Moelijk he.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:44 schreef _evenstar_ het volgende:
Zo een bezoekje aan het consultatie bureau gebracht
Met email van profiel? ik heb andere msnemail. Mail anders ff op hotmail, dan geef ik de goede.quote:
Hier nog een...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:12 schreef Lois het volgende:
Digger en EW, ik ben zo ontzettend benieuwd hoe het vandaag is gegaan...
hier een derde...quote:
Zeker weer een nieuwe mobiel?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:12 schreef Lois het volgende:
Digger en EW, ik ben zo ontzettend benieuwd hoe het vandaag is gegaan...
wij wonen gelijkvloers, in een oud huis en de wind staat op Amber's kamer.. Als het dan regent of sneeuwt (zoals nu) waait alles naar binnen..quote:Op woensdag 1 maart 2006 08:51 schreef Fuente het volgende:
Ik doe meestal haar raam open als Sara beneden is, dat lucht goed
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:34 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Voorlopig dus een zenuwslopende dag maar wel met goed voorlopig resultaat.
Ja ik heb het boek ook (en loop het bij iedereen de hemel in te prijzen) de recepten zijn ook erg leuk al worden er vaak dingen gebruikt die ik zelf niet standaard in huis heb of snel zou kopen, het zou van mij af en toe iets meer gangbaar mogen zijn. Meet de schema's erin zijn ideaal en ook aan alle info heb ik nog steeds veel. Leuk om te lezen en als naslagwerk!quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:23 schreef Randa_v het volgende:
Ik heb gisteren een boek wat ik had besteld ontvangen. "Eten voor de kleintjes" van de kinderdietist Stefan Kleintjes. Hij schrijft ook voor borstvoeding.com. Ik kan er nu veel info uithalen over de borstvoeding en wat ik zou kunnen eten, maar later natuurlijk ook voor Merlijn. Staan veel recepten in enzo.
Nee hoor, ik zou ook niet weten wanneer het mag hoor. Ik zie het als training voor zijn nekje, als dat eenmaal meekomt lijkt het me goed. En dat kan hij pas sinds vandaag. Ik heb het buikliggen ook niet veel geoefend ofzo omdat hij het nog niet kon, jij was er al veel langer meebezig. Toen dacht ik hetzelfde als jou.quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:58 schreef _evenstar_ het volgende:
ja dat soort dingen weet ik dus niet zo goeden vraga me dus af is het niet te vroeg, of doe ik mijn meisje tekort in die ontwikkeling?
Is ook echt iets vanmezelf denk ik dan. Ik deed het vroeger bij een neefje van mij. Trok ik hem naar zitstand zette hij de kracht om te gaan staan nog voor hij 6 maanden was.quote:Op woensdag 1 maart 2006 23:05 schreef _evenstar_ het volgende:
het hoodje zelf omhoog houden en dan echt hoog doet ze al sinds ze 3 a 4 weken is.. en op de buik leggen, werd mij door de kraamzorg geadviseerd om ze elke dag 10 minuutjes op de buik te leggen, een massage te geven of gewoon ff laten liggen zodat ze zelf der spiertjes gaat ontwikkelen.. kregenw e wel comlimenten over van de cb artsmaar ze had nl niets egzegd over dat soort dingen vandaar dat ik me dat afvroeg..
Wat fijnquote:Op woensdag 1 maart 2006 19:31 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Kady is weer thuis!!
bepaald erode vlekjesplekjes dingetjes op de huidquote:Op zondag 5 maart 2006 00:40 schreef jessie het volgende:
Ach gossie zeg!!!
Hoe zien ze of het een virale of een bacterie is? Dat vraag ik me altijd af.
En wat knap dat ze dan tussendoor nog een lachje geef.
Kusvoor jullie.
soms zijn bepaalde maskertjes verrekte handig, geloof me voel me even echt niet zo stoerquote:Op maandag 6 maart 2006 23:11 schreef Lishe het volgende:
Evenstar, wat rot voor jullie. En toch vind ik dat je nog steeds zo positief klinkt! Stoer...!
Hopelijk gaat het morgen toch beter dan verwacht en mag je kleine mop lekker thuisblijven. Succes.
Kim is nog maar net 3 maanden , dan kan ze toch nog geen tandjes krijgen?quote:Op woensdag 8 maart 2006 08:59 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ingrid, er heerst toch momenteel buikgriep, is dan niet zo gek dat ze s'nachts wakker wordt. Hopelijk is kleine Kim snel weer beter![]()
Of als ze veel bijt, kan het ook weleens zijn dat er tandjes aan het groeien zijn, dan krijgen ze veel last van hun tandvlees. Dan kan je beter iets op haar tandvlees smeren zodat ze wat minder pijn heeft. En het zou ook de dunne poepluiers verklaren!
Eh.... Randy had met 8 dagen oud al een tand staan en de 2e kwam met 3 weken, Ingrid... Is dus niet onmogelijk!quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:29 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Kim is nog maar net 3 maanden , dan kan ze toch nog geen tandjes krijgen?
Ze stopt nu wel alles in haar mondje en kwijlt veel, maar het is niet echt bijten
Met een kaart werkt idd beter mits je kind een volle bos haar heeftquote:Op woensdag 8 maart 2006 20:05 schreef m@x het volgende:
Je kan ook nadat de olie is ingewerkt zachtjes met de rand van een ansichtkaart over haar hoofdje heen gaan. De schilfertjes komen dan los van de hoofdhuid en dan kan je ze makkelijker uitkammen. Die tip heb ik hier destijds gekregen en het werkte hier het beste. Succes!
Precies. We gaan ons dus niks meer van het cb aantrekken!quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:16 schreef Suzanna het volgende:
Ingrid, wat irritant zeg, dat ze zeggen dat je je ergens aan MOET houden (een flesvoedings-schema)... dat kunnen ze helemaal niet opleggen aan jou.
Bij Noa heb ik me nergens iets van aangetrokken, als ze iets eerder honger had, dan kreeg ze iets eerder een fles...eigenlijk heb ik nooit een schema aangehouden, ook niet een maximum aan flesvoeding op een dag, natuurlijk hield ik het wel in de gaten en kreeg ze niet téveel. Ik voedde gewoon 'op verzoek' en dat is toch ook het meest logische? De éne dag eet je nou eenmaal meer of minder dan de andere.
Ben vanochtend met Emma even naar de huisarts geweest voor haar droge schilferige huidje en rode plekken, dacht dat het misschien toch eczeem kon zijn (aangezien ik zelf ook behoorlijk last van eczeem heb). Dat is het (nog) niet, moet nog meer gaan smeren met vaseline, omdat dat het vetste is. Nou ja, gelukkig is het geen echte eczeem nog, daar ben ik wel blij mee.
Fuente, jij had toch met Sara ook huidproblemen? Je zei toen iets over dat de eczeemzalf (hormoonzalf) ook leek te helpen voor de berg op haar hoofdje. Dat blijkt ook wel te kloppen, want berg is een soort eczeem! Heeft mijn huisarts me net verteld...Noa heeft dus ook berg, maar niet erg genoeg om er zalf voor te krijgen.
ja klinkt best eng he, maar het komt wel vaker voor en het gaat vanzelf weer over!quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:47 schreef Suzanna het volgende:
Pinquit, dat is dus niets ernstigs? Ik weet er verder niets van..lijkt me wel een beetje een eng idee!
Ben ook heel trots op ons ventje.quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:16 schreef Suzanna het volgende:
Randa, wat goed van Merlijnhij heeft het zelf al door gelukkig.
haha, hier precies hetzelfde. Als ik hem z'n gang laat gaan trekt hij alle cd's uit de kastquote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:03 schreef renzell het volgende:
Heb jij het ook altijd zo moeilijk met dingen verbieden? Ik moet stiekem altijd zooooo om hem lachen. Moet echt heel veel moeite doen om mijn gezicht in de 'strenge plooi' te houden.![]()
Done!quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:10 schreef Ladylike het volgende:
Randall staat nog niet in het lijstje
20 januari 2006 geboren
Joh! Dat wist ik niet!quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:37 schreef Ladylike het volgende:
ik heb geen cao dus dat is het wettelijk minimum
Mss heb je er nu niks meer aan maar kan je nog wel regelen dat je het als extra vrije dagen krijgt of dat je het extra uitbetaald krijgt of zo?quote:Hoe lang duurt het zwangerschapsverlof?
U heeft recht op minstens zestien weken zwangerschaps- en bevallingsverlof. De datum waarop uw zwangerschapsverlof ingaat, hangt af van de vermoedelijke bevallingsdatum. Vanaf 6 weken, maar minimaal 4 weken (28 dagen) vóór de dag na de vermoedelijke bevallingsdatum mag u verlof opnemen. U kunt zelf bepalen op welke dag binnen deze periode u het verlof laat ingaan.
Hoe lang duurt het bevallingsverlof?
U heeft altijd recht op minstens 10 weken verlof na uw bevalling, ook al wordt uw baby later geboren dan verwacht. Als u toch eerder aan de slag wilt, dan mag dat pas 42 dagen na de bevallingsdatum.
Oh, dat weet ik niet. Misschien zijn er nog allerlei uitzonderingen hoor, maar ja, als je nu aan het werk bent terwijl het officieel niet zou hoeven... Misschien even checken?quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:02 schreef Ladylike het volgende:
is dit nieuw sinds 2006 dan? in 2005 (toen ik het dus aanvroeg zei de site van de ARBO dat het er minimaal 12 moesten zijn)
Ja precies! Ik zou er toch even achteraan gaan hoor! Je hebt daar gewoon recht op. Dat heeft verder niks met cao te maken.quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:04 schreef Ladylike het volgende:
verdomme.. ik had nog gewoon recht op 3 weken verlof (heb er 7 gehad na bevalling ipv 6)
je werkgever hoort het idd door te geven aan het UWV. Je werkgever krijgt dan betaalt van het UWV. Het UWV stuurt dan een brief naar je toe en daarin moet je aangeven wanneer je kindje geboren is en je moet er een bewijs van bijdoen. Ik kreeg pas een brief van het UWV toen Amber al ruim 4 maanden was. Ws te laat doorgegeven door de werkgever aan het UWV.quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:12 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar dan zou ik dus wel even kijken of dat niet op een andere manier geregeld kan worden. Desnoods als financiele vergoeding.
Maar wat ik niet helemaal begrijp, je hoort toch van het UWV of zo iets te krijgen hierover? Wanneer je weer geacht word aan het werk te gaan? Althans... dat dacht ik. Maar ik heb er helemaal geen verstand van eigenlijk.
Apart zeg, dat meer kinderen dat lijken te doen. Ze liggen nu trouwens allebei als engeltjes te slapen (tenminste, ik hoor ze niet) dus da's wel weer lekker. Straks begint het allemaal weer...quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:22 schreef Elegantly Wasted het volgende:
O Suzanna, dat tegelijk aandacht vragen dat herken ik ook zo goed! Het is alsof ze er geheime afspraken over hebben gemaakt: Als mama met jou bezig is ga ik aandacht vragen (eisen!) en als mama's aandact dan weer naar jou gaat: zet ik het op een blèren! En als mama dan gewoon een keer weinig te doen heeft gaan we allebei lekker lief liggen slapen
Als het goed is is vorige week mijn zwangerschapsverlof afgelopen, maar ook ik heb hier nog niets over gehoord. Ik zou nu alweer een week in de ww moeten zitten. UWV is heel vaag op het moment.quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:12 schreef Brighteyes het volgende:
Maar wat ik niet helemaal begrijp, je hoort toch van het UWV of zo iets te krijgen hierover? Wanneer je weer geacht word aan het werk te gaan? Althans... dat dacht ik. Maar ik heb er helemaal geen verstand van eigenlijk.
Precies....quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:20 schreef Sugar het volgende:
Nou ja, dan geef je nu aan dat het niet klopt en dat je recht hebt op nog 3 weken. En dan zou ik de bal even bij hem leggen.
Eigenlijk doet het er nog niet eens toe wat je zelf hebt uitgerekend, het UWV behoort dat te doen en door te geven.quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:17 schreef Ladylike het volgende:
hij reageerde zo van: jah je hebt zelf uitgerekend tot wanneer je verlof had![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |