abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35995461
je kunt die functies toch gewoon combineren in 1 functie?Of de ene functie de ander aan laten roepen..
pi_35995507
onsubmit="doiets()"

function doiets()
{
doDit();
doNogIets();
}

function doDit() {}

function doNogIets() {}
pi_35995528
quote:
Op maandag 13 maart 2006 17:02 schreef ikke_ook het volgende:
je kunt die functies toch gewoon combineren in 1 functie?Of de ene functie de ander aan laten roepen..
ja dat is natuurlijk een mogelijkheid
pi_35995553
1
2
3
4
5
6
<input type="text" name="email" id="email">
<input type="text" name="emailcheck" id="emailcheck">

if(document.getElementById('email').value == document.getElementById('emailcheck').value){
    return true;
}

enne:
[Javascript] voor dummies - deel 3

En deze manier van encrypten heeft weinig zin toch?
Als iemand deze string onderschept heeft hij het wachtwoord toch helemaal niet nodig?Hij kan deze string gewoon naar de server sturen en dan is hij ook ingelogd....
pi_35996003
@ikke_ook

Dat is inderdaad geen veilige manier van inloggen. Een veiligere manier is challenge-response, in een notendop:

1. Maak gebruik van een hashing algoritme, in dit voorbeeld even SHA1
2. De server heeft de SHA1-hash van het wachtwoord van de gebruiker in de database staan
3. Als een gebruiker wil inloggen stuurt de server een random getal mee welke de server ook opslaat in de database (tijdelijk, in een session bijvoorbeeld)
4. Als de gebruiker zijn wachtwoord heeft ingevoerd berekent hij eerst de SHA1-hash van zijn wachtwoord en vervolgens de SHA1-hash van het random getal plus de eerste hash. Dit ziet er dan zo uit:

Uiteindelijke hash = SHA1(random getal + SHA1(wachtwoord))

Dit alles gebeurt door een SHA1-functie in javascript.

5. De uiteindelijke hash stuurt de gebruiker terug naar de server. Als iemand deze hash onderschept, kan hij redelijkerwijs onmogelijk de hash omdraaien aangezien het origineel bestaat uit een string van meer dan 40 tekens (random getal + SHA1(wachtwoord)) - zelfs als hij het random getal weet.
6. De server weet het random getal en de SHA1-hash van het wachtwoord (staat in de database) en kan dus controleren of de gestuurde hash geldig is. Zo ja, dan kan de gebruiker inloggen.

Natuurlijk moet je met meer dingen rekening houden, zoals een controle op IP-adres en/of Agent-string aangezien de onderschepper ook de session ID zou kunnen stelen.
pi_35996050
quote:
Op maandag 13 maart 2006 17:05 schreef ikke_ook het volgende:

[ code verwijderd ]

enne:

Als iemand deze string onderschept heeft hij het wachtwoord toch helemaal niet nodig?Hij kan deze string gewoon naar de server sturen en dan is hij ook ingelogd....
ja richtig daar wordt nog wat op bedacht. webscripten is niet leuk
pi_35996079
quote:
Op maandag 13 maart 2006 17:21 schreef JeRa het volgende:
@ikke_ook

Dat is inderdaad geen veilige manier van inloggen. Een veiligere manier is challenge-response, in een notendop:

2. De server heeft de SHA1-hash van het wachtwoord van de gebruiker in de database staan
3. Als een gebruiker wil inloggen stuurt de server een random getal mee welke de server ook opslaat in de database (tijdelijk, in een session bijvoorbeeld)
4. Als de gebruiker zijn wachtwoord heeft ingevoerd berekent hij eerst de SHA1-hash van zijn wachtwoord en vervolgens de SHA1-hash van het random getal plus de eerste hash. Dit ziet er dan zo uit:

5. De uiteindelijke hash stuurt de gebruiker terug naar de server. Als iemand deze hash onderschept, kan hij redelijkerwijs onmogelijk de hash omdraaien aangezien het origineel bestaat uit een string van meer dan 40 tekens (random getal + SHA1(wachtwoord)) - zelfs als hij het random getal weet.
6. De server weet het random getal en de SHA1-hash van het wachtwoord (staat in de database) en kan dus controleren of de gestuurde hash geldig is. Zo ja, dan kan de gebruiker inloggen.

Natuurlijk moet je met meer dingen rekening houden, zoals een controle op IP-adres en/of Agent-string aangezien de onderschepper ook de session ID zou kunnen stelen.
ok bedankt ik ga er mee bezig!
pi_35997526
quote:
Op maandag 13 maart 2006 17:05 schreef ikke_ook het volgende:

[ code verwijderd ]

enne:

Dat ziet er eerder uit als een stukje code voor het valideren van een mail adres bij registratie. Puur een vergelijking of de gebruiker in staat is 2 keer hetzelfde mail adres in te voeren.
pi_35999821
quote:
Op maandag 13 maart 2006 18:15 schreef Light het volgende:

[..]

Dat ziet er eerder uit als een stukje code voor het valideren van een mail adres bij registratie. Puur een vergelijking of de gebruiker in staat is 2 keer hetzelfde mail adres in te voeren.
Dat wil hij toch ook
pi_36001516
quote:
Op maandag 13 maart 2006 17:21 schreef JeRa het volgende:
@ikke_ook

heb m 5x doorgelezen voordat ik er een beetje duidelijk uit werd

maar kan deze uiteindelijke hash zelf niet onderschept worden dan? want dan ben je net zo ver van huis lijkt mij. of is het meer het idee om het wachtwoord geheim te houden dan het onmogelijk maken van inloggen?
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_36001957
quote:
Op maandag 13 maart 2006 20:11 schreef Desdinova het volgende:

[..]

maar kan deze uiteindelijke hash zelf niet onderschept worden dan? want dan ben je net zo ver van huis lijkt mij. of is het meer het idee om het wachtwoord geheim te houden dan het onmogelijk maken van inloggen?
Je kunt de uiteindelijke hash wel onderscheppen, maar je kunt er niets mee omdat als jij als onderschepper wilt inloggen je een ander random getal en session hebt. Zelfs als je de session ID gelijktijdig weet te onderscheppen kun je nog door IP-adres/Agent te controleren checken of het wel veilig is

But then again, als iemand je verbinding weet te rerouten is helemaal niéts veilig.
pi_36002065
Die hash kan wel onderschept worden, maar je kunt er niks mee.
Met zo'n hash kun je 2 dingen proberen
1. het wachtwoord eruit halen
-Dat valt niet mee omdat een hash niet zomaar te kraken is, en er zit een random getal bij in gehashed waardoor het niet makkelijker wordt.
2. de gestolen hash zelf naar de server sturen en daardoor inloggen.
-Dit kan niet, omdat er een random getal in de hash zit, dit random getal heb je op de server in een session variabele gezet, en aangezien een (goede) session uniek is kan de hacker niet inloggen omdat hij een eigen sessie heeft, en dus een ander random getal in zn session

Duidelijk?

-edit- tering wat heb ik langzaam getypt
pi_36002210
aaaaaaah. op die manier

nameserver check SIDN geeft hetvolgende bij mij:

errors=0, warnings=2, informational=0
* domein test.nl.
* nameserver ns1.test.nl./213.189.16.22
W SOA refresh (7200) < 4 uur (zie RFC1537)
* nameserver ns2.test.nl./213.189.16.23
W SOA refresh (7200) < 4 uur (zie RFC1537)

is dit ok of een verkeerde DNS instelling? zijn nog geen 4u voorbij..
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_36002398
quote:
Op maandag 13 maart 2006 19:28 schreef ikke_ook het volgende:

[..]

Dat wil hij toch ook
Dan zie ik even niet waar je die code vandaan hebt gehaald of waar je op doelt met die eerste opmerking Maar het is geen encryptie, die vergelijking.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 maart 2006 @ 21:10:27 #140
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36003712
Weten jullie nog van mijn mail probleem, waarbij HTML e-mails soms maar voor de helft bij de ontvanger aankwam?

Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat dit fenomeen zich voornamelijk bij mensen met een planet.nl mail adres voordeed. Ik heb planet gemailed en heb een keurig antwoord gekregen:
quote:
Geachte heer Swets,

Wij bieden u onze excuses aan voor de lange wachttijd voordat u een antwoord van ons ontvangt op uw vraag.

De response bestaat uit 3900 karakters achter elkaar, volgens de huidige standaard mogen maximaal 998 karakters worden gebruikt waarna een return moet volgen. Niet alle providers houden zich strikt aan deze standaard. Planet Internet hanteert deze standaard wel op zijn mailservers.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij dit graag van u.

Met vriendelijke groet,

Planet Internet
Nu moet ik zeggen dat ik in de source inderdaad geen newline heb gezet, dus de volledig body van de mail stond als 1 zin achter elkaar.

ik heb nu dus
1
2
3
$body .= "U heeft de volgende artikelen besteld:<br />";
$body .= "<table style=\"border-collapse:collapse;width:100%;\"><tr>";
etc

vervangen door

1
2
3
$body .= "U heeft de volgende artikelen besteld:<br />\r\n";
$body .= "<table style=\"border-collapse:collapse;width:100%;\"><tr>\r\n";
etc

en hoop dat het probleem nu opgelost is
pi_36003881
Tnx Swetsenegger, weer iets om te onthouden
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 maart 2006 @ 21:20:30 #142
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36004038
quote:
Op maandag 13 maart 2006 21:15 schreef JeRa het volgende:
Inderdaad niet iets wat veel ontwikkelaars op het puntje van hun tong hebben
pi_36004796
quote:
Op maandag 13 maart 2006 21:15 schreef JeRa het volgende:
Idem
pi_36005640
quote:
Op maandag 13 maart 2006 21:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Nu moet ik zeggen dat ik in de source inderdaad geen newline heb gezet, dus de volledig body van de mail stond als 1 zin achter elkaar.
Jammer dat je het voorbeeld netjes had opgemaakt. En in de header had je ook al netjes \r\n staan.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_36011107
quote:
Op maandag 13 maart 2006 21:40 schreef Darkomen het volgende:

[..]

Idem

Konden ze overigens niet ipv dat mailtje afbreken geen foutmelding erin gooien?
pi_36011174
quote:
Op maandag 13 maart 2006 22:01 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Jammer dat je het voorbeeld netjes had opgemaakt. En in de header had je ook al netjes \r\n staan.
Wel regeleindes, maar gaan '\r\n'. Dat was toch juist het probleem?
pi_36011200
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 00:47 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Wel regeleindes, maar gaan '\r\n'. Dat was toch juist het probleem?
"\r\n" is gelijk aan een Windows-regeleinde
  dinsdag 14 maart 2006 @ 01:00:23 #148
51748 H4ze
wait...what?
pi_36011374

k probeer om de 5 seconden een pagina automatisch te laten refreshen. Hiervoor gebruik ik

1header( 'refresh: 5;');

Het bovenstaande werkt mighty fine...in firefox that is. In IE refreshed de boel niet Ik heb al ff wat gezocht, maar overal stond dat het bij > IE 6.0 gewoon goed moet werken. Toen dacht ik om

<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="5;URL=blabla.php">

te gebruiken. Werkt in Firefox wederom perfect..maar in IE niet.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

edit: verdomme...F5 of ctrl+F5 hielp niet, IE ff helemaal opnieuw opstarten daarentegen wel... Zie deze post als een teeveepee'tje dan maar

[ Bericht 2% gewijzigd door H4ze op 14-03-2006 01:06:21 ]
*BURP*
pi_36011761
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 00:49 schreef JeRa het volgende:

[..]

ja, dat weet ik. Maar als je in een php file een regeleinde gooit, krijg je veel (meestal niets), maar geen regeleinde.

Dus hangt een beetje af hoe je het mailtje via php ingooit.
pi_36013083
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 00:49 schreef JeRa het volgende:

[..]

maar als ik di gooi in me pohp bestanden dan krijf ik tussen me html code witte regels
dus dan heb je zoiets:
1
2
3
4
5
6
7
<html>

<head>

</head>

<body>