Thanks moet ik een keer opzoeken. Heb je niet toevallig een link ofzo, want ik heb Bukhari hier niet liggen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:48 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Onder deel van 'Bukhari', boek heet Tahajjud.
Ik zal terug komen de OP;quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We zitten nog altijd in POL, ik denk dat we maar terug moeten gaan naar de OP.
oh ja zoals je een poos geleden tegen mij zei. alleen heb jij 1 probleem jij beweerd dat mijn bronnen niet kloppen, maar als ik dan vraag om dat even aan te tonen dan krijg ik geen gehoor en moet ik maar een koran gaan kopen en de verschillen gaan zoeken.quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De dergelijke "geweldadige" teksten zijn gebaseerd op a) veldslagen uit het verleden b) gelden alleen in oorlogsperiodes en c) er zijn nadrukkelijk binnen de Koran ernstige limieten op het gebruik van geweld.
Geweld is altijd het laatste redmiddel, een regel is dat je bijv niemand mag aanvallen die jouw niet aanvalt, je mag nooit en te nimmer de agressor zijn.
Het gaat om islamisme, dat is een bepaalde stroming nog altijd. (oftewel wederom een interpretatie)quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:03 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Ik zal terug komen de OP;
Islamistisch totalitarisme is gebaseerd op absoluut goddelijk gezag. Dit goddelijke gezag wordt ontleend aan de koran en de hadith. Door enkele 'feiten' hieruit als totale onzin te bestempelen vervalt dit gezag..
Om weer uit te komen bij dezelfde vraag.
Bronnen betreffende wat? De bron is inderdaad de Koran. Is dat dan niet de beste bron als het om zaken betreffende de Islam zelf gaat? Het beste is inderdaad om een hard copy te kopen en dan te gaan lezen. Ik kan echter niet VOOR jouw gaan interpreteren. Ik kan je hoogstens MIJN interpretatie geven.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:05 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
oh ja zoals je een poos geleden tegen mij zei. alleen heb jij 1 probleem jij beweerd dat mijn bronnen niet kloppen, maar als ik dan vraag om dat even aan te tonen dan krijg ik geen gehoor en moet ik maar een koran gaan kopen en de verschillen gaan zoeken.
beetje de omgekeerde wereld maar das niet nieuw als het om de islam gaat...
http://www.skepticsannotatedbible.com/
ja en jij reageerd en ik reageer op jou. je kan natuurlijk ook gewoon zeggen waar het op staat en dat mijn bron wel klopt OF het tegendeel bewijzen. hoef je er niet omheen te kletsen hoorquote:Op woensdag 1 maart 2006 22:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat om islamisme, dat is een bepaalde stroming nog altijd. (oftewel wederom een interpretatie)
Als jij een betrouwbaardere vertaling weet hoor ik het graag. Maar in een bepaalde context kan de duivel dus wel in je oor urineren??quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
Thanks moet ik een keer opzoeken. Heb je niet toevallig een link ofzo, want ik heb Bukhari hier niet liggen.
Wat de Hadith betreft is het zo, dat als de Profeet iets zegt, dat het dan absolute waarheid is, tot op een gegeven moment iets wetenschappelijk onomstotelijk kan worden verworpen, maar met dit soort Hadiths gaat dat moeilijk.
Ik weet ook niet wat voor context het is en dat is ook belangrijk.
Hoe kan je nu zeggen of een bron klopt of niet als die bron zelf een bepaalde interpretatie eraan geeft. Als ik zeg dat hun interpretatie niet klopt, dan zeg jij "kom maar met bewijs". Dan zeg ik dat ik het zus en zo interpreteer en die anti-religie lui van skepticnogwatbible het dus kennelijk anders interpreteren. Het gaat hier dan om dezelfde hoofdbron, namelijk de Koran.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:09 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ja en jij reageerd en ik reageer op jou. je kan natuurlijk ook gewoon zeggen waar het op staat en dat mijn bron wel klopt OF het tegendeel bewijzen. hoef je er niet omheen te kletsen hoor![]()
reageer dan niet![]()
Wel knap dat ie tijdens die "epileptische aanvallen", zo helder dingen zaken kon beschrijven en vertellen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:11 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Als jij een betrouwbaardere vertaling weet hoor ik het graag. Maar in een bepaalde context kan de duivel dus wel in je oor urineren??
Schijnbaar waren die visioenen toch niet zo'n wonder, aangezien ze wetenschappelijk kunnen worden verworpen. De al-aanwezige had wellicht even andere dingen aan zijn hoofd tijdens de - wat we nu noemen - epileptische aanvallen (zoals beschreven in de hadith) van zijn profeet.
nog 1 keer de koran staat er LETTERLIJK op. en die teksten spreken voor zichzelfquote:Op woensdag 1 maart 2006 22:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe kan je nu zeggen of een bron klopt of niet als die bron zelf een bepaalde interpretatie eraan geeft. Als ik zeg dat hun interpretatie niet klopt, dan zeg jij "kom maar met bewijs". Dan zeg ik dat ik het zus en zo interpreteer en die anti-religie lui van skepticnogwatbible het dus kennelijk anders interpreteren. Het gaat hier dan om dezelfde hoofdbron, namelijk de Koran.
Ik het opgezocht.quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:48 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Onder deel van 'Bukhari', boek heet Tahajjud.
Wat jij zegt is in strijd met wat andere users alhier zeggen. Volgens hen spreken de teksten namelijk NIET voor zichquote:Op woensdag 1 maart 2006 22:15 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nog 1 keer de koran staat er LETTERLIJK op. en die teksten spreken voor zichzelf![]()
Ah, allah is gewoon een lolbroek.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik het opgezocht.
Volume 2, Book 21, Number 245:
Narrated 'Abdullah :
A person was mentioned before the Prophet (p.b.u.h) and he was told that he had kept on sleeping till morning and had not got up for the prayer. The Prophet said, "Satan urinated in his ears."
Dit lijkt me toch duidelijk beeldspraak. Over een man die niet kon opstaan voor het ochtend gebed.
Lof aan God, die mij via deze vitamine pil in contact heeft gebracht met Bukhari op het net![]()
Hoe dan ook back on topic.
of het zegt wat over mijn interpretatie vermogenquote:Op woensdag 1 maart 2006 22:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat jij zegt is in strijd met wat andere users alhier zeggen. Volgens hen spreken de teksten namelijk NIET voor zichJe bent dus in de minderheid wat betreft dat standpunt.
als dat zo was o jij wijze moslim, waarom kon je dat dan niet even duidelijk maken cq aanvullen met het missende deel??? ik denk dat er 2 mogelijkheden zijnquote:Afgezien daarvan de texten die jij toen gaf waren flarden uit de Koran, dus de texten op zichzelf klopten wel, maar er mist zeg maar nog een andere helft.
Het gaat over de Profeet rememberquote:
Opvallend hè, dat god zoveel menselijke vertrekken vertoont.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:25 schreef Slayage het volgende:
[..]
aangezien alle mensen op de aardbol humor errug hoog in het vaandel hebben. Net als rechtvaardigheid en liefde. Kan ik me wel voorstellen, dat God dat ook belangrijk vind.
+1 scherpquote:Op woensdag 1 maart 2006 22:28 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Opvallend hè, dat god zoveel menselijke vertrekken vertoont.
Niet zo gek, in een citaat van een mens.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:28 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Zou God dan toch gewoon bedacht zijn door de mens zelf?quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:28 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Of het zegt inderdaad wat over jouw interpretatie vermogen. Daar ga ik niet over oordelen. Fact is, dat ik had gezegd dat er heel veel stukken missen. Als ik al die stukken bij elkaar moet gaan rapen, zijn we 200 quotes verder. Misschien is er een soort van luiheid ontstaan, of een soort van " ja zeg, zoek het zelf maar uit" mentaliteit. Jij hebt je denkbeelden toch al paraat staan, of het nu positief of negatief is.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:24 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
of het zegt wat over mijn interpretatie vermogen![]()
[..]
als dat zo was o jij wijze moslim, waarom kon je dat dan niet even duidelijk maken cq aanvullen met het missende deel??? ik denk dat er 2 mogelijkheden zijn
1. het zou niets veranderen/aanvullen ten goede van de islam
2. het was stiekem toch correct
laatste reactie hierop btw
De maker van die site heeft geen theologie, grieks, hebreeuws of hermenetiek gestudeerd, gewoon goedkope propaganda dus.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:05 schreef GewoneMan het volgende:
beetje de omgekeerde wereld maar das niet nieuw als het om de islam gaat...
http://www.skepticsannotatedbible.com/
Ik weet niet hoe het met de Koran zit, maar behalve met vertalingen alleen, heb je ook te maken met hermeneutisch 'verstaan'quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:11 schreef Davitamon het volgende:
Als jij een betrouwbaardere vertaling weet hoor ik het graag. Maar in een bepaalde context kan de duivel dus wel in je oor urineren??
Mwoh, het rationele wereldbeeld en de objectiviteit van 'de wetenschap' is allang door de wetenschap zelf weerlegd, 'feitelijk' zijn we allemaal gelovigen.quote:Schijnbaar waren die visioenen toch niet zo'n wonder, aangezien ze wetenschappelijk kunnen worden verworpen. De al-aanwezige had wellicht even andere dingen aan zijn hoofd tijdens de - wat we nu noemen - epileptische aanvallen (zoals beschreven in de hadith) van zijn profeet.
Helaas zijn de supermachten (op China na) overwegend religieus. Maar het is zeker een humane oplossing Megumi, huldequote:Op woensdag 1 maart 2006 22:33 schreef Megumi het volgende:
Kernrakketten intercontinentaal kunnen binnen zeven minuten elk doel ter wereld bereiken dus als de supermachten een beetje overleggen is het hele probleem met de islam en het christendom binnen zeven minuten opgelost. Doelen. Mekka en het Vaticaan in elk geval. In overleg Theran, En bagdad. Eeventueel de ICBM"s uitrusten met neutronenbomen uit culturele en humane overwegingen.
Je kunt het probleem ook oplossen door de VS te bombarderen ipv het middenoosten.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:33 schreef Megumi het volgende:
Kernrakketten intercontinentaal kunnen binnen zeven minuten elk doel ter wereld bereiken dus als de supermachten een beetje overleggen is het hele probleem met de islam en het christendom binnen zeven minuten opgelost. Doelen. Mekka en het Vaticaan in elk geval. In overleg Theran, en Bagdad. Eventueel de ICBM"s uitrusten met neutronenbomen uit culturele en humane overwegingen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |