abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 maart 2006 @ 01:05:04 #101
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35630605
Jup

Maar het was leuk

Kansloze verzameling plaatjes vind je hier:
http://tt.freebasic.nl

[ Bericht 68% gewijzigd door Zero2Nine op 02-03-2006 01:12:04 ]
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  donderdag 2 maart 2006 @ 01:53:10 #102
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35631442
Bij de volgende server worden de volgende wijzigingen doorgebracht:

Kaart: 1024 x 512
Bedrijven ZONDER wachtwoord die niet meer gespeeld worden verdwijnen na 12 maanden speeltijd.
Bedrijven MET wachtwoord die niet meer gespeeld worden verdwijnen na 36 maanden speeltijd.
Stationspread: 36 ipv 12 dus grotere stations zijn nu mogelijk.

De speeltijd is van 1950 tot 2051 - en omdat bedrijven automatisch gewist worden als ze een tijd niet meer gespeeld worden, zou je ook makkelijk later in het spel mee moeten kunnen doen. Ik kan dan de server ook makkelijk veel langer laten draaien zonder dat er opeens 4 bedrijven zijn van mensen die niet meer terug komen. Na 2051 zou ie dan automagisch gereset moeten worden.


Er is gevraagd of het gebruik van vliegtuigen kan worden verboden. Dit kan volgens mij alleen gedaan worden door het maximum aantal vliegtuigen op NUL te zetten. Je kunt dan nog wel vliegvelden bouwen, maar geen vliegtuigen.

Wat vinden julie van zo'n verbod? Dit maakt het spel natuurlijk wel wat moeilijker, want met vliegtuigen kun je heel snel veel geld verdienen, en zonder vliegtuigen moet je toch wat behendiger zijn in het spel.

[ Bericht 4% gewijzigd door maartena op 02-03-2006 02:00:26 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35631544
Zet het aantal vliegtuigen op 5 (of 1) ofzo, dan kun je alsnog vliegtuigen bouwen, maar niet superveel winst maken
pi_35631555
Ik vind het een goed plan, maar ik denk niet dat veel mensen het daar mee eens zullen zijn.

Maar het is jouw server
pi_35631805
vliegtuigen zijn ghey
treintjes zijn de bom
ben voor
Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
  donderdag 2 maart 2006 @ 07:43:13 #106
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35632982
Ik heb de server weer gestart! Vooralsnog met vliegtuigen er ook bij....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:09:35 #107
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35633623
Okay ik ga pitten Server blijft gewoon doordraaien. Ik heb een paar wijzigingen doorgebracht die het iets stabieler moeten maken wanneer een speler erbij komt. (Korte pauze van minder dan een seconde ofzo)

Ik hou mijn stoomtreintjes lekker draaien door de client open te houden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 2 maart 2006 @ 12:37:34 #108
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35638697
om 9 uur gaan slapen dat doe je goed...

Ow wacht er is wat tijdverschjil natuurlijk.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_35641340
Is dit de manier om treinen die van twee verschillende plekken komen zo efficiënt mogelijk te laten lossen?



Ik snap nog niet zoveel van presignals

Nee, dit werkt voor geen meter. Hoe moet ik de presignals neerzetten?

-edit-


Dit lijkt hetzelfde te werken

[ Bericht 14% gewijzigd door Nevermind op 02-03-2006 14:23:08 ]
pi_35642645
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 01:53 schreef maartena het volgende:
Wat vinden julie van zo'n verbod? Dit maakt het spel natuurlijk wel wat moeilijker, want met vliegtuigen kun je heel snel veel geld verdienen, en zonder vliegtuigen moet je toch wat behendiger zijn in het spel.
Ik zou het treurig vinden...
pi_35642738
Hij blijft bij mij op registering staan als ik inlog...
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:42:28 #112
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35651155
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 14:14 schreef Nevermind het volgende:
Ik snap nog niet zoveel van presignals

Nee, dit werkt voor geen meter. Hoe moet ik de presignals neerzetten?
Presignals zijn er dus voor om er voor te zorgen dat je treinen netjes wachten totdat er een spoor vrij is, en niet willekeurig een spoor kiezen een daar gaan wachten tot DIE trein vol is, en daarmee houden ze het hele verkeer op.

Voorbeeld ZONDER presignals:



In dit voorbeeld staan 4 treinen vrolijk te wachten op olie. Die olie komt natuurlijk nooit, want er is geen oliebron in de buurt, maar het gaat om het voorbeeld.

De 5e trein die aankomt rijden, kiest willekeurig een spoor, en kiest in dit geval spoor 3, en gaat vrolijk wachten tot trein 3 vol is. Mocht trein 4 nu vol zijn, en vertrekken, dan zal trein 5 niet naar spoor 4 gaan, omdat ie al staat te wachten op spoor 3.

Je kunt je ook voorstellen dat op het tweede aanvoerspoor wellicht een trein aankomt, en spoor 1 en 2 ook net volle treinen hebben en aan het vertrekken zijn: De trein die op spoor 3 wil houd de hele boel mooi op.

Voorbeeld MET presignals:



Hier blijft de trein wachten op het aanvoer spoor, en kiest pas een spoor zodra er eentje vrij is. In dit plaatje is trein 4 vol, en is aan het vertrekken. Nadat de trein weg is, zal trein 5 kiezen voor spoor 4.

Treinen die via het andere aanvoer spoor komen zullen ook netjes blijven wachten totdat er een spoor vrij is:

Nog een voorbeeldplaatje:



Nu even naar de signalen:

Je maakt pre-signals door EERST een sign te plaatsen (en de richting te bepalen) en DAARNA met de CTRL toets nog een keer ingedrukt weer op het signaal te drukken en het type te bepalen.

Een signalen constructie zoals ik die gebouwd heb voor het station heet een "presignal block" en bestaat uit 2 "entry" signals en 4 "exit" signals. Let op dat entry en exit hiet betrekking hebben op de signalen structuur, niet op het station.

Het "entry" signaal plaats je als het laatste signaal op je aanvoer spoor, en krijg je door CTRL ingedrukt te houden en 1 keer op je signaal te klikken. Het "exit" signaal zet je voor alle sporen van je station, en krijg je door 2 keer op je signaal te klikken. Voor de uitgang van het station kun je verder weer gewone signalen gebruiken.

Hier staat wat meer info over pre-signals: http://www-user.tu-chemnitz.de/~dou/ttdx/signal.html
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35652116
Ik weet 100% zeker dat ik een wachtwoord op mn company had. Nu kom ik na een uurtje terug en zit een of ander gozer met mijn bedrijf te klooien. En uiteraard kan ik er nu niet meer in
  donderdag 2 maart 2006 @ 19:11:54 #114
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35652319
Ik heb net de server gereset, en die gozer gekicked

Deze keer ZONDER vliegtuigen, dus alleen bussen, treinen, en boten..... Je kunt nog wel een vliegveld bouwen, alleen je mag geen vliegtuigen kopen, dus zonde geld.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:46:30 #116
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35655601


Internet verbinding is weer aan het hokken volgens mij.... Ik heb altijd een RDP sessie naar mijn server bak en die ligt er ook uit.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35655606
Graag
pi_35655652
Als jullie nou dat geleuter over de server in een apart topic doen blijft het misschien overzichtelijk.
  donderdag 2 maart 2006 @ 20:48:18 #119
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35655669
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 20:47 schreef jpzegthallo het volgende:
Als jullie nou dat geleuter over de server in een apart topic doen blijft het misschien overzichtelijk.
Daar zit wel wat in.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 2 maart 2006 @ 21:01:04 #120
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35656191
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35667815
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 18:42 schreef maartena het volgende:

Presignals zijn er dus voor om er voor te zorgen dat je treinen netjes wachten totdat er een spoor vrij is, en niet willekeurig een spoor kiezen een daar gaan wachten tot DIE trein vol is, en daarmee houden ze het hele verkeer op.

[knip]

Je maakt pre-signals door EERST een sign te plaatsen (en de richting te bepalen) en DAARNA met de CTRL toets nog een keer ingedrukt weer op het signaal te drukken en het type te bepalen.

Een signalen constructie zoals ik die gebouwd heb voor het station heet een "presignal block" en bestaat uit 2 "entry" signals en 4 "exit" signals. Let op dat entry en exit hiet betrekking hebben op de signalen structuur, niet op het station.

Het "entry" signaal plaats je als het laatste signaal op je aanvoer spoor, en krijg je door CTRL ingedrukt te houden en 1 keer op je signaal te klikken. Het "exit" signaal zet je voor alle sporen van je station, en krijg je door 2 keer op je signaal te klikken. Voor de uitgang van het station kun je verder weer gewone signalen gebruiken.

Hier staat wat meer info over pre-signals: http://www-user.tu-chemnitz.de/~dou/ttdx/signal.html
Maarten, allereerst bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik snap nu iig welk presignal waar moet! Bij het verlaten van het station in mijn voorbeeld zijn er dus ook geen presignals meer nodig.

Alleen waar ik even van sta te kijken na ik die link heb gelezen, is dat er zoveel verschil zit tussen eenrichtingsverkeer-stoplichten en tweerichtingsverkeers.


Ik bou altijd one-waylijnen, wat je waarschijnlijk ook wel gezien hebt online, maar ik wist niet dat treinen dit gedrag dan gingen vertonen zoals op het plaatje hieronder. Of beter gezegd, ik wist niet dat treinen dat gedrag niet vertonen bij twoway-signs.


Ik zie de logica niet zo, van dit bovenstaande plaatje. In mijn voorbeeld verlaten de treinen het station aan de achterkant, RoRo dus. Waarom zou je dan twoway-signs nodig hebben, en waarom zouden ze dit gedrag vertonen bij oneway?

---

Nu ik even een testje in elkaar heb gezet met RoRo, werkt het nog niet. De signalen zijn nu wel goed toch?


Ze kiezen altijd de buitenste rand. Volgens mij is deze opzet praktisch hetzelfde als het Ro-Ro-voorbeeld uit de OP
pi_35684466
tvp
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:50:51 #123
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_35686058
quote:
Ik zie de logica niet zo, van dit bovenstaande plaatje. In mijn voorbeeld verlaten de treinen het station aan de achterkant, RoRo dus. Waarom zou je dan twoway-signs nodig hebben, en waarom zouden ze dit gedrag vertonen bij oneway?
Hier zit geen logica achter, dit is gewoon een feature van het spel, door de maker ingebracht om zo te werken. Bij een one-way kiest een trein de kortste weg, bij een two-way het lege spoor. Niets meer en niets minder....
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 12:20:24 #124
60994 allardh
Carpe diem
pi_35706433
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 06:22 schreef Nevermind het volgende:

Groot verhaal
Het meest linkse signal staat niet meteen na de wissel, maar een hokje verder. Je moet 'm dus in die bocht zetten.
pi_35777694
Heeft iemand patches voor bv. die nieuwe stations, of nieuwe maps?
  maandag 6 maart 2006 @ 17:53:57 #126
60994 allardh
Carpe diem
pi_35780644
Voor de liefhebbers van die miertjes, zie hier drie savegames (alledrie van hetzelfde bedrijf):

Horstman Inc., 13th Nov 1993
Horstman Inc., 29th Nov 2022
Horstman Inc., 1st Apr 2079

Ik dacht, laat ik alles eens omgooien naar van die miertjes, met als gevolg (zie de laatste savegame) dat er veel files zijn op de 'rondweg', maar deze lossen zich vaak wel op.
Het gedeelte bij de factory moet nog drastisch worden veranderd, maar verder vind ik het wel goed. Jammer dat het zo druk is met die beestjes .
pi_35780663
Wat is dat met die miertjes?
pi_35781267
quote:
Op maandag 6 maart 2006 17:53 schreef allardh het volgende:
Voor de liefhebbers van die miertjes, zie hier drie savegames (alledrie van hetzelfde bedrijf):

Horstman Inc., 13th Nov 1993
Horstman Inc., 29th Nov 2022
Horstman Inc., 1st Apr 2079

Ik dacht, laat ik alles eens omgooien naar van die miertjes, met als gevolg (zie de laatste savegame) dat er veel files zijn op de 'rondweg', maar deze lossen zich vaak wel op.
Het gedeelte bij de factory moet nog drastisch worden veranderd, maar verder vind ik het wel goed. Jammer dat het zo druk is met die beestjes .
Dat is geen OpenTTD denk ik?
  maandag 6 maart 2006 @ 20:38:02 #129
60994 allardh
Carpe diem
pi_35787282
Ja hoor, hoezo?

Die miertjes zijn trouwens gewoon treintjes met twee wagons.
  maandag 6 maart 2006 @ 23:22:48 #130
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35794694
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:23 schreef Borkydude het volgende:
Heeft iemand patches voor bv. die nieuwe stations, of nieuwe maps?
patch of openTTD?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_35794916
OpenTTD
  dinsdag 7 maart 2006 @ 00:13:45 #132
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_35796405
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:29 schreef Borkydude het volgende:
OpenTTD
voor openTTD ben ik er zelf ook naar op zoek. voor patch heb ik genoeg nieuwe graphics
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_35933883


Deze game bevat twee passagiersnetwerken, zie http://www.dennissoft.com/2.png
  zaterdag 11 maart 2006 @ 10:21:36 #134
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35934176
Ik heb momenteel online een heel mooi ijzererts en graan/vee netwerkje opgebouwd. Je kunt het live aanschouwen door de server nl.mine.nu toe te voegen in OpenTTD multiplayer, of Maarten's Server op te zoeken in de serverlijst
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_36107116
hehe heb het nu op 3 schermen draaien
pi_36115336
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 08:04 schreef mg794613 het volgende:
hehe heb het nu op 3 schermen draaien
Hoe? Mij ist nog niet gelukt!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:07:02 #138
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_36120245
Ziet er vet uit

Alleen beetje jammer dat je drie ouwe pauper schermen hebt, ik verwachtte een paar mooie tft-tjes
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_36122456
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 16:07 schreef Merovingian het volgende:
Ziet er vet uit

Alleen beetje jammer dat je drie ouwe pauper schermen hebt, ik verwachtte een paar mooie tft-tjes
ey die middelste is niet pauper, die 2 ernaast euh ja idd
maargoed geld groeit niet op m'n rug en het werkt dussss
pi_36124183
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:31 schreef mg794613 het volgende:
moet je ff de source patchen
http://81.204.135.47/highres.JPG
http://81.204.135.47/highres.WMV
Hoe doe ik dat?
  vrijdag 17 maart 2006 @ 19:18:29 #141
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_36125403
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 14:31 schreef mg794613 het volgende:
moet je ff de source patchen
http://81.204.135.47/highres.JPG
http://81.204.135.47/highres.WMV
Ziet er erg vet uit hoor! Net of je echt in de controlroom bent van de spoorwegmaatschappij ofzo
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_36134496
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:27 schreef jpzegthallo het volgende:

[..]

Hoe doe ik dat?
Moet je eerst ff de nightly build fixxen http://nightly.openttd.org/latest/OTTD-win32-nightly-r3923.zip en dan http://81.204.135.47/ottd_hires_132.zip eroverheen gooien.
Dan is de 2048 limiet eraf en kan je em over 3 schermen strechten (niet full screen mode dus).
pi_36134756
Kopieer anders eerst je openttd folder. Dan kan je met de andere versie nog online spelen.
Kzal kijken of er een patch te maken is voor de huidige
pi_36171390
Nogmaals, heeft iemand een versie waarin path based signalling zit?
pi_36171499
quote:
Op zondag 19 maart 2006 16:48 schreef dennisdotcom het volgende:
Nogmaals, heeft iemand een versie waarin path based signalling zit?
Probeer eens een ouwe nightly
  zondag 19 maart 2006 @ 17:22:13 #146
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_36172301
ik krijg bij maartena's server steeds een error en wordt i ker na een paar sec. uitgekickt.. iemand tips? bij andere servers kan ik wel joinen en .cfg verwijderen helpt niet
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  zondag 19 maart 2006 @ 18:21:57 #147
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36173986
Probeer eens je network_client.tmp te verwijderen uit je OpenTTD\save\autosave folder.

Wil ook nog wel eens helpen
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 21 maart 2006 @ 02:20:18 #148
67800 davidov
Human ^ Together
pi_36221371
een zeer cheesy tvp
Love is all you need to know, and all you need to know is: Love is all you need.... to know
  dinsdag 21 maart 2006 @ 04:34:58 #149
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36221791
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 02:20 schreef davidov het volgende:
een zeer cheesy tvp
Want de bookmark functie is ook zoooo moeilijk...
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:11:36 #150
67800 davidov
Human ^ Together
pi_36224213
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 04:34 schreef maartena het volgende:

[..]

Want de bookmark functie is ook zoooo moeilijk...
ow sorry koninklijke hoogheid
Ah shit, nou heb ik er al 2 gepost
Love is all you need to know, and all you need to know is: Love is all you need.... to know
pi_36241795
Bij OpenTTD kan je ook 2 locomotieven bijvoorbeeld 2 BR87's aan 1 trein doen, trekt ie veel sneller op
  dinsdag 21 maart 2006 @ 19:55:20 #152
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_36241915
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:51 schreef Borkydude het volgende:
Bij OpenTTD kan je ook 2 locomotieven bijvoorbeeld 2 BR87's aan 1 trein doen, trekt ie veel sneller op
joh je meent het maar het is inderdaad waar het kan en het geeft ze een stuk betere acceleratie. Ik ben er alleen nog niet achter of het je nou relatief gezien meer kost of oplevert. Het zorgt wel voor 2 X de brandstofkosten en ik vraag me af hoeveel meer inkomsten je krijgt van het iets sneller vervoeren.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_36242180
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:55 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

joh je meent het maar het is inderdaad waar het kan en het geeft ze een stuk betere acceleratie. Ik ben er alleen nog niet achter of het je nou relatief gezien meer kost of oplevert. Het zorgt wel voor 2 X de brandstofkosten en ik vraag me af hoeveel meer inkomsten je krijgt van het iets sneller vervoeren.
Het scheelt vooral bij het optrekken als ze een station verlaten. Langere treinen houden de boel dan minder lang op, waardoor de volgende trein niet hoeft te wachten. Tis eigenlijk een hele kettingreactie van stoppende treinen die je kunt voorkomen. Dat weegt natuurlijk ook mee in de inkomsten
pi_36242190
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:55 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

joh je meent het maar het is inderdaad waar het kan en het geeft ze een stuk betere acceleratie. Ik ben er alleen nog niet achter of het je nou relatief gezien meer kost of oplevert. Het zorgt wel voor 2 X de brandstofkosten en ik vraag me af hoeveel meer inkomsten je krijgt van het iets sneller vervoeren.
Maximum snelheid en afstand hebben beide invloed op de winst die je voor lading krijgt. Voor korte afstanden kan het dus bijna niet uit om meerdere locs te hebben, maar voor langere afstanden zeker wel.
pi_36242445
Ik snap overigens niks van deze layout. Het schijnt eenofandere creatief bedacht supersysteem te zijn, maar waarom zitten er verschillende soorten rails in? En waarom zijn sommige stukken rails niet aangesloten?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:16:35 #156
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_36242667
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:11 schreef Nevermind het volgende:
Ik snap overigens niks van deze layout. Het schijnt eenofandere creatief bedacht supersysteem te zijn, maar waarom zitten er verschillende soorten rails in? En waarom zijn sommige stukken rails niet aangesloten?
hehe die gast die hier verantwoordelijk voor is had op dat moment waarschijnlijk net een lijntje weggewerkt. en dan bedoel ik geen spoorlijntje Of wij zijn gewoon te dom en snappen zijn genialiteit niet. Voor dit soort constructies is een IQ > 160 vereist

edit:
Als je die vage uitlopers weghaalt dan zie je een constructie die nog wel redelijk normaal is. maar die stukjes maglev slaan als een tang op een varken.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:51:53 #157
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_36243937
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:03 schreef Nevermind het volgende:

[..]

Maximum snelheid en afstand hebben beide invloed op de winst die je voor lading krijgt. Voor korte afstanden kan het dus bijna niet uit om meerdere locs te hebben, maar voor langere afstanden zeker wel.
voor lange afstanden heeft het juist minder effect, aangezien de tijd waarin de trein aan het optrekken is relatief kort is ten opzichte van de totale reistijd...

waar het het meeste scheelt is bij echt lange treinen van 25+ wagons, met 1 loc doen die er echt lang over om op topsnelheid te komen
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_36244358
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:51 schreef Merovingian het volgende:

[..]

voor lange afstanden heeft het juist minder effect, aangezien de tijd waarin de trein aan het optrekken is relatief kort is ten opzichte van de totale reistijd...
Bij vlakke landschappen misschien, maar als er veel heuvels inzitten maakt het natuurlijk wel uit, omdat de totale reistijd ook een factor is voor de winst.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:05:51 #159
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36246809
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 19:55 schreef Zero2Nine het volgende:
joh je meent het maar het is inderdaad waar het kan en het geeft ze een stuk betere acceleratie. Ik ben er alleen nog niet achter of het je nou relatief gezien meer kost of oplevert. Het zorgt wel voor 2 X de brandstofkosten en ik vraag me af hoeveel meer inkomsten je krijgt van het iets sneller vervoeren.
De maximum snelheid word ook hoger. Bij een volle lading en 9 of meer karretjes haalt de trein nooit topsnelheid, met een extra lok word de topsnelheid wel weer gehaald.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:08:34 #160
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36246904
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:51 schreef Merovingian het volgende:
voor lange afstanden heeft het juist minder effect, aangezien de tijd waarin de trein aan het optrekken is relatief kort is ten opzichte van de totale reistijd...

waar het het meeste scheelt is bij echt lange treinen van 25+ wagons, met 1 loc doen die er echt lang over om op topsnelheid te komen
Maar ze halen die topsnelheid dus nooit met zoveel wagons. Meerdere loks houdt ook in dat ze de topsnelheid WEL kunnen halen.

Het magische nummer blijkt iets van 9 karretjes per locomotief te zijn. Ik had een trein met 3 loks en 27 karretjes, en de maximum snelheid was 294 km/u uit een maximaal haalbare van 305 km/u. Als test reed ik over dezelfde lijn een trein met 4 loks en 26 karretjes, en niet alleen haalde ie de 305, hij accellereerde ook nog eens sneller.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:36:12 #161
60994 allardh
Carpe diem
pi_36248050
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:11 schreef Nevermind het volgende:
Ik snap overigens niks van deze layout. Het schijnt eenofandere creatief bedacht supersysteem te zijn, maar waarom zitten er verschillende soorten rails in? En waarom zijn sommige stukken rails niet aangesloten?
Ik denk het volgende: die stukken monorail / maglev zijn ervoor om een soort verbindingen te maken tussen twee stukken voor signalen. Dus als er heel wat verderop een trein rijdt en dat stukje rails is door zo'n maglev- / monoraildraadje verbonden, dan springt het signaal op rood.
pi_36249054
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 22:36 schreef allardh het volgende:

[..]

Ik denk het volgende: die stukken monorail / maglev zijn ervoor om een soort verbindingen te maken tussen twee stukken voor signalen. Dus als er heel wat verderop een trein rijdt en dat stukje rails is door zo'n maglev- / monoraildraadje verbonden, dan springt het signaal op rood.
Dan zou hij toch ook gewoon de signalen iets verder uit elkaar kunnen zetten
pi_36249228
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:00 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Dan zou hij toch ook gewoon de signalen iets verder uit elkaar kunnen zetten
Don't fuck with the mastermind.
pi_36250223
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:04 schreef Borkydude het volgende:

[..]

Don't fuck with the mastermind.
Het begrip "Mastermind" is in dit geval relatief
  woensdag 22 maart 2006 @ 12:15:01 #165
60994 allardh
Carpe diem
pi_36260021
Hij wil bijvoorbeeld dat als twee blokken verder een trein rijdt, dat het voorste licht dan rood wordt en het ertussin groen blijft. Vraag mij trouwens niet waarom.
pi_36344550
De OP is gehost door Jump, nietwaar? Zou deze link er misschien inkunnen? Uitgebreide informatie over ratings, onmisbaar als je het spel echt wil begrijpen

[ Bericht 2% gewijzigd door Nevermind op 25-03-2006 00:35:37 ]
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:36:38 #167
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_36350030
Ik snap eigenlijk nog steeds niet helemaal hoe die transfer optie werkt. Treinen hebben wel profit maar van dat geld zie je uiteindelijk niets op de rekening
Vanuit een transfer station liet ik kolen met boten naar de overkant van de "zee" brengen. Maar als die boten aankwamen bij de stroomcentrale kregen ze een k*t bedrag van rond de 2000 euro.
Hoe werkt die dat transferen nou precies?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zondag 26 maart 2006 @ 20:07:33 #168
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_36386110
ik ben nu al een tijdje met 1 spel bezig maar het is een zooitje. had eerst enkel spoor lopen. later allemaal dubbel geworden. maar dat liep vast om dat iksimpele kruispunten had. dat ook weer verander op de helft van eht veld. en op de andere helf kan ik niet smeer bouwen om dat de steden te groot zijn. en daar loops soms nog enkel spoor. ik ben volgens mij te lang bezig geweest om het dubbel spoor te maken.
ik type ook mar wat
  maandag 27 maart 2006 @ 09:36:36 #169
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36396828
Versie 0.4.7 is uit!

Ik heb trouwens een volledige versie van OpenTTD, inclusief graphics files op mijn host gezet:

http://www.dutchusa.com/files/openttd.rar

Uiteraard versie 0.4.7, en vanaf heden draait mijn server ook 0.4.7.

Tevens heb ik een mooie savegame, waarin ik een behoorlijk groot station heb gebouwd, waar zo'n 70 treinen af en aan rijden, wellicht wel eens intressant voor hen die willen weten hoe e.e.a. werkt met signalen, pre-signals, etc, en hoe je een netwerk bouwt waar alles NIET vast loopt:

http://www.dutchusa.com/files/2008.sav

Jaartal is 2008, ben net klaar met alles omzetten naar Monorail.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 27 maart 2006 @ 14:03:22 #170
60994 allardh
Carpe diem
pi_36403555
Mooi ding!
pi_36404362
quote:
Op maandag 27 maart 2006 09:36 schreef maartena het volgende:
Versie 0.4.7 is uit!

Ik heb trouwens een volledige versie van OpenTTD, inclusief graphics files op mijn host gezet:

http://www.dutchusa.com/files/openttd.rar

Uiteraard versie 0.4.7, en vanaf heden draait mijn server ook 0.4.7.

Tevens heb ik een mooie savegame, waarin ik een behoorlijk groot station heb gebouwd, waar zo'n 70 treinen af en aan rijden, wellicht wel eens intressant voor hen die willen weten hoe e.e.a. werkt met signalen, pre-signals, etc, en hoe je een netwerk bouwt waar alles NIET vast loopt:

http://www.dutchusa.com/files/2008.sav

Jaartal is 2008, ben net klaar met alles omzetten naar Monorail.
Hoewel het wel heel aardig van je is denk ik niet dat het de bedoeling is dat je de graphics files erbij doet. Ik weet het ; ze zijn overal te krijgen , maar het gaat nog steeds tegen de policy in.
pi_36404507
hoe bedoel je, tegen de policy in?
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_36406313
quote:
Op maandag 27 maart 2006 14:33 schreef scarefreak het volgende:
hoe bedoel je, tegen de policy in?
Nou op die graphics zitten gewoon copyrights
pi_36411024
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:32 schreef mg794613 het volgende:

[..]

Nou op die graphics zitten gewoon copyrights
Heu...echt?
Waar staat dat dan
pi_36412072
TTD was een commerciëel spel, dus natuurlijk zit er copyright op. Pas bij versie 0.7.0 is OpenTTD een volledig en opzichzelf staand spel die niks meer van de originele versie nodig heeft. Maarten heeft bestanden van de originele versie ingepakt, dat mag dus niet. Maar aangezien het originele spel bijna niet te krijgen is lijkt het me niet zo'n probleem.
pi_36412113
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:11 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Heu...echt?
Waar staat dat dan
http://www.chrissawyer.com/faq2.htm
  Lieve Belg maandag 27 maart 2006 @ 18:46:33 #177
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_36412141
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:44 schreef Nevermind het volgende:
TTD was een commerciëel spel, dus natuurlijk zit er copyright op. Pas bij versie 0.7.0 is OpenTTD een volledig en opzichzelf staand spel die niks meer van de originele versie nodig heeft. Maarten heeft bestanden van de originele versie ingepakt, dat mag dus niet. Maar aangezien het originele spel bijna niet te krijgen is lijkt het me niet zo'n probleem.
Er stonden in men OP, deel 5 of 6 van dit topic denk ik, ook nog linkjes naar topic 3407 op tt-forums. Maar die zijn nu ook weg
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_36412866
quote:
Ik dacht dat je het over de nieuwe graphics had, zoals de nightly's
  maandag 27 maart 2006 @ 19:35:06 #179
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36413549
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:11 schreef MaxMark het volgende:
Heu...echt?
Waar staat dat dan
Ja, in principe zijn de grafische bestanden een deel van de DOS versie van Transport Tycoon Deluxe uit 1994, dus er ligt inderdaad een copyright op. Aan de andere kant is het ook weer zo dat dit spel niet meer officieel te krijgen is in de winkel. Het spel word ook al jaren niet meer geproduceerd.

Het schijnt dat je de Windows versie nog wel eens in een budget bak kunt tegenkomen hier en daar, en wellicht kun je nog eens een tweede hands versie vinden als je geluk hebt. Een enkele online game site heeft er mischien nog een paar op voorraad hier en daar.

Met een spel dat zo oud is, en dat nat 12 jaar nog steeds zo'n grote fanbase heeft, is het een beetje grijs gebied geworden of dit nu toegestaan is of niet.

In de praktijk weet Chris Sawyer en de bedrijven die de titel officieel gelicenceerd hebben donders goed van de vele websites die deze files aanbieden, en ik denk zelf dat Chris Sawyer zelf eigenlijk lichtelijk trots is op het feit dat dit spel na zoveel tijd nog steeds gespeeld word..... Hij heeft aan dat spel waarschijnlijk zijn carriere te danken, het is was zijn grootste succes.

Affijn, de mods mogen er over beslissen. Kan me indenken dat het wellicht niet 100% legaal is, ik noem het vooralsnog maar even grijs gebied. Met Google, en de zoekterm "transport tycoon download" vind je binnen 1 minuut een download link. Ik maak het alleen makkelijker voor de luie Fok! bezoeker.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 28 maart 2006 @ 00:30:29 #180
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_36423059
maartena... betaal anders chris sawyer/andere rechthebbende gewoon.. je hebt tenslotte 64 miljoen!!!.... en een groot .. HUGE station
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_36458052
Clique, interessant stukje over load balancing bij stations.


Daar is over nagedacht

Vooral dat stukje voor het remmen is nooit bij me opgekomen, daarom heb ik vaak zo'n bottleneck bij grote stations denk ik.
pi_36461686
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 11:48 schreef Nevermind het volgende:
Clique, interessant stukje over load balancing bij stations.

[afbeelding]
Daar is over nagedacht

Vooral dat stukje voor het remmen is nooit bij me opgekomen, daarom heb ik vaak zo'n bottleneck bij grote stations denk ik.
Erg leuke en originele opzet van wissels
pi_36467613
Vanaf C kan ie nooit terugkomen
pi_36467734
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:19 schreef Borkydude het volgende:
Vanaf C kan ie nooit terugkomen
Vanaf A en B ook niet Het is de helft van een RoRo-station.
pi_36467829
Dus die 2 is ook gewoon een aanvoerlijn.
  woensdag 29 maart 2006 @ 18:09:35 #186
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_36469020
ik heb nu ook dedicated server (hij blijft aan)... kunnen jullie em ff testen hij heet: compiers server.
vliegtuigen staan uit

[ Bericht 8% gewijzigd door compier op 29-03-2006 18:50:20 ]
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_36469831
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:09 schreef compier het volgende:
ik heb nu ook dedicated server (hij blijft aan)... kunnen jullie em ff testen hij heet: compiers server.
vliegtuigen staan aan, maar je mag er max 10 bouwen
Zie OpenTTD (Transport Tycoon) Server Topic
pi_36486697


Ik snap het nog niet helemaal. Waarom is het zo dat als de trein bij het rode rondje is, dat de signalen bij het blauwe rondje op rood staan?

[ Bericht 1% gewijzigd door allardh op 30-03-2006 16:05:11 (Waar » waarom) ]
pi_36487422
Ik denk dat je "waarom" bedoelt, ipv "waar"?
In dat geval: De signals tussen jouw rode en blauwe cirkel zijn pre-signals die elkaar als het ware "verlengen". Omdat de trein in een baanvak rijdt dat dmv de pre-signals als één baanvak geldt met de baanvakken tot de blauwe cirkel, staan de signalen daar ook op rood.
Ik hoop dat dit niet een té onduidelijke uitleg is
pi_36494194
Idd. Je hebt dus een voorrangslijn gemaakt. Het is alleen niet zo handig om een depot aan de voorrangslijn te plaatsen, aangezien treinen daar met 61kmh uit komen.
pi_36495583
Dat depot laat ik daar niet staan hoor , dat is gewoon voor het testen. Ik snap het verder nu wel .
  woensdag 5 april 2006 @ 10:56:42 #192
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_36666651
kleine schop

Dit is eigenlijk meer een algemene vraag, misschien moet ik er een apart topic over openen:
Welke muziek luisteren jullie tijdens het transport tycoonen? de muziek die erbij hoort ben ik wel een beetje zat dus die zet ik eigenlijk altijd uit (hoewel "Sawyer's Tune" en "Aliens ate my railway" wel vet zijn ). Zeker met openTTD is het ideaal om winamp ernaast te hebben, je kan snel overschakelen doordat het in een venster zit en net niet fullscreen is. Meestal heb ik zelf dance muziek aanstaan, soms geeft het ook wel mooi samenspel met het beeld.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_36673560
Ik luister geen muziek, niets mooier dan het $-geluid en het ge-toet-toet
pi_36675586
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:30 schreef Piles het volgende:
Ik luister geen muziek, niets mooier dan het $-geluid en het ge-toet-toet
pi_36677694
Na al die jaren irriteert die jazz me nog steeds niet
pi_36677804
Ik vervang het met electronische jazz als Xploding plastix en Amon Tobin, past er perfect bij
pi_36678246
De liedjes zijn ook wat moderner gemaakt he. In de originele TT was het nog wat minder.
  woensdag 5 april 2006 @ 17:52:12 #198
60994 allardh
Carpe diem
pi_36681721
Ik heb gewoon Media Player erachter, sound effects en music uit. Ik werd op een gegeven moment helemaal crazy van die loeiende koeien en spoorwegovergangen.
  woensdag 5 april 2006 @ 18:20:20 #199
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36682471
Ik heb meestal een CD opstaan, of luister naar 1 van de digitale radio kanalen die ik heb.... Ik luister zelden naar de in-game muziek.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 5 april 2006 @ 18:22:00 #200
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36682514
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:23 schreef MaxMark het volgende:
De liedjes zijn ook wat moderner gemaakt he. In de originele TT was het nog wat minder.
Nee, de MID files zijn hetzelfde, je geluidskaart is alleen beter geworden en vertaald MID files beter dan de orginele SoundBlaster van creative.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')