en wij zijn dan ook een van de weinige zonder echte achterbuurten en ghetto's. Vergelijken met scandinavie (muchos belastingos) heeft ook geen zin, 400+ mensen per vierkante kilometer is heel iets anders als een tekort aan inwoners. Er zijn ook bijna geen landen te vinden waar bouwgrond zo duur is. Nogmaals een kwestie van vraag en aanbod.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Kijk eens om je heen, naar andere landen. Daar bemoeien overheden zich een stuk minder met de woningmarkt...
Humor. Het is ook een kwestie van overheidsbemoeienis...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:24 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
en wij zijn dan ook een van de weinige zonder echte achterbuurten en ghetto's. Vergelijken met scandinavie heeft ook geen zin, 400+ mensen per vierkante kilometer is heel iets anders als een tekort aan inwoners. Er zijn ook bijna geen landen te vinden waar bouwgrond zo duur is. Nogmaals een kwestie van vraag en aanbod.
Ghetto is ook zoiets subjectiefs...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
een achterbuurt is toch wat anders dan een ghetto hoor
Ja okee.. maar het gaat om de vergelijking tussen Nederlands ergste/armste buurt en die bijvoorbeeld in andere westerse landen als de VS en Frankrijkquote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ghetto is ook zoiets subjectiefs...
Dat wil zeggen dat we het hier beter hebben? Heel veel mensen wonen veel beter in Frankrijk en de VS en voor een veel betere prijs. Dat er dan wat mensen in een ghetto wonen...so be it.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ja okee.. maar het gaat om de vergelijking tussen Nederlands ergste/armste buurt en die bijvoorbeeld in andere westerse landen als de VS en Frankrijk
De kans voor mensen om hier uit die situatie te komen is wel makkelijker. Hier proberen mensen nog iets te doen. Rellen zoals in Frankrijk (2005) en Los Angeles (1992) zullen hier niet snel ontstaan door dat mensen hun uitzichtloze situatie zat zijn.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat wil zeggen dat we het hier beter hebben? Heel veel mensen wonen veel beter in Frankrijk en de VS en voor een veel betere prijs. Dat er dan wat mensen in een ghetto wonen...so be it.
Graafsewijk?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
De kans voor mensen om hier uit die situatie te komen is wel makkelijker. Hier proberen mensen nog iets te doen. Rellen zoals in Frankrijk (2005) en Los Angeles (1992) zullen hier niet snel ontstaan door dat mensen hun uitzichtloze situatie zat zijn.
Was dat puur om de toestand? Of was het de politie of was het rellen om het rellen? Het is trouwens een goed voorbeeld dat het in Nederland nog stukken beter kan maar als je dan Probleemwijken (zat Graafsewijk volgens mij ook in) zijn veel van die mensen toch alleen in staat om er wat van te maken. Alsof ze elke hoop opgegeven hebben. Ik word daar zo triest van.quote:
'Succes is een keuze' is niet echt realistisch. Dat wat de bewoners van het Spijkerkwartier hebben gedaan kan natuurlijk lang niet overal en alle problemen zijn naar andere wijken verplaatst, er is niks opgelost. (In Leeuwarden is de Vegelingbuurt bijna 'kop voor kop' naar Bilgaard verplaatst, inclusief de problemen.) En de vergelijking blijft niet opgaan; alleen al de staat van gebouwen. In veel Franse Britse steden zitten echt hele rotte wijken met afgekeurde huizen e.d. In Nederland (en (west)Duitsland) ken ik geen buurten waar het zo slecht is gegaan.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Graafsewijk was echt een kruidvat destijds. Er hoefde maar wat te gebeuren of het zou uit de hand lopen, dat zag iedereen aankomen eigenlijk....
Mensen in een achterbuurt/ghetto vinden het allemaal wel prima. Ze doen zelf geen enkele moeite er wat van te maken. Dat geldt niet alleen voor NL overigens.
wij met zijn allen!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:54 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, en wie moet dat gaan betalen? Of gaan ze werken aan de infrastructuur (zoals betuwelijn, spitsstroken en HSL) van Nederland?
Ik kan je wel uit de brand helpen, daar heb je de VVD niet voor nodig.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:44 schreef pberends het volgende:
Wel grappig trouwens dat de PvdA zo'n beetje de enige is dat echt duidelijk maakt hoeveel arbeidsplaatsen hun plannen zouden opleveren... dat heb ik zelfs de VVD nog nooit horen zien doen.
Het menu met "standpunten, plannen, nieuws, dossiers, ..." was te moeilijk om te vinden?quote:Op dinsdag 11 april 2006 00:20 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
ik ben er achter gekomen waarom PvdA nooit echt duidelijkheid bied, en met elke wind meewaait:
[afbeelding]
dit soort mensen wil het liefst dat er een stadswacht met melkertbaan naast staat om hen aan de hand mee te nemen ...quote:Op dinsdag 11 april 2006 08:29 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het menu met "standpunten, plannen, nieuws, dossiers, ..." was te moeilijk om te vinden?
quote:Op dinsdag 11 april 2006 06:30 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik kan je wel uit de brand helpen, daar heb je de VVD niet voor nodig.
Afschaffen minimumloon + reductie van de belasting op loon met 10% zal in de komende vier jaar een half miljoen nieuwe banen in de particuliere sector opleveren.
Als Bos het kan, dan kan ik het ook.
Onderbouwing? Vraag eerst aan Bos of hij een onderbouwing kan geven, dan doe ik dat ook.
word wakker....quote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:40 schreef Invictus_ het volgende:
Trouwens, die 100.000 nieuwe banen zullen waarschijnlijk direct effect hebben op onze slechte buurten, als je niet meer thuis zit (maar werkt) heb je behoefte aan een schoner/netter huis. Door de woningnood zullen mensen wel blijven zitten waar ze zitten maar zullen ze wel meer doen om de buurt beter te maken.
Het is ook geen ramp als we onze best doen om te voorkomen dat dat soort wijken ontstaat.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Overigens is het geen ramp als Nederland ook dat soort wijken krijgt.
Met het verlagen van het minimumloon creëer je geen karige dead-end jobs wil je zeggenquote:Op dinsdag 11 april 2006 14:02 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
word wakker....
de enige manier om die nieuwe banen te verwezelijken is OF
door afschaffing minimumloon en verlaging van belastingen
OF
door karige dead-end jobs te creeeren waar niemand wat aan heeft (dat kost veel meer dan het opbrengt, dan kun je beter de belasting verlagen)
"We nemen je nu aan, wat we anders niet gedaan zouden hebben, omdat je marginale opbrengst nu boven je marginale kosten ligt."quote:Op maandag 17 april 2006 20:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
"We betalen je minder omdat we dan meer mensen hetzelfde kutwerk kunnen laten doen voor hetzelfde geld! Dat is goed voor jou, want zo komen er meer banen!!"![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |