abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:10:22 #1
141503 haphaphap
Ik ben een moviestar
pi_35570508
OUD-GASTEL - Een brutale dief heeft aan de Provincialeweg de radarapparatuur gestolen, die politiemensen van het speciale Verkeershandhavingsteam daar hadden uitgestald ten behoeve van een snelheidscontrole. De politiemensen hielden op enige afstand toezicht. Toen zij een auto bij de apparatuur zagen stoppen, gingen zij ter plaatse. Voordat zij waren gearriveerd, had een man de apparatuur echter al in zijn auto geladen en meegenomen.

waar kan ik dat lintje afleveren ik praat jatten niet goed maar dat is het zelfde wat er anders wel gebeurt alleen dan door de politie
A dream come true
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:22:46 #2
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35570922
verkeershandhaving is een mooi woord voor het spekken van de staatskas over de rug van de nederlandse automobilisten.

ik vind handhaving goed maar doe dat daar waar het nodig is:

-speeltuinen
-sportcentra
-scholen
-woonwijken
De wereld is op hol geslagen
pi_35571012
hebbie een bron?
pi_35571153
scorpie ja, het nieuws,
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:30:29 #5
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35571166
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:10 schreef haphaphap het volgende:
OUD-GASTEL - Een brutale dief heeft aan de Provincialeweg de radarapparatuur gestolen, die politiemensen van het speciale Verkeershandhavingsteam daar hadden uitgestald ten behoeve van een snelheidscontrole. De politiemensen hielden op enige afstand toezicht. Toen zij een auto bij de apparatuur zagen stoppen, gingen zij ter plaatse. Voordat zij waren gearriveerd, had een man de apparatuur echter al in zijn auto geladen en meegenomen.

waar kan ik dat lintje afleveren ik praat jatten niet goed maar dat is het zelfde wat er anders wel gebeurt alleen dan door de politie
A dream come true
Tuurlijk de politie steelt want degene die een boete krijgt overtreedt geen enkele wet. Ontzettend tuftuf-gehuil
Say your prayers
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:30:39 #6
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_35571172
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:25 schreef Scorpie het volgende:
hebbie een bron?
Politieradar gejat tijdens controle
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:33:17 #7
106856 MociN
Live your own legend
pi_35571274
Is wel een grappig bericht om gewoon onder het oog van de politie iets te jatten, maar ja het blijft diefstal en dat kan ik natuurlijk niet goed keuren.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:38:01 #8
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35571428
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:10 schreef haphaphap het volgende:

A dream come true
Nee, je praat jatten niet goed, behalve dat je droom uitkomt en je lintjes wilt overhandigen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:40:15 #9
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35571496
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:33 schreef MociN het volgende:
Is wel een grappig bericht om gewoon onder het oog van de politie iets te jatten, maar ja het blijft diefstal en dat kan ik natuurlijk niet goed keuren.
In mijn ogen is het niet alleen diefstal, maar zelfs belemmering van politiewerkzaamheden.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:50:41 #10
48755 Kriello
It's all Relative..
pi_35571805
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:40 schreef Sidekick het volgende:

[..]

In mijn ogen is het niet alleen diefstal, maar zelfs belemmering van politiewerkzaamheden.
Als de politie inderdaad aan het WERK geweest zou zijn, OK, maar aangezien ze lagen te SLAPEN toen dat ding gejat werd, is het geen belemmering meer..

btw. Zou het wel stijl vinden als ze de radar weer terug geven over een maandje of wat maar dan zonder het rolletje uiteraard... dan hebben ze dat ding weer terug en hebben een paar mensen toch een mazzeltje gehad..
In den beginne was er niets... en toen is dat ook nog ontploft....... ?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:53:54 #11
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35571931
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Kriello het volgende:

[..]

Als de politie inderdaad aan het WERK geweest zou zijn, OK, maar aangezien ze lagen te SLAPEN toen dat ding gejat werd, is het geen belemmering meer..

btw. Zou het wel stijl vinden als ze de radar weer terug geven over een maandje of wat maar dan zonder het rolletje uiteraard... dan hebben ze dat ding weer terug en hebben een paar mensen toch een mazzeltje gehad..
Het apparaat is gejat en dus kunnen ze de taak niet uitvoeren en dat is geen belemmering? Wat een ontzettend dom gelul.
Say your prayers
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:54:25 #12
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35571956
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Kriello het volgende:

hebben een paar mensen toch een mazzeltje gehad..
Hoezo, ze zijn toch alleen maar aan het slapen? Of is de politie toch belemmert?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:56:39 #13
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35572029
quote:

[..]

Eerder voorkoming van...

Tja, dit bevestigt wel het gevoel dat vele nederlanders hebben. Het draagvlak onder de verkeershandhaving is compleet weggevaagd. De tijd dat je nog door een Porsche naar de kant werd gedirigeerd om een standje te krijgen is ver achter ons.

De wedloop tussen politie en automobilist loopt steeds verder op. De politie komt met een nieuw foefje op de markt en meteen komt de automobilist met iets anders terug om ze te omzeilen(denk aan de radardetectordetector...).
Schijnbaar is het bij iemand nu zo hoog opgelopen dat hij geen andere optie zag dan de controle compleet onmogelijk te maken.

Om met de woorden van minister Donner te spreken: Foei! Schavuit!

(en mocht de dader hier meelezen: anoniem inleveren van het apparaat kan bij www.flitsservice.nl, zij brengen em dan wel terug bij Bromsnor )
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:58:29 #14
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35572084
quote:

[..]

dus in jouw ogen heeft de staat en het controle apparaat altijd gelijk?
dus met andere woorden als iran homo's ophangt is dat goed aangezien dat de wet is?

wist je dat door flitsapparaten en andere controleapparatuur ontzettend veel ongelukken gebeuren?
ik trap ook altijd op de rem als ik zoiets zie of denk te zien, zelf als ik exact de snelheid rijdt of slechts een paar km erboven. automatisme...
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:59:56 #15
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35572139
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:56 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

Eerder voorkoming van...

Tja, dit bevestigt wel het gevoel dat vele nederlanders hebben. Het draagvlak onder de verkeershandhaving is compleet weggevaagd. De tijd dat je nog door een Porsche naar de kant werd gedirigeerd om een standje te krijgen is ver achter ons.

De wedloop tussen politie en automobilist loopt steeds verder op. De politie komt met een nieuw foefje op de markt en meteen komt de automobilist met iets anders terug om ze te omzeilen(denk aan de radardetectordetector...).
Schijnbaar is het bij iemand nu zo hoog opgelopen dat hij geen andere optie zag dan de controle compleet onmogelijk te maken.

Om met de woorden van minister Donner te spreken: Foei! Schavuit!

(en mocht de dader hier meelezen: anoniem inleveren van het apparaat kan bij www.flitsservice.nl, zij brengen em dan wel terug bij Bromsnor )
1 paupermongool jat een flitsmasjien en dat zegt meteen een hele boel over de algemene opinie. Juist ja...
Say your prayers
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:01:08 #16
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35572187
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:58 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

dus met andere woorden als iran homo's ophangt is dat goed aangezien dat de wet is?

wist je dat door flitsapparaten en andere controleapparatuur ontzettend veel ongelukken gebeuren?
ik trap ook altijd op de rem als ik zoiets zie of denk te zien, zelf als ik exact de snelheid rijdt of slechts een paar km erboven. automatisme...
Onbenullige vergelijking. Verder zegt jouw remgedrag meer over je rijgedrag dan de controlemethoden van de coppers.
Say your prayers
pi_35572189
Dan lagen de helden agent waarschijnlijk weer te slapen, of ze stonden van een kilometer afstand toe te kijken.
Geinige actie.
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_35572241
Hard aanpakken die dwaas dit is gewoon diefstal en waarschijnlijk vernieling van overheidseigendom. Die Golf GTI huftertjes zouden een Marokkaan daarvoor het liefste het land uitschoppen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:04:54 #19
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35572304
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:59 schreef Sickie het volgende:

[..]

1 paupermongool jat een flitsmasjien en dat zegt meteen een hele boel over de algemene opinie. Juist ja...
Ehh, ja....

Als je zoals ik al wat langer meekijkt in het hele verkeershandhavingswereldje, dan zie je de boel gewoon verharden.
Nadat eerder het afgelopen jaar al een diender in het water is gegooid, apparatuur is kapot gereden en een BOA een automobilist invalide heeft gereden omdat deze apparatuur wilde gaan slopen, is dit de volgende in het rijtje.

In de tijd van de TufTufClub werden alleen de onbemande flitspalen vernield (wat al een teken van de verharding was..). Tegenwoordig zijn zelfs de mensen in het blauw niet meer veilig.
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:07:33 #20
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35572380
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:04 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

Ehh, ja....

Als je zoals ik al wat langer meekijkt in het hele verkeershandhavingswereldje, dan zie je de boel gewoon verharden.
Nadat eerder het afgelopen jaar al een diender in het water is gegooid, apparatuur is kapot gereden en een BOA een automobilist invalide heeft gereden omdat deze apparatuur wilde gaan slopen, is dit de volgende in het rijtje.

In de tijd van de TufTufClub werden alleen de onbemande flitspalen vernield (wat al een teken van de verharding was..). Tegenwoordig zijn zelfs de mensen in het blauw niet meer veilig.
Dan wordt het tijd dat ze met scherp gaan schieten. We hebben kennelijk een aso-overschot in Nederland dus van mij mag de wildstand weer op peil worden gebracht.
Say your prayers
pi_35572452
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:04 schreef Gabberhead het volgende:
een BOA een automobilist invalide heeft gereden omdat deze apparatuur wilde gaan slopen
Die heb ik ff gemist... link?
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_35572475
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:02 schreef du_ke het volgende:
Marokkaan daarvoor het land uitschoppen .
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_35572522
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:10 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:

[..]

Maar als het om een flistpaal gaat is het plotseling een held .
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:12:54 #24
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35572549
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar als het om een flistpaal gaat is het plotseling een held .
Hoi strijdmakker. Eindelijk zij aan zij in een topic.
Say your prayers
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:13:43 #25
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35572578
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:01 schreef Sickie het volgende:

[..]

Onbenullige vergelijking. Verder zegt jouw remgedrag meer over je rijgedrag dan de controlemethoden van de coppers.
ik reed vroeger een snelle wagen. 2 jaar mee gereden. en ja ik heb vele malen zo gereden dat ik ik in geval van controle mijn rijbewijs kwijt zou zijn.
echter ik reed op stukken hard waar dat kon en ik alleen mijzelf in gevaar zou kunnen brengen.
binnen bebouwde kom hield ik me keurig aan de snelheid en in gebieden met kinderen reed ik zelfs nog langzamer dan de max. toegestane snelheid.
opmerkelijk vond ik wel dat de politie zonder urgentiesignalen het nodig vond om met 60+ in een 30 km/h zone langs een school, sportveld en zwembad te rijden.

in die 2 jaar tijd heb ik 1 boete gehad, ik reed 3 km te hard (57 waar je 50 mocht), onbewust, was met een studiegenootje aan het praten en lette niet constant op mijn teller en ook niet op de berm waar die lul stond.

tegenwoordig heb ik een ontzettende langzame auto, rijdt nauwelijks nog hard maar nog steeds let ik meer op de berm dan op de weg aangezien je met een lullige snelheid van 85 waar je 80 mag al een boete krijgt
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:14:37 #26
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35572602
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:09 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Die heb ik ff gemist... link?
Uit de Telegraaf 26 juli 2001:
quote:
Politieauto rijdt in op Zeeuw: been kwijt

AXEL - De 25-jarige Axelaar Giovanni Hinneman, die op 5 juli een flitsapparaat van de politie Zeeland onschadelijk wilde maken, moet hierdoor zijn rechterbeen tot boven de knie missen en zijn linkerbeen is zwaar beschadigd.
Giovanni Hinneman wordt dezer dagen gesteund door zijn vriendin Angelique

Giovanni was die dag even om boodschappen naar Hulst geweest. Onderweg daarheen werd hij door verdekt opgestelde apparatuur geflitst, ter hoogte van Terhole. Op de terugweg stopte hij op de bewuste plek om na te gaan of hij was betrapt waar een snelheidslimiet van 80 kilometer per uur geldt of ergens waar hij 100 mocht rijden.

"Ik ben de berm ingereden. Ik wilde gaan vragen wat voor een boete ik kon verwachten, maar ik zag helemaal niemand. Ik vond het vreemd, keek nog wat rond en zag echt niemand."

Weggemaaid

De Axelaar besloot daarop het voor hem belastend fotomateriaal verwijderen. Net toen hij bezig was met zijn sabotage kwam een grijze auto de berm ingereden, een onopvallende dienstauto van de politie naar later bleek. Het was in een fractie van seconden gebeurd. "Hij kwam recht op me af, ik werd letterlijk en figuurlijk door die politiewagen voor de flitsapparatuur weggemaaid."

"Mijn hele leven is hierdoor volledig veranderd. Ik had het niet moeten doen, maar wat die agent heeft gedaan is natuurlijk ook niet goed te praten", zegt Giovanni.

De Middelburgse advocaat A. van Werkum-Hoekstra noemt het optreden van de agent bijzonder ernstig. "Die politieman is gewoon op mijn cliënt in gereden." Volgens Van Werkum is de zaak ernstig genoeg voor een strafvervolging. Wat de civiele kant van de zaak betreft heeft de advocaat de regiopolitie aansprakelijk gesteld.

De uitslag van het door het openbaar ministerie bevolen onderzoek laat nog even op zich wachten. Een door het gerechtelijk laboratorium te beoordelen sporenrapportage moet het dossier completeren voordat justitie een standpunt kan innemen.
pi_35572666
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:14 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

Uit de Telegraaf 26 juli 2001:
[..]
Over zinloos geweld gesproken..
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_35572732
Die agenten mogen wat mij betreft ontslagen worden. Hoe kan je nou én je apparatuur laten jatten én de dief ook nog es laten ontsnappen? Dan móeten ze wel hebben liggen pitten tijdens werktijd.
Big dick.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:18:54 #29
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35572742
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:13 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

ik reed vroeger een snelle wagen. 2 jaar mee gereden. en ja ik heb vele malen zo gereden dat ik ik in geval van controle mijn rijbewijs kwijt zou zijn.
echter ik reed op stukken hard waar dat kon en ik alleen mijzelf in gevaar zou kunnen brengen.
binnen bebouwde kom hield ik me keurig aan de snelheid en in gebieden met kinderen reed ik zelfs nog langzamer dan de max. toegestane snelheid.
opmerkelijk vond ik wel dat de politie zonder urgentiesignalen het nodig vond om met 60+ in een 30 km/h zone langs een school, sportveld en zwembad te rijden.

in die 2 jaar tijd heb ik 1 boete gehad, ik reed 3 km te hard (57 waar je 50 mocht), onbewust, was met een studiegenootje aan het praten en lette niet constant op mijn teller en ook niet op de berm waar die lul stond.

tegenwoordig heb ik een ontzettende langzame auto, rijdt nauwelijks nog hard maar nog steeds let ik meer op de berm dan op de weg aangezien je met een lullige snelheid van 85 waar je 80 mag al een boete krijgt
Echt.... van binnen huil ik...
Say your prayers
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:19:51 #30
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35572775
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:16 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Over zinloos geweld gesproken..
Ze moeten gewoon 220 op die apparatuur zetten.
Say your prayers
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:20:14 #31
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35572794
trouwens ik vind dat hele boetesysteem ook belachelijk.

een simpele arbeider krijgt dezelfde boete als een vertegenwoordiger.
de een heeft een jaarinkomen van 20.000 euro per jaar en de ander van 60.000 per jaar.
eerstgenoemde moet dan de eindjes die maand aan elkaar knopen om de boete te betalen en de vertegenwoordiger ziet de boete als vooraf ingecalculeerde kosten.

gevolg is dat laatsgenoemde niet snel zijn rijstijl gaat aanpassen.
trouwens ik ben ervoor om mensen die echt asociaal rijden (in woonwijken, bij scholen etc) mee te nemen naar het mortuarium en ze een paar flink toegetakelde verkeersslachtoffers te laten zien, liefst kleine onschuldige kinderen.

lijkt me beter te werken dan een boete
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:20:23 #32
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35572802
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:58 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

Ah, we gaan over op nihilistische cultuurrelativisme?

Ik ga liever geen homo's vergelijken met mensen die voor meer gevaar op de weg zorgen.
quote:
Nee, hoewel ik kan begrijpen dat snelheidsduivels flink in de remmen gaan en daarmee de veiligheid nog meer in gevaar brengen. Maar of we daarom wetsovertreders moeten laten lopen? Het zou een mooie boel worden als we criminelen hun gang laten gaan omdat de kans bestaat dat er een gevaarlijke situatie kan ontstaan.
quote:
Ik krijg hierdoor alleen maar de neiging om je uit te lachen, wat voor punt wil je nu maken?
pi_35572808
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:12 schreef Sickie het volgende:

[..]

Hoi strijdmakker. Eindelijk zij aan zij in een topic.
Dat kan nooit de bedoeling zijn.
pi_35572885
quote:

[..]

Ik heb medelijden met je.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:24:09 #35
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35572925
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:20 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nee, hoewel ik kan begrijpen dat snelheidsduivels flink in de remmen gaan en daarmee de veiligheid nog meer in gevaar brengen. Maar of we daarom wetsovertreders moeten laten lopen? Het zou een mooie boel worden als we criminelen hun gang laten gaan omdat de kans bestaat dat er een gevaarlijke situatie kan ontstaan.
[..]
Het probleem is juist dat niet de snelheidsduivels hard in de remmen gaan, maar juist de 'gewone' weggebruiker die met een sukkeldrafje rondtoert. Die zijn namelijk het bangst voor een boete en zullen buitenproportioneel hard remmen.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:25:55 #36
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35572971
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:24 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

Het probleem is juist dat niet de snelheidsduivels hard in de remmen gaan, maar juist de 'gewone' weggebruiker die met een sukkeldrafje rondtoert. Die zijn namelijk het bangst voor een boete en zullen buitenproportioneel hard remmen.
Als je met een sukkeldrafje rondtoert dan hoef je niet te remmen. Waar baseer je het bovenstaande eigenlijk op?
Say your prayers
pi_35572989
quote:

[..]

U bent een goed mensch.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:27:25 #38
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35573015
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:20 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ah, we gaan over op nihilistische cultuurrelativisme?

Ik ga liever geen homo's vergelijken met mensen die voor meer gevaar op de weg zorgen.

[..]

[..]

Ik krijg hierdoor alleen maar de neiging om je uit te lachen, wat voor punt wil je nu maken?
ik vergelijk geen homo's met overtreders, alleen jouw simpele aanname dat de gevestigde orde altijd gelijk heeft en je daaraan moet houden.

daarnaast gaan er ontzettend veel mensen remmen wanneer ze een controle zien. de meeste mensen rijden vaak wel 1,2,3, 4 km te hard en zijn bang voor een boete. de voorste in de rij remt en de rest daarachter ook. een ongeluk is er snel.
er is onlangs onderzoek geweest waaruit bleek dat er ontzettend veel ongelukken gebeuren bij controles.
waarom niet alleen extreme wegmisbruikers aanpakken, dus bij snelheden van 20+ pas flitsen?

wat ik me altijd afvraag bij megmisbruikers en blik op de weg is waarom ze zolang een wegmisbruiker door laten rijden.
elke handeling, elke seconde dat je de wet overtreed breng je volgens spee mensen in gevaar.
bij wegmisbruikers gaan ze rustig iemand een kwartier volgen in de hoop dat hij nog meer ernstige overtredingen maakt.
wat is dan belangrijker, de hoge boete die ze door het extra gevaar krijgen of de verkeersveiligheid?
pi_35573071
Het blijkt in de aanpak van de verkeerscriminaliteit noodzakelijk snelheidscontroles uit te voeren. Als je je gewoon aan de wet houdt is er toch niets aan de hand? overigens ben ik wel voor meer traject controles ipv van momentopnamen.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:32:27 #40
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35573157
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:25 schreef Sickie het volgende:

[..]

Als je met een sukkeldrafje rondtoert dan hoef je niet te remmen. Waar baseer je het bovenstaande eigenlijk op?
Op onderzoeksresultaten gebaseerd op politieberichten van de afgelopen jaren en eigen waarneming.

Hier zijn ze zelf een verzameltopic begonnen voor dergelijke ongevallen: http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=12624&postdays=0&postorder=asc&highlight=ongeval+controle&start=0

Het is ook simpel. Mensen die erg gefixeerd zijn op hun snelheidsmeter schrikken zich te pletter als ze ineens een controle zien. Gewoon omdat hun aandacht verkeerd verdeeld is. Meer aandacht voor de snelheid, minder aandacht voor het verkeer om zich heen.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:34:57 #41
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35573239
waarom niet alle auto's wettelijk begrenzen op 120 km/h in nederland?
kan niemand meer extreem hard rijden en dus minder ongelukken?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:36:53 #42
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35573302
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:34 schreef 1ofthefew het volgende:
Misschien omdat onze infrastructuur er lang niet overal geschikt is om 120 te rijden?
Say your prayers
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:39:36 #43
138514 1ofthefew
always on the run
pi_35573389
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:36 schreef Sickie het volgende:

[..]

Misschien omdat onze infrastructuur er lang niet overal geschikt is om 120 te rijden?

maximale snelheid in nederland is 120 km/h

je zult in de bebouwde kom waar je 30 mag dus nog wel 90 km/h te hard rijden. de kans dat dat echter lukt is heel klein.
meestal rijden mensen te hard op 80 km/h wegen en autosnelwegen.
dus dan voorkom je dus veel ongelukken en boetes.

dus waarom niet een begrenzing van elke auto?
pi_35573456
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:27 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

ik vergelijk geen homo's met overtreders, alleen jouw simpele aanname dat de gevestigde orde altijd gelijk heeft en je daaraan moet houden.

daarnaast gaan er ontzettend veel mensen remmen wanneer ze een controle zien. de meeste mensen rijden vaak wel 1,2,3, 4 km te hard en zijn bang voor een boete. de voorste in de rij remt en de rest daarachter ook. een ongeluk is er snel.
er is onlangs onderzoek geweest waaruit bleek dat er ontzettend veel ongelukken gebeuren bij controles.
waarom niet alleen extreme wegmisbruikers aanpakken, dus bij snelheden van 20+ pas flitsen?

wat ik me altijd afvraag bij megmisbruikers en blik op de weg is waarom ze zolang een wegmisbruiker door laten rijden.
elke handeling, elke seconde dat je de wet overtreed breng je volgens spee mensen in gevaar.
bij wegmisbruikers gaan ze rustig iemand een kwartier volgen in de hoop dat hij nog meer ernstige overtredingen maakt.
wat is dan belangrijker, de hoge boete die ze door het extra gevaar krijgen of de verkeersveiligheid?
Alleen bekeuren bij 20+ km te hard.
Waarom verhogen we de maxsnelheid dan niet gewoon overal. 50 in 30 km zones, 70 in 50 km zones etc etc.

ohw, wacht dan ga je dan weer lopen huilen waarom je geen 60 mag rijden in een 30km zone waar 50 is toegestaan.

Er zijn nou eenmaal verkeersregels in nederland die er voor zorgen dat er minder ongelukken gebeuren op de weg. Die verkeersregels zijn er ook voor jou, zodat jij veilig over kunt steken zonder dat er een debiel aan komt rijden met 120 midden in de stad.
als je die regels overtreed krijg je een boete das toch niet zo moeilijk?

Ook de correctie bij een snelheidsovertreding is er niet voor niets, de overheid snapt heus wel dat niet iedereen prcs 80 kan rijden. Ze moeten nou eenmaal een grens trekken en daarvoor is die correctie vastgesteld.
Jij stelt voor om alleen mensen die 20+ te hard rijden, ik stel voor alleen mensen te bekeuren die 30+ te hard rijden iemand anders steld 40+ voor. Dan kunnen we netzogoed alle maximale snelheden afschaffen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:42:16 #45
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35573461
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:39 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

maximale snelheid in nederland is 120 km/h

je zult in de bebouwde kom waar je 30 mag dus nog wel 90 km/h te hard rijden. de kans dat dat echter lukt is heel klein.
meestal rijden mensen te hard op 80 km/h wegen en autosnelwegen.
dus dan voorkom je dus veel ongelukken en boetes.

dus waarom niet een begrenzing van elke auto?
De maximale snelheid is 120 op een autosnelweg en dat is wat anders dan heel Nederland. We hebben duidelijke regels die iedereen kan snappen. Iedereen die zich er niet aan wenst te houden snoeihard beboeten.
Say your prayers
pi_35573532
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:42 schreef Sickie het volgende:

[..]

De maximale snelheid is 120 op een autosnelweg en dat is wat anders dan heel Nederland. We hebben duidelijke regels die iedereen kan snappen. Iedereen die zich er niet aan wenst te houden snoeihard beboeten.
Wat is het eigenlijk simpel he?

Geen ruk aan als we het eens zijn trouwens .
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:48:39 #47
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35573647
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:34 schreef 1ofthefew het volgende:
Omdat auto's ook wel eens buiten Nederland rijden misschien? In veel landen in de buurt is de Vmax 130 km/h. In Duitsland op delen van de Autobahn zelfs onbegrensd...

En bovendien... soms moet je ook in Nederland de mogelijkheid hebben om sneller dan 120 te rijden. Bijvoorbeeld als je een colonne vrachtwagens aan het inhalen bent en ziet ineens zwaalichten in je achteruitkijkspiegel. Dan is het beter om even snel gas bij te geven en naar rechts te gaan, dan om hard op je remmen te stampen om je tussen die vrachtwagens te proppen.
pi_35573820
Ok dan begrenzen op 130 . Dan kan je op snelweg eventueel nog even je snelheid aanpassenzonder dat je een echt dikke boete krijgt.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 15:02:40 #49
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35574477
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:22 schreef 1ofthefew het volgende:
verkeershandhaving is een mooi woord voor het spekken van de staatskas over de rug van de nederlandse automobilisten.
Is dat zo?

Dit vind ik bijvoorbeeld niet meer dan terecht, die wegwerkers hebben al geen risicoloos werk, maar als men er dan ook nog eens veel te hard langs komt knallen.....
quote:
DRIEBERGEN - Bij een snelheidscontrole op rijksweg A2 bij Everdingen heeft de politie maandag ruim 5000 automobilisten betrapt op te hard rijden. De controle vond plaats terwijl er wegwerkers aan de slag waren en passerend verkeer niet harder dan 70 kilometer per uur mocht.

Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) stelde dinsdag vast dat er minder automobilisten in de fout gingen dan een week eerder toen op hetzelfde punt nog 60 procent van de verkeersdeelnemers in de fout ging. Dit keer reed een derde van de automobilisten te snel.

De verkeerspolitie laat weten dat de komende weken regelmatig snelheidscontroles plaatsvinden op locaties waar aan de weg wordt gewerkt.
www.nu.nl

En natuurlijk valt er veel meer onder 'verkeershandhaving' dan alleen de flitsers. Als je in programma's als "Blik op de weg" en "Wegmisbruikers" ziet wat voor een aso's men van de weg haalt, mogen er wat mij betreft wel meer videosurveillance auto's komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')