Dat zal het zijn.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:33 schreef Slayage het volgende:
[..]
Zou God dan toch gewoon bedacht zijn door de mens zelf?![]()
Nee hoor, dat komt waarschijnlijk doordat God ons een boodschap mee heeft gegeven in ons DNA, namelijk ''Jullie komen van mij en ooit zullen jullie weer terugkeren''.
Kijk, voor zo'n argumentatie heb ik dus meestal een half A4-tje nodig, minstensquote:Op woensdag 1 maart 2006 20:21 schreef Davitamon het volgende:
Nou, formuleer het eens in jullie eigen woorden..
De Koran is god's woord;
de Koran is niet god's woord;
of de Koran is ongeveer god's woord?
....
Pakken we die ook mee in het plaatje alleen kunnen die terugslaan. Dus dat past niet helemaal in het plaatje. Maar vermoed dat de Chinezen daar wat aan gaan doen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:35 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Je kunt het probleem ook oplossen door de VS te bombarderen ipv het middenoosten.
Sorry, we hebben je topic verneuktquote:Op woensdag 1 maart 2006 22:41 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Kijk, voor zo'n argumentatie heb ik dus meestal een half A4-tje nodig, minstens![]()
ja das een goeie enorm groot gedeelte radioactief met alle gevolgen vandien. om maar te zwijgen over de guerilla oorlogen die je dan wereldwijd gaat ontketenen. oh ja en niet te vergeten pakistan heeft ook nukes (dankzij nederlandquote:Op woensdag 1 maart 2006 22:33 schreef Megumi het volgende:
Kernrakketten intercontinentaal kunnen binnen zeven minuten elk doel ter wereld bereiken dus als de supermachten een beetje overleggen is het hele probleem met de islam en het christendom binnen zeven minuten opgelost. Doelen. Mekka en het Vaticaan in elk geval. In overleg Theran, en Bagdad. Eventueel de ICBM"s uitrusten met neutronenbomen uit culturele en humane overwegingen.
Welke argumentatie?quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:41 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Kijk, voor zo'n argumentatie heb ik dus meestal een half A4-tje nodig, minstens![]()
Metafysica.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:35 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Mwoh, het rationele wereldbeeld en de objectiviteit van 'de wetenschap' is allang door de wetenschap zelf weerlegd, 'feitelijk' zijn we allemaal gelovigen.![]()
Maar Pakistan is nu een bondgenoot van de VS. Dus het wordt wel voorbereid. Daarnaast heeft Pakistan aleen kernwapens met een dertig kilometer totale vernieteging kapaciteit.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:47 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja das een goeie enorm groot gedeelte radioactief met alle gevolgen vandien. om maar te zwijgen over de guerilla oorlogen die je dan wereldwijd gaat ontketenen. oh ja en niet te vergeten pakistan heeft ook nukes (dankzij nederland)
Idd, je moet je er verder ook niet druk om maken.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:51 schreef Mutant01 het volgende:
Van mij mogen niet-moslims aanvallen tot ze een ons wegen. Betekend niet dat ze daardoor gelijk krijgen in mijn ogen natuurlijk![]()
Die artikel is echt hilarisch. Heb em hier liggen. Ik weet niet of het te vinden is op internet.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:54 schreef -scorpione- het volgende:
"Hij neemt het op voor zijn collega-columnist Paul Frentrop, die in een opzienbarend artikel in 2001 betoogde dat er iets fundamenteel mis is met de islam en dat de Koran maar beter verboden kon worden omdat die in strijd is met de Nederlandse grondwet."
Haha, dat zou wat zijn. In ieder geval een interessante hypothese, maar ook weer vrij onzinnig aangezien het gewoon een stukje proza is en we in NL toch alles moeten kunnen schrijven en zeggen.
Een leeg kopje thee worden is denk ik het beste.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:51 schreef Mutant01 het volgende:
Van mij mogen niet-moslims aanvallen tot ze een ons wegen. Betekend niet dat ze daardoor gelijk krijgen in mijn ogen natuurlijk![]()
Dan zou het leuk zijn als ook de hele moslimwereld dit zou uitbannen, maar dat gebeurt niet. Het lijkt dus wel degelijk aan elkaar verbonden. Trouwens, religie en macht zijn ook altijd al aan elkaar gekoppeld. Religie heeft zelfs van alles te maken met macht en dan met name het controle/dwang aspect.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:57 schreef Ringo het volgende:
Ze hebben niets met moslims te maken behalve dat ze zichzelf moslim noemen. Dat laatste maakt de verwarring ook zo groot.
Kliene aanpassing.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:57 schreef Ringo het volgende:
Zeiktopic. Het begon hoopvol.
Welke obscure zingevingsrituelen mensen nodig hebben om de dag door te komen, het interesseert me geen biet. Als jij 5x per dag met je Grote Denkbeeldige Vriend wil kletsen en je voelt je daar gelukkig bij: prima.
Daar gaat het ook helemaal niet om. De OP ging over het islamisme, een giftige politieke beweging die de koran niet gebruikt als inspiratiebron maar als instrument voor machtsuitbreiding. Het gevaar zijn niet de moslims, maar de islamisten die in de moslim een potentiële aanhanger zien.
Islamisten roepen God aan als was-ie een reclamekreet en hun korancitaten zijn vuige marketingpraatjes.
Mensen die in een waarheid geloven hatenvrouwen vrijdenkers niet-gelovigen
kortom iedereen behalve zichzelf. Ze hebben niets met moslims te maken behalve dat ze zichzelf moslim noemen. Dat laatste maakt de verwarring ook zo groot.
Vandaar die aanhalingstekens, het gaat er om dat de claim op objectiviteit die nog vaak genoeg wordt gelegd in discussies tussen aanhangers van religies en a-religieuzen, een valse is.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:51 schreef Davitamon het volgende:
Daarnaast kun je 'de wetenschap' niet wetenschappelijk weerleggen.
Het lijkt inderdaad een tegenstelling, toch is het werk van postmoderne wetenschapsfilosofen als Kuhn, Feyerabend en Lyotard algemeen aanvaard, het gaat er niet om of er een objectieve waarheid is, maar wij mensen zijn fundamenteel niet in staat deze te kennen.quote:Immers, wat is de waarde van een wetenschappelijk weerlegging als wetenschap geen objectieve waarde heeft.
In elk geval kunnen we erkennen dat er niet een waarheid is. En volgens bepaalde niet westerse stromingen is dat wel degelijk te erkennen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 23:03 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad een tegenstelling, toch is het werk van postmoderne wetenschapsfilosofen als Kuhn, Feyerabend en Lyotard algemeen aanvaard, het gaat er niet om of er een objectieve waarheid is, maar wij mensen zijn fundamenteel niet in staat deze te kennen.
Fundamentalisten zijn consequent, in tegenstelling tot gematigden die in tegenstelling tot fundamentalisten wel degelijk in de gaten hebben dat er nogal wat beweerd wordt in de heilige teksten wat niet door de beugel kan. En daar vervolgens exegeses op los laten om tot het gewenste moreel acceptabele resultaat te komen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 19:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit is precies de gedachtengang van een Moslim fundamentalist, die zeggen ook namelijk ''De letter is het enige dat telt de rest is intervenieren in Goddelijk werk''.
Aangezien je alle Heilge boeken in de boekenkast wil zetten, vind ik het wel begrijpelijk, dat je ook de Islam op deze manier benaderd. Het is dan namelijk veel makkelijker om ze gedateerd te betitellen.
Is dat een fundamentele waarheid, dat wij mensen fundamenteel niet in staat zijn een objectieve waarheid te kennen?quote:Op woensdag 1 maart 2006 23:03 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad een tegenstelling, toch is het werk van postmoderne wetenschapsfilosofen als Kuhn, Feyerabend en Lyotard algemeen aanvaard, het gaat er niet om of er een objectieve waarheid is, maar wij mensen zijn fundamenteel niet in staat deze te kennen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |