Neeeehhhh..dakannie!quote:Op woensdag 5 april 2006 18:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, de MID files zijn hetzelfde, je geluidskaart is alleen beter geworden en vertaald MID files beter dan de orginele SoundBlaster van creative.
Heb je die dan zo goed verstopt?quote:Op woensdag 5 april 2006 22:44 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Neeeehhhh..dakannie!
Ik ga ff mn originele TT opgraven dit weekend
Dat kan juist niet met inline, want ze komen van allebei de kanten, en ze moeten ook allebei de kanten weer weg kunnenquote:Op donderdag 6 april 2006 21:11 schreef Nevermind het volgende:
One way signalen maken?
Ik kan om mijn stations heen natuurlijk wel 2 sporen maken (one-way) als uitgangen, maar dat is niet helemaal de bedoelingquote:Op donderdag 6 april 2006 21:16 schreef Nevermind het volgende:
Sorry, ik moet echt leren lezen. In dat geval heb ik geen idee
quote:Op woensdag 5 april 2006 22:44 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Neeeehhhh..dakannie!
Ik ga ff mn originele TT opgraven dit weekend
Dit is het probleem:quote:Op vrijdag 7 april 2006 00:33 schreef maartena het volgende:
Ik denk dat je moet werken met waypoints. Zet een waypoint neer op de rails waar ie heen moet, dus aan de kant van het station dat je em uit wil laten rijden. Neem vervolgens het waypoint op in de orders van de trein.
Ik zou gewoon je station groter maken en het verkeer splitsen.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:12 schreef Piles het volgende:
Ik heb bij Openttd (ouwe nightly, met PBS) een inline station. Het vervelende is alleen dat treinen niet binnen het station omdraaien als dat nodig is, maar aan de ene kant er in, en dan via het andere spoor terug. De seinen bij mijn station zijn die PBS-signalen, zodat er 2 treinen tegelijk een station in kunnen rijden
Hoe is dit op te lossen?
Het is juist mijn bedoeling om het zo realistisch mogelijk te makenquote:Op vrijdag 7 april 2006 11:18 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Ik zou gewoon je station groter maken en het verkeer splitsen.
R'dam CS heeft toch ook niet maar 4 sporen?quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Het is juist mijn bedoeling om het zo realistisch mogelijk te maken
Het is eenvoudig en snel op te lossen, maar zo is het in het echt ook niet![]()
Rotterdam heeft in het echt toch ook geen 3500 inwonersquote:Op vrijdag 7 april 2006 12:50 schreef scarefreak het volgende:
[..]
R'dam CS heeft toch ook niet maar 4 sporen?
Waarom zit het spoorbochtje erin zodat rood KAN doorrijden en terug via het tweede spoor? Dat bochtje heeft verder geen enkel nut namelijk.quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Dit is het probleem:
[afbeelding]
Ik heb de routes die de treinen willen even gekleurd. De groene trein komt nu dus de rode tegen, maar als de rode om zou draaien is er niets aan de hand.
Alleen als het om 1 spoor gaat. Als er 2 sporen liggen, dan komt de trein 999 van de 1000 keer uit dezelfde richting. Uitzonderingen zijn er mischien zoals werkverkeer in het midden van de nacht ofzo....quote:Jullie zullen je wel afvragen waarom mijn sporen geen eenrichtingsverkeer zijn, maar dat is in het echt ook niet
Wel als je alleen de Nederlanders teltquote:Op vrijdag 7 april 2006 13:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Rotterdam heeft in het echt toch ook geen 3500 inwoners
dan haal je misschien de 350 netquote:Op zaterdag 8 april 2006 00:12 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Wel als je alleen de Nederlanders telt
welk dorp van 3500 inwoners heeft nou een treinstation danquote:Op vrijdag 7 april 2006 13:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Rotterdam heeft in het echt toch ook geen 3500 inwoners
quote:Op maandag 10 april 2006 19:27 schreef allardh het volgende:
Die New Terrain op dat plaatjje, ik zie niets? Wat houdt het in?
Dit is niet een gewone nightly hequote:Op maandag 10 april 2006 20:00 schreef maartena het volgende:
De Nightly builds zijn altijd wel leuk, maar ze veranderen erg vaak. Mijn server blijft draaien op de officiele versies van het spel.
Nee, beide niet. Daarvoor moeten we wachten op de 'new map engine', of iets dergelijks. Dat lees ik erg vaak op tt-forums. Zou een geweldige toevoeging zijn, tunnels bouwen neemt gewoon teveel ruimte inquote:Op vrijdag 14 april 2006 10:50 schreef Piles het volgende:
Kun je nu ook al bruggen bouwen over seinen heen? Over schuine stukken rails nog niet neem ik aan?
Dat werkte altijd al toch?quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:38 schreef maartena het volgende:
Werken die PBS signalen nu ook als pre-signal? Ik bedoel, als ik een zootje van die PBSjes neerzet voor 4 perrons, waarop 4 treinen staan.... wacht de 5e trein dan netjes voor een pre-signal totdat er een perron vrij is?
Ja, maar daarvoor moest je pre-signals neerzetten. Als je alleen gewone signalen gebruikt zal een 5e trein een perron kiezen, en vlak achter een andere trein blijven wachten, en daarmee word de kans op een opstopping groot. Met pre-signals kun je dat voorkomen, en blijft de trein netjes wachten voor een signaal voor de wissels voor het station.quote:Op vrijdag 14 april 2006 17:40 schreef Piles het volgende:
Dat werkte altijd al toch?
Zo ver ik weet wacht ie danquote:Op vrijdag 14 april 2006 17:44 schreef maartena het volgende:
Ik heb nog nooit met PBS gewerkt, en ik snap het idee volledig, maar vraag me alleen af wat er dus gebeurd bij PBS als alle perronnen vol zijn en er komt een trein aan.
Ze wachten op de goede plekquote:Op vrijdag 14 april 2006 17:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit met PBS gewerkt, en ik snap het idee volledig, maar vraag me alleen af wat er dus gebeurd bij PBS als alle perronnen vol zijn en er komt een trein aan.
Stoompluimpjes bij de stilstaande treinen!quote:Op vrijdag 14 april 2006 18:05 schreef Nevermind het volgende:
Ze wachten op de goede plek
[afbeelding]
Nee want dan stoppen die klote treinen op een bepaald moment allemaalquote:Op zaterdag 15 april 2006 18:20 schreef Piles het volgende:
A= het eerste sein (geel bordje)
1,2,3,4 = tweede sein (wit bordje)
5,6,7,8 = normaal sein
Maar dit kun je toch gewoon namaken uit de OP![]()
In principe wel, maar omdat er van de andere kant geen treinen aankomen (de rest is wel allemaal one-way), heb je dat probleem nietquote:Op zaterdag 15 april 2006 18:35 schreef Harrie het volgende:
maar dat two way, wil dat zeggen dat die trein daar 2 richtingen op mag dan ???
Ik heb met hetzelfde ook nog een tijdje problemen gehad, dat kun je een paar pagina's terug nog wel lezen. Maar de samenvatting: Bij two-way signalen kiest de trein voor het beschikbare signaal, bij one-way signalen kiest de trein voor de kortste route. Waarom is me nog steeds een raadsel, maar op plekken waar je treinen wilt laten KIEZEN bou je dus two-way signalen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 18:35 schreef Harrie het volgende:
maar dat two way, wil dat zeggen dat die trein daar 2 richtingen op mag dan ???
(Op)trekkracht, wrijving, luchtweerstand...quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:07 schreef Nevermind het volgende:
"tractive effort, friction, air drag,"
Dank uquote:Op dinsdag 18 april 2006 21:11 schreef MaxMark het volgende:
[..]
(Op)trekkracht, wrijving, luchtweerstand...
Die 1e weet ik niet zeker![]()
Had ik maar een EDIT knopje op de OP.....quote:Op dinsdag 18 april 2006 21:24 schreef Jump het volgende:
Als je wilt mag je ook de OP eens een grote opkuisbeurt geven
http://wiki.fok.nl/index.php/Transport_Tycoonquote:Op dinsdag 18 april 2006 21:20 schreef maartena het volgende:
Ik wil best meewerken aan die Wiki! Staat ie al ergens online?
Je kan het altijd mailen in txt ofzo, of wachten tot het volgende topic er is. Zal neit al te lang meer duren denk ikquote:Op dinsdag 18 april 2006 21:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Had ik maar een EDIT knopje op de OP.....
| 1 |
d'oh!quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:15 schreef maartena het volgende:
En ik heb deel 9 maar weer weggehaald, want die is hetzelfde als het openttd server topic
| 1 |
Termen als PBS, presignals, etc. moeten in het engels lijkt me. Maar dingen als 'Terreinvorming' / 'Terraforming' of 'Bribe the local authority' / 'Koop de gemeenteraad om' zou ik dan wel in het nederlands laten. Ik denk dat mensen die nederlands als taal gebruiken in het spel dat doen omdat ze niet goed engels kunnen, of omdat ze dat prettiger vinden. De mensen die engels gebruiken spreken beide talen, dus zullen niet zoveel moeite hebben met vertalen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:23 schreef allardh het volgende:
Trouwens, moet ik termen in het Nederlands of in het Engelss erneer zetten?
Ik voel me aangesproken!quote:Op dinsdag 18 april 2006 22:42 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Termen als PBS, presignals, etc. moeten in het engels lijkt me. Maar dingen als 'Terreinvorming' / 'Terraforming' of 'Bribe the local authority' / 'Koop de gemeenteraad om' zou ik dan wel in het nederlands laten. Ik denk dat mensen die nederlands als taal gebruiken in het spel dat doen omdat ze niet goed engels kunnen, of omdat ze dat prettiger vinden. De mensen die engels gebruiken spreken beide talen, dus zullen niet zoveel moeite hebben met vertalen.
Mijn nederige excusesquote:Op dinsdag 18 april 2006 22:48 schreef allardh het volgende:
Grmbll, net 20 minuten lang een tekst zitten te typen, was er iemand tegelijk met mij bezig. Ik zal eens kijken wat ik daar nog aan toe te voegen heb.
Misschien handig dat iedereen even het artikel ververst, vlak voordat je gaat wijzigen. Dan is de kans erg klein dat het toch nog misgaat, en hoef je niet telkens af te spreken wie wat doetquote:Op dinsdag 18 april 2006 22:48 schreef allardh het volgende:
Grmbll, net 20 minuten lang een tekst zitten te typen, was er iemand tegelijk met mij bezig. Ik zal eens kijken wat ik daar nog aan toe te voegen heb.
Had ik wel gedaan, ik typt gewoon sloomquote:Op dinsdag 18 april 2006 23:16 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Misschien handig dat iedereen even het artikel ververst, vlak voordat je gaat wijzigen. Dan is de kans erg klein dat het toch nog misgaat, en hoef je niet telkens af te spreken wie wat doet
Het orgineel van Transport Tycoon Windows werkt ook niet onder Windows XP.quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:28 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
ik blijf die error reading registry melding krijgen
Wel een goed plan, maar nu lijken die TTD's voor de titels een beetje domquote:Op dinsdag 18 april 2006 23:00 schreef Piles het volgende:
Misschien een onderrubriek TTD maken, met daarin alle artikelen?
Ik weet zo even geen adresjes.. Maar voor je eerste vraag zit een hele grafiek in TTD gebouwd, kijk maar bij grafieken -> ladingprijzen. Daaruit blijkt dus dat kolen het meest rendabel is over lange afstand. En het antwoord op je tweede vraag heeft alles met je rating te maken. Als die hoger is dan die van je concurrent krijg je (meer) lading. Je rating wordt bepaald door hoe vaak de lading van het station gehaald wordt.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:44 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
zijn er verder nog ergens how-to's te vinden, bijvoorbeeld wat de meest rendabele lijn is (olie over een lange afstand ofzo?) of hoe je kan voorkomen dat op het station van je concurrend bij hetzelfde bos meer hout terecht komt dan op je eigen station, ofwel hoe kan je het best je station plaatsen?
Ok, thnx, kan je die rating ook ergens zien? Dan zal de waardering van een stadje ook te maken hebben met hoeveel pasagiers je krijgt enzo. Goods vanaf een fabriek is volgens mij ook een beetje bullshit. Dan moet je een stationnetje bouwen ergens waar het goods accepteerd en als dat niet meer zo is, heb je pech.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:54 schreef Nevermind het volgende:
En het antwoord op je tweede vraag heeft alles met je rating te maken. Als die hoger is dan die van je concurrent krijg je (meer) lading. Je rating wordt bepaald door hoe vaak de lading van het station gehaald wordt.
Zoals maarten al zegt, je kan het alleen 'perfect' krijgen met pbs. Wat je wel kunt doen is met waypoints werken (dit knopje:quote:Op maandag 24 april 2006 14:59 schreef Harrie het volgende:
Hoe krijg ik het klaar om 2 sporen naast elkaar te gooien en dat ze niet allemaal hetzelfde spoor kiezen ? als er dan een trein kapot is dan heb je het probleem dat ze allemaal achter elkaar staan te wachten en dat kan NOOIT de bedoeling zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |