quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou, zeg het eens ? Ik rij bijna een ton per jaar en de bijna 1000 euro aan bekeuringen die vorig jaar op de mat vielen waren stuk voor stuk gerechtvaardigd. Hard rijden kan iedereen, de verantwoordelijkheid voor een terechte bekeuring nemen is kennelijk wat moeilijker. Het is al met al nogal kinderachtig gedrag.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:34 schreef gelly het volgende:
[..]
Bullshit, ik rij altijd met 130 op de teller langs controles en heb nog nooit een bekeuring gehad. Er zal best een keer een fout gemaakt worden maar dat is dan een uitzondering en niet de regel. Als je gewoon netjes op de teller van je auto de max. snelheid rijdt krijg je simpelweg geen bekeruing.
Volgens mij zijn die ambtenaren gewoon weer aan het werk.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:42 schreef popolon het volgende:
Hebben ze die crimineel al te pakken?
De kans dat dat ding de hele procedure heel overleet acht ik niet zo groot eigenlijkquote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:28 schreef Gabberhead het volgende:
[..]
Wie zegt dat het apparaat gesloopt is? Misschien staat ie morgen weer netjes op de stoep van een politiebureau.. met een strikje erom![]()
Zou ik geen moeite mee hebben, als er dan ook fatsoenlijke marges gehanteerd zouden worden. Ik neem mijn idee, overschrijding van 10% als marge, maar als voorbeeld.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:43 schreef gelly het volgende:
De boetes zouden idd 5 keer zo hoog moeten worden. Dan zou zelfs ik me aan de snelheid houden.
[advocaat van de duivel-mode] De gevolgen van een eventueel ongeluk worden bij te snel rijden niet kleiner als je veel rijervaring hebt. Kun je nog zoveel rijervaring hebben, als een ander een ongeluk veroorzaakt en jij rijdt veel te snel dan zijn de gevolgen er niet minder om.quote:Elke automobilist vindt natuurlijk dat ie veilig hard kan rijden, maar ik schaar mezelf onder het kopje die het ook daadwerkelijk kan. Niet door zelfoverschatting maar door m'n rijervaring. Het is ook niet alsof ik de hele dag 170 rij ofzo..
Dus met 140 er langs en wel een bon.quote:
Schizofrenie is een erkende ziekte.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:52 schreef popolon het volgende:
[..]
Dus met 140 er langs en wel een bon.
Kwestie van interpreteren.
Nee, dat is niet waar. Je kunt ook een bon krijgen als je niet te hard rijdt op je teller, als je een keer pech hebt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:55 schreef gelly het volgende:
De marges zijn natuurlijk al erg ruim, je moet op je teller bijna 10 km/h te hard rijden voor een bon.. Dus die 10% marge heb je al bijna.
Nou, die qualificatie klopt dan ook nog steeds als tegelijkertijd met een realistische marge er niet ook voor wordt gekozen om op realistische plaatsen te gaan controleren. Een verstopte flitscontrole op een lege snelweg in the middle-of-nowhere 's avonds om 23.00 uur is geen realistische plek voor een controle.quote:Bovendien krijg je dan weer "Ik reed maar 11 kilometer te hard en heb een bonStruikrovers !".
Heb je daar ook bewijs voor? behalve van horen zeggen?quote:Nee, dat is niet waar. Je kunt ook een bon krijgen als je niet te hard rijdt op je teller, als je een keer pech hebt.
Heb jij bewijs dat het niet zo is? behalve van horen zeggen?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb je daar ook bewijs voor? behalve van horen zeggen?
Geen harde bewijzen, die worden koste-wat-het-kost onder de tafel gehouden. Ik kan je echter wel uit eigen ervaring melden dat de integriteit van bepaalde verkeers-handhavers bij de politie ver te zoeken is.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb je daar ook bewijs voor? behalve van horen zeggen?
Ik heb het nog nooit op een boete zien staan. bekeurd voor 2 km te hard rijden. Overigens is dit een stelling die zonder concrete aanwijzingen van de andere zijde niet te falsificeren is.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:03 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Heb jij bewijs dat het niet zo is? behalve van horen zeggen?
Dat gebeurt ook niet. Als een apparaat verkeerd is opgesteld zal hij stelselmatig een te hoge snelheid aangeven en dus onterecht bekeuren.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb het nog nooit op een boete zien staan. bekeurd voor 2 km te hard rijden.
Dat geldt andersom onverminderd ook. Er is te weinig ruimte in het systeem voor fatsoenlijke juridische controle van de gedane metingen. Vooral bij de lasergun-metingen is dat schrijnend, de bewijsvoering daarvan is puur gebaseerd op de geloofwaardigheid van de controlerende diender. Overigens is de bewijsvoering van flitsfoto's ook flinterdun, een foto van een auto met een paar getalletjes wordt automatisch geaccepteerd als bewijs. Wat in deze tijd van digitale fotografie (ook in flitsapparatuur steeds vaker) en Photoshop, gecombineerd met tevoren opgelegde minimumhoeveelheden bekeuringen op zijn minst erg twijfelachtig te noemen is.quote:Overigens is dit een stelling die zonder concrete aanwijzingen van de andere zijde niet te falsificeren is.
Ach het hele flitsbeleid hier in NL is toch gebaseerd op cashen. Kijk maar eens op flitsservice waar ze allemaal staan. Dat is echt niet op gevaarlijke punten enzo hoor.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:23 schreef Kadesh het volgende:
Heel die Wet Mulder is twijfelachtig, ze gooien een bekeuring in de bus zonder verder enig bewijs te leveren, en de burger mag gaan bewijzen dat ie het niet gedaan heeft. Schuldig tot de onschuld is bewezen. De wereld op zijn kop. In Duitsland flitsen ze van voren en bekeuren ze op de persoon en niet op het voertuig. Ze sturen (een deel) van het bewijs meteen mee in de vorm van een foto.
Als je bij elke controle die je ziet op je rem gaat staan ben je niet goed bij je hoofd, absurde marge of niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:36 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nee, de oorzaak hiervan ligt bij de absurd kleine (lees: geen) marge die gehanteerd worden bij snelheidscontroles. Theoretisch gezien kun je al bij 51 km/h een boete krijgen, in de praktijk al bij 54 gemeten km/h. Mensen die (terecht) geen zin hebben in een onzinboete wennen zich aan om maar liever iets langzamer dan toegestaan bij een controle om geen enkel risico te lopen, aangezien de apparatuur ook nog wel eens door meetfouten een te hoge snelheid constateert.
En toch doet het grootste deel van de nederlandse automobilisten dat...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:25 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Als je bij elke controle die je ziet op je rem gaat staan ben je niet goed bij je hoofd, absurde marge of niet.
Het overgrote deel van de Nederlanders rijdt ook als een stel kneuzen, maar goed, dat is een hele andere discussie.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:26 schreef Gabberhead het volgende:
[..]
En toch doet het grootste deel van de nederlandse automobilisten dat...
zegt de ene kneus tegen de andere kneusquote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:17 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de Nederlanders rijdt ook als een stel kneuzen, maar goed, dat is een hele andere discussie.
En dat is mede het gevolg van het Nederlandse handhavingsbeleid.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:17 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de Nederlanders rijdt ook als een stel kneuzen, maar goed, dat is een hele andere discussie.
80 km wegen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:22 schreef 1ofthefew het volgende:
ik vind handhaving goed maar doe dat daar waar het nodig is:
-speeltuinen
-sportcentra
-scholen
-woonwijken
Maar we hebben hier wel het laagste aantal verkeersslachtoffers van Europa.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:17 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de Nederlanders rijdt ook als een stel kneuzen, maar goed, dat is een hele andere discussie.
Nope... Malta, Verenigd Koninkrijk en Zweden doen het naar verhouding beter.quote:Op woensdag 1 maart 2006 00:15 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Maar we hebben hier wel het laagste aantal verkeersslachtoffers van Europa.
Goed argumentquote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
zegt de ene kneus tegen de andere kneus
sja, als je het merendeel van automobilisten een kneus noemt heb je een hele grote kans dat je zelf ook onder die merendeel valt.quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:12 schreef Gabberhead het volgende:
[..]
Goed argument![]()
Jij kan echt goed discussiëren! Dat wil ik ook kunnen!
Waar heb je dat geleerd?
![]()
Ik zie niet hoe het Nederlandse handhavingsbeleid de oorzaak is van te weinig afstand houden, niet verder dan 20m vooruit kijken en altijd vooraan willen rijden.quote:Op woensdag 1 maart 2006 00:10 schreef Jalu het volgende:
[..]
En dat is mede het gevolg van het Nederlandse handhavingsbeleid.
Hee, je kent mij?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
zegt de ene kneus tegen de andere kneus
Ik noem niemand een kneus.... ik noem ze alleen slechte automobilisten. En dat wordt me elke dag weer bewezen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
sja, als je het merendeel van automobilisten een kneus noemt heb je een hele grote kans dat je zelf ook onder die merendeel valt.
ohja, als je echt wil leren discussiëren moet je wel eerst leren lezen
Ik wist dat jij er één was, want iedereen weet hoe goed vrouwen en auto's samen gaan.... "Zit er ook verlichting bij het make-up spiegeltje?"quote:
Lijkt me heel logisch. De focus van het beleid, inclusief de manier waarop dat beleid wordt verdedigd, ligt voor zo een groot deel op snelheidshandhaving dat de indruk gewekt wordt dat je niets kan overkomen zolang je maar niet sneller dan de geldende maximumsnelheid rijdt.quote:Op woensdag 1 maart 2006 09:41 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe het Nederlandse handhavingsbeleid de oorzaak is van te weinig afstand houden, niet verder dan 20m vooruit kijken en altijd vooraan willen rijden.
Dan rijd jij dus echt niet op dezelfde trajecten als ik. Ik rijd 60.000km per jaar in de spits en bijna alleen op snelwegen en mensen die langzamer rijden dan 120 zijn echt een uitzondering, de meesten zitten echt op 130.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:01 schreef Gabberhead het volgende:
[..]
Het gevolg is dat ze standaard 10 km/u onder de Vmax over de weg tuffen.
Het probleem wat hij beschrijft vind je dan ook vooral op provinciale wegen waar 80 of 100 km/h de maximumsnelheid is.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:16 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Dan rijd jij dus echt niet op dezelfde trajecten als ik. Ik rijd 60.000km per jaar in de spits, bijna alleen op snelwegen en mensen die langzamer rijden dan 120 zijn echt een uitzondering, de meesten zitten echt op 130.
Dan praten we over verschillende dingen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:18 schreef Jalu het volgende:
[..]
Het probleem wat hij beschrijft vind je dan ook vooral op provinciale wegen waar 80 of 100 km/h de maximumsnelheid is.
quote:Op woensdag 1 maart 2006 10:01 schreef Gabberhead het volgende:
[..]
het handhavingsbeleid heeft er in Nederland voor gezorgd dat de gemiddelde automobilist meer bezig is met z'n snelheid dan met het verkeer om zich heen. Het gevolg is dat ze standaard 10 km/u onder de Vmax over de weg tuffen.
Andere mensen worden weer zo gefrustreerd door de zoveelste flutboete van 16 Euro, dat ze zich gaan afreageren in de auto.
Als je die twee samenbrengt krijg je vanzelf linksplakkers, rechts-inhalers en bumperklevers.
Het gaat niet om het feit dat er gecontroleerd wordt, het gaat om de manier waarop...quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:06 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Ha! Nou wordt-ie helemaal mooi.
Dan vind jij zeker ook dat agressie in probleemwijken wordt opgeroepen door surveillerende agenten. En dat winkels met hun antidiefstalpoortjes erom vragen bestolen te worden.
Wees blij dat er strenge verkeerscontroles zijn: zonder die dreiging zou het met de agressie op de wegen helemaal uit de hand lopen.
En dit gebeurt jou allemaal als jij NIET te hard langs een snelheidscontrole rijdt?quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:16 schreef Gabberhead het volgende:
een grote beveiliger je met 2 handen gaat visiteren om erachter te komen dat je daar niks hebt verstopt, en dan toch je foto op de winkelruit plakt met de tekst 'Gemene pikkedief' wel...
Wel als die flitser je vanwege een defect of een verkeerde opstelling toch op de foto zet en je daardoor een prent in de bus krijgt.quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:35 schreef Kiegie het volgende:
[..]
En dit gebeurt jou allemaal als jij NIET te hard langs een snelheidscontrole rijdt?
En dan komt er bij jou een grote man langs die aan je gaat zitten voelen?quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:43 schreef Gabberhead het volgende:
[..]
Wel als die flitser je vanwege een defect of een verkeerde opstelling toch op de foto zet en je daardoor een prent in de bus krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |