abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35580992
De boetes zouden idd 5 keer zo hoog moeten worden. Dan zou zelfs ik me aan de snelheid houden. Elke automobilist vindt natuurlijk dat ie veilig hard kan rijden, maar ik schaar mezelf onder het kopje die het ook daadwerkelijk kan. Niet door zelfoverschatting maar door m'n rijervaring. Het is ook niet alsof ik de hele dag 170 rij ofzo..
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:43:33 #102
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_35580998
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:41 schreef Jalu het volgende:

[..]


[..]

Grappig.
Gelly
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_35581014
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou, zeg het eens ? Ik rij bijna een ton per jaar en de bijna 1000 euro aan bekeuringen die vorig jaar op de mat vielen waren stuk voor stuk gerechtvaardigd. Hard rijden kan iedereen, de verantwoordelijkheid voor een terechte bekeuring nemen is kennelijk wat moeilijker. Het is al met al nogal kinderachtig gedrag.
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Bullshit, ik rij altijd met 130 op de teller langs controles en heb nog nooit een bekeuring gehad. Er zal best een keer een fout gemaakt worden maar dat is dan een uitzondering en niet de regel. Als je gewoon netjes op de teller van je auto de max. snelheid rijdt krijg je simpelweg geen bekeruing.
pi_35581024
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:41 schreef Jalu het volgende:

[..]


[..]

Grappig.
Ja, ik zie ze ook wel eens niet staan natuurlijk

Vooral op 80 kilometer wegen..
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:44:42 #105
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_35581033
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:42 schreef popolon het volgende:
Hebben ze die crimineel al te pakken?
Volgens mij zijn die ambtenaren gewoon weer aan het werk.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_35581271
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:28 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

Wie zegt dat het apparaat gesloopt is? Misschien staat ie morgen weer netjes op de stoep van een politiebureau.. met een strikje erom
De kans dat dat ding de hele procedure heel overleet acht ik niet zo groot eigenlijk .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_35581310
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:43 schreef gelly het volgende:
De boetes zouden idd 5 keer zo hoog moeten worden. Dan zou zelfs ik me aan de snelheid houden.
Zou ik geen moeite mee hebben, als er dan ook fatsoenlijke marges gehanteerd zouden worden. Ik neem mijn idee, overschrijding van 10% als marge, maar als voorbeeld.
quote:
Elke automobilist vindt natuurlijk dat ie veilig hard kan rijden, maar ik schaar mezelf onder het kopje die het ook daadwerkelijk kan. Niet door zelfoverschatting maar door m'n rijervaring. Het is ook niet alsof ik de hele dag 170 rij ofzo..
[advocaat van de duivel-mode] De gevolgen van een eventueel ongeluk worden bij te snel rijden niet kleiner als je veel rijervaring hebt. Kun je nog zoveel rijervaring hebben, als een ander een ongeluk veroorzaakt en jij rijdt veel te snel dan zijn de gevolgen er niet minder om.
[/advocaat van de duivel-mode]

Als ik jou serieus inschat zou jij juist ook een voorstander van wat ruimere marges moeten zijn. Dit kan namelijk heel goed worden gecombineerd met hogere boetes bij echt gevaarlijke overtredingen en dus een werkelijke verbetering van de verkeersveiligheid. Maar goed dat zullen we niet gauw zien gebeuren, omdat dat negatieve gevolgen zal hebben voor de kosten/baten verhoudingen van het handhavingsbeleid, aangezien veruit de meeste opbrengsten komen uit boetes voor hele kleine overtredingen.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:52:51 #108
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35581320
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]


[..]

Dus met 140 er langs en wel een bon.

Kwestie van interpreteren.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35581396
De marges zijn natuurlijk al erg ruim, je moet op je teller bijna 10 km/h te hard rijden voor een bon.. Dus die 10% marge heb je al bijna. Bovendien krijg je dan weer "Ik reed maar 11 kilometer te hard en heb een bon Struikrovers !".
pi_35581436
Overigens is er vanaf 1 januari al een nieuw boetesysteem. De kleine overtredingen worden minder bestraft en de grotere wat meer.
pi_35581505
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:52 schreef popolon het volgende:

[..]

Dus met 140 er langs en wel een bon.

Kwestie van interpreteren.
Schizofrenie is een erkende ziekte.
pi_35581578
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:55 schreef gelly het volgende:
De marges zijn natuurlijk al erg ruim, je moet op je teller bijna 10 km/h te hard rijden voor een bon.. Dus die 10% marge heb je al bijna.
Nee, dat is niet waar. Je kunt ook een bon krijgen als je niet te hard rijdt op je teller, als je een keer pech hebt.
quote:
Bovendien krijg je dan weer "Ik reed maar 11 kilometer te hard en heb een bon Struikrovers !".
Nou, die qualificatie klopt dan ook nog steeds als tegelijkertijd met een realistische marge er niet ook voor wordt gekozen om op realistische plaatsen te gaan controleren. Een verstopte flitscontrole op een lege snelweg in the middle-of-nowhere 's avonds om 23.00 uur is geen realistische plek voor een controle.
pi_35581648
quote:
Nee, dat is niet waar. Je kunt ook een bon krijgen als je niet te hard rijdt op je teller, als je een keer pech hebt.
Heb je daar ook bewijs voor? behalve van horen zeggen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:03:48 #114
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_35581733
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Heb je daar ook bewijs voor? behalve van horen zeggen?
Heb jij bewijs dat het niet zo is? behalve van horen zeggen?
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_35581849
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Heb je daar ook bewijs voor? behalve van horen zeggen?
Geen harde bewijzen, die worden koste-wat-het-kost onder de tafel gehouden. Ik kan je echter wel uit eigen ervaring melden dat de integriteit van bepaalde verkeers-handhavers bij de politie ver te zoeken is.
pi_35581963
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:03 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Heb jij bewijs dat het niet zo is? behalve van horen zeggen?
Ik heb het nog nooit op een boete zien staan. bekeurd voor 2 km te hard rijden. Overigens is dit een stelling die zonder concrete aanwijzingen van de andere zijde niet te falsificeren is.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_35582119
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik heb het nog nooit op een boete zien staan. bekeurd voor 2 km te hard rijden.
Dat gebeurt ook niet. Als een apparaat verkeerd is opgesteld zal hij stelselmatig een te hoge snelheid aangeven en dus onterecht bekeuren.
quote:
Overigens is dit een stelling die zonder concrete aanwijzingen van de andere zijde niet te falsificeren is.
Dat geldt andersom onverminderd ook. Er is te weinig ruimte in het systeem voor fatsoenlijke juridische controle van de gedane metingen. Vooral bij de lasergun-metingen is dat schrijnend, de bewijsvoering daarvan is puur gebaseerd op de geloofwaardigheid van de controlerende diender. Overigens is de bewijsvoering van flitsfoto's ook flinterdun, een foto van een auto met een paar getalletjes wordt automatisch geaccepteerd als bewijs. Wat in deze tijd van digitale fotografie (ook in flitsapparatuur steeds vaker) en Photoshop, gecombineerd met tevoren opgelegde minimumhoeveelheden bekeuringen op zijn minst erg twijfelachtig te noemen is.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:23:54 #118
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_35582554
Heel die Wet Mulder is twijfelachtig, ze gooien een bekeuring in de bus zonder verder enig bewijs te leveren, en de burger mag gaan bewijzen dat ie het niet gedaan heeft. Schuldig tot de onschuld is bewezen. De wereld op zijn kop. In Duitsland flitsen ze van voren en bekeuren ze op de persoon en niet op het voertuig. Ze sturen (een deel) van het bewijs meteen mee in de vorm van een foto.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:34:46 #119
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35583006
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:23 schreef Kadesh het volgende:
Heel die Wet Mulder is twijfelachtig, ze gooien een bekeuring in de bus zonder verder enig bewijs te leveren, en de burger mag gaan bewijzen dat ie het niet gedaan heeft. Schuldig tot de onschuld is bewezen. De wereld op zijn kop. In Duitsland flitsen ze van voren en bekeuren ze op de persoon en niet op het voertuig. Ze sturen (een deel) van het bewijs meteen mee in de vorm van een foto.
Ach het hele flitsbeleid hier in NL is toch gebaseerd op cashen. Kijk maar eens op flitsservice waar ze allemaal staan. Dat is echt niet op gevaarlijke punten enzo hoor.

Soms wel maar vaak is het gewoon prijsschieten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_35585046
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:36 schreef Jalu het volgende:

[..]
Nee, de oorzaak hiervan ligt bij de absurd kleine (lees: geen) marge die gehanteerd worden bij snelheidscontroles. Theoretisch gezien kun je al bij 51 km/h een boete krijgen, in de praktijk al bij 54 gemeten km/h. Mensen die (terecht) geen zin hebben in een onzinboete wennen zich aan om maar liever iets langzamer dan toegestaan bij een controle om geen enkel risico te lopen, aangezien de apparatuur ook nog wel eens door meetfouten een te hoge snelheid constateert.
Als je bij elke controle die je ziet op je rem gaat staan ben je niet goed bij je hoofd, absurde marge of niet.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 20:26:31 #121
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35585090
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:25 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Als je bij elke controle die je ziet op je rem gaat staan ben je niet goed bij je hoofd, absurde marge of niet.
En toch doet het grootste deel van de nederlandse automobilisten dat...
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
pi_35589205
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 20:26 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

En toch doet het grootste deel van de nederlandse automobilisten dat...
Het overgrote deel van de Nederlanders rijdt ook als een stel kneuzen, maar goed, dat is een hele andere discussie.
pi_35592684
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:17 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Het overgrote deel van de Nederlanders rijdt ook als een stel kneuzen, maar goed, dat is een hele andere discussie.
zegt de ene kneus tegen de andere kneus
pi_35593408
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:17 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Het overgrote deel van de Nederlanders rijdt ook als een stel kneuzen, maar goed, dat is een hele andere discussie.
En dat is mede het gevolg van het Nederlandse handhavingsbeleid.
pi_35593506
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:22 schreef 1ofthefew het volgende:
ik vind handhaving goed maar doe dat daar waar het nodig is:

-speeltuinen
-sportcentra
-scholen
-woonwijken
80 km wegen.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_35593526
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:17 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Het overgrote deel van de Nederlanders rijdt ook als een stel kneuzen, maar goed, dat is een hele andere discussie.
Maar we hebben hier wel het laagste aantal verkeersslachtoffers van Europa.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  woensdag 1 maart 2006 @ 09:10:13 #127
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35596879
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:15 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Maar we hebben hier wel het laagste aantal verkeersslachtoffers van Europa.
Nope... Malta, Verenigd Koninkrijk en Zweden doen het naar verhouding beter.
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
  woensdag 1 maart 2006 @ 09:12:06 #128
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35596922
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

zegt de ene kneus tegen de andere kneus
Goed argument
Jij kan echt goed discussiëren! Dat wil ik ook kunnen!
Waar heb je dat geleerd?


Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
pi_35597228
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:12 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

Goed argument
Jij kan echt goed discussiëren! Dat wil ik ook kunnen!
Waar heb je dat geleerd?


sja, als je het merendeel van automobilisten een kneus noemt heb je een hele grote kans dat je zelf ook onder die merendeel valt.

ohja, als je echt wil leren discussiëren moet je wel eerst leren lezen
pi_35597544
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:10 schreef Jalu het volgende:

[..]

En dat is mede het gevolg van het Nederlandse handhavingsbeleid.
Ik zie niet hoe het Nederlandse handhavingsbeleid de oorzaak is van te weinig afstand houden, niet verder dan 20m vooruit kijken en altijd vooraan willen rijden.
pi_35597572
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

zegt de ene kneus tegen de andere kneus
Hee, je kent mij?
pi_35597700
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:42 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Hee, je kent mij?
yup. kneus kent kneus.
  woensdag 1 maart 2006 @ 10:01:33 #133
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35597982
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:26 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

sja, als je het merendeel van automobilisten een kneus noemt heb je een hele grote kans dat je zelf ook onder die merendeel valt.

ohja, als je echt wil leren discussiëren moet je wel eerst leren lezen
Ik noem niemand een kneus.... ik noem ze alleen slechte automobilisten. En dat wordt me elke dag weer bewezen.

En om op MartijnA3 te reageren: het handhavingsbeleid heeft er in Nederland voor gezorgd dat de gemiddelde automobilist meer bezig is met z'n snelheid dan met het verkeer om zich heen. Het gevolg is dat ze standaard 10 km/u onder de Vmax over de weg tuffen.
Andere mensen worden weer zo gefrustreerd door de zoveelste flutboete van 16 Euro, dat ze zich gaan afreageren in de auto.

Als je die twee samenbrengt krijg je vanzelf linksplakkers, rechts-inhalers en bumperklevers.
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
pi_35598027
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:48 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

yup. kneus kent kneus.
Ik wist dat jij er één was, want iedereen weet hoe goed vrouwen en auto's samen gaan.... "Zit er ook verlichting bij het make-up spiegeltje?"
pi_35598171
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:41 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe het Nederlandse handhavingsbeleid de oorzaak is van te weinig afstand houden, niet verder dan 20m vooruit kijken en altijd vooraan willen rijden.
Lijkt me heel logisch. De focus van het beleid, inclusief de manier waarop dat beleid wordt verdedigd, ligt voor zo een groot deel op snelheidshandhaving dat de indruk gewekt wordt dat je niets kan overkomen zolang je maar niet sneller dan de geldende maximumsnelheid rijdt.
pi_35598254
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:01 schreef Gabberhead het volgende:

[..]
Het gevolg is dat ze standaard 10 km/u onder de Vmax over de weg tuffen.
Dan rijd jij dus echt niet op dezelfde trajecten als ik. Ik rijd 60.000km per jaar in de spits en bijna alleen op snelwegen en mensen die langzamer rijden dan 120 zijn echt een uitzondering, de meesten zitten echt op 130.

Edit....Als we niet stil staan, that is....
pi_35598314
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:16 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Dan rijd jij dus echt niet op dezelfde trajecten als ik. Ik rijd 60.000km per jaar in de spits, bijna alleen op snelwegen en mensen die langzamer rijden dan 120 zijn echt een uitzondering, de meesten zitten echt op 130.
Het probleem wat hij beschrijft vind je dan ook vooral op provinciale wegen waar 80 of 100 km/h de maximumsnelheid is.
pi_35598386
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:18 schreef Jalu het volgende:

[..]

Het probleem wat hij beschrijft vind je dan ook vooral op provinciale wegen waar 80 of 100 km/h de maximumsnelheid is.
Dan praten we over verschillende dingen.
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:06:38 #139
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_35603245
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 10:01 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

het handhavingsbeleid heeft er in Nederland voor gezorgd dat de gemiddelde automobilist meer bezig is met z'n snelheid dan met het verkeer om zich heen. Het gevolg is dat ze standaard 10 km/u onder de Vmax over de weg tuffen.
Andere mensen worden weer zo gefrustreerd door de zoveelste flutboete van 16 Euro, dat ze zich gaan afreageren in de auto.

Als je die twee samenbrengt krijg je vanzelf linksplakkers, rechts-inhalers en bumperklevers.

Ha! Nou wordt-ie helemaal mooi.
Dan vind jij zeker ook dat agressie in probleemwijken wordt opgeroepen door surveillerende agenten. En dat winkels met hun antidiefstalpoortjes erom vragen bestolen te worden.

Wees blij dat er strenge verkeerscontroles zijn: zonder die dreiging zou het met de agressie op de wegen helemaal uit de hand lopen.
Dat verandert alles
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:16:09 #140
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35603527
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:06 schreef Kiegie het volgende:

[..]


Ha! Nou wordt-ie helemaal mooi.
Dan vind jij zeker ook dat agressie in probleemwijken wordt opgeroepen door surveillerende agenten. En dat winkels met hun antidiefstalpoortjes erom vragen bestolen te worden.

Wees blij dat er strenge verkeerscontroles zijn: zonder die dreiging zou het met de agressie op de wegen helemaal uit de hand lopen.
Het gaat niet om het feit dat er gecontroleerd wordt, het gaat om de manier waarop...

Een antidiefstalpoortje wekt normaal gesproken geen agressie op.
Een antidiefstalpoortje die ten onrechte afgaat op je telefoon waarna een grote beveiliger je met 2 handen gaat visiteren om erachter te komen dat je daar niks hebt verstopt, en dan toch je foto op de winkelruit plakt met de tekst 'Gemene pikkedief' wel...
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:35:12 #141
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_35604106
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:16 schreef Gabberhead het volgende:

een grote beveiliger je met 2 handen gaat visiteren om erachter te komen dat je daar niks hebt verstopt, en dan toch je foto op de winkelruit plakt met de tekst 'Gemene pikkedief' wel...
En dit gebeurt jou allemaal als jij NIET te hard langs een snelheidscontrole rijdt?
Dat verandert alles
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:43:13 #142
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_35604321
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:35 schreef Kiegie het volgende:

[..]

En dit gebeurt jou allemaal als jij NIET te hard langs een snelheidscontrole rijdt?
Wel als die flitser je vanwege een defect of een verkeerde opstelling toch op de foto zet en je daardoor een prent in de bus krijgt.
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:00:29 #143
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_35604902
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:43 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

Wel als die flitser je vanwege een defect of een verkeerde opstelling toch op de foto zet en je daardoor een prent in de bus krijgt.
En dan komt er bij jou een grote man langs die aan je gaat zitten voelen?
En wordt je portret op een billboard gehangen?
Dat verandert alles
pi_35605510
*cough* Dramaqueen *cough*
  † In Memoriam † vrijdag 3 maart 2006 @ 21:51:16 #146
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_35692768
schreef Sickie het volgende:[/b]
Ze moeten gewoon 220 op die apparatuur zetten.
[/quote]

Ach gut, sicky heeft geen auto en heeft vast nog een sticker "Nee tegen kernenergie" op z'n brievenbus zitten.....
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')