abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:10:22 #1
141503 haphaphap
Ik ben een moviestar
pi_35570508
OUD-GASTEL - Een brutale dief heeft aan de Provincialeweg de radarapparatuur gestolen, die politiemensen van het speciale Verkeershandhavingsteam daar hadden uitgestald ten behoeve van een snelheidscontrole. De politiemensen hielden op enige afstand toezicht. Toen zij een auto bij de apparatuur zagen stoppen, gingen zij ter plaatse. Voordat zij waren gearriveerd, had een man de apparatuur echter al in zijn auto geladen en meegenomen.

waar kan ik dat lintje afleveren ik praat jatten niet goed maar dat is het zelfde wat er anders wel gebeurt alleen dan door de politie
A dream come true
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:22:46 #2
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35570922
verkeershandhaving is een mooi woord voor het spekken van de staatskas over de rug van de nederlandse automobilisten.

ik vind handhaving goed maar doe dat daar waar het nodig is:

-speeltuinen
-sportcentra
-scholen
-woonwijken
De wereld is op hol geslagen
pi_35571012
hebbie een bron?
pi_35571153
scorpie ja, het nieuws,
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:30:29 #5
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35571166
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:10 schreef haphaphap het volgende:
OUD-GASTEL - Een brutale dief heeft aan de Provincialeweg de radarapparatuur gestolen, die politiemensen van het speciale Verkeershandhavingsteam daar hadden uitgestald ten behoeve van een snelheidscontrole. De politiemensen hielden op enige afstand toezicht. Toen zij een auto bij de apparatuur zagen stoppen, gingen zij ter plaatse. Voordat zij waren gearriveerd, had een man de apparatuur echter al in zijn auto geladen en meegenomen.

waar kan ik dat lintje afleveren ik praat jatten niet goed maar dat is het zelfde wat er anders wel gebeurt alleen dan door de politie
A dream come true
Tuurlijk de politie steelt want degene die een boete krijgt overtreedt geen enkele wet. Ontzettend tuftuf-gehuil
Say your prayers
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:30:39 #6
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_35571172
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:25 schreef Scorpie het volgende:
hebbie een bron?
Politieradar gejat tijdens controle
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:33:17 #7
106856 MociN
Live your own legend
pi_35571274
Is wel een grappig bericht om gewoon onder het oog van de politie iets te jatten, maar ja het blijft diefstal en dat kan ik natuurlijk niet goed keuren.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:38:01 #8
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35571428
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:10 schreef haphaphap het volgende:

A dream come true
Nee, je praat jatten niet goed, behalve dat je droom uitkomt en je lintjes wilt overhandigen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:40:15 #9
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35571496
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:33 schreef MociN het volgende:
Is wel een grappig bericht om gewoon onder het oog van de politie iets te jatten, maar ja het blijft diefstal en dat kan ik natuurlijk niet goed keuren.
In mijn ogen is het niet alleen diefstal, maar zelfs belemmering van politiewerkzaamheden.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:50:41 #10
48755 Kriello
It's all Relative..
pi_35571805
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:40 schreef Sidekick het volgende:

[..]

In mijn ogen is het niet alleen diefstal, maar zelfs belemmering van politiewerkzaamheden.
Als de politie inderdaad aan het WERK geweest zou zijn, OK, maar aangezien ze lagen te SLAPEN toen dat ding gejat werd, is het geen belemmering meer..

btw. Zou het wel stijl vinden als ze de radar weer terug geven over een maandje of wat maar dan zonder het rolletje uiteraard... dan hebben ze dat ding weer terug en hebben een paar mensen toch een mazzeltje gehad..
In den beginne was er niets... en toen is dat ook nog ontploft....... ?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:53:54 #11
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35571931
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Kriello het volgende:

[..]

Als de politie inderdaad aan het WERK geweest zou zijn, OK, maar aangezien ze lagen te SLAPEN toen dat ding gejat werd, is het geen belemmering meer..

btw. Zou het wel stijl vinden als ze de radar weer terug geven over een maandje of wat maar dan zonder het rolletje uiteraard... dan hebben ze dat ding weer terug en hebben een paar mensen toch een mazzeltje gehad..
Het apparaat is gejat en dus kunnen ze de taak niet uitvoeren en dat is geen belemmering? Wat een ontzettend dom gelul.
Say your prayers
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:54:25 #12
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35571956
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Kriello het volgende:

hebben een paar mensen toch een mazzeltje gehad..
Hoezo, ze zijn toch alleen maar aan het slapen? Of is de politie toch belemmert?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:56:39 #13
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35572029
quote:

[..]

Eerder voorkoming van...

Tja, dit bevestigt wel het gevoel dat vele nederlanders hebben. Het draagvlak onder de verkeershandhaving is compleet weggevaagd. De tijd dat je nog door een Porsche naar de kant werd gedirigeerd om een standje te krijgen is ver achter ons.

De wedloop tussen politie en automobilist loopt steeds verder op. De politie komt met een nieuw foefje op de markt en meteen komt de automobilist met iets anders terug om ze te omzeilen(denk aan de radardetectordetector...).
Schijnbaar is het bij iemand nu zo hoog opgelopen dat hij geen andere optie zag dan de controle compleet onmogelijk te maken.

Om met de woorden van minister Donner te spreken: Foei! Schavuit!

(en mocht de dader hier meelezen: anoniem inleveren van het apparaat kan bij www.flitsservice.nl, zij brengen em dan wel terug bij Bromsnor )
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:58:29 #14
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35572084
quote:

[..]

dus in jouw ogen heeft de staat en het controle apparaat altijd gelijk?
dus met andere woorden als iran homo's ophangt is dat goed aangezien dat de wet is?

wist je dat door flitsapparaten en andere controleapparatuur ontzettend veel ongelukken gebeuren?
ik trap ook altijd op de rem als ik zoiets zie of denk te zien, zelf als ik exact de snelheid rijdt of slechts een paar km erboven. automatisme...
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:59:56 #15
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35572139
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:56 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

Eerder voorkoming van...

Tja, dit bevestigt wel het gevoel dat vele nederlanders hebben. Het draagvlak onder de verkeershandhaving is compleet weggevaagd. De tijd dat je nog door een Porsche naar de kant werd gedirigeerd om een standje te krijgen is ver achter ons.

De wedloop tussen politie en automobilist loopt steeds verder op. De politie komt met een nieuw foefje op de markt en meteen komt de automobilist met iets anders terug om ze te omzeilen(denk aan de radardetectordetector...).
Schijnbaar is het bij iemand nu zo hoog opgelopen dat hij geen andere optie zag dan de controle compleet onmogelijk te maken.

Om met de woorden van minister Donner te spreken: Foei! Schavuit!

(en mocht de dader hier meelezen: anoniem inleveren van het apparaat kan bij www.flitsservice.nl, zij brengen em dan wel terug bij Bromsnor )
1 paupermongool jat een flitsmasjien en dat zegt meteen een hele boel over de algemene opinie. Juist ja...
Say your prayers
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:01:08 #16
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35572187
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:58 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

dus met andere woorden als iran homo's ophangt is dat goed aangezien dat de wet is?

wist je dat door flitsapparaten en andere controleapparatuur ontzettend veel ongelukken gebeuren?
ik trap ook altijd op de rem als ik zoiets zie of denk te zien, zelf als ik exact de snelheid rijdt of slechts een paar km erboven. automatisme...
Onbenullige vergelijking. Verder zegt jouw remgedrag meer over je rijgedrag dan de controlemethoden van de coppers.
Say your prayers
pi_35572189
Dan lagen de helden agent waarschijnlijk weer te slapen, of ze stonden van een kilometer afstand toe te kijken.
Geinige actie.
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_35572241
Hard aanpakken die dwaas dit is gewoon diefstal en waarschijnlijk vernieling van overheidseigendom. Die Golf GTI huftertjes zouden een Marokkaan daarvoor het liefste het land uitschoppen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:04:54 #19
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35572304
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:59 schreef Sickie het volgende:

[..]

1 paupermongool jat een flitsmasjien en dat zegt meteen een hele boel over de algemene opinie. Juist ja...
Ehh, ja....

Als je zoals ik al wat langer meekijkt in het hele verkeershandhavingswereldje, dan zie je de boel gewoon verharden.
Nadat eerder het afgelopen jaar al een diender in het water is gegooid, apparatuur is kapot gereden en een BOA een automobilist invalide heeft gereden omdat deze apparatuur wilde gaan slopen, is dit de volgende in het rijtje.

In de tijd van de TufTufClub werden alleen de onbemande flitspalen vernield (wat al een teken van de verharding was..). Tegenwoordig zijn zelfs de mensen in het blauw niet meer veilig.
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:07:33 #20
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35572380
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:04 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

Ehh, ja....

Als je zoals ik al wat langer meekijkt in het hele verkeershandhavingswereldje, dan zie je de boel gewoon verharden.
Nadat eerder het afgelopen jaar al een diender in het water is gegooid, apparatuur is kapot gereden en een BOA een automobilist invalide heeft gereden omdat deze apparatuur wilde gaan slopen, is dit de volgende in het rijtje.

In de tijd van de TufTufClub werden alleen de onbemande flitspalen vernield (wat al een teken van de verharding was..). Tegenwoordig zijn zelfs de mensen in het blauw niet meer veilig.
Dan wordt het tijd dat ze met scherp gaan schieten. We hebben kennelijk een aso-overschot in Nederland dus van mij mag de wildstand weer op peil worden gebracht.
Say your prayers
pi_35572452
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:04 schreef Gabberhead het volgende:
een BOA een automobilist invalide heeft gereden omdat deze apparatuur wilde gaan slopen
Die heb ik ff gemist... link?
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_35572475
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:02 schreef du_ke het volgende:
Marokkaan daarvoor het land uitschoppen .
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_35572522
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:10 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:

[..]

Maar als het om een flistpaal gaat is het plotseling een held .
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:12:54 #24
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35572549
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar als het om een flistpaal gaat is het plotseling een held .
Hoi strijdmakker. Eindelijk zij aan zij in een topic.
Say your prayers
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:13:43 #25
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35572578
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:01 schreef Sickie het volgende:

[..]

Onbenullige vergelijking. Verder zegt jouw remgedrag meer over je rijgedrag dan de controlemethoden van de coppers.
ik reed vroeger een snelle wagen. 2 jaar mee gereden. en ja ik heb vele malen zo gereden dat ik ik in geval van controle mijn rijbewijs kwijt zou zijn.
echter ik reed op stukken hard waar dat kon en ik alleen mijzelf in gevaar zou kunnen brengen.
binnen bebouwde kom hield ik me keurig aan de snelheid en in gebieden met kinderen reed ik zelfs nog langzamer dan de max. toegestane snelheid.
opmerkelijk vond ik wel dat de politie zonder urgentiesignalen het nodig vond om met 60+ in een 30 km/h zone langs een school, sportveld en zwembad te rijden.

in die 2 jaar tijd heb ik 1 boete gehad, ik reed 3 km te hard (57 waar je 50 mocht), onbewust, was met een studiegenootje aan het praten en lette niet constant op mijn teller en ook niet op de berm waar die lul stond.

tegenwoordig heb ik een ontzettende langzame auto, rijdt nauwelijks nog hard maar nog steeds let ik meer op de berm dan op de weg aangezien je met een lullige snelheid van 85 waar je 80 mag al een boete krijgt
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:14:37 #26
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35572602
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:09 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Die heb ik ff gemist... link?
Uit de Telegraaf 26 juli 2001:
quote:
Politieauto rijdt in op Zeeuw: been kwijt

AXEL - De 25-jarige Axelaar Giovanni Hinneman, die op 5 juli een flitsapparaat van de politie Zeeland onschadelijk wilde maken, moet hierdoor zijn rechterbeen tot boven de knie missen en zijn linkerbeen is zwaar beschadigd.
Giovanni Hinneman wordt dezer dagen gesteund door zijn vriendin Angelique

Giovanni was die dag even om boodschappen naar Hulst geweest. Onderweg daarheen werd hij door verdekt opgestelde apparatuur geflitst, ter hoogte van Terhole. Op de terugweg stopte hij op de bewuste plek om na te gaan of hij was betrapt waar een snelheidslimiet van 80 kilometer per uur geldt of ergens waar hij 100 mocht rijden.

"Ik ben de berm ingereden. Ik wilde gaan vragen wat voor een boete ik kon verwachten, maar ik zag helemaal niemand. Ik vond het vreemd, keek nog wat rond en zag echt niemand."

Weggemaaid

De Axelaar besloot daarop het voor hem belastend fotomateriaal verwijderen. Net toen hij bezig was met zijn sabotage kwam een grijze auto de berm ingereden, een onopvallende dienstauto van de politie naar later bleek. Het was in een fractie van seconden gebeurd. "Hij kwam recht op me af, ik werd letterlijk en figuurlijk door die politiewagen voor de flitsapparatuur weggemaaid."

"Mijn hele leven is hierdoor volledig veranderd. Ik had het niet moeten doen, maar wat die agent heeft gedaan is natuurlijk ook niet goed te praten", zegt Giovanni.

De Middelburgse advocaat A. van Werkum-Hoekstra noemt het optreden van de agent bijzonder ernstig. "Die politieman is gewoon op mijn cliënt in gereden." Volgens Van Werkum is de zaak ernstig genoeg voor een strafvervolging. Wat de civiele kant van de zaak betreft heeft de advocaat de regiopolitie aansprakelijk gesteld.

De uitslag van het door het openbaar ministerie bevolen onderzoek laat nog even op zich wachten. Een door het gerechtelijk laboratorium te beoordelen sporenrapportage moet het dossier completeren voordat justitie een standpunt kan innemen.
pi_35572666
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:14 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

Uit de Telegraaf 26 juli 2001:
[..]
Over zinloos geweld gesproken..
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_35572732
Die agenten mogen wat mij betreft ontslagen worden. Hoe kan je nou én je apparatuur laten jatten én de dief ook nog es laten ontsnappen? Dan móeten ze wel hebben liggen pitten tijdens werktijd.
Big dick.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:18:54 #29
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35572742
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:13 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

ik reed vroeger een snelle wagen. 2 jaar mee gereden. en ja ik heb vele malen zo gereden dat ik ik in geval van controle mijn rijbewijs kwijt zou zijn.
echter ik reed op stukken hard waar dat kon en ik alleen mijzelf in gevaar zou kunnen brengen.
binnen bebouwde kom hield ik me keurig aan de snelheid en in gebieden met kinderen reed ik zelfs nog langzamer dan de max. toegestane snelheid.
opmerkelijk vond ik wel dat de politie zonder urgentiesignalen het nodig vond om met 60+ in een 30 km/h zone langs een school, sportveld en zwembad te rijden.

in die 2 jaar tijd heb ik 1 boete gehad, ik reed 3 km te hard (57 waar je 50 mocht), onbewust, was met een studiegenootje aan het praten en lette niet constant op mijn teller en ook niet op de berm waar die lul stond.

tegenwoordig heb ik een ontzettende langzame auto, rijdt nauwelijks nog hard maar nog steeds let ik meer op de berm dan op de weg aangezien je met een lullige snelheid van 85 waar je 80 mag al een boete krijgt
Echt.... van binnen huil ik...
Say your prayers
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:19:51 #30
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35572775
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:16 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Over zinloos geweld gesproken..
Ze moeten gewoon 220 op die apparatuur zetten.
Say your prayers
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:20:14 #31
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35572794
trouwens ik vind dat hele boetesysteem ook belachelijk.

een simpele arbeider krijgt dezelfde boete als een vertegenwoordiger.
de een heeft een jaarinkomen van 20.000 euro per jaar en de ander van 60.000 per jaar.
eerstgenoemde moet dan de eindjes die maand aan elkaar knopen om de boete te betalen en de vertegenwoordiger ziet de boete als vooraf ingecalculeerde kosten.

gevolg is dat laatsgenoemde niet snel zijn rijstijl gaat aanpassen.
trouwens ik ben ervoor om mensen die echt asociaal rijden (in woonwijken, bij scholen etc) mee te nemen naar het mortuarium en ze een paar flink toegetakelde verkeersslachtoffers te laten zien, liefst kleine onschuldige kinderen.

lijkt me beter te werken dan een boete
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:20:23 #32
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35572802
quote:

[..]

Ah, we gaan over op nihilistische cultuurrelativisme?

Ik ga liever geen homo's vergelijken met mensen die voor meer gevaar op de weg zorgen.
quote:
Nee, hoewel ik kan begrijpen dat snelheidsduivels flink in de remmen gaan en daarmee de veiligheid nog meer in gevaar brengen. Maar of we daarom wetsovertreders moeten laten lopen? Het zou een mooie boel worden als we criminelen hun gang laten gaan omdat de kans bestaat dat er een gevaarlijke situatie kan ontstaan.
quote:
Ik krijg hierdoor alleen maar de neiging om je uit te lachen, wat voor punt wil je nu maken?
pi_35572808
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:12 schreef Sickie het volgende:

[..]

Hoi strijdmakker. Eindelijk zij aan zij in een topic.
Dat kan nooit de bedoeling zijn.
pi_35572885
quote:

[..]

Ik heb medelijden met je.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:24:09 #35
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35572925
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:20 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nee, hoewel ik kan begrijpen dat snelheidsduivels flink in de remmen gaan en daarmee de veiligheid nog meer in gevaar brengen. Maar of we daarom wetsovertreders moeten laten lopen? Het zou een mooie boel worden als we criminelen hun gang laten gaan omdat de kans bestaat dat er een gevaarlijke situatie kan ontstaan.
[..]
Het probleem is juist dat niet de snelheidsduivels hard in de remmen gaan, maar juist de 'gewone' weggebruiker die met een sukkeldrafje rondtoert. Die zijn namelijk het bangst voor een boete en zullen buitenproportioneel hard remmen.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:25:55 #36
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35572971
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:24 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

Het probleem is juist dat niet de snelheidsduivels hard in de remmen gaan, maar juist de 'gewone' weggebruiker die met een sukkeldrafje rondtoert. Die zijn namelijk het bangst voor een boete en zullen buitenproportioneel hard remmen.
Als je met een sukkeldrafje rondtoert dan hoef je niet te remmen. Waar baseer je het bovenstaande eigenlijk op?
Say your prayers
pi_35572989
quote:

[..]

U bent een goed mensch.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:27:25 #38
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35573015
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:20 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ah, we gaan over op nihilistische cultuurrelativisme?

Ik ga liever geen homo's vergelijken met mensen die voor meer gevaar op de weg zorgen.

[..]

[..]

Ik krijg hierdoor alleen maar de neiging om je uit te lachen, wat voor punt wil je nu maken?
ik vergelijk geen homo's met overtreders, alleen jouw simpele aanname dat de gevestigde orde altijd gelijk heeft en je daaraan moet houden.

daarnaast gaan er ontzettend veel mensen remmen wanneer ze een controle zien. de meeste mensen rijden vaak wel 1,2,3, 4 km te hard en zijn bang voor een boete. de voorste in de rij remt en de rest daarachter ook. een ongeluk is er snel.
er is onlangs onderzoek geweest waaruit bleek dat er ontzettend veel ongelukken gebeuren bij controles.
waarom niet alleen extreme wegmisbruikers aanpakken, dus bij snelheden van 20+ pas flitsen?

wat ik me altijd afvraag bij megmisbruikers en blik op de weg is waarom ze zolang een wegmisbruiker door laten rijden.
elke handeling, elke seconde dat je de wet overtreed breng je volgens spee mensen in gevaar.
bij wegmisbruikers gaan ze rustig iemand een kwartier volgen in de hoop dat hij nog meer ernstige overtredingen maakt.
wat is dan belangrijker, de hoge boete die ze door het extra gevaar krijgen of de verkeersveiligheid?
pi_35573071
Het blijkt in de aanpak van de verkeerscriminaliteit noodzakelijk snelheidscontroles uit te voeren. Als je je gewoon aan de wet houdt is er toch niets aan de hand? overigens ben ik wel voor meer traject controles ipv van momentopnamen.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:32:27 #40
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35573157
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:25 schreef Sickie het volgende:

[..]

Als je met een sukkeldrafje rondtoert dan hoef je niet te remmen. Waar baseer je het bovenstaande eigenlijk op?
Op onderzoeksresultaten gebaseerd op politieberichten van de afgelopen jaren en eigen waarneming.

Hier zijn ze zelf een verzameltopic begonnen voor dergelijke ongevallen: http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=12624&postdays=0&postorder=asc&highlight=ongeval+controle&start=0

Het is ook simpel. Mensen die erg gefixeerd zijn op hun snelheidsmeter schrikken zich te pletter als ze ineens een controle zien. Gewoon omdat hun aandacht verkeerd verdeeld is. Meer aandacht voor de snelheid, minder aandacht voor het verkeer om zich heen.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:34:57 #41
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35573239
waarom niet alle auto's wettelijk begrenzen op 120 km/h in nederland?
kan niemand meer extreem hard rijden en dus minder ongelukken?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:36:53 #42
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35573302
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:34 schreef 1ofthefew het volgende:
Misschien omdat onze infrastructuur er lang niet overal geschikt is om 120 te rijden?
Say your prayers
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:39:36 #43
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35573389
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:36 schreef Sickie het volgende:

[..]

Misschien omdat onze infrastructuur er lang niet overal geschikt is om 120 te rijden?

maximale snelheid in nederland is 120 km/h

je zult in de bebouwde kom waar je 30 mag dus nog wel 90 km/h te hard rijden. de kans dat dat echter lukt is heel klein.
meestal rijden mensen te hard op 80 km/h wegen en autosnelwegen.
dus dan voorkom je dus veel ongelukken en boetes.

dus waarom niet een begrenzing van elke auto?
pi_35573456
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:27 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

ik vergelijk geen homo's met overtreders, alleen jouw simpele aanname dat de gevestigde orde altijd gelijk heeft en je daaraan moet houden.

daarnaast gaan er ontzettend veel mensen remmen wanneer ze een controle zien. de meeste mensen rijden vaak wel 1,2,3, 4 km te hard en zijn bang voor een boete. de voorste in de rij remt en de rest daarachter ook. een ongeluk is er snel.
er is onlangs onderzoek geweest waaruit bleek dat er ontzettend veel ongelukken gebeuren bij controles.
waarom niet alleen extreme wegmisbruikers aanpakken, dus bij snelheden van 20+ pas flitsen?

wat ik me altijd afvraag bij megmisbruikers en blik op de weg is waarom ze zolang een wegmisbruiker door laten rijden.
elke handeling, elke seconde dat je de wet overtreed breng je volgens spee mensen in gevaar.
bij wegmisbruikers gaan ze rustig iemand een kwartier volgen in de hoop dat hij nog meer ernstige overtredingen maakt.
wat is dan belangrijker, de hoge boete die ze door het extra gevaar krijgen of de verkeersveiligheid?
Alleen bekeuren bij 20+ km te hard.
Waarom verhogen we de maxsnelheid dan niet gewoon overal. 50 in 30 km zones, 70 in 50 km zones etc etc.

ohw, wacht dan ga je dan weer lopen huilen waarom je geen 60 mag rijden in een 30km zone waar 50 is toegestaan.

Er zijn nou eenmaal verkeersregels in nederland die er voor zorgen dat er minder ongelukken gebeuren op de weg. Die verkeersregels zijn er ook voor jou, zodat jij veilig over kunt steken zonder dat er een debiel aan komt rijden met 120 midden in de stad.
als je die regels overtreed krijg je een boete das toch niet zo moeilijk?

Ook de correctie bij een snelheidsovertreding is er niet voor niets, de overheid snapt heus wel dat niet iedereen prcs 80 kan rijden. Ze moeten nou eenmaal een grens trekken en daarvoor is die correctie vastgesteld.
Jij stelt voor om alleen mensen die 20+ te hard rijden, ik stel voor alleen mensen te bekeuren die 30+ te hard rijden iemand anders steld 40+ voor. Dan kunnen we netzogoed alle maximale snelheden afschaffen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:42:16 #45
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35573461
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:39 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

maximale snelheid in nederland is 120 km/h

je zult in de bebouwde kom waar je 30 mag dus nog wel 90 km/h te hard rijden. de kans dat dat echter lukt is heel klein.
meestal rijden mensen te hard op 80 km/h wegen en autosnelwegen.
dus dan voorkom je dus veel ongelukken en boetes.

dus waarom niet een begrenzing van elke auto?
De maximale snelheid is 120 op een autosnelweg en dat is wat anders dan heel Nederland. We hebben duidelijke regels die iedereen kan snappen. Iedereen die zich er niet aan wenst te houden snoeihard beboeten.
Say your prayers
pi_35573532
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:42 schreef Sickie het volgende:

[..]

De maximale snelheid is 120 op een autosnelweg en dat is wat anders dan heel Nederland. We hebben duidelijke regels die iedereen kan snappen. Iedereen die zich er niet aan wenst te houden snoeihard beboeten.
Wat is het eigenlijk simpel he?

Geen ruk aan als we het eens zijn trouwens .
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:48:39 #47
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35573647
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:34 schreef 1ofthefew het volgende:
Omdat auto's ook wel eens buiten Nederland rijden misschien? In veel landen in de buurt is de Vmax 130 km/h. In Duitsland op delen van de Autobahn zelfs onbegrensd...

En bovendien... soms moet je ook in Nederland de mogelijkheid hebben om sneller dan 120 te rijden. Bijvoorbeeld als je een colonne vrachtwagens aan het inhalen bent en ziet ineens zwaalichten in je achteruitkijkspiegel. Dan is het beter om even snel gas bij te geven en naar rechts te gaan, dan om hard op je remmen te stampen om je tussen die vrachtwagens te proppen.
pi_35573820
Ok dan begrenzen op 130 . Dan kan je op snelweg eventueel nog even je snelheid aanpassenzonder dat je een echt dikke boete krijgt.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 15:02:40 #49
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35574477
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:22 schreef 1ofthefew het volgende:
verkeershandhaving is een mooi woord voor het spekken van de staatskas over de rug van de nederlandse automobilisten.
Is dat zo?

Dit vind ik bijvoorbeeld niet meer dan terecht, die wegwerkers hebben al geen risicoloos werk, maar als men er dan ook nog eens veel te hard langs komt knallen.....
quote:
DRIEBERGEN - Bij een snelheidscontrole op rijksweg A2 bij Everdingen heeft de politie maandag ruim 5000 automobilisten betrapt op te hard rijden. De controle vond plaats terwijl er wegwerkers aan de slag waren en passerend verkeer niet harder dan 70 kilometer per uur mocht.

Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) stelde dinsdag vast dat er minder automobilisten in de fout gingen dan een week eerder toen op hetzelfde punt nog 60 procent van de verkeersdeelnemers in de fout ging. Dit keer reed een derde van de automobilisten te snel.

De verkeerspolitie laat weten dat de komende weken regelmatig snelheidscontroles plaatsvinden op locaties waar aan de weg wordt gewerkt.
www.nu.nl

En natuurlijk valt er veel meer onder 'verkeershandhaving' dan alleen de flitsers. Als je in programma's als "Blik op de weg" en "Wegmisbruikers" ziet wat voor een aso's men van de weg haalt, mogen er wat mij betreft wel meer videosurveillance auto's komen.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 15:38:23 #51
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_35575041
quote:

Ja, moet je horen: als je niet kunt rijden en als een nerveus omaatje zwetend achter het stuur zit, kun je beter te fiets of te bus gaan.
Sommige mensen zijn echt een gevaar op de weg...
Dat verandert alles
  dinsdag 28 februari 2006 @ 15:43:19 #52
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35575189
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:19 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Is dat zo?

Dit vind ik bijvoorbeeld niet meer dan terecht, die wegwerkers hebben al geen risicoloos werk, maar als men er dan ook nog eens veel te hard langs komt knallen.....
[..]

www.nu.nl

En natuurlijk valt er veel meer onder 'verkeershandhaving' dan alleen de flitsers. Als je in programma's als "Blik op de weg" en "Wegmisbruikers" ziet wat voor een aso's men van de weg haalt, mogen er wat mij betreft wel meer videosurveillance auto's komen.
Videosurveillance ben ik ook helemaal voor. De excessen meteen aan de kant zetten en met hun neus op de feiten drukken.
Misschien is het een idee om vlak achter flitscontroles een groot dynamisch matrixbord neer te zetten met daarop het kenteken en de snelheid van de overtreder. Dan past diegene z'n snelheid tenminste meteen aan.
Stukken beter dan dat je 5 weken later post van het CJIB in de bus krijgt voor 3 km/u te hard, dan heb je geen flauw idee meer hoe de situatie toen was.

Overigens is het bij die wegwerkzaamheden zo dat de weginrichting compleet verkeerd is om de wegwerkers te beschermen. Een limiet moet zo zijn dat zeker 95% zich vanzelf al aan de snelheid houdt. Daar moet ook de weg voor ingericht zijn.
pi_35575238
quote:

Ehm, hiervan ligt de oorzaak niet bij de flitsapparatuur, maar bij de debieligheid van de bestuurder die voor jan lul op de rem gaat staan. Jeuzus mina, het moet niet gekker worden.
pi_35575301
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:43 schreef Gabberhead het volgende:

[..]
Een limiet moet zo zijn dat zeker 95% zich vanzelf al aan de snelheid houdt. Daar moet ook de weg voor ingericht zijn.
Hoe bedoel je dit? Ik volg je ff niet.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 15:46:54 #55
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35575310
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat is het eigenlijk simpel he?

Geen ruk aan als we het eens zijn trouwens .
Volgens mij moeten we in relatietherapie doek..... Ik mis de onderlinge haat en nijd...
Say your prayers
  dinsdag 28 februari 2006 @ 15:54:27 #56
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35575509
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:43 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

Videosurveillance ben ik ook helemaal voor. De excessen meteen aan de kant zetten en met hun neus op de feiten drukken.
Misschien is het een idee om vlak achter flitscontroles een groot dynamisch matrixbord neer te zetten met daarop het kenteken en de snelheid van de overtreder. Dan past diegene z'n snelheid tenminste meteen aan.
Stukken beter dan dat je 5 weken later post van het CJIB in de bus krijgt voor 3 km/u te hard, dan heb je geen flauw idee meer hoe de situatie toen was.

Overigens is het bij die wegwerkzaamheden zo dat de weginrichting compleet verkeerd is om de wegwerkers te beschermen. Een limiet moet zo zijn dat zeker 95% zich vanzelf al aan de snelheid houdt. Daar moet ook de weg voor ingericht zijn.
Ja, als dat de leidraad moet zijn voor wetgeving dat wordt het een mooie zooi. Denk jij trouwens dat wanneer een snelheidsovertreder zijn kenteken ziet op dat dynamische bord van je, terwijl hij ook weet dat hij toch geen boete krijgt, uberhaupt wat met die info doet?
Say your prayers
pi_35575575
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:46 schreef Sickie het volgende:

[..]

Volgens mij moeten we in relatietherapie doek..... Ik mis de onderlinge haat en nijd...
Zal ik dan maar voor inkomensafhankelijke boetes zijn?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 15:57:38 #58
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35575591
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zal ik dan maar voor inkomensafhankelijke boetes zijn?
Het is een begin.....
Say your prayers
pi_35575599
Kom op zo'n bord met hoe hard je rijd ken ik ook (zonder flits). je mag daar 50 maar de psort is toch om te kijken of 100+ ook op het bordje past.
pi_35575860
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:57 schreef du_ke het volgende:
Kom op zo'n bord met hoe hard je rijd ken ik ook (zonder flits). je mag daar 50 maar de psort is toch om te kijken of 100+ ook op het bordje past.
Zoiets als dit krijg je dan idd.... (waarschijnlijk ook nog eens mph....)

http://www.anthemamerica.com/New%20Jpegs/speeding%5B1%5D.jpg
  dinsdag 28 februari 2006 @ 16:12:28 #61
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35576063
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:54 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ja, als dat de leidraad moet zijn voor wetgeving dat wordt het een mooie zooi. Denk jij trouwens dat wanneer een snelheidsovertreder zijn kenteken ziet op dat dynamische bord van je, terwijl hij ook weet dat hij toch geen boete krijgt, uberhaupt wat met die info doet?
Dat IS de leidraad voor de verkeerswetgeving. Waarom denk je dat al die drempels en chicanes in 30-kilometerzones zijn aangelegd? Klopt een limiet niet bij de weginrichting, dan moet -of- de limiet aangepast worden, -of- de weginrichting. Bij die werkzaamheden lijkt me het laatste het nuttigst en het veiligst.

En waar zeg ik dat die overtreder geen boete krijgt? Dat lijkt me juist wel de bedoeling. Meteen laten zien dat er een boete volgt op het gedrag op dat moment. Dan past de automobilist meteen z'n gedrag aan... Overigens heeft Justitie daar al een technische oplossing voor. De CatchKen scant binnen milliseconden het kenteken en controleert of de auto wellicht gestolen is of boetes open heeft staan. Dat kan makkelijk gekoppeld worden aan een snelheidscontrole en draadloos met een matrixbord dat een stuk verderop staat.
pi_35576656
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:12 schreef Gabberhead het volgende:Dat IS de leidraad voor de verkeerswetgeving. Waarom denk je dat al die drempels en chicanes in 30-kilometerzones zijn aangelegd? Klopt een limiet niet bij de weginrichting, dan moet -of- de limiet aangepast worden, -of- de weginrichting. Bij die werkzaamheden lijkt me het laatste het nuttigst en het veiligst.
Dus je bedoelt dat de rijstroken bijvoorbeeld versmald moeten worden omdat er toevallig wegwerkzaamheden zijn? Daarmee maak je het verkeer alleen maar onrustiger en verminder je de doorstroming nog meer.
pi_35576922
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:20 schreef 1ofthefew het volgende:
trouwens ik vind dat hele boetesysteem ook belachelijk.

een simpele arbeider krijgt dezelfde boete als een vertegenwoordiger.
de een heeft een jaarinkomen van 20.000 euro per jaar en de ander van 60.000 per jaar.
eerstgenoemde moet dan de eindjes die maand aan elkaar knopen om de boete te betalen en de vertegenwoordiger ziet de boete als vooraf ingecalculeerde kosten.

gevolg is dat laatsgenoemde niet snel zijn rijstijl gaat aanpassen.
trouwens ik ben ervoor om mensen die echt asociaal rijden (in woonwijken, bij scholen etc) mee te nemen naar het mortuarium en ze een paar flink toegetakelde verkeersslachtoffers te laten zien, liefst kleine onschuldige kinderen.

lijkt me beter te werken dan een boete
Voorstander van klassejustitie?

Vertel eens, hoeveel fouter is iemand die te hard rijdt met een dikke portemonee dan iemand met minder?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 16:42:50 #64
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35577105
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:28 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Dus je bedoelt dat de rijstroken bijvoorbeeld versmald moeten worden omdat er toevallig wegwerkzaamheden zijn? Daarmee maak je het verkeer alleen maar onrustiger en verminder je de doorstroming nog meer.
Toch is het zo. En dat gebeurt dus ook. Als je wegstroken versmald gaan automobilisten vanzelf langzamer rijden (althans, dat is de theorie).

Het zou voor een goede balans moeten zorgen tussen de veiligheid van de wegwerkers, de veiligheid van de automobilisten en de doorstroming. Jammer genoeg schijnt dat nog steeds niet te lukken. 1 van de drie wordt meestal maar gehaald. De doorstroming gaat er vaak als eerste aan...
pi_35577444
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:42 schreef Gabberhead het volgende:
Toch is het zo. En dat gebeurt dus ook. Als je wegstroken versmald gaan automobilisten vanzelf langzamer rijden (althans, dat is de theorie).
Meestal is het noodzakelijk dat de rijstroken versmald worden bij werkzaamheden, maar bij de aanleg van bijvoorbeeld een spits- of plusstrook gebeurd dit vaak niet. Op deze gedeeltes geldt dan tijdens de werkzaamheden een snelheidsbeperking van 70km/u en als er niet gewerkt wordt gaat dit omhoog naar 90km/u. Deze verhoging zou niet kunnen als de rijstroken versmald zouden zijn. Hiermee voorkom je een beetje het gezeur van "je mag maar 70 maar er wordt niet eens gewerkt!", plus je belemmert de doorstroming niet extra.
pi_35578844
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:45 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Ehm, hiervan ligt de oorzaak niet bij de flitsapparatuur, maar bij de debieligheid van de bestuurder die voor jan lul op de rem gaat staan. Jeuzus mina, het moet niet gekker worden.
Nee, de oorzaak hiervan ligt bij de absurd kleine (lees: geen) marge die gehanteerd worden bij snelheidscontroles. Theoretisch gezien kun je al bij 51 km/h een boete krijgen, in de praktijk al bij 54 gemeten km/h. Mensen die (terecht) geen zin hebben in een onzinboete wennen zich aan om maar liever iets langzamer dan toegestaan bij een controle om geen enkel risico te lopen, aangezien de apparatuur ook nog wel eens door meetfouten een te hoge snelheid constateert.

Je zou natuurlijk gewoon als marge een percentage aan kunnen houden, bijvoorbeeld beginnen te bekeuren bij een overtreding van 10% van de maximumsnelheid. Dus vanaf 33 (echte) km/h in 30-zones, 55 in de bebouwde kom, 77 waar je 70 mag, 88 waar je 80 mag etc. De stelling dat hoe hoger de maximumsnelheid is, hoe kleiner de kwalijkheid van een overtreding is is heel goed verdedigbaar. (40 km/h in een 30-zone is een veel kwalijker overtreding dan 130 op een autosnelweg waar je 120 mag)

Als je nog enig draagvlak voor het huidige snelheidsbeleid wilt overhouden zul je het huidige systeem moeten aanpassen. Want anders zullen incidenten als het stelen van radarapparatuur, het in brand steken van flitspalen etc. steeds vaker voor gaan komen(en ernstiger worden, als er niets veranderd vallen er vroeg of laat doden), er zijn maar weinig automobilisten die nog voorstander zijn van de huidige boetemachine. Logisch ook, de schijn wordt gewekt dat de snelheidscontroles als primaire doel de opbrengsten hebben. Overigens is dat meer dan schijn, ik heb een tijdje "in de keuken" mee kunnen kijken en een deel van de controle's wordt enkel en alleen gehouden om boetes te genereren. Dat is gewoon een feit waarvan de bewijzen koste wat kost onder de tafel gehouden worden.

In mijn ogen is het op een dergelijke ludieke manier stelen van een radarset onder de ogen van klaarblijkelijk zeer onoplettende dienders een knap staaltje van burgerlijke ongehoorzaamheid en heb ik met dit soort acties geen moeite, mits de apparatuur zonder filmpje maar verder onbeschadigd teruggegeven wordt aan de politie.
De agenten die de controle hielden zouden wat mij betreft de straat op geschopt moeten worden vanwege hun schandalige onoplettendheid, als je zulke dure apparatuur op een dergelijke manier uit je handen laat glippen hoor je niet thuis bij de wetshandhaving.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 17:39:35 #67
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_35578928
quote:
De politiemensen hielden op enige afstand toezicht. Toen zij een auto bij de apparatuur zagen stoppen, gingen zij ter plaatse. Voordat zij waren gearriveerd, had een man de apparatuur echter al in zijn auto geladen en meegenomen.
Pliesie heeft gewoon liggen pitten, ik hoop dat ze een flinke douw krijgen. Prutsers. Verder wel een stoere aktie. Flitsbrigade
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_35578991
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Voorstander van klassejustitie?

Vertel eens, hoeveel fouter is iemand die te hard rijdt met een dikke portemonee dan iemand met minder?
Gaat het niet om het effect van de boete?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 17:41:29 #69
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35578994
Wat zijn sommige Nederlanders toch lekker selectief als het om iets strafbaars gaat.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35579075
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:41 schreef popolon het volgende:
Wat zijn sommige Nederlanders toch lekker selectief als het om iets strafbaars gaat.
Er zijn dan ook wel enige gradaties in strafbaarheid te bedenken. Echter de kans dat je een boete krijgt voor het rijden van 124 km/h waar je 120 mag of voor het dumpen van huisafval als je een broodzakje in een openbare vuilnisbak gooit is onevenredig veel groter dan de kans dat een winkeldief wordt gepakt, of een fietsendief.

Genoemde voorbeelden zijn de excessen van een politie- en justitie apparaat dat zijn taken op geen enkele wijze fatsoenlijk weet uit te voeren en om de schijn te wekken dat niet alles faalt zich op misselijkmakende wijze stort op de goedwillende burger.
pi_35579157
Nou dat lijkt me toch onzin . Voglens mij hebben die flitsapperaten een marge van zeker 5% wat dus inhoudt dat je in elk geval 126 mag rijden zonder een boete te krijgen...
  dinsdag 28 februari 2006 @ 17:49:22 #72
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35579247
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:44 schreef Jalu het volgende:

[..]

Er zijn dan ook wel enige gradaties in strafbaarheid te bedenken. Echter de kans dat je een boete krijgt voor het rijden van 124 km/h waar je 120 mag of voor het dumpen van huisafval als je een broodzakje in een openbare vuilnisbak gooit is onevenredig veel groter dan de kans dat een winkeldief wordt gepakt, of een fietsendief.

Genoemde voorbeelden zijn de excessen van een politie- en justitie apparaat dat zijn taken op geen enkele wijze fatsoenlijk weet uit te voeren en om de schijn te wekken dat niet alles faalt zich op misselijkmakende wijze stort op de goedwillende burger.
De mensen die het leuk vinden dat er gejat wordt.

Ik vind het raar. Stelen is stelen. En blijkbaar houden veel mensen zich zo slecht aan de toch vrij simpele regels dat er controle nodig is.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35579323
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:46 schreef du_ke het volgende:
Nou dat lijkt me toch onzin . Voglens mij hebben die flitsapperaten een marge van zeker 5% wat dus inhoudt dat je in elk geval 126 mag rijden zonder een boete te krijgen...
Dat is dus grote onzin. Die apparaten hebben inderdaad een marge, alleen is dat een plus- of min marge. Ofwel, bij een slecht opgestelde of afgestelde flitser zou het zomaar kunnen dat hij al flitst bij 116 km/h. Daarom wordt er een meetcorrectie van de gemeten snelheid afgetrokken. Wat vervolgens naar de buitenwereld wordt gebracht alsof je een marge "cadeau" zou krijgen en je dus blij mag zijn dat de boete niet hoger is.

Overigens is in het begin van het huidige boetebeleid die meetcorrectie afgedwongen voor de rechter, de beleidsmakers wilden bekeuren vanaf 1 km/h te snel, de rechter heeft dat verboden JUIST vanwege de foutmarges van de gebruikte apparatuur die gewoon niet nauwkeurig genoeg is voor dergelijke metingen.
pi_35579415
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:49 schreef popolon het volgende:

[..]
En blijkbaar houden veel mensen zich zo slecht aan de toch vrij simpele regels dat er controle nodig is.
Die indruk wil men graag wekken, omdat de boetes zo lucratief zijn voor de overheid. De werkelijkheid is dat een overgroot deel van de boetes metingen zijn die binnen de mogelijke marge voor foutmeting van de apparatuur passen... En dat de verkeersveiligheid veel meer gediend zou zijn door veel meer onopvallende videosurveillance en opvallende surveillance waarmee de verkeersasocialen er prima uit te pikken zouden zijn. Maar dat zou veel minder geld in het laatje brengen en dus gebeurt dat niet.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 17:57:13 #75
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35579493
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:54 schreef Jalu het volgende:

[..]

Die indruk wil men graag wekken, omdat de boetes zo lucratief zijn voor de overheid. De werkelijkheid is dat een overgroot deel van de boetes metingen zijn die binnen de mogelijke marge voor foutmeting van de apparatuur passen...
Oh leuk, conspiracies.

Maar dan mogen ze dus wel gestolen worden? Want daar gaat het om namelijk.
pi_35579616
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:57 schreef popolon het volgende:

[..]

Oh leuk, conspiracies.
Geen conspiracies maar feiten aan mij verteld door mensen "in het vak".
quote:
Maar dan mogen ze dus wel gestolen worden? Want daar gaat het om namelijk.
Als het gaat om een ludieke actie(dus weghalen, rolletje vernietigen en anoniem weer inleveren) is het wat mij betreft niet stelen maar burgerlijke ongehoorzaamheid om een misstand aan de kaak(misbruik van wetten tbv. geldelijk gewin voor de staat) te stellen. Het staat nog even te bezien of dit inderdaad een ludieke actie is.
pi_35579684
Dit was uiteraard gewoon voor het eigen gewin van degene die donders goed wist dat hij fout zat .
pi_35579770
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:03 schreef du_ke het volgende:
Dit was uiteraard gewoon voor het eigen gewin van degene die donders goed wist dat hij fout zat .
Selectief direct klaar staan met vooroordelen.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:09:50 #79
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35579871
Ik vind het wel typisch dat de politie getuige was van de diefstal en toch te laat was.

Ludiek of niet: Strafbaar feit.
pi_35579937
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:09 schreef popolon het volgende:
Ik vind het wel typisch dat de politie getuige was van de diefstal en toch te laat was.
En dat vind ik dus weer diep triest, maar bewijst wel mijn stelling: het politie- en justitieapparaat is volstrekt niet klaar voor zijn (haar?) werkelijke taken.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:12:52 #81
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35579966
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:11 schreef Jalu het volgende:

[..]

En dat vind ik dus weer diep triest, maar bewijst wel mijn stelling: het politie- en justitieapparaat is volstrekt niet klaar voor zijn (haar?) werkelijke taken.
Zoals bijv. het vangen van dieven?
pi_35580015
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Gaat het niet om het effect van de boete?
Dat vraag ik niet.

Ik vraag simpel gezegd, waarom zou een zelfde overtreding voor de 1 zwaarder moeten worden gestraft dan voor de ander.

Dan zou je het ook kunnen doortrekken naar mensen die een dikke benzinsluper rijden ook meer recht op de wegen hebben, ze betalen immers meer houderschapsbelasting en brengen meer accijnzen in de staatskas. Net zo absurd.
pi_35580205
Niet te hard rijden -> geen bekeuring. Moeilijk is het iig niet.
pi_35580270
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:11 schreef Jalu het volgende:

[..]

Het zijn meestal BOA's en geen agenten die staan te flitsen.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:21:06 #85
121830 Kadesh
pi_35580277
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:19 schreef gelly het volgende:
Niet slapen -> radar niet gestolen.
pi_35580356
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:21 schreef Kadesh het volgende:

[..]

De controleauto staat meestal ergens verderop in een weggetje ofzo..
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:27:11 #87
121830 Kadesh
pi_35580446
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:23 schreef gelly het volgende:

[..]

De controleauto staat meestal ergens verderop in een weggetje ofzo..
Zover zelfs dat twee getrainde ambtenaren nog niet eens het kenteken van de auto konden herkenen? Geloof je het allemaal zelf? volgens mij hebben ze helemaal niets gezien, en kwamen ze er achter dat hun incasso apparaat weg was toen ze wakker werden.
pi_35580449
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:05 schreef Jalu het volgende:

[..]

Selectief direct klaar staan met vooroordelen.
Voor iemand die staatseigendommen loopt te slopen heb ik idd niet veel respect.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:27:28 #89
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35580458
quote:
Dus wel... hier op Fok! hebben ook al diverse topics gestaan over tractoren die met 140 zijn geflitst en oude omaatjes die de geluidssnelheid benaderden.
Dat zijn de extreme gevallen waar je gemakkelijk bezwaar tegen maakt, maar hoe vaak worden dat soort foutjes gemaakt die binnen een 10 kilometer marge vallen? Zie dat maar eens te bewijzen...

Niet inlezen in de materie -> onzin posten... Echt niet moeilijk
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:27:40 #90
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35580463
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:21 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Niet slapen -> crimineel opgepakt.

dinsdag 28 februari 2006 @ 18:28:25 #91
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35580489
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Voor iemand die staatseigendommen loopt te slopen heb ik idd niet veel respect.
Wie zegt dat het apparaat gesloopt is? Misschien staat ie morgen weer netjes op de stoep van een politiebureau.. met een strikje erom
pi_35580584
quote:
Waar ook niet. De enige garantie op geen bekeuring is altijd 5% onder de wettelijke maximumsnelheid te rijden, en zelfs dat is niet waterdicht, want als de quota tegen het eind van het jaar niet gehaald zijn is men ook niet te beroerd om met een lasergun willekeurige weggebruikers een bekeuring te geven voor een niet gemaakte overtreding. Want dat is toch voor de betreffende weggebruiker op geen enkele manier aan te tonen.
pi_35580601
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:27 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

maar hoe vaak worden dat soort foutjes gemaakt die binnen een 10 kilometer marge vallen?
Nou, zeg het eens ? Ik rij bijna een ton per jaar en de bijna 1000 euro aan bekeuringen die vorig jaar op de mat vielen waren stuk voor stuk gerechtvaardigd. Hard rijden kan iedereen, de verantwoordelijkheid voor een terechte bekeuring nemen is kennelijk wat moeilijker. Het is al met al nogal kinderachtig gedrag.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:32:43 #94
121830 Kadesh
pi_35580631
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:28 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

Wie zegt dat het apparaat gesloopt is? Misschien staat ie morgen weer netjes op de stoep van een politiebureau.. met een strikje erom
Ja met wat foto's erbij van slapende ambtenaren die de zaak moesten bewaken.
pi_35580678
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:27 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Zover zelfs dat twee getrainde ambtenaren nog niet eens het kenteken van de auto konden herkenen? Geloof je het allemaal zelf? volgens mij hebben ze helemaal niets gezien, en kwamen ze er achter dat hun incasso apparaat weg was toen ze wakker werden.
Dat denk ik dus ook. Ze hebben er niets van gemerkt en om zichzelf enigzins "vrij" te pleiten hebben ze bedacht dat ze "te laat" waren.

Gewoon rigoreus op straat zetten zulke idioten, die horen niet met apparatuur van tienduizenden euro's op straat losgelaten te worden.
pi_35580683
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:31 schreef Jalu het volgende:

[..]

Waar ook niet. De enige garantie op geen bekeuring is altijd 5% onder de wettelijke maximumsnelheid te rijden
Bullshit, ik rij altijd met 130 op de teller langs controles en heb nog nooit een bekeuring gehad. Er zal best een keer een fout gemaakt worden maar dat is dan een uitzondering en niet de regel. Als je gewoon netjes op de teller van je auto de max. snelheid rijdt krijg je simpelweg geen bekeruing.
pi_35580870
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou, zeg het eens ? Ik rij bijna een ton per jaar en de bijna 1000 euro aan bekeuringen die vorig jaar op de mat vielen waren stuk voor stuk gerechtvaardigd.
Knap dat jij dat allemaal nog precies weet... Overigens nogal hypocriet en tegelijkertijd een bewijs voor het falen van het systeem, jouw houding. Je geeft dus aan dat je gewoon stelselmatig te snel rijdt en de boetes dan maar voor lief neemt. Beetje raar, de bedoeling van het beleid was toch het bevorderen van de verkeersveiligheid, en die verkeersveiligheid werd toch zo in gevaar gebracht door al die malloten die het lef hadden om wel 8 km/h te snel te rijden?

Het systeem werkt dus gewoon niet, de straffen hebben geen invloed op jouw gedrag.

Wel aardig van je hoor, dat je het gelijk van de tegenstanders van het huidige beleid zo mooi illustreert.
pi_35580925
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Bullshit, ik rij altijd met 130 op de teller langs controles en heb nog nooit een bekeuring gehad. Er zal best een keer een fout gemaakt worden maar dat is dan een uitzondering en niet de regel. Als je gewoon netjes op de teller van je auto de max. snelheid rijdt krijg je simpelweg geen bekeruing.
quote:

[..]
Ik rij bijna een ton per jaar en de bijna 1000 euro aan bekeuringen die vorig jaar op de mat vielen waren stuk voor stuk gerechtvaardigd. Hard rijden kan iedereen, de verantwoordelijkheid voor een terechte bekeuring nemen is kennelijk wat moeilijker. Het is al met al nogal kinderachtig gedrag.
Grappig.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:42:40 #99
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35580969
Hebben ze die crimineel al te pakken?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:42:49 #100
121830 Kadesh
pi_35580977
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:39 schreef Jalu het volgende:

Het systeem werkt dus gewoon niet, de straffen hebben geen invloed op jouw gedrag.
Gelly neemt het als een echte man en betaald gewoon zonder zeuren 1000 euro per jaar.
pi_35580992
De boetes zouden idd 5 keer zo hoog moeten worden. Dan zou zelfs ik me aan de snelheid houden. Elke automobilist vindt natuurlijk dat ie veilig hard kan rijden, maar ik schaar mezelf onder het kopje die het ook daadwerkelijk kan. Niet door zelfoverschatting maar door m'n rijervaring. Het is ook niet alsof ik de hele dag 170 rij ofzo..
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:43:33 #102
121830 Kadesh
pi_35580998
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:41 schreef Jalu het volgende:

[..]

[..]

Grappig.
Gelly
pi_35581014
quote:

[..]

Nou, zeg het eens ? Ik rij bijna een ton per jaar en de bijna 1000 euro aan bekeuringen die vorig jaar op de mat vielen waren stuk voor stuk gerechtvaardigd. Hard rijden kan iedereen, de verantwoordelijkheid voor een terechte bekeuring nemen is kennelijk wat moeilijker. Het is al met al nogal kinderachtig gedrag.
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:34 schreef gelly het volgende:

[..]

pi_35581024
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:41 schreef Jalu het volgende:

[..]

[..]

Grappig.
Ja, ik zie ze ook wel eens niet staan natuurlijk

Vooral op 80 kilometer wegen..
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:44:42 #105
121830 Kadesh
pi_35581033
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:42 schreef popolon het volgende:
Hebben ze die crimineel al te pakken?
Volgens mij zijn die ambtenaren gewoon weer aan het werk.
pi_35581271
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:28 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

De kans dat dat ding de hele procedure heel overleet acht ik niet zo groot eigenlijk .
pi_35581310
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:43 schreef gelly het volgende:
De boetes zouden idd 5 keer zo hoog moeten worden. Dan zou zelfs ik me aan de snelheid houden.
Zou ik geen moeite mee hebben, als er dan ook fatsoenlijke marges gehanteerd zouden worden. Ik neem mijn idee, overschrijding van 10% als marge, maar als voorbeeld.
quote:
Elke automobilist vindt natuurlijk dat ie veilig hard kan rijden, maar ik schaar mezelf onder het kopje die het ook daadwerkelijk kan. Niet door zelfoverschatting maar door m'n rijervaring. Het is ook niet alsof ik de hele dag 170 rij ofzo..
[advocaat van de duivel-mode] De gevolgen van een eventueel ongeluk worden bij te snel rijden niet kleiner als je veel rijervaring hebt. Kun je nog zoveel rijervaring hebben, als een ander een ongeluk veroorzaakt en jij rijdt veel te snel dan zijn de gevolgen er niet minder om.
[/advocaat van de duivel-mode]

Als ik jou serieus inschat zou jij juist ook een voorstander van wat ruimere marges moeten zijn. Dit kan namelijk heel goed worden gecombineerd met hogere boetes bij echt gevaarlijke overtredingen en dus een werkelijke verbetering van de verkeersveiligheid. Maar goed dat zullen we niet gauw zien gebeuren, omdat dat negatieve gevolgen zal hebben voor de kosten/baten verhoudingen van het handhavingsbeleid, aangezien veruit de meeste opbrengsten komen uit boetes voor hele kleine overtredingen.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:52:51 #108
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35581320
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

[..]

Dus met 140 er langs en wel een bon.

Kwestie van interpreteren.
pi_35581396
De marges zijn natuurlijk al erg ruim, je moet op je teller bijna 10 km/h te hard rijden voor een bon.. Dus die 10% marge heb je al bijna. Bovendien krijg je dan weer "Ik reed maar 11 kilometer te hard en heb een bon Struikrovers !".
pi_35581436
Overigens is er vanaf 1 januari al een nieuw boetesysteem. De kleine overtredingen worden minder bestraft en de grotere wat meer.
pi_35581505
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:52 schreef popolon het volgende:

[..]

Dus met 140 er langs en wel een bon.

Kwestie van interpreteren.
Schizofrenie is een erkende ziekte.
pi_35581578
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:55 schreef gelly het volgende:
De marges zijn natuurlijk al erg ruim, je moet op je teller bijna 10 km/h te hard rijden voor een bon.. Dus die 10% marge heb je al bijna.
Nee, dat is niet waar. Je kunt ook een bon krijgen als je niet te hard rijdt op je teller, als je een keer pech hebt.
quote:
Bovendien krijg je dan weer "Ik reed maar 11 kilometer te hard en heb een bon Struikrovers !".
Nou, die qualificatie klopt dan ook nog steeds als tegelijkertijd met een realistische marge er niet ook voor wordt gekozen om op realistische plaatsen te gaan controleren. Een verstopte flitscontrole op een lege snelweg in the middle-of-nowhere 's avonds om 23.00 uur is geen realistische plek voor een controle.
pi_35581648
quote:
Nee, dat is niet waar. Je kunt ook een bon krijgen als je niet te hard rijdt op je teller, als je een keer pech hebt.
Heb je daar ook bewijs voor? behalve van horen zeggen?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:03:48 #114
121830 Kadesh
pi_35581733
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Heb jij bewijs dat het niet zo is? behalve van horen zeggen?
pi_35581849
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Geen harde bewijzen, die worden koste-wat-het-kost onder de tafel gehouden. Ik kan je echter wel uit eigen ervaring melden dat de integriteit van bepaalde verkeers-handhavers bij de politie ver te zoeken is.
pi_35581963
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:03 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Heb jij bewijs dat het niet zo is? behalve van horen zeggen?
Ik heb het nog nooit op een boete zien staan. bekeurd voor 2 km te hard rijden. Overigens is dit een stelling die zonder concrete aanwijzingen van de andere zijde niet te falsificeren is.
pi_35582119
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik heb het nog nooit op een boete zien staan. bekeurd voor 2 km te hard rijden.
Dat gebeurt ook niet. Als een apparaat verkeerd is opgesteld zal hij stelselmatig een te hoge snelheid aangeven en dus onterecht bekeuren.
quote:
Overigens is dit een stelling die zonder concrete aanwijzingen van de andere zijde niet te falsificeren is.
Dat geldt andersom onverminderd ook. Er is te weinig ruimte in het systeem voor fatsoenlijke juridische controle van de gedane metingen. Vooral bij de lasergun-metingen is dat schrijnend, de bewijsvoering daarvan is puur gebaseerd op de geloofwaardigheid van de controlerende diender. Overigens is de bewijsvoering van flitsfoto's ook flinterdun, een foto van een auto met een paar getalletjes wordt automatisch geaccepteerd als bewijs. Wat in deze tijd van digitale fotografie (ook in flitsapparatuur steeds vaker) en Photoshop, gecombineerd met tevoren opgelegde minimumhoeveelheden bekeuringen op zijn minst erg twijfelachtig te noemen is.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:23:54 #118
121830 Kadesh
pi_35582554
Heel die Wet Mulder is twijfelachtig, ze gooien een bekeuring in de bus zonder verder enig bewijs te leveren, en de burger mag gaan bewijzen dat ie het niet gedaan heeft. Schuldig tot de onschuld is bewezen. De wereld op zijn kop. In Duitsland flitsen ze van voren en bekeuren ze op de persoon en niet op het voertuig. Ze sturen (een deel) van het bewijs meteen mee in de vorm van een foto.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:34:46 #119
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35583006
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:23 schreef Kadesh het volgende:
Heel die Wet Mulder is twijfelachtig, ze gooien een bekeuring in de bus zonder verder enig bewijs te leveren, en de burger mag gaan bewijzen dat ie het niet gedaan heeft. Schuldig tot de onschuld is bewezen. De wereld op zijn kop. In Duitsland flitsen ze van voren en bekeuren ze op de persoon en niet op het voertuig. Ze sturen (een deel) van het bewijs meteen mee in de vorm van een foto.
Ach het hele flitsbeleid hier in NL is toch gebaseerd op cashen. Kijk maar eens op flitsservice waar ze allemaal staan. Dat is echt niet op gevaarlijke punten enzo hoor.

Soms wel maar vaak is het gewoon prijsschieten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_35585046
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:36 schreef Jalu het volgende:

[..]
Nee, de oorzaak hiervan ligt bij de absurd kleine (lees: geen) marge die gehanteerd worden bij snelheidscontroles. Theoretisch gezien kun je al bij 51 km/h een boete krijgen, in de praktijk al bij 54 gemeten km/h. Mensen die (terecht) geen zin hebben in een onzinboete wennen zich aan om maar liever iets langzamer dan toegestaan bij een controle om geen enkel risico te lopen, aangezien de apparatuur ook nog wel eens door meetfouten een te hoge snelheid constateert.
Als je bij elke controle die je ziet op je rem gaat staan ben je niet goed bij je hoofd, absurde marge of niet.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 20:26:31 #121
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35585090
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:25 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Als je bij elke controle die je ziet op je rem gaat staan ben je niet goed bij je hoofd, absurde marge of niet.
En toch doet het grootste deel van de nederlandse automobilisten dat...
pi_35589205
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:26 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

En toch doet het grootste deel van de nederlandse automobilisten dat...
Het overgrote deel van de Nederlanders rijdt ook als een stel kneuzen, maar goed, dat is een hele andere discussie.
pi_35592684
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:17 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Het overgrote deel van de Nederlanders rijdt ook als een stel kneuzen, maar goed, dat is een hele andere discussie.
zegt de ene kneus tegen de andere kneus
pi_35593408
quote:

[..]

En dat is mede het gevolg van het Nederlandse handhavingsbeleid.
pi_35593506
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:22 schreef 1ofthefew het volgende:
ik vind handhaving goed maar doe dat daar waar het nodig is:

-speeltuinen
-sportcentra
-scholen
-woonwijken
80 km wegen.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_35593526
quote:

[..]

Maar we hebben hier wel het laagste aantal verkeersslachtoffers van Europa.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  woensdag 1 maart 2006 @ 09:10:13 #127
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35596879
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:15 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Maar we hebben hier wel het laagste aantal verkeersslachtoffers van Europa.
Nope... Malta, Verenigd Koninkrijk en Zweden doen het naar verhouding beter.
  woensdag 1 maart 2006 @ 09:12:06 #128
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35596922
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Goed argument
Jij kan echt goed discussiëren! Dat wil ik ook kunnen!
Waar heb je dat geleerd?

pi_35597228
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:12 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

Goed argument
Jij kan echt goed discussiëren! Dat wil ik ook kunnen!
Waar heb je dat geleerd?

sja, als je het merendeel van automobilisten een kneus noemt heb je een hele grote kans dat je zelf ook onder die merendeel valt.

ohja, als je echt wil leren discussiëren moet je wel eerst leren lezen
pi_35597544
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:10 schreef Jalu het volgende:

[..]

En dat is mede het gevolg van het Nederlandse handhavingsbeleid.
Ik zie niet hoe het Nederlandse handhavingsbeleid de oorzaak is van te weinig afstand houden, niet verder dan 20m vooruit kijken en altijd vooraan willen rijden.
pi_35597572
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hee, je kent mij?
pi_35597700
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:42 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Hee, je kent mij?
yup. kneus kent kneus.
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:01:33 #133
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35597982
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:26 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

sja, als je het merendeel van automobilisten een kneus noemt heb je een hele grote kans dat je zelf ook onder die merendeel valt.

ohja, als je echt wil leren discussiëren moet je wel eerst leren lezen
Ik noem niemand een kneus.... ik noem ze alleen slechte automobilisten. En dat wordt me elke dag weer bewezen.

En om op MartijnA3 te reageren: het handhavingsbeleid heeft er in Nederland voor gezorgd dat de gemiddelde automobilist meer bezig is met z'n snelheid dan met het verkeer om zich heen. Het gevolg is dat ze standaard 10 km/u onder de Vmax over de weg tuffen.
Andere mensen worden weer zo gefrustreerd door de zoveelste flutboete van 16 Euro, dat ze zich gaan afreageren in de auto.

Als je die twee samenbrengt krijg je vanzelf linksplakkers, rechts-inhalers en bumperklevers.
pi_35598027
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:48 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

yup. kneus kent kneus.
Ik wist dat jij er één was, want iedereen weet hoe goed vrouwen en auto's samen gaan.... "Zit er ook verlichting bij het make-up spiegeltje?"
pi_35598171
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:41 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe het Nederlandse handhavingsbeleid de oorzaak is van te weinig afstand houden, niet verder dan 20m vooruit kijken en altijd vooraan willen rijden.
Lijkt me heel logisch. De focus van het beleid, inclusief de manier waarop dat beleid wordt verdedigd, ligt voor zo een groot deel op snelheidshandhaving dat de indruk gewekt wordt dat je niets kan overkomen zolang je maar niet sneller dan de geldende maximumsnelheid rijdt.
pi_35598254
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:01 schreef Gabberhead het volgende:

[..]
Het gevolg is dat ze standaard 10 km/u onder de Vmax over de weg tuffen.
Dan rijd jij dus echt niet op dezelfde trajecten als ik. Ik rijd 60.000km per jaar in de spits en bijna alleen op snelwegen en mensen die langzamer rijden dan 120 zijn echt een uitzondering, de meesten zitten echt op 130.

Edit....Als we niet stil staan, that is....
pi_35598314
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:16 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Dan rijd jij dus echt niet op dezelfde trajecten als ik. Ik rijd 60.000km per jaar in de spits, bijna alleen op snelwegen en mensen die langzamer rijden dan 120 zijn echt een uitzondering, de meesten zitten echt op 130.
Het probleem wat hij beschrijft vind je dan ook vooral op provinciale wegen waar 80 of 100 km/h de maximumsnelheid is.
pi_35598386
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:18 schreef Jalu het volgende:

[..]

Het probleem wat hij beschrijft vind je dan ook vooral op provinciale wegen waar 80 of 100 km/h de maximumsnelheid is.
Dan praten we over verschillende dingen.
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:06:38 #139
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_35603245
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:01 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

het handhavingsbeleid heeft er in Nederland voor gezorgd dat de gemiddelde automobilist meer bezig is met z'n snelheid dan met het verkeer om zich heen. Het gevolg is dat ze standaard 10 km/u onder de Vmax over de weg tuffen.
Andere mensen worden weer zo gefrustreerd door de zoveelste flutboete van 16 Euro, dat ze zich gaan afreageren in de auto.

Als je die twee samenbrengt krijg je vanzelf linksplakkers, rechts-inhalers en bumperklevers.

Ha! Nou wordt-ie helemaal mooi.
Dan vind jij zeker ook dat agressie in probleemwijken wordt opgeroepen door surveillerende agenten. En dat winkels met hun antidiefstalpoortjes erom vragen bestolen te worden.

Wees blij dat er strenge verkeerscontroles zijn: zonder die dreiging zou het met de agressie op de wegen helemaal uit de hand lopen.
Dat verandert alles
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:16:09 #140
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35603527
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:06 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Ha! Nou wordt-ie helemaal mooi.
Dan vind jij zeker ook dat agressie in probleemwijken wordt opgeroepen door surveillerende agenten. En dat winkels met hun antidiefstalpoortjes erom vragen bestolen te worden.

Wees blij dat er strenge verkeerscontroles zijn: zonder die dreiging zou het met de agressie op de wegen helemaal uit de hand lopen.
Het gaat niet om het feit dat er gecontroleerd wordt, het gaat om de manier waarop...

Een antidiefstalpoortje wekt normaal gesproken geen agressie op.
Een antidiefstalpoortje die ten onrechte afgaat op je telefoon waarna een grote beveiliger je met 2 handen gaat visiteren om erachter te komen dat je daar niks hebt verstopt, en dan toch je foto op de winkelruit plakt met de tekst 'Gemene pikkedief' wel...
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:35:12 #141
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_35604106
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:16 schreef Gabberhead het volgende:

een grote beveiliger je met 2 handen gaat visiteren om erachter te komen dat je daar niks hebt verstopt, en dan toch je foto op de winkelruit plakt met de tekst 'Gemene pikkedief' wel...
En dit gebeurt jou allemaal als jij NIET te hard langs een snelheidscontrole rijdt?
Dat verandert alles
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:43:13 #142
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35604321
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:35 schreef Kiegie het volgende:

[..]

En dit gebeurt jou allemaal als jij NIET te hard langs een snelheidscontrole rijdt?
Wel als die flitser je vanwege een defect of een verkeerde opstelling toch op de foto zet en je daardoor een prent in de bus krijgt.
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:00:29 #143
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_35604902
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:43 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

Wel als die flitser je vanwege een defect of een verkeerde opstelling toch op de foto zet en je daardoor een prent in de bus krijgt.
En dan komt er bij jou een grote man langs die aan je gaat zitten voelen?
En wordt je portret op een billboard gehangen?
Dat verandert alles
pi_35605510
*cough* Dramaqueen *cough*
  † In Memoriam † vrijdag 3 maart 2006 @ 21:51:16 #146
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_35692768
schreef Sickie het volgende:[/b]
Ze moeten gewoon 220 op die apparatuur zetten.
[/quote]

Ach gut, sicky heeft geen auto en heeft vast nog een sticker "Nee tegen kernenergie" op z'n brievenbus zitten.....
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')