abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35671532
quote:
Op zondag 26 februari 2006 21:10 schreef Vampier het volgende:
ik heb een dikke gun.. als ik onder ga ... dan ga ik tenminste niet als een lafaard ten onder
Dat ben je al door te patsen met "boh boh boh ik heb een dikke pist0l en een dikke pim0l"
pi_35671647
Ik zou ook het recht in eigen hand nemen, maar ik zou ook de straf die ik krijg respecteren.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:11:19 #103
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35671689
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:10 schreef MrBean het volgende:
Ik zou ook het recht in eigen hand nemen, maar ik zou ook de straf die ik krijg respecteren.
Ja? In welke situaties?
pi_35671739
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:11 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja? In welke situaties?
Nou ja, dezelfde situatie als jou in de OP, met je broertje.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:14:40 #105
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35671775
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:13 schreef MrBean het volgende:

[..]

Nou ja, dezelfde situatie als jou in de OP, met je broertje.
Ik zou de neiging hebben.
Maar ik zou me wel laten tegenhouden.
pi_35671778
Het uitgangspunt moet zijn dat het geweldsmonopolie bij de staat ligt. Het zou een (juridische) onmogelijkheid zijn dit soepeler toe te gaan passen of uitzonderingen te gaan maken. Alleen al het aantonen van de bewijslast ("valt deze handeling binnen de uitzonderingsregeling") zou een enorm beroep doen op de capaciteiten van het o.m.

Ik denk dat de verdediging van erf en goed hoger in het vaande lmoet komen te staan en dat de regering strenger moet gaan handhaven.
pi_35671848
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:14 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik zou de neiging hebben.
Maar ik zou me wel laten tegenhouden.
"laten tegenhouden"?

Als er toevallig een agent naast je staat of zo?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:18:04 #108
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35671873
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:17 schreef MrBean het volgende:

[..]

"laten tegenhouden"?

Als er toevallig een agent naast je staat of zo?
Nee, ik zou een vriend bellen, en zeggen: "Hou me tegen, of ik bega een ongeluk."
pi_35671933
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:18 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, ik zou een vriend bellen, en zeggen: "Hou me tegen, of ik bega een ongeluk."
En dan zeggen al je vrienden en familie: "Godver, Floripas, waarom maak je je dáár druk over!? Schop die verkrachter in elkaar."
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:26:21 #110
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35672133
In Bowling for Columbine komt ook een groep Amerikanen voor die het recht in eigen hand neemt. Als iemand mij of een van mijn naasten iets zou flikken, dan zou ik ook heel goed in staat zijn om het recht in eigen hand te nemen, zeker als justitie de verdachte wegens gebrek aan bewijs vrijspreekt, terwijl jij gewoon heel zeker weet wie erachter zit. Vrijspraak is in zo'n geval nog het meest frustrerende. Bovendien: wat weet zo'n rechter er nu vanaf? Zo'n rechter hoort het verhaal achteraf, die is er niet bij geweest, weet niet wat je hebt doorgemaakt etc.

Ja, ik ben voor recht in eigen hand nemen
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:26:23 #111
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35672134
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:20 schreef MrBean het volgende:

[..]

En dan zeggen al je vrienden en familie: "Godver, Floripas, waarom maak je je dáár druk over!? Schop die verkrachter in elkaar."
Mijn vrienden zouden eerder zeggen: "Met welke advocaat krijgen we 'm in de gevangenis waar die lichting van de Hell's Angels ~ Gay Division zit?"
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:27:32 #112
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35672165
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:26 schreef Viking84 het volgende:
In Bowling for Columbine komt ook een groep Amerikanen voor die het recht in eigen hand neemt. Als iemand mij of een van mijn naasten iets zou flikken, dan zou ik ook heel goed in staat zijn om het recht in eigen hand te nemen, zeker als justitie de verdachte wegens gebrek aan bewijs vrijspreekt, terwijl jij gewoon heel zeker weet wie erachter zit. Vrijspraak is in zo'n geval nog het meest frustrerende. Bovendien: wat weet zo'n rechter er nu vanaf? Zo'n rechter hoort het verhaal achteraf, die is er niet bij geweest, weet niet wat je hebt doorgemaakt etc.

Ja, ik ben voor recht in eigen hand nemen
En daarna komt de familie van die arme vrijgesproken man naar jou toe om het recht in eigen hand te nemen.
pi_35672185
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:26 schreef Floripas het volgende:

[..]

Mijn vrienden zouden eerder zeggen: "Met welke advocaat krijgen we 'm in de gevangenis waar die lichting van de Hell's Angels ~ Gay Division zit?"
Dat is in wezen hetzelfde. Alleen laat je het dan iemand anders opknappen.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:29:11 #114
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35672219
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:27 schreef Floripas het volgende:

[..]

En daarna komt de familie van die arme vrijgesproken man naar jou toe om het recht in eigen hand te nemen.
oog om oog maakt de wereld blind, denk jij nu zeker
ja maar het is natuurlijk wel heel leuk en verstandig om hierover te gaan theoretiseren, maar als jij straks een dochter hebt die verkracht wordt en de dader wordt vrijgesproken, dan zeg je echt niet: nou ja jammer, shit happens
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:29:43 #115
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35672233
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:28 schreef MrBean het volgende:

[..]

Dat is in wezen hetzelfde. Alleen laat je het dan iemand anders opknappen.
Nee, ik bedoel: ze zouden me aan het lahen brengen, om vervolgens de weg der justitie te bewandelen. Dat lijkt me achteraf gezien ook voor mij wel zo prettig.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:30:39 #116
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35672262
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:32 schreef Floripas het volgende:
Iemand vroeg mee eens: "Wat zou je doen als iemand je broertje vermoordt?"
Floripas: "Een bijl pakken om zijn hersens in te rammen. Ik vind het een teken van beschaving dat ik dat niet hoef of mág, dat justitie mij tegenhoudt."
pi_35672331
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:29 schreef Viking84 het volgende:

[..]

oog om oog maakt de wereld blind, denk jij nu zeker
ja maar het is natuurlijk wel heel leuk en verstandig om hierover te gaan theoretiseren, maar als jij straks een dochter hebt die verkracht wordt en de dader wordt vrijgesproken, dan zeg je echt niet: nou ja jammer, shit happens
Het heeft niet zoveel zin om met emotionele argumenten een juridisch punt te maken.

Het recht in eigen hand nemen is verboden, hoezeer je het uit emotioneel opzicht ook noodzakelijk vindt om zelf de aanrander enig leed toe te voegen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:38:00 #118
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35672459
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:33 schreef Argento het volgende:

[..]

Het heeft niet zoveel zin om met emotionele argumenten een juridisch punt te maken.

Het recht in eigen hand nemen is verboden, hoezeer je het uit emotioneel opzicht ook noodzakelijk vindt om zelf de aanrander enig leed toe te voegen.
als mij zoiets overkomt heb ik schijt aan justitie en hoef ik geen juridisch punt te maken. Het enige wat ik wil is genoegdoening en die verkrijg ik door een ander levenslang te laten boeten voor wat hij mij of mijn dierbaren aandoet. Je kunt imo niet op een nuchtere, zakelijke manier kijken naar zaken waarbij zoveel emoties betrokken zijn. Dat moeten de vechtende partijen tezamen oplossen, niet door middel van een rechter hoog op z'n troon gezeten.
Niet meer actief op Fok!
pi_35672499
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:29 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel: ze zouden me aan het lahen brengen, om vervolgens de weg der justitie te bewandelen. Dat lijkt me achteraf gezien ook voor mij wel zo prettig.
Er zijn twee waarheden, de waarheid die justitie en de waarheid die jij aanhangt over wat er gebeurt is met je broertje.

Dan zou ik eerst zorgen dat de zaken afgehandeld worden volgens de waarheid die ik zelf aan hang. Wel zou ik de straf respecteren die ik krijg, omdat een rechtstaat toch een standpunt in moet nemen, een standpunt volgens de waarheid die zij aanhangen.

Waarschijnlijk is dit zo barbaars als de pest, maar ja het zij zo.

Ik vraag me eigenlijk af of ik het uberhaupt wel durf ...
pi_35672534
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

als mij zoiets overkomt heb ik schijt aan justitie en hoef ik geen juridisch punt te maken. Het enige wat ik wil is genoegdoening en die verkrijg ik door een ander levenslang te laten boeten voor wat hij mij of mijn dierbaren aandoet. Je kunt imo niet op een nuchtere, zakelijke manier kijken naar zaken waarbij zoveel emoties betrokken zijn. Dat moeten de vechtende partijen tezamen oplossen, niet door middel van een rechter hoog op z'n troon gezeten.
Ja, prima. Iedereen moet zelf maar weten wat de reactie moet zijn, maar het recht dient per definitie verheven te zijn boven emoties.

Indien je de grenzen van noodweer accepteert, maar deze niet eerbiedigt, dan stel je jezelf bloot aan strafvervolging.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:43:46 #121
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35672606
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:40 schreef Argento het volgende:

[..]

Ja, prima. Iedereen moet zelf maar weten wat de reactie moet zijn, maar het recht dient per definitie verheven te zijn boven emoties.

Indien je de grenzen van noodweer accepteert, maar deze niet eerbiedigt, dan stel je jezelf bloot aan strafvervolging.
ja wettelijk gezien is dat misschien wel zo, maar zo zie ik dat niet.
Ik wil een vrij mens zijn en laat me door niemand de wet opleggen. Misschien heel kinderachtig, maar zo zie ik het wel.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:44:08 #122
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35672616
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:40 schreef Argento het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk wel verzachtende omstandigheden: als je iemand je dochtertje ziet verkrachten, en die sla je met een ongelukkige klap van schrik en woede dood (in één keer, neusbeen in hersenen ofzo), dan kom je denk ik wel vrij.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:44:39 #123
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35672636
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik wil een vrij mens zijn en laat me door niemand de wet opleggen. Misschien heel kinderachtig, maar zo zie ik het wel.
Koop een atol. Doei!
pi_35672711
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom je dat zo zou willen zien. De realiteit geeft jou helemaal geen ruimte voor die opvatting, want de realiteit is dat de overheid bevoegd is jou eenzijdig aan haar regels te binden en dat heeft zij in dit opzicht gedaan. Dat is een feit, geen mening.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:49:10 #125
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35672775
In Nederland kun je nog geen scheet laten zonder dat een ander er last van heeft. Je woont in het verkeerde land, kind.
pi_35697436
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:47 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom je dat zo zou willen zien. De realiteit geeft jou helemaal geen ruimte voor die opvatting, want de realiteit is dat de overheid bevoegd is jou eenzijdig aan haar regels te binden en dat heeft zij in dit opzicht gedaan. Dat is een feit, geen mening.
Dat is een mening, hoe graag je ook zou willen van niet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 5 maart 2006 @ 14:01:21 #127
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_35739092
Een andere vorm van het recht in eigen hand nemen valt te lezen in het topic Winkel zet filmpje dief op internet . Wat mij opvalt is dat er nogal wat mensen de actie van de winkelier goedkeuren.
pi_35739529
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:01 schreef NewOrder het volgende:
Een andere vorm van het recht in eigen hand nemen valt te lezen in het topic Winkel zet filmpje dief op internet . Wat mij opvalt is dat er nogal wat mensen de actie van de winkelier goedkeuren.
Omdat men, terecht of onterecht, meent dat 'het recht' faalt op dit gebied. Wat rest de mens dan nog?
pi_35740643
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:
De enig juiste manier om op te treden tegen, en het voorkomen van eigen richting is wat ik al in mijn sub aangeef. Keiharde handhaving van wet, orde en gezag, niets tolereren, duidelijke richtlijnen en regels. Criminaliteit aanpakken en wetsovertreders niet met een pets op de vingers en een foei toch naar huis sturen. Een inbreker of winkeldief niet naar huis sturen in afwachting van een proces waarbij dienstverlening wordt opgelegt, maar direct uit de maatschappij nemen, snelrecht toepassen en harde straffen opleggen.
Zaken als winkeldiefstal en andere "kleine" criminaliteit (een walgelijk eufemisme) bestraffen a la Singapore met stokslagen.
Recidive in Singapore bij deze "caning offences" is NUL, niets geen draaideur criminelen.
Ik ben van mening dat we hier praten over "eigen rechter spelen". Pietverdriet spreekt over dingen die hier niet thuis horen.
Je kunt je natuurlijk -tig situaties indenken en waarvan je nu (let wel : voor je pc zittende) zegt :"Ik zou hem dit of dat..". Degenen die dat nu zeggen, zijn meestal laf als het er op aan komt en degenen die eigen rechter spelen (net als ik overigens) onjuist vinden (let wel: vinden) weten niet hoe we in zo'n geval zouden reageren.
Misschien kunnen we inbrekers waarschuwen met een mededeling op deuren en ramen dat degene die hier wederrechtelijk binnendringt zich vrijwillig in een gevarenzone begeeft en dat eigenaar/bewoner van dit pand door genoemde inbreker gevrijwaard wordt voor alle fysieke/psychische en/of materieële schade. Misschien kan je hem dan afmaken en heeft het OM geen poot om op te staan.
pi_35740988
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 00:09 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is een mening, hoe graag je ook zou willen van niet.
Je kan ook van mening zijn dat gras blauw is.

Het enige wat ik zeg is dat de realiteit helemaal geen ruimte biedt voor die mening.
pi_35741179
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:44 schreef nednil het volgende:
Misschien kunnen we inbrekers waarschuwen met een mededeling op deuren en ramen dat degene die hier wederrechtelijk binnendringt zich vrijwillig in een gevarenzone begeeft en dat eigenaar/bewoner van dit pand door genoemde inbreker gevrijwaard wordt voor alle fysieke/psychische en/of materieële schade. Misschien kan je hem dan afmaken en heeft het OM geen poot om op te staan.
en zo werkt het natuurlijk ZEKER niet.
  zondag 5 maart 2006 @ 15:00:57 #132
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35741262
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:44 schreef nednil het volgende:

Nee, dat kan niet. Je kan namelijk niet afwijken van dwingende wetgeving.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 5 maart 2006 @ 15:03:34 #133
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35741366
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:00 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet. Je kan namelijk niet afwijken van dwingende wetgeving.
en als het nou een duidelijk keurmerk wordt?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 5 maart 2006 @ 15:04:21 #134
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35741400
Als ik een onderschrift neem met: "Iedereen die mij tegen durft te spreken wordt genadeloos afgezeken," krijg ik dan geen ban voor flamen?
  zondag 5 maart 2006 @ 15:07:58 #135
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35741527
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:04 schreef Floripas het volgende:
Als ik een onderschrift neem met: "Iedereen die mij tegen durft te spreken wordt genadeloos afgezeken," krijg ik dan geen ban voor flamen?
eerst zien, dan geloven.
  zondag 5 maart 2006 @ 15:08:02 #136
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_35741529
quote:
Op zondag 26 februari 2006 21:08 schreef Batsnek het volgende:
Als m'n zoontje vermoord zou worden, zou ik de dader idd met een bijl de hersenen inslaan.
Als ik een inbreker in m'n huis zou aantreffen zou ik ermee op de vuist gaan, en alles doen om te voorkomen dat hij zou ontsnappen.
En wat dan als achteraf blijkt dat je zoontje in had gebroken en "per ongeluk" was doodgeslagen?

Het strafrecht voorziet al in noodweer dus als je allerlei perverse wraakfantasieën in de practijk gaat brengen dan ben je strafbaar, ja.. beetje nutteloze discussie dit.
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_35741560
quote:
van mij niet in ieder geval.
  zondag 5 maart 2006 @ 15:08:46 #138
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35741561
quote:
Klopt, voor zo'n onderschrift krijgt je geen ban.
pi_35741583
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:08 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Klopt, voor zo'n onderschrift krijgt je geen ban.
ze zegt ook 'voor flamen'.
  zondag 5 maart 2006 @ 15:10:12 #140
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35741614
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:09 schreef Argento het volgende:

[..]

ze zegt ook 'voor flamen'.
Ik kan in dat onderschrift geen flame ontdekken.
  zondag 5 maart 2006 @ 15:11:31 #141
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35741663
ik wil het wel eens zien eigenlijk.
  zondag 5 maart 2006 @ 15:12:21 #142
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35741716
quote:
Op zondag 26 februari 2006 20:32 schreef Floripas het volgende:
Het vermoorden van een inbreker in je huis.
Het terugstelen van je fiets.
Het in elkaar rammen van het rotjochie dat jouw zoontje in elkaar heeft geslagen.
Met honkbalknuppels een trapveldje met hangjongeren ontruimen.
Verwoorden van een inbreker in je huis:
Vermoorden is niet direct nodig. In elkaar slaan mag wat mij betreft wel. Als het daadwerkelijk tot een handgemeen komt en het is jij of hij, dan vind ik dat je hem mag ombrengen. Kom op zeg, hij is ongevraagd bij jou in huis gekomen. Moet je hem soms mee helpen om je iegen spullen bij hem in huis te zetten? Omdat je anders een aanklacht krijgt dat hij zich aan jou televisie vertilt heeft?

terugstelen van je fiets:
Heb ik eens gedaan. Ook met geweld. Ik kom uit een dorp. Mijn fiets was bij het station gestolen. Zie ik 3 dagen later een asielzoeker uit het AZC bij het dorp op mijn fiets rijden. Ik heb hem er af geslagen. mijn fiets terug gepakt. Stond er een vrouw naar mij te schelden wat doe je nu? Ik zei: ik pak terug wat van mij is. Zegt ze: mischien heeft hij de fiets wel niet gestolen, maar van een ander gekocht. Zeg ik: niks mee nodig. Het is mijn fiets.

Het in elkaar slaan van een jochie die jouw zoontje geslagen heeft:
nee dat gaat me te ver.

Met honkbalknuppels een trapveldje ontruimen:
Is gelukkig bij mij niet aan de orde. Heb er ook geen mening over.

Verder vind ik als iemand uit mijn familie vermoord word, en ik weet wie de dader is, en hij krijgt geen gepaste straf dat ik hem na een paar cel wel even mag mollesteren.
  zondag 5 maart 2006 @ 15:13:14 #144
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35741721
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:12 schreef Floripas het volgende:
Terrorisme is ook het recht in eigen hand nemen
yep, maar dan tegen onschuldigen.
pi_35742013
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:13 schreef mjb44 het volgende:

[..]

Verwoorden van een inbreker in je huis:
Vermoorden is niet direct nodig. In elkaar slaan mag wat mij betreft wel. Als het daadwerkelijk tot een handgemeen komt en het is jij of hij, dan vind ik dat je hem mag ombrengen. Kom op zeg, hij is ongevraagd bij jou in huis gekomen. Moet je hem soms mee helpen om je iegen spullen bij hem in huis te zetten? Omdat je anders een aanklacht krijgt dat hij zich aan jou televisie vertilt heeft?
Dit vind ik altijd zon zwakzinnig argument.

Je begrijpt dat er nog wel wat ruimte zit tussen het ombrengen van de inbreker, en hem helpen jouw spullen naar zijn huis te brengen?

Sommigen onder ons zijn echt allergisch voor iedere vorm van nuance.
pi_35742119
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:21 schreef Argento het volgende:

[..]

Sommigen onder ons zijn echt allergisch voor iedere vorm van nuance.
Sorry dat je de humor er niet van in ziet. Het was cynisch bedoeld.
  zondag 5 maart 2006 @ 15:25:05 #147
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35742123
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

yep, maar dan tegen onschuldigen.
Innocence lies in the eyes of the beholder.

Ongetwijfeld vond Mohammed B. Theo van Gogd allerminst onschuldig.
  zondag 5 maart 2006 @ 15:25:36 #148
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35742134
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Innocence lies in the eyes of the beholder.

Ongetwijfeld vond Mohammed B. Theo van Gogd allerminst onschuldig.
ik heb het ook over andere terroristische aanslagen.
  zondag 5 maart 2006 @ 15:26:05 #149
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35742156
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:13 schreef mjb44 het volgende:

terugstelen van je fiets:
Heb ik eens gedaan. Ook met geweld. Ik kom uit een dorp. Mijn fiets was bij het station gestolen. Zie ik 3 dagen later een asielzoeker uit het AZC bij het dorp op mijn fiets rijden. Ik heb hem er af geslagen. mijn fiets terug gepakt. Stond er een vrouw naar mij te schelden wat doe je nu? Ik zei: ik pak terug wat van mij is. Zegt ze: mischien heeft hij de fiets wel niet gestolen, maar van een ander gekocht. Zeg ik: niks mee nodig. Het is mijn fiets.
Heb je het hem niet eerst even netjes gevraagd?
Godallemachtig.
  zondag 5 maart 2006 @ 15:26:44 #150
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35742178
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik heb het ook over andere terroristische aanslagen.
Luister eens, wij zijn allen onschuldig tot het tegendeel is bewezen, en gelukkig maar.
pi_35742235
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:26 schreef Floripas het volgende:

[..]

Heb je het hem niet eerst even netjes gevraagd?
Godallemachtig.
En dan mijn eigen fiets zeker terugkopen?
pi_35742255
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:24 schreef mjb44 het volgende:

[..]

Sorry dat je de humor er niet van in ziet. Het was cynisch bedoeld.
het geeft niet.
  zondag 5 maart 2006 @ 15:30:06 #153
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35742302
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:28 schreef mjb44 het volgende:

[..]

Nu heb je zinloos geweld toegepast.
pi_35742324
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:28 schreef mjb44 het volgende:

[..]

Hoeft niet, de eigenaar is bevoegd zijn eigendom terug te halen bij een ieder die de zaak onbevoegd onder zich heeft (artikel 5:2 BW).

Ik zal het hier niet gaan hebben over het vermoeden van eigendom van de bezitter.
pi_35742333
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:30 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nu heb je zinloos geweld toegepast.
Ik vond het wel zinvol. Ik had mijn eigen fiets weer. Anders had ik er een moeten kopen (want een fiets stelen doe ik niet)
pi_35742420
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:30 schreef Argento het volgende:

[..]

Hoeft niet, de eigenaar is bevoegd zijn eigendom terug te halen bij een ieder die de zaak onbevoegd onder zich heeft (artikel 5:2 BW).

Ik zal het hier niet gaan hebben over het vermoeden van eigendom van de bezitter.
Ik heb dat artikel dus toegepast. Ik heb mijn eigendom teruggehaald bij degene die het onbevoegd onder zich had.
  zondag 5 maart 2006 @ 15:38:05 #157
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35742596
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:31 schreef mjb44 het volgende:

[..]

Ik vond het wel zinvol. Ik had mijn eigen fiets weer. Anders had ik er een moeten kopen (want een fiets stelen doe ik niet)
Iedereen vindt zijn eigen geweld zinvol.
  zondag 5 maart 2006 @ 15:39:20 #158
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_35742635
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:38 schreef Floripas het volgende:

[..]

Iedereen vindt zijn eigen geweld zinvol.
dat is niet waar, ik ben me bewust dat ik ooit buitenproportioneel veel geweld heb gebruikt.
  zondag 5 maart 2006 @ 17:30:06 #159
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_35746712
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:12 schreef nikk het volgende:
Omdat men, terecht of onterecht, meent dat 'het recht' faalt op dit gebied. Wat rest de mens dan nog?
Je hoeft het recht niet in eigen handen te nemen, dat is een keuze die je maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')