Bij intensieve neerslag valt de temperatuur lager uit. Verder vriest het in zowat heel Europa, alleen wind van pal over zee laat het 4 graden worden. Vooralsnog ziet het er voor het hele land gunstig uit, maar uiteraard maakt het oosten/zuidoosten de beste kans.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:28 schreef Omaha het volgende:
4 graden overdag = drab
Wat wordt voorspeld sinds oktober?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 15:23 schreef N.icka het volgende:
Ach , dat voorspellen ze nu al vanaf oktober![]()
Ik hoop het dit keer niet eigenlijk.. aan het begin van de winter was het leuk maar nu ben ik toch wel erg aan de lente toe.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:12 schreef IkWilbert het volgende:
Ik hoop het Keromane, ik houd het al een paar dagen in de gaten en hoop dat het inderdaad feest wordt!
Nou extreme koude winter en sneeuw. en wat krijgen we? Een flutwinter , geen geschaats op natuurijs geen geslee, helemaal niks.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:11 schreef Keromane het volgende:
[..]
Wat wordt voorspeld sinds oktober?
Tweemaal is er sneeuw voorspeld zoals we komende week waarschijnlijk weer gaan zien. Tweemaal is die verwachting uitgekomen, al waren er soms grote verschillen op korte afstand. Woon je in het westen dan heb je helaas minder kans op winterweer dan aan de oostgrens. Zo gaan die dingen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:50 schreef N.icka het volgende:
[..]
Nou extreme koude winter en sneeuw. en wat krijgen we? Een flutwinter , geen geschaats op natuurijs geen geslee, helemaal niks.
Ik geloof er niet meer in![]()
Wat doe jij voorn werk?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:26 schreef Keromane het volgende:
Rondje actuele modellen, het ziet er goed uit. Koersen van systemen zijn gunstig voor aflandige wind, flinke neerslagverwachtingen blijven. Eens kijken wat het KNMI gaat doen, die gingen nog uit van westenwinden. Bij aflandige wind valt de temperatuur lager uit en kan ook het westen een tapijtje tegemoet zien.
Sneeuwprognose voor het noorden van het land zit momenteel op 22 cm.
---
Nog iets, we kunnen als het een beetje meezit een vrij zeldzaam fenomeen gaan zien. Een spektakel. In het zuiden temperaturen ver boven nul, in het noorden temperaturen onder nul en een vorstgrens die gestaag zuidwaards trekt met veel neerslag. Een maart2005 scenario, maar dan met grote temperatuurverschillen en een dik pak sneeuw voor het hele land bij bulderende oostenwinden. Dit zou vrijdag kunnen optreden wanneer een dooiaanval na aanvankelijk succes keihard wordt afgeslagen. Mocht dit inderdaad gebeuren dan zal er sprake zijn van een sneeuwstorm, te vergelijken met 78/79.
Morgen komt het in het noorden wellicht tot de eerste vlokken. In de loop van maandag komt het serieuze werk op gang. De rest van de dagen zeer wisselvallig en vrij koud weer. Vrijdag belooft een echt spektakel te worden, al is het nog wel ver vooruit. Volgens de laatste run blijft het in het hele land vriezen en valt de sneeuw dan met bakken uit de lucht en mag je rekenen op een decimeters dik tapijt.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:41 schreef Meki het volgende:
wanneer is dat
Correctie .... er is geschaatst op natuurijs voor meedere dagenquote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:50 schreef N.icka het volgende:
[..]
Nou extreme koude winter en sneeuw. en wat krijgen we? Een flutwinter , geen geschaats op natuurijs geen geslee, helemaal niks.
Ik geloof er niet meer in![]()
Hoe ver zuidelijk kan dit komen? Tot Brussel en Leuven? In dat geval heb ik een slecht moment voor m'n rij-examen gekozen...quote:Op zondag 26 februari 2006 00:21 schreef Keromane het volgende:
[..]
Morgen komt het in het noorden wellicht tot de eerste vlokken. In de loop van maandag komt het serieuze werk op gang. De rest van de dagen zeer wisselvallig en vrij koud weer. Vrijdag belooft een echt spektakel te worden, al is het nog wel ver vooruit. Volgens de laatste run blijft het in het hele land vriezen en valt de sneeuw dan met bakken uit de lucht en mag je rekenen op een decimeters dik tapijt.
De instituten zijn (terecht) nog voorzichtig en houden het op winterse buien en guur weer de komende week. Dat komt omdat de exacte ligging van de systemen het verschil gaat maken. Hoe dan ook gaan we zeker sneeuw zien door koude bovenluchten en de zekerheid van vorst in de nacht, maar het lijkt er dus op dat het nog wel eens fors kan gaan uitpakken.
Komt het inderdaad tot zware sneeuwval bij vorst en harde wind dan kunnen we sneeuwduinen gaan zien.
Nou dan is de kans klein dat je te hard rijdt!quote:Op zondag 26 februari 2006 01:17 schreef Doderok het volgende:
[..]
Hoe ver zuidelijk kan dit komen? Tot Brussel en Leuven? In dat geval heb ik een slecht moment voor m'n rij-examen gekozen...![]()
Belgie krijgt hetzelfde, al kunnen er altijd wat verschillen zijn.quote:Op zondag 26 februari 2006 01:17 schreef Doderok het volgende:
[..]
Hoe ver zuidelijk kan dit komen? Tot Brussel en Leuven? In dat geval heb ik een slecht moment voor m'n rij-examen gekozen...![]()
Bedankt.quote:Op zondag 26 februari 2006 01:28 schreef Keromane het volgende:
[..]
Belgie krijgt hetzelfde, al kunnen er altijd wat verschillen zijn.
Prachtig eensgezind ensemble met aanwijzing dat het winterweer zelfs langer aan kan houden.:
[afbeelding]
Bel even op of ze wat chemtrails shit over je stad willen strooien!@quote:Op zondag 26 februari 2006 01:47 schreef Robbiej het volgende:
Hopen dat we in Lelystad ook is wat sneeuw krijgen dan.. (klote "warme" zeewind)
lekker met de auto rondjes draaien
ik zie er zoveelquote:Op zondag 26 februari 2006 01:51 schreef Robbiej het volgende:
.. wat heb jij met chemtrails? hoaxen tot tokio.
quote:
1 week en dan een echte zomer aubquote:Op zondag 26 februari 2006 02:43 schreef Robbiej het volgende:
[..]
nee maar ff OT:
Ik hoop echt dat we VEEL sneeuw krijgen deze week!
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:22 schreef blekboks het volgende:
Keromane , bedankt voor dit geweldige topic.
Tot volgend jaar zullen we maar zeggen zo rond 1-11-2006.
Greeets![]()
![]()
Hier is het gewoon zonnigquote:Op zondag 26 februari 2006 14:09 schreef Gijsje het volgende:
Hier in Deurne valt er heel soms een vlokje uit de lucht.
Hier valt nu confetti.quote:Op zondag 26 februari 2006 14:09 schreef Gijsje het volgende:
Hier in Deurne valt er heel soms een vlokje uit de lucht.
Als het nog wat moet worden dan zou ik zeggen dat het de nacht van maandag op dinsdag moet worden zoals het er nu voor ligt.quote:Op zondag 26 februari 2006 19:54 schreef N.icka het volgende:
Ik zet 10 euro op dat het gaat regenen met hier en daar een verdwaalde sneeuwvlok maar echt geen centimeters sneeuw
De week moet nog beginnen. Regen bij arctische lucht en vorst aan de grond? Het is hier en daar al wit geworden vandaag.quote:Op zondag 26 februari 2006 20:31 schreef Robbiej het volgende:
Ja zo ziet het er wel naar uit
Keromane... ?
heej doe eens blazen! Ik wil ook wat!quote:
nu miezersneeuwquote:Op zondag 26 februari 2006 23:06 schreef Caesu het volgende:
hier nog geen sneeuw (zuid-holland-zuid)
De normale neerslag kan in totaal 10-15 cm opleveren, het gaat erom dat er zich ontwikkelingen kunnen voordoen in de setting waardoor er zeer veel neerslag gaat vallen.quote:Op zondag 26 februari 2006 23:22 schreef Robbiej het volgende:
Keromane. denk je nog steeds dat er zo'n 20-40cm sneeuw kan vallen? *hoopt*
van KNMIquote:Maandag overdag verandert er weinig dit weerbeeld. Pas in de avond is het overal weer zwaar bewolkt en neemt de kans op grotere neerslaghoeveelheden toe. De wind draait in de loop van de dag naar west tot zuidwest en neemt daarbij geleidelijk toe. 's Middags wordt het zo'n 3 graden.
zondag 26 februari 2006 21.00 uur
Verwachting komende 5 dagen
maandag 27 februari tot en met vrijdag 03 maart 2006
Toenemende kans op sneeuw die mogelijk op dinsdag en woensdag voor overlast gaat zorgen. in de nacht licht vorst, overdag temperatuur iets boven het vriespunt.
haha, inderdaadquote:Op maandag 27 februari 2006 10:32 schreef joshus_cat het volgende:
Als dat topic net zo afloopt als onze winter zouden die engelsen beter kunnen investeren in pompen om kelders droog te pompen
Ik weet niet welk weerbericht jij leestquote:Op maandag 27 februari 2006 10:38 schreef Robbiej het volgende:
Reguliere weerberichten allemaal niks over sneeuwval.. melden alleen wat natte sneeuw...
quote:Vanavond en vannacht passeert een frontale storing met regen en sneeuw ons land en kan het hier en daar glad worden. De minima liggen dan rond het vriespunt. Na passage zoekt de wind de noordwesthoek op en wordt de aangevoerde lucht geleidelijk weer kouder. De kans op een hagel-, sneeuw- en/of een onweersbui neemt in de loop van de dag flink toe. De maximumtemperatuur ligt rond 4 graden bij een matige en aan zee nu en dan een krachtige of harde noordwestenwind.
maandag 27 februari 2006 08.19 uur
Verrek je hebt gelijk.quote:Op maandag 27 februari 2006 10:38 schreef Robbiej het volgende:
Reguliere weerberichten allemaal niks over sneeuwval
Dan heb ik niks gezegd.quote:Op maandag 27 februari 2006 10:46 schreef Keromane het volgende:
[..]
Verrek je hebt gelijk.
[afbeelding]
Dat was niet voor jou bedoeld.quote:Op maandag 27 februari 2006 10:51 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
![]()
Maargoed, voor het westen dus regen![]()
quote:Als we morgen eenmaal in de koude lucht komen (thetaw850 -1 of lager) wordt de sneeuwkans bijzonder groot.
Wanneer er dan ook nog mooie buienlijnen evenwijdig in de stroming het land op komen kan dat lokaal overlast veroorzaken (misschien wel weeralarm waardig?!). Het is dan waarschijnlijk al wel dinsdagavond of woensdagnacht.
ie hier: http://www.knmi.nl/VinkCMS/concept_detail.jsp?id=1733quote:Op maandag 27 februari 2006 11:03 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Dan heb ik niks gezegd.
mischien een hele domme vraag hoor. maar ik vroeg me zo af. hoort Lelystad nou bij het westen? of noorden? ik weet 't niet meer
Dat is serieus mogelijk, aangezien het waterpeil van de rivieren in Nederland uitzonderlijk laag is voor het tijd van het jaar. Dat kan in de zomer leiden tot ernstige droogte.quote:Op maandag 27 februari 2006 10:10 schreef Doderok het volgende:
Komt er een "Droge zomer verwacht" reeks? Of geldt dat enkel voor Engeland...
Southeast England facing 'serious drought' over continued dry spell: experts
quote:Wat betreft de neerslagsoort: Vandaag af en toe een winters buitje.
Thetaw850 waardes liggen onder nul, dus rekening houden met winterse
neerslag. Met passage van het frontensysteem komt tijdelijk mindere
koude lucht ons land binnen. Thetaw850 waardes lopen op naar waardes van
ca. 1 graad boven nul. Sneeuwkansen moeten dan (iets) kleiner worden,
maar blijven wel aanwezig. Vooral verder landinwaarts en voor het oosten
van het land zou het vannacht nog wel kunnen. Neso geeft dit ook
allemaal aardig weer, evenals de FGT. Die geeft vannacht vooral
sneeuwkansen over of net ten oosten van ons land. Als we morgen eenmaal
in de koude lucht komen (thetaw850 -1 of lager) wordt de sneeuwkans
bijzonder groot.
Zeker reclame voor sneeuwschuivers en schaatsenquote:
aldus het KNMIquote:Verwachting tot morgen middernacht
maandag 27 februari en dinsdag 28 februari 2006
Vooral vannacht (natte) sneeuw, aan zee regen.
We hebben vanmiddag een wisselend beeld van bewolking, enkele opklaringen en hier en daar een winters buitje. De middagtemperatuur wordt ongeveer 5 graden. De wind draait in de loop van de dag van noordwest naar west tot zuidwest en neemt daarbij geleidelijk in kracht toe.
Vanavond en vannacht passeert een frontale storing ons land. In de kustgebieden valt de neerslag hoofdzakelijk in de vorm van regen. Verder landinwaarts krijgen we (natte) sneeuw en moeten we terdege rekening houden met gladde wegen. De minima liggen rond het vriespunt.
Morgen overdag trekt de neerslag naar Duitsland weg. De wind draait dan naar de noordwesthoek en de aangevoerde lucht wordt geleidelijk weer kouder. De kans op winterse buien, mogelijk met onweer en windstoten wordt naarmate de dag vordert alleen maar groter. De maximumtemperatuur ligt rond 4 graden bij een matige en aan zee nu en dan een krachtige of harde noordwestenwind.
maandag 27 februari 2006 14.29 uur
nah vind ik nietquote:
de echte kansen op serieuze sneeuw worden pas na dinsdagavond groot, en die verwcahting die daar gequote is loopt t/m dinsdagavondquote:
Zeewater ligt rond de 4 a 5 graden momenteel, is denk ik lichtelijk beinvloed door het koude weer in Scandinavie en Rusland en dus het zeewater aldaar ( zeewatertemperatuur rond 0 of eronder!!). Lager dan normaal, dus iets gunstiger in dat opzichtquote:Op maandag 27 februari 2006 16:08 schreef Keijs het volgende:
Met een westenwind deze week zal het westen wel weer naast de spreekwoordelijke pot gaan piesen, zoals eigenlijk al deze hele winter, al is het zeewater natuurlijk niet echt warm te noemen (7 graden ofzow ?)
En het Belgische KMI verwachtquote:Tja, dat zijn precies de computerprognoses he. Allemaal stralen ze digitale
perfectie uit, maar zeker als het over sneeuw gaat, hebben ze allemaal hun eigen
karakter.
Het zal er wat van afhangen wanneer juist de neerslagzones passeren. Gebeurt dat na
middernacht, dan is de sneeuwkans groter. Komt de neerslagzone overdag, dan zijn de
sneeuwkansen een stuk kleiner en wordt het (in Vlaanderen althans) eerder
winterellende.
quote:Geldig van maandag, 27 februari 2006 19 h tot dinsdag, 28 februari 2006 19 h
Vanavond, wat regen of smeltende sneeuw in het binnenland en sneeuwval ten zuiden van Samber en Maas. (2-4cm). Vannacht, buien van stofhagel of smeltende sneeuw aan de kust en over het noordwesten van het land maar sneeuwval elders (2-5cm). Morgen, opklaringen en meer bewolkte perioden vergezeld van stofhagel of (smeltende)sneeuwbuien . Over de Ardennen zal er verder sneeuw blijven vallen (5-10cm)
las net dat die storing van donderdag/vrijdag ten zuiden van Nederland langs gaatquote:Op maandag 27 februari 2006 18:36 schreef Keromane het volgende:
[afbeelding]
Belgisch weerman Frank Deboosere in een e-mailtje aan iemand van weerwoord.be over sneeuwvalprognoses:
[..]
En het Belgische KMI verwacht
[..]
Interessant zeg, hoe kan dat verklaard worden?quote:Op maandag 27 februari 2006 19:09 schreef Keromane het volgende:
Aardig om te zien wat een bui kan doen met de temperatuur. Zie omgeving Amsterdam:
[afbeelding]
Hey ACT-F, geen carnaval?quote:Op maandag 27 februari 2006 19:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Interessant zeg, hoe kan dat verklaard worden?
Een uur geleden hebben we hier nog lichte tot natte sneeuw gehad. Ik heb goede hoop dat het meer gaat worden de komende dagen![]()
Nou nee, dat leeft hier in Goor absoluut niet. Een maat van me moest de optocht in Oldenzaal presenteren, dus had hij z'n carnavalspakje in zijn garderobe hangen. Ik trok deze aan en kwam al trompetterend zijn woonkamer binnen.quote:Op maandag 27 februari 2006 19:45 schreef Keromane het volgende:
Hey ACT-F, geen carnaval?
In Zwolle sneeuwt het wel hoorquote:Op dinsdag 28 februari 2006 01:16 schreef it_was_me het volgende:
Ik ben net van Rotterdam naar Eindhoven gereden! Het enige wat ik tegenkwam was regen.![]()
Ik wil sneeuw!![]()
quote:Guidance modelbeoordeling voor Nederland, de Nederlandse kustwateren
en de Noordzee, gebaseerd op de HIRLAM run van 00 UTC en de
overige genoemde modellen en gidsen met bijbehorende runtijd.
Geldig tot donderdag 02 maart 2006, 00 UTC.
Opgesteld door het KNMI op dinsdag 28 februari 2006 om 08.09 uur.
MODELLEN BEOORDELING:
Hirlam initialisatie komt goed overeen met de actualiteit. De frontale
zones (warmtefront/koufront en occlusie) zijn qua positie en
verplaatsing weinig verschillend met de voorganger. De detailprognoses
van Hirlam (om de hPa) verschilt echter wel van de vorige run m.b.t.
timing en scherpte van de boven de Noordzee gegenereerde troggen. Dit is
ook het belangrijkste verschil t.o.v. van andere modellen. Welk model of
welke modelrun gelijk heeft is moeilijk te bepalen. Probleem blijft dat
door een afwijkende timing met voorgaande runs een gedetailleerde
prognostische uitspraak moeilijk blijft. Nowcasting blijft eigenlijk de
tool om zowel wind als neerslag in deze situatie goed te bewaken.
Het gaat om een lagedrukgebied bij de Noorse zuidkust dat langzaam in
de richting van Noord-Denemarken trekt om vervolgens de komende 48 uur
een beetje rond te tollen op de Noordzee en/of de Deense westkust. Het
bijbehorende frontensysteem trekt momenteel over ons land Pas vanmiddag
is het koufront de oostgrens gepasseerd. Achter het koufront krijgen we
een aanvoer van koude, onstabiele lucht over de Noordzee. De bovenlucht
wordt in de loop van de dag steeds kouder. De temperatuur op 500 hPa
daalt naar waardes van min 40 graden en lager (vanavond).
AANDACHTSPUNTEN:
NEERSLAG:
Hirlam geeft het op frontpassage regen en/of natte sneeuw. Deze frontale
neerslag wordt goed berekend door het model. De convectieve neerslag is
een ander verhaal. De opeenvolgende runs vertonen tamelijk grote
afwijkingen van de buiige neerslag vanaf de Noordzee. Hirlam laat boven
zee verschillende buienlijnen ontstaan die allemaal keurig evenwijdig in
de stroming liggen, maar de positie wijkt van run tot run af en ook laat
UKRM00 andere posities en intensiteiten zien.
Er is echter een grote gemene deler: Evenals in de voorgaande run toont
Hirlam, net als UKRM en ECMWF, vanmiddag een voorkeur voor een
aanhoudende buienlijn langs de Engelse Oostkust richting het zuidwesten
van ons land. In Hirlam gaat het om aanzienlijke hoeveelheden, de andere
modellen zijn wat rustiger. Op zo'n termijn vooruit moet je deze
informatie wel voorzichtig interpreteren en zeker nu nog niet al te
letterlijk nemen.
Wat betreft de neerslagsoort:
Als we achter het koufront eenmaal in de koude lucht terecht zijn
gekomen (Thetaw850 van - 2) wordt de sneeuwkans groot. Wanneer er dan
ook nog buienlijnen evenwijdig aan de stroming het land opkomen kan dat
lokaal overlast veroorzaken, de kans daarop lijkt nu voor het zuidwesten
van het land het grootst. Dat is waarschijnlijk pas vanavond of de
komende nacht het geval.
WIND:
In grote lijnen kan Hirlam gevolgd worden. Lokaal pakt Hirlam wat
forser uit dan UKRM met 40 kts boven de Noordzee, maar gezien de
onstabiliteit en de kans op vorming van buienlijnen blijft dit wel iets
om rekening mee te houden. Wat betreft de windstoten lijkt me dat we de
Ivens-methode kunnen gebruiken. Er is voldoende uitwisseling met de
bovenlucht (zeker boven zee). In de loop van de dag windstoten 35-40
knopen (boven zee), 25-35 boven land.
www.nu.nlquote:Saaie, droge winter
DE BILT - "Een saaie winter zonder grote uitschieters." Zo omschrijft een woordvoerder van het weerinstituut KNMI het weer in de wintermaanden december, januari en februari. Het seizoen was opvallend droog. Gemiddeld viel er 130 millimeter neerslag terwijl er normaal gesproken 194 millimeter valt. Ook was het iets kouder dan normaal met een gemiddelde temperatuur van 2,8 graden tegen langjarig gemiddelde van 3,3 graden.
De winter werd grotendeels bepaald door hogedrukgebieden waarbij het vaak rustig en droog weer was. "Het temperatuursverloop was opvallend vlak", aldus het KNMI. "Zowel zeer zachte als zeer koude tijdvakken ontbraken deze winter." Met name in het zuiden van Nederland waren er op regionaal niveau wel grotere verschillen te meten. Zo was de gemiddelde wintertemperatuur in Maastricht 1,9 graden tegen een langjarig gemiddelde van 3,1 graden.
Schaatsen
Schaatsliefhebbers kwamen er deze winter bekaaid vanaf. Hoewel het KNMI iets meer dagen met vorst telde, 42 tegen een gemiddelde van 38, waren er slechts drie dagen dat de temperatuur een etmaal lang onder de nul graden bleef.
Het langjarig gemiddelde ligt op acht ijsdagen. Strenge vorst, waarbij het kwik onder de -10 graden zakt, kwam deze winter niet voor. De laagste temperatuur, 9,9 graden onder nul, werd op 29 januari gemeten in het Groningse Nieuw Beerta. De hoogste temperatuur werd gemeten in Woensdrecht en het Zeeuwse Westdorpe waar het op 15 februari 11,5 graden werd.
Somber
Hoewel het weer in februari juist heel somber was, liet de zon zich over de hele winter genomen vaker zien dan gemiddeld met 205 zonuren tegen een gemiddelde van 172.
Op 30 en 31 december viel er op uitgebreide schaal sneeuw waardoor er in een brede kuststrook enige tijd sprake was van sneeuwjacht. Die sneeuw werd gevolgd door onderkoelde regen waardoor de wegen glad werden door ijzel. Ook op 25 januari was er sprake van ijzel waardoor er in het hele land tal van verkeersongevallen gebeurden.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:34 schreef Keromane het volgende:
Prachtige buienluchten, felle opklaringen.
[afbeelding]
Later op de dag gaan de buien steeds vaker sneeuw opleveren, op zee ligt een heel reservoir. Vannacht en morgen kan het geruime tijd sneeuwen als buien gaan clusteren, maar het is niet duidelijk waar de meeste neerslag zal vallen. Het zuidwesten lijkt een goede kanshebber.
Op dit moment behoorlijke verschillen in het land. Hier bij Eindhoven is het niet veel soeps geweest. Over de grens is het beter, in de Ardennen ligt op diverse plaatsen meer dan 25cm en er komt nog heel wat bij. De pistes zijn geopend.
Zodadelijk gaan we de kroeg in, misschien dat we om middernacht in de sneeuw staan. Net ls vorig jaar.
Wat stelt dat plaatje voor?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:09 schreef michiel_merk het volgende:
[afbeelding]
dit ziet er niet zo goed uit
quote:Vanavond en vannacht blijven er hagel- en sneeuwbuien vallen, de meeste in de kustprovincies. Verder wordt de minimumtemperatuur ongeveer min 2 graden en wordt het op veel plaatsen glad. De westen- tot noordwestenwind is matig, aan de kust (vrij)krachtig.
Hoeveelheid cm sneeuw die kan vallen, echter vind ik dat kaartje totaal niet betrouwbaar.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:34 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Wat stelt dat plaatje voor?
Volgens KNMI:
[..]
plaatje is van de ecquote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:34 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Volgens KNMI:
[..]
Laat het dan maar ook meteen zo hard gaan sneeuwen, dat niemand geen kant uit kan en dat de voordeur zelfs vast gesneeuwd zitquote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:21 schreef _Flea_ het volgende:
Heerlijk die sneeuw. Laat het nog maar wat harder gaan.
Als jij je fotoboek los gooit, dan krijg je kitty-uitlegquote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:34 schreef Lariekoek het volgende:
Volgens KNMI:
Laat het dat vannacht maar doen. Kan ik helaas niet werken morgenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:59 schreef Noisekick het volgende:
[..]
Laat het dan maar ook meteen zo hard gaan sneeuwen, dat niemand geen kant uit kan en dat de voordeur zelfs vast gesneeuwd zit![]()
Dat gebeurt hier toch nooitquote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:17 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Laat het dat vannacht maar doen. Kan ik helaas niet werken morgen
Blazen ajb! Richting Eindhovenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:45 schreef Omkron het volgende:
Het sneeuwt hier..? Wat is dat voor ongein..???
In Polen gehad deze kerst.. niet leuk!quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:59 schreef Noisekick het volgende:
Laat het dan maar ook meteen zo hard gaan sneeuwen, dat niemand geen kant uit kan en dat de voordeur zelfs vast gesneeuwd zit![]()
Dank! Dank!quote:
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:54 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Dank! Dank!![]()
Het sneeuwt in Eindhoven Noord. Mijn slee staat klaar als het nu ook nog goed blijft liggen ben ik helemaal happy
Nee Omkron heeft goed geblazenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:57 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
[afbeelding] volgens mij heb je goed gebeden![]()
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:59 schreef Noisekick het volgende:
Als jij je fotoboek los gooit, dan krijg je kitty-uitleg![]()
Weg...quote:
Je kent de definitie van "los" wel toch?quote:
Ja, maar een fotoboek is voor paupersquote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:23 schreef Noisekick het volgende:
Je kent de definitie van "los" wel toch?![]()
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:56 schreef Lariekoek het volgende:
Ja, maar een fotoboek is voor paupers
Voor nowcasting en actuele waarnemingen kan je ook terecht bij:quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:19 schreef Martijn_77 het volgende:
Heel klein beetje wit hier.
Is er nog meer te verwachten vannacht / morgenochten of was dit het?
Waar zie/lees jij dan wat er donderdag/vrijdag gaat vallen?quote:Op woensdag 1 maart 2006 08:52 schreef Snowsquall het volgende:
Hier ligt een halve cm. De boel is nèt wit. Op geen een weerbericht wordt gerept over het pak sneeuw dat van donderdag op vrijdag zou gaan vallen, sterker nog, de buien nemen na donderdag af.......
In voorburg ligt nog zat hoor.quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:39 schreef Blind_Guardian het volgende:
Den Haag is alweer grotendeels ontdooit en zonnig
Leiden ookquote:Op woensdag 1 maart 2006 12:39 schreef Blind_Guardian het volgende:
Den Haag is alweer grotendeels ontdooit en zonnig
quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:14 schreef Keromane het volgende:
De komende dagen blijft het wisselvallig en vallen er regelmatig winterse buien. In het binnenland levert dit zeker sneeuw op. De bovenluchten blijven behoorlijk koud tot medio volgende week, van een echte dooiaanval (dwz. zachte oceaanlucht) is voorlopig geen sprake. Je zult van dag tot dag moeten kijken wat het (voor jouw regio) wordt.
Hier in het ZO een aardig sneeuwdekje en het blijft sneeuwen. Mooie flinke vlokken. Op de straten is het intussen al wel weggedooid.
Aldus het KNMI.quote:Verwachting tot morgen middernacht
woensdag 01 maart en donderdag 02 maart 2006
Wisselend bewolkt en winterse buien.
Het is een gure dag. Met een noordwestelijke stroming worden talrijke sneeuwbuien vanaf de Noordzee aangevoerd. Op dit moment vallen de meeste buien ten noorden van de lijn Hoek van Holland - Venlo. Tijdens deze buien kan het glad worden en ook het zicht loop sterk terug.
Tussen de buien door schijnt ook af en toe de zon en loopt de temperatuur op naar een graad of 4. Tijdens buien daalt het kwik tot dicht bij nul. De wind boven land is westelijk en matig. Aan zee staat een westen- tot noordwestenwind die krachtig is, kracht 6.
Donderdag een herhaling van zetten. Na opnieuw een nacht met lichte vorst en sneeuwbuien, overdag een wisselend beeld van opklaringen en winterse buien bij een middagtemperatuur van 3 graden boven nul.
woensdag 01 maart 2006 13.55 uur
Meestal he als het buiten niet vriestquote:Op woensdag 1 maart 2006 15:03 schreef Robbiej het volgende:
t smelt nu ALWEER!! das de 4e keer al.. helemaal wit. en 15 min later alles weer nat als drek en gesmolten...
pokke weer..
Ja zit mij een beetje lekker te maken hier....quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:57 schreef highway101 het volgende:
In Zwolle sneeuwt het hééél hard. 5cm in 20 minuten. Soms is het zicht minder dan 50m, kan net de overkant van de straat zien.
[afbeelding]
idem hier..quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:19 schreef zhe-devilll het volgende:
weer vandaag was als volgt
sneeuw in de morgen, sneeuw weg in de middag, toen weer sneeuw in de middag, sneeuw helemaal weer weg uurtje later, en nu is het sombrero grijs en het sneeuwmiezerd.
vraag me niet waar ik woon dat zeg ik toch niet
maar ik baal ervan.
Moet ik nu boodschappen doen met de fiets of moet ik gaan lopen?
Ik weet het allemaal niet meer *helemaal in de war is derfan*![]()
tvpquote:Op woensdag 1 maart 2006 18:52 schreef Zwaffel het volgende:
Waar checken jullie de radars e.d? Op weeronline.nl moet je betalen
aah,tof van je.Thnxquote:Op woensdag 1 maart 2006 18:53 schreef IkWilbert het volgende:
Actuele radarbeeld voor Nederland kun je hier vinden.
http://www.wetteronline.de/radar/euroddlnwf.htm
Ja idd;) het blijft ook liggenquote:Op woensdag 1 maart 2006 15:57 schreef highway101 het volgende:
In Zwolle sneeuwt het hééél hard. 5cm in 20 minuten. Soms is het zicht minder dan 50m, kan net de overkant van de straat zien.
[afbeelding]
WTF?quote:Op woensdag 1 maart 2006 20:23 schreef highway101 het volgende:
Zwolle 13cm
Nieuw-amsterdam (emmen) 15 a 20 min vanaf hoogeveenquote:Op woensdag 1 maart 2006 21:16 schreef highway101 het volgende:
waar? foto ervan maken lukt me niet goed, en uploaden naar dit forum is een ramp wil je het een beetje groot houden
helemaal mijn sizeeeeeeeequote:
quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:09 schreef IkWilbert het volgende:
Tjing tjing, 7 cm sneeuw in kwestie van een uur of twee! Wow! Echt super dit haha
bron?quote:Op woensdag 1 maart 2006 23:17 schreef kepler het volgende:
hoi Keromane ik hoor dat er voor morgenochtend een Polar-low aan zit te komen???!! Kan je hier iets meer over vertellen?
misschien morgen weer welquote:Op woensdag 1 maart 2006 23:40 schreef Doderok het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Polar_low
zegt me niet veel...
Bronquote:For centuries mariners of the Nordic Seas have told tales of unexpected encounters with fierce storms that appeared out of nowhere to wreak havoc on the seas. With the onset of satellite imagery meteorologists identified them as shallow and short-lived low pressure centres forming over polar seas, naming them polar lows.
Polar lows are defined as small but intense maritime meso-scale cyclones that form in cold polar or arctic air advected over relatively warmer water. Polar lows are much smaller and more transient than a regular mid-latitude depression. Their scale varies between 100 to 500 km and typically they last for anything between 12 to 36 hours.
However, polar lows show a very characteristic pattern and life cycle during which they produce severe weather, heavy precipitation - usually falling as snow, and strong surface winds.
kan je nog die chaos op de wegen herinneren een paar weken terug? Met ongeveer 700 km file? Dat was een polar-lowquote:Op woensdag 1 maart 2006 23:40 schreef Doderok het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Polar_low
zegt me niet veel...
zo te zien trekt tie achter het lage-druk gebied aan en dan treft hij NL volopquote:Op donderdag 2 maart 2006 00:06 schreef michiel_merk het volgende:
[afbeelding] hier is ie mooi op te zien![]()
dat zou een geniale zet zijn van moedernatuurquote:Op donderdag 2 maart 2006 00:08 schreef kepler het volgende:
[..]
zo te zien trekt tie achter het lage-druk gebied aan en dan treft hij NL volop
als de polar low komt valt ergens in dit land de jackpotquote:Op donderdag 2 maart 2006 00:08 schreef Meki het volgende:
dus het gaat nu non-stop sneeuwen ?
Ik hoop niet hier (omg. Zwolle), genoeg ellende meegemaakt vandaag.quote:Op donderdag 2 maart 2006 00:13 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
als de polar low komt valt ergens in dit land de jackpot
Slotervaart is mooi wit, maar meer dan 4cm is het niet denk ikquote:Op donderdag 2 maart 2006 07:08 schreef Meki het volgende:
Amsterdam - 15 cm sneeuw gevallen
ik heb geen ladderquote:Op donderdag 2 maart 2006 09:20 schreef Robbiej het volgende:
dan ga je sneeuw schuiven van je dak?
Enig idee hoe dat in de rest van friesland is?quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hier ligt maar een klein beetje. Wel mooi helder en zonnig nu.
(Leeuwarden)
Hier in meppel sneeuwt t op dit moment lekker doorquote:Op donderdag 2 maart 2006 09:37 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Enig idee hoe dat in de rest van friesland is?
Mensen die in meppel wonen? Hoest weer daar?
Neem wel aan dat de hoofdwegen gewoon begaanbaar zijn?quote:Op donderdag 2 maart 2006 10:00 schreef Steeric het volgende:
[..]
Hier in meppel sneeuwt t op dit moment lekker door![]()
Ja die zijn redelijk begaanbaarquote:Op donderdag 2 maart 2006 10:05 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Neem wel aan dat de hoofdwegen gewoon begaanbaar zijn?
Ok we gaan eraan!!quote:Op donderdag 2 maart 2006 10:07 schreef Keromane het volgende:
Dat zou recordhoeveelheden sneeuw opleveren.
[afbeelding]
Hier in het midden. schijnt de zon al volop. dit houd zeker vol tot vanavond? dan is alle sneeuw weg. en dan begint het zo weer opnieuw.. ?quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:01 schreef Keromane het volgende:
GFS 06 laat de neerslag alvast wat noordelijker uitkomen dan in de 00 run. Nog geen jackpot, het zuiden heeft pak hem beet 10 cm in totaal met deze run.
[afbeelding]
Hier nog nietquote:Op donderdag 2 maart 2006 10:57 schreef Robbiej het volgende:
hier schijnt de zon al volop. het sneeuw zie je al letterlijk wegdruppelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |