Nou nihil....11.000.000/40.000 = 275. 1 van de 275 stewardessen met een dergelijke carrierequote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:43 schreef The_stranger het volgende:
De kans op een vliegtuigongeluk is ongeveer 1 op 11 miljoen. Zelfs voor een stewardess die 40 jaar lang 250 dagen per jaar 4 keer per dag vliegt (40.000 keer dus) blijft statistisch gezien de kans nihil.
Cid,quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:13 schreef Cid het volgende:
In een vliegtuig is je leven volledig afhankelijk van techniek. Een techniek die er voor moet zorgen dat je hoog in de lucht blijft, en niet naar beneden valt. Iets waarvan je zeker kan zijn dat het gebeurd op het moment dat de techniek het om wat voor reden dan ook af laat weten.
Op zich ben ik redelijk bekend met de technieken en principes waar een vliegtuig gebruik van maakt, ik heb erg veel interesse in techniek en natuurkunde. Ik wil niet zeggen dat ik weet welke systemen er allemaal in een vliegtuig zitten en hoe ze werken, maar de basis is redelijk aanwezig.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 08:31 schreef sjonny8383 het volgende:
[..]
Cid,
Ik denk niet dat je angst hebt dat de techniek het laat afweten, het is het feit dat je niet weet waar je op vertrouwd waar je bang voor bent.
Er zijn speciale vliegangstcursussen waarbij je ook leert hoe een vliegtuig in basis functioneert, en dat geeft de meeste mensen wel een gerust gevoel! Ok, het is onmogelijk het vliegtuig en al zijn systemen op je duimpje te kennen, maar als je in basis weet hoe het functioneert, zul je al een stuk minder bang te zijn!
Groet
Heb je dat ook als je bij iemand anders in de auto zit?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 09:03 schreef Cid het volgende:
Dat is ook een van de redenen dat ik niet rustig in een vliegtuig kan zitten, die onzekerheid en afhankelijkheid maken me behoorlijk onrustig.
Er bestaat niet zoiets als een luchtzakquote:Op zondag 4 januari 2009 19:32 schreef Piaf het volgende:
Ik zat vandaag in een vliegtuig en was onwijs blij dat er geen bewolking was........en die ging halverwege echt helemaal flippen als een gek, luchtzakken, naar links en rechts schuiven, turbulentie als een gek, scheet echt in mijn broek!
echt een bagger manier van reizen maar zo lastig om daar onderuit te komen
Ok Mr. Antfcuker! Datgene wanneer je in een vliegtuig zit en je ineens omlaag voelt schieten, dat je zakt alsof je in zo'n dergelijke attractie zit waarin je van grote hoogte losgelaten wordt.quote:Op maandag 5 januari 2009 10:52 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Er bestaat niet zoiets als een luchtzak.
Vroeger wel, tegenwoordig niet meer zo erg. Waardoor het over gegaan is weet ik eigenlijk niet, wellicht gewenning.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Heb je dat ook als je bij iemand anders in de auto zit?
Goed spul is datquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:12 schreef F04 het volgende:
Ik ken toevallig iemand die enorme vliegangst heeft. Wat die heeft gedaan is naar de huisarts gegaan, die had iets van Propanolol voorgeschreven. En jawel hoor! Ze kon zonder gezeik het vliegtuig in.
Goeie tip. Sowieso lijkt het me als je vliegangst hebt handig als je naast iemand zit die je vertrouwd, en die al vaker gevlogen heeft.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:47 schreef MaJo het volgende:
ook een tip: meld bij de purser dat je vliegangst hebt. Ik mocht bij het opstijgen naast hem zitten en hij legde elk geluidje uit. Dat heeft me een stuk relaxter gemaakt
Veel plezier op je vakantie.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:26 schreef ekster23 het volgende:
Ik ga morgen voor het eerst vliegen *bibber*
Zeker geen turbulentie meegemaakt?quote:
Jawel.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:42 schreef Piaf het volgende:
[..]
Zeker geen turbulentie meegemaakt?
Vliegen is ok, maar als dat ding gaat schudden e.d. is het echt rampzalig
Vaak genoeg turbulentie meegemaakt, maar ik vind vliegen ook leuk.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:42 schreef Piaf het volgende:
Er is een boekje over vliegangst waar ook dit soort dingen in uitgelegd staan (bijv. welke geluiden je hoort, wat je voelt, etc.). Heeft mij heel erg geholpen, en kun je nog eens teruglezen.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:47 schreef MaJo het volgende:
ook een tip: meld bij de purser dat je vliegangst hebt. Ik mocht bij het opstijgen naast hem zitten en hij legde elk geluidje uit. Dat heeft me een stuk relaxter gemaakt
quote:Op maandag 5 januari 2009 14:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
ben daarmee naar chicago op en neer gevlogen en ik was helemaal relaxed
Ik slaap alleen maar in een vliegtuig.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:42 schreef Piaf het volgende:
[..]
vliegangst is een irrationele angst. Ik weet dondersgoed hoe veilig het is maar desondanks blijf ik het doodeng vindenquote:Op maandag 29 juni 2009 13:55 schreef Lehme het volgende:
Jongens toch, vliegen = het veiligste vervoermiddel.
Maar.. Mocht het gekaapt worden ben je toch wel screwed, aangezien je dan niks kan doen. Maar ondanks dat blijft het een toppert van een vervoermiddel!
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee, valt reuze mee. Je wordt bij het opstijgen zo lekker in je stoeltje gedrukt, je ziet de vleugels zo hard schudden dat je denkt dat ze er elk moment af kunnen vallen, de lichtjes gaan uit waardoor je keer op keer denkt dat de hele stroomvoorziening uitvalt, het opstijgen duurt soms zo lang dat je denkt dat de landingsbaan te kort is, nét na het opstijgen val je zo lekker een stukkie naar beneden waardoor de staart de grond net niet raakt, dan gaat een lading bloed uit je hoofd naar beneden en begint de heerlijke verstoppingen in je oren die zo'n beetje de hele vlucht duren en als je net aan al die heisa gewend bent merk je dat ze geen stewards hebben, maar alleen stewardessen!!! De landing is nog leuker, vooral met veel zijwind, dan zie je namelijk door het zijraampje de landingsbaanquote:Op maandag 29 juni 2009 15:03 schreef norich het volgende:
Ik ga deze zomer ook voor het eerst vliegen. Het lijkt me doodeng
Doe eens even normaalquote:Op maandag 29 juni 2009 15:20 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, valt reuze mee. Je wordt bij het opstijgen zo lekker in je stoeltje gedrukt, je ziet de vleugels zo hard schudden dat je denkt dat ze er elk moment af kunnen vallen, de lichtjes gaan uit waardoor je keer op keer denkt dat de hele stroomvoorziening uitvalt, het opstijgen duurt soms zo lang dat je denkt dat de landingsbaan te kort is, nét na het opstijgen val je zo lekker een stukkie naar beneden waardoor de staart de grond net niet raakt, dan gaat een lading bloed uit je hoofd naar beneden en begint de heerlijke verstoppingen in je oren die zo'n beetje de hele vlucht duren en als je net aan al die heisa gewend bent merk je dat ze geen stewards hebben, maar alleen stewardessen!!! De landing is nog leuker, vooral met veel zijwind, dan zie je namelijk door het zijraampje de landingsbaan![]()
Echt leuk!
Afgelopen donderdag had de piloot er blijkbaar geen zin meer in... Snel dalen zodat je oren lekker pijn doen en daarna smakte die gast dat vliegtuig een partij hard op de landingsbaanquote:Op maandag 29 juni 2009 15:20 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, valt reuze mee. Je wordt bij het opstijgen zo lekker in je stoeltje gedrukt, je ziet de vleugels zo hard schudden dat je denkt dat ze er elk moment af kunnen vallen, de lichtjes gaan uit waardoor je keer op keer denkt dat de hele stroomvoorziening uitvalt, het opstijgen duurt soms zo lang dat je denkt dat de landingsbaan te kort is, nét na het opstijgen val je zo lekker een stukkie naar beneden waardoor de staart de grond net niet raakt, dan gaat een lading bloed uit je hoofd naar beneden en begint de heerlijke verstoppingen in je oren die zo'n beetje de hele vlucht duren en als je net aan al die heisa gewend bent merk je dat ze geen stewards hebben, maar alleen stewardessen!!! De landing is nog leuker, vooral met veel zijwind, dan zie je namelijk door het zijraampje de landingsbaan![]()
Echt leuk!
Wat? Diit is precies hoe het gaat... Het enige stressvole van het vliegen is die klote P3 parking en de security.. vandaag 30min staan wachten.quote:
Ik snap je reactie MaJo, maar ik denk oprecht dat je door erover te grappen het meteen relativeert en dat het dus juist iets is om NIET bang over te zijn.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:40 schreef MaJo het volgende:
Ja aangedikt tot en metdat helpt iemand met vliegangst inderdaad
en gut wat ben je stoer met je verhalen. Maar helemaal niet bang he? Vandaar dat je even in een vliegangsttopic komt neuzen?
heb je zelf vliegangst? Door het lezen van je 'grappen' krijg ik gewoon de koude rillingen, zo diep zit die angst. Dus nee, grappen hierover helpt voor mij, en ik denk de meeste anderen, niet.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:43 schreef starla het volgende:
[..]
Ik snap je reactie MaJo, maar ik denk oprecht dat je door erover te grappen het meteen relativeert en dat het dus juist iets is om NIET bang over te zijn.
Het is niet eng! Het is leuk!quote:Op maandag 29 juni 2009 15:03 schreef norich het volgende:
Ik ga deze zomer ook voor het eerst vliegen. Het lijkt me doodeng
haha de lift ja:P daar kom je ook zover meequote:Op maandag 29 juni 2009 15:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
vliegangst is een irrationele angst. Ik weet dondersgoed hoe veilig het is maar desondanks blijf ik het doodeng vinden
overigens is de lift het veiligste vervoermiddel en daarna vliegen
Ging het ook maar de angst is sindsdien weer toegeslagen. Heb daardoor twee reisjes laten gaan die al helemaal geboekt warenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:37 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Dat is naar. Wat is er gebeurd? Ik dacht dat het vorige keer voor jou heel goed ging?
Oh, das balen...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ging het ook maar de angst is sindsdien weer toegeslagen. Heb daardoor twee reisjes laten gaan die al helemaal geboekt waren
de ongelukken op dit moment helpt ook niet echt mee
Ik ben erg bang voor de dood en als ik ga vliegen heb ik het gevoel dat ik de goden zo ongeveer aan het verzoeken ben. Ik heb het idee in mijn hoofd dat uitgerekend mijn vliegtuig gaat neerstorten. Daar komt natuurlijk bij dat je de controle volledig uit handen geeft en je daar geen invloed op kunt uitoefenen. En ik weet dat het op de weg veel gevaarlijker is maar het voelt alsof ik het dan in eigen handen heb. En rationeel weet ik allemaal ook hoe het zit maar mijn gevoel is precies tegenover gesteldquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:57 schreef Lehme het volgende:
[..]
Oh, das balen...
Leg ff uit dan waarom je vliegen zo eng vind
Dus als ik het goed begrijp heb je al eens eerder gevlogen, maar ben je nu weer (tijdelijk) angstig?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben erg bang voor de dood en als ik ga vliegen heb ik het gevoel dat ik de goden zo ongeveer aan het verzoeken ben. Ik heb het idee in mijn hoofd dat uitgerekend mijn vliegtuig gaat neerstorten. Daar komt natuurlijk bij dat je de controle volledig uit handen geeft en je daar geen invloed op kunt uitoefenen. En ik weet dat het op de weg veel gevaarlijker is maar het voelt alsof ik het dan in eigen handen heb. En rationeel weet ik allemaal ook hoe het zit maar mijn gevoel is precies tegenover gesteld
Ik heb uitzonderlijk vaak gevlogen, keer of 30, dat is juist het gekkequote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:14 schreef Xebber het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp heb je al eens eerder gevlogen, maar ben je nu weer (tijdelijk) angstig?
Helpt het je niet om te denken aan de eerdere keren dat je gevlogen hebt?
Waar ga je heen?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:13 schreef Lehme het volgende:
Ik ga vrijdag vliegen.
Ik heb er wel zin in.
Zou je toch niet echt eens contact opnemen met stichting VALK? Ik weet dat ik je dit eerder aangeraden heb en ik ken je bezwaren, maar als je reizen moet gaan afzeggen neemt het aardig je leven over. En dan heb ik het nog niet eens over het alles overheersende gevoel van angst wat zo tergend is. Ik zeg dit alleen maar omdat ik het zelf ook gehad heb dus ik weet heel goed hoe je je voelt en dat gevoel gun ik echt niemand.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waar ga je heen?
ik heb besloten om binnenkort toch maar weer te vliegen. Ik wil een weekje naar londen en wil de angst niet mijn leven laten beheersen. Maar ik schijt hem nu al![]()
Ja, de handbagage mag max. 8kg wegen. Voor vloeistoffen geldt ook een bepaalde regel. Je moet alles in een plastic 1L zak doen en alle vloeistoffen mogen niet meer dan 100 ml bevatten. Als je dat allemaal keurig doet, is de douane alweer blijquote:Op zaterdag 10 juli 2010 12:23 schreef Matthijs- het volgende:
@ Knak
Bedankt. Mag je ook handbagage meenemen (een tasje met ipod etc.)?
Als het onweert, regent, sneeuwt dan is het met de auto, fiets, scooter, motor ook veel gevaarlijker dan wanneer alle wegen mooi schoon en droog zijn en de zon schijnt. Zo is het met een vliegtuig dus ook. Als het rustig weer is, zal de vlucht ook rustiger verlopen dan wanneer het regent/onweert. That's all the same. Maar om je niet een angstgevoel te geven. Als de piloten, LVL en weerinstituten het niet vertrouwen dan gaat jouw vlucht ook echt niet.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:03 schreef Honeymooner het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de weersomstandigheden? Wordt het ook zeg maar nog veiliger als het rustig weer is? Of is vliegen tijdens onweer net zo veilig?
Met welke vliegmaatschappij vlieg je dan?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 01:14 schreef grazz het volgende:
Ik heb er een beetje last van...ik heb nu al ruim 8 jr niet meer gevlogen en de laatste keer vond ik het ook erg spannend, maar had een goede reis.
Nu vlieg ik met een voor mij nog onbekende vliegmaatschappij en dat maakt het weer wat spannender, dus ga ik googlen en ja hoor..meteen vind je negatieve reacties en begin ik te twijfelen.A.s. vrijdag is het zover en naarmate de week vordert, voel ik meer spanning. Hoef 'maar' 2,5 u te vliegen, maar ben toch wel bang dat er iets gebeurt. Het moment van opstijgen en landen zit me het meest dwars..'als dat maar goed gaat'..ik zal ongetwijfeld nerveus zijn en me kapot gaan zweten
Mijn angst heeft meer te maken met dat je geen controle meer hebt. Ik kan alleen maar vertrouwen op de piloten...
Iberia. Ik heb altijd gezegd, dat als ik weer zou vliegen ik met de KLM zou gaan, 'voelt' vertrouwd aan ofzo lol. Maar Iberia is zo te zien/lezen geen vaag vliegmaatschappijtje.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:38 schreef TjeerdHoltrop het volgende:
[..]
Met welke vliegmaatschappij vlieg je dan?
Maar wat voor een negatieve reacties lees je dan? De reviews die ik altijd tegenkom gaan enkel over service. Nooit lees ik iets over een ruige piloot ofzo.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:14 schreef grazz het volgende:
[..]
Iberia. Ik heb altijd gezegd, dat als ik weer zou vliegen ik met de KLM zou gaan, 'voelt' vertrouwd aan ofzo lol. Maar Iberia is zo te zien/lezen geen vaag vliegmaatschappijtje.
Maar heb je ooit al echt gevlogen?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:10 schreef MaJo het volgende:
Ik heb inmiddels ook 3 reizen laten schieten door vliegangst
Ik word juist duizelig bij opstijgen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:06 schreef jeloen het volgende:
mentos of andere snoepjes voor je oren
en mp3 speler ipod whatever tegen het geluid
een neem een boekje mee ofso om te lezen
is dat nou zo moeilijk?
niet al te veel eten en drinken van te voren en neem iets mee om te doen in het vliegtuig zodat je niet zit te stressenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:03 schreef Sabeltandman het volgende:
Beste mensen, komende maand ga ik naar Polen, vanuit Duitsland met het vliegtuig met een groep. Reis van anderhalfuur ongeveer, ietsje meer, maar valt wel mee qua tijd denk ik. Alles is natuurlijk al geboekt dus ik ga gewoon mee.
Het enige probleem is dat ik best wel een beetje vliegangst heb.
Ik heb eerder 3 uur gevlogen naar een ander land en dat ging op zich wel alleen constante spanning. Ook, en dat vind ik het meest vervelende, als ik opstijg, en hij gaat zo behoorlijk schuin, en ik kijk naar buiten dan word ik helemaal duizelig op een of andere manier en dan moet ik echt naar de grond kijken, ik hoop dat iemand daar tips tegen heeft, ofzo misschien iets met mn everwichtsorgaan ik weet het niet.
Als we eenmaal in de lucht zijn ben ik nog best gespannen maar dan gaat het wel en dan is het uitzitten. Sommige mensen vinden het landen het meest vervelend, ik vind het land het meest prettige deel van de vlucht, als ik heel eerlijk ben. Ook geen last van mn oren of iets in die richting. Het duurt nog een maand die vlucht maar ik zit me best alweer angst in te spreken. Iemand tips voor me ik hoop het mn. Ik zit me nu alweer angst in te praten.
Ik weet nog dat ik wel bijna in mn broek kon pissen voordat het vliegtuig vertrok zowel op het vliegveld als vlak voor vertrek in het vliegveld. Ik hoop dat te voorkomen.
Ik denk juist dat met een lege maag het vliegtuig instappen geen goed idee is.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:08 schreef jeloen het volgende:
[..]
niet al te veel eten en drinken van te voren en neem iets mee om te doen in het vliegtuig zodat je niet zit te stressen
geen lege maag maar ook zeker geen friet of vette zooi (tenminste als je daar niet tegen kunt.)quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:19 schreef Masanga het volgende:
[..]
Ik denk juist dat met een lege maag het vliegtuig instappen geen goed idee is.
Da's statistisch niet zo'n goed ideequote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:21 schreef Honeymooner het volgende:
Haha, ik heb ook allang opgezocht met wat voor toestel ze vliegen op de verschillende vluchten en ook 1 gekozen met een type dat nog nooit neergestort is.
in de ruimte zijn sterren die jij vannacht niet maar die er op dat moment al niet meer zijn:S deze zijn zo ver weg dat het licht er jaren over doet jou te bereiken, vergeleken met jou vliegtuigje ging dat licht?? heeel snel?? daarom moet je relativeren en zeg je we gingen snel voor de mensheid maar langzaam voor de natuur.quote:Op zondag 12 juli 2009 12:39 schreef ekster23 het volgende:
Ik heb dus afgelopen maand voor het eerst gevlogen, o wat was ik zenuwachtig. Al voordat ik erheen ging oxazepam genomen, helpt voor mij haast geen zak, misschien een klein beetje rustiger. Slaperiger word ik er in ieder geval niet van. Daarbij had ik nog een beta blokker bijgenomen en dat hielp echt goed. Normaal gezien zou me hart als een bezetene gaan als ik naar het vliegtuig toe zou lopen maar dat was stukken minder. Toen het vliegtuig eenmaal op begon te stijgen vond ik het gedeelte dat hij ineens vaart maakte om op te stijgen beetje eng omdat je ineens keihard gaat. Maar het stijgen zelf was niks aan, ik dacht altijd dat je dat onwijs voelde dat je zo steil de lucht inging. Op de terugweg zelfde verhaal, maar we hadden wat turbulentie, dat was ff schrikken. hij schudde heen en weer en zakte wat naar beneden pff me hart zat in me keel. maar dat heeft misschien 5 seconden geduurt, en de piloot legde daarna ook uit hoe dat kwam. Wat ik ook wel eng vind is als hij van die scherpe bochten maak dan lijkt het net of je op 1 kant vliegt. Het landen voelde ik ook weinig van, veel hadden heel erg last van hun oren maar ik voelde niks. Al met al zou ik vliegen altijd eng blijven vinden, maar ik ga het niet vermijden. i kweet nu wat ik kan verwachten en zou er ookniet zonder pilletjes ingaan. Ik had een vliegreis van 4,5 uur en dat is voor mij lang zat. Langer is echt geen doen kon ook echt totaal niet slapen. Wat een klotestoelen zijn dat. Voor mensen die er echt last van hebben, neem een beta blokker, veel zeggen is ongezond maar voor 1 keer kan het geen kwaad, en het word zelfs gebruikt voor examenvrees.
dit.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:35 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Het maakt niet uit welk toestel je vliegt. Bovendien: je hebt een veel grotere kans om om te komen bij een ongeluk op weg naar het vliegveld dan om om te komen bij een vliegtuigongeluk.
Ja, ik neem voortaan de boot van Los Angeles naar Amsterdam. de wachttijden voor het Panama kanaal zijn meestal minder dan 48 uur, dus binnen twee weken moet te doen zijn!quote:
Dat vind ik nou doodzonde.... ik heb zelf helemaal geen vliegangst, en vlieg elk jaar wel een keer of wat.... De enige persoon die ik ken met vliegangst heeft dat ook een paar keer gedaan, niet ergens heen gegaan wegens vliegangst. En toen werd ze uitgenodigd om op 20 Januari 2008 van Los Angeles naar Washington D.C. te gaan, om aanwezig te zijn als onderdeel van een delegatie.... voor de inwijding van Obama als President van de VS, en is ze toch gegaan. 5 uur vliegen, en ze scheet peuken..... maar sindsdien heeft ze 3 keer gevlogen, en is ze iedere keer nog doodsbang.... maar is ze bereid het te doorstaan vanwege de bestemming, en de herinneringen die je DAAR aan over houd.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:10 schreef MaJo het volgende:
Ik heb inmiddels ook 3 reizen laten schieten door vliegangst
De keuze is niet gaan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja, ik neem voortaan de boot van Los Angeles naar Amsterdam. de wachttijden voor het Panama kanaal zijn meestal minder dan 48 uur, dus binnen twee weken moet te doen zijn!
Soms heb je niet zoveel keus als je naar een bepaalde bestemming wil, of moet. Zuid-Italië kun je in 2 daagjes rijden, maar New York wordt toch al een stuk lastiger..... En dan zit je tussen de keuze van "niet gaan" of "vliegen".
Pijn in de oren? Daar heb ik verder geen last van. Of is dat het druk verschil? Dat valt wel mee toch?quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:38 schreef einschtein het volgende:
Van die pijn in je oren, kun je daar ook blijvend letsel van krijgen?
Of is het gewoon even doorbijten en daarna niet weer last van krijgen, tenzij je weer gaat vliegen?
Ik denk het niet hoor maar misschien weet iemand daar inderdaad meer over.quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:51 schreef einschtein het volgende:
Ik kan ook niet zeggen dat ik er bang voor ben, tegenover gestelde juist. Het enige wat ik wel verlang is dat ik met een fatsoenlijke vliegmaatschappij vlieg. Geen Iraanse zooi, heb ik niet zoveel vertrouwen in.
Was meer benieuwd of je ook blijvende schade van die pijn in je oren kan houden.
Heb naar aanleiding van jouw post het boek besteld. Bedankt, ben erg benieuwd!quote:Op donderdag 17 mei 2007 11:26 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik heb gister mijn training bij VALK voltooid. Ik ben echt 100% van mijn vliegangst af! Wat een bevrijding zeg..
Normaal zat ik ontzettend gespannen in mijn vliegtuigstoel, durfde me niet te bewegen, niet naar buiten te kijken en al helemaal niet op te staan uit mijn stoel! Ik was echt doodsbang. Nu door de training en de opbouw die er in de training zit, heb ik gisteren heel ontspannen in een vliegtuig naar Kopenhagen gezeten. Wat een ervaring om eens ontspannen in die stoel te zitten en ook echt te kunnen genieten van een vlucht! Het is een supergevoel en ik wil het iedereeen die vliegangst heeft dan ook aanraden eens stichting VALK te benaderen.
Als het aanmelden voor zo'n training een te grote stap voor je is kan je ook het nieuwe boek van dr. Lucas van Gerwen
(trainer bij Stichting VALK en ook degene die mij er gister vanaf heeft geholpen) te bestellen en te lezen.
http://www.valk.org/literatuur.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |