Sja, dan hadden we maar met zijn allen wel de rotbaantjes moeten vervullen in de jaren zestig en zeventig. De Marokkanen en Turken zijn hierheen gehaald, omdat we voor die baantjes te beroerd waren, of simpelweg niet harder konden werken om na-oorlogs Nederland erbovenop te helpen (en we dus sowieso extra mensen nodg hadden).quote:mooi of niet mooi, die troep hoort niet in het westen thuis
En Spanje hoort zeker niet bij het westen, daar hoort het zeker wel thuis hoor. Maar goed, ik begrijp wat je bedoeld.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:22 schreef retep1 het volgende:
mooi of niet mooi, die troep hoort niet in het westen thuis
Dat zijn inderdaad geen westerse godsdiensten. Maar die lopen ook weer geen 5 eeuwen achter.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:04 schreef Andromache het volgende:
[..]
Sja, dan hadden we maar met zijn allen wel de rotbaantjes moeten vervullen in de jaren zestig en zeventig. De Marokkanen en Turken zijn hierheen gehaald, omdat we voor die baantjes te beroerd waren, of simpelweg niet harder konden werken om na-oorlogs Nederland erbovenop te helpen (en we dus sowieso extra mensen nodg hadden).
Of wil jij zeggen dat jij wel trek hebt in twee banen naast elkaar? Ik wacht eigenlijk ook nog even op een veroordeling jouwerzijds van het jodendom, het hindoeisme, boeddhisme etc. etc. Want ja, dat zijn immers ook geen westerse godsdiensten!
Djeez, hoe ongenuanceerd kun je zijn.![]()
leg uit.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 16:22 schreef retep1 het volgende:
mooi of niet mooi, die troep hoort niet in het westen thuis
of leg jij het eens uit?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:09 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
En Spanje hoort zeker niet bij het westen, daar hoort het zeker wel thuis hoor. Maar goed, ik begrijp wat je bedoeld.
Eh, zullen we voor de duidelijkheid even stellen dat het Jodendom het Christendom als afsplitsing heeft en dat vervolgens de Islam weer een afsplitsing is van dezelfde stam die sterk beïnvloed is door het Christendom. Je kunt de Islam nauwelijks begrijpen als je niet ook overweegt welke discussies er binnen het Christendom woedden ten tijde van het ontstaan van de Islam.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:04 schreef Andromache het volgende:
... Ik wacht eigenlijk ook nog even op een veroordeling jouwerzijds van het jodendom,... ook geen westerse godsdiensten!
Niemand die iets zegt over Kerken of Synagoge´squote:Op woensdag 1 maart 2006 21:36 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat is een kat die ritueel verkracht wordt. althans zo klinkt het![]()
hoeveel jihad strijders kunnen er in die moskee![]()
![]()
Inderdaad, dat heel Europa uiteindelijk is gekerstend neemt niet weg, dat het een import religie is net als de Islam.quote:Op zondag 5 maart 2006 13:08 schreef HiZ het volgende:
Jodendom, Christendom en Islam horen hier in Europa allemaal evenveel of even weinig thuis.
Ze staan ook in de VS hoor.quote:Op maandag 6 maart 2006 02:31 schreef StefanP het volgende:
Het interesseert me niet hoe dat ding er uit ziet (hoewel dit waarschijnlijk wel beter is dan zo'n smerig lelijk gebouw dat je elders ziet), het hoort er gewoon niet thuis. Punt. Die moskee had nooit gebouwd mogen worden, net zoals de rest. Dat geloof hoort niet in de EU thuis, laat staan in NL. De tolerantie die wij hen geven is heus niet wederzijds hoor.
Dit is in De Baarsjes inderdaadquote:Op maandag 6 maart 2006 13:11 schreef bacon_264 het volgende:
Ik vind de moskee erg goed in de omgeving passen, bovendien zijn er niet eens zoveel uitgesproken moskeeën in Nederland. Meestal blijft het bij gehuurde kantoren e.d. Is dit de moskee die nu in de Baarsjes komt te staan of ligt de Baarsjes heel ergens anders?
Nouja de meeste hebben wel een karakteristieke koepel en een minaret. Maar het klopt wel dat er wat variatie in moskeebouw zit. Zeker bij Turkije inderdaad, zie je nog heel veel Byzantijnse invloeden, met al die ronde koepels en ramen.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:11 schreef bacon_264 het volgende:
Die dunne minaret komt denk ik vooral door de Turkse achtergrond. Ik ben zelf 1 keer in Turkije geweest en ik had het idee dat ieder land zo een beetje zijn eigen typische moskeeënbouw heeft. Maar dat kan ik verkeerd hebben, weet Triggershot dit misschien?
Die bovenste twee heb ik gezien ja, en tevens een Syrische moskee die Marokko "cadeau" is gedaan. Heel appart.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Nouja de meeste hebben wel een karakteristieke koepel en een minaret. Maar het klopt wel dat er wat variatie in moskeebouw zit. Zeker bij Turkije inderdaad, zie je nog heel veel Byzantijnse invloeden, met al die ronde koepels en ramen.
Vergelijk bijvoorbeeld zowel de Westermoskee als de Suleyman (blauwe) moskee (de eerste is denk ik geinspireerd op de bouwstijl van de tweede)
[afbeelding]
met een Oost-Orthodoxe kerk
[afbeelding]
In de Arabische wereld zouden ze de koepel wat puntiger uit laten lopen, en de minaret inderdaad wat prominenter maken. Ook is de koepel dan gevestigd op een veel 'simpelere' onderkant, meestal vierkant of langwerper.
[afbeelding]
(de voorheen imam ali moskee)
Nouja en in Afrika lijkt het er helemaal niet meer op:
[afbeelding].
Dan hoop ik daar eens te mogen kijken als dat toegestaan is van hen. Enig idee ook hoeveel mensen erin gaan? En of die vrouwen en mannen ook in 1 ruimte verblijven, dat is niet gebruikelijk volgens mij.quote:
Misschien wel jaquote:Op maandag 6 maart 2006 13:46 schreef bacon_264 het volgende:
[..]
Erg grappig om te zien, misschien wordt het inderdaad dan weleens tijd dat Nederland zijn eigen design moskeeën krijgt
quote:Westermoskee in Duitse handen
Hilversum, 4 februari 2007
De Westermoskee in Amsterdam komt in handen van het Duitse hoofdkantoor van de Turks-islamitische organisatie Milli Görüs. Dat staat in een geheim contract, dat in het bezit is gekomen van het televisieprogramma Reporter. Het bestuur van het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes en de bij de bouw betrokken woningbouwvereniging Het Oosten hadden met de Turkse gemeenschap afgesproken dat de Westermoskee “onafhankelijk” zou blijven van Milli Görüs in Keulen. Het Europese hoofdkantoor staat te boek als een conservatieve organisatie. Onder zware druk van dit hoofdkantoor moest de Nederlandse afdeling van Milli Görös in 2005 een contract ondertekenen waarin op korte termijn de aandelen van de Westermoskee aan Duitsland worden overgedragen.
Vorig jaar zomer ondertekenden vertegenwoordigers van de Turkse gemeenschap in Amsterdam een convenant, waarin ze beloofden dat ze hun aandelen in de nieuw te bouwen moskee niet zouden overgedragen aan Milli Görüs in Duitsland. Dat gebeurde op uitdrukkelijk verzoek van het stadsdeel en de woningbouwvereniging die bang waren dat het Europese hoofdkantoor zich te veel zou bemoeien met de gang van zaken in de moskee. De Nederlandse afdeling van de Turks-islamitische organisatie geldt als vooruitstrevend en op integratie gericht. Het hoofdkantoor in Keulen vaart een meer behoudende, nationalistische koers.
In de overeenkomst met het stadsdeel en Het Oosten “garandeert” de Turkse gemeenschap dat de Westermoskee “financieel, juridisch en mentaal” onafhankelijk zal blijven ten opzichte van Milli Görüs Duitsland, en dat de aandelen van de moskee “niet vervreemd” zullen worden.
Het documentaireprogramma Reporter van de KRO meldt in de uitzending van vanavond (Nederland 3, 22.15 uur) dat het herenakkoord uit 2006 geen enkele waarde heeft, omdat de aandelenoverdracht aan Duitsland al een jaar eerder is beklonken in een geheim contract.
Het contract met het Duitse hoofdkantoor is ondertekend door Üzeyir Kabaktepe, een Turkse Nederlander die tot oktober vorig jaar directeur was van beleggingsmaatschappij Manderen BV. Dit bedrijf coördineert de bouw van de Westermoskee en beheert ook de aandelen van het miljoenenproject. Kabaktepe zegt in Reporter dat hij in november 2005 in Keulen werd ontboden, waar hij door het hoofdbestuur “geestelijk onder druk” werd gezet om het contract te ondertekenen. “Tegen al m’n geweten in, maar ik stond met mijn rug tegen de muur.”
Al eerder waren er aanwijzingen dat het Europese hoofdkantoor van Milli Görüs de greep op de Nederlandse afdeling van organisatie wilde verstevigen. In het voorjaar van 2006 werd het voltallige bestuur van Milli Görüs Noord Nederland door Keulen aan de kant geschoven en vervangen door bestuurders die de goedkeuring van het hoofdkantoor hadden. De directeur van Milli Görüs Noord Nederland, Haci Karacaer, diende zijn ontslag in na de coup.
Voor het stadsdeelbestuur en de woningbouwvereniging, die al jaren nauw betrokken zijn bij het bouwproject, was de Duitse machtsoverame aanleiding om de toekomstige gebruikers van het gebedshuis een convenant voor te leggen, waarin de onafhankelijke positie van de moskee wordt benadrukt. Nu wordt duidelijk dat het ondertekenen van het convenant met het lokaal bestuur een schijnvertoning was.
De voorzitter van het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes, Arko Verburg - hij was een van de mede-ondertekenaars van het herenakkoord uit de zomer van 2006 - zegt in de uitzending van Reporter dat hij het contract met het Duitse hoofdkantoor niet eerder onder ogen heeft gehad.
Dit is natuurlijk niet geheel tegen de verwachting in natuurlijk. Tegen ongelovigen mag nu eenmaal straffeloos gelogen worden.quote:
En de VS behoren toe aan de indianen en australie aan de aboriginals.quote:Op maandag 6 maart 2006 02:31 schreef StefanP het volgende:
Het interesseert me niet hoe dat ding er uit ziet (hoewel dit waarschijnlijk wel beter is dan zo'n smerig lelijk gebouw dat je elders ziet), het hoort er gewoon niet thuis. Punt. Die moskee had nooit gebouwd mogen worden, net zoals de rest. Dat geloof hoort niet in de EU thuis, laat staan in NL. De tolerantie die wij hen geven is heus niet wederzijds hoor.
Zo'n beetje iedere reportage, ieder verhaaltje wat weer naar buiten komt alles wijst in de richting van een islam-invasie waarmee men Europa wil onderwerpen. En nog steeds zijn er mensen die het ontkennen en nog steeds wordt er geen enkele actie tegen ondernomen. Tot het te laat is natuurlijk.quote:Op maandag 5 februari 2007 12:05 schreef Suko het volgende:
En als we het hebben over tolerantie: moslims verwijten 'ons' te discrimineren maar feit is wel dat kerken in Islamistische landen onopvallend aanwezig 'mogen' zijn: zoals Onsy Alber, pastor van de Arabische Evangelische kerk in Dubai vertelde, en vervolgens niet meer op vragen inging, zoals waarom er geen klokken in de kerk hingen en waarom zo afgelegen en nauwelijks als kerk te herkennen...het interview stopte abrupt.
Overigens werd in Reporter gemeld dat Nederlandse kerken nu niet meer hun gebouwen verkopen aan organisaties die daar mogelijk een moskee willen bouwen.
Onderwerpen is natuurlijk bullshit, want dat lukt namelijk geen enkele religie. Meer invloed krijgen okay, maar onderwerpen moet ik toch wel even om lachen.quote:Op maandag 5 februari 2007 15:04 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Zo'n beetje iedere reportage, ieder verhaaltje wat weer naar buiten komt alles wijst in de richting van een islam-invasie waarmee men Europa wil onderwerpen. En nog steeds zijn er mensen die het ontkennen en nog steeds wordt er geen enkele actie tegen ondernomen. Tot het te laat is natuurlijk.
Ik heb een groot deel van het programma zojuist in de herhaling gezien en ik word er niet vrolijk van, echt niet. Het bevestigt alleen datgene waar ik al jaren bang voor ben: de islamisering van Nederland. Met het uitzenden van dit programma is maar weer gebleken dat deze trend al véél verder is dan onze regering (wil) we(e)t(en) en er wordt gewoon NIETS aan gedaan. De miljoenen van de radicale sjeiks doen al het werk en Nederland staat erbij, kijkt ernaar en durft er niets aan te doen.quote:Op maandag 5 februari 2007 11:35 schreef Suko het volgende:
Ik heb Reporter ook gezien en was toch weer tamelijk geschokt. Ook de financiering van moskeën vanuit Islamitiesche landen, met name Dubai, is zeer verontrustend, met name het gemak waarmee de knip wordt opengetrokken (geld zat) want men is stellig van mening dat Europa geislamiseerd moet worden, de roep daartoe (ook om moslim te worden) is groot. Een Sjeik zei dat de samenwerking met de Nederlandse overheid heel goed is en ook met De Rotterdamse Burgemeester is men goede vrienden.Een Nederlands deskundige opperde dat het o.a. gewoon 'huilmoskeën' zijn zijn, men wil uit eigen land een stuk in het westen planten, niks geen integratie met andere woorden. Meer info op:
http://reporter.kro.nl/uitzendingen/2007/0402_moskeeen/intro.aspx
En wij keken er naar en onze nazaten zullen ons verwijten (als dat nog mogelijk is) waarom er niets is ondernomen terwijl we het met z'n allen wél wisten...Europa, slaap lekker.![]()
Juist!quote:Op maandag 5 februari 2007 15:04 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Zo'n beetje iedere reportage, ieder verhaaltje wat weer naar buiten komt alles wijst in de richting van een islam-invasie waarmee men Europa wil onderwerpen. En nog steeds zijn er mensen die het ontkennen en nog steeds wordt er geen enkele actie tegen ondernomen. Tot het te laat is natuurlijk.
Ow jah? Ze zullen hier geen geweldadige revolutie starten natuurlijk. Ze gebruiken gewoon onze democratie tegen ons. Straks krijgen we niet-westerse ministers in dit land (Abhoutaleb? Albayrak?) en langzamerhand krijgt men steeds meer te vertellen hier. Samen met het nog altijd explosief groeiende aantal moslims in Nederland kan dat maar 1 kant op gaan.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 10:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Onderwerpen is natuurlijk bullshit, want dat lukt namelijk geen enkele religie. Meer invloed krijgen okay, maar onderwerpen moet ik toch wel even om lachen.
Ware woorden, mijn vriend!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:39 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Ow jah? Ze zullen hier geen geweldadige revolutie starten natuurlijk. Ze gebruiken gewoon onze democratie tegen ons. Straks krijgen we niet-westerse ministers in dit land (Abhoutaleb? Albayrak?) en langzamerhand krijgt men steeds meer te vertellen hier. Samen met het nog altijd explosief groeiende aantal moslims in Nederland kan dat maar 1 kant op gaan.
Die zullen dan toch met een meerderheid verkozen moeten worden, en 1 miljoen moslims in Nederland kun je toch moeijk een meerderheid noemen. Misschien dat het er over 10 jaar 2 miljoen zijn, en dan is het nog verre van een meerderheid. Dat ze meer te vertellen krijgen is alleen maar logisch, ze wonen hier tenslotte en zijn dat ook van plan in de toekomst te blijven doen, maar Nederland zal nooit een islamitische staat worden, daar maak ik me echt niet druk over.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:39 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Ow jah? Ze zullen hier geen geweldadige revolutie starten natuurlijk. Ze gebruiken gewoon onze democratie tegen ons. Straks krijgen we niet-westerse ministers in dit land (Abhoutaleb? Albayrak?) en langzamerhand krijgt men steeds meer te vertellen hier. Samen met het nog altijd explosief groeiende aantal moslims in Nederland kan dat maar 1 kant op gaan.
De islam kent zoveel stromingen dat het altijd wel een ongeorganiseerde zooitje blijft. Kijk maar eens in de islamitische landen hoe men elkaar afslacht. Hoop dat het niet besmettelijk is anders gaan ze elkaar hier ook afslachten met dat geradicaliseer. M.I. brengt het islamitisch geloof een lichtgeraakt aggressief volk voort waar tolerantie t.o.v. andere religies/ongelovigen practisch nihil is want HUN geloofswetten staan boven de heersende landswetten. Dat blijft nog wel een -tig jaar zo.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 15:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die zullen dan toch met een meerderheid verkozen moeten worden, en 1 miljoen moslims in Nederland kun je toch moeijk een meerderheid noemen. Misschien dat het er over 10 jaar 2 miljoen zijn, en dan is het nog verre van een meerderheid. Dat ze meer te vertellen krijgen is alleen maar logisch, ze wonen hier tenslotte en zijn dat ook van plan in de toekomst te blijven doen, maar Nederland zal nooit een islamitische staat worden, daar maak ik me echt niet druk over.
Dus jij vindt dat als dit betaald wordt door een of andere moslimorganisatie uit Saudie Arabië de overheid zich er vooral niet mee moet bemoeien?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:11 schreef HiZ het volgende:
Wie betaalt deze moskee eigenljk? Waarom bemoeit de overheid zich überhaupt met deze bouw?
P.S. Wilders is zelf een gevaar voor de rechtsorde in Nederland met z'n radicale praat.
Zou de PVV dit jaar de SP in gaan halen qua aantal kamervragen?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 17:11 schreef DenniZZ het volgende:
Vragen van de leden Fritsma en Wilders (beiden PVV) over het bericht* dat uit een geheim contract is gebleken dat de Westermoskee te Amsterdam toch in handen komt van de militante Duitse tak van Mili Gorus.
rits vragen
In dit geval hebben ze natuurlijk gewoon gelijk. Met list en bedrog je zin doordrijven is gewoon niet toelaatbaar. Klaar.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:11 schreef HiZ het volgende:
Wie betaalt deze moskee eigenljk? Waarom bemoeit de overheid zich überhaupt met deze bouw?
P.S. Wilders is zelf een gevaar voor de rechtsorde in Nederland met z'n radicale praat.
Dat Wilders een vreemde is weet, een iedereen boven de 14 die een keer normaal heeft nagedacht.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:11 schreef HiZ het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |