abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46049595
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:59 schreef Thorical het volgende:

[..]

Dat Wilders een vreemde is weet, een iedereen boven de 14 die een keer normaal heeft nagedacht.
Maar waar het geld van Milli Gurus en zelfs van Milli Gurus Duitsland vandaan komt?
En kom nou een keer niet aan met de gelovigen. Er zijn gewoon mensen die er meer agenda's op na houden.
waarom is het zo ondenkbaar, dat het van de gelovigen komt dan? de MG gemeenschap in amsterdam is redelijk groot, dus waarom zouden ze dat niet bijelkaar kunnen schrapen? ze zijn er al jaren mee bezig

daarnaast stamt milli gorus inderdaad uit een politieke partij, voorheen geleid door necmettin erbakan, waar tayyip erdogan ook een onderdeel van uitmaakte, die partij bestaat (saadet partisi) nog wel maar is zeer marginaal geworden en eigenlijk helemaal opgeslokt door de akp van erdogan die beide opgericht zijn in 2001

en de gedachtegoed van de partij van erbakan noemde/noemt men dus milli gorus

http://www.belgenet.com/parti/mnp.html

mijn broer had in die periode vrienden bij MG en hij zei dat de schisma best groot was
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_46050641
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:44 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat als dit betaald wordt door een of andere moslimorganisatie uit Saudie Arabië de overheid zich er vooral niet mee moet bemoeien?
Ik heb liever dat ze er een moskee mee bouwen dan dat ze het geld geven aan vage organisaties die er terrorisme me financieren.
pi_46050955
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:46 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik heb liever dat ze er een moskee mee bouwen dan dat ze het geld geven aan vage organisaties die er terrorisme me financieren.
heb je die docu gezien van de bbc, over die moskeeen die gefinancieerd worden door SA? pure terroristen kweek als je het mij vraagt
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_46052260
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

heb je die docu gezien van de bbc, over die moskeeen die gefinancieerd worden door SA? pure terroristen kweek als je het mij vraagt
Milli Görüs is geen frisse organisatie, maar ze hebben niks te maken met terrorisme. Dus als zij het geld opslorpen van een of andere arabier en dat omzetten in bakstenen.. Mijn zegen hebben ze.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:23:03 #155
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_46054880
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zou de PVV dit jaar de SP in gaan halen qua aantal kamervragen?
Ongetwijfeld wel qua aantal nuttige kamervragen
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_46057470
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:03 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

De islam kent zoveel stromingen dat het altijd wel een ongeorganiseerde zooitje blijft. Kijk maar eens in de islamitische landen hoe men elkaar afslacht. Hoop dat het niet besmettelijk is anders gaan ze elkaar hier ook afslachten met dat geradicaliseer. M.I. brengt het islamitisch geloof een lichtgeraakt aggressief volk voort waar tolerantie t.o.v. andere religies/ongelovigen practisch nihil is want HUN geloofswetten staan boven de heersende landswetten. Dat blijft nog wel een -tig jaar zo.
De moslims zullen zich eerst moeten organiseren willen ze een vuist kunnen maken in de westerse politiek en dan nog zullen ze een verlichting moeten doorlopen anders krijg je gehaaid geweldadige botsende culturen
en voordat ze fatsoenlijke wapens kunnen maken ze lopen op dat gebied ook nog minstens 50 jaar achter op het westen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_46057569
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:23 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Zou het echt? Ze kotsen een spervuur aan vragen uit over scheet in het land.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_46113919
Woningcorporatie wil bouw Westermoskee veilig stellen
AMSTERDAM - Woningcorporatie Het Oosten wil via de rechter de bouw van de omstreden Westermoskee in het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes veilig stellen. De instelling heeft daartoe bij de rechtbank in Amsterdam een kort geding aangespannen tegen Manderen BV, de beleggingsmaatschappij van de Turkse organisatie Milli Görüs. De zaak dient maandag. Dat heeft Het Oosten donderdag bekendgemaakt.

De woningcorporatie heeft de indruk dat Milli Görüs probeert de verlening van de bouwvergunning voor haar eigen gebedshuis te vertragen dan wel te voorkomen. Dat brengt het hele project in gevaar. Naast de moskee voorziet het project ook in de bouw van woningen, bedrijfsruimten en een parkeergarage. Het Oosten heeft daar al „enkele miljoenen” in geïnvesteerd. Dat geld moet als weggegooid worden beschouwd, als het project niet doorgaat, zei een woordvoerder van de woningcorporatie donderdag.

Afgelopen weekeinde onthulde KRO Reporter het bestaan van een geheim contract, waaruit blijkt dat het gebedshuis in handen komt van het Duitse hoofdkantoor van Milli Görüs in Keulen. Dat staat als uiterst conservatief bekend. De betrokken partijen, waaronder stadsdeel en woningcorporatie, hadden vorige zomer nog met de moskeevereniging Aya Sofya afgesproken dat de Westermoskee een geheel eigen van Keulen onafhankelijke koers zou varen.

Volgens de woordvoerder van Het Oosten moet de rechtszaak los worden gezien van deze kwestie, dat overigens vrijdag onderwerp is van een gesprek tussen betrokken partijen. telegraaf.nl
  donderdag 8 februari 2007 @ 18:27:19 #159
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46114010
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:23 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Voor degenen met de white=powerkettingkjes onder ons wel, ja.
pi_46114482
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 18:22 schreef Suko het volgende:
AMSTERDAM - Woningcorporatie Het Oosten wil via de rechter de bouw van de omstreden Westermoskee in het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes veilig stellen. De instelling heeft daartoe bij de rechtbank in Amsterdam een kort geding aangespannen tegen Manderen BV, de beleggingsmaatschappij van de Turkse organisatie Milli Görüs. De zaak dient maandag. Dat heeft Het Oosten donderdag bekendgemaakt.

De woningcorporatie heeft de indruk dat Milli Görüs probeert de verlening van de bouwvergunning voor haar eigen gebedshuis te vertragen dan wel te voorkomen. Dat brengt het hele project in gevaar. Naast de moskee voorziet het project ook in de bouw van woningen, bedrijfsruimten en een parkeergarage. Het Oosten heeft daar al „enkele miljoenen” in geïnvesteerd. Dat geld moet als weggegooid worden beschouwd, als het project niet doorgaat, zei een woordvoerder van de woningcorporatie donderdag.

Afgelopen weekeinde onthulde KRO Reporter het bestaan van een geheim contract, waaruit blijkt dat het gebedshuis in handen komt van het Duitse hoofdkantoor van Milli Görüs in Keulen. Dat staat als uiterst conservatief bekend. De betrokken partijen, waaronder stadsdeel en woningcorporatie, hadden vorige zomer nog met de moskeevereniging Aya Sofya afgesproken dat de Westermoskee een geheel eigen van Keulen onafhankelijke koers zou varen.

Volgens de woordvoerder van Het Oosten moet de rechtszaak los worden gezien van deze kwestie, dat overigens vrijdag onderwerp is van een gesprek tussen betrokken partijen. telegraaf.nl
wtf die wijkkan er toch ook komen zonder moskee
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_46122303
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 18:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wtf die wijkkan er toch ook komen zonder moskee
Zoals ik het lees en een beetje volg is het uiteindelijk verworden tot een centenkwestie, wat eenmaal aan geld reeds is gespendeerd moet er optimaal uitkomen. Citaat: "Het Oosten heeft daar al „enkele miljoenen” in geïnvesteerd. Dat geld moet als weggegooid worden beschouwd, als het project niet doorgaat, zei een woordvoerder van de woningcorporatie donderdag."
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:15:33 #162
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_46122423
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 18:22 schreef Suko het volgende:
.....
telegraaf.nl
Wat zijn de namen van degenen die bij "het oosten" aan de touwtjes trekken? Dan schrijven we die op voor als Wilders straks premier is.
pi_46122565
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:15 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Wat zijn de namen van degenen die bij "het oosten" aan de touwtjes trekken? Dan schrijven we die op voor als Wilders straks premier is.
Krijgen ze een symbool opgespeld en een eigen woonwijk?
pi_46123145
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:18 schreef MrJones het volgende:

[..]

Krijgen ze een symbool opgespeld en een eigen woonwijk?
Nee, een enkeltje naar de blanke top der duinen.
  donderdag 8 februari 2007 @ 22:36:25 #165
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_46123311
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:15 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Wilders premier Hij liep vandaag weer als eerste naar buiiten bij de pauze in de kamer, want dan ben je in beeld
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_46125069
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:36 schreef Againzender het volgende:

[..]

Wilders premier Hij liep vandaag weer als eerste naar buiiten bij de pauze in de kamer, want dan ben je in beeld
Hij wil gewoon in de reflectie van de camera kijken of zijn haar nog wel goed zit, mag dat niet ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_46164961
Overleg Oosten-Milli Görüs muurvast
Het overleg tussen woningcorporatie Het Oosten en het Turks-islamitische Milli Görüs over de Westermoskee heeft vrijdag niets opgeleverd. Geen van de partijen wil water bij de wijn doen. Het Oosten eist een liberale koers in de moskee. Milli Görüs wil geen inmenging van buitenaf in het beleid. Voorman Ugler Dag peinst er ook niet over om op te stappen. In het weekend wordt verder gepraat. Het Oosten wil volgende week naar de rechter om haar gelijk te halen. Een rechtszaak maakt de bouw van de Westermoskee zo mogelijk nog onwaarschijnlijker. AT5

Heb het gezien, die Voorman Ugler Dag komt bij mij over als een die-hard fundamentalist met een saus van arrogantie van hier tot Tokyo. Wat een eng mannetje. Maar het verontrustende is dat de gewone man (straat-interviewtjes) al tevreden is (ongeacht de te volgen koers kennelijk) dat deze man weg moet als hij de belemmering is voor de Westmoskee, want Ugler Dag ligt niet lekker. Hoopvol is dat de voormalige voorman Haci Karacaer (progressieve vleugel) ook weer in beeld kwam die er 7 jaar mee bezig is geweest, alhoewel ook hij discutabel is. Naar mijn menig moet die moskee er gewoon niet komen en bouw alleen woningen met alle voorzieningen, inclusief een soort van Cultureel Centrum met een gebedsruimte. Nu lijkt het een enorme prestigekwestie met allerlei foute mensen aan het roer.
pi_46165425
Als je spreekbuis Ugler heet heb je sowieso geen bestaansrecht.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_46215521
Nog steeds impasse bij Westermoskee
11-2-2007 Na een weekend vol van crisisoverleg is er nog steeds geen oplossing voor de impasse rond de Westermoskee. Woningbouwvereniging Het Oosten, stadsdeel de Baarsjes en Milli Gorus zijn wel nog steeds in overleg over de toekomst van de moskee. Het Oosten wil het project alleen hervatten als Milli Gorus een liberale koers gaat varen. Ook eist de woningcorporatie dat voorman Ucler Dag opstapt. Milli Gorus lijkt dat definitief niet te willen. Als de verschillende partners in het project er niet uitkomen stapt Het Oosten maandagmiddag naar de rechter. De moskee lijkt dan van de baan. AT5

Wel is er een besloten vergadering van Milli Gorus aan de gang om een compromis te vinden waarbij de positie van voorman Ucler Dag niet ter discussie staat, één van de eisen van Het Oosten, zo meldde AT5 verder.
pi_46235645
'Witte rook' uit de Westermoskee
12-2-2007 Woningcorporatie Het Oosten, moskeevereniging Aya Sofya/Milli Görüs en stadsdeel De Baarsjes praten ook na maandag verder over de Westermoskee. Het kort geding waarmee Het Oosten had gedreigd is van de baan. Over de inhoud van een (mogelijk) akkoord is nog niets bekend. Volgens zijn advocaat mag Milli Görüsvoorzitter Ucler Dag aanblijven. De woningcorporatie had willen eisen dat Milli Görüs zich aan de oorspronkelijke afspraken zou houden: een liberale koers. Voor voorman Dag was ook geen plaats meer. Het kort geding had het einde van het project betekend. Vorige week eiste Frank Bijdendijk, de directeur van Het Oosten, in een interview met AT5 nog dat Dag moest opstappen: Bekijk video AT5

En ze deden een plas en alles bleef zoals het was. Kortom, het gaat allemaal gewoon door.

[ Bericht 6% gewijzigd door Suko op 12-02-2007 14:13:07 ]
  maandag 12 februari 2007 @ 14:47:16 #171
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_46237847

Dhimmitude!
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  maandag 12 februari 2007 @ 14:47:58 #172
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_46237867
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:37 schreef Suko het volgende:
'Witte rook' uit de Westermoskee
Wat een katholieke uitdrukking.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_46237924
Ze doen er ook alles aan om die Moskee maar te plaatsen, wordt het stadsbestuur afgeperst of zo.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  FOK!fotograaf maandag 12 februari 2007 @ 14:59:10 #174
18921 freud
Who's John Galt?
pi_46238223
Het is toch ook discriminatie dat die mensen die moskee niet mogen bouwen? Nee zeggen tegen een dergelijk project riekt naar politieke oncorrectheid .

Wel jammer dat er zoveel in achterkamertjes weer wordt gerotzooit. Het is voor de buurt toch ook belangrijk dat zo'n fata morgana in je achtertuin komt? Vooral als er een radicale leer aangehangen wordt, kan ik me voorstellen dat je er niet blij mee bent. Het is namelijk ook een cultureel centrum, dus niet alleen op piektijden dat het druk is, maar regelmatiger omdat het ook hangplek is.

Triest dat het weer zo ondoorzichtig gebeurt.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_46238288
Nee, blaas de moskee af omdat er gelogen is, willen ze toch een moskee moeten ze nieuwe plannen indienen.
Dus gewoon doen zoals alle andere mensen behandeld worden.
Ik zeg dus niet dat er geen moskee mag komen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_46250473
Er is inmiddels een akkoord over de Westmoskee (AT5 noemt het een poldermoskee) maar die is voorlopig geheim, kort geding gaat dus niet door en die voorman mag gewoon blijven. AT5 meldde verder dat Het Oosten flink veel water bij de wijn heeft gedaan maar wát, hóe en waarom is dus niet bekend gemaakt.

Hier is te lezen hoe vóór GroenLinks is, citaat: "Fractievoorzitter Coos Hoebe: 'Het slagen van het project Westermoskee is van belang voor heel Amsterdam. Dit project moet gewoon doorgaan. Daarom wil GroenLinks aan burgemeester Cohen vragen om de regie van het project van het stadsdeel over te nemen en zich in te zetten om een Westermoskee te realiseren die past in het Amsterdamse integratiebeleid."

"De Westermoskee is een Amsterdams belang. Door de bekendmaking van de overeenkomst met de Duitse organisatie Milli Görüş heeft het project bovendien zelfs internationale aspecten gekregen."

Ik ga hier echt over m'n nek. Amsterdam zal nooit meer hetzelfde zijn, dat was al een tijdje aan het veranderen maar dit is voor mij the bloody limit. Lees ook de telegraaf. Die geheimzinnigheid staat me ook niks aan, bang voor reacties vanuit de bevolking soms??

[ Bericht 0% gewijzigd door Suko op 12-02-2007 21:31:08 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 13 februari 2007 @ 12:48:31 #177
18921 freud
Who's John Galt?
pi_46255881
quote:
Op maandag 12 februari 2007 21:11 schreef Suko het volgende:
Er is inmiddels een akkoord over de Westmoskee (AT5 noemt het een poldermoskee) maar die is voorlopig geheim, kort geding gaat dus niet door en die voorman mag gewoon blijven. AT5 meldde verder dat Het Oosten flink veel water bij de wijn heeft gedaan maar wát, hóe en waarom is dus niet bekend gemaakt.

Hier is te lezen hoe vóór GroenLinks is, citaat: "Fractievoorzitter Coos Hoebe: 'Het slagen van het project Westermoskee is van belang voor heel Amsterdam. Dit project moet gewoon doorgaan. Daarom wil GroenLinks aan burgemeester Cohen vragen om de regie van het project van het stadsdeel over te nemen en zich in te zetten om een Westermoskee te realiseren die past in het Amsterdamse integratiebeleid."

"De Westermoskee is een Amsterdams belang. Door de bekendmaking van de overeenkomst met de Duitse organisatie Milli Görüş heeft het project bovendien zelfs internationale aspecten gekregen."
Enige kwantificering over waarom de moskee zo belangrijk is, kon ik niet vinden. Weer lege retoriek van GL blijkbaar. Zijn er nu moslims die radeloos over straat dolen omdat alle moskeeen vol zitten? Ruikt een beetje naar mooi weer spelen van 'kijk ons een mooi voorover bukken voor de islamitische medemensch'. Nederland heeft al een mooi groot oosters bouwwerk. Staat in Kaatsheuvel, en wordt dagelijks ook goed bezocht, en daar wordt zeker geen haat gepredikt jegens andere mensen.
quote:
Ik ga hier echt over m'n nek. Amsterdam zal nooit meer hetzelfde zijn, dat was al een tijdje aan het veranderen maar dit is voor mij the bloody limit. Lees ook de telegraaf. Die geheimzinnigheid staat me ook niks aan, bang voor reacties vanuit de bevolking soms??
Ik geef je groot gelijk. Je doet alleen maar geheimzinnig als je weet dat de publieke opinie tegen je zal zijn, anders ben je als politiek figuur zeer snel publiek met dit soort dingen. Er trieste gang van zaken. En meneeer pappen-en-nathouden Cohen himself doet er blijkbaar alles aan om de moslims rustig te houden. Ik vraag me af of het anders zou zijn als de rest van nederland ook zo militant zou zijn als de moslims...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_46287936
Verdellen bemiddelt in Westermoskee
14-2-2007 Topambtenaar Arthur Verdellen gaat op verzoek van stadsdeel De Baarsjes als onderhandelaar optreden tussen woningcorporatie Het Oosten en de islamitische partijen die betrokken zijn bij de bouw van de Westermoskee. Verdellen moet in eerste instantie verschillende opties voor de realisatie van het project die nu ter tafel liggen te verkennen. Het stadsdeel ziet de Westermoskee en alles wat daarbij gebouwd moet gaan worden (woningen, bedrijfsruimten) op zich graag komen. Bindende voorwaarde is dat de moskee "een stevige verankering in de buurt" krijgt. AT5

Ja, zorg daar vooral voor: "een stevige verankering in de buurt" Een nooit meer weg te rammen beeldbepalende Islamistan in het eens zo mooie behoorlijk neutrale Amsterdam.
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:03:35 #179
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_46288762
quote:
Het slagen van het project Westermoskee is van belang voor heel Amsterdam. Dit project moet gewoon doorgaan. Daarom wil GroenLinks aan burgemeester Cohen vragen om de regie van het project van het stadsdeel over te nemen en zich in te zetten om een Westermoskee te realiseren die past in het Amsterdamse integratiebeleid."

ongelofelijk zeg hoe wil je integreren als je een fundamentalistisch religieus bolwerk plaats. deze club is naar turkse begrippen niet alleen islamitisch maar ook nationalistisch.

hoe kan je in Gods naam over integratie praten. gelukkig woon ik niet in de steden amsterdam, rotterdam en den haag.
mijn God zeg. laatste keer dat ik door den haag reed reed ik van noord naar zuid door een bepaalde wijk met een turkse vriend van mij we kwamen gewoon geen autochtoon tegen. zelfs mijn vriend die wel islamitisch is behoorlijk turks is dan ik stond er van te kijken.

de komst van zon moskee is het werk van linkse apen en religie fanaten. ik denk dat de gewone turken niet op zoiets zitten te wachten. bovendien zeer riskant mili gurus. niet alle turken zijn geinteresseerd in zo'n clubje met hun standpunten.

pure segregatie.
  woensdag 14 februari 2007 @ 11:08:05 #180
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46290295
quote:

Naïever dan GroenLinks bestaat gewoon niet.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  FOK!fotograaf woensdag 14 februari 2007 @ 11:21:03 #181
18921 freud
Who's John Galt?
pi_46290664
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:08 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Naïever dan GroenLinks bestaat gewoon niet.
Ze hebben toch gelijk? Door deze inmenging heeft het inderdaad een internationaal karakter gekregen. Wat is hier naief aan?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  woensdag 14 februari 2007 @ 11:32:52 #182
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46291004
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:21 schreef freud het volgende:

[..]

Ze hebben toch gelijk? Door deze inmenging heeft het inderdaad een internationaal karakter gekregen. Wat is hier naief aan?
Ten eerste betreft het geen vrijwillige bekendmaking van de overeenkomst. Ten tweede is hierdoor niet bekend welke gevolgen dat voor de moskee heeft en welke richting de moskee op wil. Ten derde staat die organisatie in enkele landen niet als een organisatie bekend die een positieve bijdrage levert aan een gezamenlijke samenleving (in Duitsland is Milli Görüş bijvoorbeeld verboden), dus ik zie het positieve niet van de internationale aspecten.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_46292074
Amsterdam staat allang al op 'de kaart.' Daar hebben we geen enorme moskee/kerk voor nodig. Scheiding van kerk en staat, weten we dat nog wel? Bouw dan een internationaal ontmoetingscentrum, wat is daar moeilijk aan? Ik word hier heel ordinair van, heb zin om enorm te vloeken, heb nog meer rare gedachten maar ik hou me maar in, ben netjes opgevoed.
pi_46931153
Turken beschuldigen Milli Görüs van verduistering
(Novum) - Voormalige sympathisanten van de Turks islamitische vereniging Milli Görüs hebben bezwaar aangetekend tegen de bouw van de Amsterdamse Westermoskee. Zij beschuldigen het bestuur van zwartgeldpraktijken en verduistering, schrijft de Volkskrant maandag. De moskee, waarvan de bouw vorig jaar begon in stadsdeel De Baarsjes, moet in de plaats komen van een oude garage. Deze deed jaren dienst als gebedsruimte maar ook als 'illegaal wisselkantoor en ruimte voor duistere bedrijfjes', zo staat in de klacht die is ingediend bij het stadsdeel.

De 'duistere bedrijfjes' zouden zogenoemde groene fondsen in Turkije zijn waarbij de kleur staat voor de islamitische vlag. Tijdens de gebedsdiensten gaven mensen voor in totaal vele miljoenen euro's in contanten. In ruil daarvoor kregen ze deelnemersbewijzen in beleggingsfondsen die zouden moeten leiden tot veertig procent rendement. De belofte kwam echter nooit uit en vele honderden Turkse families zijn naar de 'rand van de afgrond gedreven', zegt El Uzel, voorzitter van de Turkse stichting Turkeli. trouw.nl Artikel in de Volkskrant. < "Voorzitter Öner Hamurcu van Milli Görüs Nederland laat weten op geen enkele vraag te reageren."

[ Bericht 5% gewijzigd door Suko op 05-03-2007 08:07:09 ]
pi_46932401
Henk van Waveren, tot april vorig jaar namens de PvdA elf jaar lang stadsdeelvoorzitter van De Baarsjes: ‘Ik heb al die jaren nooit goed zicht gekregen op de financiële handel en wandel van Milli Görüs, al viel het me wel op dat hun hoofdkantoor in stadsdeel Osdorp veel weg had van een beleggingskantoor. Maar mij ging het altijd om integratie, en de belangrijke rol die hun gemeenschap en hun moskee in ons stadsdeel daarbij zouden kunnen spelen.’

Dat verzin je toch niet Gewoon opdoeken die hele moskee. Fraude, verduistering, banden met een terroristische organisatie maar nee we gaan gewoon door met bouwen en achteraf je dan eens afvragen waarom er negatief tegen moslims aangekeken worden. Door dit soort gevallen dus Er een complete teringzooi van maken maar toch je moskee krijgen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 5 maart 2007 @ 09:45:01 #186
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_46932433
nou laten we hopen dat dit dan een begin is met de afbouw van de westermoskee. turken moeten niet in moskeeen hangen en hopen dat allah hen steurnt maar zelf er iets van maken.

laat de arabieren daar maar naar elkaars gemekker luister zodat ze laag aan de grond blijven.
pi_46932488
quote:
Op maandag 5 maart 2007 07:23 schreef Suko het volgende:
(Novum) - Voormalige sympathisanten van de Turks islamitische vereniging Milli Görüs hebben bezwaar aangetekend tegen de bouw van de Amsterdamse Westermoskee. Zij beschuldigen het bestuur van zwartgeldpraktijken en verduistering, schrijft de Volkskrant maandag. De moskee, waarvan de bouw vorig jaar begon in stadsdeel De Baarsjes, moet in de plaats komen van een oude garage. Deze deed jaren dienst als gebedsruimte maar ook als 'illegaal wisselkantoor en ruimte voor duistere bedrijfjes', zo staat in de klacht die is ingediend bij het stadsdeel.

De 'duistere bedrijfjes' zouden zogenoemde groene fondsen in Turkije zijn waarbij de kleur staat voor de islamitische vlag. Tijdens de gebedsdiensten gaven mensen voor in totaal vele miljoenen euro's in contanten. In ruil daarvoor kregen ze deelnemersbewijzen in beleggingsfondsen die zouden moeten leiden tot veertig procent rendement. De belofte kwam echter nooit uit en vele honderden Turkse families zijn naar de 'rand van de afgrond gedreven', zegt El Uzel, voorzitter van de Turkse stichting Turkeli. trouw.nl Artikel in de Volkskrant. < "Voorzitter Öner Hamurcu van Milli Görüs Nederland laat weten op geen enkele vraag te reageren."
Mooi zo bij fraude moet de rechter gewoon ingrijpen, daar kunnen Groenlinks en het andere linkse tuig dan ook niks meer aan veranderen.
pi_46932623
Hmm... die zogenaamde 'groene' fondsen zijn wel kwalijk inderdaad. In de praktijk bleken die meestal weinig meer dan pyramide plannen waarmee goedgelovigen geld uit de zak werd geklopt.
pi_46932777
quote:
Op maandag 5 maart 2007 09:55 schreef HiZ het volgende:
Hmm... die zogenaamde 'groene' fondsen zijn wel kwalijk inderdaad. In de praktijk bleken die meestal weinig meer dan pyramide plannen waarmee goedgelovigen geld uit de zak werd geklopt.
Dan neem ik aan dat jij het er mee eens bent dat dat tuig dus geen moskee mag krijgen.
pi_46932844
Ben wel benieuwd wie er opgepakt gaat worden voor dit piramidespel.
pi_46932903
quote:
Op maandag 5 maart 2007 07:23 schreef Suko het volgende:

Krijg je er van als je je in Duitse handen laat komen
pi_46932938
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:02 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Dan neem ik aan dat jij het er mee eens bent dat dat tuig dus geen moskee mag krijgen.
Als bewezen is dat ze oplichters zijn begrijp ik sowieso niet dat mensen willen bidden in een gebouw dat met besmet geld is gebouwd. Maar voor de rest interesseert het me geen donder wie waar een moskee bouwt. Het enige wat ik wel hoop is dat ze ooit eens ophouden met die spuuglelijke Nederlands-Mediterrane mengstijl in polyester en muliplex die je nu vaak ziet. Daarnaast verwacht ik van de Nederlandse overheid dat ze optreedt tegen groeperingen die zich bezighouden met illegale activiteiten onder het mom van een kerkgenootschap.
pi_46933020
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:11 schreef HiZ het volgende:

[..]

Als bewezen is dat ze oplichters zijn begrijp ik sowieso niet dat mensen willen bidden in een gebouw dat met besmet geld is gebouwd. Maar voor de rest interesseert het me geen donder wie waar een moskee bouwt. Het enige wat ik wel hoop is dat ze ooit eens ophouden met die spuuglelijke Nederlands-Mediterrane mengstijl in polyester en muliplex die je nu vaak ziet. Daarnaast verwacht ik van de Nederlandse overheid dat ze optreedt tegen groeperingen die zich bezighouden met illegale activiteiten onder het mom van een kerkgenootschap.
Dat hoop ik idd ook Al is het wat dat betreft erg jammer want het zou geloof ik de eerste moskee in Nderland worden met een goed ontwerp en een kwalitafief goede uitwerking daarvan, en dan ook nog eens goed passend in de omgeving.
  maandag 5 maart 2007 @ 19:40:40 #194
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46952238
quote:
'Milli Görüs centrum Turkse zwartgeldzwendel'
Jarenlang zou de moskee van de Turks-islamitische organisatie Milli Görüs in het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes zijn gebruikt als illegaal wisselkantoor en als verkooppunt van frauduleuze islamitische beleggingsfondsen. Turkse Nederlanders zouden miljoenen zijn kwijtgeraakt.

Oud-aanhangers van Milli Görüs hebben vorige week bezwaar aangetekend tegen de bouwvergunning voor de Westermoskee die Milli Görüs wil bouwen op de plaats van de oude moskee, schrijft de Volkskrant maandag.

Islamitische fondsen
Volgens de tegenstanders van de Westermoskee deed de oude moskee dienst als wisselkantoor en werd de ruimte gebruikt door 'duistere bedrijfjes' waar Turkse Nederlanders konden beleggen in 'islamitische fondsen' met rendementen van 40 procent.

Grote delen van het ingelegde geld is verdwenen. 'Hierdoor zijn honderden Turkse families naar de rand van de afgrond gedreven,' zegt El Uzel, voorzitter van de Turkse stichting Turkeli, in de krant.

Imam
De imam zou moskeegangers hebben aangespoord om geld in te leggen in de fondsen, die voor de invoering van de euro om Duitse marken zouden hebben gevraagd die in de moskee konden worden gekocht. Na de invoering van de euro moesten Turkse beleggers dollars kopen om in te kunnen stappen. Turkse families zouden bij reguliere banken geld hebben geleend om te kunnen beleggen in de Milli Görüs-fondsen.

Voor een groep oud-aanhangers van Milli Görüs zijn de praktijken reden om bezwaar te maken tegen de bouw van de Westermoskee, de nieuwe Turkse moskee die het bewijs moest worden van de integratie van Turkse gastarbeiders in Nederland. Inmiddels is de liberale leiding van Milli Görüs in Nederland en de nieuw te bouwen Westermoskee door het Duitse hoofdkantoor afgezet. Daardoor is de bouw van de moskee onzeker geworden.

'Ik heb al die jaren nooit goed zicht gekregen op de financiële handel en wandel van Milli Görüs, al viel het me wel op dat hun hoofdkantoor in Osdorp veel weg had van een beleggingskantoor. Maar mij ging het altijd om integratie, en de belangrijke rol die hun gemeenschap en hun moskee in ons stadsdeel daarbij zouden kunnen spelen,' reageert Henk van Waveren, tot vorig jaar april PvdA-stadsdeelvoorzitter in De Baarsjes, in de krant.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46952716
@ Martijn_77, jouw bericht lijkt wel erg veel op wat ik eerder heb gepost: Turken beschuldigen Milli Görüs van verduistering Naast deze gebeurtenissen zijn er nog meer bezwaren om de bouw van de Westmoskee voort te zetten: "Buiten de klacht over het financiële wanbeleid, hebben acht andere personen bezwaar aangetekend tegen de bouw van de Westermoskee. Dat zijn bijvoorbeeld omwonenden die bang zijn voor geluidsoverlast van de moskee." parool.nl
  maandag 5 maart 2007 @ 21:40:45 #196
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_46957198
Zag vanavond op AT5 dat veel turken geld geleend hebben om de bouw te kunnen financieren en nu blijkt het geld verdwenen te zijn bij milli gorus...

Wat ontzettend zonde; het ontwerp is werkelijk prachtig!

Ik wacht op ingrijpen van GL zodat dit prachtige architectonische hoogstandje alsnog volledig door de overheid gefinanciert kan worden. Plus een saneringsregeling voor onze gedupeerde medelanders anders blijft het terrein ook de komende twaalf jaar braak liggen.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_46957687
quote:
Op maandag 5 maart 2007 21:40 schreef hace_x het volgende:
Ik wacht op ingrijpen van GL zodat dit prachtige architectonische hoogstandje alsnog volledig door de overheid gefinanciert kan worden. Plus een saneringsregeling voor onze gedupeerde medelanders anders blijft het terrein ook de komende twaalf jaar braak liggen.
Ben je wel helemaal lekker?

Wil je hier echt de Nederlandse belastingbetaler voor op laten draaien?
Sorry hoor, ik vind het erg voor de gedupeerde, maar ik wens er geen cent aan te betalen.

Dan maar 12 jaar braak!
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_46958190
Wat is er mis met een eventueel te bouwen internationaal ontmoetings(cultureel)centrum, daar kan toch niemand wat tegen hebben? Voor elk wat wils. Zijn we van al dat gezeik af en voldoet dit óók aan het streven van Amsterdam als voorbeeld van een multicultureel Metropool. "Samen werken, samen leven" Past goed in deze slogan...
  maandag 5 maart 2007 @ 22:27:35 #199
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_46959234
Die Mokee komt er toch wel, dan is alles best zo.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_46959486
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Die Mokee komt er toch wel, dan is alles best zo.

²
Om je vervolgens over 5 jaar af te vragen hoe het toch komt dat de publieke opinie zicht zo tegen moslims heeft gekeerd en je afvragen hoe het toch komt dat Wilders opeens 15 zetels heeft gehaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')