Je lijkt wel Albert Verlinde, IT-Nerd!quote:Op zondag 5 maart 2006 19:29 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ja Netflier, dat is toch wel erg naar,
Mr_Integrity (toepasselijke naam) was bezig ons, die stompzinnige idiootjes die alles geloven, even te kakken te zetten, een lesje te leren
En nu denk je dat hij dat echt meende...
Come on, over wie hebben we het hier, over Mr_Integrity, je denkt toch niet dat iemand van zijn statuur dat echt zou geloven...?
Het is toch zijn goed recht hier de boel te verzieken, die idioten die alles maar geloven moet toch een halt toe worden geroepen...?
Netflier, als je door blijft gaan je zo ondoordacht op te stellen gaan we andere maatregelen nemen hoor! Je eigen soort neem je niet te grazen, zoiets doe je niet!
Ach, Mr_Integrity toch, ik heb toch niet op je tenen getrapt..? Dat zou wel heel erg zijn he... kan ik nog wel mod blijven hier nu? Nu ik zo'n voortreffelijk top-user heb geschoffeerd?quote:Op zondag 5 maart 2006 19:35 schreef Mr_Integrity het volgende:
Je lijkt wel Albert Verlinde, IT-Nerd!
Sorry hoor, maar nu ga je echt te ver. Er is geen moment geweest om hier iemand op zo'n ontzettend grove manier voor het hoofd te stoten. Het ging mij puur om die lichtbol die je daar zag, zoals ook eerder lichtbollen zijn gezien bij Madrid. En NOOIT zou ik hier iemand mee willen kwetsen.quote:Op zondag 5 maart 2006 19:36 schreef iteejer het volgende:
Oh, en nog iets, normaal gesproken zou je het als uiterst onbeschoft en stijlloos kwalificeren als je voor een sarcastisch grapje een ongeval gebruikt wat net gebeurd is, en waar mensen het leven bij verloren hebben.
Normaal gesproken zou je zoiets niet kunnen laten gaan, stel je voor dat nabestaanden zoiets zien, die zouden daar wellicht niet blij mee zijn, het zou ze zelfs enorm kunnen raken.
Maar, ik ben er van overtuigd dat Mr_Integrity dit doet vanuit een vaste overtuiging een goede zaak te dienen: de wereld beschermen tegen genadeloze oplichters!
Het is voor de goede zaak tenslotte!
Ik ben blij dat er in Truth mensen zijn die een tegengeluid laten horen. Men onderschat hoe gevaarlijk mensen als van den Broeken en Char zijn.quote:Op zondag 5 maart 2006 19:36 schreef iteejer het volgende:
Maar, ik ben er van overtuigd dat Mr_Integrity dit doet vanuit een vaste overtuiging een goede zaak te dienen: de wereld beschermen tegen genadeloze oplichters!
Nou.... zal ik daar dan maar een voorbeeld van zijn. Gevaarlijk? Stierenpoep.quote:Op zondag 5 maart 2006 19:42 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik ben blij dat er in Truth mensen zijn die een tegengeluid laten horen. Men onderschat hoe gevaarlijk mensen als van den Broeken en Char zijn.
Het bewust inspelen op emotioneel labiele mensen en daar je geld mee verdienen zoals Robbert en Char doen vindt ik misdadig. Ook al krijgen die mensen daar hoop uit, valse hoop.quote:Op zondag 5 maart 2006 19:50 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Nou.... zal ik daar dan maar een voorbeeld van zijn. Gevaarlijk? Stierenpoep.
Mijn ervaring is dat mensen die geloven in een hiernamaals, op welke manier dan ook, vaak beter om kunnen gaan met een verlies dan mensen die dat niet doen. Het kunnen plaatsen. Troost halen uit wat ze daar dan ook voor een bewijs voor zien. dat betekent veel voor mensen. Ik ken namelijk ook mensen die nergens in geloven. En die zie ik wel kapot gaan in tegenstelling tot de gelovers hebben ze geen enkele hoop. En hoop doet uiteindelijk leven.
Al beschouwen anderen het als valse hoop.
quote:Op zondag 5 maart 2006 19:50 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat mensen die geloven in een hiernamaals, op welke manier dan ook, vaak beter om kunnen gaan met een verlies dan mensen die dat niet doen. Het kunnen plaatsen. Troost halen uit wat ze daar dan ook voor een bewijs voor zien. dat betekent veel voor mensen. Ik ken namelijk ook mensen die nergens in geloven. En die zie ik wel kapot gaan in tegenstelling tot de gelovers hebben ze geen enkele hoop. En hoop doet uiteindelijk leven.
Dat doen de reguliere psychologen, psychiaters enz enz toch ook?quote:Op zondag 5 maart 2006 19:51 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het bewust inspelen op emotioneel labiele mensen en daar je geld mee verdienen........
quote:Op zondag 5 maart 2006 19:54 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Dat doen de reguliere psychologen, psychiaters enz enz toch ook?
Het zijn allen hulpverleners.quote:Op zondag 5 maart 2006 19:54 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Die werken aan een oplossing voor de problemen. Dit kun je totaal niet vergelijken!quote:Op zondag 5 maart 2006 19:54 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
en dit vind ik nou stierenpoepquote:Op zondag 5 maart 2006 19:50 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Die anderen ook. Anders zouden ze snel werkeloos zijn, denk je niet.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:12 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Die werken aan een oplossing voor de problemen. Dit kun je totaal niet vergelijken!![]()
Maar goed dat ik het niet voor jouw krediet zeg danquote:Op zondag 5 maart 2006 20:15 schreef milagro het volgende:
[..]
en dit vind ik nou stierenpoep
geloven in een hiernamaals omdat je anders niet de dood kan accepteren.
en je geeft hiermee ook precies aan waarom ene hiernamaals bestaanstecht heeft, niet omdat het aannemelijk is, maar omdat het troost biedt.
omdat het voor velen onacceptabel is dat het leven soms kut is en mensen dood gaan "voor hun tijd", dat sommigen geboren worden in armoe en hun levenlang ellende kennen enkel.
als dát de motivatie is achter geloven dat er meer is....
en trouwens, degene die geloofden en op hun sterfbed lagen, waren niet zelden net zo bang als sommigen ongelovigen, zo niet vele malen banger, want juist zij hadden, met hun vermeende wetenschap dat er meer is hierna, een hele hoop te vrezen, aangezien ze in hun eigen ogen niet altijd even 'goed' geleefd hadden.
echt, met deze post haal je werkelijk alles onderuit waarmee je wmb nog enig krediet zou hebben.
om in de sfeer te blijven.... Oh My God!!!!!!! kan er nog een dommer argument zijn dat dit.
Ja, maar dan zul je eerst aannemelijk moeten maken dat paranormale kennis het genezingsproces kan bevorderen. Van de reguliere methoden is dat overduidelijk en ondubbelzinnig aangetoond (vandaar het woord 'regulier'), van de paranormale methoden is dat helaas niet.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:18 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Die anderen ook. Anders zouden ze snel werkeloos zijn, denk je niet.
Het is alleen maar een andere benadering. En de ene benadering zou de andere juist niet hoeven schaden. Het zou juist meer vereningd moeten zijn.
Het brein is niet totaal rationeel te verklaren tot dusver. Geen shrink die er alles al vanaf weet. Waarom niet samenwerken hierin. of iig respecteren dat sommige personen baat kunnen helpen bij een alternatieve behandeling en andersom dat sommigen baat kunnen hebben bij een reguliere psychiatrische behandeling.
Er zijn weldegelijk mensen die dat kunnen verenigen. Die het lichaam en geest als totaal zien en mensen tot een dusdanig inzicht kunnen brengen dat ze kunnen helen door zowel paranormale als reguliere kennis toe te passen.
Goed dat je zo relaxed reageert nok.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:21 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Maar goed dat ik het niet voor jouw krediet zeg dan
In vrijwel alle culturen en vrijwel alle tijden is er een geloof geweest in een of andere vorm van hiernamaals. Dus blijkbaar heeft dat een functie.
Pas in deze tijd en deze cultuur is dat niet zo en worden mensen er zelfs op aangevallen als dat wel zo is.
Is dat wel overduidelijk en ondubbelzinnig aangetoond? Als dat zo is, waarom vallen er dan zoveel mensen terug? en waarom zijn er dan nog zoveel verloren gevallen?quote:Op zondag 5 maart 2006 20:22 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ja, maar dan zul je eerst aannemelijk moeten maken dat paranormale kennis het genezingsproces kan bevorderen. Van de reguliere methoden is dat overduidelijk en ondubbelzinnig aangetoond (vandaar het woord 'regulier'), van de paranormale methoden is dat helaas niet.![]()
Jawel, er zijn ongetwijfeld mensen die er baat bij hebben, maar dat kan ook het placebo-effect zijn. Je moet dan een goed dubbelblind onderzoekje opzetten om te onderzoeken of er náást dit placebo-effect ook enige werking is, dan weet je het zekerquote:Op zondag 5 maart 2006 20:26 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Is dat wel overduidelijk en ondubbelzinnig aangetoond? Als dat zo is, waarom vallen er dan zoveel mensen terug? en waarom zijn er dan nog zoveel verloren gevallen?
En ook al is het paranormale niet aangetoond volgens de reguliere wetten, toch ken ik mensen genoeg die daar baat bij hebben gehad. Dat is bewijs genoeg voor mij. Het zit immers allemaal tussen de oren.
Nee hoorquote:Op zondag 5 maart 2006 19:44 schreef Genverbrander het volgende:
Ja idd.
Let maar niet op die Iteejer mensen, hij is nu echt helemaal loco geworden![]()
Jij reageert veel absurder.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:31 schreef iteejer het volgende:
[..]
Nee hoorIteejer reageert net zo sarcastisch als je teamgenoot, die er niet voor schuwt zeer recente ongevals-foto'svoor te gebruiken.
Waarom mag hij dat wel, en ik niet?
Juist. En ik geloof persoonlijk in een mengeling van beide., In sommige gevallen zal het een werken maar zal het paranormale een ondersteuning kunnen zijn van de wetenschap. In geval van ziekten bijvoorbeeld.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:24 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Goed dat je zo relaxed reageert nok.
Inderdaad had het geloof een functie, namelijk een verklaring bieden voor de bizarre wereld waarin de mens leeft. Nu gaat de wetenschap meer en meer die functie overnemen van het geloof.
geloof houdt mensen onder de duim , geloof geeft mensen troost, geloof geeft antwoorden op onverklaarbare dingen, op onacceptabele dingen, geloof geeft hoop ja, net als Jomanda, of een placebo.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:24 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Goed dat je zo relaxed reageert nok.
Inderdaad had het geloof een functie, namelijk een verklaring bieden voor de bizarre wereld waarin de mens leeft. Nu gaat de wetenschap meer en meer die functie overnemen van het geloof.
Zo is hetquote:Op zondag 5 maart 2006 20:18 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Die anderen ook. Anders zouden ze snel werkeloos zijn, denk je niet.
Het is alleen maar een andere benadering. En de ene benadering zou de andere juist niet hoeven schaden. Het zou juist meer vereningd moeten zijn.
Het brein is niet totaal rationeel te verklaren tot dusver. Geen shrink die er alles al vanaf weet. Waarom niet samenwerken hierin. of iig respecteren dat sommige personen baat kunnen helpen bij een alternatieve behandeling en andersom dat sommigen baat kunnen hebben bij een reguliere psychiatrische behandeling.
Er zijn weldegelijk mensen die dat kunnen verenigen. Die het lichaam en geest als totaal zien en mensen tot een dusdanig inzicht kunnen brengen dat ze kunnen helen door zowel paranormale als reguliere kennis toe te passen.
Wie zegt dat ze dat doen? Voorlopig is dat nog onderwerp van discussie.quote:Op zondag 5 maart 2006 19:51 schreef _The_General_ het volgende:
Het bewust inspelen op emotioneel labiele mensen en daar je geld mee verdienen zoals Robbert en Char doen vindt ik misdadig. Ook al krijgen die mensen daar hoop uit, valse hoop.
1. Ik ben geen teamgenootquote:Op zondag 5 maart 2006 20:31 schreef iteejer het volgende:
[..]
Nee hoorIteejer reageert net zo sarcastisch als je teamgenoot, die er niet voor schuwt zeer recente ongevals-foto'svoor te gebruiken.
Waarom mag hij dat wel, en ik niet?
Het was absoluut niet kwetsend hoor Mr_Integrity! No worries.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:38 schreef Mr_Integrity het volgende:
[..]
1. Ik ben geen teamgenoot
2. Ik heb die foto's NIET gebruikt als grap.
Als ik hiermee mensen onbedoeld heb gekwetst verzoek ik je om mijn posts te verwijderen, en als mensen in de veronderstellen verkeren dat ik zo bewust heb gedaan, hef dan a.u.b. mijn account met onmiddelijke ingang op. Dit is nogmaals NOOIT de bedoeling geweest.
Mijn welgemeende excuses nogmaals als ik hiermee mensen onbedoeld gekwetst heb.
quote:Op zondag 5 maart 2006 20:32 schreef Genverbrander het volgende:
Jij reageert veel absurder.En ook al was het zo dat hij het ook deed, jij hoort daar als mod boven te staan.
![]()
Ik heb het al heel vaak gezegd en ik zeg het nog een keer.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:35 schreef CarDani het volgende:
Er zijn genoeg bewijzen van het paranormale en/of buitengewone gebeurtenissen.
Er is zo veel niet met wetenschap te verklaren.
nou, telepathie bestaat ja, dat geloof ik wel, dat ervaar ik ook.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:35 schreef CarDani het volgende:
Er zijn genoeg bewijzen van het paranormale en/of buitengewone gebeurtenissen.
Er is zo veel niet met wetenschap te verklaren.
Tja, als je makkelijk wilt doen, doe je je ogen dicht en denk je: het is er niet.
Die blijven met hun poten beter van alle para zaken af .quote:Op zondag 5 maart 2006 20:40 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ik heb het al heel vaak gezegd en ik zeg het nog een keer.![]()
Inderdaad is veel door de wetenschap (nog) niet te verkaren, maar de wetenschap kan het altijd onderzoeken.
Dus telepathie bestaat omdat JIJ dit wel ervaart? De rest van het paranormale bestaat niet omdat jij dit niet ervaart?quote:Op zondag 5 maart 2006 20:41 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, telepathie bestaat ja, dat geloof ik wel, dat ervaar ik ook.
maar is dat paranormaal of een bewijs dat er meer is?
ik zie hier veel mensen Robbert vd Broeke aanvallen en wmb terecht, hoor.
maar de mumbojumbo van het 'astrale reizen' naar het huis van Robbert en daar 'slechte energie' en weetik watvoppikken is toch minstens zo lachwekkend?
waarom trekt niemand dat in twijfel, en gaat men gewoon op iemands woord af?
sorry, maar een graancirkel of een wit spookje op een foto is van een zelfde orde, alleen kan je dat in zekere zin weerleggen door aan te tonen dat het met trucage óók kan.
quote:Op zondag 5 maart 2006 20:41 schreef CarDani het volgende:
Iedereen heeft het over emotioneel-labiele mensen. Mensen die een psycholoog, psychiater of medium bezoeken worden meteen in een hokje geplaatst. Ontzettend jammer. Maar blijkt maar weer eens dat de mensen die hierover oordelen, niet goed weten waar ze over praten.![]()
Dat het gebruiken van een recente foto van een dodelijk ongeval in een sarcastische offtopic niets toevoegende post is niet smakeloos... ?quote:Op zondag 5 maart 2006 20:39 schreef Genverbrander het volgende:
Het was absoluut niet kwetsend hoor Mr_Integrity! No worries.
Wetenschap onderzoekt en onderzoekt. Daar zijn ze continue mee bezig.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:42 schreef totsy het volgende:
[..]
Die blijven met hun poten beter van alle para zaken af .![]()
Jij hebt het nu over de dingen die jij zelf ervaren hebt. En ik heb het over dingen die ik zelf ervaren heb. Kan het jou iets schelen als men niet gelooft wat jij beweert te hebben meegemaakt?quote:Op zondag 5 maart 2006 20:41 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, telepathie bestaat ja, dat geloof ik wel, dat ervaar ik ook.
maar is dat paranormaal of een bewijs dat er meer is?
ik zie hier veel mensen Robbert vd Broeke aanvallen en wmb terecht, hoor.
maar de mumbojumbo van het 'astrale reizen' naar het huis van Robbert en daar 'slechte energie' en weetik watvoppikken is toch minstens zo lachwekkend?
waarom trekt niemand dat in twijfel, en gaat men gewoon op iemands woord af?
sorry, maar een graancirkel of een wit spookje op een foto is van een zelfde orde, alleen kan je dat in zekere zin weerleggen door aan te tonen dat het met trucage óók kan.
Dat is uberhaupt mijn bezwaar tegen veel van de hier neergepletterde commentaren. Dat, in combinatie met een respectloosheid tegenover de ander.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:41 schreef CarDani het volgende:
Iedereen heeft het over emotioneel-labiele mensen. Mensen die een psycholoog, psychiater of medium bezoeken worden meteen in een hokje geplaatst. Ontzettend jammer. Maar blijkt maar weer eens dat de mensen die hierover oordelen, niet goed weten waar ze over praten.![]()
bij Stenny heb je dat probleem niet, die geloof je zomaar, sex met entiteitenquote:Op zondag 5 maart 2006 20:43 schreef CarDani het volgende:
[..]
Dus telepathie bestaat omdat JIJ dit wel ervaart? De rest van het paranormale bestaat niet omdat jij dit niet ervaart?
Erg kortzichtig. Schaam je.
Geen probleem als je dat zo in eerste instantie hebt opgevat, het internet laat nogal veel ruimte voor verkeerde interpretaties. Maar nu blijkt dat het zo niet bedoeld is en je het dus verkeerd beoordeeld hebt, kun je misschien beter je excuses aanbieden ipv je verder ingraven?quote:Op zondag 5 maart 2006 20:43 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dat het gebruiken van een recente foto van een dodelijk ongeval in een sarcastische offtopic niets toevoegende post is niet smakeloos... ?
Stenny wordt ook absoluut niet door iedereen geloofd hoor. En inderdaad, ik geloof ook alleen maar wat ik zelf heb meegemaakt, en zelfs daarvan realiseer ik me goed dat ik dat ook fout geinterpreteerd kan hebben, en onder omstandigheden misschien zelfs wel zelf onbewust gecreerd zou kunnen hebben.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:47 schreef milagro het volgende:
bij Stenny heb je dat probleem niet, die geloof je zomaar, sex met entiteiten
of heb jij die ervaringen ook?
ik zeg niet dat de rest niet bestaat, ik zeg dat jullie wel erg makkelijk het een afserveren, het andere niet.
ik weet niet wat er meer is, en zolang ik dat niet weet, geloof ik enkel dat wat ik zelf ervaar, ja, sue me.
waarom dan deze eindeloze reeks?quote:Op zondag 5 maart 2006 20:46 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Jij hebt het nu over de dingen die jij zelf ervaren hebt. En ik heb het over dingen die ik zelf ervaren heb. Kan het jou iets schelen als men niet gelooft wat jij beweert te hebben meegemaakt?
Mij niet echt. Maar wie ben ik om jouw ervaringen rigoureus over boord te gooien.
Sommige dingen die mensen beschrijven lijken me niet kunnen. Maar ja..... wie ben ik om daar een oordeel aan te hechten zoalng het niet om een aantoonbare leugen gaat.
Lees es wat er staat, lees ook zijn betreffende post eens door. Je hebt het allemaal niet goed begrepen denk ik. Geeft niks, rustig even herlezenquote:Op zondag 5 maart 2006 20:49 schreef Genverbrander het volgende:
Geen probleem als je dat zo in eerste instantie hebt opgevat, het internet laat nogal veel ruimte voor verkeerde interpretaties. Maar nu blijkt dat het zo niet bedoeld is en je het dus verkeerd beoordeeld hebt, kun je misschien beter je excuses aanbieden ipv je verder ingraven?
Mij niet. De reacties van anderen erop boeien me echter wel.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:55 schreef milagro het volgende:
[..]
waarom dan deze eindeloze reeks?
boeit het of Robbert "echt" is, zijn gaven dan?
het biedt blijkbaar een handje vol labielen steun , er is behoefte aan , dus wie zijn 'wij' om hem en hen af te branden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |