abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35609497
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:43 schreef DaveM het volgende:

[..]

En wat doet Verdonk volgens jou nog meer verkeerd mbt illegalen, behalve onvoldoende het probleem aankaarten op Europees niveau?
Het daawerkelijk uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers wat overigens niet automatisch inhoudt dat als dat wel zou gebeuren het aantal illegalen zou afnemen. Geen makkelijke klus zeker niet omdat je te maken hebt met bananenrepublieken zoals je terecht opmerkte en met uitgeprocedeerde asielzoekers die zodra ze in een ander EU land weer binnnen komen ook binnen de kortste keren ook weer in Nederland kunnen zijn.
pi_35609594
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:31 schreef MrBean het volgende:
[afbeelding]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_35611411
goed zo Rita, ga vooral zo door, een vrouw naar mijn hart , ik begrijp eigenlijk niet dat er nog iemand is die niet op haar stemt
rosmalen
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:22:55 #204
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_35612653
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:45 schreef rosmalen het volgende:
goed zo Rita, ga vooral zo door, een vrouw naar mijn hart , ik begrijp eigenlijk niet dat er nog iemand is die niet op haar stemt
Als ik de reacties lees in de topics over Taďda rijst bij mij de vraag waarom er zo weinig eisen zijn verbonden aan het kiesrecht.
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:46:30 #205
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35613303
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:22 schreef NewOrder het volgende:
Als ik de reacties lees in de topics over Taďda rijst bij mij de vraag waarom er zo weinig eisen zijn verbonden aan het kiesrecht.
Natuurlijk, mensen met andere meningen zijn gewoon dom. We kunnen ze beter de mond snoeren. Het liefst roeien we ze natuurlijk gewoon uit.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_35613325
Verdonk doet het prima.
Ze veegt nederland schoon.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:56:43 #207
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_35613567
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:46 schreef PJORourke het volgende:
Natuurlijk, mensen met andere meningen zijn gewoon dom. We kunnen ze beter de mond snoeren. Het liefst roeien we ze natuurlijk gewoon uit.
Dat is jouw conclusie.
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:58:59 #208
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35613628
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:18 schreef Floripas het volgende:
Wat een wonderlijk inhoudelijke reacties soms weer.
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:18 schreef __Saviour__ het volgende:
wat een grafslet
Die reacties staan onder elkaar. Grappig.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:39:51 #209
10710 gday
propria cures
pi_35617237
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:45 schreef rosmalen het volgende:
Ik heb daar een heleboel redenen voor. Ik staar me namelijk niet blind op dat suffe asielzoeker-eruit-gebash.

Op Verdonk stemmen staat voor mij gelijk aan m'n lul tussen een liftdeur stoppen. Er zijn vast mensen die het doen, maar ik wil het absoluut niet.

Kijk, als Verdonk nou iets zou verzinnen voor het probleem van de rotte appels die al een verblijfsvergunning hebben... dan zou ik het een stuk interessanter vinden. Dát zijn namelijk degenen die van Nederland een onbewoonbaar land maken. Nu is het gewoon een kil wijf met helaas teveel macht.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:44:20 #210
10710 gday
propria cures
pi_35617432
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:47 schreef lionsguy18 het volgende:
Verdonk doet het prima.
Ze veegt niks schoon. Ze probeert alleen meer vuiligheid buiten te houden, maar slaat daarin veel te ver door. Het vuil dat er al zit blijft gewoon zitten waar het zit hoor.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_35618218
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:31 schreef MrBean het volgende:
[afbeelding]
  donderdag 2 maart 2006 @ 03:37:02 #212
46960 StefanP
polemicist
pi_35632324
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:18 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik zou Taida inderdaad niet als schrijnend geval willen typeren.

Ik zie echter niet in waarom we het een 18 jarige, Nederlands sprekende en intelligente jongedame moeten weigeren een paar maandjes studie hier af te maken, zeker als ik daar tegenover zie hoeveel geld er bijvoorbeeld wordt weggegooid met ontwikkelingshulp, e.d. Die meid een goede opleiding mee geven is voor dat land vele malen meer waard.

Noem het praktisch nadenken, in plaats van het regelgeneuk van Verdonk. Ik vind het grappig doch ook triest om te zien dat de Nederlander schreeuwt om minder regels en een meer praktische benadering van alle wetten, behalve qua immigratie, daar kan plotseling geen gebrek aan regels zijn.
Ze kan in Kosovo of waar dan ook vast wel een staatsexamen doen. Het is niet zo dat je alleen in NL die examens kunt afleggen.

Overigens mag ze van mij die 3 maanden ook best nog in NL blijven als ze maar tekent om daarna op te hoepelen en nooit meer terug te komen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_35633188
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 03:37 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ze kan in Kosovo of waar dan ook vast wel een staatsexamen doen. Het is niet zo dat je alleen in NL die examens kunt afleggen.

Overigens mag ze van mij die 3 maanden ook best nog in NL blijven als ze maar tekent om daarna op te hoepelen en nooit meer terug te komen.
Een staatsexamen zou ze op de ambassade moeten afleggen en daar had ze zich voor 1 januari voor moeten aanmelden. Aangezien haar procedure toen (En nu nog, trouwens) nog liep, is dat niet gebeurt.

Verder zijn we het eens
  donderdag 2 maart 2006 @ 08:31:43 #214
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35633215
Taďda geeft het nog steeds niet op, volgens nu. Hoe heeft ze het geld ervoor om steeds weer in hoger beroep te gaan? Heeft ze een pro deo advocaat? Nee toch? Ze is niet eens Nederlandse en dan gebruik maken van onze advocaten. Grafslet . Ik hoop dat ze gauw uitgezet wordt en nooit meer teruggekomt. Ga jij maar mandenvlechten daar
Niet meer actief op Fok!
pi_35633270
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:33 schreef DaveM het volgende:

Moet je wel de medewerking van allerlei bananenrepublieken hebben.
Alleen Congo lag dwars en als ik Verdonk mag geloven, is dat inmiddels ook alweer opgelost
quote:
Daar had ik het ook over, ze hopen dat ze met klagen over de procedure iets kunnen bereiken.
Bullshit, het enige wat men wil bereiken is een vlotte en nette afhandeling van de procedure. Ik wijs je er graag op dat de meeste klachten van reguliere migranten komen, welke gewoon aan alle eisen voldoen maar onwettig lang moeten wachten tot ze eindelijk hun verblijfsvergunning krijgen.

Trouwens, een klacht over de behandeling heeft nimmer invloed op de uiteindelijk te nemen beslissing, tenzij de IND zelfs de klachten niet behandelen en zo dom zijn ze daar nu ook weer niet.
quote:
Ook niet relevant om tevoorschijn te halen, want nog niet getrouwde partners vormen nog geen gezin.

Elk paar dat samenleeft, kids heeft etc, maar niet getrouwd is, is volgens jou dus geen gezin? Ik wist niet dat jij zo'n die-hard SGPer was?
quote:
Op de lange wachttijden na is het Nederlandse asielbeleid méér dan fatsoenlijk.

Man, je weet echt niet waar je over praat. Wachttijden in de asielprocedure zijn significant teruggebracht. De eerste beslissing wordt in asielzaken zelfs al voor minimaal de helft binnen 48 uur genomen. De klachten over wachttijden spelen met name bij reguliere migratie. De mensen die dus met poen c.q. kennis binnenkomen, die laat men wachten.
pi_35633285
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:47 schreef lionsguy18 het volgende:
Verdonk doet het prima.
Vandaar dat het aantal illegalen onder haar meer dan verdubbeld is?
pi_35633311
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:22 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Lol, typisch linkse uitspraak "Waarom zou het gepeupel nog mogen stemmen, ze hebben een andere mening als ik heb en daardoor mogen ze niet stemmen" Ga jij ajb nooit de politiek in zeg, je loopt kans tegen een kogel aan te lopen
pi_35633330
Het is natuurlijk idioterie dat er zoveel aandacht wordt besteed aan een (1) asielzoeker, maar het is verkiezingstijd en ook voor de linkse media is het weer een stok om Rita mee te slaan.
Eigenlijk zouden de 2e kamer politici die zich met dit onbenullige probleem bezighouden samen met Taida moeten worden uitgezet. Zij horen zich namenlijk niet met de uitvoering van de wetgeving bezig te houden maar met de controle daarvan.
Dit schept een precedent, staks moeten alle 25.000 asielzoekers die uitgezet moeten worden in de 2e kamer bediscussieerd worden.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_35633338
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 08:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lol, typisch linkse uitspraak "Waarom zou het gepeupel nog mogen stemmen, ze hebben een andere mening als ik heb en daardoor mogen ze niet stemmen" Ga jij ajb nooit de politiek in zeg, je loopt kans tegen een kogel aan te lopen
Inzake migranten is het juist rechts die "het gepeupel" maar wat graag de mond snoeit.
pi_35633356
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 08:44 schreef Oud_student het volgende:
Het is natuurlijk idioterie dat er zoveel aandacht wordt besteed aan een (1) asielzoeker, maar het is verkiezingstijd en ook voor de linkse media is het weer een stok om Rita mee te slaan.
Ik wijs je er graag op dat Verdonk voortdurend de media in deze zaak opzoekt. Taida moest zelfs via de TV vernemen dat haar aanvraag was afgewezen!
quote:
Eigenlijk zouden de 2e kamer politici die zich met dit onbenullige probleem bezighouden samen met Taida moeten worden uitgezet. Zij horen zich namenlijk niet met de uitvoering van de wetgeving bezig te houden maar met de controle daarvan.
Dit schept een precedent, staks moeten alle 25.000 asielzoekers die uitgezet moeten worden in de 2e kamer bediscussieerd worden.
Dan moet Verdonk maar gewoon beter beleid voeren. Blijkbaar is niet iedereen het eens met de handelswijze van Verdonk in deze (Ik geloof dat zelfs een kleine meerderheid zich begint af te tekenen voor Taida.)
pi_35633450
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 08:48 schreef Vhiper het volgende:
Ik wijs je er graag op dat Verdonk voortdurend de media in deze zaak opzoekt. Taida moest zelfs via de TV vernemen dat haar aanvraag was afgewezen!
Verdonk moet de media wel antwoorden, ze wordt voortdurend aangevallen, terwijl ze gewoon beleid uitvoert. Als er eventueel fouten worden gemaakt, dan moeten de ambtenaren van het IND gecorrigeerd worden. De ambtenaar van de IND had de afwijzing natuurlijk eerst aan Taida moeten sturen, maar moet dit echt allemaal in de 2e kamer worden besproken ?
quote:
Dan moet Verdonk maar gewoon beter beleid voeren. Blijkbaar is niet iedereen het eens met de handelswijze van Verdonk in deze (Ik geloof dat zelfs een kleine meerderheid zich begint af te tekenen voor Taida.)
Zoals gezegd, volkomen irrelevant. Punt 1 het is duscutabel of er in deze zaak een fout is gemaakt, de aanwijzingen zijn eerder dat Taida heeft gefraudeerd.
maar zelfs als er door de uitvoerende instanties fouten zijn gemaakt, dan kan het toch niet zo zijn dat dit in de 2e kamer besproken moet worden.
Elke dag worden op elk ministerie fouten gemaakt (altans dat hoop ik, want alleen mensen die niets doen maken geen fouten), moet dan telkens de verantwoordelijke minister op het matje komen
Exaudi orationem meam
pi_35633474
quote:

[..]

[..]

Ik wijs jou er graag op dat Taida begonnen is de media te gebruiken voor haar propaganda doeleindes!

En een beter beleid voeren is onzin, net alsof je altijd iedereen tevreden kan houden in een democratie.
pi_35633514
quote:

[..]

[..]

Ik wijs Jou er graag op dat Taida zelf begon met de aandacht zoeken

En je kan nooit iedereen tevreden stellen met je beleid, er zijn altijd ( linkse ) huilies

Het zijn overigens de linkse partijen die nu in de bres voor haar springen, het zal toch eens niet anders zijn
pi_35633539
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:02 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Ik wijs Jou er graag op dat Taida zelf begon met de aandacht zoeken

En je kan nooit iedereen tevreden stellen met je beleid, er zijn altijd ( linkse ) huilies

Het zijn overigens de linkse partijen die nu in de bres voor haar springen, het zal toch eens niet anders zijn
Hey! Aap me niet na!
pi_35633713
Ronduit schandalig dat de Kamer zich gaat bemoeien met de besluitvorming in individuele zaken. Wederom kent de Kamer de grenzen van haar bevoegdheid niet, zoals ze die ook niet in individuele strafzaken (Eerdmans) lijkt te kennen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_35634099
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 08:57 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Verdonk moet de media wel antwoorden, ze wordt voortdurend aangevallen, terwijl ze gewoon beleid uitvoert. Als er eventueel fouten worden gemaakt, dan moeten de ambtenaren van het IND gecorrigeerd worden. De ambtenaar van de IND had de afwijzing natuurlijk eerst aan Taida moeten sturen, maar moet dit echt allemaal in de 2e kamer worden besproken ?
Dat is aan de individuele kamerleden om te beslissen, lijkt mij.
quote:
Zoals gezegd, volkomen irrelevant. Punt 1 het is duscutabel of er in deze zaak een fout is gemaakt, de aanwijzingen zijn eerder dat Taida heeft gefraudeerd.
Ik heb anders nog geen enkele frauduleuze handeling van Taida kunnen vinden. Het is niet verboden op een frans toeristenvisum naar Nederland te reizen en het is niet verboden een verblijfsvergunning aan te vragen.

Fouten zijn er in deze zaak wel degelijk gemaakt. Zo had de IND Taida meteen moeten uitzetten toen ze zonder MVV een verblijfsvergunning regulier kwam aanvragen en had de school haar nooit als leerling mogen inschrijven.
quote:
maar zelfs als er door de uitvoerende instanties fouten zijn gemaakt, dan kan het toch niet zo zijn dat dit in de 2e kamer besproken moet worden.
De tweede kamer bepaalt zelf wel wat ze wel en niet bespreken. Geen enkel onderwerp is wat mij betreft taboe. Alhoewel ik liever zou zien dat ze het waardeloos functioneren van de IND eens wat harder aanpakten dan dit individuele geval, maar dat is persoonlijk.
quote:
Elke dag worden op elk ministerie fouten gemaakt (altans dat hoop ik, want alleen mensen die niets doen maken geen fouten), moet dan telkens de verantwoordelijke minister op het matje komen
Dat maakt een fout nog niet accepteerbaar.
pi_35634183
De Kamer moet zich niet uitlaten over individuele zaken, maar over het beleid.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_35634241
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:39 schreef Argento het volgende:
De Kamer moet zich niet uitlaten over individuele zaken, maar over het beleid.
Vind jij, de kamer is echter vrij te bespreken wat ze willen.
pi_35634325
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:41 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Vind jij, de kamer is echter vrij te bespreken wat ze willen.
Absoluut niet.
pi_35634370
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:45 schreef Argento het volgende:

Absoluut niet.
Onderbouw het even
pi_35634418
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hey! Aap me niet na!
Sorry, je had gewoon zó gelijk
pi_35634473
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:35 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik heb anders nog geen enkele frauduleuze handeling van Taida kunnen vinden. Het is niet verboden op een frans toeristenvisum naar Nederland te reizen en het is niet verboden een verblijfsvergunning aan te vragen.

Fouten zijn er in deze zaak wel degelijk gemaakt. Zo had de IND Taida meteen moeten uitzetten toen ze zonder MVV een verblijfsvergunning regulier kwam aanvragen en had de school haar nooit als leerling mogen inschrijven.
Fraude of niet. Het gaat erom dat ze het geprobeerd heeft, en dat ze verloren heeft. De kans dat het haar ging lukken om haar diploma te halen met haar toeristenvisum was al zo klein, dat ze blij moest zijn dat ze op die school werd aangenomen. Dat ze vlak voor haar eindexamen weg wordt gestuurd is zuur, maar ze heeft gewoon pech gehad
pi_35634508
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:47 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Onderbouw het even
Sorry hoor maar, je zegt het hier zelf ook
quote:
Alhoewel ik liever zou zien dat ze het waardeloos functioneren van de IND eens wat harder aanpakten dan dit individuele geval, maar dat is persoonlijk.
Paar posts hierboven
pi_35634547
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:51 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Fraude of niet. Het gaat erom dat ze het geprobeerd heeft, en dat ze verloren heeft. De kans dat het haar ging lukken om haar diploma te halen met haar toeristenvisum was al zo klein, dat ze blij moest zijn dat ze op die school werd aangenomen. Dat ze vlak voor haar eindexamen weg wordt gestuurd is zuur, maar ze heeft gewoon pech gehad
Heb je op zich gelijk in, maar het lijkt me een kleine moeite haar die opleiding af te laten maken en haar daarna eruit te gooien? Met al dit geklets erover (En nu dus ook al in de Kamer), hebben we al 100x zoveel geld verspilt dan dat het zou hebben gekost om haar die paar maanden af te laten maken.
pi_35634568
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:52 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Sorry hoor maar, je zegt het hier zelf ook
[..]

Paar posts hierboven
Zoals ik daaronder ook al zei, dat is mijn mening, dat wil nog niet zeggen dat de kamer er niet over zou mogen praten.
pi_35634627
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:47 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Onderbouw het even
In het politieke spel is de Kamer geen vliegende keep. Zij heeft haar eigen rol en die rol is dus begrensd. In dit geval tot een wetgevende rol en een controlerende rol. Het gaat hier natuurlijk om dat laatste. Die rol behelst de bevoegdheid de minister ter verantwoording te roepen en als de minister verantwoording schuldig is, dan is hij dat ten aanzien van het beleid, niet terzake individuele beslissingen die op grond van dat beleid worden genomen. Het is immers de bevoegdheid van de minister (zie bijvoorbeeld ook de aanwijzingsbevoegdheid van minister Donner in specifieke strafzaken) en niet die van de Kamer. De meeste Kamerleden (met uitzondering van Eerdmans en wat volgelingen) begrijpen dondersgoed dat zij zich gedurende een rechtszaak, hebben te onthouden van uitspraken over die zaak, zéker voor zover zij die uitlatingen als Kamerlid doen, en daarmee die uitspraak per definitie een politieke lading meegeven.

Als het zo zou zijn dat Verdonk onder politieke druk alsnog zou moeten toestaan dat Taida haar examen hier mag afleggen, dan is dat standpunt dus op politieke wijze tot standgekomen en niet op grond van de wet, terwijl het nu juist de wet is die de onontbeerlijke grondslag biedt voor het besluit. Of het besluit van Verdonk op de wet kan steunen is vervolgens een kwestie waarover de rechter oordeelt, wederom niet een kwestie voor de Kamer.
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:58:20 #237
66825 Reya
Fier Wallon
pi_35634628
De Kamer kan wel degelijk Verdonk in een motie oproepen de inhoud van een beschikking te wijzigen. De minister hoeft daar echter geen gehoor aan te geven
pi_35634687
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:58 schreef Reya het volgende:
De Kamer kan wel degelijk Verdonk in een motie oproepen de inhoud van een beschikking te wijzigen. De minister hoeft daar echter geen gehoor aan te geven
Idd. Dus zelfs al zou de hele Kamer zich verzetten, Verdonk kan haar eigen plan trekken.
pi_35634694
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:54 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Heb je op zich gelijk in, maar het lijkt me een kleine moeite haar die opleiding af te laten maken en haar daarna eruit te gooien? Met al dit geklets erover (En nu dus ook al in de Kamer), hebben we al 100x zoveel geld verspilt dan dat het zou hebben gekost om haar die paar maanden af te laten maken.
Ja okee dat is waar. Maar dan krijg je weer gezeik van mensen die ook nog even 2 maandjes wat moeten doen, en dat ze dan weggaan, zo blijven we aan de gang

En hoe groot is de kans nog dat ze zal slagen met al die heisa om dr heen? Ze is waarschijnlijk zwaar depressief nu, en leren komt er echt niet van de komende tijd.. Waarschijnlijk zou ze gewoon zakken, waarop er weer een nieuwe discussie zal starten : Of ze het laatste jaartje niet opnieuw mag doen
pi_35634729
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:54 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dan gooi je dus de deur open voor fraudeurs.

"ah, u heeft geprobeerd middels oneigenlijke of zelfs strafbare wijze uw zin te krijgen. Nou, weet u wat, aangezien het u nog bijna gelukt was ook, geven we u gewoon uw zin. Maar daarna niet meer zeuren hoor."
pi_35634755
Wel gewoon zielig voor dat meisje. Bedoel, heel dr leven wordt op z'n kop gegooid:{

Maar het gaat natuurlijk ook om het grote plaatje, wanneer mag je voor iemand een uitzondering maken, en wanneer niet..
  donderdag 2 maart 2006 @ 10:03:59 #242
8369 speknek
Another day another slay
pi_35634774
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 10:03 schreef Gebleekte het volgende:
Maar het gaat natuurlijk ook om het grote plaatje, wanneer mag je voor iemand een uitzondering maken, en wanneer niet..
Voor mensen die in het eindexamenjaar zitten. Ik vraag me toch een beetje af waarom iedereen zo in een vreselijke kramp schieten hierom. Laat 'r gewoon dat examen maken en zorg er daarna voor dat ze zeker weten het land uitgaat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 2 maart 2006 @ 10:06:54 #243
66825 Reya
Fier Wallon
pi_35634854
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 10:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Idd. Dus zelfs al zou de hele Kamer zich verzetten, Verdonk kan haar eigen plan trekken.
Nou ja, in beperkte mate. Als minister die begiftigd is met een zeer scherp gevoel voor politiek tact zal in grote mate weten zijn/haar eigen plannen door te drukken. Echter, je moet wel aanvoelen wanneer je voorbij moet gaan aan de Kamer en wanneer niet. Als je op een ongelegen moment een motie naast je neerlegt, kan daar een motie van treurnis of - in het uiterste geval - een motie van wantrouwen op volgen.
pi_35634876
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:58 schreef Argento het volgende:

[..]

In het politieke spel is de Kamer geen vliegende keep. Zij heeft haar eigen rol en die rol is dus begrensd. In dit geval tot een wetgevende rol en een controlerende rol. Het gaat hier natuurlijk om dat laatste. Die rol behelst de bevoegdheid de minister ter verantwoording te roepen en als de minister verantwoording schuldig is, dan is hij dat ten aanzien van het beleid, niet terzake individuele beslissingen die op grond van dat beleid worden genomen. Het is immers de bevoegdheid van de minister (zie bijvoorbeeld ook de aanwijzingsbevoegdheid van minister Donner in specifieke strafzaken) en niet die van de Kamer. De meeste Kamerleden (met uitzondering van Eerdmans en wat volgelingen) begrijpen dondersgoed dat zij zich gedurende een rechtszaak, hebben te onthouden van uitspraken over die zaak, zéker voor zover zij die uitlatingen als Kamerlid doen, en daarmee die uitspraak per definitie een politieke lading meegeven.

Als het zo zou zijn dat Verdonk onder politieke druk alsnog zou moeten toestaan dat Taida haar examen hier mag afleggen, dan is dat standpunt dus op politieke wijze tot standgekomen en niet op grond van de wet, terwijl het nu juist de wet is die de onontbeerlijke grondslag biedt voor het besluit. Of het besluit van Verdonk op de wet kan steunen is vervolgens een kwestie waarover de rechter oordeelt, wederom niet een kwestie voor de Kamer.
Ik mag ervan uitgaan dat wanneer de kamer Verdonk onder druk zet om Taida haar examen hier te laten afleggen, dat men dus Verdonk's beleid gekraakt heeft en we hier weer op het wetgevende vlak terecht komen.

Als Verdonk besluiten neemt die de kamer in de wet niet zo bedoelt heeft, staat het de kamer vrij wetgeving in het leven te roepen dit te corrigeren. Het is gelukkig nog altijd de door ons gekozen kamer die de dienst uit maakt en niet een individuele minister.
pi_35634882
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 10:03 schreef speknek het volgende:
Voor mensen die in het eindexamenjaar zitten. Ik vraag me toch een beetje af waarom iedereen zo in een vreselijke kramp schieten hierom. Laat 'r gewoon dat examen maken en zorg er daarna voor dat ze zeker weten het land uitgaat.
Nu is het een principe kwestie geworden, er dreigt gezichtsverlies bij een van de partijen.
De media spelen bij dit alles weer een kwalijke rol, waarom pakken ze het verhaal van Taida wel op en de 153.578 andere vehalen van mensen die onrechtvaardig zijn behandeld niet ?
Exaudi orationem meam
pi_35634884
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 10:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Een f*cking jaar dus

Ze kan daar ook gewoon dr eindexamen doen, ik snap het probleem niet.
pi_35634900
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 10:06 schreef Reya het volgende:

[..]

Nou ja, in beperkte mate. Als minister die begiftigd is met een zeer scherp gevoel voor politiek tact zal in grote mate weten zijn/haar eigen plannen door te drukken. Echter, je moet wel aanvoelen wanneer je voorbij moet gaan aan de Kamer en wanneer niet. Als je op een ongelegen moment een motie naast je neerlegt, kan daar een motie van treurnis of - in het uiterste geval - een motie van wantrouwen op volgen.
En gelukkig maar. Het moet toch niet zo zijn dat een individuele minister tegen de wil van de volksvertegenwoordiging, dus tegen de wil van het volk in kan gaan.
pi_35634947
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 10:07 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik mag ervan uitgaan dat wanneer de kamer Verdonk onder druk zet om Taida haar examen hier te laten afleggen, dat men dus Verdonk's beleid gekraakt heeft en we hier weer op het wetgevende vlak terecht komen.
Natuurlijk niet. Kritiek op optreden in individuele zaken hoeft juist helemaal niet te betekenen dat het beleid in zijn algemeenheid niet door de Kamer geaccepteerd wordt. En als de Kamer zich slechts uitlaat over wat de minister in een individueel geval had moeten beslissen, zonder het beleid in zijn algemeenheid op de korrel te nemen, dan gaat de Kamer te ver.

De Kamer had hooguit dit dossier als voorbeeld van slecht beleid kunnen aangrijpen, maar moet niet gaan roepen welk besluit de minister in deze had moeten nemen. Dat is zondermeer aan de minister, niet aan de Kamer. Sla de wet er maar op na. De minister is bevoegd.
pi_35634964
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 10:01 schreef Argento het volgende:

[..]

Dan gooi je dus de deur open voor fraudeurs.

"ah, u heeft geprobeerd middels oneigenlijke of zelfs strafbare wijze uw zin te krijgen. Nou, weet u wat, aangezien het u nog bijna gelukt was ook, geven we u gewoon uw zin. Maar daarna niet meer zeuren hoor."
Onzin, aangezien dit allang was ondervangen als zowel de IND als de school hun werk goed hadden gedaan.
pi_35635000
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 10:08 schreef Vhiper het volgende:

[..]

En gelukkig maar. Het moet toch niet zo zijn dat een individuele minister tegen de wil van de volksvertegenwoordiging, dus tegen de wil van het volk in kan gaan.
DE MINISTER IS BEVOEGD

tjonge.

Als ´het volk´ altijd het laatste woord zou moeten hebben, dan zou het hele beginsel van de bevoegdheid overboord kunnen. Een beetje ordening moeten we in ambtelijk Nederland wel hebben hoor.

De rechter laat zich uit over individuele zaken, de Kamer over het beleid in zijn algemeenheid, het bevoegd orgaan neemt het besluit.

Prima geregeld zo hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')