Ik zou het treurig vinden...quote:Op donderdag 2 maart 2006 01:53 schreef maartena het volgende:
Wat vinden julie van zo'n verbod? Dit maakt het spel natuurlijk wel wat moeilijker, want met vliegtuigen kun je heel snel veel geld verdienen, en zonder vliegtuigen moet je toch wat behendiger zijn in het spel.
Presignals zijn er dus voor om er voor te zorgen dat je treinen netjes wachten totdat er een spoor vrij is, en niet willekeurig een spoor kiezen een daar gaan wachten tot DIE trein vol is, en daarmee houden ze het hele verkeer op.quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:14 schreef Nevermind het volgende:
Ik snap nog niet zoveel van presignals
Nee, dit werkt voor geen meter. Hoe moet ik de presignals neerzetten?
Daar zit wel wat in.....quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:47 schreef jpzegthallo het volgende:
Als jullie nou dat geleuter over de server in een apart topic doen blijft het misschien overzichtelijk.
Maarten, allereerst bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik snap nu iig welk presignal waar moet! Bij het verlaten van het station in mijn voorbeeld zijn er dus ook geen presignals meer nodig.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:42 schreef maartena het volgende:
Presignals zijn er dus voor om er voor te zorgen dat je treinen netjes wachten totdat er een spoor vrij is, en niet willekeurig een spoor kiezen een daar gaan wachten tot DIE trein vol is, en daarmee houden ze het hele verkeer op.
[knip]
Je maakt pre-signals door EERST een sign te plaatsen (en de richting te bepalen) en DAARNA met de CTRL toets nog een keer ingedrukt weer op het signaal te drukken en het type te bepalen.
Een signalen constructie zoals ik die gebouwd heb voor het station heet een "presignal block" en bestaat uit 2 "entry" signals en 4 "exit" signals. Let op dat entry en exit hiet betrekking hebben op de signalen structuur, niet op het station.
Het "entry" signaal plaats je als het laatste signaal op je aanvoer spoor, en krijg je door CTRL ingedrukt te houden en 1 keer op je signaal te klikken. Het "exit" signaal zet je voor alle sporen van je station, en krijg je door 2 keer op je signaal te klikken. Voor de uitgang van het station kun je verder weer gewone signalen gebruiken.
Hier staat wat meer info over pre-signals: http://www-user.tu-chemnitz.de/~dou/ttdx/signal.html
Hier zit geen logica achter, dit is gewoon een feature van het spel, door de maker ingebracht om zo te werken. Bij een one-way kiest een trein de kortste weg, bij een two-way het lege spoor. Niets meer en niets minder....quote:Ik zie de logica niet zo, van dit bovenstaande plaatje. In mijn voorbeeld verlaten de treinen het station aan de achterkant, RoRo dus. Waarom zou je dan twoway-signs nodig hebben, en waarom zouden ze dit gedrag vertonen bij oneway?
Het meest linkse signal staat niet meteen na de wissel, maar een hokje verder. Je moet 'm dus in die bocht zetten.quote:
Dat is geen OpenTTD denk ik?quote:Op maandag 6 maart 2006 17:53 schreef allardh het volgende:
Voor de liefhebbers van die miertjes, zie hier drie savegames (alledrie van hetzelfde bedrijf):
Horstman Inc., 13th Nov 1993
Horstman Inc., 29th Nov 2022
Horstman Inc., 1st Apr 2079
Ik dacht, laat ik alles eens omgooien naar van die miertjes, met als gevolg (zie de laatste savegame) dat er veel files zijn op de 'rondweg', maar deze lossen zich vaak wel op.
Het gedeelte bij de factory moet nog drastisch worden veranderd, maar verder vind ik het wel goed. Jammer dat het zo druk is met die beestjes .
patch of openTTD?quote:Op maandag 6 maart 2006 16:23 schreef Borkydude het volgende:
Heeft iemand patches voor bv. die nieuwe stations, of nieuwe maps?
voor openTTD ben ik er zelf ook naar op zoek. voor patch heb ik genoeg nieuwe graphicsquote:Op maandag 6 maart 2006 23:29 schreef Borkydude het volgende:
OpenTTD
Hoe? Mij ist nog niet gelukt!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 08:04 schreef mg794613 het volgende:
hehe heb het nu op 3 schermen draaien
ey die middelste is niet pauper, die 2 ernaast euh ja iddquote:Op vrijdag 17 maart 2006 16:07 schreef Merovingian het volgende:
Ziet er vet uit
Alleen beetje jammer dat je drie ouwe pauper schermen hebt, ik verwachtte een paar mooie tft-tjes
Hoe doe ik dat?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:31 schreef mg794613 het volgende:
moet je ff de source patchen
http://81.204.135.47/highres.JPG
http://81.204.135.47/highres.WMV
Ziet er erg vet uit hoor! Net of je echt in de controlroom bent van de spoorwegmaatschappij ofzoquote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:31 schreef mg794613 het volgende:
moet je ff de source patchen
http://81.204.135.47/highres.JPG
http://81.204.135.47/highres.WMV
Moet je eerst ff de nightly build fixxen http://nightly.openttd.org/latest/OTTD-win32-nightly-r3923.zip en dan http://81.204.135.47/ottd_hires_132.zip eroverheen gooien.quote:
Probeer eens een ouwe nightlyquote:Op zondag 19 maart 2006 16:48 schreef dennisdotcom het volgende:
Nogmaals, heeft iemand een versie waarin path based signalling zit?
Want de bookmark functie is ook zoooo moeilijk...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 02:20 schreef davidov het volgende:
een zeer cheesy tvp
ow sorry koninklijke hoogheidquote:Op dinsdag 21 maart 2006 04:34 schreef maartena het volgende:
[..]
Want de bookmark functie is ook zoooo moeilijk...
joh je meent het maar het is inderdaad waar het kan en het geeft ze een stuk betere acceleratie. Ik ben er alleen nog niet achter of het je nou relatief gezien meer kost of oplevert. Het zorgt wel voor 2 X de brandstofkosten en ik vraag me af hoeveel meer inkomsten je krijgt van het iets sneller vervoeren.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:51 schreef Borkydude het volgende:
Bij OpenTTD kan je ook 2 locomotieven bijvoorbeeld 2 BR87's aan 1 trein doen, trekt ie veel sneller op
Het scheelt vooral bij het optrekken als ze een station verlaten. Langere treinen houden de boel dan minder lang op, waardoor de volgende trein niet hoeft te wachten. Tis eigenlijk een hele kettingreactie van stoppende treinen die je kunt voorkomen. Dat weegt natuurlijk ook mee in de inkomstenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:55 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
joh je meent het maar het is inderdaad waar het kan en het geeft ze een stuk betere acceleratie. Ik ben er alleen nog niet achter of het je nou relatief gezien meer kost of oplevert. Het zorgt wel voor 2 X de brandstofkosten en ik vraag me af hoeveel meer inkomsten je krijgt van het iets sneller vervoeren.
Maximum snelheid en afstand hebben beide invloed op de winst die je voor lading krijgt. Voor korte afstanden kan het dus bijna niet uit om meerdere locs te hebben, maar voor langere afstanden zeker wel.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:55 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
joh je meent het maar het is inderdaad waar het kan en het geeft ze een stuk betere acceleratie. Ik ben er alleen nog niet achter of het je nou relatief gezien meer kost of oplevert. Het zorgt wel voor 2 X de brandstofkosten en ik vraag me af hoeveel meer inkomsten je krijgt van het iets sneller vervoeren.
hehe die gast die hier verantwoordelijk voor is had op dat moment waarschijnlijk net een lijntje weggewerkt. en dan bedoel ik geen spoorlijntje Of wij zijn gewoon te dom en snappen zijn genialiteit niet. Voor dit soort constructies is een IQ > 160 vereistquote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:11 schreef Nevermind het volgende:
Ik snap overigens niks van deze layout. Het schijnt eenofandere creatief bedacht supersysteem te zijn, maar waarom zitten er verschillende soorten rails in? En waarom zijn sommige stukken rails niet aangesloten?
voor lange afstanden heeft het juist minder effect, aangezien de tijd waarin de trein aan het optrekken is relatief kort is ten opzichte van de totale reistijd...quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:03 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Maximum snelheid en afstand hebben beide invloed op de winst die je voor lading krijgt. Voor korte afstanden kan het dus bijna niet uit om meerdere locs te hebben, maar voor langere afstanden zeker wel.
Bij vlakke landschappen misschien, maar als er veel heuvels inzitten maakt het natuurlijk wel uit, omdat de totale reistijd ook een factor is voor de winst.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:51 schreef Merovingian het volgende:
[..]
voor lange afstanden heeft het juist minder effect, aangezien de tijd waarin de trein aan het optrekken is relatief kort is ten opzichte van de totale reistijd...
De maximum snelheid word ook hoger. Bij een volle lading en 9 of meer karretjes haalt de trein nooit topsnelheid, met een extra lok word de topsnelheid wel weer gehaald.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:55 schreef Zero2Nine het volgende:
joh je meent het maar het is inderdaad waar het kan en het geeft ze een stuk betere acceleratie. Ik ben er alleen nog niet achter of het je nou relatief gezien meer kost of oplevert. Het zorgt wel voor 2 X de brandstofkosten en ik vraag me af hoeveel meer inkomsten je krijgt van het iets sneller vervoeren.
Maar ze halen die topsnelheid dus nooit met zoveel wagons. Meerdere loks houdt ook in dat ze de topsnelheid WEL kunnen halen.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:51 schreef Merovingian het volgende:
voor lange afstanden heeft het juist minder effect, aangezien de tijd waarin de trein aan het optrekken is relatief kort is ten opzichte van de totale reistijd...
waar het het meeste scheelt is bij echt lange treinen van 25+ wagons, met 1 loc doen die er echt lang over om op topsnelheid te komen
Ik denk het volgende: die stukken monorail / maglev zijn ervoor om een soort verbindingen te maken tussen twee stukken voor signalen. Dus als er heel wat verderop een trein rijdt en dat stukje rails is door zo'n maglev- / monoraildraadje verbonden, dan springt het signaal op rood.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:11 schreef Nevermind het volgende:
Ik snap overigens niks van deze layout. Het schijnt eenofandere creatief bedacht supersysteem te zijn, maar waarom zitten er verschillende soorten rails in? En waarom zijn sommige stukken rails niet aangesloten?
Dan zou hij toch ook gewoon de signalen iets verder uit elkaar kunnen zettenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:36 schreef allardh het volgende:
[..]
Ik denk het volgende: die stukken monorail / maglev zijn ervoor om een soort verbindingen te maken tussen twee stukken voor signalen. Dus als er heel wat verderop een trein rijdt en dat stukje rails is door zo'n maglev- / monoraildraadje verbonden, dan springt het signaal op rood.
Don't fuck with the mastermind.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:00 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dan zou hij toch ook gewoon de signalen iets verder uit elkaar kunnen zetten
Het begrip "Mastermind" is in dit geval relatiefquote:
Hoewel het wel heel aardig van je is denk ik niet dat het de bedoeling is dat je de graphics files erbij doet. Ik weet het ; ze zijn overal te krijgen , maar het gaat nog steeds tegen de policy in.quote:Op maandag 27 maart 2006 09:36 schreef maartena het volgende:
Versie 0.4.7 is uit!
Ik heb trouwens een volledige versie van OpenTTD, inclusief graphics files op mijn host gezet:
http://www.dutchusa.com/files/openttd.rar
Uiteraard versie 0.4.7, en vanaf heden draait mijn server ook 0.4.7.
Tevens heb ik een mooie savegame, waarin ik een behoorlijk groot station heb gebouwd, waar zo'n 70 treinen af en aan rijden, wellicht wel eens intressant voor hen die willen weten hoe e.e.a. werkt met signalen, pre-signals, etc, en hoe je een netwerk bouwt waar alles NIET vast loopt:
http://www.dutchusa.com/files/2008.sav
Jaartal is 2008, ben net klaar met alles omzetten naar Monorail.
Nou op die graphics zitten gewoon copyrightsquote:Op maandag 27 maart 2006 14:33 schreef scarefreak het volgende:
hoe bedoel je, tegen de policy in?
Heu...echt?quote:Op maandag 27 maart 2006 15:32 schreef mg794613 het volgende:
[..]
Nou op die graphics zitten gewoon copyrights
Er stonden in men OP, deel 5 of 6 van dit topic denk ik, ook nog linkjes naar topic 3407 op tt-forums. Maar die zijn nu ook wegquote:Op maandag 27 maart 2006 18:44 schreef Nevermind het volgende:
TTD was een commerciëel spel, dus natuurlijk zit er copyright op. Pas bij versie 0.7.0 is OpenTTD een volledig en opzichzelf staand spel die niks meer van de originele versie nodig heeft. Maarten heeft bestanden van de originele versie ingepakt, dat mag dus niet. Maar aangezien het originele spel bijna niet te krijgen is lijkt het me niet zo'n probleem.
Ik dacht dat je het over de nieuwe graphics had, zoals de nightly'squote:Op maandag 27 maart 2006 18:45 schreef mg794613 het volgende:
[..]
http://www.chrissawyer.com/faq2.htm
Ja, in principe zijn de grafische bestanden een deel van de DOS versie van Transport Tycoon Deluxe uit 1994, dus er ligt inderdaad een copyright op. Aan de andere kant is het ook weer zo dat dit spel niet meer officieel te krijgen is in de winkel. Het spel word ook al jaren niet meer geproduceerd.quote:
Erg leuke en originele opzet van wisselsquote:Op woensdag 29 maart 2006 11:48 schreef Nevermind het volgende:
Clique, interessant stukje over load balancing bij stations.
[afbeelding]
Daar is over nagedacht
Vooral dat stukje voor het remmen is nooit bij me opgekomen, daarom heb ik vaak zo'n bottleneck bij grote stations denk ik.
Vanaf A en B ook niet Het is de helft van een RoRo-station.quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:19 schreef Borkydude het volgende:
Vanaf C kan ie nooit terugkomen
Zie OpenTTD (Transport Tycoon) Server Topicquote:Op woensdag 29 maart 2006 18:09 schreef compier het volgende:
ik heb nu ook dedicated server (hij blijft aan)... kunnen jullie em ff testen hij heet: compiers server.
vliegtuigen staan aan, maar je mag er max 10 bouwen
quote:Op woensdag 5 april 2006 14:30 schreef Piles het volgende:
Ik luister geen muziek, niets mooier dan het $-geluid en het ge-toet-toet
Nee, de MID files zijn hetzelfde, je geluidskaart is alleen beter geworden en vertaald MID files beter dan de orginele SoundBlaster van creative.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:23 schreef MaxMark het volgende:
De liedjes zijn ook wat moderner gemaakt he. In de originele TT was het nog wat minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |