abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35855058
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:14 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dan heb ik misschien wel geluk: Ik was helemaal gek van die Bolletje eindeloos met Yoghurt. Maar die zijn dus uit de handel gehaald. Het enige koekje dat ik lekker vind
meen je dat nou? zie ze hier nog gewoon in de supermarkt liggen
* octopussy loopt snel verder naar de groentenafdeling...
pi_35855863
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 16:44 schreef Iksje het volgende:
Wie kent er een goed, makkelijk sausje voor bij groenten?
Ken eigenlijk vooral 'witte saus' (boter, bloem en melk) maar die bevat zoveel caloriën. En sojasaus gaat vooral goed bij wokgerechten, maar verder?
Ik eet nooit sausjes. Waarom zou iemand z'n lekkere groente willen verpesten met vieze (vette) drab? Ik begrijp er niets van.

Vandaag gaat het ook goed. Ik heb al twee goede dagen achter elkaar, yeah!

Gisteren:
ontbijt: 2 bruine boterhammen met cashewnotenpindakaas ertussen
tussendoor: sesamsnaps, appel
lunch: soyashake + chocoladewortelwalnootcake
tussendoor: sesamsnaps, appel, banaan
avondeten: indiase aardappelschotel
drinken: water, thee, koffie

Vandaag:
Brunch (pas 12.30 wakker =P): 4 bruine boterhammen, 4 x Twenty Four, 2 x Cashewnotenpindakaas, 1 x Jong Belegen kaas 48+, 1 x witte hagelslag
Tussendoor: appel, banaan
Avondeten: snijbonen, gebakken aardappeltjes met een beetje fritessaus, appelmoes, 4 kleine gehaktballetjes

Mijn tip van de week: veel slapen. Wie zegt dat je met slapen niet afvalt omdat je geen energie verbrandt vergeet duidelijk dat je ook niet eet als je slaapt (uitzonderingen daargelaten).

[ Bericht 22% gewijzigd door Maeghan op 08-03-2006 20:16:52 ]
Sanity is (not) statistical
pi_35856008
vroeger dacht ik dat ik de meeste groentes niet luste nu bleek dat dus meer door de sausjes te komen
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 maart 2006 @ 20:26:44 #204
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35856494
Sommige groenten vind ik wel lekker met een sausje, de meeste eet ik liever zonder
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 8 maart 2006 @ 20:39:29 #205
57434 Marloes
Digital Love
pi_35857019
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 20:11 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik eet nooit sausjes. Waarom zou iemand z'n lekkere groente willen verpesten met vieze (vette) drab? Ik begrijp er niets van.

Vandaag gaat het ook goed. Ik heb al twee goede dagen achter elkaar, yeah!

Gisteren:
ontbijt: 2 bruine boterhammen met cashewnotenpindakaas ertussen
tussendoor: sesamsnaps, appel
lunch: soyashake + chocoladewortelwalnootcake
tussendoor: sesamsnaps, appel, banaan
avondeten: indiase aardappelschotel

Vandaag:
Brunch (pas 12.30 wakker =P): 4 bruine boterhammen, 4 x Twenty Four, 2 x Cashewnotenpindakaas, 1 x Jong Belegen kaas 48+, 1 x witte hagelslag
Tussendoor: appel, banaan
Avondeten: snijbonen, gebakken aardappeltjes met een beetje fritessaus, appelmoes, 4 kleine gehaktballetjes

Mijn tip van de week: veel slapen. Wie zegt dat je met slapen niet afvalt omdat je geen energie verbrandt vergeet duidelijk dat je ook niet eet als je slaapt (uitzonderingen daargelaten).
Witte hagelslag!!!??? Dat moet ik ook!!!
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_35857147
Venz Hagelslag XL, da's nieuw =)
  woensdag 8 maart 2006 @ 20:43:58 #207
35189 Troel
scherp en bot
pi_35857187
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 20:43 schreef Maeghan het volgende:
Venz Hagelslag XL, da's nieuw =)
Praat me er niet van. Een keer zo stom geweest om die bij Rewimo op brood te nemen, en nu heb ik hem zelf ook in de kast staan in de melkvariant.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 maart 2006 @ 20:44:00 #208
13151 crew  Rewimo
pi_35857189
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 20:39 schreef Marloes het volgende:
Witte hagelslag!!!??? Dat moet ik ook!!!
Die is van Venz, megahagels en dan in wit

O.a. bij Dekamarkt en AH
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 maart 2006 @ 20:44:34 #209
13151 crew  Rewimo
pi_35857217
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 20:43 schreef Troel het volgende:
Praat me er niet van. Een keer zo stom geweest om die bij Rewimo op brood te nemen, en nu heb ik hem zelf ook in de kast staan in de melkvariant.
Lekker hè
  woensdag 8 maart 2006 @ 20:46:10 #210
35189 Troel
scherp en bot
pi_35857287
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 20:44 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Lekker hè
Ja
Veel lekkerder dan de veel duurdere speciale suikervrije, maar met zoetstof gezoete chocoladehagelslag die al sinds september zowat onaangeroerd op het blad staat
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 maart 2006 @ 20:49:22 #211
13151 crew  Rewimo
pi_35857409

Ik heb trouwens mijn hartslagmeter
pi_35858321
Cashewnotenpindakaas? Is dat lekker? Waar kun je dat kopen?
It is your friends who make your world!
pi_35858559
Gelukkig ben ik niet dol op witte chocolade Scheelt weer iets wat ik graag wil hebben

En Miss_S ik hoop niet dat je ziek wordt Al zoveel mensen om me heen die ziek zijn of zijn geweest...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35858780
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 21:09 schreef Ikiskoel het volgende:
Cashewnotenpindakaas? Is dat lekker? Waar kun je dat kopen?
Ik vind het heel erg lekker. Ook niet bijzonder goed voor de lijn hoor, maar ik eet liever iets minder dan slankproducten die ik niet lekker vind, dus ik zit er niet zo mee, maar mss. jij wel dus ik dacht ik zeg het maar even ;-) Maar goed, het is van AH Excellent.
pi_35861635
troel, bedankt voor de sausjestip!
quote:
ik zoek dus net een alternatief voor de vette drab.
Ik denk bvb aan volkorenpasta met broccoli. Lekker maar wel wat droog. Bij aardappel + groenten hoef ik ook geen sausje maar bij rijst, tarwe en pasta toch wel een klein beetje. Genoeg om de "droogte" te breken zeg maar...
pi_35862175
Sinds ik lijn doe ik nergens meer sausjes over en ik vind de groente ineens stukken lekkerder
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 9 maart 2006 @ 09:01:06 #217
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_35869450
Ik maak regelmatig sausje op yoghurt basis. Lekker fris en lekker met knoflook en kruiden. Ook een tip is salsa maken: Tomaten, uien, wat knoflook misschien wat paprika: fijnhakken met een klein beetje olijfolie en kruiden - erg lekekr

Vanavond staat salsa aerobics op het programma, zondag "Bikini Bootcamp"

IK let niet superveel op mijn eten verder, alleen snoep ik gewoon niet: ik eet 's morgens een lekker broodje, 's middags 2 bruine boterhammen en een hard broodje en 's avonds normaal eten. Ik bak vlees wel in d egrillpan en kook alleen met olijfolie bijvoorbeeld
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_35869872
als ik broodjes eet val ik sowieso al niet af
pi_35870015
Nou gisteren is het weer helemaal goed gegaan

Heb me netjes ingehouden (op 1 paaseitje na dan).
's ochtends melk met cornflakes. en fruit.
Toen 's middags 2 boterhammen met kip en een stuk fruit.
Tussen door fruit.
Avond eten, rauwe andijvie stampot met spekkies

En een glaasje chocomelk voor de smaak!

Heerlijk gewoon Ik voel me meteen weer helemaal goed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 maart 2006 @ 09:39:13 #220
13151 crew  Rewimo
pi_35870086
Ik zit hier op mijn werk gewapend met een appel en twee bakjes yoghurt met muesli (jah, Aldi geweest gisteren) voor tussendoor Net gekraakt door de peut dus ik kan er weer tegenaan.
pi_35870122
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:39 schreef Rewimo het volgende:
Ik zit hier op mijn werk gewapend met een appel en twee bakjes yoghurt met muesli (jah, Aldi geweest gisteren) voor tussendoor Net gekraakt door de peut dus ik kan er weer tegenaan.
gewapend...
pi_35870607
ik vroeg me eigenlijk af wat je het beste bij sla kan doen?
slasaus en dressing is zeker ook niet goed?
pi_35870791
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:05 schreef Miss_S het volgende:
Er is in Culinesse een heel topic over sladressings, staan leuke en lekkere dingen tussen.
Magere dingen staan er ook vast tussen.
pi_35870943
Ik heb een rare weegschaal. Aangezien ik vanmorgen eerst 86 kg (wow!) woog en toen ik er opnieuw opstapte weer 88,8 begon ik aan de batterijen te twijfelen. Maar....waar ik ook kijk of zoek er is nergens ook maar een klepje of weet ik veel wat te vinden waaruit blijkt dat er überhaupt een batterij inzit! Hoe kan dat nou! Werkt dat ding op zonne-energie of zo
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 maart 2006 @ 10:21:35 #225
13151 crew  Rewimo
pi_35870959
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:05 schreef Miss_S het volgende:
Dressing die je maakt van magere yoghurt en kruiden?
pi_35871003
Ik gebruik tegenwoordig voor sla veel azijnsoorten met een smaakje (frambozenazijn, balsamico (wel de dure nemen!) etc). En doe er dan gewoon een scheut olijfolie of amandelolie oid door. Je hebt vet ook nodig en zo kom ik aan mijn onverzadigde vetzuren
pi_35871109
Bedankt zal er eens een paar proberen
pi_35871200
Ik ben helemaal alleen in #dieetclub
En ik ben er dan niet eens automatisch modje
pi_35871231
Och, arme meid Ik heb geen mirc op mijn pc, kan je dus niet komen vergezellen.
pi_35871250
Hier, word je vrolijk van: vetpercentage meter

Volgens mij klopt dat ding niet Ik heb een vetpercentage van 24% en dat schijnt 22 kilo vet te zijn. Dus als ik 66 kilo ben dan zit er geen grammetje vet meer aan mijn lijf
pi_35871278
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:34 schreef Isabeau het volgende:
Och, arme meid Ik heb geen mirc op mijn pc, kan je dus niet komen vergezellen.
Maar jij kan dan wel weer msnnen

Ik denk echt dat ik niet af ga vallen deze week Zit een beetje met mijn laptop op schoot, eet wel heel veel van de broodjes die hier altijd wel en huis zijn.... Aan de andere kant hoef ik op het moment absoluut geen tussendoortjes....
pi_35871290
En dat zijn ook erg lekkere broodjes (ik kom dus niet meer lunchen bij jullie )
pi_35871398
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:37 schreef Isabeau het volgende:
En dat zijn ook erg lekkere broodjes (ik kom dus niet meer lunchen bij jullie )
Vervelend hè? Ik maak mezelf wijs dat het niet zo erg is, omdat het een brunch is en ik dan dus niet meer lunch
pi_35871816
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:35 schreef Isabeau het volgende:
Hier, word je vrolijk van: vetpercentage meter

Volgens mij klopt dat ding niet Ik heb een vetpercentage van 24% en dat schijnt 22 kilo vet te zijn. Dus als ik 66 kilo ben dan zit er geen grammetje vet meer aan mijn lijf
Joepie! Mijn vetpercentage is 22,9%, vetvrijemassa 72kg. Ik ben gezond!
Wat een enorme onzin...
Misschien dat dit aardig klopt als je afgetraind bent, maar voor bolletjes zoals ik klopt er geen snars van. Ze vragen ook niet naar je lengte, erg vreemd.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_35872852
Phoe... Volgens mij ben ik heel wat calorieen aan het verbranden.
Ben de hele keuken onder handen aan het nemen Daar staat een hoop spul in de kastjes, die we nooit gebruiken. En alles door elkaar. Oh echt schandalig als ik het nu zie. Maar goed...om even ontopic te blijven. Volgens mij is zwaar huishoudelijk werk echt goed voor je vetverbranding. Mijn rug begint al aardig zeer te doen. En het zweet staat op mijn voorhoofd.
pi_35873189
Ik heb een tijdje terug mijn hartslagmeter omgedaan bij intensief schoonmaken, ymme. Ik verbrandde toen 440 kcal in een uur! Succes verder met schoonmaken/je nieuwe work-out
pi_35873303
Hallo mensjes!!!

Ik heb de afgelopen 2 weken weinig gedaan aan work out, slecht he

Maarja, alles komt goed. Volgende week weer bij m'n moeder en daar ben ik veel gemotiveerder. Ohja, vandaag krijg ik dan eindelijk m'n nieuwe telefoon, yeeehh!!!!

Maandagochtend krijgen jullie een update van moi!
Tralalalaaa
pi_35876893
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 11:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb een tijdje terug mijn hartslagmeter omgedaan bij intensief schoonmaken, ymme. Ik verbrandde toen 440 kcal in een uur! Succes verder met schoonmaken/je nieuwe work-out
Dan heb ik al heel wat Kcal verbrand vandaag.
De keuken is nu eindelijk klaar. Maar nu is het een zooitje op de vloer. Dus nu kan ik weer gaan stofzuigen en dweilen

Ben d'r even klaar mee, met dat schoonmaken. Maar ja het moet gebeuren
pi_35878248
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 13:52 schreef ymme het volgende:

[..]

Dan heb ik al heel wat Kcal verbrand vandaag.
De keuken is nu eindelijk klaar. Maar nu is het een zooitje op de vloer. Dus nu kan ik weer gaan stofzuigen en dweilen

Ben d'r even klaar mee, met dat schoonmaken. Maar ja het moet gebeuren
Je bent wel goed bezig
Ik heb hier net een mega-afwas gedaan, voelt ook wel goed
Maar met afwassen, verbrand je vast niet zoveel...
pi_35878482
Je hebt dus Tara's afwas gedaan
pi_35878660
Afwassen Dat doe ik dan ook bijna 2x per dag. Zodat het niet teveel wordt.
Ik ben inderdaad goed bezig. Ik ben de afgelopen weken zo druk geweest, dat er een berg met was ligt. En hoop zooi. En overal is het een bende. De keuken is in iedergeval weer klaar.
En morgen komt de rest wel weer. Van het weekend ben ik niet thuis. Weekendje naar mijn broer in Brabant Ik hoop dat hij een beetje rekening met mijn eten heeft gehouden. Als er geen fruit etc in huis is, haal ik zaterdag ochtend daar zelf wel even wat
pi_35878723
ik was vanochtend naar mijn (nieuwe) huisarts vanwege een pijnlijk spierblokkage in mijn rug, begint ze over mijn overgewicht
Ze zei dat de blokkage (bij mijn linker schouderblad) wel eens aan mijn overgewicht gewijt zou kunnen worden omdat "alles er aan hangt" Ik begrijp niet goed hoe een spier in mijn bovenrug nou wat met mijn overgewicht te maken kan hebben, zeker omdat ik wel een sterke rug heb.

Anyway, ze ging er dus over door dat overgewicht slecht is en dat ik te weinig beweeg en dat ik 23 ben en nu echt wel eens aan mijn gezondheid moet gaan denken en bladiebladiebla. Ze raadde me het South beach dieet aan. Ik heb dat al eens een paar weken gedaan en vond het niet goed vol te houden. En dat ik zelf best weet wat goed is en wat niet en dat ik al eens WW had gedaan enzo...

Nee, dat was allemaal niet goed want dan moet je zo pielen elke dag om alles uit te zoeken. Ik moest maar gewoon South Beach WEER proberen, het zou echt wel gemakkelijk worden op een gegeven moment enzo. Op een gegeven moment zei ze dat ik de hele tijd excuses zit te geven om het niet te doen

Oja, maar het was geen kritiek ofzo.

Gadver, ik wilde daar echt wegrennen gewoon.
Ze gaf me gvd gewoon een standje, alsof ik een klein kind ben! Ik heb ook maar gezegd dat ik geen South Beach ga doen omdat het niet bij me past. En dat ik donders goed weet hoe het moet, en dat het niet gemakkelijker wordt als je langer bezig bent (* octopussy ervaringsdeskundige).

Oh Isabeau, wil je me alstjeblieft beloven dat je nooit ZO'N huisarts wordt?
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:45:58 #243
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_35878807
Jeumig, dat ze je aanraadt af te vallen ok, maar om dan zo'n dieet door je strot te duwen
pi_35878814
Ik vind het gewoon een slechte zaak van z'n huisarts.
Kun je geen andere zoeken/overstappen.

Dit kan een huisarts echt niet maken hoor!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 maart 2006 @ 14:52:55 #245
13151 crew  Rewimo
pi_35879087
Fijne arts Die weet haar patiënten wel te motiveren

Dat je te zwaar bent weet je wel (anders zat je niet in dit topic ) en je weet ook wat je eraan moet doen. En dat dat niet vanzelf gaat en niet gemakkelijk is weet zij net zo goed.

Als iemand zó tegen mij praat krijg ik alleen maar de neiging om precies het tegenovergestelde te doen

Overigens hoor ik hetzelfde verhaal over die spieren van mijn peut, maar dan wel op een heel andere manier
pi_35879301
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:43 schreef octopussy het volgende:
-idioot verhaal-

Oh Isabeau, wil je me alstjeblieft beloven dat je nooit ZO'N huisarts wordt?
Ik zit hier met zo'n open mond van verbazing te lezen. En dat is je nieuwe huisarts! Wat erg! Wat sneu voor je...

1. laat haar maar met bewijs komen dat schouderklachten door overgewicht komen, ik heb er nog nooit van gehoord en het klinkt als een lading BS (rugklachten: ok)
2. elk dieet helpt als je het maar volhoudt, ook SB, maar dan moet het wèl bij je passen
3. huisartsen horen niet ongevraagd op deze manier advies te gaan geven, dit klinkt heel erg belerend, paternaliserend en ook beledigend
4. ik mag haar nu al niet, maar ze is gelukkig niet mijn huisarts
5. ik beloof het je
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:00:17 #247
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_35879377
Hoe kan een arts nu denken dat een dieet waar iemand zich niet prettig bij voelt gaat werken? IPV dta ze je nou helpt iets te vinden dat jij wel prettig vindt
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_35879511
Wat raar octopussy dat je huisarts zich zo lomp gedraagt. Zou bij mij echt averechts werken, bah. En dat ze je southbeach opdringt is helemaal vreemd, want dat is behoorlijk eenzijdig. Trouwens, ze is huisarts, geen dietist...

Mijn huisarts vroeg trouwens gisteren ook hoe het met mijn gewicht gaat. Hij ging er verder gelukig niet dieper op in nadat ik had gezegd dat er sinds vorige keer nog geen verandering in zat.
Ik zat daar voor maagproblemen. Artsen vinden altijd dat alles door je overgewicht komt. Al kom je voor een verkoudheid, krijg je nog het advies om "eerst maar eens een paar kilo af te vallen". De maagproblemen hangen bij mij wel samen met mijn gewicht, maar meer in de zin dat de maagproblemen mijn gewicht beïnvloeden, dan andersom.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_35881030
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 14:37 schreef Isabeau het volgende:
Je hebt dus Tara's afwas gedaan
Jamaar.... Er was niemand thuis en... en.... hij stond zo in te weg en....
Ik ben er gewoon weer ingetrapt Raad eens wie er vanavond kookt?
pi_35881052
Isabeau het is dus een spier die zeg maar iets links van mijn wervelkolom zit ter hoogte van mijn BH bandje. Ik voel hem als ik mijn torso draai. Zo'n zwaar bovenlijf heb ik niet eens.

Mja, en het leek zo'n aardige vrouw. Maar wat me vooral steekt is dat ze in de veronderstelling was dat het me allemaal niets kon schelen ofzo. Ze zei op een gegeven moment: je hebt 2 opties: of je accepteert jezelf zoals je bent (nou daar heb je me dan lekker mee geholpen) of je gaat er echt iets aan doen. Gewoon ervan uitgaan dat ik nooit serieus iets heb gedaan aan mijn overgewicht

Daarnaast vond ze het nodig om even uit te rekenen hoeveel ik per jaar ben aangekomen sinds ik 16 was (ik was toen iets van 70-75 kilo). Alsof ik dat niet al zelf door heb

Het erge is dat ik het 'gesprek' een beetje heb ondergaan. Ik was ook totaal niet voorbereid op een gesprek over mijn gewicht en alles wat daarbij komt kijken. Achteraf realiseerde ik me pas wat voor onzin dit allemaal was.

Volgende keer vraag ik wel naar de andere arts met wie ze de praktijk deelt, en als die dan ook over mijn overwicht begint dan stap ik daar op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')