abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 februari 2006 @ 01:33:48 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35563287

Algemene vragen:
quote:
Wat is Transport Tycoon

Transport Tycoon is gemaakt door Chris Sawyer die redelijk bekend is geworden door Rollercoaster Tycoon. Dat was een erg goed spel. De basis van dat spel komt eigenlijk bij dit spel vandaan. Daaruit zou je kunnen concluderen dat dit spel ook een erg goed spel is en dat is ook zo.

Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1930 en eindigt in 2030. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde.
verder lezen...

Waar kan ik dat downloaden?

Een lijst van download locaties van verschillende veries kan je op volgende pagina terugvinden: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=3407

Verder heb je ofwel TTDPatch, ofwel OpenTTD nodig. Het verschil wordt verder in deze OP uitgelegd.

TTDPatch

TTDPatch is geschreven door Josef Dexler en bevat vele nieuwe functies tenopzichte van de originele versie. TTDPatch bouwd verder op de oorspronkelijkse versie en breidt deze uit.
Handige functies van TTDPatch zijn:
* Path Based Signaling (PBS)
* Newgrf ondersteuning
* ...

OpenTTD
OpenTTD is een herschreven versie van Transport Tycoon en bevat net zoals TTDPatch veel nieuwe functies.
Handige functies van OpenTTD zijn:
* bigmaps (tot 64 keer zo groot als originele map)
* multiplayer tot 10 spelers per server
* multistop
* ...

Maar welke moet ik nu kiezen?
Die keuze is aan jou, probeer ze eens allebei voor een tijdje en zie welke jou het tofst lijkt. Of gebruik ze beide

Tips voor netwerken
quote:
Eén richtingsverkeer of tweerichtingsverkeer
Op een druk netwerk is het aangeraden om te werken met 1 richtingsverkeer op je sporen. Zo voorkom je dat treinen zichzelf vastrijden en grote omwegen gaan maken.
Op een enkel spoor dat enkel tussen 2 stations loopt en maar 1 trein bevat is het nutteloos om een dubbel spoor te leggen met één-richtingssignalen.

Meer uitleg over signalen
Er bestaan 3 soorten signalen: twee-richtings, één-richtings en pre-signalen. (In TTDPatch bestaat er ook nog PBS signalen). Meer uitleg over die signalen vind je op de volgende website: http://www-user.tu-chemnitz.de/~dou/ttdx/. Deze is gericht naar TTDPatch maar is ook perfect voor OpenTTD.
Info over signalen in OpenTTD: http://wiki.openttd.org/index.php/Signals

Stations
Een station aansluiten op een netwerk kan je op 3 methoden doen. Welke te gebruiken hangt af van de omgeving en het gebruik ervan.

Terminus:

Deze methode is handig voor een station waar slechts enkele treinen stoppen. Eenmaal je zo een station aansluit met enkele sporen die druk bezet zijn heb je al snel een hoopje treinen die staan te wachten.

In-line:

Een in-line station is handig voor passagierstreinen. Deze treinen stoppen meestal dan in elk station dat ze tegenkomen om passagiers op te pikken/af te zetten. Deze methode is ook niet aangeraden voor drukke netwerken.

Ro-Ro:

Voor een station dat snelle doorgang moet hebben, gebruik je best een Ro-Ro station. Ro-Ro staat voor 'Roll On-Roll Off' Met deze methode hinderen inrijdende treinen de uitgaande niet, en omgekeerd. Een trein kan dus op spoor 1 inrijden terwijl een andere trein op spoor 2 het station verlaat. Achter het station staan wel nog één-richtingssignalen.

Knooppunten
Knooppunten zijn meestal de 'bottle-neck' op grote netwerken. Een simpel kruispunt kan 1 trein tegelijkertijd aan, wat snel voor opstroppingen zorgt. Een groter en iets uitgebreider knoppunt kan al snel meerdere treinen aan, indien effecient gebouwd. Wat opzich dan weer voor een snelle doorstroming van de treinen zorgt.

Simpel kruispunt

Dit kruispunt kan 1 trein per keer aan en zorgt dus voor de nodige opstroppingen.

T-splitsing

Wanneer je een station iets naast een hoofdlijn liggen hebt moet de trein er ook geraken. De handigste methode is een T-splitsing.

Hier kan de trein die van de 'branch line' (zijspoor) komt slechts 1 richting uit.

Indien de trein 2 richtingen uitmoet kan je bijvoorbeeld volgende opstelling gebruiken:

Een handig overzicht van allerhande soorten knooppunten, stationsopstellingen, enzovoort kan je vinden op http://www.transporttycoon.net/junctions

Handige links
quote:
OpenTTD
* Officële website: http://www.openttd.org
* SourceForge pagine: http://sourceforge.net/projects/openttd/
* Nightles: http://www.openttd.org/nightly.php
*Server browser: http://servers.openttd.org

TTDPatch
* Offciële website: http://www.ttdpatch.net
* Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/

Informatie
go* Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net * TIP *
* Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net/
Deze OP kan teruggevonden worden op: http://fok.internix.be/OP/transport%20tycoon.txt
Indien er wijzigingen moeten doorgevoerd worden aan de OP, meldt in dit topic, of mail naar e-mailadres in men profiel.

[ Bericht 1% gewijzigd door maartena op 28-02-2006 19:02:35 (Nightly Builds link werkt niet meer: Aangepast.) ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 28 februari 2006 @ 01:34:33 #2
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35563301
En mijn laatste post uit het vorige topic
quote:
Op maandag 27 februari 2006 19:06 schreef Borkydude het volgende:
http://img514.imageshack.(...)ix29thjun19927uw.png

Vrij netjes lijkt me
quote:
Op maandag 27 februari 2006 19:40 schreef MaxMark het volgende:
Ik vind 'em eigenlijk niet zo handig, je hebt nu een bottleneck van zo'n 10x7 hokjes
Ik heb eventjes snel mijn oplossing gebouwd:

De monorails heb ik even neergezet om de rijrichting duidelijk aan te geven. Dit station is volgens het RoRo principe, (Roll-On, Roll-Off), ofwel de treinen gaan allen in 1 richting, en verlaten het station aan de andere kant en rijden zo weer terug naar het ander station.

Ik heb een klein tunneltje gebouwd, en daar bovenop 3x1 station gelegd, en daarnaast het vliegveld neergelegd wat je in jouw plaatje aangesloten had op het station. Eventueel kun je ook de terugkerende treinen om het vliegveld heen trekken, maar dit leek me zo een betere oplossing omdat je dus dat vliegveld hebt. Uiteraard even de stad erbij denken, maar op deze manier ben je erg efficient bezig.

Je kunt op het binnenkomende spoor en het terugkerende spoor op deze manier heel wat treinen laten rijden. Zet signaaltjes om het blokje neer, en je kunt de hele stad leegtrekken zonder dat passagiers lange wachttijden hebben.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 28 februari 2006 @ 01:54:09 #3
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35563543
Maarten heeft momenteel een dedicated server draaien: Maarten's Server, bereikbaar via de "List Servers" optie in de multiplayer setup. Op dit moment is er een normaal type kaart van 1024x256, dus een mooie lange kaart waar iedereen naar hartelust een transport emperium kan opbouwen.

OpenTTD 0.4.5 is benodigd. Hij is net gestart in Jan. 1970, en blijft de komende uren zeker draaien.

In het vorige topic zei iemand dat ie em niet kon zien.... dus voor de zekerheid heb ik em even opnieuw gestart.

Hij staat nu in deze lijst: http://www.openttd.org/servers.php

Dus als je em niet kan zien in het spel, wellicht moet je em dan even handmatig toevoegen.

Naam: [EN] Maarten's Server (Located in USA)
Map: Temperate.
Size: 1024 x 256
Players: Maximaal 8
-
pi_35563556
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 01:54 schreef maartena het volgende:
Maarten heeft momenteel een dedicated server draaien: Maarten's Server, bereikbaar via de "List Servers" optie in de multiplayer setup. Op dit moment is er een normaal type kaart van 1024x256, dus een mooie lange kaart waar iedereen naar hartelust een transport emperium kan opbouwen.

OpenTTD 0.4.5 is benodigd. Hij is net gestart in Jan. 1970, en blijft de komende uren zeker draaien.

In het vorige topic zei iemand dat ie em niet kon zien.... dus voor de zekerheid heb ik em even opnieuw gestart.

Hij staat nu in deze lijst: http://www.openttd.org/servers.php

Dus als je em niet kan zien in het spel, wellicht moet je em dan even handmatig toevoegen.
't is dat ik nu echt geen tijd heb, maar kom zeker een keertje langs!

OpenTTD
  dinsdag 28 februari 2006 @ 02:12:25 #5
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35563668
Ja OpenTTD is inderdaad geweldig!! Fantastisch hoe ze een 10 jaar oud spel zo hebben verbeterd.... zelfs na al die jaren speel ik nog steeds met plezier, en kan het me nog steeds boeien.
-
pi_35563846
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 02:12 schreef maartena het volgende:
Ja OpenTTD is inderdaad geweldig!! Fantastisch hoe ze een 10 jaar oud spel zo hebben verbeterd.... zelfs na al die jaren speel ik nog steeds met plezier, en kan het me nog steeds boeien.
is OTTD zoveel beter dan TTDPatch?
dag
pi_35564008
Ik heb OpenTTD maar weer eens gedownload, nu voor op m'n Mac..
Ik speel telkens een paar maanden OTT, dan een tijdje RTC2 en dan even een ander (nieuw) spel. Maar de gameplay van de eerste series Tycoons is gewoon zooo verslavend
De beste verbetering in OTT ten opzichte van het orgineel vind ik trouwens dat je kan 'doorspoelen'.. Eerder wilde ik het spel wel een een uurtje 'onbeheerd' achterlaten om daarna weer volop te kunnen bouwen
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 03:51:51 #8
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35564248
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 02:35 schreef petre86 het volgende:
is OTTD zoveel beter dan TTDPatch?
VEEL beter. O.a. goede internet multiplayer mogelijkheden, veeeeel grotere kaarten mogelijk, en hoge resoluties zoals 1280x1024
-
pi_35564286
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 03:51 schreef maartena het volgende:

[..]

VEEL beter. O.a. goede internet multiplayer mogelijkheden, veeeeel grotere kaarten mogelijk, en hoge resoluties zoals 1280x1024
en qua trams en nieuwe graphics als leuke busjes etc?
( en kun je je saved games van TTDP ook in OTTD openen ?
dag
  dinsdag 28 februari 2006 @ 09:38:20 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35565787
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 03:59 schreef petre86 het volgende:
en qua trams en nieuwe graphics als leuke busjes etc?
( en kun je je saved games van TTDP ook in OTTD openen ?
Geen trams, graphics kun je zelf toevoegen. (Kijk even rond op tt-forums.net).

Ik denk dat je TTDPatch savegames kunt vergeten. Overigens zitten vrijwel alle TTDPatch opties al in OpenTTD ingebouwd.

Mijn server is trouwens net herstart, en zal de komende 12 uur wel online blijven... mischien dat ik em over een uur of 6 herstart als er niemand speelt.
-
pi_35566213
OpenTTD is inderdaad goed, draait lekker soepel voor mijn gevoel. Ik speel het spel nu vaak met het doel de kleinste stad (liefst 0 inwoners) de grootste stad te maken. Is altijd wel grappig.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 10:34:42 #12
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35566734
OpenTTD draait wel veel lekkerder dan TTDPatch maar die stationsgraphics van TTDPatch vind ik gewoon zo mooi. Ik ben die standaardstations echt zat, het is veel mooier om elke stad een eigen gezicht te geven met die stations.
Qua multiplayer is OpenTTD natuurlijk the king dat draait echt gesmeerd. Verder is ook de window size van OpenTTD heel prettig. Die vult dan het hele scherm behalve de taakbalk. Dus je kan nog steeds naar winamp om nieuwe muziekjes op te zetten (de muziek van TT ben ik wel een beetje zat )
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_35567173
Ja ik heb ook zitten klooien met die graphics, want die zijn bij ttdpatch wel weer erg goed. Het is alleen niet goed gelukt, en ik ben het nu helemaal kwijt wat je allemaal moet doen. Ik heb vier directories van ttd.

voor ttdpatch heb je het originele spel nodig toch? Gelukkig heb ik die in ieder geval wel.
  Lieve Belg dinsdag 28 februari 2006 @ 11:25:44 #14
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_35567908
Het spel blijft goed
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  dinsdag 28 februari 2006 @ 12:53:00 #15
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35570023
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 10:55 schreef zatoichi het volgende:
Ja ik heb ook zitten klooien met die graphics, want die zijn bij ttdpatch wel weer erg goed. Het is alleen niet goed gelukt, en ik ben het nu helemaal kwijt wat je allemaal moet doen. Ik heb vier directories van ttd.

voor ttdpatch heb je het originele spel nodig toch? Gelukkig heb ik die in ieder geval wel.
Ja je hebt transport tycoon deluxe nodig idd. Maar er is zo'n handig hulpprogramma dat voor jou uitzoekt wat de meeste recente versie van TTDPatch is en deze ook download. Daar kun je ook al die nieuwe opties aan en uit vinken, instellen wat voor resolutie je wilt hebben EN de nieuwe graphics instellen. Die graphics is gewoon een kwestie van de juiste .grf files in de newgrf map pleuren geloof ik.
---
pi_35570936
Ik moet eerst weer een andere versie installeren voor ik kan mp-en
pi_35576116
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 01:34 schreef maartena het volgende:
En mijn laatste post uit het vorige topic
[..]

[..]

Ik heb eventjes snel mijn oplossing gebouwd:

[afbeelding]
Ziet er goed uit, ik ga het ff proberen.
pi_35578888
Werkt maartena's server? Dan stop ik de mijne
Ik krijg trouwens plusminus elke vijf minuten een 'netwerk synchronisatie fout' en dan kan ik weer opnieuw inloggen. Erg vervelend online spelen. Op tt-forums.net lees ik daar weinig over, zijn ze nog wel bezig om het netwerkspelen te verbeteren? Dit is echt treurig.
pi_35579303
Oke, maartens server werkt, dan is dat vanaf nu de Fok!server?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 17:58:22 #20
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35579536
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:38 schreef Nevermind het volgende:
Werkt maartena's server? Dan stop ik de mijne
Ik krijg trouwens plusminus elke vijf minuten een 'netwerk synchronisatie fout' en dan kan ik weer opnieuw inloggen. Erg vervelend online spelen. Op tt-forums.net lees ik daar weinig over, zijn ze nog wel bezig om het netwerkspelen te verbeteren? Dit is echt treurig.
Probeer em eens. Ik heb em een uur ofzo geleden herstart, en blijft de komende uren gewoon weer draaien Alleen als er echt niemand meer online is en het spel dood is herstart ik em weer.
-
  dinsdag 28 februari 2006 @ 17:59:16 #21
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35579568
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:51 schreef Nevermind het volgende:
Oke, maartens server werkt, dan is dat vanaf nu de Fok!server?

Ik zit momenteel op mijn werk, dus geen tijd om te spelen.... maar mischien dat ik af en toe even OpenTTD start om te kijken

Mijn server staat trouwens in de USA, en dat is voor een stel Nederlanders wellicht minder intressant...alhoewel ik gisteren 3 duitsers had die urenlang bleven spelen, dus de afstand speelt blijkbaar geen hele grote factor.
-
pi_35579598
Hoe lang blijven bedrijven eigenlijk bestaan als je uitgelogd bent?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:02:10 #23
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35579653
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:00 schreef Nevermind het volgende:
Hoe lang blijven bedrijven eigenlijk bestaan als je uitgelogd bent?
Kun je instellen. Je kunt een wachtwoord op je bedrijf zetten zodat je weer terug kunt keren.... momenteel heb ik alles op default staan, dus blijft je bedrijf gewoon bestaan als je uitlogd, totdat de server herstart word.

Je kunt ook instellen dat een bedrijf bijv. na 1 jaar speeltijd word opgedoekt als er geen menselijke besturing meer is.
-
pi_35579826
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:02 schreef maartena het volgende:

[..]

Kun je instellen. Je kunt een wachtwoord op je bedrijf zetten zodat je weer terug kunt keren.... momenteel heb ik alles op default staan, dus blijft je bedrijf gewoon bestaan als je uitlogd, totdat de server herstart word.

Je kunt ook instellen dat een bedrijf bijv. na 1 jaar speeltijd word opgedoekt als er geen menselijke besturing meer is.
Ah, dat is erg relaxed En als je geen wachtwoord op je bedrijf zet kunnen er anderen met jou meespelen toch? (of als ze het wachtwoord hebben natuurlijk)
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:45:52 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35581069
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:07 schreef Nevermind het volgende:
Ah, dat is erg relaxed En als je geen wachtwoord op je bedrijf zet kunnen er anderen met jou meespelen toch? (of als ze het wachtwoord hebben natuurlijk)

Ik heb net even een kleine kolen-run opgezet op mijn server.... genoeg om mijn bedrijfje voor altijd winstgevend te maken zegmaar. Ik zal verder niet veel doen, heb nog aardig wat werk te doen hier namelijk.

Maar ik heb em minimized en kijk zo af en toe eens.

De rode speler is al aardig aan het bouwen zie ik
-
pi_35581161
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:45 schreef maartena het volgende:

[..]

De rode speler is al aardig aan het bouwen zie ik

Ik ga ook altijd eerst voor de kolen. Gelukkig zijn die rijkelijk aanwezig.
Nog geen synchronisatiefouten *afklopt*, voor het eerst dat ik een half uur achter elkaar op een server zit zonder er afgeschopt te worden.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:58:41 #27
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35581520
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:48 schreef Nevermind het volgende:

Ik ga ook altijd eerst voor de kolen. Gelukkig zijn die rijkelijk aanwezig.
Nog geen synchronisatiefouten *afklopt*, voor het eerst dat ik een half uur achter elkaar op een server zit zonder er afgeschopt te worden.
*stoer doe met stabiele server*

Ik ben zelf ook wel eens van een server gekeilt trouwens, ik weet niet waaraan dat precies ligt.... mijn kabel verbinding is altijd wel stabiel verder. De server draait bij mij thuis, ik heb slechts 384 kbit/s upload maar volgens mij verbruikt OpenTTD niet zoveel verkeer.
-
pi_35581709
Ik kom ook ff binnenhoppen
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:05:01 #29
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35581791
Heb je "nano" gezien (de witte speler) met zijn 10 olietreintjes met 1 enkele wagon erachter?
-
pi_35582098
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:03 schreef Borkydude het volgende:
Ik kom ook ff binnenhoppen
En direct word ik er uitgeschopt
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:05 schreef maartena het volgende:
Heb je "nano" gezien (de witte speler) met zijn 10 olietreintjes met 1 enkele wagon erachter?
Ff checken
pi_35582229
Oke, leuk, ik zit er in en word er uitgeschopt... continue Wat is dat toch met OpenTTD en meer dan 2 mensen op 1 server?

Borky, heb jij daar geen last van?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:16:12 #32
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35582265

Hmm ik word er niet uitgeschopt De server staat dan ook wel slechts 10km van mij vandaan.....
-
pi_35582299
Hoeveel effect heeft zo'n reclame-campagne voor je stad eigenlijk? Is het rendabel, en dan zeker in het begin?
pi_35582307
Ik zit er nu dus ook in, maar kan geen zinnen typen, alleen woorden
Help
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:19:38 #35
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35582389
Ik zie je woorden wel maxmark.... je zou gewoon "Enter" moeten kunnen drukken en vervolgens een zin typen.
-
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:20:29 #36
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35582417
Ik zie dat Joran (Nevermind) er nu constant uitgeknikkerd word
-
pi_35582501
Nu openTTD aan 't downloaden is
Oh, and that's a bad miss!
pi_35582671
Als ik "say hallo" doe, komt het gewoon aan.
Als ik "say hallo een twee drie" doe, krijg ik dat bericht van "chat to fellow players blabla usage: "say "<msg>".
Erg vaag :s
pi_35582695
Ik verwijderde openttd.cfg, nu *lijkt* het nog goed te gaan... maar ik ben benieuwd voor hoe lang
pi_35582709
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:26 schreef MaxMark het volgende:
Als ik "say hallo" doe, komt het gewoon aan.
Als ik "say hallo een twee drie" doe, krijg ik dat bericht van "chat to fellow players blabla usage: "say "<msg>".
Erg vaag :s
Gewoon enter en typen, niet say gebruiken?
pi_35589323
In OpenTTD 0.4.5 zit toch geen PBS meer?
Zolang dat alleen nog in de oude nightly's zit, ga ik m niet update
pi_35589757
Een echter TT(D)-er kan zonder PBS
pi_35590150
leuk man op die server
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
pi_35590192
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:15 schreef Nevermind het volgende:
Oke, leuk, ik zit er in en word er uitgeschopt... continue Wat is dat toch met OpenTTD en meer dan 2 mensen op 1 server?

Borky, heb jij daar geen last van?
Nee, geen last van.

Hoewel ik net wel plotseling disconnecte maar dat komt omdat ik tering internet heb.

Echt vers dit
pi_35590687
Erg gaaf idd, zo leer je ook nog eens wat van anderen
pi_35595679
Even een reminder voor degene die gisteren met het fokteam meededen; het wachtwoord is weer wat het eerst was

[ Bericht 32% gewijzigd door Nevermind op 01-03-2006 04:08:43 ]
  woensdag 1 maart 2006 @ 09:11:40 #48
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35596910
Ik heb de server weer gereset deze morgen (NL tijd)..... de tijd blijft doortikken, we zaten intussen over het jaar 2000 heen, en er was al uren niemand meer online geweest.

Hij blijft wel weer online, het lijkt allemaal vrij goed te gaan qua lag enzo.

Schiet me even aan op IRC als je een vraag hebt... ik kan uiteraard ook arctic en tropical/desert hosten indien gewenst
-
pi_35598816
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:30 schreef MaxMark het volgende:
Een echter TT(D)-er kan zonder PBS
Kan ik ook wel, heb jaren niet anders gedaan, maar het zal wel tegenvallen. Ook een beetje jammer voor mn save-games

Maar k ga hem toch maar installeren (zeker nu die server er is)
pi_35600316
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:11 schreef maartena het volgende:
Ik heb de server weer gereset deze morgen (NL tijd)..... de tijd blijft doortikken, we zaten intussen over het jaar 2000 heen, en er was al uren niemand meer online geweest.

Hij blijft wel weer online, het lijkt allemaal vrij goed te gaan qua lag enzo.

Schiet me even aan op IRC als je een vraag hebt... ik kan uiteraard ook arctic en tropical/desert hosten indien gewenst
als ie nu online is ga ik er weer ff-ies op spelen
pi_35600678
Net lekker bezig op de server, maar vergeten een wachtwoord in te stellen. Op was mn geld
Bedankt LALALA

Als de server gereset is doe ik weer mee

[ Bericht 22% gewijzigd door Piles op 01-03-2006 11:46:50 ]
pi_35600910
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:41 schreef Piles het volgende:
Net lekker bezig op de server, maar vergeten een wachtwoord in te stellen. Op was mn geld
Bedankt LALALA
Wat kinderachtig
pi_35601008
hij's stoek
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:52:20 #54
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35601015
T was wel lache net maar de server hing wel ff. Ben er nu maar mee gestopt. Ga vanavond ofzo nog wel even spelen heb vanmiddag daar geen tijd meer voor
---
pi_35601105
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:51 schreef Kemania het volgende:
hij's stoek
Hij doet weer.
pi_35601135
TVP,

spel lang niet meer gespeeld, zal fnaaf eens kijken

Werkt dat trucje nog van TT dat als je ergens een hele lange tunnel bouwt dat je ontiegelijk veel geld krijgt?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_35601473
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:56 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Werkt dat trucje nog van TT dat als je ergens een hele lange tunnel bouwt dat je ontiegelijk veel geld krijgt?
Bij OpenTTD heb je gewoon een cheat venstertje (ctrl-c), waar je voor elke klik een miljoen krijgt
pi_35601616
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:07 schreef Piles het volgende:

[..]

Bij OpenTTD heb je gewoon een cheat venstertje (ctrl-c), waar je voor elke klik een miljoen krijgt
niet dat ik die meteen ga gebruiken.Ooit is het mij gelukt om te bouwen zonder cheat..heerlijk is dat.

Fout bij de ouwe tt was dat als je boven je "cheat-bedrag" kwam door winst te maken, dat je dan in de min kwam te staan
Maar dat wisten jullie vast al

Ben erg benieuwd naar de laatste versies en verbeteringen
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:14:41 #59
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35603477
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:12 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

niet dat ik die meteen ga gebruiken.Ooit is het mij gelukt om te bouwen zonder cheat..heerlijk is dat.

Fout bij de ouwe tt was dat als je boven je "cheat-bedrag" kwam door winst te maken, dat je dan in de min kwam te staan
Maar dat wisten jullie vast al

Ben erg benieuwd naar de laatste versies en verbeteringen
Volgens mij had dat meer te maken met de maximale waarde die een integer kan krijgen.
---
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:21:50 #60
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35610349
Ik zie heel veel desync errors op de server.
-
pi_35611341
Ja, kheb dr ook al een paar keer last van gehad
pi_35611464
Ik kan niet wachten tot we opnieuw beginnen, kan ik ook weer meedoen
pi_35611520
Neem aan dat jullie allemaal gebruik maken van de "deluxe" versie van TT ? Of toch gewoon de 1e versie?
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:48:45 #64
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35611556
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:46 schreef Piles het volgende:
Ik kan niet wachten tot we opnieuw beginnen, kan ik ook weer meedoen
Ik herstart em straks wel We naderen alweer 2000 zie ik, en het is behoorlijk volgebouwd.... ik heb zelf niet meegespeeld op deze server. (slaap, werk enzo)

Zal ik em om 19:00 Nederlandse tijd herstarten zodat er weer vrolijk een avondje gespeeld kan worden? (En iedereen even kan eten etc)
-
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:49:21 #65
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35611574
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:47 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Neem aan dat jullie allemaal gebruik maken van de "deluxe" versie van TT ? Of toch gewoon de 1e versie?
OpenTTD in combinatie met de grafische files van TT DeLuxe inderdaad.
-
pi_35612120
Zou je de maximale stationsomvang ook íetsie hoger willen zetten? Ik kan nu geen station met een lengte van 7 haaks op een vliegveld bouwen
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:12:59 #67
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_35612370
ik heb een spel een tijdje geleden gespeelt helemaal verslaafd aan maar ik zie allemaal andere dignen bij jullie heb je een uitbreiding er van. en waar kan ik die vinden.
en hoe kom ik aan andere treinen.

ik had gespeelt tot 2020 of zo tot ik een monorail kreeg krijg je daarna nog wat nieuws of zit dat ook bij die uitbreiding. want ik zag een magneertrein geloof ik.

ik type ook mar wat
pi_35612425
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:48 schreef maartena het volgende:

[..]

Zal ik em om 19:00 Nederlandse tijd herstarten zodat er weer vrolijk een avondje gespeeld kan worden? (En iedereen even kan eten etc)
Ik doe mee als addict zijnde
pi_35612437
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:48 schreef maartena het volgende:
pi_35612443
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:12 schreef armmoetzaaier het volgende:
ik heb een spel een tijdje geleden gespeelt helemaal verslaafd aan maar ik zie allemaal andere dignen bij jullie heb je een uitbreiding er van. en waar kan ik die vinden.
en hoe kom ik aan andere treinen.
Wij spelen de versie die hier te downloaden is: http://www.openttd.org/downloads.php
quote:
ik had gespeelt tot 2020 of zo tot ik een monorail kreeg krijg je daarna nog wat nieuws of zit dat ook bij die uitbreiding. want ik zag een magneertrein geloof ik.
Rond ongeveer 2001 krijg je monorails...in 2020 komen de maglevs (magneettreinen)
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:20:41 #71
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_35612581
okee bedankt

krijg je later nog meer dignen er bij.
ik type ook mar wat
pi_35612660
Misschien moet het overigens wel *ietsje* moeilijker op de server? Dat er geen vehicle breakdowns zijn ben ik erg blij mee, maar geld verdienen lijkt iets te makkelijk te zijn. Misschien wat duurdere brandstof/aanschafkosten of minder tolerante steden?
pi_35612762
Geen minder tolerante steden
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:09:53 #74
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35613964
Voor de volgende server:

- Construction costs van LOW naar MEDIUM gezet.
- Vehicle Running costs van LOW naar MEDIUM gezet.
- Maximum Loan naar 500.000 in plaats van 1 miljoen.
- De steden staan al op "Permissive" wat de makkelijkste stand is. De andere opties zijn "Tolerant" en "Hostile".

- Vehicle Breakdowns staan inderdaad uit, en ik heb de Vehicle Servicing weer aangezet, zodat het automatisch vervangen van alle locomotieven van 1 soort makkelijker word.

- Het startjaar is nu 1940. De A4 Gresley stoomlocomotief is er dan al, en we kunnen dan een paar jaartjes genieten van stoompluimpjes en kleine vliegveldjes. Wel zo leuk naar mijn mening.

- Station Spread is 12, en dat is de standaard setting. Volgens OpenTTD's FAQ word het spel te onstabiel als je het hoger zet, dus dat doe ik niet. Verder moet je gewoon maar slim bouwen. Een vliegveld en een station in 1 locatie kan trouwens.... je komt alleen met het International Airport + station van 7x7 in de war volgens mij.... Hoe dan ook, gewoon slimmer bouwen.

Prima zo?
-
pi_35614070
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:09 schreef maartena het volgende:

- Het startjaar is nu 1940. De A4 Gresley stoomlocomotief is er dan al, en we kunnen dan een paar jaartjes genieten van stoompluimpjes en kleine vliegveldjes. Wel zo leuk naar mijn mening.
A4
quote:
- Station Spread is 12, en dat is de standaard setting. Volgens OpenTTD's FAQ word het spel te onstabiel als je het hoger zet, dus dat doe ik niet. Verder moet je gewoon maar slim bouwen. Een vliegveld en een station in 1 locatie kan trouwens.... je komt alleen met het International Airport + station van 7x7 in de war volgens mij.... Hoe dan ook, gewoon slimmer bouwen.
Ik heb em bij singeplayer bij mezelf nu op 60 staan...loopt nog steeds prima
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:17:46 #77
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35614196
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:13 schreef MaxMark het volgende:
Ik heb em bij singeplayer bij mezelf nu op 60 staan...loopt nog steeds prima
Ja, maar bij Multiplayer zijn er toch al wat bugs zoals de desync errors etc.... ik weet niet of het bij multiplayer goed zal blijven gaan.

Bovendien: Het geeft een extra moeilijkheidsgraad, je moet nu wel wat beter opletten bij het bouwen.
-
pi_35614290
Blijft het temperate-klimaat eigenlijk? Ik heb persoonlijk een schurfthekel aan alle andere klimaten, maar kan me voorstellen dat niet iedereen zo denkt

-edit-
Een friestalige language pack is in de maak
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:22:35 #79
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35614339
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:13 schreef MaxMark het volgende:
A4

-
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:24:57 #80
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35614407
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:20 schreef Nevermind het volgende:
Blijft het temperate-klimaat eigenlijk? Ik heb persoonlijk een schurfthekel aan alle andere klimaten, maar kan me voorstellen dat niet iedereen zo denkt
Ik heb geen hekel aan de andere klimaten, vind het arctic klimaat juist erg leuk met hout --> paper mill --> printing works netwerken enzo.... maar er is veel minder trein keuze, en dat vind ik wel weer jammer.
-
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:25:58 #81
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35614435
Ik ga het trouwens ook een tikkeltje meer heuvelig maken, het ziet er nu allemaal zo vreselijk plat uit...... en een paar heuveltjes hier en daar is alleen maar leuk met tunneltjes enzo.

Terrain Type: Very Flat -----> Flat.

De setting "Hilly" word voor Nederlanders te irritant natuurlijk, tenzij je een zuid-limburger bent.
-
  woensdag 1 maart 2006 @ 19:11:26 #82
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_35616036
server is vol nouja.. volgende keer beter dan maar hé
pi_35616877
Je kunt wel samendoen met anderen misschien
pi_35617080
Ik moet voetballen vanavond, misschien kom ik nog wel ff na 11en.
pi_35621795
Eh, waar is de server gebleven
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:28:50 #86
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35621806
Hmm... volgens mij heb ik internet probleempjes, kan niet meer bij mijn bak thuis waar server op draait. Ik zit op me werk, ff uitzoeken wat er loos is.... ff geduld
-
pi_35625497
Sjiek
Nee ik ben geen 14
pi_35625738
Genieten dit.
pi_35625770
Wat doe je, lag
Nee ik ben geen 14
pi_35625788
Wat is dit, genieten is voorbij.
pi_35626332
Begint wel erg onstabiel te worden...
pi_35626338
Alweer verdomme.
  woensdag 1 maart 2006 @ 22:58:16 #95
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35626439

Kweenie wat er mee is.... volgens mij doet mijn internet verbinding thuis wat vreemd, want MSN vloog ook al offline en IRC disconnecte ook.
-
pi_35626465
Wat doe je, ik weet mn wachtwoord niet meer
Nee ik ben geen 14
pi_35626548
Help ='(
Nee ik ben geen 14
pi_35627406
Probeer peniskoker.
  woensdag 1 maart 2006 @ 23:53:39 #99
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35628492
Hehe dat online potje...

[ Bericht 37% gewijzigd door Zero2Nine op 01-03-2006 23:59:24 ]
---
pi_35630594
Volgende screenshot zal wat drukker zijn
  donderdag 2 maart 2006 @ 01:05:04 #101
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35630605
Jup

Maar het was leuk

Kansloze verzameling plaatjes vind je hier:
http://tt.freebasic.nl

[ Bericht 68% gewijzigd door Zero2Nine op 02-03-2006 01:12:04 ]
---
  donderdag 2 maart 2006 @ 01:53:10 #102
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35631442
Bij de volgende server worden de volgende wijzigingen doorgebracht:

Kaart: 1024 x 512
Bedrijven ZONDER wachtwoord die niet meer gespeeld worden verdwijnen na 12 maanden speeltijd.
Bedrijven MET wachtwoord die niet meer gespeeld worden verdwijnen na 36 maanden speeltijd.
Stationspread: 36 ipv 12 dus grotere stations zijn nu mogelijk.

De speeltijd is van 1950 tot 2051 - en omdat bedrijven automatisch gewist worden als ze een tijd niet meer gespeeld worden, zou je ook makkelijk later in het spel mee moeten kunnen doen. Ik kan dan de server ook makkelijk veel langer laten draaien zonder dat er opeens 4 bedrijven zijn van mensen die niet meer terug komen. Na 2051 zou ie dan automagisch gereset moeten worden.

Er is gevraagd of het gebruik van vliegtuigen kan worden verboden. Dit kan volgens mij alleen gedaan worden door het maximum aantal vliegtuigen op NUL te zetten. Je kunt dan nog wel vliegvelden bouwen, maar geen vliegtuigen.

Wat vinden julie van zo'n verbod? Dit maakt het spel natuurlijk wel wat moeilijker, want met vliegtuigen kun je heel snel veel geld verdienen, en zonder vliegtuigen moet je toch wat behendiger zijn in het spel.

[ Bericht 4% gewijzigd door maartena op 02-03-2006 02:00:26 ]
-
pi_35631544
Zet het aantal vliegtuigen op 5 (of 1) ofzo, dan kun je alsnog vliegtuigen bouwen, maar niet superveel winst maken
pi_35631555
Ik vind het een goed plan, maar ik denk niet dat veel mensen het daar mee eens zullen zijn.

Maar het is jouw server
pi_35631805
vliegtuigen zijn ghey
treintjes zijn de bom
ben voor
  donderdag 2 maart 2006 @ 07:43:13 #106
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35632982
Ik heb de server weer gestart! Vooralsnog met vliegtuigen er ook bij....
-
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:09:35 #107
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35633623
Okay ik ga pitten Server blijft gewoon doordraaien. Ik heb een paar wijzigingen doorgebracht die het iets stabieler moeten maken wanneer een speler erbij komt. (Korte pauze van minder dan een seconde ofzo)

Ik hou mijn stoomtreintjes lekker draaien door de client open te houden.
-
  donderdag 2 maart 2006 @ 12:37:34 #108
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35638697
om 9 uur gaan slapen dat doe je goed...

Ow wacht er is wat tijdverschjil natuurlijk.
---
pi_35641340
Is dit de manier om treinen die van twee verschillende plekken komen zo efficiënt mogelijk te laten lossen?

Ik snap nog niet zoveel van presignals

Nee, dit werkt voor geen meter. Hoe moet ik de presignals neerzetten?

-edit-

Dit lijkt hetzelfde te werken

[ Bericht 14% gewijzigd door Nevermind op 02-03-2006 14:23:08 ]
pi_35642645
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 01:53 schreef maartena het volgende:
Wat vinden julie van zo'n verbod? Dit maakt het spel natuurlijk wel wat moeilijker, want met vliegtuigen kun je heel snel veel geld verdienen, en zonder vliegtuigen moet je toch wat behendiger zijn in het spel.
Ik zou het treurig vinden...
pi_35642738
Hij blijft bij mij op registering staan als ik inlog...
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:42:28 #112
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35651155
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 14:14 schreef Nevermind het volgende:
Ik snap nog niet zoveel van presignals

Nee, dit werkt voor geen meter. Hoe moet ik de presignals neerzetten?
Presignals zijn er dus voor om er voor te zorgen dat je treinen netjes wachten totdat er een spoor vrij is, en niet willekeurig een spoor kiezen een daar gaan wachten tot DIE trein vol is, en daarmee houden ze het hele verkeer op.

Voorbeeld ZONDER presignals:

In dit voorbeeld staan 4 treinen vrolijk te wachten op olie. Die olie komt natuurlijk nooit, want er is geen oliebron in de buurt, maar het gaat om het voorbeeld.

De 5e trein die aankomt rijden, kiest willekeurig een spoor, en kiest in dit geval spoor 3, en gaat vrolijk wachten tot trein 3 vol is. Mocht trein 4 nu vol zijn, en vertrekken, dan zal trein 5 niet naar spoor 4 gaan, omdat ie al staat te wachten op spoor 3.

Je kunt je ook voorstellen dat op het tweede aanvoerspoor wellicht een trein aankomt, en spoor 1 en 2 ook net volle treinen hebben en aan het vertrekken zijn: De trein die op spoor 3 wil houd de hele boel mooi op.

Voorbeeld MET presignals:

Hier blijft de trein wachten op het aanvoer spoor, en kiest pas een spoor zodra er eentje vrij is. In dit plaatje is trein 4 vol, en is aan het vertrekken. Nadat de trein weg is, zal trein 5 kiezen voor spoor 4.

Treinen die via het andere aanvoer spoor komen zullen ook netjes blijven wachten totdat er een spoor vrij is:

Nog een voorbeeldplaatje:

Nu even naar de signalen:

Je maakt pre-signals door EERST een sign te plaatsen (en de richting te bepalen) en DAARNA met de CTRL toets nog een keer ingedrukt weer op het signaal te drukken en het type te bepalen.

Een signalen constructie zoals ik die gebouwd heb voor het station heet een "presignal block" en bestaat uit 2 "entry" signals en 4 "exit" signals. Let op dat entry en exit hiet betrekking hebben op de signalen structuur, niet op het station.

Het "entry" signaal plaats je als het laatste signaal op je aanvoer spoor, en krijg je door CTRL ingedrukt te houden en 1 keer op je signaal te klikken. Het "exit" signaal zet je voor alle sporen van je station, en krijg je door 2 keer op je signaal te klikken. Voor de uitgang van het station kun je verder weer gewone signalen gebruiken.

Hier staat wat meer info over pre-signals: http://www-user.tu-chemnitz.de/~dou/ttdx/signal.html
-
pi_35652116
Ik weet 100% zeker dat ik een wachtwoord op mn company had. Nu kom ik na een uurtje terug en zit een of ander gozer met mijn bedrijf te klooien. En uiteraard kan ik er nu niet meer in
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:11:54 #114
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35652319
Ik heb net de server gereset, en die gozer gekicked

Deze keer ZONDER vliegtuigen, dus alleen bussen, treinen, en boten..... Je kunt nog wel een vliegveld bouwen, alleen je mag geen vliegtuigen kopen, dus zonde geld.
-
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:46:30 #116
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35655601

Internet verbinding is weer aan het hokken volgens mij.... Ik heb altijd een RDP sessie naar mijn server bak en die ligt er ook uit.
-
pi_35655606
Graag
pi_35655652
Als jullie nou dat geleuter over de server in een apart topic doen blijft het misschien overzichtelijk.
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:48:18 #119
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35655669
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 20:47 schreef jpzegthallo het volgende:
Als jullie nou dat geleuter over de server in een apart topic doen blijft het misschien overzichtelijk.
Daar zit wel wat in.....
-
  donderdag 2 maart 2006 @ 21:01:04 #120
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35656191
-
pi_35667815
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:42 schreef maartena het volgende:

Presignals zijn er dus voor om er voor te zorgen dat je treinen netjes wachten totdat er een spoor vrij is, en niet willekeurig een spoor kiezen een daar gaan wachten tot DIE trein vol is, en daarmee houden ze het hele verkeer op.

[knip]

Je maakt pre-signals door EERST een sign te plaatsen (en de richting te bepalen) en DAARNA met de CTRL toets nog een keer ingedrukt weer op het signaal te drukken en het type te bepalen.

Een signalen constructie zoals ik die gebouwd heb voor het station heet een "presignal block" en bestaat uit 2 "entry" signals en 4 "exit" signals. Let op dat entry en exit hiet betrekking hebben op de signalen structuur, niet op het station.

Het "entry" signaal plaats je als het laatste signaal op je aanvoer spoor, en krijg je door CTRL ingedrukt te houden en 1 keer op je signaal te klikken. Het "exit" signaal zet je voor alle sporen van je station, en krijg je door 2 keer op je signaal te klikken. Voor de uitgang van het station kun je verder weer gewone signalen gebruiken.

Hier staat wat meer info over pre-signals: http://www-user.tu-chemnitz.de/~dou/ttdx/signal.html
Maarten, allereerst bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik snap nu iig welk presignal waar moet! Bij het verlaten van het station in mijn voorbeeld zijn er dus ook geen presignals meer nodig.

Alleen waar ik even van sta te kijken na ik die link heb gelezen, is dat er zoveel verschil zit tussen eenrichtingsverkeer-stoplichten en tweerichtingsverkeers.

Ik bou altijd one-waylijnen, wat je waarschijnlijk ook wel gezien hebt online, maar ik wist niet dat treinen dit gedrag dan gingen vertonen zoals op het plaatje hieronder. Of beter gezegd, ik wist niet dat treinen dat gedrag niet vertonen bij twoway-signs.

Ik zie de logica niet zo, van dit bovenstaande plaatje. In mijn voorbeeld verlaten de treinen het station aan de achterkant, RoRo dus. Waarom zou je dan twoway-signs nodig hebben, en waarom zouden ze dit gedrag vertonen bij oneway?

---

Nu ik even een testje in elkaar heb gezet met RoRo, werkt het nog niet. De signalen zijn nu wel goed toch?

Ze kiezen altijd de buitenste rand. Volgens mij is deze opzet praktisch hetzelfde als het Ro-Ro-voorbeeld uit de OP
pi_35684466
tvp
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:50:51 #123
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_35686058
quote:
Ik zie de logica niet zo, van dit bovenstaande plaatje. In mijn voorbeeld verlaten de treinen het station aan de achterkant, RoRo dus. Waarom zou je dan twoway-signs nodig hebben, en waarom zouden ze dit gedrag vertonen bij oneway?
Hier zit geen logica achter, dit is gewoon een feature van het spel, door de maker ingebracht om zo te werken. Bij een one-way kiest een trein de kortste weg, bij een two-way het lege spoor. Niets meer en niets minder....
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 12:20:24 #124
60994 allardh
Carpe diem
pi_35706433
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 06:22 schreef Nevermind het volgende:

Groot verhaal
Het meest linkse signal staat niet meteen na de wissel, maar een hokje verder. Je moet 'm dus in die bocht zetten.
pi_35777694
Heeft iemand patches voor bv. die nieuwe stations, of nieuwe maps?
  maandag 6 maart 2006 @ 17:53:57 #126
60994 allardh
Carpe diem
pi_35780644
Voor de liefhebbers van die miertjes, zie hier drie savegames (alledrie van hetzelfde bedrijf):

Horstman Inc., 13th Nov 1993
Horstman Inc., 29th Nov 2022
Horstman Inc., 1st Apr 2079

Ik dacht, laat ik alles eens omgooien naar van die miertjes, met als gevolg (zie de laatste savegame) dat er veel files zijn op de 'rondweg', maar deze lossen zich vaak wel op.
Het gedeelte bij de factory moet nog drastisch worden veranderd, maar verder vind ik het wel goed. Jammer dat het zo druk is met die beestjes .
pi_35780663
Wat is dat met die miertjes?
pi_35781267
quote:
Op maandag 6 maart 2006 17:53 schreef allardh het volgende:
Voor de liefhebbers van die miertjes, zie hier drie savegames (alledrie van hetzelfde bedrijf):

Horstman Inc., 13th Nov 1993
Horstman Inc., 29th Nov 2022
Horstman Inc., 1st Apr 2079

Ik dacht, laat ik alles eens omgooien naar van die miertjes, met als gevolg (zie de laatste savegame) dat er veel files zijn op de 'rondweg', maar deze lossen zich vaak wel op.
Het gedeelte bij de factory moet nog drastisch worden veranderd, maar verder vind ik het wel goed. Jammer dat het zo druk is met die beestjes .
Dat is geen OpenTTD denk ik?
  maandag 6 maart 2006 @ 20:38:02 #129
60994 allardh
Carpe diem
pi_35787282
Ja hoor, hoezo?

Die miertjes zijn trouwens gewoon treintjes met twee wagons.
  maandag 6 maart 2006 @ 23:22:48 #130
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35794694
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:23 schreef Borkydude het volgende:
Heeft iemand patches voor bv. die nieuwe stations, of nieuwe maps?
patch of openTTD?
---
pi_35794916
OpenTTD
  dinsdag 7 maart 2006 @ 00:13:45 #132
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35796405
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:29 schreef Borkydude het volgende:
OpenTTD
voor openTTD ben ik er zelf ook naar op zoek. voor patch heb ik genoeg nieuwe graphics
---
pi_35933883

Deze game bevat twee passagiersnetwerken, zie http://www.dennissoft.com/2.png
  zaterdag 11 maart 2006 @ 10:21:36 #134
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35934176
Ik heb momenteel online een heel mooi ijzererts en graan/vee netwerkje opgebouwd. Je kunt het live aanschouwen door de server nl.mine.nu toe te voegen in OpenTTD multiplayer, of Maarten's Server op te zoeken in de serverlijst
-
pi_36107116
hehe heb het nu op 3 schermen draaien
pi_36115336
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 08:04 schreef mg794613 het volgende:
hehe heb het nu op 3 schermen draaien
Hoe? Mij ist nog niet gelukt!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:07:02 #138
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_36120245
Ziet er vet uit

Alleen beetje jammer dat je drie ouwe pauper schermen hebt, ik verwachtte een paar mooie tft-tjes
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_36122456
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 16:07 schreef Merovingian het volgende:
Ziet er vet uit

Alleen beetje jammer dat je drie ouwe pauper schermen hebt, ik verwachtte een paar mooie tft-tjes
ey die middelste is niet pauper, die 2 ernaast euh ja idd
maargoed geld groeit niet op m'n rug en het werkt dussss
pi_36124183
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:31 schreef mg794613 het volgende:
moet je ff de source patchen
http://81.204.135.47/highres.JPG
http://81.204.135.47/highres.WMV
Hoe doe ik dat?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 19:18:29 #141
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_36125403
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:31 schreef mg794613 het volgende:
moet je ff de source patchen
http://81.204.135.47/highres.JPG
http://81.204.135.47/highres.WMV
Ziet er erg vet uit hoor! Net of je echt in de controlroom bent van de spoorwegmaatschappij ofzo
---
pi_36134496
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:27 schreef jpzegthallo het volgende:

[..]

Hoe doe ik dat?
Moet je eerst ff de nightly build fixxen http://nightly.openttd.org/latest/OTTD-win32-nightly-r3923.zip en dan http://81.204.135.47/ottd_hires_132.zip eroverheen gooien.
Dan is de 2048 limiet eraf en kan je em over 3 schermen strechten (niet full screen mode dus).
pi_36134756
Kopieer anders eerst je openttd folder. Dan kan je met de andere versie nog online spelen.
Kzal kijken of er een patch te maken is voor de huidige
pi_36171390
Nogmaals, heeft iemand een versie waarin path based signalling zit?
pi_36171499
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:48 schreef dennisdotcom het volgende:
Nogmaals, heeft iemand een versie waarin path based signalling zit?
Probeer eens een ouwe nightly
  zondag 19 maart 2006 @ 17:22:13 #146
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_36172301
ik krijg bij maartena's server steeds een error en wordt i ker na een paar sec. uitgekickt.. iemand tips? bij andere servers kan ik wel joinen en .cfg verwijderen helpt niet
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  zondag 19 maart 2006 @ 18:21:57 #147
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36173986
Probeer eens je network_client.tmp te verwijderen uit je OpenTTD\save\autosave folder.

Wil ook nog wel eens helpen
-
  dinsdag 21 maart 2006 @ 02:20:18 #148
67800 davidov
Human ^ Together
pi_36221371
een zeer cheesy tvp
Love is all you need to know, and all you need to know is: Love is all you need.... to know
  dinsdag 21 maart 2006 @ 04:34:58 #149
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36221791
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 02:20 schreef davidov het volgende:
een zeer cheesy tvp
Want de bookmark functie is ook zoooo moeilijk...
-
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:11:36 #150
67800 davidov
Human ^ Together
pi_36224213
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 04:34 schreef maartena het volgende:

[..]

Want de bookmark functie is ook zoooo moeilijk...
ow sorry koninklijke hoogheid
Ah shit, nou heb ik er al 2 gepost
Love is all you need to know, and all you need to know is: Love is all you need.... to know
pi_36241795
Bij OpenTTD kan je ook 2 locomotieven bijvoorbeeld 2 BR87's aan 1 trein doen, trekt ie veel sneller op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')