Ow.. en nu?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:46 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik kan me goed vinden in het betoog van Doc.
Nope. Een club is dol op fanatieke supporters. Dat betekent namelijk continuiteit. Het gaat echter om de handelingen van een fanatieke supporter. Voor de club is de beste fanatiek supporter iemand met een seizoenskaart die z'n club aanmoedigd in het stadion en merchendising koopt. Aan fanatisme waar geweld op wat voor manier dan ook bij komt kijken heeft een club niets. En je kan echt wel een echte voetbalsfeer hebben zonder enig geweld: het wordt dan heus niet een "hockey-sfeer" (kijk maar in Engeland waar ook zonder geweld in de stadions er in de stadions een topsfeer kan hangen).quote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:52 schreef M0NTANA het volgende:
Ach, als het aan de club ligt mogen alle enigszins fanatieke supporters weg. Liever een heel stadion vol betalende gezinnen, die hun bek niet opentrekken en vooral netjes blijven zitten. Het gaat de clubs alleen maar om de inkomsten, terwijl de club voor veel fanatieke supporters veel meer betekent dan alleen de voetballende prestaties. Hoop niet dat voetbal kapot wordt gemaakt door die gedachte, never nooit zo'n hockey-/korfbalsfeer, maar dat krijgen de hoge bazen toch niet voor elkaar.
Misschien kan je uitleggen wat de club FCDB er aan heeft als jij een klap geeft of ontvangt aan/van een andere supporter.quote:
In Nederland is er echt niet veel meer geweld in de stadions dan in Engeland hoor...quote:En je kan echt wel een echte voetbalsfeer hebben zonder enig geweld: het wordt dan heus niet een "hockey-sfeer" (kijk maar in Engeland waar ook zonder geweld in de stadions er in de stadions een topsfeer kan hangen).
In principe niet veel, maar dat zeg ik ook nergens?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:10 schreef Doc het volgende:
[..]
Misschien kan je uitleggen wat de club FCDB er aan heeft als jij een klap geeft of ontvangt aan/van een andere supporter.
Of direct rondom...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:10 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
In Nederland is er echt niet veel meer geweld in de stadions dan in Engeland hoor...
Dan kan je er dus in vinden dat dat geweld dus ook niet echt "voor de club" is. De club heeft er namelijk niets aan, zoals je hier beaamt.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:13 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
In principe niet veel, maar dat zeg ik ook nergens?
Zowel in Engeland als in Nederland is er praktisch geen geweld binnen de stadions, maar in beide landen is er nog genoeg geweld buiten de stadions. In Nederland wordt daar een verschrikkelijk probleem van gemaakt, terwijl het de club rationeel helemaal niets oplevert, maar het doet ze ook helemaal niets.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:08 schreef Doc het volgende:
[..]
Nope. Een club is dol op fanatieke supporters. Dat betekent namelijk continuiteit. Het gaat echter om de handelingen van een fanatieke supporter. Voor de club is de beste fanatiek supporter iemand met een seizoenskaart die z'n club aanmoedigd in het stadion en merchendising koopt. Aan fanatisme waar geweld op wat voor manier dan ook bij komt kijken heeft een club niets. En je kan echt wel een echte voetbalsfeer hebben zonder enig geweld: het wordt dan heus niet een "hockey-sfeer" (kijk maar in Engeland waar ook zonder geweld in de stadions er in de stadions een topsfeer kan hangen).
Een club zelf heeft er rationeel gezien niets aan als je een klap geeft of uitdeelt uit naam van je club.
In NL zijn er meer problemen in de stadions dan in Engeland. Ook direct buiten het stadion zijn er in NL meer problemen dan in Engeland. In Engeland worden niet standaard supporters gescheiden zoals dat over het algemeen in NL gebeurt.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:20 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zowel in Engeland als in Nederland is er praktisch geen geweld binnen de stadions, maar in beide landen is er nog genoeg geweld buiten de stadions. In Nederland wordt daar een verschrikkelijk probleem van gemaakt, terwijl het de club rationeel helemaal niets oplevert, maar het doet ze ook helemaal niets.
Hoeveel problemen zou het opleveren als men in Nederland dezelfde tactiek zou gebruiken? Dus iedereen vrij naar het voetbal en door elkaar lopend naar het stadion. Ik denk dat er niet significant meer problemen zouden ontstaan dan met de huidige combi-regelingen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:32 schreef Doc het volgende:
[..]
In NL zijn er meer problemen in de stadions dan in Engeland. Ook direct buiten het stadion zijn er in NL meer problemen dan in Engeland. In Engeland worden niet standaard supporters gescheiden zoals dat over het algemeen in NL gebeurt.
In zekere zin geef je antwoord op de vraag die je stelt. Je zegt dat gasten die een combi gebruiken - en zodoende gescheiden zijn - geen problemen leveren, en gasten die niet met de combi gaan en dus niet gescheiden worden leveren de meeste problemen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:49 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Hoeveel problemen zou het opleveren als men in Nederland dezelfde tactiek zou gebruiken? Dus iedereen vrij naar het voetbal en door elkaar lopend naar het stadion. Ik denk dat er niet significant meer problemen zouden ontstaan dan met de huidige combi-regelingen.
In dit topic is vaak genoeg te lezen namelijk dat de echte hevige rellen voornamelijk komt van groepen die buiten de combi om, een andere groep opzoeken..
Ik heb het over groepen die niet eens naar de wedstrijd gaan, maar gewoon naar de kroeg van de rivaliserende groep. De confrontatie aangaan, en vervolgens weer naar huis. Of groepen die een nacht vantevoren het centrum van de stad onveilig maken. Of groepen die op vrijdagavond een supportershome binnenvallen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:09 schreef Doc het volgende:
In zekere zin geef je antwoord op de vraag die je stelt. Je zegt dat gasten die een combi gebruiken - en zodoende gescheiden zijn - geen problemen leveren, en gasten die niet met de combi gaan en dus niet gescheiden worden leveren de meeste problemen.
Dat lijkt mij inderdaad een prima oplossing.quote:In Nederland wordt het buitengewoon ongelukkige systeem gebruikt dat iedereen die naar een voetbalwedstrijd gaat (en zeker naar een uitwedstrijd) bij voorbaat als schuldig beschouwd wordt tegen wie repressief moet worden opgetreden, terwijl degene die rotzooi trappen relatief lage straffen krijgen. In Engeland is dat eerlijker: iedereen is in principe onschuldig, maar als je iets uithaalt ben je meer de lul.
Dat los je inderdaad niet op met een combi en ook niet met SV omdat zoals je in dit voorbeeld aangeeft die gasten niet naar de wedstrijd gaan. Dit soort problemen is in Engeland ook niet opgelost. Het is dan zelfs de vraag hoeveel dit eigenlijk nog met voetbalsupporters te maken heeft als het gasten betreft die de wedstrijd ook niet bezoeken. Het is van de zotte dat dat soort gasten beweren van hun voetbalclub te houden - ze houden van het geweld en hun vriendenclub en hun "identiteit" via de voetbal club, maar dat heeft nog maar bar weinig met de voetbalclub zelf te maken.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:17 schreef MaxPower het volgende:
Ik heb het over groepen die niet eens naar de wedstrijd gaan, maar gewoon naar de kroeg van de rivaliserende groep. De confrontatie aangaan, en vervolgens weer naar huis. Of groepen die een nacht vantevoren het centrum van de stad onveilig maken. Of groepen die op vrijdagavond een supportershome binnenvallen.
Dat los je toch niet op met een combi?
Over het algemeen wel, maar het gaat ook hier nog wel mis. Mede door de wijze waarop in NL gestraft wordt. Als je bijvoorbaat als schuldige behandeld wordt, ga je je ook meer zo gedragen, en als je amper gestraft wordt als je je misdraagd dan is er ook minder een rem om je te misdragen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:17 schreef MaxPower het volgende:
De groep die op de wedstrijddag naar het stadion gaat, wil gewoon een pot voetbal zien.
http://www.cineac.tv/pbcinema/count_video.php?film_ID=1003quote:Op maandag 13 maart 2006 12:32 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Soort Quote500 zeker? Elk jaar in december in de winkels.
Gijs heeft wel talent.Misschien moet 'ie bij Netwerk gaan solliciteren....quote:Op vrijdag 17 maart 2006 16:51 schreef Guvnor het volgende:
[..]
http://www.cineac.tv/pbcinema/count_video.php?film_ID=1003
haha
Gijs staat zelf op plaats 24:quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:42 schreef footbal_lad het volgende:
[..]
Gijs heeft wel talent.Misschien moet 'ie bij Netwerk gaan solliciteren....![]()
R-E-S-P-E-C-Tquote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:18 schreef CategoryC het volgende:
Ken je wel grapjes over maken, maar die man heeft in z'n hele leven meer rellen meegemaakt als alle joodse jongens op dit forum bij elkaar..
Die Q-Base foto's staan zeker wel een aantal jongens van FIIIR op, niet echt slim als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:38 schreef CategoryC het volgende:
Foto's die daar opstaan zijn voornamenlijk van feesten. Ook van z'n eigen kids ja. En van boszoom etc etc, 4e generatie Feyenoord jongens feesten..
Beetje suf om dat hier neer te zetten maar goed.
Zo is het toch ook?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:38 schreef TC03 het volgende:
Ik krijg het idee dat het stoerdoenerij is altijd. Footbal_lad zei "voor elke oudere die stopt staan er vijf jongere klaar". Het komt altijd een beetje zielig over, alsof het een georganiseerde bende is die alle macht (of dat wil hebben) ofzo.
Ja wij waren met een bus naar Q-base, vorig jaar waren er een groep juden, dus wij hadden hoop hun daar te vinden, maar helaas.. maarja als ze gelukkig worden van een paar fotos.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:55 schreef PyTh het volgende:
[..]
Die Q-Base foto's staan zeker wel een aantal jongens van FIIIR op, niet echt slim als je het mij vraagt.
Verder een typische "jodenstreek" om zo'n foto hier te plaatsen al kan het hier niet zoveel kwaad met al die internethoolies. (op een paar na)
Dat zou in Nederland bij sommige wedstrijden ook kunnen hoor, supporters dan...quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:14 schreef Doc het volgende:
[..]
Of direct rondom...
In Engeland hoeven bij veel wedstrijden direct buiten het stadion de supporters niet gescheiden te worden en kunnen ze voor de wedstrijd vaak los door elkaar lopen. Daar hoef je dan ook geen bus-combi's en dergelijke onzin te halen.
Hier gaat dat ook komen.. lange stadionverboden en onvoorwaardelijke gevangisstraffen zijn ze nu al aan het doen, dat wordt alleen nog maar erger.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:28 schreef CategoryC het volgende:
Maarja in Engeland zijn ze volgens mij ook bezig met van de belachelijk hoge straffen uit te delen aan mensen die zich bij het voetbal misdragen of heb ik dat mis?
Zo zie je maar:geen woorden maar daden!quote:Op zaterdag 18 maart 2006 18:36 schreef CategoryC het volgende:
http://members.home.nl/fr(...)From%20Rotterdam.wmv
Kicke filmpie van Feyenoord, hoop Oldskool beelden!
Wat heeft dat met randverschijnselen te maken?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 19:21 schreef jorienvdherik het volgende:
http://members.home.nl/fr(...)-%20Neuzen%203-2.WMV
deze dan echt kippenvel
Is toch ook de waarheid.Je kunt 't wel ontkennen,maar dan hou je jezelf voor de gek.Vooral bij Feyenoord is dat zo.Die gasten hebben gewoon de grootste groep van NL en dat zal altijd wel zo zijn....quote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:38 schreef TC03 het volgende:
Ik krijg het idee dat het stoerdoenerij is altijd. Footbal_lad zei "voor elke oudere die stopt staan er vijf jongere klaar". Het komt altijd een beetje zielig over, alsof het een georganiseerde bende is die alle macht (of dat wil hebben) ofzo.
Dan nog is het zwaar offtopic..quote:Op zaterdag 18 maart 2006 20:17 schreef jorienvdherik het volgende:
omdat die op zelfde server staat
Alsof dat wekelijks gebeurd...quote:Op zondag 19 maart 2006 13:19 schreef VoreG het volgende:
Dat je een rivaliserende groep wilt neerhoeken kan ik nog voor een klein beetje inkomen, maar waarom een stad slopen
Gast,ga je naar Cambuur?Gerucht gaat dat 't leuk gaat worden.Jullie spelen tegen Cambuur,Feyenoord tegen Heerenveen.Die Rotterdammers hebben al hotelletjes geboekt en zijn van plan flink uit hun "dakkie" te gaan...Kan leuk worden....quote:
Let maar op dat de KNVB die wedstrijd 'n half uur vervroegd.Hetzelfde gaat gebeuren als die wedstrijd van jullie tegen PSV toch nog belangrijk word.Die gasten in Eindhoven doen 't nu al in hun broek voor 'n eventuele Rotterdamse invasie...quote:Op zondag 19 maart 2006 13:39 schreef Cart_man het volgende:
Lijkt me niet dat er ook maar iets gaat gebeuren als heel Nederland het nu al weet.
Nou poeh poehquote:Op zondag 19 maart 2006 13:42 schreef Aequabilitas het volgende:
Die gasten in Eindhoven doen 't nu al in hun broek voor 'n eventuele Rotterdamse invasie...
Dan moet je je wat duidelijker uitdrukken Haagse Harriequote:Op zondag 19 maart 2006 16:35 schreef Aequabilitas het volgende:
[..]
Ik heb 't over de lokale autoriteiten pik....
Halverwege wybrimalsdyltsje otmoeten ze elkaar?quote:Op zondag 19 maart 2006 13:38 schreef Aequabilitas het volgende:
[..]
Gast,ga je naar Cambuur?Gerucht gaat dat 't leuk gaat worden.Jullie spelen tegen Cambuur,Feyenoord tegen Heerenveen.Die Rotterdammers hebben al hotelletjes geboekt en zijn van plan flink uit hun "dakkie" te gaan...Kan leuk worden....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |