abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35541437
Een satellietopname met daarop de fronten en verwachte ligging vannacht.

De vrij eensgezinde ensembles. De bovenlucht is voorlopig koud en instabiel genoeg voor winterse neerslag. We moeten het hebben van aflandige wind voor sneeuwval in het hele land.

Nog iets meer uit de Guidance:
quote:
Wat betreft de neerslagsoort: Vandaag af en toe een winters buitje.
Thetaw850 waardes liggen onder nul, dus rekening houden met winterse
neerslag. Met passage van het frontensysteem komt tijdelijk mindere
koude lucht ons land binnen. Thetaw850 waardes lopen op naar waardes van
ca. 1 graad boven nul. Sneeuwkansen moeten dan (iets) kleiner worden,
maar blijven wel aanwezig. Vooral verder landinwaarts en voor het oosten
van het land zou het vannacht nog wel kunnen. Neso geeft dit ook
allemaal aardig weer, evenals de FGT. Die geeft vannacht vooral
sneeuwkansen over of net ten oosten van ons land. Als we morgen eenmaal
in de koude lucht komen (thetaw850 -1 of lager) wordt de sneeuwkans
bijzonder groot.
pi_35541552
Ik dacht al dat dit topic uitgestorven was, maar is dus kleine wijziging in de naam..
Wel een mooie epiloog zit er aan te komen ja, kijk uit naar komende dagen!
quote:
Op zondag 26 februari 2006 00:14 schreef Keromane het volgende:

[..]

Ik zit in de ICT en reclame.
Zeker reclame voor sneeuwschuivers en schaatsen

Vrijdag wordt geloof ik de interessantste dag net zoals dit gek genoeg deze winter elke keer op vrijdag was dat het flink ging sneeuwen (3e keer zou het nu zijn geloof ik )
pi_35541671
Ja, scheve schaatsen.

Op onderstaand forum heeft iemand sneeuwverwachtingkaarten geplaatst, adhv. de GFS prognoses:
http://www.pietpaulusma.nl/forum/comments.php?DiscussionID=1844&page=1#Item_0

Sneeuw gaat er zeker vallen, al zal het het komende etmaal tegenvallen. Hooguit een tijdelijk sneeuwdekje. Het interessante werk komt later wanneer de bovenlucht flink gaat afkoelen. Hopelijk komt het verder tot aflandige wind en brengt een polar low nog een echte verrassing. Het kan allemaal.

In grote lijnen lijkt het weerbeeld op wat we eind november en eind december zagen.
  maandag 27 februari 2006 @ 14:26:32 #104
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_35541690
Als we die bende maar niet doordeweeks hebben vind ik alles OK
pi_35541819
..of kijk hier:

http://www2.wetter3.de/animation.html

En kies in het pull down menu onder midden voor 'Schneefallgrenze Schneedecke"

Dikke pret voor Duitsland en hoger Belgie, maar ook Nederland krijgt regelmatig mooie hoeveelheden centimeters. Volgens de huidige prognoses dan.
pi_35542269
En zuid-UK krijgt zo te zien ook een flinke portie witte vlokken
pi_35542293
quote:
Verwachting tot morgen middernacht
maandag 27 februari en dinsdag 28 februari 2006
Vooral vannacht (natte) sneeuw, aan zee regen.
We hebben vanmiddag een wisselend beeld van bewolking, enkele opklaringen en hier en daar een winters buitje. De middagtemperatuur wordt ongeveer 5 graden. De wind draait in de loop van de dag van noordwest naar west tot zuidwest en neemt daarbij geleidelijk in kracht toe.

Vanavond en vannacht passeert een frontale storing ons land. In de kustgebieden valt de neerslag hoofdzakelijk in de vorm van regen. Verder landinwaarts krijgen we (natte) sneeuw en moeten we terdege rekening houden met gladde wegen. De minima liggen rond het vriespunt.
Morgen overdag trekt de neerslag naar Duitsland weg. De wind draait dan naar de noordwesthoek en de aangevoerde lucht wordt geleidelijk weer kouder. De kans op winterse buien, mogelijk met onweer en windstoten wordt naarmate de dag vordert alleen maar groter. De maximumtemperatuur ligt rond 4 graden bij een matige en aan zee nu en dan een krachtige of harde noordwestenwind.
maandag 27 februari 2006 14.29 uur
aldus het KNMI
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  maandag 27 februari 2006 @ 14:56:33 #108
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_35542569
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:47 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

aldus het KNMI
amper sneeuw dus.
jammer.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_35542692
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:56 schreef Robbiej het volgende:

[..]

amper sneeuw dus.
jammer.
nah vind ik niet
ik moet de hele week met de motor naar mijn werk, dan is die sneeuw alleen maar irritant
van het weekend mag het wel sneeuwen: dan zit ik met 24 vrienden in een huisje en dan is de sneeuw meer dan welkom
pi_35542838
het is te hopen dat de zon de komende dagen weinig tot geen kans krijg,t mocht dat wel het geval zijn krijgen we temps tot maximaal 7 graden
pi_35544578
tvp (beetje laat, maargoed) Gister wel wat sneeuw in Groningen. In de trein naar Zwolle was het bij Assen wel aardig wit, bij Zwolle weer wat minder. Laten we hopen op het betere werk.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  maandag 27 februari 2006 @ 15:57:00 #112
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_35544627
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:56 schreef Robbiej het volgende:

[..]

amper sneeuw dus.
jammer.
de echte kansen op serieuze sneeuw worden pas na dinsdagavond groot, en die verwcahting die daar gequote is loopt t/m dinsdagavond
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  maandag 27 februari 2006 @ 16:08:59 #113
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_35544990
Met een westenwind deze week zal het westen wel weer naast de spreekwoordelijke pot gaan piesen, zoals eigenlijk al deze hele winter, al is het zeewater natuurlijk niet echt warm te noemen (7 graden ofzow ?)
pi_35545433
Vrijdag wordt de wind aflandig, tenzij de hele zwik een heel stuk noordelijker uitpakt, maar daar ziet het niet naaruit. Vrijdag kan veel sneeuw gaan opleveren, ook de dagen erna zoals maandag.

Na passage van het koufront komend etmaal ga je regelmatig natte sneeuw of sneeuw zien. In de nachten komt het makkelijk tot een sneeuwdek omdat het vrijwel overal zal gaan vriezen. Bij zware neerslag overdag dalen de temperaturen ook.

Let de komende week extra op voor verraderlijke gladheid. Het door neerslag en opvriezing spiegelglad worden.
pi_35547748
quote:
Op maandag 27 februari 2006 16:08 schreef Keijs het volgende:
Met een westenwind deze week zal het westen wel weer naast de spreekwoordelijke pot gaan piesen, zoals eigenlijk al deze hele winter, al is het zeewater natuurlijk niet echt warm te noemen (7 graden ofzow ?)
Zeewater ligt rond de 4 a 5 graden momenteel, is denk ik lichtelijk beinvloed door het koude weer in Scandinavie en Rusland en dus het zeewater aldaar ( zeewatertemperatuur rond 0 of eronder!!). Lager dan normaal, dus iets gunstiger in dat opzicht

Het westen heeft deze winter 1x een leuk pak sneeuw gehad, vrijdag 30 januari was het dacht ik. Voorafgaand aan een dooiaanval met die koude zuiderwind toen, alleen de volgende ochtend was het vies herfstweer en was alles alweer bijna weg

Hopen op iets beters nu dus!! Heb goede hoop na de redelijk consistente kaarten van de afgelopen dagen!

Hier in Rdam net even hagel trouwens overgaand in regen, nu weer droog.. actuele temp 3.0 gr C

EDIT: 30 december was het.. wat vliegt de tijd toch weer he

[ Bericht 6% gewijzigd door MvL op 27-02-2006 17:37:15 ]
  maandag 27 februari 2006 @ 17:54:43 #116
92279 N.icka
Windforce 11
pi_35548513
Kom op met die sneeuwhopen en weeralarmen
pi_35549745

Belgisch weerman Frank Deboosere in een e-mailtje aan iemand van weerwoord.be over sneeuwvalprognoses:
quote:
Tja, dat zijn precies de computerprognoses he. Allemaal stralen ze digitale
perfectie uit, maar zeker als het over sneeuw gaat, hebben ze allemaal hun eigen
karakter.

Het zal er wat van afhangen wanneer juist de neerslagzones passeren. Gebeurt dat na
middernacht, dan is de sneeuwkans groter. Komt de neerslagzone overdag, dan zijn de
sneeuwkansen een stuk kleiner en wordt het (in Vlaanderen althans) eerder
winterellende.
En het Belgische KMI verwacht
quote:
Geldig van maandag, 27 februari 2006 19 h tot dinsdag, 28 februari 2006 19 h

Vanavond, wat regen of smeltende sneeuw in het binnenland en sneeuwval ten zuiden van Samber en Maas. (2-4cm). Vannacht, buien van stofhagel of smeltende sneeuw aan de kust en over het noordwesten van het land maar sneeuwval elders (2-5cm). Morgen, opklaringen en meer bewolkte perioden vergezeld van stofhagel of (smeltende)sneeuwbuien . Over de Ardennen zal er verder sneeuw blijven vallen (5-10cm)
pi_35550116
quote:
Op maandag 27 februari 2006 18:36 schreef Keromane het volgende:
[afbeelding]

Belgisch weerman Frank Deboosere in een e-mailtje aan iemand van weerwoord.be over sneeuwvalprognoses:
[..]

En het Belgische KMI verwacht
[..]
las net dat die storing van donderdag/vrijdag ten zuiden van Nederland langs gaat
en dat belgie de volle pot krijg
wat is jouw visie daarop ??
pi_35550796
Het is een vrij groot gebied. Zelfs al ligt het zwaartepunt boven België dan nog krijgen we ermee te maken. Exacte koersen zijn een paar dagen van te voren niet te zeggen, denk aan eind November toen men het zelfs van uur tot uur moest bekijken.

---

Aardig om te zien wat een bui kan doen met de temperatuur. Zie omgeving Amsterdam:

maandag 27 februari 2006 @ 19:23:53 #120
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_35551343
quote:
Op maandag 27 februari 2006 19:09 schreef Keromane het volgende:
Aardig om te zien wat een bui kan doen met de temperatuur. Zie omgeving Amsterdam:

[afbeelding]
Interessant zeg, hoe kan dat verklaard worden?

Een uur geleden hebben we hier nog lichte tot natte sneeuw gehad. Ik heb goede hoop dat het meer gaat worden de komende dagen
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_35551400
Wat een kut winter is dit zeg.. warm/koud/ziek/beter..
pi_35552197
quote:
Op maandag 27 februari 2006 19:23 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Interessant zeg, hoe kan dat verklaard worden?

Een uur geleden hebben we hier nog lichte tot natte sneeuw gehad. Ik heb goede hoop dat het meer gaat worden de komende dagen
Hey ACT-F, geen carnaval?

Een deel van de daling komt door verdamping. Dat onttrekt warmte. Verder kan ik me voorstellen dat luchtlagen wat gaan mengen, de bovenlucht is meestal kouder. Teveel vermenging leidt tot natte sneeuw of regen. Dat zie je aan de kust goed waar zeelucht in de winter doorgaans zachter is dan lucht boven land.

Eerst krijgen we nog te maken met wat zachtere bovenluchten waardoor de regen- / nattesneeuwkans aanzienlijk is. Later echte sneeuw.
  maandag 27 februari 2006 @ 20:35:14 #123
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_35554168
quote:
Op maandag 27 februari 2006 19:45 schreef Keromane het volgende:
Hey ACT-F, geen carnaval?
Nou nee, dat leeft hier in Goor absoluut niet. Een maat van me moest de optocht in Oldenzaal presenteren, dus had hij z'n carnavalspakje in zijn garderobe hangen. Ik trok deze aan en kwam al trompetterend zijn woonkamer binnen.

Hij: !

Ik !

Het zal bij jou anders zijn, maar wij hebben gelukkig de zomerfeesten

On topic:

Af en toe sneeuwt het hier. Check zo nu en dan de webcam:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_35556409
Ziet er mooi blauw uit:
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_35560909
ziet er inderdaad leuk uit voor morgen en de rest van de week.
-
pi_35563032
Ik ben net van Rotterdam naar Eindhoven gereden! Het enige wat ik tegenkwam was regen.

Ik wil sneeuw!
Inspiratieloos!
  dinsdag 28 februari 2006 @ 08:42:28 #127
129784 tijnzz
Je moeder. Mét avatar
pi_35565161
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 01:16 schreef it_was_me het volgende:
Ik ben net van Rotterdam naar Eindhoven gereden! Het enige wat ik tegenkwam was regen.

Ik wil sneeuw!
In Zwolle sneeuwt het wel hoor
Hoi
pi_35565318
onderweg van hilversum naar apeldoorn de hele tijd een combinatie van regen en sneeuw gehad (soms nat, soms droge sneeuw) en dat was wel te doen met de motor omdat het dan niet blijft liggen op de weg

hopelijk wordt het niet erger dan dit
  dinsdag 28 februari 2006 @ 09:21:00 #129
141503 haphaphap
Ik ben een moviestar
pi_35565586
leidschenveen (naast zoetermeer) is het wit van de sneeuw
  dinsdag 28 februari 2006 @ 10:11:10 #130
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35566304
Hier (Nieuw-amsterdam) in de buurt van emmen,ook sneeuw. Godzijdank blijft het niet liggen
pi_35567239
quote:
Guidance modelbeoordeling voor Nederland, de Nederlandse kustwateren
en de Noordzee, gebaseerd op de HIRLAM run van 00 UTC en de
overige genoemde modellen en gidsen met bijbehorende runtijd.

Geldig tot donderdag 02 maart 2006, 00 UTC.

Opgesteld door het KNMI op dinsdag 28 februari 2006 om 08.09 uur.

MODELLEN BEOORDELING:
Hirlam initialisatie komt goed overeen met de actualiteit. De frontale
zones (warmtefront/koufront en occlusie) zijn qua positie en
verplaatsing weinig verschillend met de voorganger. De detailprognoses
van Hirlam (om de hPa) verschilt echter wel van de vorige run m.b.t.
timing en scherpte van de boven de Noordzee gegenereerde troggen. Dit is
ook het belangrijkste verschil t.o.v. van andere modellen. Welk model of
welke modelrun gelijk heeft is moeilijk te bepalen. Probleem blijft dat
door een afwijkende timing met voorgaande runs een gedetailleerde
prognostische uitspraak moeilijk blijft. Nowcasting blijft eigenlijk de
tool om zowel wind als neerslag in deze situatie goed te bewaken.

Het gaat om een lagedrukgebied bij de Noorse zuidkust dat langzaam in
de richting van Noord-Denemarken trekt om vervolgens de komende 48 uur
een beetje rond te tollen op de Noordzee en/of de Deense westkust. Het
bijbehorende frontensysteem trekt momenteel over ons land Pas vanmiddag
is het koufront de oostgrens gepasseerd. Achter het koufront krijgen we
een aanvoer van koude, onstabiele lucht over de Noordzee. De bovenlucht
wordt in de loop van de dag steeds kouder. De temperatuur op 500 hPa
daalt naar waardes van min 40 graden en lager (vanavond).

AANDACHTSPUNTEN:
NEERSLAG:
Hirlam geeft het op frontpassage regen en/of natte sneeuw. Deze frontale
neerslag wordt goed berekend door het model. De convectieve neerslag is
een ander verhaal. De opeenvolgende runs vertonen tamelijk grote
afwijkingen van de buiige neerslag vanaf de Noordzee. Hirlam laat boven
zee verschillende buienlijnen ontstaan die allemaal keurig evenwijdig in
de stroming liggen, maar de positie wijkt van run tot run af en ook laat
UKRM00 andere posities en intensiteiten zien.
Er is echter een grote gemene deler: Evenals in de voorgaande run toont
Hirlam, net als UKRM en ECMWF, vanmiddag een voorkeur voor een
aanhoudende buienlijn langs de Engelse Oostkust richting het zuidwesten
van ons land. In Hirlam gaat het om aanzienlijke hoeveelheden, de andere
modellen zijn wat rustiger. Op zo'n termijn vooruit moet je deze
informatie wel voorzichtig interpreteren en zeker nu nog niet al te
letterlijk nemen.
Wat betreft de neerslagsoort:
Als we achter het koufront eenmaal in de koude lucht terecht zijn
gekomen (Thetaw850 van - 2) wordt de sneeuwkans groot. Wanneer er dan
ook nog buienlijnen evenwijdig aan de stroming het land opkomen kan dat
lokaal overlast veroorzaken, de kans daarop lijkt nu voor het zuidwesten
van het land het grootst. Dat is waarschijnlijk pas vanavond of de
komende nacht het geval.

WIND:
In grote lijnen kan Hirlam gevolgd worden. Lokaal pakt Hirlam wat
forser uit dan UKRM met 40 kts boven de Noordzee, maar gezien de
onstabiliteit en de kans op vorming van buienlijnen blijft dit wel iets
om rekening mee te houden. Wat betreft de windstoten lijkt me dat we de
Ivens-methode kunnen gebruiken. Er is voldoende uitwisseling met de
bovenlucht (zeker boven zee). In de loop van de dag windstoten 35-40
knopen (boven zee), 25-35 boven land.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 11:08:36 #132
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35567467
Keromane : M.A.W?
pi_35568671
Toenemende sneeuwkansen.
pi_35568714
Ik mag het hopen!
pi_35568760
Volgens mij zoeken ze nog een nieuwe bij het RTL Weer!
  dinsdag 28 februari 2006 @ 12:28:01 #136
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_35569446
quote:
Saaie, droge winter

DE BILT - "Een saaie winter zonder grote uitschieters." Zo omschrijft een woordvoerder van het weerinstituut KNMI het weer in de wintermaanden december, januari en februari. Het seizoen was opvallend droog. Gemiddeld viel er 130 millimeter neerslag terwijl er normaal gesproken 194 millimeter valt. Ook was het iets kouder dan normaal met een gemiddelde temperatuur van 2,8 graden tegen langjarig gemiddelde van 3,3 graden.

De winter werd grotendeels bepaald door hogedrukgebieden waarbij het vaak rustig en droog weer was. "Het temperatuursverloop was opvallend vlak", aldus het KNMI. "Zowel zeer zachte als zeer koude tijdvakken ontbraken deze winter." Met name in het zuiden van Nederland waren er op regionaal niveau wel grotere verschillen te meten. Zo was de gemiddelde wintertemperatuur in Maastricht 1,9 graden tegen een langjarig gemiddelde van 3,1 graden.

Schaatsen

Schaatsliefhebbers kwamen er deze winter bekaaid vanaf. Hoewel het KNMI iets meer dagen met vorst telde, 42 tegen een gemiddelde van 38, waren er slechts drie dagen dat de temperatuur een etmaal lang onder de nul graden bleef.

Het langjarig gemiddelde ligt op acht ijsdagen. Strenge vorst, waarbij het kwik onder de -10 graden zakt, kwam deze winter niet voor. De laagste temperatuur, 9,9 graden onder nul, werd op 29 januari gemeten in het Groningse Nieuw Beerta. De hoogste temperatuur werd gemeten in Woensdrecht en het Zeeuwse Westdorpe waar het op 15 februari 11,5 graden werd.

Somber

Hoewel het weer in februari juist heel somber was, liet de zon zich over de hele winter genomen vaker zien dan gemiddeld met 205 zonuren tegen een gemiddelde van 172.

Op 30 en 31 december viel er op uitgebreide schaal sneeuw waardoor er in een brede kuststrook enige tijd sprake was van sneeuwjacht. Die sneeuw werd gevolgd door onderkoelde regen waardoor de wegen glad werden door ijzel. Ook op 25 januari was er sprake van ijzel waardoor er in het hele land tal van verkeersongevallen gebeurden.
www.nu.nl
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_35573238
Prachtige buienluchten, felle opklaringen.

Later op de dag gaan de buien steeds vaker sneeuw opleveren, op zee ligt een heel reservoir. Vannacht en morgen kan het geruime tijd sneeuwen als buien gaan clusteren, maar het is niet duidelijk waar de meeste neerslag zal vallen. Het zuidwesten lijkt een goede kanshebber.

Op dit moment behoorlijke verschillen in het land. Hier bij Eindhoven is het niet veel soeps geweest. Over de grens is het beter, in de Ardennen ligt op diverse plaatsen meer dan 25cm en er komt nog heel wat bij. De pistes zijn geopend.

Zodadelijk gaan we de kroeg in, misschien dat we om middernacht in de sneeuw staan. Net ls vorig jaar.
pi_35575959
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:34 schreef Keromane het volgende:
Prachtige buienluchten, felle opklaringen.

[afbeelding]

Later op de dag gaan de buien steeds vaker sneeuw opleveren, op zee ligt een heel reservoir. Vannacht en morgen kan het geruime tijd sneeuwen als buien gaan clusteren, maar het is niet duidelijk waar de meeste neerslag zal vallen. Het zuidwesten lijkt een goede kanshebber.

Op dit moment behoorlijke verschillen in het land. Hier bij Eindhoven is het niet veel soeps geweest. Over de grens is het beter, in de Ardennen ligt op diverse plaatsen meer dan 25cm en er komt nog heel wat bij. De pistes zijn geopend.

Zodadelijk gaan we de kroeg in, misschien dat we om middernacht in de sneeuw staan. Net ls vorig jaar.

buien komen in grote getalen op noord nederland af of zie ik dat verkeerd ?

edit

dit ziet er niet zo goed uit

[ Bericht 7% gewijzigd door michiel_merk op 28-02-2006 16:32:33 ]
pi_35576433
Heerlijk die sneeuw. Laat het nog maar wat harder gaan.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 16:34:21 #140
61660 Lariekoek
pi_35576833
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:09 schreef michiel_merk het volgende:

[afbeelding]

dit ziet er niet zo goed uit
Wat stelt dat plaatje voor?

Volgens KNMI:
quote:
Vanavond en vannacht blijven er hagel- en sneeuwbuien vallen, de meeste in de kustprovincies. Verder wordt de minimumtemperatuur ongeveer min 2 graden en wordt het op veel plaatsen glad. De westen- tot noordwestenwind is matig, aan de kust (vrij)krachtig.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 16:38:20 #141
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_35576945
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:34 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Volgens KNMI:
[..]
Hoeveelheid cm sneeuw die kan vallen, echter vind ik dat kaartje totaal niet betrouwbaar.
pi_35576963
quote:

[..]

Volgens KNMI:
[..]
plaatje is van de ec het zal er om spannen hoop dat de hirlam gelijk krijgt
  dinsdag 28 februari 2006 @ 16:49:15 #143
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_35577351
zie ook www.weer.nl voor een verhaal over de sneew met plaatjes en verwachtingen.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_35577706
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:21 schreef _Flea_ het volgende:
Heerlijk die sneeuw. Laat het nog maar wat harder gaan.
Laat het dan maar ook meteen zo hard gaan sneeuwen, dat niemand geen kant uit kan en dat de voordeur zelfs vast gesneeuwd zit
quote:

Volgens KNMI:
Als jij je fotoboek los gooit, dan krijg je kitty-uitleg
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_35578089

hierop kun je het mooi zien de 2 e buienlijn is voor friesland
pi_35578277
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:59 schreef Noisekick het volgende:

[..]

Laat het dan maar ook meteen zo hard gaan sneeuwen, dat niemand geen kant uit kan en dat de voordeur zelfs vast gesneeuwd zit
Laat het dat vannacht maar doen. Kan ik helaas niet werken morgen
  dinsdag 28 februari 2006 @ 17:26:40 #147
129784 tijnzz
Je moeder. Mét avatar
pi_35578531
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:17 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Laat het dat vannacht maar doen. Kan ik helaas niet werken morgen
Dat gebeurt hier toch nooit
Hoi
pi_35578854
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:26 schreef tijnzz het volgende:

[..]

Dat gebeurt hier toch nooit
Nee, maar het is zo leuk om over te dromen
pi_35579053
Jajajaja! Wanneer komt die sneeuw in Eindhoven(noord)?
* it_was_me staat klaar met de slee
Inspiratieloos!
pi_35579126
Het sneeuwt hier..? Wat is dat voor ongein..???
pi_35579165
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:45 schreef Omkron het volgende:
Het sneeuwt hier..? Wat is dat voor ongein..???
Blazen ajb! Richting Eindhoven
Inspiratieloos!
pi_35579174
quote:

In Polen gehad deze kerst.. niet leuk!
pi_35579395
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:46 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Blazen ajb! Richting Eindhoven
Dank! Dank!
Het sneeuwt in Eindhoven Noord. Mijn slee staat klaar als het nu ook nog goed blijft liggen ben ik helemaal happy
Inspiratieloos!
pi_35579490
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:54 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Dank! Dank!
Het sneeuwt in Eindhoven Noord. Mijn slee staat klaar als het nu ook nog goed blijft liggen ben ik helemaal happy
volgens mij heb je goed gebeden
pi_35579529
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:57 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

[afbeelding] volgens mij heb je goed gebeden
Nee Omkron heeft goed geblazen
Inspiratieloos!
pi_35580392
Wit na een fikse hagelbui

[ Bericht 12% gewijzigd door -Mk- op 28-02-2006 22:05:48 ]
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:47:47 #157
61660 Lariekoek
pi_35581146
quote:

Als jij je fotoboek los gooit, dan krijg je kitty-uitleg
pi_35581977
En waar is mijn sneeuw nu
Inspiratieloos!
pi_35582059
Schnee in rotterdam
pi_35582460
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:11 schreef MvL het volgende:
Schnee in rotterdam
Ik heb even tegen mijn dochter gezegd dat ze even moet blazen
Inspiratieloos!
pi_35582527
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:08 schreef it_was_me het volgende:
En waar is mijn sneeuw nu
Weg...
Van mij mag het morgenavond als een gek gaan sneeuwen
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:47 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Je kent de definitie van "los" wel toch?

[ Bericht 3% gewijzigd door Noisekick op 28-02-2006 19:31:27 ]
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_35583392
Tvpeetje

Nog sneeuw dat richting Amsterdam komt ?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:56:05 #163
61660 Lariekoek
pi_35583857
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:23 schreef Noisekick het volgende:

Je kent de definitie van "los" wel toch?
Ja, maar een fotoboek is voor paupers
pi_35584623
Hier nog steeds geen sneeuw, alles is al weer weg...
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:56 schreef Lariekoek het volgende:

Ja, maar een fotoboek is voor paupers
Un'altra te,
Dove la trovo io...
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:19:01 #165
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_35589286
Heel klein beetje wit hier.

Is er nog meer te verwachten vannacht / morgenochten of was dit het?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:39:32 #166
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_35590125
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 22:19 schreef Martijn_77 het volgende:
Heel klein beetje wit hier.

Is er nog meer te verwachten vannacht / morgenochten of was dit het?
Voor nowcasting en actuele waarnemingen kan je ook terecht bij:
De Atmosfeer Staat Op Ontploffen #140

en ja, er valt nog meer de komende nacht, maar hoeveel en waar, dat is een beetje een verrassing
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_35590181
Behoorlijk wat sneeuw in Zoetermeer nu.
pi_35590228
Elfstedentocht wordt 'm niet meer denk ik.
pi_35592594
Nou het was even wit net buiten, had even niet buiten gekeken en toen was het ineens wit. Helaas is het niet koud genoeg en smelt het gedeeltelijk weer weg. Hoop dat er straks nog wat valt zodat het kan afkoelen.
-
  woensdag 1 maart 2006 @ 08:17:58 #170
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_35596341
Geen vlokje sneeuw gehad... het zonnetjes schijnt hier al weer lekker.
* I intend to live forever, so far so good! *
  woensdag 1 maart 2006 @ 08:42:31 #171
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_35596514
Sneeuw
pi_35596521
Hele nacht niets gevallen, wil ik de deur uit, begint 't te sneeuwen. En hard ook.
pi_35596557
Spekgald op sommige plaatsen van een industrieterrein in tilburg, in de laatste kilometer 2 autos tegen de stoep zien glijden en 1 auto tegen een vrachtwagen
pi_35596572
Lekker thuisblijven dus vandaag.
pi_35596582
Het sneeuwt hier Amper gestrooid en ook nog es weinig verkeer op de weg om het zout goed erin te rijden. Doodeng.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  † In Memoriam † woensdag 1 maart 2006 @ 08:52:25 #176
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_35596590
Hier ligt een halve cm. De boel is nèt wit. Op geen een weerbericht wordt gerept over het pak sneeuw dat van donderdag op vrijdag zou gaan vallen, sterker nog, de buien nemen na donderdag af.......
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_35596602
En toen ik thuis wegging heb ik mijn fototoestel uit mijn tas gehaald, dus ik kan niet eens sneeuwerige plaatjes maken
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 1 maart 2006 @ 08:56:42 #178
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_35596667
Den Haag doet alweer een centimeter, misschien 2. En het sneeuwt hier nog steeds
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  woensdag 1 maart 2006 @ 09:12:37 #179
61660 Lariekoek
pi_35596933
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 08:52 schreef Snowsquall het volgende:
Hier ligt een halve cm. De boel is nèt wit. Op geen een weerbericht wordt gerept over het pak sneeuw dat van donderdag op vrijdag zou gaan vallen, sterker nog, de buien nemen na donderdag af.......
Waar zie/lees jij dan wat er donderdag/vrijdag gaat vallen?
  woensdag 1 maart 2006 @ 09:13:22 #180
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35596945
dun laagje hiero,en een heel geil zonnetje.

Buien nemen donderdag af
pi_35599917
De komende dagen blijft het wisselvallig en vallen er regelmatig winterse buien. In het binnenland levert dit zeker sneeuw op. De bovenluchten blijven behoorlijk koud tot medio volgende week, van een echte dooiaanval (dwz. zachte oceaanlucht) is voorlopig geen sprake. Je zult van dag tot dag moeten kijken wat het (voor jouw regio) wordt.

Hier in het ZO een aardig sneeuwdekje en het blijft sneeuwen. Mooie flinke vlokken. Op de straten is het intussen al wel weggedooid.
pi_35600573
Hier ligt minstens 5 centimeter sneeuw
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_35600690
yes yes.. ..het sneeuwt hier eindelijk....en flink ook. ...uhmmmm hier in breukelen dus
Nu maar hopen dat de sneeuw een beetje blijft liggen
Is toch helemaal te gek voor de kids...mensen laten we niet zeuren en er gewoon van genieten.
maarre wel uitkijken allemaal die op pad nog moeten
pi_35600716
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Hier ligt minstens 5 centimeter sneeuw
uhmmm waar is hier
  † In Memoriam † woensdag 1 maart 2006 @ 12:21:32 #185
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_35601949
Hier in Cuijk is het vanaf 10.30u flink gaan sneeuwen...en met resultaat, toch zeker vijf cm. Nu is het al weer een hlaf uur droog en zijn ze aan het strooien maar dat valt niet mee want alle sneeuw is 'aangereden' en nu klaar ijs.... Mooi weer om te rijden Gimme more
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_35602315
Het blijft dwarrelen hier bij EIndhoven, maar vrijwel alles is verdwenen.
pi_35602468
Het heeft hier vanmorgen flink gesneeuwd en gehageld, maar nu is het al een paar uur droog.
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:39:30 #188
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_35602479
Den Haag is alweer grotendeels ontdooit en zonnig
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_35602617
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:42 schreef kraammiep het volgende:

[..]

uhmmm waar is hier
Oss
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_35603024
pi_35603089
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:39 schreef Blind_Guardian het volgende:
In voorburg ligt nog zat hoor.
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:13:48 #192
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_35603462
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:39 schreef Blind_Guardian het volgende:
Leiden ook
pi_35603563
Ja hoor het is wit.......geweest
Inspiratieloos!
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:17:59 #194
61660 Lariekoek
pi_35603585
* Lariekoek kijkt naar buiten en ziet alweer een aardig wolkenveld boven de noordzee
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:23:16 #195
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_35603751
leuk dat sneeuw... moet het godverdomme wel blijven liggen.. uurtje geleden kwam het met bakken uit de lucht.. niks bleef liggen. of was na 5 tot 15 minuten weer weg..
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:32:22 #196
141503 haphaphap
Ik ben een moviestar
pi_35604032
Leidschenveen (tussen leidschendam en zoetermeer) ook nog wit genoeg
pi_35604310
hier in apeldoorn is de zon verdwenen en komt het met bakken naar beneden
pi_35605059
Den-Haag ook alles al bijna weer weg

Daar gaat m'n ingesneeuwd-zijn plannetje
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_35605565
hopenlijk word het nog een polar low, lagedruk gebiedje is er al

[ Bericht 17% gewijzigd door michiel_merk op 01-03-2006 14:30:33 ]
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:24:13 #200
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_35605731
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:14 schreef Keromane het volgende:
De komende dagen blijft het wisselvallig en vallen er regelmatig winterse buien. In het binnenland levert dit zeker sneeuw op. De bovenluchten blijven behoorlijk koud tot medio volgende week, van een echte dooiaanval (dwz. zachte oceaanlucht) is voorlopig geen sprake. Je zult van dag tot dag moeten kijken wat het (voor jouw regio) wordt.

Hier in het ZO een aardig sneeuwdekje en het blijft sneeuwen. Mooie flinke vlokken. Op de straten is het intussen al wel weggedooid.
quote:
Verwachting tot morgen middernacht
woensdag 01 maart en donderdag 02 maart 2006
Wisselend bewolkt en winterse buien.
Het is een gure dag. Met een noordwestelijke stroming worden talrijke sneeuwbuien vanaf de Noordzee aangevoerd. Op dit moment vallen de meeste buien ten noorden van de lijn Hoek van Holland - Venlo. Tijdens deze buien kan het glad worden en ook het zicht loop sterk terug.

Tussen de buien door schijnt ook af en toe de zon en loopt de temperatuur op naar een graad of 4. Tijdens buien daalt het kwik tot dicht bij nul. De wind boven land is westelijk en matig. Aan zee staat een westen- tot noordwestenwind die krachtig is, kracht 6.

Donderdag een herhaling van zetten. Na opnieuw een nacht met lichte vorst en sneeuwbuien, overdag een wisselend beeld van opklaringen en winterse buien bij een middagtemperatuur van 3 graden boven nul.
woensdag 01 maart 2006 13.55 uur
Aldus het KNMI.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')