abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36104264
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:22 schreef rubbereend het volgende:

[..]

als je in of rond een disco knokt mag je daar ook niet meer in.
Maar geen geldboete/(voorwaardelijke) gevangenisstraf. Vrienden van mij hebben zelfs een SV gehad voor een vechtpartij in een boerendisco, totaal buiten het voetbal om.
pi_36104369
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:22 schreef rubbereend het volgende:

[..]

als je in of rond een disco knokt mag je daar ook niet meer in.
Dat is iets heel anders. Dat heeft niks te maken met het levenslang weghalen van iets dat iemand het meest dierbaar is.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 17 maart 2006 @ 00:30:26 #203
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36104386
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:25 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Maar geen geldboete/(voorwaardelijke) gevangenisstraf. Vrienden van mij hebben zelfs een SV gehad voor een vechtpartij in een boerendisco, totaal buiten het voetbal om.
geldboetes ook wel, is gewoon mishandeling. En als het niks met voetbal te maken heeft is een SV belachelijk.

Maargoed een deel van het geweld rond het voetbal gaat natuurlijk wel wat verder dan een knokpartij in een kroeg. Er zit een grotere mate van organisatie achter. En als ik zie wat er soms gebruikt wordt....... ik bedoel met een knuppel of erger kom ik geen discotheek binnen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 17 maart 2006 @ 00:31:03 #204
107445 Jajong
Hadouken!
pi_36104408
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:29 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Dat is iets heel anders. Dat heeft niks te maken met het levenslang weghalen van iets dat iemand het meest dierbaar is.
Als t je zo dierbaar is, gedraag je je toch niet als een kankeridioot?

Excuse my french.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 17 maart 2006 @ 00:33:45 #205
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36104480
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:29 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

een SV voor bijvoorbeeld 3 jaar lijkt mij ook beter. Maargoed je hoeft niet te gaan knokken ofzo.......
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_36104491
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:30 schreef rubbereend het volgende:

[..]

geldboetes ook wel, is gewoon mishandeling. En als het niks met voetbal te maken heeft is een SV belachelijk.

Maargoed een deel van het geweld rond het voetbal gaat natuurlijk wel wat verder dan een knokpartij in een kroeg. Er zit een grotere mate van organisatie achter. En als ik zie wat er soms gebruikt wordt....... ik bedoel met een knuppel of erger kom ik geen discotheek binnen.
Geldboetes staan niet in verhouding met die bij het voetbal.
t had indirect wel wat met voetbal te maken. Maar t was niet in de buurt van een stadion/na een wedstrijd oid.
Mwa, komen toch aardig wat steek/schietpartijen in de media.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 17 maart 2006 @ 00:38:29 #207
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36104580
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:34 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Geldboetes staan niet in verhouding met die bij het voetbal.
t had indirect wel wat met voetbal te maken. Maar t was niet in de buurt van een stadion/na een wedstrijd oid.
Mwa, komen toch aardig wat steek/schietpartijen in de media.
maar als jij gepakt wordt bij een ruzie als je steekwapen of schietwapens hebt gebruikt dan ben je de lul, in het slechtste geval krijg je poging tot moord om je oren...........

en als het voetbalgerelateerd is vind ik een SV gerechtvaardigd, de "helden" die Beverwijk op weiland zijn losgegaan mogen van mij allemaal 10 jaar SV krijgen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_36104694
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:31 schreef Jajong het volgende:

[..]

Als t je zo dierbaar is, gedraag je je toch niet als een kankeridioot?

Excuse my french.
Laat maar... Jij snapt er niks van
pi_36104709
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:38 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maar als jij gepakt wordt bij een ruzie als je steekwapen of schietwapens hebt gebruikt dan ben je de lul, in het slechtste geval krijg je poging tot moord om je oren...........
Dat hebben ze volgens mij ook al een paar x bij voetbalrellen geprobeerd.
quote:
en als het voetbalgerelateerd is vind ik een SV gerechtvaardigd, de "helden" die Beverwijk op weiland zijn losgegaan mogen van mij allemaal 10 jaar SV krijgen
Das anders. Dit was gewoon een knokpartijtje in een kroeg. Aangifte belandt ergens onderop de stapel tot de politie er achter kwam dat het om voetbalsupporters ging.
pi_36104719
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:44 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Laat maar... Jij snapt er niks van
Ik snap het ook niet, wil je het uitleggen?
pi_36104790
quote:

[..]

Zeg alsjeblieft geen dingen waar je niks van af weet.Justitie heeft van Beverwijk gewoon één grote rotzooi gemaakt.Van de meeste van die processen klopte geen ene reet....
  vrijdag 17 maart 2006 @ 00:51:13 #212
107445 Jajong
Hadouken!
pi_36104825
quote:

[..]

Die mogen van allemaal de tering krijgen en eraan dood gaan
pi_36104869
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:45 schreef Radegast het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet, wil je het uitleggen?
Ik wil het je best uitleggen, maar je snapt er waarschijnlijk toch niets van. Het is een way of life, en veel meer dan die enkele keer dat er wel eens iets gebeurd. Maargoed je moet het meemaken om er iets van te weten, het gevoel te kennen. Het is niet uit te leggen.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 00:54:48 #214
107445 Jajong
Hadouken!
pi_36104884
Natuurlijk, de dingen die erom heen gebeuren zijn allemaal leuk en tof enzo, maar zodra je mensen inelkander gaat rossen ben je toch echt een beetje zielig bezig.
pi_36104923
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:54 schreef Jajong het volgende:
Natuurlijk, de dingen die erom heen gebeuren zijn allemaal leuk en tof enzo, maar zodra je mensen inelkander gaat rossen ben je toch echt een beetje zielig bezig.
Da's jouw mening en die respecteer ik.Maar dan moet je ook onze mening respecteren.Wij hebben alles over voor onze club,letterlijk....
pi_36104952
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:57 schreef footbal_lad het volgende:

[..]

Da's jouw mening en die respecteer ik.Maar dan moet je ook onze mening respecteren.Wij hebben alles over voor onze club,letterlijk....
Maar berokken je ondertussen 'jouw' club (ik weet niet voor wie je bent) niet juist schade toe? Als je de balans opmaakt?

Slechte naam enz.? Sponsoren die misschien afhaken?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 01:00:09 #217
107445 Jajong
Hadouken!
pi_36104966
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:57 schreef footbal_lad het volgende:

[..]

Als je alles voor je club over hebt, dan doe je dit soort dingen dus NIET. Want je benadeelt je club er alleen maar mee. Maargoed, dit is een nutteloze discussie want ik kan jou niet overtuigen, en jij mij net zo min .
pi_36104989
Mensen kijk anders eens i'ts a casual life daar zie je ook een beetje waar het allemaal omgaat voor die hoolies, gewoon vriendengroepie, "Ja weet je.. de 1 reageert het af op ze vrouw
De ander op een bushokkie" (mk)

mms://mms.cdn-tiscali.com/f2/uk_content/film/Raindance/its_a_casual_life/its_a_casual_life_med.wmv
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 17 maart 2006 @ 01:02:02 #219
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36105000
we gaan hier niet op de man spelen! Ook niet over welke school welke user doet of wat dan ook!

[ Bericht 2% gewijzigd door rubbereend op 17-03-2006 01:08:31 ]
DeLuna vindt me dik ;(
pi_36105003
Overigens keur ik excessief geweld af hoor, een knokpartijtje moet kunnen op zn tijd vind ik. Zoals het vroeger was. Maar tegenwoordig worden er worden er veel te veel wapens e.d. gebruikt en zijn de grenzen te ver verlegd, dat je af en toe blij mag zijn dat er geen doden gevallen zijn. Dat gaat wmb te ver en heeft ook niets meer te maken met deze cultuur.
pi_36105004
Ik denk dat zulke lui er eerder alles voor over hebben om te rellen en om hun frustraties uit het dagelijks leven kwijt te kunnen. Het voetbal gebruiken ze als excuus daar voor.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 01:02:40 #222
107445 Jajong
Hadouken!
pi_36105011
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:02 schreef rubbereend het volgende:
we gaan hier op de man spelen! Ook niet over welke school welke user doet of wat dan ook!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 01:06:23 #223
107445 Jajong
Hadouken!
pi_36105071
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:02 schreef TerroRobbie het volgende:
Overigens keur ik excessief geweld af hoor, een knokpartijtje moet kunnen op zn tijd vind ik. Zoals het vroeger was. Maar tegenwoordig worden er worden er veel te veel wapens e.d. gebruikt en zijn de grenzen te ver verlegd, dat je af en toe blij mag zijn dat er geen doden gevallen zijn. Dat gaat wmb te ver en heeft ook niets meer te maken met deze cultuur.
Nouja, knokken doen we allemaal wel eens. Maar als je naar t voetbal gaat precies daarvoor slaat t echt nergens meer op. En inderdaad, met wapens enzo is t al helemaal niet leuk meer.
pi_36105073
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:59 schreef Radegast het volgende:

[..]

Maar berokken je ondertussen 'jouw' club niet juist schade toe? Als je de balans opmaakt?

Slechte naam enz.? Sponsoren die misschien afhaken?
Denk je dat ze bij Feyenoord niet weten wie wij zijn?Dat weten ze al jaren.Maar ze weten ook dat wij degene zijn die naar alle wedstrijden gaan,waar dan ook...

We hebben bij Feyenoord al meegemaakt dat 'n sponsor wegens onze slechte naam zich heeft terug getrokken.Daar kunnen wij echt niet mee zitten.Wij hebben nu eenmaal 'n reputatie en dat zal altijd zo blijven.Ze kunnen 't toch niet stoppen.Voor elke oudere die er mee kapt,staan er al 5 jonge gasten klaar om hun plaats in te nemen.....
pi_36105092
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:02 schreef cultheld het volgende:
Ik denk dat zulke lui er eerder alles voor over hebben om te rellen en om hun frustraties uit het dagelijks leven kwijt te kunnen. Het voetbal gebruiken ze als excuus daar voor.
Totale misvatting, tuurlijk zitten dit soort lui erbij.. Maargoed die heb je (helaas) overal, dat is inherent aan de maatschappij waar we in leven. Sla op maandag maar eens een willekeurige krant open en kijk wie er nou weer is mishandeld, gestoken of met glas bewerkt tijdens het uitgaan...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 17 maart 2006 @ 01:09:08 #227
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36105114
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:02 schreef Jajong het volgende:

[..]

DeLuna vindt me dik ;(
pi_36105131
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:06 schreef footbal_lad het volgende:

We hebben bij Feyenoord al meegemaakt dat 'n sponsor wegens onze slechte naam zich heeft terug getrokken.
En uiteindelijk heeft Jorien knaken van Reebok én van Kappa gekregen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 17 maart 2006 @ 01:11:15 #229
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36105146
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:49 schreef footbal_lad het volgende:

[..]

Zeg alsjeblieft geen dingen waar je niks van af weet.Justitie heeft van Beverwijk gewoon één grote rotzooi gemaakt.Van de meeste van die processen klopte geen ene reet....
ik geef alleen mijn mening over wat e met die gasten moeten doen. Dat Justitie werkt met een berg mensen die er een hobby van maken zaken te verprutsen kan ik niks aan doen en is belachelijk. En dat daar een minister geen verantwoording voor neemt is net zo belachelijk!
DeLuna vindt me dik ;(
pi_36105158
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:07 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Totale misvatting, tuurlijk zitten dit soort lui erbij.. Maargoed die heb je overal, dat is inherent aan de maatschappij waar we in leven. Sla op maandag maar eens een willekeurige krant open en kijk wie er nou weer is mishandeld, gestoken of met glas bewerkt tijdens het uitgaan...
Ik heb het daarmee niet over alle voetbalsupporters natuurlijk. Wel over degenen die het leuk vinden om in groepsverband een stad te slopen, of onschuldigen er bij te betrekken (en dat is bijna altijd het geval).
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 01:12:10 #231
107445 Jajong
Hadouken!
pi_36105160
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:11 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ik geef alleen mijn mening over wat e met die gasten moeten doen. Dat Justitie werkt met een berg mensen die er een hobby van maken zaken te verprutsen kan ik niks aan doen en is balchelijk. En dat daar een minister geen verantwoording voor neemt is net zo belachelijk!
Je bent in vorm
pi_36105184
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:10 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

En uiteindelijk heeft Jorien knaken van Reebok én van Kappa gekregen
Daarom.Het word ook allemaal opgeklopt door de media.Als wij Europees moesten voetballen tegen Duitse clubs,dan stonden alle kranten al de hele week vol.Leek 't net alsof WO 3 zou uitbreken.Allemaal zo opgeklopt altijd,ook als er idd wat gebeurde....
  vrijdag 17 maart 2006 @ 01:14:48 #233
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_36105207
quote:

[..]

Denk je dat ze bij Feyenoord niet weten wie wij zijn?Dat weten ze al jaren.Maar ze weten ook dat wij degene zijn die naar alle wedstrijden gaan,waar dan ook...

We hebben bij Feyenoord al meegemaakt dat 'n sponsor wegens onze slechte naam zich heeft terug getrokken.Daar kunnen wij echt niet mee zitten.Wij hebben nu eenmaal 'n reputatie en dat zal altijd zo blijven.Ze kunnen 't toch niet stoppen.Voor elke oudere die er mee kapt,staan er al 5 jonge gasten klaar om hun plaats in te nemen.....
Stoer!
En dus ga je moedwillig door om datgene wat je blijkbaar erg lief is schade te berokkenen? Ik kan daar niet cht bij, eerlijk gezegd. Natuurlijk geweldig dat je alles voor je club over hebt, maar je hebt toch ook nog wel ergens een sociale moraal die je op bepaalde momenten tegenhoudt?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 17 maart 2006 @ 01:15:02 #234
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36105210
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:12 schreef Jajong het volgende:

[..]

Je bent in vorm
beetje gehaast getypt en het helpt niet om 3 dingen tegelijk te doen
DeLuna vindt me dik ;(
pi_36105328
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:12 schreef cultheld het volgende:
of onschuldigen er bij te betrekken (en dat is bijna altijd het geval).
Mwa, ik ben totaal geen hooligan eerderr een ramptoerist. Sta wel eens in de buurt en heb nog nooit een serieuze klap gehad. Als je er niks mee te maken wil hebben, kan je t echt wel ontlopen in de meeste gevallen. En laffe acties als van NEC een maandje geleden of de joden (in het algemeen ) worden door praktisch iedereen hier afgekeurd.
pi_36105331
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:14 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Stoer!
En dus ga je moedwillig door om datgene wat je blijkbaar erg lief is schade te berokkenen? Ik kan daar niet cht bij, eerlijk gezegd. Natuurlijk geweldig dat je alles voor je club over hebt, maar je hebt toch ook nog wel ergens een sociale moraal die je op bepaalde momenten tegenhoudt?
Als ik naar 'n wedstrijd ga,dan denk ik idd niet:"Oh,als ik dit doe dan trekt de sponsor zich terug".Dat ging toendertijd om de incidenten in Duitsland trouwens....
pi_36105422
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:21 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Mwa, ik ben totaal geen hooligan eerderr een ramptoerist. Sta wel eens in de buurt en heb nog nooit een serieuze klap gehad. Als je er niks mee te maken wil hebben, kan je t echt wel ontlopen in de meeste gevallen. En laffe acties als van NEC een maandje geleden of de joden (in het algemeen ) worden door praktisch iedereen hier afgekeurd.
Vorige week had je dus die actie tussen Cambuur en Graafschap supporters en die deden dat tijdens koopavond tussen het winkelend publiek. Dat vind ik echt te ver gaan. Ga dan zoals die Beverwijkboys een weiland in en vecht het daar uit, maar betrek er geen onschuldigen bij.
pi_36105434
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 01:21 schreef footbal_lad het volgende:

[..]

Als ik naar 'n wedstrijd ga,dan denk ik idd niet:"Oh,als ik dit doe dan trekt de sponsor zich terug".Dat ging toendertijd om de incidenten in Duitsland trouwens....
Inderdaad zeg. Het is toch de omgekeerde wereld als je als supporter rekening moet houden met een eventueel weglopende sponsor. Als die sponsor elders meer waar voor zijn geld krijgt loopt ie sowieso weg, ook als je je als supporter goed gedraagt.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 maart 2006 @ 10:10:51 #239
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36109259
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 00:49 schreef footbal_lad het volgende:

[..]

Degene die er het meest een rotzooi van hebben gemaakt zijn natuurlijk degene geweest die iemand vermoord hebben, denk je niet ... ?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 maart 2006 @ 10:14:47 #240
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36109349
quote:

[..]

Maar dan doe je dat eigenlijk alleen voor jezelf, en niet voor je club. Je bent trouw aan je vriendenclub, maar minder aan je voetbalclub.
pi_36110511
For those who are involved, no explanation is necessary, for those who aren't, no explanation is possible.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:13:49 #242
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_36110872
Al gaat die uitspraak niet altijd op
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 maart 2006 @ 11:46:07 #243
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36111715
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:01 schreef TerroRobbie het volgende:
For those who are involved, no explanation is necessary, for those who aren't, no explanation is possible.
Wist je dat dat de redenatie is van iemand die leeft met waandenkbeelden?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:48:44 #244
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_36111794
Dit is een discussie die nergens tot zal leiden. Nutteloos dus.
A.M.A.B
pi_36111860
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:48 schreef Cart_man het volgende:
Inderdaad, ik geloof niet dat dat het doel van dit topic is, dat men zich keer op keer moet verdedigen.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 12:00:36 #246
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_36112145
Snap ook niet waarom de tegenstanders zich eraan storen? Negeer het, als het je niet zint, want het hele vaderlandse hooligan-probleem wordt overdreven. Wijken in Rotterdam waar de politie geen grip meer op heeft, lijkt me wel even een iets serieuzer probleem dan 50 á 100 aanhangers van een club, die een andere groep opzoeken. Of denk ik nu bekrompen?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_36112176
Daarbij levert voetbal de staat nog steeds 2 x zoveel op als dat het ze kost...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 17 maart 2006 @ 12:04:54 #248
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36112274
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 12:01 schreef TerroRobbie het volgende:
Daarbij levert voetbal de staat nog steeds 2 x zoveel op als dat het ze kost...
dat zeker. Dus dat rare geouwehoer dat clubs moeten betalen voor politie inzet mag wel in de prullenbak!
DeLuna vindt me dik ;(
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 maart 2006 @ 12:05:02 #249
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36112279
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:48 schreef Cart_man het volgende:
Het is een discussie waar de ratio tegenover het gevoel staat.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 maart 2006 @ 12:11:36 #250
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36112463
Ik ben het er mee eens dat het hooligan probleem overschat wordt in NL.

Het gaat mij echter om de paradox dat de "hooligan" het idee heeft dat hij alles voor zijn club over heeft en dat iedereen die iets tegen zijn club heeft een kanl voor de bakkes kan krijgen, terwijl de club zelf op zich niets aan dergelijke handelingen heeft. Die heeft liever een merchendising komend gezin, omdat rationeel gezien een club daar veel en veel meer aan heeft - zolang dat gein maar braaf ieder jaar een seizoenskaart blijft kopen en voor iedereen een nieuw shirtje.

Men heeft dan wel het gevoel door zelf klappen op te willen vangen om de "naam van de club" te verdedigen meer voor de club over te hebben, maar rationeel gezien heeft de club zelf daar weinig aan.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 12:38:37 #251
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36113279
Ik krijg het idee dat het stoerdoenerij is altijd. Footbal_lad zei "voor elke oudere die stopt staan er vijf jongere klaar". Het komt altijd een beetje zielig over, alsof het een georganiseerde bende is die alle macht (of dat wil hebben) ofzo.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_36113528
Ik kan me goed vinden in het betoog van Doc.
That's all folks!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 12:52:01 #253
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_36113711
Ach, als het aan de club ligt mogen alle enigszins fanatieke supporters weg. Liever een heel stadion vol betalende gezinnen, die hun bek niet opentrekken en vooral netjes blijven zitten. Het gaat de clubs alleen maar om de inkomsten, terwijl de club voor veel fanatieke supporters veel meer betekent dan alleen de voetballende prestaties. Hoop niet dat voetbal kapot wordt gemaakt door die gedachte, never nooit zo'n hockey-/korfbalsfeer, maar dat krijgen de hoge bazen toch niet voor elkaar.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_36113984
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 12:46 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik kan me goed vinden in het betoog van Doc.
Ow.. en nu?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 maart 2006 @ 13:08:54 #255
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36114187
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 12:52 schreef M0NTANA het volgende:
Ach, als het aan de club ligt mogen alle enigszins fanatieke supporters weg. Liever een heel stadion vol betalende gezinnen, die hun bek niet opentrekken en vooral netjes blijven zitten. Het gaat de clubs alleen maar om de inkomsten, terwijl de club voor veel fanatieke supporters veel meer betekent dan alleen de voetballende prestaties. Hoop niet dat voetbal kapot wordt gemaakt door die gedachte, never nooit zo'n hockey-/korfbalsfeer, maar dat krijgen de hoge bazen toch niet voor elkaar.
Nope. Een club is dol op fanatieke supporters. Dat betekent namelijk continuiteit. Het gaat echter om de handelingen van een fanatieke supporter. Voor de club is de beste fanatiek supporter iemand met een seizoenskaart die z'n club aanmoedigd in het stadion en merchendising koopt. Aan fanatisme waar geweld op wat voor manier dan ook bij komt kijken heeft een club niets. En je kan echt wel een echte voetbalsfeer hebben zonder enig geweld: het wordt dan heus niet een "hockey-sfeer" (kijk maar in Engeland waar ook zonder geweld in de stadions er in de stadions een topsfeer kan hangen).

Een club zelf heeft er rationeel gezien niets aan als je een klap geeft of uitdeelt uit naam van je club.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 maart 2006 @ 13:10:23 #256
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36114239
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:01 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Ow.. en nu?
Misschien kan je uitleggen wat de club FCDB er aan heeft als jij een klap geeft of ontvangt aan/van een andere supporter.
pi_36114255
quote:
En je kan echt wel een echte voetbalsfeer hebben zonder enig geweld: het wordt dan heus niet een "hockey-sfeer" (kijk maar in Engeland waar ook zonder geweld in de stadions er in de stadions een topsfeer kan hangen).
In Nederland is er echt niet veel meer geweld in de stadions dan in Engeland hoor...
pi_36114329
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:10 schreef Doc het volgende:

[..]

Misschien kan je uitleggen wat de club FCDB er aan heeft als jij een klap geeft of ontvangt aan/van een andere supporter.
In principe niet veel, maar dat zeg ik ook nergens?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 maart 2006 @ 13:14:30 #259
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36114377
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:10 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

In Nederland is er echt niet veel meer geweld in de stadions dan in Engeland hoor...
Of direct rondom...

In Engeland hoeven bij veel wedstrijden direct buiten het stadion de supporters niet gescheiden te worden en kunnen ze voor de wedstrijd vaak los door elkaar lopen. Daar hoef je dan ook geen bus-combi's en dergelijke onzin te halen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 maart 2006 @ 13:16:24 #260
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36114434
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:13 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

In principe niet veel, maar dat zeg ik ook nergens?
Dan kan je er dus in vinden dat dat geweld dus ook niet echt "voor de club" is. De club heeft er namelijk niets aan, zoals je hier beaamt.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:20:14 #261
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_36114533
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:08 schreef Doc het volgende:

[..]

Nope. Een club is dol op fanatieke supporters. Dat betekent namelijk continuiteit. Het gaat echter om de handelingen van een fanatieke supporter. Voor de club is de beste fanatiek supporter iemand met een seizoenskaart die z'n club aanmoedigd in het stadion en merchendising koopt. Aan fanatisme waar geweld op wat voor manier dan ook bij komt kijken heeft een club niets. En je kan echt wel een echte voetbalsfeer hebben zonder enig geweld: het wordt dan heus niet een "hockey-sfeer" (kijk maar in Engeland waar ook zonder geweld in de stadions er in de stadions een topsfeer kan hangen).

Een club zelf heeft er rationeel gezien niets aan als je een klap geeft of uitdeelt uit naam van je club.
Zowel in Engeland als in Nederland is er praktisch geen geweld binnen de stadions, maar in beide landen is er nog genoeg geweld buiten de stadions. In Nederland wordt daar een verschrikkelijk probleem van gemaakt, terwijl het de club rationeel helemaal niets oplevert, maar het doet ze ook helemaal niets.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 maart 2006 @ 13:32:45 #262
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36114956
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:20 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Zowel in Engeland als in Nederland is er praktisch geen geweld binnen de stadions, maar in beide landen is er nog genoeg geweld buiten de stadions. In Nederland wordt daar een verschrikkelijk probleem van gemaakt, terwijl het de club rationeel helemaal niets oplevert, maar het doet ze ook helemaal niets.
In NL zijn er meer problemen in de stadions dan in Engeland. Ook direct buiten het stadion zijn er in NL meer problemen dan in Engeland. In Engeland worden niet standaard supporters gescheiden zoals dat over het algemeen in NL gebeurt.
pi_36115477
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:32 schreef Doc het volgende:

[..]

In NL zijn er meer problemen in de stadions dan in Engeland. Ook direct buiten het stadion zijn er in NL meer problemen dan in Engeland. In Engeland worden niet standaard supporters gescheiden zoals dat over het algemeen in NL gebeurt.
Hoeveel problemen zou het opleveren als men in Nederland dezelfde tactiek zou gebruiken? Dus iedereen vrij naar het voetbal en door elkaar lopend naar het stadion. Ik denk dat er niet significant meer problemen zouden ontstaan dan met de huidige combi-regelingen.

In dit topic is vaak genoeg te lezen namelijk dat de echte hevige rellen voornamelijk komt van groepen die buiten de combi om, een andere groep opzoeken..
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 maart 2006 @ 14:09:35 #264
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36116198
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:49 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Hoeveel problemen zou het opleveren als men in Nederland dezelfde tactiek zou gebruiken? Dus iedereen vrij naar het voetbal en door elkaar lopend naar het stadion. Ik denk dat er niet significant meer problemen zouden ontstaan dan met de huidige combi-regelingen.

In dit topic is vaak genoeg te lezen namelijk dat de echte hevige rellen voornamelijk komt van groepen die buiten de combi om, een andere groep opzoeken..
In zekere zin geef je antwoord op de vraag die je stelt. Je zegt dat gasten die een combi gebruiken - en zodoende gescheiden zijn - geen problemen leveren, en gasten die niet met de combi gaan en dus niet gescheiden worden leveren de meeste problemen.

In Nederland wordt het buitengewoon ongelukkige systeem gebruikt dat iedereen die naar een voetbalwedstrijd gaat (en zeker naar een uitwedstrijd) bij voorbaat als schuldig beschouwd wordt tegen wie repressief moet worden opgetreden, terwijl degene die rotzooi trappen relatief lage straffen krijgen. In Engeland is dat eerlijker: iedereen is in principe onschuldig, maar als je iets uithaalt ben je meer de lul.
pi_36116467
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:09 schreef Doc het volgende:

In zekere zin geef je antwoord op de vraag die je stelt. Je zegt dat gasten die een combi gebruiken - en zodoende gescheiden zijn - geen problemen leveren, en gasten die niet met de combi gaan en dus niet gescheiden worden leveren de meeste problemen.
Ik heb het over groepen die niet eens naar de wedstrijd gaan, maar gewoon naar de kroeg van de rivaliserende groep. De confrontatie aangaan, en vervolgens weer naar huis. Of groepen die een nacht vantevoren het centrum van de stad onveilig maken. Of groepen die op vrijdagavond een supportershome binnenvallen.

Dat los je toch niet op met een combi? De groep die op de wedstrijddag naar het stadion gaat, wil gewoon een pot voetbal zien.
quote:
In Nederland wordt het buitengewoon ongelukkige systeem gebruikt dat iedereen die naar een voetbalwedstrijd gaat (en zeker naar een uitwedstrijd) bij voorbaat als schuldig beschouwd wordt tegen wie repressief moet worden opgetreden, terwijl degene die rotzooi trappen relatief lage straffen krijgen. In Engeland is dat eerlijker: iedereen is in principe onschuldig, maar als je iets uithaalt ben je meer de lul.
Dat lijkt mij inderdaad een prima oplossing.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 maart 2006 @ 15:00:22 #266
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_36117994
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:17 schreef MaxPower het volgende:
Ik heb het over groepen die niet eens naar de wedstrijd gaan, maar gewoon naar de kroeg van de rivaliserende groep. De confrontatie aangaan, en vervolgens weer naar huis. Of groepen die een nacht vantevoren het centrum van de stad onveilig maken. Of groepen die op vrijdagavond een supportershome binnenvallen.

Dat los je toch niet op met een combi?
Dat los je inderdaad niet op met een combi en ook niet met SV omdat zoals je in dit voorbeeld aangeeft die gasten niet naar de wedstrijd gaan. Dit soort problemen is in Engeland ook niet opgelost. Het is dan zelfs de vraag hoeveel dit eigenlijk nog met voetbalsupporters te maken heeft als het gasten betreft die de wedstrijd ook niet bezoeken. Het is van de zotte dat dat soort gasten beweren van hun voetbalclub te houden - ze houden van het geweld en hun vriendenclub en hun "identiteit" via de voetbal club, maar dat heeft nog maar bar weinig met de voetbalclub zelf te maken.
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:17 schreef MaxPower het volgende:
De groep die op de wedstrijddag naar het stadion gaat, wil gewoon een pot voetbal zien.
Over het algemeen wel, maar het gaat ook hier nog wel mis. Mede door de wijze waarop in NL gestraft wordt. Als je bijvoorbaat als schuldige behandeld wordt, ga je je ook meer zo gedragen, en als je amper gestraft wordt als je je misdraagd dan is er ook minder een rem om je te misdragen.
pi_36121590
quote:
Op maandag 13 maart 2006 12:32 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Soort Quote500 zeker? Elk jaar in december in de winkels.
http://www.cineac.tv/pbcinema/count_video.php?film_ID=1003

haha

[ Bericht 1% gewijzigd door Guvnor op 17-03-2006 17:14:21 ]
Rotterdam South Side
pi_36122988
quote:
Gijs heeft wel talent.Misschien moet 'ie bij Netwerk gaan solliciteren....
  vrijdag 17 maart 2006 @ 18:22:21 #269
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_36124069
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:42 schreef footbal_lad het volgende:

[..]

Gijs heeft wel talent.Misschien moet 'ie bij Netwerk gaan solliciteren....
Gijs staat zelf op plaats 24:

pi_36144455
Ken je wel grapjes over maken, maar die man heeft in z'n hele leven meer rellen meegemaakt als alle joodse jongens op dit forum bij elkaar..
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_36144800
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 16:18 schreef CategoryC het volgende:
Ken je wel grapjes over maken, maar die man heeft in z'n hele leven meer rellen meegemaakt als alle joodse jongens op dit forum bij elkaar..
R-E-S-P-E-C-T
  zaterdag 18 maart 2006 @ 17:18:39 #272
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_36145724
Was een leuk kinderfeestje bij Nicole zo te zien
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_36146206
Foto's die daar opstaan zijn voornamenlijk van feesten. Ook van z'n eigen kids ja. En van boszoom etc etc, 4e generatie Feyenoord jongens feesten..

Beetje suf om dat hier neer te zetten maar goed.
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_36146478
Inderdaad, totaal niet boeiend.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  zaterdag 18 maart 2006 @ 17:55:28 #275
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_36146729
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:38 schreef CategoryC het volgende:
Foto's die daar opstaan zijn voornamenlijk van feesten. Ook van z'n eigen kids ja. En van boszoom etc etc, 4e generatie Feyenoord jongens feesten..

Beetje suf om dat hier neer te zetten maar goed.
Die Q-Base foto's staan zeker wel een aantal jongens van FIIIR op, niet echt slim als je het mij vraagt.

Verder een typische "jodenstreek" om zo'n foto hier te plaatsen al kan het hier niet zoveel kwaad met al die internethoolies. (op een paar na)
  zaterdag 18 maart 2006 @ 18:06:48 #276
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_36147017
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 12:38 schreef TC03 het volgende:
Ik krijg het idee dat het stoerdoenerij is altijd. Footbal_lad zei "voor elke oudere die stopt staan er vijf jongere klaar". Het komt altijd een beetje zielig over, alsof het een georganiseerde bende is die alle macht (of dat wil hebben) ofzo.
Zo is het toch ook?
Groepen die elkaar buiten de wedstrijden opzoeken in kroegen of op een afgesproken plek, zogenaamd uit naam van hun club, hebben niks met voetbal te maken. Al willen ze dat zelf allemaal maar al te graag geloven.

Maar ja, als je er gelukkig van wordt; doe je best.
pi_36147431
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 17:55 schreef PyTh het volgende:

[..]

Die Q-Base foto's staan zeker wel een aantal jongens van FIIIR op, niet echt slim als je het mij vraagt.

Verder een typische "jodenstreek" om zo'n foto hier te plaatsen al kan het hier niet zoveel kwaad met al die internethoolies. (op een paar na)
Ja wij waren met een bus naar Q-base, vorig jaar waren er een groep juden, dus wij hadden hoop hun daar te vinden, maar helaas.. maarja als ze gelukkig worden van een paar fotos.
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_36147546
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 13:14 schreef Doc het volgende:

[..]

Of direct rondom...

In Engeland hoeven bij veel wedstrijden direct buiten het stadion de supporters niet gescheiden te worden en kunnen ze voor de wedstrijd vaak los door elkaar lopen. Daar hoef je dan ook geen bus-combi's en dergelijke onzin te halen.
Dat zou in Nederland bij sommige wedstrijden ook kunnen hoor, supporters dan...

Toen ik een aantal jaar geleden bij Millwall - Cardiff was (Uitvak) zou er niet aan moeten denken om daar als Cardiff fan tussen de Mill supps te moeten lopen

Maarja in Engeland zijn ze volgens mij ook bezig met van de belachelijk hoge straffen uit te delen aan mensen die zich bij het voetbal misdragen of heb ik dat mis?
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_36147645
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 18:28 schreef CategoryC het volgende:
Maarja in Engeland zijn ze volgens mij ook bezig met van de belachelijk hoge straffen uit te delen aan mensen die zich bij het voetbal misdragen of heb ik dat mis?
Hier gaat dat ook komen.. lange stadionverboden en onvoorwaardelijke gevangisstraffen zijn ze nu al aan het doen, dat wordt alleen nog maar erger.
pi_36147709
http://members.home.nl/fr(...)From%20Rotterdam.wmv

Kicke filmpie van Feyenoord, hoop Oldskool beelden!
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_36148175
Die filmpie verdient een Oscar! Hulde voor de makert.
Rotterdam South Side
pi_36148195
Leuk gedaan dat filmpje
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_36148417
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 18:36 schreef CategoryC het volgende:
http://members.home.nl/fr(...)From%20Rotterdam.wmv

Kicke filmpie van Feyenoord, hoop Oldskool beelden!
Zo zie je maar:geen woorden maar daden!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 19:21:16 #284
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36149441
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 19:21 schreef jorienvdherik het volgende:
http://members.home.nl/fr(...)-%20Neuzen%203-2.WMV

deze dan echt kippenvel
Wat heeft dat met randverschijnselen te maken?

Ga weer buiten spelen ofzo...
  zaterdag 18 maart 2006 @ 20:17:01 #286
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_36150045
omdat die op zelfde server staat
pi_36165535
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 12:38 schreef TC03 het volgende:
Is toch ook de waarheid.Je kunt 't wel ontkennen,maar dan hou je jezelf voor de gek.Vooral bij Feyenoord is dat zo.Die gasten hebben gewoon de grootste groep van NL en dat zal altijd wel zo zijn....
  zondag 19 maart 2006 @ 13:17:09 #288
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_36165737
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 20:17 schreef jorienvdherik het volgende:
omdat die op zelfde server staat
Dan nog is het zwaar offtopic..
pi_36165795
Dat je een rivaliserende groep wilt neerhoeken kan ik nog voor een klein beetje inkomen, maar waarom een stad slopen
pi_36166219
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:19 schreef VoreG het volgende:
Dat je een rivaliserende groep wilt neerhoeken kan ik nog voor een klein beetje inkomen, maar waarom een stad slopen
Alsof dat wekelijks gebeurd...
pi_36166297
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:35 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Gast,ga je naar Cambuur?Gerucht gaat dat 't leuk gaat worden.Jullie spelen tegen Cambuur,Feyenoord tegen Heerenveen.Die Rotterdammers hebben al hotelletjes geboekt en zijn van plan flink uit hun "dakkie" te gaan...Kan leuk worden....
  zondag 19 maart 2006 @ 13:39:54 #292
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_36166337
Lijkt me niet dat er ook maar iets gaat gebeuren als heel Nederland het nu al weet.
A.M.A.B
pi_36166393
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:39 schreef Cart_man het volgende:
Lijkt me niet dat er ook maar iets gaat gebeuren als heel Nederland het nu al weet.
Let maar op dat de KNVB die wedstrijd 'n half uur vervroegd.Hetzelfde gaat gebeuren als die wedstrijd van jullie tegen PSV toch nog belangrijk word.Die gasten in Eindhoven doen 't nu al in hun broek voor 'n eventuele Rotterdamse invasie...
pi_36166608
Ik ga naar cambuur inderdaad
  zondag 19 maart 2006 @ 16:10:03 #295
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_36170325
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:42 schreef Aequabilitas het volgende:
Die gasten in Eindhoven doen 't nu al in hun broek voor 'n eventuele Rotterdamse invasie...
Nou poeh poeh
pi_36170385
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:35 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch nergens
pi_36171049
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:10 schreef PyTh het volgende:

[..]

Nou poeh poeh
Ik heb 't over de lokale autoriteiten pik....
  zondag 19 maart 2006 @ 16:39:05 #298
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_36171126
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:35 schreef Aequabilitas het volgende:

[..]

Ik heb 't over de lokale autoriteiten pik....
Dan moet je je wat duidelijker uitdrukken Haagse Harrie
  zondag 19 maart 2006 @ 17:08:15 #299
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_36171883
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:38 schreef Aequabilitas het volgende:

[..]

Gast,ga je naar Cambuur?Gerucht gaat dat 't leuk gaat worden.Jullie spelen tegen Cambuur,Feyenoord tegen Heerenveen.Die Rotterdammers hebben al hotelletjes geboekt en zijn van plan flink uit hun "dakkie" te gaan...Kan leuk worden....
Halverwege wybrimalsdyltsje otmoeten ze elkaar?
pi_36172921
Tussen Feyenoord en Den Bosch zal overigens niet heel snel iets gebeuren. Er is nauwelijks rivaliteit ofzo. Veel bosschenaren zitten (ook) bij feyenoord. En bijv. toen de laatste wedstrijd van kiprich zaten er ook allemaal feyenoorders op onze tribune. Anderen die dat ook eens geprobeerd hebben, zijn er minder goed vanaf gekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')