abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35706403
ik vind het fanatieke van de moslimgemeenschap en het opkomen van moskeeen ergens wel een beangistigend beeld. bij christenen was het in het verleden ook zo natuurlijk, maar dat is pase. ik weet dat het een niet politiek-verantwoord gevoel is, maar ja het is gevoel he
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  zaterdag 4 maart 2006 @ 13:13:08 #102
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_35707979
Dit statusgebouw is net zo erg als een middeleeuwse kathedraal, een dominant symbool van macht om goedgelovigen een identiteit aan te bieden in ruil voor de vrijwillige verbijstering van het verstand.
Hopenlijk wordt het met de tijd een toeristische trekpleister, net zo leeg als een kerk.

pi_35713066
mooi of niet mooi, die troep hoort niet in het westen thuis
  zaterdag 4 maart 2006 @ 17:04:49 #104
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_35714137
quote:
Sja, dan hadden we maar met zijn allen wel de rotbaantjes moeten vervullen in de jaren zestig en zeventig. De Marokkanen en Turken zijn hierheen gehaald, omdat we voor die baantjes te beroerd waren, of simpelweg niet harder konden werken om na-oorlogs Nederland erbovenop te helpen (en we dus sowieso extra mensen nodg hadden).

Of wil jij zeggen dat jij wel trek hebt in twee banen naast elkaar? Ik wacht eigenlijk ook nog even op een veroordeling jouwerzijds van het jodendom, het hindoeisme, boeddhisme etc. etc. Want ja, dat zijn immers ook geen westerse godsdiensten!

Djeez, hoe ongenuanceerd kun je zijn.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_35714268
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 16:22 schreef retep1 het volgende:
En Spanje hoort zeker niet bij het westen, daar hoort het zeker wel thuis hoor. Maar goed, ik begrijp wat je bedoeld.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_35732661
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 17:04 schreef Andromache het volgende:

[..]

Sja, dan hadden we maar met zijn allen wel de rotbaantjes moeten vervullen in de jaren zestig en zeventig. De Marokkanen en Turken zijn hierheen gehaald, omdat we voor die baantjes te beroerd waren, of simpelweg niet harder konden werken om na-oorlogs Nederland erbovenop te helpen (en we dus sowieso extra mensen nodg hadden).

Of wil jij zeggen dat jij wel trek hebt in twee banen naast elkaar? Ik wacht eigenlijk ook nog even op een veroordeling jouwerzijds van het jodendom, het hindoeisme, boeddhisme etc. etc. Want ja, dat zijn immers ook geen westerse godsdiensten!
Djeez, hoe ongenuanceerd kun je zijn.
Dat zijn inderdaad geen westerse godsdiensten. Maar die lopen ook weer geen 5 eeuwen achter.
pi_35734851
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 16:22 schreef retep1 het volgende:
leg uit.
pi_35734861
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 17:09 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

En Spanje hoort zeker niet bij het westen, daar hoort het zeker wel thuis hoor. Maar goed, ik begrijp wat je bedoeld.
of leg jij het eens uit?
pi_35737143
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 17:04 schreef Andromache het volgende:
... Ik wacht eigenlijk ook nog even op een veroordeling jouwerzijds van het jodendom,... ook geen westerse godsdiensten!
Eh, zullen we voor de duidelijkheid even stellen dat het Jodendom het Christendom als afsplitsing heeft en dat vervolgens de Islam weer een afsplitsing is van dezelfde stam die sterk beïnvloed is door het Christendom. Je kunt de Islam nauwelijks begrijpen als je niet ook overweegt welke discussies er binnen het Christendom woedden ten tijde van het ontstaan van de Islam.

Jodendom, Christendom en Islam horen hier in Europa allemaal evenveel of even weinig thuis.

De enige religies die hier zijn ontstaan zijn religies die niet één god kennen, maar een hele verzameling van goden. Religies die ook erg dicht bij de natuur staan, zoals hekserij en dergelijke.
  zondag 5 maart 2006 @ 20:18:58 #110
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_35751613
Ok, ok, maar ik kon het niet laten om toch op retep1 te reageren met zijn opmerking over het westen. Je hebt verder gelijk.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_35751762
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 21:36 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat is een kat die ritueel verkracht wordt. althans zo klinkt het

hoeveel jihad strijders kunnen er in die moskee
Niemand die iets zegt over Kerken of Synagoge´s
Allemaal over Moskeeen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_35753729
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:08 schreef HiZ het volgende:

Jodendom, Christendom en Islam horen hier in Europa allemaal evenveel of even weinig thuis.
Inderdaad, dat heel Europa uiteindelijk is gekerstend neemt niet weg, dat het een import religie is net als de Islam.

Niks nieuws onder zon, zou ik zeggen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 6 maart 2006 @ 02:31:46 #113
46960 StefanP
polemicist
pi_35763058
Het interesseert me niet hoe dat ding er uit ziet (hoewel dit waarschijnlijk wel beter is dan zo'n smerig lelijk gebouw dat je elders ziet), het hoort er gewoon niet thuis. Punt. Die moskee had nooit gebouwd mogen worden, net zoals de rest. Dat geloof hoort niet in de EU thuis, laat staan in NL. De tolerantie die wij hen geven is heus niet wederzijds hoor.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 6 maart 2006 @ 02:54:36 #114
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35763242
quote:
Op maandag 6 maart 2006 02:31 schreef StefanP het volgende:
Het interesseert me niet hoe dat ding er uit ziet (hoewel dit waarschijnlijk wel beter is dan zo'n smerig lelijk gebouw dat je elders ziet), het hoort er gewoon niet thuis. Punt. Die moskee had nooit gebouwd mogen worden, net zoals de rest. Dat geloof hoort niet in de EU thuis, laat staan in NL. De tolerantie die wij hen geven is heus niet wederzijds hoor.
Ze staan ook in de VS hoor.

Ik vind 't prima als die mensen hun geloof zo willen ervaren mits niemand er last van heeft.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35771523
Ik vind de moskee erg goed in de omgeving passen, bovendien zijn er niet eens zoveel uitgesproken moskeeën in Nederland. Meestal blijft het bij gehuurde kantoren e.d. Is dit de moskee die nu in de Baarsjes komt te staan of ligt de Baarsjes heel ergens anders?

Die dunne minaret komt denk ik vooral door de Turkse achtergrond. Ik ben zelf 1 keer in Turkije geweest en ik had het idee dat ieder land zo een beetje zijn eigen typische moskeeënbouw heeft. Maar dat kan ik verkeerd hebben, weet Triggershot dit misschien?
  maandag 6 maart 2006 @ 13:13:41 #116
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_35771576
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:11 schreef bacon_264 het volgende:
Ik vind de moskee erg goed in de omgeving passen, bovendien zijn er niet eens zoveel uitgesproken moskeeën in Nederland. Meestal blijft het bij gehuurde kantoren e.d. Is dit de moskee die nu in de Baarsjes komt te staan of ligt de Baarsjes heel ergens anders?
Dit is in De Baarsjes inderdaad
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  maandag 6 maart 2006 @ 13:31:23 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_35772100
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:11 schreef bacon_264 het volgende:
Die dunne minaret komt denk ik vooral door de Turkse achtergrond. Ik ben zelf 1 keer in Turkije geweest en ik had het idee dat ieder land zo een beetje zijn eigen typische moskeeënbouw heeft. Maar dat kan ik verkeerd hebben, weet Triggershot dit misschien?
Nouja de meeste hebben wel een karakteristieke koepel en een minaret. Maar het klopt wel dat er wat variatie in moskeebouw zit. Zeker bij Turkije inderdaad, zie je nog heel veel Byzantijnse invloeden, met al die ronde koepels en ramen.

Vergelijk bijvoorbeeld zowel de Westermoskee als de Suleyman (blauwe) moskee (de eerste is denk ik geinspireerd op de bouwstijl van de tweede)

met een Oost-Orthodoxe kerk

In de Arabische wereld zouden ze de koepel wat puntiger uit laten lopen, en de minaret inderdaad wat prominenter maken. Ook is de koepel dan gevestigd op een veel 'simpelere' onderkant, meestal vierkant of langwerper.

(de voorheen imam ali moskee)

Nouja en in Afrika lijkt het er helemaal niet meer op:
.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_35772388

Dit is min of meer een voorbeeld van het omgekeerde in Sevilla is de oude minaret van de grote moskee in de 16e eeuw omgebouwd tot kerktoren en is er een monster van een kathedraal bij aangebouwd.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_35772548
Ik denk dat ik de varkens van mijn buurman daar maar een dag laat rondscharrelen, misschien dat ze dan wel is een keer iets bouwen wat het uitzicht verfraaid. Ik word echt doodziek van dit soort idioterie, het monument dat bestaat uit een Kruis die opgedragen is aan het Nederlandse verzet in de 2de wereldoorlog en gebouwt is op een plaats waar vader en zoon gefussileerd zijn moet weg, omdat moslims en joden last hebben van het Christelijk kruis, maar dit mag wel.....
pi_35772550
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Nouja de meeste hebben wel een karakteristieke koepel en een minaret. Maar het klopt wel dat er wat variatie in moskeebouw zit. Zeker bij Turkije inderdaad, zie je nog heel veel Byzantijnse invloeden, met al die ronde koepels en ramen.

Vergelijk bijvoorbeeld zowel de Westermoskee als de Suleyman (blauwe) moskee (de eerste is denk ik geinspireerd op de bouwstijl van de tweede)

[afbeelding]

met een Oost-Orthodoxe kerk

[afbeelding]

In de Arabische wereld zouden ze de koepel wat puntiger uit laten lopen, en de minaret inderdaad wat prominenter maken. Ook is de koepel dan gevestigd op een veel 'simpelere' onderkant, meestal vierkant of langwerper.

[afbeelding]
(de voorheen imam ali moskee)

Nouja en in Afrika lijkt het er helemaal niet meer op:
[afbeelding].
Die bovenste twee heb ik gezien ja, en tevens een Syrische moskee die Marokko "cadeau" is gedaan. Heel appart.

http://commons.wikimedia.org/wiki/Mosque

Ik zie hier bijvoorbeeld al een hele variatie aan moskeeën staan, en vaak kom je in het (het Westerse) buitenland een variatie aan van de groep die het gebouwd heeft. Turkse moskeeën met een spitse minaret en (volgens mij) Marokkaanse moskeeën vaak met een dikke vierkante minaret. De Hassan II moskee op de wiki pagina bijvoorbeeld.

Erg grappig om te zien, misschien wordt het inderdaad dan weleens tijd dat Nederland zijn eigen design moskeeën krijgt
pi_35772591
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:13 schreef Againzender het volgende:
Dit is in De Baarsjes inderdaad
Dan hoop ik daar eens te mogen kijken als dat toegestaan is van hen. Enig idee ook hoeveel mensen erin gaan? En of die vrouwen en mannen ook in 1 ruimte verblijven, dat is niet gebruikelijk volgens mij.
pi_35772674
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:46 schreef bacon_264 het volgende:

[..]

Erg grappig om te zien, misschien wordt het inderdaad dan weleens tijd dat Nederland zijn eigen design moskeeën krijgt
Misschien wel ja ik vind een streven naar een 'nederlandse islam' met in Nederland opgeleide imams en moskees die hier passen wel een goed idee.
  maandag 5 februari 2007 @ 08:41:37 #123
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_45998746
quote:
Westermoskee in Duitse handen
Hilversum, 4 februari 2007

De Westermoskee in Amsterdam komt in handen van het Duitse hoofdkantoor van de Turks-islamitische organisatie Milli Görüs. Dat staat in een geheim contract, dat in het bezit is gekomen van het televisieprogramma Reporter. Het bestuur van het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes en de bij de bouw betrokken woningbouwvereniging Het Oosten hadden met de Turkse gemeenschap afgesproken dat de Westermoskee “onafhankelijk” zou blijven van Milli Görüs in Keulen. Het Europese hoofdkantoor staat te boek als een conservatieve organisatie. Onder zware druk van dit hoofdkantoor moest de Nederlandse afdeling van Milli Görös in 2005 een contract ondertekenen waarin op korte termijn de aandelen van de Westermoskee aan Duitsland worden overgedragen.

Vorig jaar zomer ondertekenden vertegenwoordigers van de Turkse gemeenschap in Amsterdam een convenant, waarin ze beloofden dat ze hun aandelen in de nieuw te bouwen moskee niet zouden overgedragen aan Milli Görüs in Duitsland. Dat gebeurde op uitdrukkelijk verzoek van het stadsdeel en de woningbouwvereniging die bang waren dat het Europese hoofdkantoor zich te veel zou bemoeien met de gang van zaken in de moskee. De Nederlandse afdeling van de Turks-islamitische organisatie geldt als vooruitstrevend en op integratie gericht. Het hoofdkantoor in Keulen vaart een meer behoudende, nationalistische koers.

In de overeenkomst met het stadsdeel en Het Oosten “garandeert” de Turkse gemeenschap dat de Westermoskee “financieel, juridisch en mentaal” onafhankelijk zal blijven ten opzichte van Milli Görüs Duitsland, en dat de aandelen van de moskee “niet vervreemd” zullen worden.

Het documentaireprogramma Reporter van de KRO meldt in de uitzending van vanavond (Nederland 3, 22.15 uur) dat het herenakkoord uit 2006 geen enkele waarde heeft, omdat de aandelenoverdracht aan Duitsland al een jaar eerder is beklonken in een geheim contract.

Het contract met het Duitse hoofdkantoor is ondertekend door Üzeyir Kabaktepe, een Turkse Nederlander die tot oktober vorig jaar directeur was van beleggingsmaatschappij Manderen BV. Dit bedrijf coördineert de bouw van de Westermoskee en beheert ook de aandelen van het miljoenenproject. Kabaktepe zegt in Reporter dat hij in november 2005 in Keulen werd ontboden, waar hij door het hoofdbestuur “geestelijk onder druk” werd gezet om het contract te ondertekenen. “Tegen al m’n geweten in, maar ik stond met mijn rug tegen de muur.”

Al eerder waren er aanwijzingen dat het Europese hoofdkantoor van Milli Görüs de greep op de Nederlandse afdeling van organisatie wilde verstevigen. In het voorjaar van 2006 werd het voltallige bestuur van Milli Görüs Noord Nederland door Keulen aan de kant geschoven en vervangen door bestuurders die de goedkeuring van het hoofdkantoor hadden. De directeur van Milli Görüs Noord Nederland, Haci Karacaer, diende zijn ontslag in na de coup.

Voor het stadsdeelbestuur en de woningbouwvereniging, die al jaren nauw betrokken zijn bij het bouwproject, was de Duitse machtsoverame aanleiding om de toekomstige gebruikers van het gebedshuis een convenant voor te leggen, waarin de onafhankelijke positie van de moskee wordt benadrukt. Nu wordt duidelijk dat het ondertekenen van het convenant met het lokaal bestuur een schijnvertoning was.

De voorzitter van het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes, Arko Verburg - hij was een van de mede-ondertekenaars van het herenakkoord uit de zomer van 2006 - zegt in de uitzending van Reporter dat hij het contract met het Duitse hoofdkantoor niet eerder onder ogen heeft gehad.
  maandag 5 februari 2007 @ 08:48:05 #124
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45998828
quote:
Op maandag 5 februari 2007 08:41 schreef IPdaily het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk niet geheel tegen de verwachting in natuurlijk. Tegen ongelovigen mag nu eenmaal straffeloos gelogen worden.
  maandag 5 februari 2007 @ 09:12:51 #125
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45999136
Je gaat je afvragen wat er dan nog meer gelogen is. En wat dan eigenlijk de echte bedoeling van dit alles is he.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_46002046
Ik heb Reporter ook gezien en was toch weer tamelijk geschokt. Ook de financiering van moskeën vanuit Islamitiesche landen, met name Dubai, is zeer verontrustend, met name het gemak waarmee de knip wordt opengetrokken (geld zat) want men is stellig van mening dat Europa geislamiseerd moet worden, de roep daartoe (ook om moslim te worden) is groot. Een Sjeik zei dat de samenwerking met de Nederlandse overheid heel goed is en ook met De Rotterdamse Burgemeester is men goede vrienden. Een Nederlands deskundige opperde dat het o.a. gewoon 'huilmoskeën' zijn zijn, men wil uit eigen land een stuk in het westen planten, niks geen integratie met andere woorden. Meer info op:
http://reporter.kro.nl/uitzendingen/2007/0402_moskeeen/intro.aspx

En wij keken er naar en onze nazaten zullen ons verwijten (als dat nog mogelijk is) waarom er niets is ondernomen terwijl we het met z'n allen wél wisten...Europa, slaap lekker.
  maandag 5 februari 2007 @ 11:40:34 #127
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_46002187
quote:
Op maandag 6 maart 2006 02:31 schreef StefanP het volgende:
En de VS behoren toe aan de indianen en australie aan de aboriginals.
In Afrika horen ook geen christelijke kerken te staan etc. etc.

ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_46002294
Sommige moslims zijn overtuigt van het feit dat ze mogen leigen tegen ongelovigen om hun belangen voor elkaar te krijgen, dit nieuws was onder de pet gebleven als het niet was uitgelekt.
Zo zijn er meerdere moskeën met een raadselachtiche financiëring, maar hardop uitspreken mag niet want dat is discriminatie.

Het lijkt er op dat Nederland blind is voor dit soort dingen om maar niet als discriminerend over te komen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 5 februari 2007 @ 12:01:19 #129
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_46002730
over provocatie gesproken.

als er mensen zijn die de islam bekritiseren word er meteen bangmakerij en stemmingmakerij geroepen door de uhum uhum progressieven.

de moslims doen dat beter bouwen gewoon dikke vette moskeeen op plaatsen waar kerken hadden moeten staan.
pi_46002872
En als we het hebben over tolerantie: moslims verwijten 'ons' te discrimineren maar feit is wel dat kerken in Islamistische landen onopvallend aanwezig 'mogen' zijn: zoals Onsy Alber, pastor van de Arabische Evangelische kerk in Dubai vertelde, en vervolgens niet meer op vragen inging, zoals waarom er geen klokken in de kerk hingen en waarom zo afgelegen en nauwelijks als kerk te herkennen...het interview stopte abrupt.

Overigens werd in Reporter gemeld dat Nederlandse kerken nu niet meer hun gebouwen verkopen aan organisaties die daar mogelijk een moskee willen bouwen.
  maandag 5 februari 2007 @ 15:04:22 #131
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_46007944
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:05 schreef Suko het volgende:
En als we het hebben over tolerantie: moslims verwijten 'ons' te discrimineren maar feit is wel dat kerken in Islamistische landen onopvallend aanwezig 'mogen' zijn: zoals Onsy Alber, pastor van de Arabische Evangelische kerk in Dubai vertelde, en vervolgens niet meer op vragen inging, zoals waarom er geen klokken in de kerk hingen en waarom zo afgelegen en nauwelijks als kerk te herkennen...het interview stopte abrupt.

Overigens werd in Reporter gemeld dat Nederlandse kerken nu niet meer hun gebouwen verkopen aan organisaties die daar mogelijk een moskee willen bouwen.
Zo'n beetje iedere reportage, ieder verhaaltje wat weer naar buiten komt alles wijst in de richting van een islam-invasie waarmee men Europa wil onderwerpen. En nog steeds zijn er mensen die het ontkennen en nog steeds wordt er geen enkele actie tegen ondernomen. Tot het te laat is natuurlijk.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_46031083
Gisteravond op AT5:
De Baarsjes voelt zich gepiepeld
5-2-2007 Stadsdeel de Baarsjes heeft geen vertrouwen meer in de moskeevereniging Aya Sofya, onderdeel van de Turkse organisatie Milli Görüs Noord-Nederland. "Het vertrouwen is weg", aldus Mirjam Smeels, wethouder in De Baarsjes. "Zonder vertrouwen is het project moeilijk te realiseren. " De KRO onthulde zondag dat de radicale Duitse moederorganistatie van Milli Gorus met succes het eigendom van de Westermoskee heeft opgeëist. Over vier weken loopt de inspraaktermijn voor de bouw af en moet het stadsdeel de bouwvergunning verlenen. Dat kan niet geweigerd worden op religieuze gronden."

En rtvnh.nl: "Volgens Milli Görüs Noord-Nederland is er niets aan de hand en is het contract achterhaald en vervangen door het convenant dat met De Baarsjes is gesloten."

Het lijkt mij dat als de radicale Duitse moederorganistatie Milli Goros nu officieel eigendom is van de Westermoskee dit convenant (overeenkomst) met De Baarsjes van generlei waarde is.
pi_46031116
Volgens mij liegt Milli Gorus de hele boel bij elkaar. Eerst was er geen sprake van dat ze onder invloed stonden van de Duitse moederorganisatie, wat eenvoudig ontkracht kon worden en nu weer is het contract van de moederorganisatie achterhaald. Opgerot met deze moskee, kom maar terug als je een fatsoenlijke bedrijfsvoering kunt overleggen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_46032375
En verder nog op AT5:
Dag: dit is normale gang van zaken
Fatih Ucler Dag, voorzitter van de Westermoskee, laat in een reactie weten dat er wat hem betreft niks vreemds is aan het contract met de Duitse tak van Milli Görus. "Dat is een normale gang van zaken", aldus Dag in het AT5 Nieuws. "Het project blijft in handen van Milli Görüs, of dat nou in Nederland of Duitsland is. " Het Oosten laat in een reactie weten verrast te zijn. De organisatie bezit een brief van de Duitse Milli Gorus waarin staat dat de Westermoskee juist ónafhankelijk en Amsterdams blijft. Vrijdag gaan alle betrokken partijen met elkaar om de tafel zitten."
pi_46033260
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:04 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Zo'n beetje iedere reportage, ieder verhaaltje wat weer naar buiten komt alles wijst in de richting van een islam-invasie waarmee men Europa wil onderwerpen. En nog steeds zijn er mensen die het ontkennen en nog steeds wordt er geen enkele actie tegen ondernomen. Tot het te laat is natuurlijk.
Onderwerpen is natuurlijk bullshit, want dat lukt namelijk geen enkele religie. Meer invloed krijgen okay, maar onderwerpen moet ik toch wel even om lachen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 10:46:21 #136
130955 Floripas
Blast from the past
pi_46033617
Milli Gorus, dat is echt de Pinkstergemeente van Turkije *ril*
pi_46033746
quote:
Op maandag 5 februari 2007 11:35 schreef Suko het volgende:
Ik heb Reporter ook gezien en was toch weer tamelijk geschokt. Ook de financiering van moskeën vanuit Islamitiesche landen, met name Dubai, is zeer verontrustend, met name het gemak waarmee de knip wordt opengetrokken (geld zat) want men is stellig van mening dat Europa geislamiseerd moet worden, de roep daartoe (ook om moslim te worden) is groot. Een Sjeik zei dat de samenwerking met de Nederlandse overheid heel goed is en ook met De Rotterdamse Burgemeester is men goede vrienden. Een Nederlands deskundige opperde dat het o.a. gewoon 'huilmoskeën' zijn zijn, men wil uit eigen land een stuk in het westen planten, niks geen integratie met andere woorden. Meer info op:
http://reporter.kro.nl/uitzendingen/2007/0402_moskeeen/intro.aspx

En wij keken er naar en onze nazaten zullen ons verwijten (als dat nog mogelijk is) waarom er niets is ondernomen terwijl we het met z'n allen wél wisten...Europa, slaap lekker.
Ik heb een groot deel van het programma zojuist in de herhaling gezien en ik word er niet vrolijk van, echt niet. Het bevestigt alleen datgene waar ik al jaren bang voor ben: de islamisering van Nederland. Met het uitzenden van dit programma is maar weer gebleken dat deze trend al véél verder is dan onze regering (wil) we(e)t(en) en er wordt gewoon NIETS aan gedaan. De miljoenen van de radicale sjeiks doen al het werk en Nederland staat erbij, kijkt ernaar en durft er niets aan te doen.
pi_46033779
quote:
Op maandag 5 februari 2007 15:04 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Juist!
  dinsdag 6 februari 2007 @ 14:39:22 #139
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_46040267
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:29 schreef Hathor het volgende:

[..]

Onderwerpen is natuurlijk bullshit, want dat lukt namelijk geen enkele religie. Meer invloed krijgen okay, maar onderwerpen moet ik toch wel even om lachen.
Ow jah? Ze zullen hier geen geweldadige revolutie starten natuurlijk. Ze gebruiken gewoon onze democratie tegen ons. Straks krijgen we niet-westerse ministers in dit land (Abhoutaleb? Albayrak?) en langzamerhand krijgt men steeds meer te vertellen hier. Samen met het nog altijd explosief groeiende aantal moslims in Nederland kan dat maar 1 kant op gaan.
pi_46041224
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 14:39 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Ow jah? Ze zullen hier geen geweldadige revolutie starten natuurlijk. Ze gebruiken gewoon onze democratie tegen ons. Straks krijgen we niet-westerse ministers in dit land (Abhoutaleb? Albayrak?) en langzamerhand krijgt men steeds meer te vertellen hier. Samen met het nog altijd explosief groeiende aantal moslims in Nederland kan dat maar 1 kant op gaan.
Ware woorden, mijn vriend!
pi_46041697
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 14:39 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Die zullen dan toch met een meerderheid verkozen moeten worden, en 1 miljoen moslims in Nederland kun je toch moeijk een meerderheid noemen. Misschien dat het er over 10 jaar 2 miljoen zijn, en dan is het nog verre van een meerderheid. Dat ze meer te vertellen krijgen is alleen maar logisch, ze wonen hier tenslotte en zijn dat ook van plan in de toekomst te blijven doen, maar Nederland zal nooit een islamitische staat worden, daar maak ik me echt niet druk over.
pi_46043031
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die zullen dan toch met een meerderheid verkozen moeten worden, en 1 miljoen moslims in Nederland kun je toch moeijk een meerderheid noemen. Misschien dat het er over 10 jaar 2 miljoen zijn, en dan is het nog verre van een meerderheid. Dat ze meer te vertellen krijgen is alleen maar logisch, ze wonen hier tenslotte en zijn dat ook van plan in de toekomst te blijven doen, maar Nederland zal nooit een islamitische staat worden, daar maak ik me echt niet druk over.
De islam kent zoveel stromingen dat het altijd wel een ongeorganiseerde zooitje blijft. Kijk maar eens in de islamitische landen hoe men elkaar afslacht. Hoop dat het niet besmettelijk is anders gaan ze elkaar hier ook afslachten met dat geradicaliseer. M.I. brengt het islamitisch geloof een lichtgeraakt aggressief volk voort waar tolerantie t.o.v. andere religies/ongelovigen practisch nihil is want HUN geloofswetten staan boven de heersende landswetten. Dat blijft nog wel een -tig jaar zo.
De moslims zullen zich eerst moeten organiseren willen ze een vuist kunnen maken in de westerse politiek en dan nog zullen ze een verlichting moeten doorlopen anders krijg je gehaaid geweldadige botsende culturen
pi_46044177
Nou, dan krijgen al die vuurwapens die ik in de loop der tijd heb aangeschaft toch nog een doel.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 17:11:29 #144
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_46045438
Vragen van de leden Fritsma en Wilders (beiden PVV) over het bericht* dat uit een geheim contract is gebleken dat de Westermoskee te Amsterdam toch in handen komt van de militante Duitse tak van Mili Gorus.

1.)

Hoe beoordeelt u het dat het bestuur van de Westermoskee iedereen heeft misleid, inclusief de toenmalige minister van Justitie, door een convenant te tekenen waarin is opgenomen dat de moskee "financieel, juridisch en mentaal" onafhankelijk zal blijven van het Europese hoofkwartier van Milli Görüs in Keulen, terwijl toen allang een contract was getekend waarin staat dat de moskee juist in handen komt van dit Duitse hoofdkwartier?

2.)

Deelt u de mening dat het een schandalige zaak is dat het bestuur van de Westermoskee er door deze misleiding voor heeft gezorgd dat de hele Nederlandse samenleving –en ook de Kamer- is bedrogen, omdat de (toenmalig) minister van Justitie in antwoord op kamervragen van de toenmalige Groep Wilders heeft aangegeven dat "er geen sprake is van overname van de Nederlandse tak van Milli Görüs door de Duitse tak" en dat "alle moskeeën die bij Milli Görüs zijn aangesloten zelfstandige stichtingen zijn die niet in bezit of eigendom zijn van Milli Görüs?

3.)

Kunt u er zorg voor dragen dat de leugens keihard worden afgestraft door de bouw van de moskee definitief NIET door te laten gaan? Vindt u het ook van belang dat daarmee een duidelijk signaal wordt afgegeven richting alle moskeeën, dat het niet wordt gepikt dat de Nederlandse samenleving met puur bedrog om de tuin wordt geleid?

4.)

Kunt u er, in geval er geen juridische mogelijkheden zijn om de bouw van de moskee definitief te staken, er voor zorgen dat deze worden gecreëerd?

5.)

Kunt u de gemeente Amsterdam ertoe bewegen dat de subsidie voor de vrouwenbeweging van Milli Görüs onmiddellijk wordt stopgezet, en wordt teruggevorderd, voor zover dat op grond van alle berichten over de betrouwbaarheid van de organisatie nog niet is gebeurd?

6.)

Hoe beoordeelt de minister het dat meer Nederlandse moskeeën gelieerd zijn aan Milli Görüs, terwijl duidelijk is dat deze extremistische organisatie absoluut niet is te verenigen met onze westerse normen en waarden en ook absoluut niet te vertrouwen is? Welke stappen worden er tegen de overige aan deze organisatie verbonden moskeeën genomen?

7.)

Deelt u de mening dat duidelijk is dat het zeer gevaarlijk is dat bemoeienis vanuit het buitenland doordringt tot in Nederlandse moskeeën? Kunt u, in het verlengde daarvan, garanderen dat Nederlandse moskeeën buiten de invloedssfeer van radicaal- islamitische landen en organisaties blijven?

8.)

Deelt u verder de mening dat het niet wenselijk is dat er tientallen moskeeën gebouwd worden in Nederland met buitenlands geld? Bent u bereid om dit een halt toe te roepen?

(*) http://www.ikonrtv.nl/kerknieuws/nieuws.asp?oId=10399
pi_46047361
Wie betaalt deze moskee eigenljk? Waarom bemoeit de overheid zich überhaupt met deze bouw?

P.S. Wilders is zelf een gevaar voor de rechtsorde in Nederland met z'n radicale praat.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:39:18 #146
97745 Thorical
finding a way
pi_46048155
Laten we politiek en religie nou eens uit elkaar houden.
Maar dat lijkt van 2 kanten niet mogelijk te zijn.
Ik ben voor een moskee maar tegen buitenlandse inmenging en of kapitaal.
Want in dit geval verdenk ik milli gurus dat zij zich bezig houden met politiek.
Wat helemaal niets van doen heeft met het vereren van Allah.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:44:16 #147
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_46048297
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 18:11 schreef HiZ het volgende:
Wie betaalt deze moskee eigenljk? Waarom bemoeit de overheid zich überhaupt met deze bouw?

P.S. Wilders is zelf een gevaar voor de rechtsorde in Nederland met z'n radicale praat.
Dus jij vindt dat als dit betaald wordt door een of andere moslimorganisatie uit Saudie Arabië de overheid zich er vooral niet mee moet bemoeien?
pi_46048333
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:11 schreef DenniZZ het volgende:
Vragen van de leden Fritsma en Wilders (beiden PVV) over het bericht* dat uit een geheim contract is gebleken dat de Westermoskee te Amsterdam toch in handen komt van de militante Duitse tak van Mili Gorus.

rits vragen
Zou de PVV dit jaar de SP in gaan halen qua aantal kamervragen?
pi_46048335
quote:

In dit geval hebben ze natuurlijk gewoon gelijk. Met list en bedrog je zin doordrijven is gewoon niet toelaatbaar. Klaar.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 18:59:56 #150
97745 Thorical
finding a way
pi_46048790
quote:

Dat Wilders een vreemde is weet, een iedereen boven de 14 die een keer normaal heeft nagedacht.
Maar waar het geld van Milli Gurus en zelfs van Milli Gurus Duitsland vandaan komt?
En kom nou een keer niet aan met de gelovigen. Er zijn gewoon mensen die er meer agenda's op na houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')