maartena | dinsdag 28 februari 2006 @ 01:33 | |
![]() Algemene vragen: quote: Tips voor netwerken quote: Handige links quote:Deze OP kan teruggevonden worden op: http://fok.internix.be/OP/transport%20tycoon.txt Indien er wijzigingen moeten doorgevoerd worden aan de OP, meldt in dit topic, of mail naar e-mailadres in men profiel. [ Bericht 1% gewijzigd door maartena op 28-02-2006 19:02:35 (Nightly Builds link werkt niet meer: Aangepast.) ] | ||
maartena | dinsdag 28 februari 2006 @ 01:34 | |
En mijn laatste post uit het vorige topic ![]() quote: quote:Ik heb eventjes snel mijn oplossing gebouwd: ![]() De monorails heb ik even neergezet om de rijrichting duidelijk aan te geven. Dit station is volgens het RoRo principe, (Roll-On, Roll-Off), ofwel de treinen gaan allen in 1 richting, en verlaten het station aan de andere kant en rijden zo weer terug naar het ander station. Ik heb een klein tunneltje gebouwd, en daar bovenop 3x1 station gelegd, en daarnaast het vliegveld neergelegd wat je in jouw plaatje aangesloten had op het station. Eventueel kun je ook de terugkerende treinen om het vliegveld heen trekken, maar dit leek me zo een betere oplossing omdat je dus dat vliegveld hebt. Uiteraard even de stad erbij denken, maar op deze manier ben je erg efficient bezig. Je kunt op het binnenkomende spoor en het terugkerende spoor op deze manier heel wat treinen laten rijden. Zet signaaltjes om het blokje neer, en je kunt de hele stad leegtrekken zonder dat passagiers lange wachttijden hebben. | ||
maartena | dinsdag 28 februari 2006 @ 01:54 | |
Maarten heeft momenteel een dedicated server draaien: Maarten's Server, bereikbaar via de "List Servers" optie in de multiplayer setup. Op dit moment is er een normaal type kaart van 1024x256, dus een mooie lange kaart waar iedereen naar hartelust een transport emperium kan opbouwen. OpenTTD 0.4.5 is benodigd. Hij is net gestart in Jan. 1970, en blijft de komende uren zeker draaien. ![]() In het vorige topic zei iemand dat ie em niet kon zien.... dus voor de zekerheid heb ik em even opnieuw gestart. Hij staat nu in deze lijst: http://www.openttd.org/servers.php Dus als je em niet kan zien in het spel, wellicht moet je em dan even handmatig toevoegen. Naam: [EN] Maarten's Server (Located in USA) Map: Temperate. Size: 1024 x 256 Players: Maximaal 8 | ||
InsertCredit | dinsdag 28 februari 2006 @ 01:56 | |
quote:'t is dat ik nu echt geen tijd heb, maar kom zeker een keertje langs! OpenTTD ![]() | ||
maartena | dinsdag 28 februari 2006 @ 02:12 | |
Ja OpenTTD is inderdaad geweldig!! Fantastisch hoe ze een 10 jaar oud spel zo hebben verbeterd.... zelfs na al die jaren speel ik nog steeds met plezier, en kan het me nog steeds boeien. | ||
Peter | dinsdag 28 februari 2006 @ 02:35 | |
quote:is OTTD zoveel beter dan TTDPatch? | ||
Kluupkluup | dinsdag 28 februari 2006 @ 03:00 | |
Ik heb OpenTTD maar weer eens gedownload, nu voor op m'n Mac.. Ik speel telkens een paar maanden OTT, dan een tijdje RTC2 en dan even een ander (nieuw) spel. Maar de gameplay van de eerste series Tycoons is gewoon zooo verslavend ![]() De beste verbetering in OTT ten opzichte van het orgineel vind ik trouwens dat je kan 'doorspoelen'.. Eerder wilde ik het spel wel een een uurtje 'onbeheerd' achterlaten om daarna weer volop te kunnen bouwen ![]() | ||
maartena | dinsdag 28 februari 2006 @ 03:51 | |
quote:VEEL beter. O.a. goede internet multiplayer mogelijkheden, veeeeel grotere kaarten mogelijk, en hoge resoluties zoals 1280x1024 ![]() | ||
Peter | dinsdag 28 februari 2006 @ 03:59 | |
quote:en qua trams en nieuwe graphics als leuke busjes etc? ( en kun je je saved games van TTDP ook in OTTD openen ![]() | ||
maartena | dinsdag 28 februari 2006 @ 09:38 | |
quote:Geen trams, graphics kun je zelf toevoegen. (Kijk even rond op tt-forums.net). Ik denk dat je TTDPatch savegames kunt vergeten. Overigens zitten vrijwel alle TTDPatch opties al in OpenTTD ingebouwd. Mijn server is trouwens net herstart, en zal de komende 12 uur wel online blijven... mischien dat ik em over een uur of 6 herstart als er niemand speelt. | ||
zatoichi | dinsdag 28 februari 2006 @ 10:06 | |
OpenTTD is inderdaad goed, draait lekker soepel voor mijn gevoel. Ik speel het spel nu vaak met het doel de kleinste stad (liefst 0 inwoners) de grootste stad te maken. Is altijd wel grappig. | ||
Zero2Nine | dinsdag 28 februari 2006 @ 10:34 | |
OpenTTD draait wel veel lekkerder dan TTDPatch maar die stationsgraphics van TTDPatch vind ik gewoon zo mooi. Ik ben die standaardstations echt zat, het is veel mooier om elke stad een eigen gezicht te geven met die stations. Qua multiplayer is OpenTTD natuurlijk the king dat draait echt gesmeerd. Verder is ook de window size van OpenTTD heel prettig. Die vult dan het hele scherm behalve de taakbalk. Dus je kan nog steeds naar winamp om nieuwe muziekjes op te zetten (de muziek van TT ben ik wel een beetje zat ![]() | ||
zatoichi | dinsdag 28 februari 2006 @ 10:55 | |
Ja ik heb ook zitten klooien met die graphics, want die zijn bij ttdpatch wel weer erg goed. Het is alleen niet goed gelukt, en ik ben het nu helemaal kwijt wat je allemaal moet doen. Ik heb vier directories van ttd. voor ttdpatch heb je het originele spel nodig toch? Gelukkig heb ik die in ieder geval wel. | ||
Jump | dinsdag 28 februari 2006 @ 11:25 | |
Het spel blijft goed ![]() | ||
Zero2Nine | dinsdag 28 februari 2006 @ 12:53 | |
quote:Ja je hebt transport tycoon deluxe nodig idd. Maar er is zo'n handig hulpprogramma dat voor jou uitzoekt wat de meeste recente versie van TTDPatch is en deze ook download. Daar kun je ook al die nieuwe opties aan en uit vinken, instellen wat voor resolutie je wilt hebben EN de nieuwe graphics instellen. Die graphics is gewoon een kwestie van de juiste .grf files in de newgrf map pleuren geloof ik. | ||
MaxMark | dinsdag 28 februari 2006 @ 13:23 | |
Ik moet eerst weer een andere versie installeren voor ik kan mp-en ![]() | ||
Borkydude | dinsdag 28 februari 2006 @ 16:13 | |
quote:Ziet er goed uit, ik ga het ff proberen. | ||
Nevermind | dinsdag 28 februari 2006 @ 17:38 | |
Werkt maartena's server? Dan stop ik de mijne ![]() Ik krijg trouwens plusminus elke vijf minuten een 'netwerk synchronisatie fout' en dan kan ik weer opnieuw inloggen. Erg vervelend online spelen. Op tt-forums.net lees ik daar weinig over, zijn ze nog wel bezig om het netwerkspelen te verbeteren? Dit is echt treurig. | ||
Nevermind | dinsdag 28 februari 2006 @ 17:51 | |
Oke, maartens server werkt, dan is dat vanaf nu de Fok!server? ![]() | ||
maartena | dinsdag 28 februari 2006 @ 17:58 | |
quote:Probeer em eens. Ik heb em een uur ofzo geleden herstart, en blijft de komende uren gewoon weer draaien ![]() | ||
maartena | dinsdag 28 februari 2006 @ 17:59 | |
quote: ![]() Ik zit momenteel op mijn werk, dus geen tijd om te spelen.... maar mischien dat ik af en toe even OpenTTD start om te kijken ![]() Mijn server staat trouwens in de USA, en dat is voor een stel Nederlanders wellicht minder intressant...alhoewel ik gisteren 3 duitsers had die urenlang bleven spelen, dus de afstand speelt blijkbaar geen hele grote factor. | ||
Nevermind | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:00 | |
Hoe lang blijven bedrijven eigenlijk bestaan als je uitgelogd bent? ![]() | ||
maartena | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:02 | |
quote:Kun je instellen. Je kunt een wachtwoord op je bedrijf zetten zodat je weer terug kunt keren.... momenteel heb ik alles op default staan, dus blijft je bedrijf gewoon bestaan als je uitlogd, totdat de server herstart word. Je kunt ook instellen dat een bedrijf bijv. na 1 jaar speeltijd word opgedoekt als er geen menselijke besturing meer is. | ||
Nevermind | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:07 | |
quote:Ah, dat is erg relaxed ![]() | ||
maartena | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:45 | |
quote: ![]() Ik heb net even een kleine kolen-run opgezet op mijn server.... genoeg om mijn bedrijfje voor altijd winstgevend te maken zegmaar. Ik zal verder niet veel doen, heb nog aardig wat werk te doen hier namelijk. ![]() Maar ik heb em minimized en kijk zo af en toe eens. De rode speler is al aardig aan het bouwen zie ik ![]() | ||
Nevermind | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:48 | |
quote: ![]() Ik ga ook altijd eerst voor de kolen. Gelukkig zijn die rijkelijk aanwezig. Nog geen synchronisatiefouten *afklopt*, voor het eerst dat ik een half uur achter elkaar op een server zit zonder er afgeschopt te worden. | ||
maartena | dinsdag 28 februari 2006 @ 18:58 | |
quote:*stoer doe met stabiele server* Ik ben zelf ook wel eens van een server gekeilt trouwens, ik weet niet waaraan dat precies ligt.... mijn kabel verbinding is altijd wel stabiel verder. De server draait bij mij thuis, ik heb slechts 384 kbit/s upload maar volgens mij verbruikt OpenTTD niet zoveel verkeer. | ||
Borkydude | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:03 | |
Ik kom ook ff binnenhoppen ![]() | ||
maartena | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:05 | |
Heb je "nano" gezien (de witte speler) met zijn 10 olietreintjes met 1 enkele wagon erachter? ![]() | ||
Nevermind | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:11 | |
quote:En direct word ik er uitgeschopt ![]() ![]() quote: ![]() | ||
Nevermind | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:15 | |
Oke, leuk, ik zit er in en word er uitgeschopt... continue ![]() Borky, heb jij daar geen last van? | ||
maartena | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:16 | |
![]() Hmm ik word er niet uitgeschopt ![]() | ||
jpzegthallo | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:17 | |
Hoeveel effect heeft zo'n reclame-campagne voor je stad eigenlijk? Is het rendabel, en dan zeker in het begin? | ||
MaxMark | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:17 | |
Ik zit er nu dus ook in, maar kan geen zinnen typen, alleen woorden ![]() Help ![]() | ||
maartena | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:19 | |
Ik zie je woorden wel maxmark.... je zou gewoon "Enter" moeten kunnen drukken en vervolgens een zin typen. | ||
maartena | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:20 | |
Ik zie dat Joran (Nevermind) er nu constant uitgeknikkerd word ![]() | ||
Brentmeister | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:22 | |
Nu openTTD aan 't downloaden is ![]() | ||
MaxMark | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:26 | |
Als ik "say hallo" doe, komt het gewoon aan. Als ik "say hallo een twee drie" doe, krijg ik dat bericht van "chat to fellow players blabla usage: "say "<msg>". Erg vaag :s | ||
Nevermind | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:26 | |
Ik verwijderde openttd.cfg, nu *lijkt* het nog goed te gaan... maar ik ben benieuwd voor hoe lang ![]() | ||
Nevermind | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:27 | |
quote:Gewoon enter en typen, niet say gebruiken? | ||
MaxMark | dinsdag 28 februari 2006 @ 19:52 | |
Opgelost, slotje. | ||
Piles | dinsdag 28 februari 2006 @ 22:19 | |
In OpenTTD 0.4.5 zit toch geen PBS meer? Zolang dat alleen nog in de oude nightly's zit, ga ik m niet update ![]() | ||
MaxMark | dinsdag 28 februari 2006 @ 22:30 | |
Een echter TT(D)-er kan zonder PBS ![]() | ||
Kemania | dinsdag 28 februari 2006 @ 22:40 | |
leuk man op die server | ||
Borkydude | dinsdag 28 februari 2006 @ 22:41 | |
quote:Nee, geen last van. Hoewel ik net wel plotseling disconnecte maar dat komt omdat ik tering internet heb. Echt vers dit ![]() | ||
Nevermind | dinsdag 28 februari 2006 @ 22:52 | |
Erg gaaf idd, zo leer je ook nog eens wat van anderen ![]() | ||
Nevermind | woensdag 1 maart 2006 @ 03:49 | |
Even een reminder voor degene die gisteren met het fokteam meededen; het wachtwoord is weer wat het eerst was ![]() [ Bericht 32% gewijzigd door Nevermind op 01-03-2006 04:08:43 ] | ||
maartena | woensdag 1 maart 2006 @ 09:11 | |
Ik heb de server weer gereset deze morgen (NL tijd)..... de tijd blijft doortikken, we zaten intussen over het jaar 2000 heen, en er was al uren niemand meer online geweest. ![]() Hij blijft wel weer online, het lijkt allemaal vrij goed te gaan qua lag enzo. Schiet me even aan op IRC als je een vraag hebt... ik kan uiteraard ook arctic en tropical/desert hosten indien gewenst ![]() | ||
Piles | woensdag 1 maart 2006 @ 10:36 | |
quote:Kan ik ook wel, heb jaren niet anders gedaan, maar het zal wel tegenvallen. Ook een beetje jammer voor mn save-games ![]() Maar k ga hem toch maar installeren (zeker nu die server er is) ![]() | ||
Kemania | woensdag 1 maart 2006 @ 11:28 | |
quote:als ie nu online is ga ik er weer ff-ies op spelen ![]() | ||
Piles | woensdag 1 maart 2006 @ 11:41 | |
Net lekker bezig op de server, maar vergeten een wachtwoord in te stellen. Op was mn geld ![]() Bedankt LALALA ![]() Als de server gereset is doe ik weer mee ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door Piles op 01-03-2006 11:46:50 ] | ||
MaxMark | woensdag 1 maart 2006 @ 11:48 | |
quote:Wat kinderachtig ![]() | ||
Kemania | woensdag 1 maart 2006 @ 11:51 | |
hij's stoek | ||
Zero2Nine | woensdag 1 maart 2006 @ 11:52 | |
T was wel lache net maar de server hing wel ff. Ben er nu maar mee gestopt. Ga vanavond ofzo nog wel even spelen heb vanmiddag daar geen tijd meer voor ![]() | ||
MaxMark | woensdag 1 maart 2006 @ 11:55 | |
quote:Hij doet weer. | ||
Boy_Snakeye | woensdag 1 maart 2006 @ 11:56 | |
TVP, spel lang niet meer gespeeld, zal fnaaf eens kijken ![]() Werkt dat trucje nog van TT dat als je ergens een hele lange tunnel bouwt dat je ontiegelijk veel geld krijgt? | ||
Piles | woensdag 1 maart 2006 @ 12:07 | |
quote:Bij OpenTTD heb je gewoon een cheat venstertje (ctrl-c), waar je voor elke klik een miljoen krijgt ![]() | ||
Boy_Snakeye | woensdag 1 maart 2006 @ 12:12 | |
quote:niet dat ik die meteen ga gebruiken.Ooit is het mij gelukt om te bouwen zonder cheat..heerlijk is dat. Fout bij de ouwe tt was dat als je boven je "cheat-bedrag" kwam door winst te maken, dat je dan in de min kwam te staan ![]() Maar dat wisten jullie vast al ![]() Ben erg benieuwd naar de laatste versies en verbeteringen ![]() | ||
Zero2Nine | woensdag 1 maart 2006 @ 13:14 | |
quote:Volgens mij had dat meer te maken met de maximale waarde die een integer kan krijgen. | ||
maartena | woensdag 1 maart 2006 @ 16:21 | |
Ik zie heel veel desync errors op de server. ![]() | ||
MaxMark | woensdag 1 maart 2006 @ 16:43 | |
Ja, kheb dr ook al een paar keer last van gehad ![]() | ||
Piles | woensdag 1 maart 2006 @ 16:46 | |
Ik kan niet wachten tot we opnieuw beginnen, kan ik ook weer meedoen ![]() | ||
Boy_Snakeye | woensdag 1 maart 2006 @ 16:47 | |
Neem aan dat jullie allemaal gebruik maken van de "deluxe" versie van TT ? Of toch gewoon de 1e versie? | ||
maartena | woensdag 1 maart 2006 @ 16:48 | |
quote:Ik herstart em straks wel ![]() Zal ik em om 19:00 Nederlandse tijd herstarten zodat er weer vrolijk een avondje gespeeld kan worden? (En iedereen even kan eten etc) | ||
maartena | woensdag 1 maart 2006 @ 16:49 | |
quote:OpenTTD in combinatie met de grafische files van TT DeLuxe inderdaad. ![]() | ||
MaxMark | woensdag 1 maart 2006 @ 17:04 | |
Zou je de maximale stationsomvang ook íetsie hoger willen zetten? Ik kan nu geen station met een lengte van 7 haaks op een vliegveld bouwen ![]() | ||
armmoetzaaier | woensdag 1 maart 2006 @ 17:12 | |
ik heb een spel een tijdje geleden gespeelt helemaal verslaafd aan maar ik zie allemaal andere dignen bij jullie heb je een uitbreiding er van. en waar kan ik die vinden. en hoe kom ik aan andere treinen. ik had gespeelt tot 2020 of zo tot ik een monorail kreeg krijg je daarna nog wat nieuws of zit dat ook bij die uitbreiding. want ik zag een magneertrein geloof ik. | ||
Nevermind | woensdag 1 maart 2006 @ 17:14 | |
quote:Ik doe mee ![]() | ||
Piles | woensdag 1 maart 2006 @ 17:15 | |
quote: ![]() | ||
MaxMark | woensdag 1 maart 2006 @ 17:15 | |
quote:Wij spelen de versie die hier te downloaden is: http://www.openttd.org/downloads.php quote:Rond ongeveer 2001 krijg je monorails...in 2020 komen de maglevs (magneettreinen) ![]() | ||
armmoetzaaier | woensdag 1 maart 2006 @ 17:20 | |
okee bedankt krijg je later nog meer dignen er bij. | ||
Nevermind | woensdag 1 maart 2006 @ 17:23 | |
Misschien moet het overigens wel *ietsje* moeilijker op de server? Dat er geen vehicle breakdowns zijn ben ik erg blij mee, maar geld verdienen lijkt iets te makkelijk te zijn. Misschien wat duurdere brandstof/aanschafkosten of minder tolerante steden? | ||
Piles | woensdag 1 maart 2006 @ 17:27 | |
Geen minder tolerante steden ![]() | ||
maartena | woensdag 1 maart 2006 @ 18:09 | |
Voor de volgende server: - Construction costs van LOW naar MEDIUM gezet. - Vehicle Running costs van LOW naar MEDIUM gezet. - Maximum Loan naar 500.000 in plaats van 1 miljoen. - De steden staan al op "Permissive" wat de makkelijkste stand is. De andere opties zijn "Tolerant" en "Hostile". - Vehicle Breakdowns staan inderdaad uit, en ik heb de Vehicle Servicing weer aangezet, zodat het automatisch vervangen van alle locomotieven van 1 soort makkelijker word. - Het startjaar is nu 1940. De A4 Gresley stoomlocomotief is er dan al, en we kunnen dan een paar jaartjes genieten van stoompluimpjes en kleine vliegveldjes. ![]() - Station Spread is 12, en dat is de standaard setting. Volgens OpenTTD's FAQ word het spel te onstabiel als je het hoger zet, dus dat doe ik niet. Verder moet je gewoon maar slim bouwen. ![]() ![]() Prima zo? ![]() | ||
Nevermind | woensdag 1 maart 2006 @ 18:13 | |
Klinkt prima ![]() | ||
MaxMark | woensdag 1 maart 2006 @ 18:13 | |
quote:A4 ![]() quote:Ik heb em bij singeplayer bij mezelf nu op 60 staan...loopt nog steeds prima ![]() | ||
maartena | woensdag 1 maart 2006 @ 18:17 | |
quote:Ja, maar bij Multiplayer zijn er toch al wat bugs zoals de desync errors etc.... ik weet niet of het bij multiplayer goed zal blijven gaan. Bovendien: Het geeft een extra moeilijkheidsgraad, je moet nu wel wat beter opletten bij het bouwen. ![]() | ||
Nevermind | woensdag 1 maart 2006 @ 18:20 | |
Blijft het temperate-klimaat eigenlijk? Ik heb persoonlijk een schurfthekel aan alle andere klimaten, maar kan me voorstellen dat niet iedereen zo denkt ![]() -edit- Een friestalige language pack is in de maak ![]() | ||
maartena | woensdag 1 maart 2006 @ 18:22 | |
quote: ![]() ![]() ![]() | ||
maartena | woensdag 1 maart 2006 @ 18:24 | |
quote:Ik heb geen hekel aan de andere klimaten, vind het arctic klimaat juist erg leuk met hout --> paper mill --> printing works netwerken enzo.... maar er is veel minder trein keuze, en dat vind ik wel weer jammer. | ||
maartena | woensdag 1 maart 2006 @ 18:25 | |
Ik ga het trouwens ook een tikkeltje meer heuvelig maken, het ziet er nu allemaal zo vreselijk plat uit...... en een paar heuveltjes hier en daar is alleen maar leuk met tunneltjes enzo. Terrain Type: Very Flat -----> Flat. De setting "Hilly" word voor Nederlanders te irritant natuurlijk, tenzij je een zuid-limburger bent. ![]() | ||
poehej | woensdag 1 maart 2006 @ 19:11 | |
server is vol ![]() ![]() | ||
MaxMark | woensdag 1 maart 2006 @ 19:32 | |
Je kunt wel samendoen met anderen misschien ![]() | ||
Borkydude | woensdag 1 maart 2006 @ 19:36 | |
Ik moet voetballen vanavond, misschien kom ik nog wel ff na 11en. | ||
Nevermind | woensdag 1 maart 2006 @ 21:28 | |
Eh, waar is de server gebleven ![]() | ||
maartena | woensdag 1 maart 2006 @ 21:28 | |
Hmm... volgens mij heb ik internet probleempjes, kan niet meer bij mijn bak thuis waar server op draait. Ik zit op me werk, ff uitzoeken wat er loos is.... ff geduld ![]() | ||
Nevermind | woensdag 1 maart 2006 @ 21:29 | |
Hij is alweer online ![]() | ||
MaxMark | woensdag 1 maart 2006 @ 21:29 | |
Moord! Brand! | ||
demonseeker14 | woensdag 1 maart 2006 @ 22:37 | |
Sjiek ![]() | ||
Borkydude | woensdag 1 maart 2006 @ 22:42 | |
Genieten dit. | ||
demonseeker14 | woensdag 1 maart 2006 @ 22:43 | |
Wat doe je, lag ![]() | ||
Borkydude | woensdag 1 maart 2006 @ 22:43 | |
Wat is dit, genieten is voorbij. | ||
Nevermind | woensdag 1 maart 2006 @ 22:55 | |
Begint wel erg onstabiel te worden... | ||
Borkydude | woensdag 1 maart 2006 @ 22:55 | |
Alweer verdomme. | ||
maartena | woensdag 1 maart 2006 @ 22:58 | |
![]() Kweenie wat er mee is.... volgens mij doet mijn internet verbinding thuis wat vreemd, want MSN vloog ook al offline en IRC disconnecte ook. | ||
demonseeker14 | woensdag 1 maart 2006 @ 22:58 | |
Wat doe je, ik weet mn wachtwoord niet meer ![]() | ||
demonseeker14 | woensdag 1 maart 2006 @ 23:00 | |
Help ='( | ||
Borkydude | woensdag 1 maart 2006 @ 23:22 | |
Probeer peniskoker. | ||
Zero2Nine | woensdag 1 maart 2006 @ 23:53 | |
Hehe dat online potje... [ Bericht 37% gewijzigd door Zero2Nine op 01-03-2006 23:59:24 ] | ||
MaxMark | donderdag 2 maart 2006 @ 01:04 | |
Volgende screenshot zal wat drukker zijn ![]() | ||
Zero2Nine | donderdag 2 maart 2006 @ 01:05 | |
Jup Maar het was leuk Kansloze verzameling plaatjes vind je hier: http://tt.freebasic.nl [ Bericht 68% gewijzigd door Zero2Nine op 02-03-2006 01:12:04 ] | ||
maartena | donderdag 2 maart 2006 @ 01:53 | |
Bij de volgende server worden de volgende wijzigingen doorgebracht: Kaart: 1024 x 512 Bedrijven ZONDER wachtwoord die niet meer gespeeld worden verdwijnen na 12 maanden speeltijd. Bedrijven MET wachtwoord die niet meer gespeeld worden verdwijnen na 36 maanden speeltijd. Stationspread: 36 ipv 12 dus grotere stations zijn nu mogelijk. De speeltijd is van 1950 tot 2051 - en omdat bedrijven automatisch gewist worden als ze een tijd niet meer gespeeld worden, zou je ook makkelijk later in het spel mee moeten kunnen doen. Ik kan dan de server ook makkelijk veel langer laten draaien zonder dat er opeens 4 bedrijven zijn van mensen die niet meer terug komen. Na 2051 zou ie dan automagisch gereset moeten worden. Er is gevraagd of het gebruik van vliegtuigen kan worden verboden. Dit kan volgens mij alleen gedaan worden door het maximum aantal vliegtuigen op NUL te zetten. Je kunt dan nog wel vliegvelden bouwen, maar geen vliegtuigen. Wat vinden julie van zo'n verbod? Dit maakt het spel natuurlijk wel wat moeilijker, want met vliegtuigen kun je heel snel veel geld verdienen, en zonder vliegtuigen moet je toch wat behendiger zijn in het spel. [ Bericht 4% gewijzigd door maartena op 02-03-2006 02:00:26 ] | ||
MaxMark | donderdag 2 maart 2006 @ 02:00 | |
Zet het aantal vliegtuigen op 5 (of 1) ofzo, dan kun je alsnog vliegtuigen bouwen, maar niet superveel winst maken ![]() | ||
Nevermind | donderdag 2 maart 2006 @ 02:01 | |
Ik vind het een goed plan, maar ik denk niet dat veel mensen het daar mee eens zullen zijn. Maar het is jouw server ![]() | ||
Kemania | donderdag 2 maart 2006 @ 02:23 | |
vliegtuigen zijn ghey treintjes zijn de bom ben voor | ||
maartena | donderdag 2 maart 2006 @ 07:43 | |
Ik heb de server weer gestart! Vooralsnog met vliegtuigen er ook bij.... | ||
maartena | donderdag 2 maart 2006 @ 09:09 | |
Okay ik ga pitten ![]() Ik hou mijn stoomtreintjes lekker draaien door de client open te houden. ![]() | ||
Zero2Nine | donderdag 2 maart 2006 @ 12:37 | |
om 9 uur gaan slapen dat doe je goed... ![]() Ow wacht er is wat tijdverschjil natuurlijk. | ||
Nevermind | donderdag 2 maart 2006 @ 14:14 | |
![]() ![]() Nee, dit werkt voor geen meter. Hoe moet ik de presignals neerzetten? -edit- ![]() Dit lijkt hetzelfde te werken [ Bericht 14% gewijzigd door Nevermind op 02-03-2006 14:23:08 ] | ||
Borkydude | donderdag 2 maart 2006 @ 14:52 | |
quote:Ik zou het treurig vinden... | ||
Borkydude | donderdag 2 maart 2006 @ 14:55 | |
Hij blijft bij mij op registering staan als ik inlog... | ||
maartena | donderdag 2 maart 2006 @ 18:42 | |
quote:Presignals zijn er dus voor om er voor te zorgen dat je treinen netjes wachten totdat er een spoor vrij is, en niet willekeurig een spoor kiezen een daar gaan wachten tot DIE trein vol is, en daarmee houden ze het hele verkeer op. Voorbeeld ZONDER presignals: ![]() In dit voorbeeld staan 4 treinen vrolijk te wachten op olie. Die olie komt natuurlijk nooit, want er is geen oliebron in de buurt, maar het gaat om het voorbeeld. ![]() De 5e trein die aankomt rijden, kiest willekeurig een spoor, en kiest in dit geval spoor 3, en gaat vrolijk wachten tot trein 3 vol is. Mocht trein 4 nu vol zijn, en vertrekken, dan zal trein 5 niet naar spoor 4 gaan, omdat ie al staat te wachten op spoor 3. Je kunt je ook voorstellen dat op het tweede aanvoerspoor wellicht een trein aankomt, en spoor 1 en 2 ook net volle treinen hebben en aan het vertrekken zijn: De trein die op spoor 3 wil houd de hele boel mooi op. Voorbeeld MET presignals: ![]() Hier blijft de trein wachten op het aanvoer spoor, en kiest pas een spoor zodra er eentje vrij is. In dit plaatje is trein 4 vol, en is aan het vertrekken. Nadat de trein weg is, zal trein 5 kiezen voor spoor 4. Treinen die via het andere aanvoer spoor komen zullen ook netjes blijven wachten totdat er een spoor vrij is: Nog een voorbeeldplaatje: ![]() Nu even naar de signalen: Je maakt pre-signals door EERST een sign te plaatsen (en de richting te bepalen) en DAARNA met de CTRL toets nog een keer ingedrukt weer op het signaal te drukken en het type te bepalen. Een signalen constructie zoals ik die gebouwd heb voor het station heet een "presignal block" en bestaat uit 2 "entry" signals en 4 "exit" signals. Let op dat entry en exit hiet betrekking hebben op de signalen structuur, niet op het station. Het "entry" signaal plaats je als het laatste signaal op je aanvoer spoor, en krijg je door CTRL ingedrukt te houden en 1 keer op je signaal te klikken. Het "exit" signaal zet je voor alle sporen van je station, en krijg je door 2 keer op je signaal te klikken. Voor de uitgang van het station kun je verder weer gewone signalen gebruiken. Hier staat wat meer info over pre-signals: http://www-user.tu-chemnitz.de/~dou/ttdx/signal.html | ||
MaxMark | donderdag 2 maart 2006 @ 19:06 | |
Ik weet 100% zeker dat ik een wachtwoord op mn company had. Nu kom ik na een uurtje terug en zit een of ander gozer met mijn bedrijf te klooien. En uiteraard kan ik er nu niet meer in ![]() | ||
maartena | donderdag 2 maart 2006 @ 19:11 | |
Ik heb net de server gereset, en die gozer gekicked ![]() Deze keer ZONDER vliegtuigen, dus alleen bussen, treinen, en boten..... Je kunt nog wel een vliegveld bouwen, alleen je mag geen vliegtuigen kopen, dus zonde geld. ![]() | ||
MaxMark | donderdag 2 maart 2006 @ 20:45 | |
Doe em es snel weer aan ![]() | ||
maartena | donderdag 2 maart 2006 @ 20:46 | |
![]() Internet verbinding is weer aan het hokken volgens mij.... Ik heb altijd een RDP sessie naar mijn server bak en die ligt er ook uit. | ||
Piles | donderdag 2 maart 2006 @ 20:46 | |
Graag ![]() | ||
jpzegthallo | donderdag 2 maart 2006 @ 20:47 | |
Als jullie nou dat geleuter over de server in een apart topic doen blijft het misschien overzichtelijk. ![]() | ||
maartena | donderdag 2 maart 2006 @ 20:48 | |
quote:Daar zit wel wat in..... | ||
maartena | donderdag 2 maart 2006 @ 21:01 | |
OpenTTD (Transport Tycoon) Server Topic | ||
Nevermind | vrijdag 3 maart 2006 @ 06:22 | |
quote:Maarten, allereerst bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik snap nu iig welk presignal waar moet! Bij het verlaten van het station in mijn voorbeeld zijn er dus ook geen presignals meer nodig. Alleen waar ik even van sta te kijken na ik die link heb gelezen, is dat er zoveel verschil zit tussen eenrichtingsverkeer-stoplichten en tweerichtingsverkeers. ![]() Ik bou altijd one-waylijnen, wat je waarschijnlijk ook wel gezien hebt online, maar ik wist niet dat treinen dit gedrag dan gingen vertonen zoals op het plaatje hieronder. Of beter gezegd, ik wist niet dat treinen dat gedrag niet vertonen bij twoway-signs. ![]() Ik zie de logica niet zo, van dit bovenstaande plaatje. In mijn voorbeeld verlaten de treinen het station aan de achterkant, RoRo dus. Waarom zou je dan twoway-signs nodig hebben, en waarom zouden ze dit gedrag vertonen bij oneway? --- Nu ik even een testje in elkaar heb gezet met RoRo, werkt het nog niet. De signalen zijn nu wel goed toch? ![]() Ze kiezen altijd de buitenste rand. Volgens mij is deze opzet praktisch hetzelfde als het Ro-Ro-voorbeeld uit de OP | ||
scarefreak | vrijdag 3 maart 2006 @ 17:01 | |
tvp | ||
Bart | vrijdag 3 maart 2006 @ 17:50 | |
quote:Hier zit geen logica achter, dit is gewoon een feature van het spel, door de maker ingebracht om zo te werken. Bij een one-way kiest een trein de kortste weg, bij een two-way het lege spoor. Niets meer en niets minder.... | ||
allardh | zaterdag 4 maart 2006 @ 12:20 | |
quote:Het meest linkse signal staat niet meteen na de wissel, maar een hokje verder. Je moet 'm dus in die bocht zetten. | ||
Borkydude | maandag 6 maart 2006 @ 16:23 | |
Heeft iemand patches voor bv. die nieuwe stations, of nieuwe maps? | ||
allardh | maandag 6 maart 2006 @ 17:53 | |
Voor de liefhebbers van die miertjes, zie hier drie savegames (alledrie van hetzelfde bedrijf): Horstman Inc., 13th Nov 1993 Horstman Inc., 29th Nov 2022 Horstman Inc., 1st Apr 2079 Ik dacht, laat ik alles eens omgooien naar van die miertjes, met als gevolg (zie de laatste savegame) dat er veel files zijn op de 'rondweg', maar deze lossen zich vaak wel op. Het gedeelte bij de factory moet nog drastisch worden veranderd, maar verder vind ik het wel goed. Jammer dat het zo druk is met die beestjes ![]() | ||
Borkydude | maandag 6 maart 2006 @ 17:54 | |
Wat is dat met die miertjes? | ||
jpzegthallo | maandag 6 maart 2006 @ 18:15 | |
quote:Dat is geen OpenTTD denk ik? ![]() | ||
allardh | maandag 6 maart 2006 @ 20:38 | |
Ja hoor, hoezo? Die miertjes zijn trouwens gewoon treintjes met twee wagons. | ||
Zero2Nine | maandag 6 maart 2006 @ 23:22 | |
quote:patch of openTTD? | ||
Borkydude | maandag 6 maart 2006 @ 23:29 | |
OpenTTD | ||
Zero2Nine | dinsdag 7 maart 2006 @ 00:13 | |
quote:voor openTTD ben ik er zelf ook naar op zoek. voor patch heb ik genoeg nieuwe graphics | ||
dennisdotcom | zaterdag 11 maart 2006 @ 09:51 | |
![]() Deze game bevat twee passagiersnetwerken, zie http://www.dennissoft.com/2.png | ||
maartena | zaterdag 11 maart 2006 @ 10:21 | |
Ik heb momenteel online een heel mooi ijzererts en graan/vee netwerkje opgebouwd. Je kunt het live aanschouwen door de server nl.mine.nu toe te voegen in OpenTTD multiplayer, of Maarten's Server op te zoeken in de serverlijst ![]() | ||
mg794613 | vrijdag 17 maart 2006 @ 08:04 | |
hehe heb het nu op 3 schermen draaien ![]() | ||
jpzegthallo | vrijdag 17 maart 2006 @ 13:45 | |
quote:Hoe? ![]() | ||
mg794613 | vrijdag 17 maart 2006 @ 14:31 | |
moet je ff de source patchen http://81.204.135.47/highres.JPG http://81.204.135.47/highres.WMV | ||
Bart | vrijdag 17 maart 2006 @ 16:07 | |
Ziet er vet uit ![]() Alleen beetje jammer dat je drie ouwe pauper schermen hebt, ik verwachtte een paar mooie tft-tjes ![]() | ||
mg794613 | vrijdag 17 maart 2006 @ 17:22 | |
quote:ey die middelste is niet pauper, die 2 ernaast euh ja idd ![]() maargoed geld groeit niet op m'n rug en het werkt dussss ![]() | ||
jpzegthallo | vrijdag 17 maart 2006 @ 18:27 | |
quote:Hoe doe ik dat? ![]() | ||
Zero2Nine | vrijdag 17 maart 2006 @ 19:18 | |
quote:Ziet er erg vet uit hoor! Net of je echt in de controlroom bent van de spoorwegmaatschappij ofzo | ||
mg794613 | zaterdag 18 maart 2006 @ 01:11 | |
quote:Moet je eerst ff de nightly build fixxen http://nightly.openttd.org/latest/OTTD-win32-nightly-r3923.zip en dan http://81.204.135.47/ottd_hires_132.zip eroverheen gooien. Dan is de 2048 limiet eraf en kan je em over 3 schermen strechten (niet full screen mode dus). | ||
mg794613 | zaterdag 18 maart 2006 @ 01:34 | |
Kopieer anders eerst je openttd folder. Dan kan je met de andere versie nog online spelen. Kzal kijken of er een patch te maken is voor de huidige | ||
dennisdotcom | zondag 19 maart 2006 @ 16:48 | |
Nogmaals, heeft iemand een versie waarin path based signalling zit? | ||
Piles | zondag 19 maart 2006 @ 16:53 | |
quote:Probeer eens een ouwe nightly ![]() | ||
compier | zondag 19 maart 2006 @ 17:22 | |
ik krijg bij maartena's server steeds een error en wordt i ker na een paar sec. uitgekickt.. iemand tips? bij andere servers kan ik wel joinen en .cfg verwijderen helpt niet ![]() | ||
maartena | zondag 19 maart 2006 @ 18:21 | |
Probeer eens je network_client.tmp te verwijderen uit je OpenTTD\save\autosave folder. Wil ook nog wel eens helpen ![]() | ||
davidov | dinsdag 21 maart 2006 @ 02:20 | |
een zeer cheesy tvp ![]() | ||
maartena | dinsdag 21 maart 2006 @ 04:34 | |
quote:Want de bookmark functie is ook zoooo moeilijk... ![]() | ||
davidov | dinsdag 21 maart 2006 @ 10:11 | |
quote:ow sorry koninklijke hoogheid ![]() Ah shit, nou heb ik er al 2 gepost ![]() | ||
Borkydude | dinsdag 21 maart 2006 @ 19:51 | |
Bij OpenTTD kan je ook 2 locomotieven bijvoorbeeld 2 BR87's aan 1 trein doen, trekt ie veel sneller op ![]() | ||
Zero2Nine | dinsdag 21 maart 2006 @ 19:55 | |
quote:joh je meent het ![]() | ||
MaxMark | dinsdag 21 maart 2006 @ 20:02 | |
quote:Het scheelt vooral bij het optrekken als ze een station verlaten. Langere treinen houden de boel dan minder lang op, waardoor de volgende trein niet hoeft te wachten. Tis eigenlijk een hele kettingreactie van stoppende treinen die je kunt voorkomen. Dat weegt natuurlijk ook mee in de inkomsten ![]() | ||
Nevermind | dinsdag 21 maart 2006 @ 20:03 | |
quote:Maximum snelheid en afstand hebben beide invloed op de winst die je voor lading krijgt. Voor korte afstanden kan het dus bijna niet uit om meerdere locs te hebben, maar voor langere afstanden zeker wel. | ||
Nevermind | dinsdag 21 maart 2006 @ 20:11 | |
Ik snap overigens niks van deze layout. Het schijnt eenofandere creatief bedacht supersysteem te zijn, maar waarom zitten er verschillende soorten rails in? En waarom zijn sommige stukken rails niet aangesloten? | ||
Zero2Nine | dinsdag 21 maart 2006 @ 20:16 | |
quote:hehe die gast die hier verantwoordelijk voor is had op dat moment waarschijnlijk net een lijntje weggewerkt. en dan bedoel ik geen spoorlijntje ![]() ![]() edit: Als je die vage uitlopers weghaalt dan zie je een constructie die nog wel redelijk normaal is. maar die stukjes maglev slaan als een tang op een varken. | ||
Bart | dinsdag 21 maart 2006 @ 20:51 | |
quote:voor lange afstanden heeft het juist minder effect, aangezien de tijd waarin de trein aan het optrekken is relatief kort is ten opzichte van de totale reistijd... waar het het meeste scheelt is bij echt lange treinen van 25+ wagons, met 1 loc doen die er echt lang over om op topsnelheid te komen | ||
Nevermind | dinsdag 21 maart 2006 @ 21:04 | |
quote:Bij vlakke landschappen misschien, maar als er veel heuvels inzitten maakt het natuurlijk wel uit, omdat de totale reistijd ook een factor is voor de winst. | ||
maartena | dinsdag 21 maart 2006 @ 22:05 | |
quote:De maximum snelheid word ook hoger. Bij een volle lading en 9 of meer karretjes haalt de trein nooit topsnelheid, met een extra lok word de topsnelheid wel weer gehaald. | ||
maartena | dinsdag 21 maart 2006 @ 22:08 | |
quote:Maar ze halen die topsnelheid dus nooit met zoveel wagons. Meerdere loks houdt ook in dat ze de topsnelheid WEL kunnen halen. Het magische nummer blijkt iets van 9 karretjes per locomotief te zijn. Ik had een trein met 3 loks en 27 karretjes, en de maximum snelheid was 294 km/u uit een maximaal haalbare van 305 km/u. Als test reed ik over dezelfde lijn een trein met 4 loks en 26 karretjes, en niet alleen haalde ie de 305, hij accellereerde ook nog eens sneller. | ||
allardh | dinsdag 21 maart 2006 @ 22:36 | |
quote:Ik denk het volgende: die stukken monorail / maglev zijn ervoor om een soort verbindingen te maken tussen twee stukken voor signalen. Dus als er heel wat verderop een trein rijdt en dat stukje rails is door zo'n maglev- / monoraildraadje verbonden, dan springt het signaal op rood. | ||
MaxMark | dinsdag 21 maart 2006 @ 23:00 | |
quote:Dan zou hij toch ook gewoon de signalen iets verder uit elkaar kunnen zetten ![]() | ||
Borkydude | dinsdag 21 maart 2006 @ 23:04 | |
quote:Don't fuck with the mastermind. | ||
MaxMark | dinsdag 21 maart 2006 @ 23:28 | |
quote:Het begrip "Mastermind" is in dit geval relatief ![]() | ||
allardh | woensdag 22 maart 2006 @ 12:15 | |
Hij wil bijvoorbeeld dat als twee blokken verder een trein rijdt, dat het voorste licht dan rood wordt en het ertussin groen blijft. Vraag mij trouwens niet waarom. | ||
Nevermind | vrijdag 24 maart 2006 @ 23:58 | |
De OP is gehost door Jump, nietwaar? Zou deze link er misschien inkunnen? Uitgebreide informatie over ratings, onmisbaar als je het spel echt wil begrijpen ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Nevermind op 25-03-2006 00:35:37 ] | ||
Zero2Nine | zaterdag 25 maart 2006 @ 11:36 | |
Ik snap eigenlijk nog steeds niet helemaal hoe die transfer optie werkt. Treinen hebben wel profit maar van dat geld zie je uiteindelijk niets op de rekening ![]() Vanuit een transfer station liet ik kolen met boten naar de overkant van de "zee" brengen. Maar als die boten aankwamen bij de stroomcentrale kregen ze een k*t bedrag van rond de 2000 euro. Hoe werkt die dat transferen nou precies? | ||
armmoetzaaier | zondag 26 maart 2006 @ 20:07 | |
ik ben nu al een tijdje met 1 spel bezig maar het is een zooitje. had eerst enkel spoor lopen. later allemaal dubbel geworden. maar dat liep vast om dat iksimpele kruispunten had. dat ook weer verander op de helft van eht veld. en op de andere helf kan ik niet smeer bouwen om dat de steden te groot zijn. en daar loops soms nog enkel spoor. ik ben volgens mij te lang bezig geweest om het dubbel spoor te maken. | ||
maartena | maandag 27 maart 2006 @ 09:36 | |
Versie 0.4.7 is uit! Ik heb trouwens een volledige versie van OpenTTD, inclusief graphics files op mijn host gezet: http://www.dutchusa.com/files/openttd.rar Uiteraard versie 0.4.7, en vanaf heden draait mijn server ook 0.4.7. Tevens heb ik een mooie savegame, waarin ik een behoorlijk groot station heb gebouwd, waar zo'n 70 treinen af en aan rijden, wellicht wel eens intressant voor hen die willen weten hoe e.e.a. werkt met signalen, pre-signals, etc, en hoe je een netwerk bouwt waar alles NIET vast loopt: http://www.dutchusa.com/files/2008.sav Jaartal is 2008, ben net klaar met alles omzetten naar Monorail. ![]() | ||
allardh | maandag 27 maart 2006 @ 14:03 | |
Mooi ding! | ||
mg794613 | maandag 27 maart 2006 @ 14:29 | |
quote:Hoewel het wel heel aardig van je is denk ik niet dat het de bedoeling is dat je de graphics files erbij doet. Ik weet het ; ze zijn overal te krijgen , maar het gaat nog steeds tegen de policy in. | ||
scarefreak | maandag 27 maart 2006 @ 14:33 | |
hoe bedoel je, tegen de policy in? | ||
mg794613 | maandag 27 maart 2006 @ 15:32 | |
quote:Nou op die graphics zitten gewoon copyrights | ||
MaxMark | maandag 27 maart 2006 @ 18:11 | |
quote:Heu...echt? Waar staat dat dan ![]() | ||
Nevermind | maandag 27 maart 2006 @ 18:44 | |
TTD was een commerciëel spel, dus natuurlijk zit er copyright op. Pas bij versie 0.7.0 is OpenTTD een volledig en opzichzelf staand spel die niks meer van de originele versie nodig heeft. Maarten heeft bestanden van de originele versie ingepakt, dat mag dus niet. Maar aangezien het originele spel bijna niet te krijgen is lijkt het me niet zo'n probleem. | ||
mg794613 | maandag 27 maart 2006 @ 18:45 | |
quote:http://www.chrissawyer.com/faq2.htm | ||
Jump | maandag 27 maart 2006 @ 18:46 | |
quote:Er stonden in men OP, deel 5 of 6 van dit topic denk ik, ook nog linkjes naar topic 3407 op tt-forums. Maar die zijn nu ook weg ![]() | ||
MaxMark | maandag 27 maart 2006 @ 19:12 | |
quote:Ik dacht dat je het over de nieuwe graphics had, zoals de nightly's ![]() | ||
maartena | maandag 27 maart 2006 @ 19:35 | |
quote:Ja, in principe zijn de grafische bestanden een deel van de DOS versie van Transport Tycoon Deluxe uit 1994, dus er ligt inderdaad een copyright op. Aan de andere kant is het ook weer zo dat dit spel niet meer officieel te krijgen is in de winkel. Het spel word ook al jaren niet meer geproduceerd. Het schijnt dat je de Windows versie nog wel eens in een budget bak kunt tegenkomen hier en daar, en wellicht kun je nog eens een tweede hands versie vinden als je geluk hebt. Een enkele online game site heeft er mischien nog een paar op voorraad hier en daar. Met een spel dat zo oud is, en dat nat 12 jaar nog steeds zo'n grote fanbase heeft, is het een beetje grijs gebied geworden of dit nu toegestaan is of niet. In de praktijk weet Chris Sawyer en de bedrijven die de titel officieel gelicenceerd hebben donders goed van de vele websites die deze files aanbieden, en ik denk zelf dat Chris Sawyer zelf eigenlijk lichtelijk trots is op het feit dat dit spel na zoveel tijd nog steeds gespeeld word..... Hij heeft aan dat spel waarschijnlijk zijn carriere te danken, het is was zijn grootste succes. Affijn, de mods mogen er over beslissen. Kan me indenken dat het wellicht niet 100% legaal is, ik noem het vooralsnog maar even grijs gebied. Met Google, en de zoekterm "transport tycoon download" vind je binnen 1 minuut een download link. Ik maak het alleen makkelijker voor de luie Fok! bezoeker. ![]() | ||
compier | dinsdag 28 maart 2006 @ 00:30 | |
maartena... betaal anders chris sawyer/andere rechthebbende gewoon.. je hebt tenslotte 64 miljoen!!!.... en een groot .. HUGE station ![]() | ||
Nevermind | woensdag 29 maart 2006 @ 11:48 | |
Clique, interessant stukje over load balancing bij stations. ![]() Daar is over nagedacht ![]() Vooral dat stukje voor het remmen is nooit bij me opgekomen, daarom heb ik vaak zo'n bottleneck bij grote stations denk ik. | ||
MaxMark | woensdag 29 maart 2006 @ 14:22 | |
quote:Erg leuke en originele opzet van wissels ![]() | ||
Borkydude | woensdag 29 maart 2006 @ 17:19 | |
Vanaf C kan ie nooit terugkomen ![]() | ||
Nevermind | woensdag 29 maart 2006 @ 17:23 | |
quote:Vanaf A en B ook niet ![]() | ||
Borkydude | woensdag 29 maart 2006 @ 17:26 | |
Dus die 2 is ook gewoon een aanvoerlijn. | ||
compier | woensdag 29 maart 2006 @ 18:09 | |
ik heb nu ook dedicated server (hij blijft aan)... kunnen jullie em ff testen ![]() vliegtuigen staan uit ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door compier op 29-03-2006 18:50:20 ] | ||
Piles | woensdag 29 maart 2006 @ 18:42 | |
quote:Zie OpenTTD (Transport Tycoon) Server Topic ![]() | ||
allardh | donderdag 30 maart 2006 @ 11:02 | |
![]() Ik snap het nog niet helemaal. Waarom is het zo dat als de trein bij het rode rondje is, dat de signalen bij het blauwe rondje op rood staan? [ Bericht 1% gewijzigd door allardh op 30-03-2006 16:05:11 (Waar » waarom) ] | ||
MaxMark | donderdag 30 maart 2006 @ 11:35 | |
Ik denk dat je "waarom" bedoelt, ipv "waar"? In dat geval: De signals tussen jouw rode en blauwe cirkel zijn pre-signals die elkaar als het ware "verlengen". Omdat de trein in een baanvak rijdt dat dmv de pre-signals als één baanvak geldt met de baanvakken tot de blauwe cirkel, staan de signalen daar ook op rood. Ik hoop dat dit niet een té onduidelijke uitleg is ![]() | ||
Nevermind | donderdag 30 maart 2006 @ 15:26 | |
Idd. Je hebt dus een voorrangslijn gemaakt. Het is alleen niet zo handig om een depot aan de voorrangslijn te plaatsen, aangezien treinen daar met 61kmh uit komen. | ||
allardh | donderdag 30 maart 2006 @ 16:06 | |
Dat depot laat ik daar niet staan hoor ![]() ![]() | ||
Zero2Nine | woensdag 5 april 2006 @ 10:56 | |
kleine schop ![]() Dit is eigenlijk meer een algemene vraag, misschien moet ik er een apart topic over openen: Welke muziek luisteren jullie tijdens het transport tycoonen? de muziek die erbij hoort ben ik wel een beetje zat dus die zet ik eigenlijk altijd uit (hoewel "Sawyer's Tune" en "Aliens ate my railway" wel vet zijn ![]() | ||
Piles | woensdag 5 april 2006 @ 14:30 | |
Ik luister geen muziek, niets mooier dan het $-geluid en het ge-toet-toet ![]() | ||
MaxMark | woensdag 5 april 2006 @ 15:18 | |
quote: ![]() | ||
mg794613 | woensdag 5 april 2006 @ 16:09 | |
Na al die jaren irriteert die jazz me nog steeds niet | ||
Nevermind | woensdag 5 april 2006 @ 16:11 | |
Ik vervang het met electronische jazz als Xploding plastix en Amon Tobin, past er perfect bij ![]() | ||
MaxMark | woensdag 5 april 2006 @ 16:23 | |
De liedjes zijn ook wat moderner gemaakt he. In de originele TT was het nog wat minder. | ||
allardh | woensdag 5 april 2006 @ 17:52 | |
Ik heb gewoon Media Player erachter, sound effects en music uit. Ik werd op een gegeven moment helemaal crazy van die loeiende koeien en spoorwegovergangen. | ||
maartena | woensdag 5 april 2006 @ 18:20 | |
Ik heb meestal een CD opstaan, of luister naar 1 van de digitale radio kanalen die ik heb.... Ik luister zelden naar de in-game muziek. | ||
maartena | woensdag 5 april 2006 @ 18:22 | |
quote:Nee, de MID files zijn hetzelfde, je geluidskaart is alleen beter geworden en vertaald MID files beter dan de orginele SoundBlaster van creative. ![]() | ||
MaxMark | woensdag 5 april 2006 @ 22:44 | |
quote:Neeeehhhh..dakannie! Ik ga ff mn originele TT opgraven dit weekend ![]() | ||
Jump | woensdag 5 april 2006 @ 22:45 | |
quote:Heb je die dan zo goed verstopt? ![]() | ||
MaxMark | woensdag 5 april 2006 @ 22:46 | |
quote:Dat, en ik zit op kamers dus kan het niet eerder dan dit weekend ![]() | ||
Piles | donderdag 6 april 2006 @ 20:12 | |
Ik heb bij Openttd (ouwe nightly, met PBS ![]() ![]() Hoe is dit op te lossen? | ||
Nevermind | donderdag 6 april 2006 @ 21:11 | |
One way signalen maken? | ||
Piles | donderdag 6 april 2006 @ 21:14 | |
quote:Dat kan juist niet met inline, want ze komen van allebei de kanten, en ze moeten ook allebei de kanten weer weg kunnen ![]() | ||
Nevermind | donderdag 6 april 2006 @ 21:16 | |
Sorry, ik moet echt leren lezen. In dat geval heb ik geen idee ![]() | ||
Piles | donderdag 6 april 2006 @ 21:17 | |
quote:Ik kan om mijn stations heen natuurlijk wel 2 sporen maken (one-way) als uitgangen, maar dat is niet helemaal de bedoeling ![]() | ||
maartena | vrijdag 7 april 2006 @ 00:33 | |
OpenTTD ondersteund nog geen PBS signalen, maar dat komt in versie 0.5 volgens mij. (Of zoals Piles werken met een "nightly" alpha/beta versie.) Ik denk dat je moet werken met waypoints. Zet een waypoint neer op de rails waar ie heen moet, dus aan de kant van het station dat je em uit wil laten rijden. Neem vervolgens het waypoint op in de orders van de trein. | ||
mg794613 | vrijdag 7 april 2006 @ 01:20 | |
quote: ![]() Denk dat het hetzelfde gaat klinken (zelfde midi files) | ||
Piles | vrijdag 7 april 2006 @ 10:59 | |
quote:Dit is het probleem: ![]() Ik heb de routes die de treinen willen even gekleurd. De groene trein komt nu dus de rode tegen, maar als de rode om zou draaien is er niets aan de hand. Geel en blauw zitten elkaar op precies dezelfde manier in de weg ![]() Waypoints helpen niet, tenminste niet als ik ze voorbij de kruising van het station zet. Miisschien moet ik zorgen dat niet hoeven te draaien in zo'n station, maar alleen in een eindstation (met 1 ingang) ![]() Jullie zullen je wel afvragen waarom mijn sporen geen eenrichtingsverkeer zijn, maar dat is in het echt ook niet ![]() | ||
dennisdotcom | vrijdag 7 april 2006 @ 11:18 | |
quote:Ik zou gewoon je station groter maken en het verkeer splitsen. | ||
Piles | vrijdag 7 april 2006 @ 11:39 | |
quote:Het is juist mijn bedoeling om het zo realistisch mogelijk te maken ![]() Het is eenvoudig en snel op te lossen, maar zo is het in het echt ook niet ![]() | ||
scarefreak | vrijdag 7 april 2006 @ 12:50 | |
quote:R'dam CS heeft toch ook niet maar 4 sporen? ![]() | ||
Piles | vrijdag 7 april 2006 @ 13:01 | |
quote:Rotterdam heeft in het echt toch ook geen 3500 inwoners ![]() | ||
maartena | vrijdag 7 april 2006 @ 16:44 | |
quote:Waarom zit het spoorbochtje erin zodat rood KAN doorrijden en terug via het tweede spoor? Dat bochtje heeft verder geen enkel nut namelijk. ![]() quote:Alleen als het om 1 spoor gaat. Als er 2 sporen liggen, dan komt de trein 999 van de 1000 keer uit dezelfde richting. Uitzonderingen zijn er mischien zoals werkverkeer in het midden van de nacht ofzo.... ![]() Bij het station is er idd twee richtingsverkeer mogelijk, maar daar moet je in OpenTTD soms mee oppassen. Ik zou beginnen de rails zo te configureren dat een terug-draai-loopje niet altijd mogelijk is maar dat treinen nog wel normaal een perron binnen kunnen rijden. | ||
Bart | vrijdag 7 april 2006 @ 22:57 | |
er zit ergens in de opties "reverse at end of line only", zet die eens uit. | ||
MaxMark | zaterdag 8 april 2006 @ 00:12 | |
quote:Wel als je alleen de Nederlanders telt ![]() | ||
compier | zaterdag 8 april 2006 @ 13:05 | |
quote:dan haal je misschien de 350 net | ||
poehej | maandag 10 april 2006 @ 17:03 | |
quote:welk dorp van 3500 inwoners heeft nou een treinstation dan ![]() | ||
maartena | maandag 10 april 2006 @ 18:27 | |
Wat helemaal leuk is, soms heb je een stad van 4000 inwoners ofzo, en heb je 4 busstations en bij elk busstation staan 1000 mensen te wachten.... ![]() | ||
Nevermind | maandag 10 april 2006 @ 19:02 | |
Een nieuwe Integrated Nightly komt eraan van OpenTTD, met onderandere dit: Meer info hier, waarschijnlijk morgennacht te downloaden. | ||
allardh | maandag 10 april 2006 @ 19:27 | |
Die New Terrain op dat plaatjje, ik zie niets? Wat houdt het in? | ||
maartena | maandag 10 april 2006 @ 20:00 | |
De Nightly builds zijn altijd wel leuk, maar ze veranderen erg vaak. Mijn server blijft draaien op de officiele versies van het spel. | ||
Nevermind | dinsdag 11 april 2006 @ 02:47 | |
quote: ![]() quote:Dit is niet een gewone nightly he ![]() | ||
maartena | dinsdag 11 april 2006 @ 03:29 | |
Mischien moest ik maar eens twee servers gaan draaien ![]() | ||
Thieske | dinsdag 11 april 2006 @ 18:24 | |
Wow vet dat dit spel nog steeds bestaat. Heb het jaren terug ook uren gespeeld, ik zal eens kijken of ik dat openttd aan de praat krijg. Ik ben benieuwd! | ||
Thieske | dinsdag 11 april 2006 @ 18:41 | |
Shit, dit gaat weer vele uren spelen worden. | ||
armmoetzaaier | woensdag 12 april 2006 @ 18:45 | |
ja erg he het is mij ook overkomen. verschikkelijk spel | ||
Nevermind | vrijdag 14 april 2006 @ 00:56 | |
Die Integrated Nightly is geweldig!![]() sorry voor de jpg PBS! En nu ook het signal type menuutje dat je op de screenshot ziet, inclusief autocompletion ![]() ![]() Nieuwe brugbouw-tool, waarmee je duidelijk kunt zien waar de brug komt en of het mogelijk is om daar te bouwen ![]() Waypoints stats, zodat je kunt zien wat de drukste lijnen zijn en je netwerk beter maken met die info ![]() Overigens vind ik die electric rails maar een functie van niks. Het ziet er gewoon niet uit (zie 1e screenshot). Verder is het alleen maar meer moeite, maar goed. Je moet wat voor realisme over hebben blijkbaar. | ||
Piles | vrijdag 14 april 2006 @ 10:50 | |
Kun je nu ook al bruggen bouwen over seinen heen? Over schuine stukken rails nog niet neem ik aan? ![]() | ||
Nevermind | vrijdag 14 april 2006 @ 12:56 | |
quote:Nee, beide niet. Daarvoor moeten we wachten op de 'new map engine', of iets dergelijks. Dat lees ik erg vaak op tt-forums. Zou een geweldige toevoeging zijn, tunnels bouwen neemt gewoon teveel ruimte in ![]() | ||
allardh | vrijdag 14 april 2006 @ 13:22 | |
Ook jammer dat je geen signals in tunnels kan bouwen. | ||
maartena | vrijdag 14 april 2006 @ 17:38 | |
Werken die PBS signalen nu ook als pre-signal? Ik bedoel, als ik een zootje van die PBSjes neerzet voor 4 perrons, waarop 4 treinen staan.... wacht de 5e trein dan netjes voor een pre-signal totdat er een perron vrij is? | ||
Piles | vrijdag 14 april 2006 @ 17:40 | |
quote:Dat werkte altijd al toch? | ||
maartena | vrijdag 14 april 2006 @ 17:44 | |
quote:Ja, maar daarvoor moest je pre-signals neerzetten. Als je alleen gewone signalen gebruikt zal een 5e trein een perron kiezen, en vlak achter een andere trein blijven wachten, en daarmee word de kans op een opstopping groot. Met pre-signals kun je dat voorkomen, en blijft de trein netjes wachten voor een signaal voor de wissels voor het station. Ik heb nog nooit met PBS gewerkt, en ik snap het idee volledig, maar vraag me alleen af wat er dus gebeurd bij PBS als alle perronnen vol zijn en er komt een trein aan. | ||
Piles | vrijdag 14 april 2006 @ 18:04 | |
quote:Zo ver ik weet wacht ie dan ![]() In mijn nightly iig ![]() | ||
Nevermind | vrijdag 14 april 2006 @ 18:05 | |
quote:Ze wachten op de goede plek ![]() ![]() | ||
maartena | vrijdag 14 april 2006 @ 18:18 | |
quote:Stoompluimpjes bij de stilstaande treinen! ![]() Maar niet bij de trein die voor het signaal staat? ![]() | ||
maartena | vrijdag 14 april 2006 @ 18:20 | |
Mijn server is *net* herstart naar 1950 trouwens.... 2051 was bereikt. ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 15 april 2006 @ 18:10 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik denk doe eens gek Harrie en ga ook eens aan de OpenTTD ![]() Mooi, lachen leuk enzo maaaaaaaaaaaar................. Nu ben ik al 2 dagen bezig om die seinen enzo te begrijpen en ik kom er niet uit. Het gaat me nu even niet over efficient ofzo alleen over die signalering. Stel ff dat ik een station heb met 4 sporen dan zet ik pre-signaling dingen neer en dan gaat trein 1 naar spoor 1 en 2 naar 2 enz. dan doe ik exit signal aan het einde van dat perron en als trein 1 vertrekt gaan bij alle sporen die lampen mooi op rood ![]() ![]() Dan zet ik nog een sein neer een eindje NA het station, gaat de trein daar langs springen alle sporen weer op groen, MOOI dat werkt alleen als de 2de trein vertrekt dan blijft die andere op rood staan, die trein wacht en wacht en wacht. Ik heb al meer dan 50 pagina's in het engels zitten lezen over die dingen en ik kom er NIET meer uit. Kan iemand mij ff in normaal Nederlands voor een TTD leek uitleggen hoe die basis princiepes werken ![]() Ik wil dus 1 richting treinen spoor aan en spoor afvoer en dat alles gewoon doorloopt bedoel ik dus. Ik heb even een plaatje gemaakt om het misschien een beetje duidelijk te maken. Wat moet ik nu bij elke letter en cijfer voor een sein neerzetten en welke moeten er nog meer bij ??? | ||
Piles | zaterdag 15 april 2006 @ 18:20 | |
A= het eerste sein (geel bordje) 1,2,3,4 = tweede sein (wit bordje) 5,6,7,8 = normaal sein ![]() Maar dit kun je toch gewoon namaken uit de OP ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 15 april 2006 @ 18:25 | |
quote:Nee want dan stoppen die klote treinen op een bepaald moment allemaal ![]() | ||
Bart | zaterdag 15 april 2006 @ 18:29 | |
sein 1 2 3 en 4 moeten two-way seinen zijn dit stond ook al in de OP: ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 15 april 2006 @ 18:35 | |
maar dat two way, wil dat zeggen dat die trein daar 2 richtingen op mag dan ??? | ||
MaxMark | zaterdag 15 april 2006 @ 19:15 | |
quote:In principe wel, maar omdat er van de andere kant geen treinen aankomen (de rest is wel allemaal one-way), heb je dat probleem niet ![]() | ||
Nevermind | zaterdag 15 april 2006 @ 19:28 | |
quote:Ik heb met hetzelfde ook nog een tijdje problemen gehad, dat kun je een paar pagina's terug nog wel lezen. Maar de samenvatting: Bij two-way signalen kiest de trein voor het beschikbare signaal, bij one-way signalen kiest de trein voor de kortste route. Waarom is me nog steeds een raadsel, maar op plekken waar je treinen wilt laten KIEZEN bou je dus two-way signalen. Voor de ingang van je station een entrysignal (één keer controlclick), one-way, bij elk perron een exitsignal (twee keer controlclick), two-way. | ||
Bart | zaterdag 15 april 2006 @ 22:18 | |
het waarom is dat dit de makkelijkste manier was voor de programmeurs om deze feature te implementeren | ||
#ANONIEM | maandag 17 april 2006 @ 02:36 | |
Oke oke het begint langzaam, ik bedoel heeeeeeeeeeeel langzaam aan te werken. maar ik kom er nog niet helemaal uit wat die verschillende seinen nu allemaal precies doen. Ik krijg het rollend en zonder botsingen enzo maar ik heb hem nog niet door, kan iemand dat ff verhelderen ??? | ||
Nevermind | maandag 17 april 2006 @ 04:46 | |
Omdat ik in een behulpzame bui ben. Even een volledig overzicht voor de duidelijkheid:![]() Dit zijn dus de typen signalen. Er is ook nog een pbs-signaal, maar die is niet in huidige versies van OpenTTD. Het standaardsignaal zet je overal op je lijn neer, zodat treinen dicht achter elkaar aan kunnen rijden. Mocht je het nog niet weten, je kunt signalen makkelijk plaatsen door een signaal neer te zetten, en met de sign-tool vanaf die sign over de rails te slepen. Je kunt de afstand tussen je signs instellen bij Kies patches -> Constructie. Ik vind 2 altijd prettig werken. Entrysignals en exitsignals horen bij elkaar. Je plaatst de entrysignal op de plek waar de treinen een keuze moeten maken. Deze is meestal one-way. De exitsignals zet je neer op elke keuzemogelijkheid. Bij stations dus voor elk perron, bij kruizingen na elke afslag. De exitsignals moeten two-way zijn, dat is drie posts hierboven uitgelegd. De trein kiest nu voor de eerst beschikbare exitsignal. Als alle exitsignals op rood staan, blijft de trein voor de entrysignal wachten tot er een plek vrij is. Het combosignal wordt hieronder uitgelegd. ![]() Station 1 heeft capaciteit voor twee treinen. De trein kiest het vrije perron. Station 2 heeft capaciteit voor meer treinen. De trein kiest het vrije perron indien mogelijk, als alles bezet is wacht het voor de entrysignal. Station 3 heeft capaciteit voor nog meer treinen, en er kunnen meerdere treinen vlak achter elkaar het station binnen. Als er een rechter perron beschikbaar is en als er geen trein op spoor A rijdt, staat combo 2 op groen. Als er een linker perron beschikbaar is en als er geen trein op spoor B rijdt, staat combo 1 op groen. Als één van de twee combosignalen op groen staat, staat de entrysignal ook op groen. Een trein remt af een paar tiles voor het einde van het station. Bij dit stations storen treinen die afremmen voor een perron het andere spoor niet. Nog een ander punt, handig om te weten, is welke bochten het best zijn: ![]() 90 graden bochten zijn, behalve onrealistisch, ook bijzonder onpraktisch. De trein remt af tot 61 km/h, en pas als de trein de bocht door is accelereert die weer. Vermijd deze dus altijd, tenzij het niet anders kan of de bocht aan een onbelangrijk spoor zit. 88km/h bochtjes zijn meestal niet te vermijden, maar probeer als het kan de laatste bocht zoveel mogelijk gebruiken. Als de trein korter is dan de lengte van de bocht, blijft die op topsnelheid rijden. Makkelijk om te onthouden is dat een trein nooit meer dan één knik mag hebben om op topsnelheid te blijven. ![]() ![]() In de verre toekomst komt de waarschijnlijk wel de mogelijkheid om signs op bruggen en in tunnels te bouwen (er is nu al een patch voor), maar bij de huidige versie kan dat niet. Om een druk netwerk toch snel te houden kun je voor tunnels/bruggen die langer zijn dan de trein zelf presignals gebruiken, zodat treinen niet hoeven te wachten door het gebrek aan signals. Als je het spel snel en goed wil leren moet je het eens online proberen ![]() We zitten met een groepje FOK!kers vaak op maarten(a)'s server. Zie daarover meer in dit topic. We zijn meestal niet te beroerd om wat hulp te bieden, dus als je vragen hebt kom eens langs, dan kunnen we direct je vragen te beantwoorden door het je te laten zien. [ Bericht 3% gewijzigd door Nevermind op 17-04-2006 05:01:06 ] | ||
Piles | maandag 17 april 2006 @ 13:21 | |
Mooie post ![]() Is het niet wat voor in de OP? | ||
Nevermind | maandag 17 april 2006 @ 18:17 | |
Die is al vrij lang he ![]() | ||
MaxMark | maandag 17 april 2006 @ 20:57 | |
Idd goede post! Zeker Wiki/OP-waardig ![]() | ||
Peter | maandag 17 april 2006 @ 21:27 | |
een TTD wiki.. leuk idee ![]() | ||
Piles | maandag 17 april 2006 @ 22:09 | |
Zoiets als http://wiki.openttd.org/ ![]() Maar hier kan ie wel tussen: http://wiki.fok.nl/index.php/Categorie:Games | ||
#ANONIEM | dinsdag 18 april 2006 @ 12:14 | |
Mooie uitleg, vanavond eens uitgebreid wat gaan proberen en ik zal me wel eens online komen melden ![]() TNX | ||
Nevermind | dinsdag 18 april 2006 @ 21:07 | |
Ik ben bezig met een uitgebreide Wiki op de FOK!Wiki. Duurt alleen erg lang omdat ik nog nooit met wiki's gewerkt heb. Kan iemand "tractive effort, friction, air drag," voor me vertalen? Dat zijn de factoren waar de realistische acceleratie in OpenTTD en TTDPatch de acceleratie mee berekend ![]() | ||
MaxMark | dinsdag 18 april 2006 @ 21:11 | |
quote:(Op)trekkracht, wrijving, luchtweerstand... Die 1e weet ik niet zeker ![]() | ||
Nevermind | dinsdag 18 april 2006 @ 21:13 | |
quote:Dank u ![]() Leuke aan een Wiki is dat iemand het wel wijzigt als het niet klopt ![]() | ||
maartena | dinsdag 18 april 2006 @ 21:20 | |
Ik wil best meewerken aan die Wiki! Staat ie al ergens online? | ||
Nevermind | dinsdag 18 april 2006 @ 21:23 | |
Argh! Heb ik een extreme lap tekst aan Wikistukje, crasht Firefox ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Jump | dinsdag 18 april 2006 @ 21:24 | |
Als je wilt mag je ook de OP eens een grote opkuisbeurt geven ![]() | ||
maartena | dinsdag 18 april 2006 @ 21:28 | |
quote:Had ik maar een EDIT knopje op de OP..... ![]() | ||
Nevermind | dinsdag 18 april 2006 @ 21:37 | |
Oke, de eerste opzet staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/Transport_Tycoon Het is iets kleiner geworden dan ik wou, want ik ben een hoop tekst kwijtgeraakt. Maar met wat extra links op die pagina lijkt het me wel voldoende uitleg, toch? Ik bedenk me net dat er ook links moeten komen naar de topics hier. Het is dus de bedoeling dat we onder "Handleidingen" stukken gaan maken over efficiënte netwerken bouwen, hoe de tools werken, en eigenlijk alles wat handig is om te weten, zowel voor een beginner als voor een gevorderde. Ben benieuwd wat er van terecht komt ![]() | ||
Piles | dinsdag 18 april 2006 @ 21:38 | |
quote:http://wiki.fok.nl/index.php/Transport_Tycoon ![]() Ik had m nog niet gezien, dus http://wiki.fok.nl/index.php/TransportTycoon al gemaakt, maar die verwijst nu door ![]() | ||
Jump | dinsdag 18 april 2006 @ 21:40 | |
quote:Je kan het altijd mailen in txt ofzo, of wachten tot het volgende topic er is. Zal neit al te lang meer duren denk ik ![]() | ||
maartena | dinsdag 18 april 2006 @ 21:42 | |
Ik heb de introductie lichtelijk aangepast. Laat me weten of dat zo goed is ![]() | ||
Nevermind | dinsdag 18 april 2006 @ 21:49 | |
Maarten, Jump, kunnen jullie me dit misschien uitleggen? ![]() | ||
allardh | dinsdag 18 april 2006 @ 22:03 | |
Hmm, het werkt bij mij prima ![]() | ||
Nevermind | dinsdag 18 april 2006 @ 22:05 | |
Dan mag je even dit toevoegen:
Boven het "Links"-stukje ![]() [ Bericht 65% gewijzigd door Nevermind op 18-04-2006 22:17:45 ] | ||
MaxMark | dinsdag 18 april 2006 @ 22:14 | |
Layout-verneuker ![]() Ik zal binnenkort ook eens even een stukje gaan toevoegen ![]() | ||
allardh | dinsdag 18 april 2006 @ 22:15 | |
Ik had dat al gedaan, maar dan alleen met de laatste link. Zo is het inderdaad beter. Ik heb trouwens ook de inleiding nog iets veranderd, ik ben een klein beetje een taalpurist ![]() Edit: Ik zal eens iets met steden verwijderen proberen. | ||
maartena | dinsdag 18 april 2006 @ 22:15 | |
En ik heb deel 9 maar weer weggehaald, want die is hetzelfde als het openttd server topic ![]() | ||
Nevermind | dinsdag 18 april 2006 @ 22:21 | |
quote:d'oh! Ik wil beginnen met wat handleidingen schrijven, maar is het zoals ik het op deze manier gelinkt heb goed? Dat elk artikel met TTD begint? Als we veel artikelen krijgen moet het eens onderverdeeld worden in categorieën, maar nu we nog niks hebben kan het wel in lijstformaat lijkt me ![]() En hoe link je uit een 'onderliggende' pagina terug naar het hoofdartikel? Door
toe te voegen misschien? | ||
allardh | dinsdag 18 april 2006 @ 22:23 | |
Trouwens, moet ik termen in het Nederlands of in het Engelss erneer zetten? | ||
Nevermind | dinsdag 18 april 2006 @ 22:42 | |
quote:Termen als PBS, presignals, etc. moeten in het engels lijkt me. Maar dingen als 'Terreinvorming' / 'Terraforming' of 'Bribe the local authority' / 'Koop de gemeenteraad om' zou ik dan wel in het nederlands laten. Ik denk dat mensen die nederlands als taal gebruiken in het spel dat doen omdat ze niet goed engels kunnen, of omdat ze dat prettiger vinden. De mensen die engels gebruiken spreken beide talen, dus zullen niet zoveel moeite hebben met vertalen. maar dat is mijn mening ![]() | ||
allardh | dinsdag 18 april 2006 @ 22:48 | |
Grmbll, net 20 minuten lang een tekst zitten te typen, was er iemand tegelijk met mij bezig ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door allardh op 18-04-2006 22:57:15 ] | ||
maartena | dinsdag 18 april 2006 @ 22:50 | |
quote:Ik voel me aangesproken! ![]() | ||
Nevermind | dinsdag 18 april 2006 @ 22:53 | |
quote:Mijn nederige excuses ![]() ![]() In het vervolg moeten we maar even aankondigen waar we mee bezig gaan ![]() Bij categorie staat alleen de Games en GAM-categorie. Lijkt me niet dat ze daar allemaal bij moeten, of wel? Ik ga nu met de signalenFAQ-bezig | ||
allardh | dinsdag 18 april 2006 @ 22:57 | |
Ik heb nog een stuk toegevoegd, ik zal ook wel even toevoegen dat steden happy worden van passagierslijnen en goodslijnen. | ||
Piles | dinsdag 18 april 2006 @ 23:00 | |
Misschien een onderrubriek TTD maken, met daarin alle artikelen? | ||
allardh | dinsdag 18 april 2006 @ 23:01 | |
Toegevoegd over die passagierslijnen. | ||
Jump | dinsdag 18 april 2006 @ 23:11 | |
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/TransportTycoon Heb de OP ook op de wiki geplaatst ![]() | ||
MaxMark | dinsdag 18 april 2006 @ 23:16 | |
quote:Misschien handig dat iedereen even het artikel ververst, vlak voordat je gaat wijzigen. Dan is de kans erg klein dat het toch nog misgaat, en hoef je niet telkens af te spreken wie wat doet ![]() | ||
allardh | dinsdag 18 april 2006 @ 23:20 | |
quote:Had ik wel gedaan, ik typt gewoon sloom ![]() | ||
ThatsMeThatsRight | dinsdag 18 april 2006 @ 23:28 | |
ik blijf die error reading registry melding krijgen | ||
maartena | dinsdag 18 april 2006 @ 23:34 | |
quote:Het orgineel van Transport Tycoon Windows werkt ook niet onder Windows XP. Je dient TTDPatch of OpenTTD erbij te installeren. Ik raad OpenTTD aan vanwege de multiplayer optie ![]() | ||
Nevermind | dinsdag 18 april 2006 @ 23:34 | |
http://wiki.fok.nl/index.php/TTD_Signalen PBS maak ik zo nog even af, tijd voor pauze ![]() | ||
allardh | dinsdag 18 april 2006 @ 23:48 | |
Nu staat alles inderdaad onder games. Lijkt me niet goed ![]() [ Bericht 61% gewijzigd door allardh op 19-04-2006 18:40:11 ] | ||
Nevermind | woensdag 19 april 2006 @ 00:04 | |
quote:Wel een goed plan, maar nu lijken die TTD's voor de titels een beetje dom ![]() -edit- al gevonden | ||
Nevermind | woensdag 19 april 2006 @ 11:07 | |
Nu staat alles weer in GAM, dat is toch niet de bedoeling? | ||
ThatsMeThatsRight | woensdag 19 april 2006 @ 11:44 | |
zijn er verder nog ergens how-to's te vinden, bijvoorbeeld wat de meest rendabele lijn is (olie over een lange afstand ofzo?) of hoe je kan voorkomen dat op het station van je concurrend bij hetzelfde bos meer hout terecht komt dan op je eigen station, ofwel hoe kan je het best je station plaatsen? | ||
Nevermind | woensdag 19 april 2006 @ 11:54 | |
quote:Ik weet zo even geen adresjes.. Maar voor je eerste vraag zit een hele grafiek in TTD gebouwd, kijk maar bij grafieken -> ladingprijzen. Daaruit blijkt dus dat kolen het meest rendabel is over lange afstand. En het antwoord op je tweede vraag heeft alles met je rating te maken. Als die hoger is dan die van je concurrent krijg je (meer) lading. Je rating wordt bepaald door hoe vaak de lading van het station gehaald wordt. | ||
ThatsMeThatsRight | woensdag 19 april 2006 @ 12:19 | |
quote:Ok, thnx, kan je die rating ook ergens zien? Dan zal de waardering van een stadje ook te maken hebben met hoeveel pasagiers je krijgt enzo. Goods vanaf een fabriek is volgens mij ook een beetje bullshit. Dan moet je een stationnetje bouwen ergens waar het goods accepteerd en als dat niet meer zo is, heb je pech. | ||
allardh | woensdag 19 april 2006 @ 13:14 | |
Klik op het station en dan onderaan op Ratings. Goods vanaf een fabriek leveren veel geld op! Je moet in het begin even kijken of het Goods blijf accepteren, maar de stad zal er door groeien en dan werkt het prima. De waardering van de stad heft volgens mij niets te maken met hoeveel passagiers er komen. Het ligt net zoals bij alle andere dingen aan de rating van je station. | ||
#ANONIEM | maandag 24 april 2006 @ 14:59 | |
Begint nu langzaam aan zeker een duidelijke vorm te krijgen ![]() ![]() Hoe krijg ik het klaar om 2 sporen naast elkaar te gooien en dat ze niet allemaal hetzelfde spoor kiezen ? als er dan een trein kapot is dan heb je het probleem dat ze allemaal achter elkaar staan te wachten en dat kan NOOIT de bedoeling zijn ![]() dan wil ik graag weten hoeveel van die Depot dingen ik moet plaatsen en waar ik ze het beste neer kan zetten. en is het voor de Euri's interessanter om bijv kolen heel de map over te laten rijden of ze bij een dichter in de buurt gelegen energie centrale neer planten ??? | ||
allardh | maandag 24 april 2006 @ 18:17 | |
Hoe verder weg hoe beter bij kolen. Andere twee vragen wacht ik ook even af, want daar zit ik ook vaak mee te stuntelen. | ||
maartena | maandag 24 april 2006 @ 18:44 | |
Over depots: Ik bouw mijn depots altijd zo: ![]() Op deze wijze kunnen treinen van en naar het depot gaan, zonder dat ze de overige treinen op de hoofdlijn dwarszitten. Met de "realistic acceleration" patch aangezet rijden alle treinen een stuk realistischer (o.a. veel sneller een heuvel op), maar ze gaan slechts met 61 km/u in en uit depots. Als je nu een stel T.I.M. treinen hebt die met 230 km/u over je spoor razen, dan wil je niet dat ze moeten gaan zitten wachten op een trein die met 61 km/u op z'n dooie gemak een depot binnenrijdt. Op bovenstaande manier zal een trein op maximumsnelheid het zijspoor kiezen, en het doorgaande verkeer op je lijn ondervind geen last. Ook zal de trein op een veel hogere snelheid weer invoegen op de hoofdlijn. Wat betrefd dubbele lijnen: Volgens mij is dat alleen echt goed mogelijk met Path Based Signaling (komt in de volgende versie van OpenTTD) en wissels op je lijnen. Ik zet zelf altijd breakdowns helemaal uit, dus ik heb er geen last van ![]() | ||
allardh | maandag 24 april 2006 @ 22:06 | |
Breakdowns zijn vreselijk, om de zoveel seconden gaat er wel wat kapot. Meteen uitgezet. | ||
Nevermind | maandag 24 april 2006 @ 22:28 | |
quote:Zoals maarten al zegt, je kan het alleen 'perfect' krijgen met pbs. Wat je wel kunt doen is met waypoints werken (dit knopje: ![]() De #openttdcoop heeft wat documenten met handige tips. Het kan zijn dat dat iets boven je pet gaat, aangezien je net bent begonnen met TTD, maar misschien heb je er wat aan ![]() -edit- Deze site biedt ook een hoop tips, aanrader! [ Bericht 6% gewijzigd door Nevermind op 24-04-2006 22:40:20 ] | ||
#ANONIEM | dinsdag 25 april 2006 @ 01:25 | |
komt goed komt goed ![]() |