opslaat in de database (tijdelijk, in een session bijvoorbeeld)
4. Als de gebruiker zijn wachtwoord heeft ingevoerd berekent hij eerst de SHA1-hash van zijn wachtwoord en vervolgens de SHA1-hash van het random getal plus de eerste hash. Dit ziet er dan zo uit:
Uiteindelijke hash = SHA1(random getal + SHA1(wachtwoord))
Dit alles gebeurt door een SHA1-functie in javascript.
5. De uiteindelijke hash stuurt de gebruiker terug naar de server. Als iemand deze hash onderschept, kan hij redelijkerwijs onmogelijk de hash omdraaien aangezien het origineel bestaat uit een string van meer dan 40 tekens (random getal + SHA1(wachtwoord)) - zelfs als hij het random getal weet.
6. De server weet het random getal en de SHA1-hash van het wachtwoord (staat in de database) en kan dus controleren of de gestuurde hash geldig is. Zo ja, dan kan de gebruiker inloggen.
Natuurlijk moet je met meer dingen rekening houden, zoals een controle op IP-adres en/of Agent-string aangezien de onderschepper ook de session ID zou kunnen stelen.
Je kunt de uiteindelijke hash wel onderscheppen, maar je kunt er niets mee omdat als jij als onderschepper wilt inloggen je een ander random getal en session hebt. Zelfs als je de session ID gelijktijdig weet te onderscheppen kun je nog door IP-adres/Agent te controleren checken of het wel veilig isquote:Op maandag 13 maart 2006 20:11 schreef Desdinova het volgende:
[..]
maar kan deze uiteindelijke hash zelf niet onderschept worden dan? want dan ben je net zo ver van huis lijkt mij. of is het meer het idee om het wachtwoord geheim te houden dan het onmogelijk maken van inloggen?
Dan zie ik even niet waar je die code vandaan hebt gehaald of waar je op doelt met die eerste opmerkingquote:
Nu moet ik zeggen dat ik in de source inderdaad geen newline heb gezet, dus de volledig body van de mail stond als 1 zin achter elkaar.quote:Geachte heer Swets,
Wij bieden u onze excuses aan voor de lange wachttijd voordat u een antwoord van ons ontvangt op uw vraag.
De response bestaat uit 3900 karakters achter elkaar, volgens de huidige standaard mogen maximaal 998 karakters worden gebruikt waarna een return moet volgen. Niet alle providers houden zich strikt aan deze standaard. Planet Internet hanteert deze standaard wel op zijn mailservers.
Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij dit graag van u.
Met vriendelijke groet,
Planet Internet
1 2 3 | $body .= "<table style=\"border-collapse:collapse;width:100%;\"><tr>"; etc |
1 2 3 | $body .= "<table style=\"border-collapse:collapse;width:100%;\"><tr>\r\n"; etc |
Inderdaad niet iets wat veel ontwikkelaars op het puntje van hun tong hebbenquote:Op maandag 13 maart 2006 21:15 schreef JeRa het volgende:
Tnx Swetsenegger, weer iets om te onthouden
Idemquote:Op maandag 13 maart 2006 21:15 schreef JeRa het volgende:
Tnx Swetsenegger, weer iets om te onthouden
Jammer dat je het voorbeeld netjes had opgemaakt. En in de header had je ook al netjes \r\n staan.quote:Op maandag 13 maart 2006 21:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Nu moet ik zeggen dat ik in de source inderdaad geen newline heb gezet, dus de volledig body van de mail stond als 1 zin achter elkaar.
Wel regeleindes, maar gaan '\r\n'. Dat was toch juist het probleem?quote:Op maandag 13 maart 2006 22:01 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Jammer dat je het voorbeeld netjes had opgemaakt. En in de header had je ook al netjes \r\n staan.
"\r\n" is gelijk aan een Windows-regeleindequote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:47 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Wel regeleindes, maar gaan '\r\n'. Dat was toch juist het probleem?
1 |
ja, dat weet ik. Maar als je in een php file een regeleinde gooit, krijg je veel (meestal niets), maar geen regeleinde.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:49 schreef JeRa het volgende:
[..]
"\r\n" is gelijk aan een Windows-regeleinde
maar als ik di gooi in me pohp bestanden dan krijf ik tussen me html code witte regelsquote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:49 schreef JeRa het volgende:
[..]
"\r\n" is gelijk aan een Windows-regeleinde
1 2 3 4 5 6 7 | <head> </head> <body> |
Zo krijg je witregels:quote:Op dinsdag 14 maart 2006 07:26 schreef mschol het volgende:
[..]
maar als ik di gooi in me pohp bestanden dan krijf ik tussen me html code witte regels
dus dan heb je zoiets:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 | <head> </head> <body>"; |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | <html> <head> </head> <body> <? // hier verder met je php |
1 2 3 4 | echo "<head>\n\n"; echo "</head>\n\n"; echo "<body>\n\n"; |
1 2 3 4 | echo "<head>"; echo "</head>"; echo "<body>"; |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | { $out = ""; for ($x = 0 ; $x < strlen( $string ) ; $x++ ) { $t = ord($string[$x]); //t now holds ascii value if ( ($t > 64 && $t < 91) || ($t > 96 && $t < 123 ) ) $out.=$string[$x]; //if the asci value matches that of A-Z or a-z add this character to the output string } return $out; } |
ja, idd, nog niet aan gedachtquote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:21 schreef ikke_ook het volgende:
Ik zou aan Superrembo vragen of het makkelijk en snel te doen is met een regexp, en zoja, of hij die regexp dan wil geven
En anders zoiets als dat van ralfie proberen te maken
1 2 3 4 | { return eregi_replace("[^a-z]","",$string); } |
INderdaad had ik de output leesbaar gemaakt om te zien of deze wel juist geparsed werd. En dat werd hij, alleen zonder newlinesquote:Op maandag 13 maart 2006 22:01 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Jammer dat je het voorbeeld netjes had opgemaakt. En in de header had je ook al netjes \r\n staan.
maximum characters without newline of zoiets had de boel misschien duidelijker gemaaktquote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:43 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
![]()
Konden ze overigens niet ipv dat mailtje afbreken geen foutmelding erin gooien?
de install van mysql daar is zo te niet echt super, probeer eens gewoon de msi installer te downloaden en daar de instructies te volgen..quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:23 schreef BillyOcean het volgende:
Juist ja... Ook ik wil aan de php dus ik ben de volgende tutorial aan het doorlopen:
http://www.php-mysql-tutorial.com/install-apache-php-mysql.php
Erg fijn allemaal, totdat ik mysql moet installeren... Ik heb versie 4.1 en hij 4.0 en die dos schermpjes openen werkt voor geen meter bij mij (zal wel xp zijn) in ieder geval is mijn installatie heel anders dan die van hem heb ik het idee... iemand enig idee of ik het goed doe..? Gewoon mijn Mysql 4.1.18 installeren en een beetje op next klikken???
Ik ben paar weken geleden begonnen en ik zou ook (zoals hierboven aangegeven) met AppServ aan de slag gaan. Alles meteen in een pakket binnen en werkend.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:23 schreef BillyOcean het volgende:
Juist ja... Ook ik wil aan de php dus ik ben de volgende tutorial aan het doorlopen:
Erg fijn allemaal, totdat ik mysql moet installeren... Ik heb versie 4.1 en hij 4.0 en die dos schermpjes openen werkt voor geen meter bij mij (zal wel xp zijn) in ieder geval is mijn installatie heel anders dan die van hem heb ik het idee... iemand enig idee of ik het goed doe..? Gewoon mijn Mysql 4.1.18 installeren en een beetje op next klikken???
http://www.phpmyadmin.netquote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:46 schreef DaFan het volgende:
[..]
Voordeel daarvan is ook dat je een GUI voor MySQL hebt en dus niet met de commandline aan de slag hoeft om tabellen en databases te maken![]()
Dat is grappig dat je daar over begint, want de laatste versie vind ik dus echtquote:
ik heb een eeuwigheid altijd de 2.5 versie gebruiktquote:Op woensdag 15 maart 2006 01:01 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat is grappig dat je daar over begint, want de laatste versie vind ik dus echt(om het zachtjes uit te drukken).
De standaard layout heeft een te groot lettertype imho, en de nieuwe config/setup is vervelend aangezien je met maprechten moet gaan klooien voordat er überhaupt iets werkt. Een standaard config.inc.php leveren ze niet meer mee, zodat je het ook niet op de 'oude' manier kunt doen. Ik wacht maar even totdat ze het één en het ander verbeterd hebben.
Je kan niet 3 keer op next klikken?quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:53 schreef BillyOcean het volgende:
Maar heb je dan ook ergens een tutorial die uitgaat van het gebruik van die AppServ?
Ik had dan ook niet geupdate - ik doe altijd een schone installatie om zo weinig mogelijk troep achter te latenquote:Op woensdag 15 maart 2006 09:55 schreef ikke_ook het volgende:
Ik heb laatst phpmyadmin geupdate naar 2.7, en ik had nergens last van qua rechten of wat dan ook...
Probeer http://www.easyphp.org/ eens.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:23 schreef BillyOcean het volgende:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 | { if($c['dir'] != CHR(47)) { if(substr($c['dir'],0,1) == CHR(47)) { $c['dir'] = substr($c['dir'],1,strlen($c['dir'])-1); } $nDir = array(); $path = pathinfo($_SERVER['PATH_TRANSLATED']); $nDir[] = $path['dirname']; $dirs = explode(CHR(47),$c['dir']); foreach($dirs as $dirname) { $nDir[] = $dirname; $newdir = implode(CHR(47), $nDir); if(!is_dir($newdir)) { if(mkdir($newdir)) { echo ' <li>Succesfull <strong style="color:green;">created</strong> directory: ' . $newdir . '</li>' . ENTER; } else { $err = true; echo ' <li>Could <strong style="color: red;">not</strong> create directory: ' . $newdir . '</li>' . ENTER; } } } } } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | else if (alreadyexists($cd.$_GET['file'])) $error[]="Could not make new folder ".$_GET['file']." : The file or folder already exists!"; else { if (!mkdir($cd.$_GET['file'])) $error[]="Undefined error trying to create ".$_GET['file']; } ....... function isvalidname($name) { if ($name==".." || $name=="." || $name=="") return false; return (strlen(preg_replace("/[a-zA-Z0-9_\-+~\s\.\(\)]/","",$name))==0); } function alreadyexists($name) { return (file_exists($name) || is_dir($name)); } |
1 2 | OR table2.kolom = 2 OR table3.kolom = 2;" |
Als dat werkt dan zou er eerst een enorme outer join gedaan worden op alle drie de tabellen. Lijkt me geen optimale query. En al helemaal niet duidelijk leesbaar.quote:
Er bestaat geen kant en klare functie voor.quote:Op woensdag 15 maart 2006 13:38 schreef Crack_david het volgende:
ik wil graag voor een website voor een eetcafé de eigenaar de mogelijkheid geven om het menu van de maand zelf aan te passen (ik blijf liever lui dan moe), dit is het enige dat hij met regelmaat aan moet passen. Nu had ik begrepen dat php hier een hele mooie functie voor had die dingen uit een txt bestand kan halen en er ook weer in kan schrijven?
kan iemand me hier ook meer uitleg over geven?
is het bijvoorbeeld mogelijk om de tekst die hieruit komt met bijvoorbeeld css op te maken?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | if ($_SERVER['REQUEST_METHOD']=='POST'){ $fp=fopen('path/to/text.txt','w+'); fwrite($fp,$_POST['text']); fclose($fp); } ?> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" /> <meta name="robots" content="noindex, nofollow"> <title></title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="../includes/main.css" /> </head> <body> <div id="container"> <div id="content"> <form action="<?=$_SERVER['PHP_SELF'];?>" method="post"> <textarea name="text" cols="75" rows="10" style="text-align:left;"><? $text=trim(file_get_contents('../includes/index.txt')); echo $text; ?> </textarea> <p><input type="submit" name="submit" value="plaatsen" /></p> </form> </div> </div> </body> </html> |
Ik neem aan via php, of hij zou ook via een externe prog er eenthumb van gemaakt moeten hebben. Op de thumbs staan geen copyright tekst, dus kan er niet eerst een copyright teken opgezet worden, en dan pas verkleind worden.quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:41 schreef DutchBlood het volgende:
SuperRembo, op je site, daar staat een © melding in je foto's, doe je dat met php, of vantevoren met Photoshop/irFanview oid?
Ik plak met php/gd een pngtje met alpha transparantie over de foto heen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:41 schreef DutchBlood het volgende:
SuperRembo, op je site, daar staat een © melding in je foto's, doe je dat met php, of vantevoren met Photoshop/irFanview oid?
Dat kan prima hoor, de thumbnail wordt opgeslagen in de exif informatie, en die hoeft dus niet per se aangepast te zijn.quote:Op woensdag 15 maart 2006 21:11 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik neem aan via php, of hij zou ook via een externe prog er eenthumb van gemaakt moeten hebben. Op de thumbs staan geen copyright tekst, dus kan er niet eerst een copyright teken opgezet worden, en dan pas verkleind worden.
Maak je gebruik van header()? Zoja, controleer die regels eens.quote:Op woensdag 15 maart 2006 21:35 schreef DaFan het volgende:
Ik heb sinds gister het probleem dat mn PHP-pagina's niet meer in IE openen. Ik heb een tweetal frames waarvan links het navigatiescherm is en het rechter ' content' van het menu.
Maar ik krijg nu de vraag of ik wil openen of opslaan (het php-bestand in kladblok). Hoe krijg ik dit weer voor elkaar![]()
Nvm ik had Main.html geopend vanuit de map waarin ie staat, ipv van via Localhostquote:Op woensdag 15 maart 2006 21:35 schreef DaFan het volgende:
Ik heb sinds gister het probleem dat mn PHP-pagina's niet meer in IE openen. Ik heb een tweetal frames waarvan links het navigatiescherm is en het rechter ' content' van het menu.
Maar ik krijg nu de vraag of ik wil openen of opslaan (het php-bestand in kladblok). Hoe krijg ik dit weer voor elkaar![]()
Niet als je tijdens het uploaden het watermerk al over de foto heen zet en de JPG verkleind opslaatquote:Op woensdag 15 maart 2006 21:33 schreef DutchBlood het volgende:
[..]
Maar, stel dat je het via php doet, kost je dat voor zeg een galerij pagina van 20 foto's niet relatief (te) veel parsetime?
Ja, maar SR doet dit dus dmv Gd/PHP...quote:Op woensdag 15 maart 2006 21:38 schreef JeRa het volgende:
[..]
Niet als je tijdens het uploaden het watermerk al over de foto heen zet en de JPG verkleind opslaat
zoiets?quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:50 schreef Chandler het volgende:
Iemand al wat voor mijn directory create functie?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | { if($c['dir'] != '/') { $path = substr( $_SERVER['PATH_TRANSLATED'] , 1 , strrpos( $_SERVER['PATH_TRANSLATED'] , '/' ) ); foreach ( explode( '/' , $c['dir'] ) as $dirname ) { $path .= '/' . $dirname; if(!is_dir($path)) { $err = @mkdir($path); if ($err) echo ' <li>Succesfull <strong style="color:green;">created</strong> directory: ' . $path . '</li>' . ENTER; else echo ' <li>Could <strong style="color: red;">not</strong> create directory: ' . $path . '</li>' . ENTER; } } } } |
Je zou het idd direct na het uploaden met php/gd kunnen doen. Ik doe het op het moment dat de foto getoond wordt. Niet echt optimaal, maat het is altijd maar 1 foto tegelijk, op de thumbs staat geen watermerk.quote:Op woensdag 15 maart 2006 21:42 schreef DutchBlood het volgende:
[..]
Ja, maar SR doet dit dus dmv Gd/PHP...
zoekfunctie heb ik nu zo dattie een nieuwe pagina opent waarin de zoekresultaten worden weergegeven.quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:00 schreef Desdinova het volgende:
'erin moet weergeven'
waarin?
lijkt mij niet erg optimaal om je script in een database te zetten. volgens mij kan je hem ook niet als script aanspreken tenzij je m eerst wegschrijft
Welke zoekresultaten?zoekresultaten uit een database?En wat wil je nou eigenlijk?Je wil je zoekresultaten op 2 verschillende plekken laten zien?quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:08 schreef Blerfaap het volgende:
[..]
zoekfunctie heb ik nu zo dattie een nieuwe pagina opent waarin de zoekresultaten worden weergegeven.
Deze resultaten moeten echter ook gewoon op de website komen, maar geen idee hoe ik dat moet doen. Er is een template, waar pagina's vanuit de database ingeladen worden. Vandaar dat ik dacht het phpscript in die tabel te zetten.
Enige wat hij dan echter laat zien is de phpcode ipv zoekresultaten
een session variabele is een variabele op de server, net zoals een andere variabele, en daar kun je dus alleen in schrijven vanuit een php script. Dus nee, het kan niet kwaadschiks aangepast worden. (Tenzij je natuurlijk beroert programmeert maar dan is er niks meer veilig...)quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:43 schreef Desdinova het volgende:
als ik een IPadres registreer in een session, kan dit IP adres dan kwaadschiks aangepast worden?
Ik heb dus een werkende zoekfunctie, alleen komen de zoekresultaten nu in een nieuw venster te staan ipv in hetzelfde venster. Zoekresultaten komen dus uit de database.quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:14 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Welke zoekresultaten?zoekresultaten uit een database?En wat wil je nou eigenlijk?Je wil je zoekresultaten op 2 verschillende plekken laten zien?
En het is nogal logisch dat hij phpcode laat zien als je die met een query uit de database haalt...Je kunt die php code uit laten voeren met eval() maar ik denk dat je het beter op een andere manier kunt doen..
Hoe weet ik niet want ik snap niet wat je wil
hoe kan ik dan zorgen dat hij het als php ziet ipv tekst? Met die eval() functie?quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:14 schreef Desdinova het volgende:
dat komt omdat hij de code niet ziet als php maar als tekst. als ik goed begrijp wat je bedoelt althans.
verder begrijp ik niet zo goed hoe het nou in elkaar zit. heb je het phpscript zelf geschreven?
geen target, maar action;quote:Op donderdag 16 maart 2006 14:43 schreef Desdinova het volgende:
ik denk persoonlijk dat het php script aangepast moet worden zodat je precies kan krijgen wat je wilt zonder omweg.
staat er niet gewoon een target="" in je form field, waardoor een nieuw venster geopend wordt?
ik heb er nu zelf voor gekozen om het resultaat in een nieuw venster te openen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 16:10 schreef ikke_ook het volgende:
Het enige probleem is dus dat je resultaat in een nieuw scherm wordt weergegeven ipv in hetzelfde scherm?En daarom ga je code in een database gooien????
Bekijk eerst eens goed wat er gebeurd als je je form submit...
Heb je geen voorbeeld online staan?
dat ze in een nieuw venster komen was alleen om te testen of hij werkt. Ze moeten dus gewoon in de website geladen worden.quote:Op donderdag 16 maart 2006 16:25 schreef ikke_ook het volgende:
Dit is echt een hele vreemde manier van programmeren die je gebruikt.....
Moeten de resultaten altijd zowel in het hoofdvenster als in het nieuwe venster worden getoond?Dan zou je ervoor kunnen kiezen om ze te laten zien in het hoofdvenster en dan ook nog een popup tonen met de resultaten.
En als je echt zo graag die tabel wil gebruiken, zet dan de zoekresultaten, of alleen de zoekquery in de tabel. Maar ik zou het echt op een andere manier proberen want dit is echt superomslachtig..
weet wat ik wil maken, alleen voor het hoe win ik dus informatie in. Das toch niet zo goed:?quote:Op donderdag 16 maart 2006 16:34 schreef ikke_ook het volgende:
include resultaat.php in je hoofdpagina en verander je action van je form in de hoofdpagina en zorg dat die het dan goed afhandeld, dus dat die dan resultaat.php include ofzo.
En misschien moet je je eerst wat verder verdiepen in php, en het idee wat je wil hebben even goed overdenken ofzo. Want ik heb niet echt het idee dat je een goed beeld hebt wat je wil gaan maken en waar je mee bezig bent.
Gebruik de editquote:Op donderdag 16 maart 2006 16:44 schreef Blerfaap het volgende:
Das toch niet zo gek bedoel ik in het vorige bericht........
Ziet er heel goed uit, ga ik mee spelen!! tnx.quote:Op woensdag 15 maart 2006 21:42 schreef ralfie het volgende:
zoiets?
[ code verwijderd ]
Maakt niet veel uit eigenlijk, zal wel iets sneller werken denk ik
En in de stylesheet staatquote:<div id="dayoverview" align="center" style="left:30;">235px<hr></div>
De reden waarom ik de "left" apart heb staan is omdat ik em elke keer met 205 pixels op wil hogen.quote:#dayoverview
{
position:absolute;
top:160px;
width:200px;
z-index:5;
background-color: #EEEEEE;
}
[CSS] voor dummies - Deel 3quote:Op donderdag 16 maart 2006 20:51 schreef blieblie het volgende:
Ik heb een div vraagje (kan hier ook wel hé?).
Een bestandsextensie zegt helemaal niets, dus controleer je beter op het andere deel van bestanden: de data. Alhoewel het Word Document file format gesloten is, zijn er vast sites te vinden waar ze de headerdata beschrijven. Als je daarop controleer bij het uploaden van een bestand, dan ben je vrij zeker of het een Word-document is of iets anders.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:29 schreef mrbombastic het volgende:
Hoe controleer ik of een upload bestand van een gebruiker een écht Word bestand is en niet een ander bestand waarvan de extensie veranderd is naar .doc.
Voor het controleren van afbeeldingen vind ik tientallen sites, maar niet voor .doc bestanden.
Als ik een .mp3-bestand pak, en ik hernoem het naar .doc, dan is het volgens jou een Word-document?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:32 schreef blieblie het volgende:
Je kan de bestandsnaam opdelen in 2 delen met als scheiding de punt.
Achter de . moet doc zijn en anders is het geen word bestand.
Ff een stukje code in elkaar rammelen.
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:32 schreef blieblie het volgende:
Je kan de bestandsnaam opdelen in 2 delen met als scheiding de punt.
Achter de . moet doc zijn en anders is het geen word bestand.
Ff een stukje code in elkaar rammelen.
1 2 3 | substr("doc",-3) ?> |
quote:$_FILES['userfile']['type']
De mime-type van het bestand, zoals gegeven door de browser. (Het kan voorkomen dat geen mime-type wordt gegeven, of een verkeerde wordt gegeven) The mime type of the file, if the browser provided this Een voorbeeld hiervan zou kunnen zijn "image/gif".
Ow..quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:33 schreef JeRa het volgende:
[..]
Als ik een .mp3-bestand pak, en ik hernoem het naar .doc, dan is het volgens jou een Word-document?
Maar ook wel de extensie controleren.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:33 schreef JeRa het volgende:
[..]
Als ik een .mp3-bestand pak, en ik hernoem het naar .doc, dan is het volgens jou een Word-document?
Heb je gelijk in, maar dit geldt alleen als je de bestanden ongewijzigd in een webmap gooit. Ik hernoem voor zo'n systeem alle geuploade bestanden naar {id}.dat en stop ze in een map buiten de webroot. Een PHP-script controleert vervolgens de referer, de eigenaar en welke permissies de eigenaar toegekend heeft aan de persoon die het bestand wil downloaden en biedt het bestand vervolgens aan. Dan heb je geen last van dat soort ongeinquote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:46 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar ook wel de extensie controleren.
Stel ik heb een plaatje, edit in notepad en zet er onder wat php-code in. Mime-type blijft dat van een plaatje, maar door extensie als .php op te geven, kun je de script uitvoeren.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $handle = fopen($filename, 'rb'); $header = fread($handle, 8); fclose($handle); if ($header == "\xD0\xCF\x11\xE0\xA1\xB1\x1A\xE1") { echo "Het is een word bestand"; } else { echo "Het is geen word bestand"; } |
Alleen dan in 1 woord hequote:
Users met een spatie in hun naam zijn zeer exclusief.quote:
1 |
ja wel meer dan 1 keer! Maar ik leek wel blind voor me eigen fout! Maar uit eindelijk zag i ktoch dat er . ipv een , stond.quote:
1 |
En alle tekens die geen letter zijn, behalve spaties, strippen? Is daar een regexp voor te schrijven?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:35 schreef ralfie het volgende:
[..]
ja, idd, nog niet aan gedacht
[ code verwijderd ]
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:48 schreef Niox het volgende:
[..]
En alle tekens die geen letter zijn, behalve spaties, strippen? Is daar een regexp voor te schrijven?
1 |
toch? witregels worden toch ook erin gehouden?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:52 schreef Light het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
$letters bevat dan alle letters en spaties > wittekens, maar geen andere tekens.
Correctquote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:12 schreef HuHu het volgende:
\s Staat voor een whitespace-character. Dus spaties, tabulaties en witregels.
ow... daarom wil het opeens niet meer... Gewoon zowel '/r/n' en /n (en eventueel /r) replacen? En eerst /r/rn en dan pas /n en /r. Dan moet het op elk systeem werken? (met str_replace)quote:Op vrijdag 17 maart 2006 23:36 schreef SuperRembo het volgende:
Dat is historisch gegroeid. Op unix systemen is een regeleinde alleen een \n, op windows systemen \r\n en op ouwe macs \r.
Een tekst uit een plaatje laten overtikken voordat het formulier verzonden wordt bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:21 schreef ikke_ook het volgende:
Ik krijg steeds spam binnen via een contactformulier. Wat kan ik hieraan doen?Het komt steeds van een ander IPadres dus IP's blocken heeft ook niet echt zin....
Het is precies wat ik hebben moestquote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:22 schreef Light het volgende:
[..]
Correct
En als het niet goed genoeg is dan mag betreffende user het zelf naar eigen wensen aanpassen.
Allereerst is het \r en \n en niet /r/n, je escapet ze anders compleet verkeerd.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:29 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ow... daarom wil het opeens niet meer... Gewoon zowel '/r/n' en /n (en eventueel /r) replacen? En eerst /r/rn en dan pas /n en /r. Dan moet het op elk systeem werken? (met str_replace)
Daar zat ik ook aan te denken, maar ik hoopte eigenlijk op een gebruikersvriendelijkere methodequote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:31 schreef HuHu het volgende:
[..]
Een tekst uit een plaatje laten overtikken voordat het formulier verzonden wordt bijvoorbeeld.
Die is er voor zover ik weet nietquote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:43 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken, maar ik hoopte eigenlijk op een gebruikersvriendelijkere methode
Die spambots plaatsen meestal hetzelfde.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:43 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken, maar ik hoopte eigenlijk op een gebruikersvriendelijkere methode
Daarmee maak je het mensen die referer logging uit hebben staan onmogelijk om te reageren.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Je kan ook een referer check inbouwen, indien men niet van de submit page afkomt 404
Dat niet alleen, maar een gemiddelde spambot is wel zo slim om een ('Referer: ' . $target) als header mee te sturenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 19:03 schreef Light het volgende:
[..]
Daarmee maak je het mensen die referer logging uit hebben staan onmogelijk om te reageren.
Dat klopt, daarom ook de andere optiesquote:Op zaterdag 18 maart 2006 19:03 schreef Light het volgende:
[..]
Daarmee maak je het mensen die referer logging uit hebben staan onmogelijk om te reageren.
Die met de sessie heb ik ook aan zitten denken,maar dan kunnen mensen die geen cookies accepteren niet reageren..quote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die spambots plaatsen meestal hetzelfde.
Zo kreeg ik veel spam op mijn gastenboek over poker en leningen.
Dus he filtert op 'stud poker' 'loan' 'debt' en dan heb je eigenlijk alles al.
Je kan ook een referer check inbouwen, indien men niet van de submit page afkomt 404
En je kan random een hidden field genereren, deze ook in een sessie zetten en op de pagina welke de invoer verwerkt het hidden field met de sessie vergelijken.
Filteren op 'Content-Type' en 'Multipart' doet wonderen weet ik uit ervaringquote:Op zaterdag 18 maart 2006 20:37 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Die met de sessie heb ik ook aan zitten denken,maar dan kunnen mensen die geen cookies accepteren niet reageren..
Maar dat filteren is wel een goed plan, want meestal is het een bericht die de header probeert aan te passen en op die manier spam te verspreiden.
Geen ideequote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Filteren op 'Content-Type' en 'Multipart' doet wonderen weet ik uit ervaring
En is er uberhaupt nog iemand dusdanig paranoia dat hij geen cookies accepteert?
Kan wel, maar dat doet hij niet Ik weet eigenlijk niet of hij dat automatisch kan, hij kan namelijk niet zien of een cookie wel of niet gezet is... dus dan zou je je hele sessie systeem via je url moeten doen.quote:En volgens mij kunnen sessies altijd. Indien er geen cookie geschreven kan worden met sessie_id wordt deze automatisch in de url doorgegeven toch?
Uit mijn naslagwerk:quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:16 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Geen idee
Ik filter nou op boundary, en ik heb nog niks ontvangen sinds mn update 15 minuten geleden
[..]
Kan wel, maar dat doet hij niet Ik weet eigenlijk niet of hij dat automatisch kan, hij kan namelijk niet zien of een cookie wel of niet gezet is... dus dan zou je je hele sessie systeem via je url moeten doen.
En nee, een sessie verstuurt alleen een cookie met het sessie id.quote:Sessies werken ook als de gebruiker geen cookies in de browser accepteert
Nee hoor, dat ligt aan instellingen in php.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:
En volgens mij kunnen sessies altijd. Indien er geen cookie geschreven kan worden met sessie_id wordt deze automatisch in de url doorgegeven toch?
En zelfs als je het aan hebt gezet in php.ini werkt het niet altijd - bijvoorbeeld als je HTML uitbraakt met 'echo'. PHP kan de PHPSESSID alleen aan de URL toevoegen als het buiten de <?php?> staatquote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:25 schreef Light het volgende:
[..]
Nee hoor, dat ligt aan instellingen in php.
huh? Ook niet als je er eerst een normael variable van maakt? ($blaat = $_POST['blaat']; $_SESSION['blaat'] = $blaat; )quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:35 schreef JeRa het volgende:
[..]
En zelfs als je het aan hebt gezet in php.ini werkt het niet altijd - bijvoorbeeld als je HTML uitbraakt met 'echo'. PHP kan de PHPSESSID alleen aan de URL toevoegen als het buiten de <?php?> staat
Dat is de juiste vraagquote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:25 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Waarom werkt het eigenlijk niet?
Maar een echte oplossing is er dus niet...Ik kijk het nu eerst wel aan met filteren op bepaalde woorden en als dat niet meer werkt dan bedenk ik wel wat creatiefsquote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:43 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Gewoon filteren op teksten welke voor de spammers of injection interessant zijn helpt natuurlijk ook.quote:Op zondag 19 maart 2006 02:48 schreef Bartje71 het volgende:
Ik heb geen idee hoe ze het doen, maar die spamrobotjes kunnen tegenwoordig bijna alles wat je met je gewone browser ook kan.... dus ook JavaScript, sessies en cookies.
Van de week geprobeerd de spam te weren door in de submitpagina een hidden frame te laden, vanuit dat hidden frame de input velden genereren (met dynamische names), en die via JavaScript (innerHTML) naar de submitpagina schrijven, verder check op referer, cookies en een hidden controle getal. Resultaat: de volgende dag gewoon weer spam
Het lijkt er veel op dat je niet ontkomt aan iets toevoegen wat alleen een mens kan, zoals getalletjes overtikken uit een plaatje ofzo.
Pffff plaatje?quote:Op zondag 19 maart 2006 21:22 schreef fokME2 het volgende:
Ipv een contactformulier gewoon een plaatje met het mailadres neerzetten??
thanks, hier heb ik wat aan.quote:
Dit werkt helaas niet voor PDF bestanden. Hier krijg ik de melding: "Could not find startxref address." Iemand hier nog suggesties voor?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:14 schreef SuperRembo het volgende:
1
2
3
4
5
6
7
8
9$filename = "C:\\Test.doc";
$handle = fopen($filename, 'rb');
$header = fread($handle, 8);
fclose($handle);
if ($header == "\xD0\xCF\x11\xE0\xA1\xB1\x1A\xE1") {
echo "Het is een word bestand";
} else {
echo "Het is geen word bestand";
}
Allicht werkt dat niet voor PDF-bestanden, dat stukje code wat je daar post is voor Word documentenquote:Op zondag 19 maart 2006 23:20 schreef mrbombastic het volgende:
[..]
Dit werkt helaas niet voor PDF bestanden. Hier krijg ik de melding: "Could not find startxref address." Iemand hier nog suggesties voor?
1 2 3 4 5 | $handle = fopen($temp, 'rb'); $header = fread($handle, 8); fclose($handle); echo $header; |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |