Nou nihil....11.000.000/40.000 = 275. 1 van de 275 stewardessen met een dergelijke carrierequote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:43 schreef The_stranger het volgende:
De kans op een vliegtuigongeluk is ongeveer 1 op 11 miljoen. Zelfs voor een stewardess die 40 jaar lang 250 dagen per jaar 4 keer per dag vliegt (40.000 keer dus) blijft statistisch gezien de kans nihil.
Cid,quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:13 schreef Cid het volgende:
In een vliegtuig is je leven volledig afhankelijk van techniek. Een techniek die er voor moet zorgen dat je hoog in de lucht blijft, en niet naar beneden valt. Iets waarvan je zeker kan zijn dat het gebeurd op het moment dat de techniek het om wat voor reden dan ook af laat weten.
Op zich ben ik redelijk bekend met de technieken en principes waar een vliegtuig gebruik van maakt, ik heb erg veel interesse in techniek en natuurkunde. Ik wil niet zeggen dat ik weet welke systemen er allemaal in een vliegtuig zitten en hoe ze werken, maar de basis is redelijk aanwezig.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 08:31 schreef sjonny8383 het volgende:
[..]
Cid,
Ik denk niet dat je angst hebt dat de techniek het laat afweten, het is het feit dat je niet weet waar je op vertrouwd waar je bang voor bent.
Er zijn speciale vliegangstcursussen waarbij je ook leert hoe een vliegtuig in basis functioneert, en dat geeft de meeste mensen wel een gerust gevoel! Ok, het is onmogelijk het vliegtuig en al zijn systemen op je duimpje te kennen, maar als je in basis weet hoe het functioneert, zul je al een stuk minder bang te zijn!
Groet
Heb je dat ook als je bij iemand anders in de auto zit?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 09:03 schreef Cid het volgende:
Dat is ook een van de redenen dat ik niet rustig in een vliegtuig kan zitten, die onzekerheid en afhankelijkheid maken me behoorlijk onrustig.
Er bestaat niet zoiets als een luchtzakquote:Op zondag 4 januari 2009 19:32 schreef Piaf het volgende:
Ik zat vandaag in een vliegtuig en was onwijs blij dat er geen bewolking was........en die ging halverwege echt helemaal flippen als een gek, luchtzakken, naar links en rechts schuiven, turbulentie als een gek, scheet echt in mijn broek!
echt een bagger manier van reizen maar zo lastig om daar onderuit te komen
Ok Mr. Antfcuker! Datgene wanneer je in een vliegtuig zit en je ineens omlaag voelt schieten, dat je zakt alsof je in zo'n dergelijke attractie zit waarin je van grote hoogte losgelaten wordt.quote:Op maandag 5 januari 2009 10:52 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Er bestaat niet zoiets als een luchtzak.
Vroeger wel, tegenwoordig niet meer zo erg. Waardoor het over gegaan is weet ik eigenlijk niet, wellicht gewenning.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Heb je dat ook als je bij iemand anders in de auto zit?
Goed spul is datquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:12 schreef F04 het volgende:
Ik ken toevallig iemand die enorme vliegangst heeft. Wat die heeft gedaan is naar de huisarts gegaan, die had iets van Propanolol voorgeschreven. En jawel hoor! Ze kon zonder gezeik het vliegtuig in.
Goeie tip. Sowieso lijkt het me als je vliegangst hebt handig als je naast iemand zit die je vertrouwd, en die al vaker gevlogen heeft.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:47 schreef MaJo het volgende:
ook een tip: meld bij de purser dat je vliegangst hebt. Ik mocht bij het opstijgen naast hem zitten en hij legde elk geluidje uit. Dat heeft me een stuk relaxter gemaakt
Veel plezier op je vakantie.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:26 schreef ekster23 het volgende:
Ik ga morgen voor het eerst vliegen *bibber*
Zeker geen turbulentie meegemaakt?quote:
Jawel.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:42 schreef Piaf het volgende:
[..]
Zeker geen turbulentie meegemaakt?
Vliegen is ok, maar als dat ding gaat schudden e.d. is het echt rampzalig
Vaak genoeg turbulentie meegemaakt, maar ik vind vliegen ook leuk.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:42 schreef Piaf het volgende:
Er is een boekje over vliegangst waar ook dit soort dingen in uitgelegd staan (bijv. welke geluiden je hoort, wat je voelt, etc.). Heeft mij heel erg geholpen, en kun je nog eens teruglezen.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:47 schreef MaJo het volgende:
ook een tip: meld bij de purser dat je vliegangst hebt. Ik mocht bij het opstijgen naast hem zitten en hij legde elk geluidje uit. Dat heeft me een stuk relaxter gemaakt
quote:Op maandag 5 januari 2009 14:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
ben daarmee naar chicago op en neer gevlogen en ik was helemaal relaxed
Ik slaap alleen maar in een vliegtuig.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:42 schreef Piaf het volgende:
[..]
vliegangst is een irrationele angst. Ik weet dondersgoed hoe veilig het is maar desondanks blijf ik het doodeng vindenquote:Op maandag 29 juni 2009 13:55 schreef Lehme het volgende:
Jongens toch, vliegen = het veiligste vervoermiddel.
Maar.. Mocht het gekaapt worden ben je toch wel screwed, aangezien je dan niks kan doen. Maar ondanks dat blijft het een toppert van een vervoermiddel!
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee, valt reuze mee. Je wordt bij het opstijgen zo lekker in je stoeltje gedrukt, je ziet de vleugels zo hard schudden dat je denkt dat ze er elk moment af kunnen vallen, de lichtjes gaan uit waardoor je keer op keer denkt dat de hele stroomvoorziening uitvalt, het opstijgen duurt soms zo lang dat je denkt dat de landingsbaan te kort is, nét na het opstijgen val je zo lekker een stukkie naar beneden waardoor de staart de grond net niet raakt, dan gaat een lading bloed uit je hoofd naar beneden en begint de heerlijke verstoppingen in je oren die zo'n beetje de hele vlucht duren en als je net aan al die heisa gewend bent merk je dat ze geen stewards hebben, maar alleen stewardessen!!! De landing is nog leuker, vooral met veel zijwind, dan zie je namelijk door het zijraampje de landingsbaanquote:Op maandag 29 juni 2009 15:03 schreef norich het volgende:
Ik ga deze zomer ook voor het eerst vliegen. Het lijkt me doodeng
Doe eens even normaalquote:Op maandag 29 juni 2009 15:20 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, valt reuze mee. Je wordt bij het opstijgen zo lekker in je stoeltje gedrukt, je ziet de vleugels zo hard schudden dat je denkt dat ze er elk moment af kunnen vallen, de lichtjes gaan uit waardoor je keer op keer denkt dat de hele stroomvoorziening uitvalt, het opstijgen duurt soms zo lang dat je denkt dat de landingsbaan te kort is, nét na het opstijgen val je zo lekker een stukkie naar beneden waardoor de staart de grond net niet raakt, dan gaat een lading bloed uit je hoofd naar beneden en begint de heerlijke verstoppingen in je oren die zo'n beetje de hele vlucht duren en als je net aan al die heisa gewend bent merk je dat ze geen stewards hebben, maar alleen stewardessen!!! De landing is nog leuker, vooral met veel zijwind, dan zie je namelijk door het zijraampje de landingsbaan![]()
Echt leuk!
Afgelopen donderdag had de piloot er blijkbaar geen zin meer in... Snel dalen zodat je oren lekker pijn doen en daarna smakte die gast dat vliegtuig een partij hard op de landingsbaanquote:Op maandag 29 juni 2009 15:20 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, valt reuze mee. Je wordt bij het opstijgen zo lekker in je stoeltje gedrukt, je ziet de vleugels zo hard schudden dat je denkt dat ze er elk moment af kunnen vallen, de lichtjes gaan uit waardoor je keer op keer denkt dat de hele stroomvoorziening uitvalt, het opstijgen duurt soms zo lang dat je denkt dat de landingsbaan te kort is, nét na het opstijgen val je zo lekker een stukkie naar beneden waardoor de staart de grond net niet raakt, dan gaat een lading bloed uit je hoofd naar beneden en begint de heerlijke verstoppingen in je oren die zo'n beetje de hele vlucht duren en als je net aan al die heisa gewend bent merk je dat ze geen stewards hebben, maar alleen stewardessen!!! De landing is nog leuker, vooral met veel zijwind, dan zie je namelijk door het zijraampje de landingsbaan![]()
Echt leuk!
Wat? Diit is precies hoe het gaat... Het enige stressvole van het vliegen is die klote P3 parking en de security.. vandaag 30min staan wachten.quote:
Ik snap je reactie MaJo, maar ik denk oprecht dat je door erover te grappen het meteen relativeert en dat het dus juist iets is om NIET bang over te zijn.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:40 schreef MaJo het volgende:
Ja aangedikt tot en metdat helpt iemand met vliegangst inderdaad
en gut wat ben je stoer met je verhalen. Maar helemaal niet bang he? Vandaar dat je even in een vliegangsttopic komt neuzen?
heb je zelf vliegangst? Door het lezen van je 'grappen' krijg ik gewoon de koude rillingen, zo diep zit die angst. Dus nee, grappen hierover helpt voor mij, en ik denk de meeste anderen, niet.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:43 schreef starla het volgende:
[..]
Ik snap je reactie MaJo, maar ik denk oprecht dat je door erover te grappen het meteen relativeert en dat het dus juist iets is om NIET bang over te zijn.
Het is niet eng! Het is leuk!quote:Op maandag 29 juni 2009 15:03 schreef norich het volgende:
Ik ga deze zomer ook voor het eerst vliegen. Het lijkt me doodeng
haha de lift ja:P daar kom je ook zover meequote:Op maandag 29 juni 2009 15:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
vliegangst is een irrationele angst. Ik weet dondersgoed hoe veilig het is maar desondanks blijf ik het doodeng vinden
overigens is de lift het veiligste vervoermiddel en daarna vliegen
Ging het ook maar de angst is sindsdien weer toegeslagen. Heb daardoor twee reisjes laten gaan die al helemaal geboekt warenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:37 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Dat is naar. Wat is er gebeurd? Ik dacht dat het vorige keer voor jou heel goed ging?
Oh, das balen...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ging het ook maar de angst is sindsdien weer toegeslagen. Heb daardoor twee reisjes laten gaan die al helemaal geboekt waren
de ongelukken op dit moment helpt ook niet echt mee
Ik ben erg bang voor de dood en als ik ga vliegen heb ik het gevoel dat ik de goden zo ongeveer aan het verzoeken ben. Ik heb het idee in mijn hoofd dat uitgerekend mijn vliegtuig gaat neerstorten. Daar komt natuurlijk bij dat je de controle volledig uit handen geeft en je daar geen invloed op kunt uitoefenen. En ik weet dat het op de weg veel gevaarlijker is maar het voelt alsof ik het dan in eigen handen heb. En rationeel weet ik allemaal ook hoe het zit maar mijn gevoel is precies tegenover gesteldquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:57 schreef Lehme het volgende:
[..]
Oh, das balen...
Leg ff uit dan waarom je vliegen zo eng vind
Dus als ik het goed begrijp heb je al eens eerder gevlogen, maar ben je nu weer (tijdelijk) angstig?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben erg bang voor de dood en als ik ga vliegen heb ik het gevoel dat ik de goden zo ongeveer aan het verzoeken ben. Ik heb het idee in mijn hoofd dat uitgerekend mijn vliegtuig gaat neerstorten. Daar komt natuurlijk bij dat je de controle volledig uit handen geeft en je daar geen invloed op kunt uitoefenen. En ik weet dat het op de weg veel gevaarlijker is maar het voelt alsof ik het dan in eigen handen heb. En rationeel weet ik allemaal ook hoe het zit maar mijn gevoel is precies tegenover gesteld
Ik heb uitzonderlijk vaak gevlogen, keer of 30, dat is juist het gekkequote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:14 schreef Xebber het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp heb je al eens eerder gevlogen, maar ben je nu weer (tijdelijk) angstig?
Helpt het je niet om te denken aan de eerdere keren dat je gevlogen hebt?
Waar ga je heen?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:13 schreef Lehme het volgende:
Ik ga vrijdag vliegen.
Ik heb er wel zin in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |