Nou, ik wil niet veel zeggen, maar ik vind de series die ik tot nu toe gezien heb bij Talpa zich in ieder geval visueel gezien GOED kunnen meten met ander nederlands product, of het zelfs soms overtreffen. Gooische Vrouwen, Van Speijk, Lieve Lust, Parels en Zwijnen... allemaal series die er visueel erg sterk uitzien. Dat sommige dingen niet aanslaan bij een kijker dat is logisch, maar ik durf wel te wedden dat als bepaalde series bij een andere omroep uit waren gezonden de kijkcijfers en kritieken wellicht anders waren geweest.quote:Op donderdag 2 maart 2006 10:24 schreef schatje het volgende:
Bovendien, waarom zouden mensen niet kritisch mogen zijn als het om Talpa gaat? John de Mol heeft zelf met veel bombarie het één en ander verkondigd. Daar mag hij best wel op afgerekend worden. Lotte is gewoon geen kwalitatief hoogstaandje. En kwaliteit was het hetgene dat de Mol zou brengen.
precies, elk boek ik al ooit geschreven, en elke film is al ooit gemaakt. De kunst is dan om dat verhaal zo smeuig mogelijk in te pakken zodat het toch weer boeit, verpakt in een mooi sausje met goede sets, acteurs en verhaallijnen. Als je dan 10 series maakt, nogal logisch dat de een dan meer aanslaat dan de ander...quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:00 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik ook niet maar ook niet op kopies van andere series. er is in nl geen enkele zender die vernieuwende tv maakt.
Ik vind het persoonlijk ALTIJD jammer als een bestaande formule klakkeloos wordt overgenomen. Maar bij Lotte des te meer omdat de latijns-amerikaanse basis wel heel heel ver afstaat van de nederlandse cultuur en daarom de plank als Nederlandse serie heel erg misslaat. Een misrekening die ik niet begrijp van Talpa. GTST was in het begin gebaseerd op een australische soap. Dat staat veel dichter bij onze beleving en was daarom niet problematisch. Ik las ergens dat de succesvolle duitse versie van Lotte ook veel rigoreuzer was aangepast aan europa dan de de nederlandse versie. Daar zou ik wel eens wat van willen zien.quote:Op donderdag 2 maart 2006 13:19 schreef robster16 het volgende:
1. Een teken van gemakzucht? Alsof Lotte de eerste formule op de nederlandse tv is die gebasseerd is op een ander succesprogramma uit het buitenland? Dancing With The Stars, Goede Tijden Slechte Tijden, Het Zonnetje In Huis, Het Blok, Expeditie Robinson, Wie Is De Mol? etc etc etc. Dat is een belachelijk argument om een serie mee af te serveren.
2. Talpa brengt naast series gebasseerd op andere formats en buitenlandse series ook genoeg series van eigen bodem, zoals Gooische Vrouwen of Van Speijk die ook goed scoren. Dus het is niet zo dat gemakzucht een voornaamste doelstelling lijkt binnen de omroep of het opzetten van een serie als Lotte, ik neem aan dat het in de eerste plaats gaat om het amuseren van de kijker.
3. En zo belabberd vind ik het er niet uit zien. De decors zijn extreem goed verzorgd, de serie ziet er prima uit, er zitten toch een groepje redelijk a-acteurs in.
Een telenovelle is niet vernieuwend anders, we hadden al Paradise Hotel, Glazen Huis en wat zijn series als Rozengeur en Wodka Lime of Vrouwenvleugel eigenlijk dan?quote:Op donderdag 2 maart 2006 10:56 schreef Fiorenza het volgende:
[..]
eeeeeeeeeeeeeeuuuuuuh een Telenovelle.. Lotte genaamd?
Ik ben een man... en voel me niet bedreigd door de feministische trekjes van deze serie.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:39 schreef zoalshetis het volgende:
ruk op met lotte![]()
als je het wil zien , prima, maar het is wel echt een wijvending heur...![]()
![]()
![]()
Veel kijkplezier, voor de liefhebbersquote:Op donderdag 2 maart 2006 19:20 schreef SunChaser het volgende:
Dat komt nog wel, er volgen nog 295 afleveringen
Dat komt in Nederland overeen met ongeveer 500 tot 600 duizend mensen. Zal het waarschijnlijk voor de middag wel goed doen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:53 schreef SunChaser het volgende:
De producent Blue Circle en Talpa hebben hoog van de toren geblazen. 4,5 miljoen kijkers per keer in Duitsland, vernieuwend, lelijk meisje wordt zwaan. En wat zien we= Een meisje met een pruik in een verhaallijn dat zo uit een Freddy Prinze jr film komt, lelijke meisje wordt zwaan hebben we al zo vaak gezien. We kunnen dei 200 afleveringen nu al drooooooomen
Dramaseries, alhoewel ik niet zeker weet of ik het nou tot de soapgenre moet rekenen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:35 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Een telenovelle is niet vernieuwend anders, we hadden al Paradise Hotel, Glazen Huis en wat zijn series als Rozengeur en Wodka Lime of Vrouwenvleugel eigenlijk dan?
deed net5 ook, ik vind het in ieder geval een goed planquote:Op donderdag 2 maart 2006 22:19 schreef robster16 het volgende:
Zoals SBS6 in zijn begintijd deed? Kijkers trekken met tieten...
feminisme trek ik nog wel. het gaat me om vrouwenhumor, vrouwenideeën, vrouwenomgeving, vrouwenseriesquote:Op donderdag 2 maart 2006 19:18 schreef BB-King het volgende:
[..]
Ik ben een man... en voel me niet bedreigd door de feministische trekjes van deze serie.![]()
Dat meen je toch niet hèquote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:52 schreef J-net het volgende:
Ik vind Lotte een leuke serie, het is heel herkenbaar - een lelijk meisje, geroddel, relaties, gedoe op de werkvloer. Ik vind het wel stoer. Hoewel ze wel een heel lelijk meisje hebben genomen, maar ik vind het idee heel leuk en origineel. Vooral omdat ik dacht, straks ondergaat ze na 1 dag al zo een megametamorfose, maar dat is gelukkig niet gebeurd.
Verder vind ik dat Talpa goede programma brengt
- Gooische Vrouwen
- Van Speijk
- Gerard & Gordon over de vloer
- Expeditie Robinson
Mwah vind ik De Wedstrijden Big Brother
en verder volg ik weinig.
Ik vind dat John de Mol goede en leuke programma;s maakt met Talpa. Eindelijk weer eens een goede impuls aan de Nederlandse series & programma's
Dat niet alles goed is, is ook logisch, want niet iedereen heeft dezelfde smaak en dat is maar goed ook.
ja, ik vind de serie wel cool. Een hoog aaibaarheidsgehalte...quote:Op maandag 6 maart 2006 19:46 schreef BB-King het volgende:
Vond niemand het zielig dat ze Ron kussend aantrof... de etterbak!!!!!!!!!!!
Kijkcijfers vallen wel tegen zegquote:Op woensdag 8 maart 2006 12:52 schreef Bjoro het volgende:
tis op zich wel aardig maar ben bang dat het binnen een maand weer van de buis is.
Kijkcijfers gisteren 19:00u : bron
NED 1 (Man bijt hond) 904.000
NED 2 (Opsporing verzocht) 509.000
NED 3 (Wereld draait door) 535.000
RTL 4 (Boulevard) 1.096.000
RTL 5 (The Nanny) 383.000
RTL 7 (M.A.S.H.) 250.000
SBS 6 (Actienieuws) 534.000
NET 5 (Charmed) 237.000
VERO (Star-track) 175.000
TALPA (Lotte) 276.000
Ja, maar daar ligt ze 24000 kijkers op voorquote:Op woensdag 8 maart 2006 19:23 schreef SunChaser het volgende:
Wat dacht je van MASH, ook ouwe meuk
Die zitten het zeer 'hoogstaande' en blijkbaar door de omgeving goedgekeurde Boulevard te kijkenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:16 schreef SunChaser het volgende:
266.000 kijkers, waar is de rest?
Ik heb RTL Boulevard aanstaan !!quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:32 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Die zitten het zeer 'hoogstaande' en blijkbaar door de omgeving goedgekeurde Boulevard te kijken
Neuk haar liever in haar oor.quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:27 schreef Ace1 het volgende:
Ik heb steeds de neiging om lotte te slaan. Gewoon zo maar.
![]()
quote:Op donderdag 9 maart 2006 19:35 schreef BB-King het volgende:
Beetje respect voor Lotte mensen... in Hollywood kunnen ze er een puntje aan zuigen.
Ik vind haar veel te veel op Plien van Bennekom lijkenquote:Op donderdag 9 maart 2006 19:35 schreef jorienvdherik het volgende:
patricia is wel lekker
Sonja Silvaquote:Op donderdag 9 maart 2006 19:52 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Ik vind haar veel te veel op Plien van Bennekom lijken![]()
Marcella is beter imho![]()
Die bocht kijk ik dus nooit!quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:32 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Die zitten het zeer 'hoogstaande' en blijkbaar door de omgeving goedgekeurde Boulevard te kijken
Ik vind Vico wel aardig.quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:45 schreef BB-King het volgende:
Ik vind Patricia maar lelijk eerlijk gezegd.
De lekkerste vind ik Mara de receptioniste...![]()
neequote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:06 schreef robster16 het volgende:
Ligt t aan mij of gaan de kijkcijfers lichtelijk omhoog?
neequote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:06 schreef robster16 het volgende:
Ligt t aan mij of gaan de kijkcijfers lichtelijk omhoog?
jmara is de mooiste jaquote:Op donderdag 9 maart 2006 23:45 schreef BB-King het volgende:
Ik vind Patricia maar lelijk eerlijk gezegd.
De lekkerste vind ik Mara de receptioniste...![]()
soms wel, meestal niet.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 13:14 schreef PDOA het volgende:
Kunnen Nederlanders nou gewoon niet acteren ofzo?
Ja, een moraal.quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:01 schreef Badabingea het volgende:
Heb meer een idee dat het een serie is om de 'zwakkere' mensen te laten zien dat hun ook succes kunnen hebben in het werk.
Zo'n idee heb ik erbij.
Ja, daar heb je gelijk in. Ik kijk dan ook voor het verhaal en negeer de slechte acteerprestaties.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 13:14 schreef PDOA het volgende:
Kunnen Nederlanders nou gewoon niet acteren ofzo? Heb dit van de week zitten kijken, maar godsamme zeg, wat slecht geacteerd!
Je vergeet dat ze ook nog een metamorfose ondergaat en uiteindelijk met Vico zal trouwen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:59 schreef Bravebart het volgende:
Het zou wel erg voorspelbaar zijn als het zo zou aflopen (maar wel heel logisch):
Vico wordt de nieuwe directeur, Guus wordt ontslagen omdat hij met Daniël onder één hoedje heeft gespeeld. Vervolgens krijgt Lotte (waarvan ondertussen bekend is geworden dat ZIJ de stukken heeft herschreven) de positie van Guus (financieel directeur ofso).
Maja dat zou wel heel voorspelbaar zijn
Wat maakt het nou uit dat het voorspelbaar is?!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 18:01 schreef SunChaser het volgende:
Ja, dat ze die pruik en die nepbril afdoet en een lekker wijf wordt. Heel uniek concept.
Owja, klopt; dat er ook nog bijquote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Je vergeet dat ze ook nog een metamorfose ondergaat en uiteindelijk met Vico zal trouwen.
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 18:09 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit dat het voorspelbaar is?!Het is toch leuk?!
En als je het niet leuk vindt, dan kijk je gewoon niet.
Ik vind het leuk, dus ik kijk iedere avond.
Ja, het is een kraker van jewelstequote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:50 schreef MissHobje het volgende:
Van gister waren het 318.000 kijkers .....
Echt niet, ze is zwaar verliefd op Vico.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 00:59 schreef BB-King het volgende:
No way dat Lotte iets met Vico gaat krijgen... ze gaat uiteindelijk met Niek verder.
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 09:50 schreef SunChaser het volgende:
Lotte zal zich door iedereen laten neuken in die serie.
Nu blijf ik hélemaal kijken...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 09:50 schreef SunChaser het volgende:
Er zijn nog 185 afleveringen te gaan, Lotte zal zich door iedereen laten neuken in die serie.
Ik knapte al af op Janna Fassaert toen ik een connectie kon leggen tussen de rol van Marcella en de 'verleidelijke omroepster' van UPC.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:28 schreef Kimske het volgende:
Lotte is leuk!
Irriteer me wel aan de slechte acteer prestaties van bijv. Marcella...
Maar: t kijkt lekker weg, zo voor t slapen gaan ( herhaling om half 1)
Oh, okay, dan is het goed. Is toch ook niet geschikt voor jonge kijkertjes!quote:Op zaterdag 11 maart 2006 12:16 schreef easy-going het volgende:
[..]
Nee joh, alleen in de herhaling 's avonds laat![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |