En dan mijn eigen fiets zeker terugkopen?quote:Op zondag 5 maart 2006 15:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb je het hem niet eerst even netjes gevraagd?
Godallemachtig.
het geeft niet.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:24 schreef mjb44 het volgende:
[..]
Sorry dat je de humor er niet van in ziet. Het was cynisch bedoeld.
Nu heb je zinloos geweld toegepast.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:28 schreef mjb44 het volgende:
[..]
En dan mijn eigen fiets zeker terugkopen?
Hoeft niet, de eigenaar is bevoegd zijn eigendom terug te halen bij een ieder die de zaak onbevoegd onder zich heeft (artikel 5:2 BW).quote:Op zondag 5 maart 2006 15:28 schreef mjb44 het volgende:
[..]
En dan mijn eigen fiets zeker terugkopen?
Ik vond het wel zinvol. Ik had mijn eigen fiets weer. Anders had ik er een moeten kopen (want een fiets stelen doe ik niet)quote:
Ik heb dat artikel dus toegepast. Ik heb mijn eigendom teruggehaald bij degene die het onbevoegd onder zich had.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:30 schreef Argento het volgende:
[..]
Hoeft niet, de eigenaar is bevoegd zijn eigendom terug te halen bij een ieder die de zaak onbevoegd onder zich heeft (artikel 5:2 BW).
Ik zal het hier niet gaan hebben over het vermoeden van eigendom van de bezitter.
Iedereen vindt zijn eigen geweld zinvol.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:31 schreef mjb44 het volgende:
[..]
Ik vond het wel zinvol. Ik had mijn eigen fiets weer. Anders had ik er een moeten kopen (want een fiets stelen doe ik niet)
dat is niet waar, ik ben me bewust dat ik ooit buitenproportioneel veel geweld heb gebruikt.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Iedereen vindt zijn eigen geweld zinvol.
Je hoeft het recht niet in eigen handen te nemen, dat is een keuze die je maakt.quote:Op zondag 5 maart 2006 14:12 schreef nikk het volgende:
Omdat men, terecht of onterecht, meent dat 'het recht' faalt op dit gebied. Wat rest de mens dan nog?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |