abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35625465
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zou God dan toch gewoon bedacht zijn door de mens zelf?

Nee hoor, dat komt waarschijnlijk doordat God ons een boodschap mee heeft gegeven in ons DNA, namelijk ''Jullie komen van mij en ooit zullen jullie weer terugkeren''.
Dat zal het zijn.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_35625579
Nog steeds vet offtopic zeg.

[ Bericht 87% gewijzigd door Slayage op 01-03-2006 22:46:14 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_35625677
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:21 schreef Davitamon het volgende:
Nou, formuleer het eens in jullie eigen woorden..

De Koran is god's woord;
de Koran is niet god's woord;
of de Koran is ongeveer god's woord?

....
Kijk, voor zo'n argumentatie heb ik dus meestal een half A4-tje nodig, minstens
  woensdag 1 maart 2006 @ 22:43:10 #154
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_35625772
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:35 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Je kunt het probleem ook oplossen door de VS te bombarderen ipv het middenoosten.
Pakken we die ook mee in het plaatje alleen kunnen die terugslaan. Dus dat past niet helemaal in het plaatje. Maar vermoed dat de Chinezen daar wat aan gaan doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_35625813
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:41 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Sorry, we hebben je topic verneukt
  woensdag 1 maart 2006 @ 22:45:28 #156
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_35625875
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_35625926
Kwam net dit tegen een boekbespreking van God heeft gezegd. Terreur, tolerantie en de onvoltooide modernisering van de islam, van Hans Jansen.

Kent iemand dit boek, misschien?

http://www.let.uu.nl/~mar(...)God_heeft_gezegd.htm
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_35625967
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:33 schreef Megumi het volgende:
Kernrakketten intercontinentaal kunnen binnen zeven minuten elk doel ter wereld bereiken dus als de supermachten een beetje overleggen is het hele probleem met de islam en het christendom binnen zeven minuten opgelost. Doelen. Mekka en het Vaticaan in elk geval. In overleg Theran, en Bagdad. Eventueel de ICBM"s uitrusten met neutronenbomen uit culturele en humane overwegingen.
ja das een goeie enorm groot gedeelte radioactief met alle gevolgen vandien. om maar te zwijgen over de guerilla oorlogen die je dan wereldwijd gaat ontketenen. oh ja en niet te vergeten pakistan heeft ook nukes (dankzij nederland )
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_35626105
"hebben niet-moslims maar twee alternatieven: zich verdedigen of zelf moslim worden"

Precies, zo voel ik dat ook. Ik kies voor verdedigen dan maar en de beste verdediging is nogal eens de aanval. Dat wil niet zeggen dat ik hier mee bedoel dat elke moslim maar even aangevallen moet worden, maar wel dat de religie zelf ingedamd moet worden. Moslims die geen kwaad in de zin hebben en de koran ook niet als zodanig interpreteren zullen van mij ook geen last hebben.
pi_35626136
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:41 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Welke argumentatie?
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:35 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Mwoh, het rationele wereldbeeld en de objectiviteit van 'de wetenschap' is allang door de wetenschap zelf weerlegd, 'feitelijk' zijn we allemaal gelovigen.
Metafysica.

Daarnaast kun je 'de wetenschap' niet wetenschappelijk weerleggen. Immers, wat is de waarde van een wetenschappelijk weerlegging als wetenschap geen objectieve waarde heeft.
  woensdag 1 maart 2006 @ 22:51:34 #161
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_35626149
Post onzin. Maar het is wel te verwachten dat het eens gaat te gebeuren de VS en China en ook de voormalige USSR zijn bezig kleinere kernwapens te ontwikkelen en de roep daarom neemt sinds de opgang van het terrorisme nu toe. Had gehoopt dat we van het atoomspook af waren. Dus Meki dit kunnen de gevolgen zijn.
pi_35626163
Van mij mogen niet-moslims aanvallen tot ze een ons wegen. Betekend niet dat ze daardoor gelijk krijgen in mijn ogen natuurlijk
pi_35626300
"Hij neemt het op voor zijn collega-columnist Paul Frentrop, die in een opzienbarend artikel in 2001 betoogde dat er iets fundamenteel mis is met de islam en dat de Koran maar beter verboden kon worden omdat die in strijd is met de Nederlandse grondwet."

Haha, dat zou wat zijn. In ieder geval een interessante hypothese, maar ook weer vrij onzinnig aangezien het gewoon een stukje proza is en we in NL toch alles moeten kunnen schrijven en zeggen.
  woensdag 1 maart 2006 @ 22:55:50 #164
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_35626347
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:47 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ja das een goeie enorm groot gedeelte radioactief met alle gevolgen vandien. om maar te zwijgen over de guerilla oorlogen die je dan wereldwijd gaat ontketenen. oh ja en niet te vergeten pakistan heeft ook nukes (dankzij nederland )
Maar Pakistan is nu een bondgenoot van de VS. Dus het wordt wel voorbereid. Daarnaast heeft Pakistan aleen kernwapens met een dertig kilometer totale vernieteging kapaciteit.
pi_35626385
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:51 schreef Mutant01 het volgende:
Van mij mogen niet-moslims aanvallen tot ze een ons wegen. Betekend niet dat ze daardoor gelijk krijgen in mijn ogen natuurlijk
Idd, je moet je er verder ook niet druk om maken.
  woensdag 1 maart 2006 @ 22:57:17 #166
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35626393
Zeiktopic. Het begon hoopvol.

Welke obscure zingevingsrituelen mensen nodig hebben om de dag door te komen, het interesseert me geen biet. Als jij 5x per dag met je Grote Denkbeeldige Vriend wil kletsen en je voelt je daar gelukkig bij: prima.

Daar gaat het ook helemaal niet om. De OP ging over het islamisme, een giftige politieke beweging die de koran niet gebruikt als inspiratiebron maar als instrument voor machtsuitbreiding. Het gevaar zijn niet de moslims, maar de islamisten die in de moslim een potentiële aanhanger zien.
Islamisten roepen God aan als was-ie een reclamekreet en hun korancitaten zijn vuige marketingpraatjes.

Islamisten haten
  • vrouwen
  • vrijdenkers
  • niet-moslims

kortom iedereen behalve zichzelf. Ze hebben niets met moslims te maken behalve dat ze zichzelf moslim noemen. Dat laatste maakt de verwarring ook zo groot.
  • He's simple, he's dumb, he's the pilot.
    pi_35626406
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:54 schreef -scorpione- het volgende:
    "Hij neemt het op voor zijn collega-columnist Paul Frentrop, die in een opzienbarend artikel in 2001 betoogde dat er iets fundamenteel mis is met de islam en dat de Koran maar beter verboden kon worden omdat die in strijd is met de Nederlandse grondwet."

Haha, dat zou wat zijn. In ieder geval een interessante hypothese, maar ook weer vrij onzinnig aangezien het gewoon een stukje proza is en we in NL toch alles moeten kunnen schrijven en zeggen.
    Die artikel is echt hilarisch. Heb em hier liggen. Ik weet niet of het te vinden is op internet.
    -Rabia Al-Basri
      woensdag 1 maart 2006 @ 22:57:41 #168
    72545 Megumi
    Go Rin No Sho
    pi_35626411
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:51 schreef Mutant01 het volgende:
    Een leeg kopje thee worden is denk ik het beste.
    pi_35626599
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:57 schreef Ringo het volgende:
    Ze hebben niets met moslims te maken behalve dat ze zichzelf moslim noemen. Dat laatste maakt de verwarring ook zo groot.
    Dan zou het leuk zijn als ook de hele moslimwereld dit zou uitbannen, maar dat gebeurt niet. Het lijkt dus wel degelijk aan elkaar verbonden. Trouwens, religie en macht zijn ook altijd al aan elkaar gekoppeld. Religie heeft zelfs van alles te maken met macht en dan met name het controle/dwang aspect.
      woensdag 1 maart 2006 @ 23:02:08 #170
    72545 Megumi
    Go Rin No Sho
    pi_35626608
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:57 schreef Ringo het volgende:
    Zeiktopic. Het begon hoopvol.

Welke obscure zingevingsrituelen mensen nodig hebben om de dag door te komen, het interesseert me geen biet. Als jij 5x per dag met je Grote Denkbeeldige Vriend wil kletsen en je voelt je daar gelukkig bij: prima.

Daar gaat het ook helemaal niet om. De OP ging over het islamisme, een giftige politieke beweging die de koran niet gebruikt als inspiratiebron maar als instrument voor machtsuitbreiding. Het gevaar zijn niet de moslims, maar de islamisten die in de moslim een potentiële aanhanger zien.
    Islamisten roepen God aan als was-ie een reclamekreet en hun korancitaten zijn vuige marketingpraatjes.
    Mensen die in een waarheid geloven haten
  • vrouwen
  • vrijdenkers
  • niet-gelovigen

kortom iedereen behalve zichzelf. Ze hebben niets met moslims te maken behalve dat ze zichzelf moslim noemen. Dat laatste maakt de verwarring ook zo groot.
  • Kliene aanpassing.
      woensdag 1 maart 2006 @ 23:03:48 #171
    127507 LodewijkNapoleon
    Le Roi Est Mort
    pi_35626666
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 22:51 schreef Davitamon het volgende:
    Daarnaast kun je 'de wetenschap' niet wetenschappelijk weerleggen.
    Vandaar die aanhalingstekens, het gaat er om dat de claim op objectiviteit die nog vaak genoeg wordt gelegd in discussies tussen aanhangers van religies en a-religieuzen, een valse is.
    quote:
    Immers, wat is de waarde van een wetenschappelijk weerlegging als wetenschap geen objectieve waarde heeft.
    Het lijkt inderdaad een tegenstelling, toch is het werk van postmoderne wetenschapsfilosofen als Kuhn, Feyerabend en Lyotard algemeen aanvaard, het gaat er niet om of er een objectieve waarheid is, maar wij mensen zijn fundamenteel niet in staat deze te kennen.
      woensdag 1 maart 2006 @ 23:08:44 #172
    72545 Megumi
    Go Rin No Sho
    pi_35626840
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 23:03 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Het lijkt inderdaad een tegenstelling, toch is het werk van postmoderne wetenschapsfilosofen als Kuhn, Feyerabend en Lyotard algemeen aanvaard, het gaat er niet om of er een objectieve waarheid is, maar wij mensen zijn fundamenteel niet in staat deze te kennen.
    In elk geval kunnen we erkennen dat er niet een waarheid is. En volgens bepaalde niet westerse stromingen is dat wel degelijk te erkennen.
    pi_35626845
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 19:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dit is precies de gedachtengang van een Moslim fundamentalist, die zeggen ook namelijk ''De letter is het enige dat telt de rest is intervenieren in Goddelijk werk''.

Aangezien je alle Heilge boeken in de boekenkast wil zetten, vind ik het wel begrijpelijk, dat je ook de Islam op deze manier benaderd. Het is dan namelijk veel makkelijker om ze gedateerd te betitellen.
    Fundamentalisten zijn consequent, in tegenstelling tot gematigden die in tegenstelling tot fundamentalisten wel degelijk in de gaten hebben dat er nogal wat beweerd wordt in de heilige teksten wat niet door de beugel kan. En daar vervolgens exegeses op los laten om tot het gewenste moreel acceptabele resultaat te komen.
    En als je in staat bent om te oordelen over wat wel of niet moreel acceptabel is, waarom dan nog een heilig boek?
    pi_35626943
    Ik sluit me geheel aan bij Ringo
    pi_35626998
    quote:
    Op woensdag 1 maart 2006 23:03 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Is dat een fundamentele waarheid, dat wij mensen fundamenteel niet in staat zijn een objectieve waarheid te kennen?

Kortom; metafysisch drijfzand.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')