zie mijn post hierboven.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:19 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja dus? Als dat niet valt binnen de waarheid van persoon X, dan valt het daar toch niet binnen? Of wil je hiermee een absolute waarheid verkondigen?
wat een lekker suggestieve vraagstelling weer fuifduifquote:Op zaterdag 25 februari 2006 12:17 schreef FuifDuif het volgende:
Nog altijd is de discussie rondom de ethische verantwoording ten aanzien van abortus actueel en fel. Is abortus toelaatbaar of niet? Of harder gezegd: is abortus wel of geen moord? Weten wij voldoende van de werking van de natuur om te kunnen bepalen of een embryo (in een vroeg stadium) wel of niet als een mens kan worden beschouwd? Weten wij voldoende dat we de mystieke mogelijkheid van een zielenoverdracht bij de geboorte kunnen uitsluiten?
Wat is uw mening?
Daarom zeg ik: keihard afstraffen.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:17 schreef djenneke het volgende:
Seks is van alle tijden, en van veel verschillende leeftijden hoor. Jij hebt echt een bord voor je kop. Je weet dat nu de min. leeftijd 16 jaar is? Helpt hoor! Echt, geen mens die eraan denkt al op zijn 15de te gaan neuken, stel je voor, het idee alleen al....![]()
Ja, indirect wel. Denk eens ruimer! Die ontwikkeling is hand in hand gegaan met fluttelevisie die vooral kijkers probeert te trekken doormiddel van seks. Ik geloof best dat er vroeger ook van alles gebeurde, maar toen gebeurde het tenminste achter de schermen. Als dat is wat een streng beleid bereikt, dan heb ik dat nog altijd liever dan hoe het nu is.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:17 schreef djenneke het volgende:
Ik heb je persoonlijk erg geschaad toen ik ontmaagd werd op mijn 17de? Indien je antwoord ja is, heb je gelijk!![]()
Maar het zal wel degelijk schelen. Dat mensen niet de verleiding kunnen weerstaan is nu net de zwakte die aangepakt dient te worden. Dat mensen zich er toch schuldig aan blijven maken, ondanks een streng beleid, snap ik, maar dat is altijd beter dan er aan toe geven.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:18 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Dat gaat een beetje ver voor een vrijpartij vind ik. Vooral omdat het privé is, en als je het veilig doet je niks verweten kan worden. Zoiets zou veel gevolgen hebben. Meisjes onder de 18 durven niet meer naar de dokter voor de pil, durven geen condooms te kopen omdat er camera's hangen, maar willen uiteraard toch de verboden vrucht proeven. Dus zoeken ze een verlaten plekje op met het vriendje en doen het onveilig. En als daar een kind uit voorkomt, eheu, dan zal ze lijden! Naar een kamp met die tienermoeder. Zo zal een deel van de samenleving in angst leven, nee, zo zullen we allemaal gelukkig worden met z'n allen. Je denkt toch niet dat door heropvoedingskampen ze wèl de verleiding kunnen weerstaan? Na de drooglegging in de VS werd ook doorgedronken hoor.
quote:Op zondag 26 februari 2006 13:24 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Daarom zeg ik: keihard afstraffen.
[..]
Ja, indirect wel. Denk eens ruimer! Die ontwikkeling is hand in hand gegaan met fluttelevisie die vooral kijkers probeert te trekken doormiddel van seks. Ik geloof best dat er vroeger ook van alles gebeurde, maar toen gebeurde het tenminste achter de schermen. Als dat is wat een streng beleid bereikt, dan heb ik dat nog altijd liever dan hoe het nu is.
Het gaat erom dat de ene waarheid niet meer waard is dan de andere waarheid. Althans, dat zijn impliciet de woorden van zoalshetis. Dat er dan een aantal mensen het met elkaar eens zijn over een bepaalde waarheid doet daar niets aan af.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:21 schreef djenneke het volgende:
[..]
En daarom zijn er dus juist collectieve afspraken, en dat is dan heel jammer voor de individuen die het er niet mee eens zijn. Gelukkig kunnen die nog altijd verhuizen naar een of ander onherbergzaam gebergte ofzo, waar ze hun eigen waarheid heerlijk kunnen uitleven op een stel berggemzen.
In andere woorden: so what?
Maar zo iemand heeft kennelijk schijt aan de samenleving. Waarom is de waarheid dat mensen zich bekommeren over de samenleving superieur aan de waarheid dat dat niet zo is?quote:Op zondag 26 februari 2006 13:22 schreef zoalshetis het volgende:
fuifduif voor de laatste maal:
ook in het hoofd van x moet iets zitten dat hem weerhoudt van het idee dat hij iemand anders mag lastig vallen met zijn persoonlijke gedachtenkronkel. dat heet niet afspraak, dat heet gevaar voor de samenleving.
Mja, ik vind het ook beter als er openlijk over gesproken kan worden.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:25 schreef MrBean het volgende:
Ik niet. Ik háát achter de schermen en hypocrisie.
Nee, maar het betekent wel dat die andere mensen pech hebben he, dat zij niet in de meerderheid zijn. Neem de situatie nou toch eens zoals hij is! Niet zoals hij zou kunnen zijn!quote:Op zondag 26 februari 2006 13:27 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de ene waarheid niet meer waard is dan de andere waarheid. Althans, dat zijn impliciet de woorden van zoalshetis. Dat er dan een aantal mensen het met elkaar eens zijn over een bepaalde waarheid doet daar niets aan af.
In Nederland kun je tot 24 weken abortus plegen, dat is meer dan de helft van de zwangerschap! De hele zwangerschap duurt 40 weken, en met als je met 32 weken geboren wordt is er geen enkel probleem met het overleven, en vanaf 24 weken wordt er alles gedaan om het kind in leven te houden, alleen een week ervoor wordt hij nog expres gedood.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:09 schreef zoalshetis het volgende:
ikzie persoonlijk de verspilling van zaad en een '10 cellige' vrucht niet als onterend voor de mensheid. als het wel zo is dan hoor ik dat wel aan de 'hemelpoort'.
Waar heb je mij horen zeggen dat seks slecht isquote:Op zondag 26 februari 2006 13:26 schreef djenneke het volgende:
[..]Ik keek amper televisie. Dat vonden mijn ouders niet goed voor de ontwikkeling van de kinderen.
(mijn broer en ik dus)
We hadden thuis slechts ned 1,2,3 en vrt 1 en 2 (belgische publieke zenders).
We hadden wel gewoon een natuurlijke drang naar seks. Maar ach, het zal satan zijn geweest
Hij IS zoals IS! Er ZIJN mensen die schijt hebben aan die collectief gedeelde waarheid. Dat IS hoe het IS.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:28 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nee, maar het betekent wel dat die andere mensen pech hebben he, dat zij niet in de meerderheid zijn. Neem de situatie nou toch eens zoals hij is! Niet zoals hij zou kunnen zijn!
Nou, wat is dan jouw probleem met mijn ontmaagding op 17 jarige leeftijd. Hoe en in welke zin heb jij daar schade aan ondervonden?quote:Op zondag 26 februari 2006 13:30 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Waar heb je mij horen zeggen dat seks slecht is? Ik zou hem zelf ook zonder moeite binnenloodsen in de schede van een schone deerne als ik in de positie terecht zou komen, maar daar gaat het hier niet om.
En die situatie IS zo, dat DIE mensen PECH hebben. Of dat nou wel of niet terecht is. Jammer, maar HELAAS!quote:Op zondag 26 februari 2006 13:31 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hij IS zoals IS! Er ZIJN mensen die schijt hebben aan die collectief gedeelde waarheid. Dat IS hoe het IS.
nee en het is ook wel een erg hypothetische situatie... party onquote:Op zondag 26 februari 2006 13:30 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Waar heb je mij horen zeggen dat seks slecht is? Ik zou hem zelf ook zonder moeite binnenloodsen in de schede van een schone deerne als ik in de positie terecht zou komen, maar daar gaat het hier niet om.
Nee echt?quote:Op zondag 26 februari 2006 13:21 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Toevallig ben ik op de hoogte van de ontwikkelingen in de pedagogiek en toevallig zijn de pedagogen geenzins in overeenstemming met elkaar.
Verval van moraal. Het normaal vinden dat zoiets gebeurt op jonge leeftijd. Daar ondervind ik schade aan. Een betere vraag is: waarom ondervind je schade aan een minimum leeftijd van 18 jaar? Dat je geen seks kunt hebben? Is dat noodzakelijk?quote:Op zondag 26 februari 2006 13:32 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nou, wat is dan jouw probleem met mijn ontmaagding op 17 jarige leeftijd. Hoe en in welke zin heb jij daar schade aan ondervonden?
Hmm beetje offtopic? Het gaat hier niet over ontmaagden, maar over abortus....quote:Op zondag 26 februari 2006 13:32 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nou, wat is dan jouw probleem met mijn ontmaagding op 17 jarige leeftijd. Hoe en in welke zin heb jij daar schade aan ondervonden?
Die mensen hebben pech, wanneer ze worden gepakt. Het is echter een statistisch feit dat een significante groep verkrachters hun straf heeft ontlopen.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:33 schreef djenneke het volgende:
[..]
En die situatie IS zo, dat DIE mensen PECH hebben. Of dat nou wel of niet terecht is. Jammer, maar HELAAS!
plz ontopic fuifduifquote:Op zondag 26 februari 2006 13:33 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Verval van moraal. Het normaal vinden dat zoiets gebeurt op jonge leeftijd. Daar ondervind ik schade aan. Een betere vraag is: waarom ondervind je schade aan een minimum leeftijd van 18 jaar? Dat je geen seks kunt hebben? Is dat noodzakelijk?
ja ik denk dat dat nodig is fuif voor de ontwikkeling van een gezond mensenkind.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:33 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Verval van moraal. Het normaal vinden dat zoiets gebeurt op jonge leeftijd. Daar ondervind ik schade aan. Een betere vraag is: waarom ondervind je schade aan een minimum leeftijd van 18 jaar? Dat je geen seks kunt hebben? Is dat noodzakelijk?
quote:Op zondag 26 februari 2006 13:29 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
In Nederland kun je tot 24 weken abortus plegen, dat is meer dan de helft van de zwangerschap! De hele zwangerschap duurt 40 weken, en met als je met 32 weken geboren wordt is er geen enkel probleem met het overleven, en vanaf 24 weken wordt er alles gedaan om het kind in leven te houden, alleen een week ervoor wordt hij nog expres gedood.
Ik heb heel even gekeken op internet en zag daar een kind van 24 weken:
24 weken: (De baby is nu ongeveer 30 cm lang en 600 gram)
Hier zie je hoe kinderen groeien:
http://www.pregnancy.org/pregnancy/fetaldevelopment2.php
Ik persoonlijk zou deze grens veel lager willen hebben, waarom zou je met 5-6 maanden nog abortus moeten plegen? Het kind is dan al levensvatbaar, maar wordt gewoon kapotgeknipt en uit de baarmoeder gehaald, maar de moeder heeft RECHT op van alles, het kind niet.![]()
En zolang ik leef zal ik dat ook met man en macht proberen tegen te houden.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:33 schreef releaze het volgende:
[..]
Nee echt?
Helaasch worden de (praktische) pedagogen verre van opgeleid om totalitaire ideeën zoals hierboven te omarmen dan wel uit te dragen op de gebieden waarin ze werkzaam zijn. Het is juist van belang dat er een omgeving geschapen wordt waarin men voor zichzelf leert te denken, waardoor men zelf beslissingen kan nemen en zelf al in de jonge jaren verantwoordelijkheid kan nemen voor hun daden dan wel ideeen, en niet de zoveelste moraal van bovenaf opgelegd krijgen. Uit onderzoek is de afgelopen tientallen jaren al vele malen gebleken dat dit verreweg het effectiefste werkt, wanneer de gemeenschap ook deze omgeving wenst te creeeren. Maar het doorvoeren van dit soort veranderingen gaat jammer genoeg niet zo makkelijk.
Ik zie niet in hoe jij daar schade aan ondervindt. Mijn vriend en ik vonden het bijzonder aangenaam kan ik je melden. Seks willen hebben is een natuurlijke drang, lieverd, die zich niet laat dwingen door een leeftijdsgrens.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:33 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Goed, dan stel ik voor dat we voorbehoedsmiddelen afschaffen, want die behoren niet tot de natuurlijke gang van zaken in de ontwikkeling van een mensenkind. Kijken hoe onze naieve kersverse mensenkindjes hun daden na afloop dan zullen evalueren.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja ik denk dat dat nodig is fuif voor de ontwikkeling van een gezond mensenkind.
Heel goed, helaas gingen TS en wat anderen over een totaal offtopic iets praten, namelijk wanneer iemand sex mag hebbenquote:Op zondag 26 februari 2006 13:35 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
We zagen je ook wel in één keer hoor.
ik stel voor dat voorlichting en juist geen afschaf van voorbehoedsmiddelen beter werkt.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:37 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Goed, dan stel ik voor dat we voorbehoedsmiddelen afschaffen, want die behoren niet tot de natuurlijke gang van zaken in de ontwikkeling van een mensenkind. Kijken hoe onze naieve kersverse mensenkindjes hun daden na afloop dan zullen evalueren.
quote:Op zondag 26 februari 2006 13:37 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Heel goed, helaas gingen TS en wat anderen over een totaal offtopic iets praten, namelijk wanneer iemand sex mag hebbenDaar kun je niets aan ge- of verbieden, dus liever ontopic
En hoe weet jij wat de juiste handelswijze is om een "goede afterlife" te hebben? Misschien is het juist wel zaak om afstand te doen van materiële behoeften; waar ook seks onder valt.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:36 schreef releaze het volgende:
Seks hebben op je 17e verval van moraal? We zijn al bevallingswaardig op ons 12e. We hebben al een actief sexueel leven op de dag dat we geboren worden. Onze moralen zijn gebaseerd op het leven na dit leven, waar we geen fluit van weten, en niet gebaseerd op het Mens Zijn, alles dat inherent is aan onze natuur.
Hoe wil je in godsnaam een goed afterlife hebben als je dat wat je bij je geboorte gegeven is niet omarmt, dat je dat afstoot?
Oh, maar zeker wel in een bepaalde mate door keiharde sancties.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:37 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe jij daar schade aan ondervindt. Mijn vriend en ik vonden het bijzonder aangenaam kan ik je melden. Seks willen hebben is een natuurlijke drang, lieverd, die zich niet laat dwingen door een leeftijdsgrens.
Ik stel voor dat je naar Noord Korea verhuist.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:35 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
En zolang ik leef zal ik dat ook met man en macht proberen tegen te houden.
Fuif duif, blijf je nu doorgaan over dat onderwerp? Open er dan een nieuw topic voorquote:Op zondag 26 februari 2006 13:38 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
En hoe weet jij wat de juiste handelswijze is om een "goede afterlife" te hebben? Misschien is het juist wel zaak om afstand te doen van materiële behoeften; waar ook seks onder valt.
quote:Op zondag 26 februari 2006 13:39 schreef releaze het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je naar Noord Korea verhuist.
Je vergeet de maatschappelijke evolutie geheel. Dat totalitaire dat hebben we al gehad, en bleek weinig effectief. De maatschappij verandert constant, en dit is waar het in de toekomst naar zal veranderen omdat de mens dan, schijnbaar, op een vollere potentie werkt.
Goed, daar heb je me betrapt op het uitdragen van mn eigen ideeen over het leven hiernamaals.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:38 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
En hoe weet jij wat de juiste handelswijze is om een "goede afterlife" te hebben? Misschien is het juist wel zaak om afstand te doen van materiële behoeften; waar ook seks onder valt.
Nee, maar ik vind het niet uitvoeren van een abortus de basissituatie. Het wel uitvoeren is daarentegen een controversiele beslissing.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:39 schreef zoalshetis het volgende:
hey maar fuif. niemand zit toch te zeiken op mensen die geen abortus zouden willen?
Ik ben het met je eens dat we afdwalen, maar als je begint te dreigen zou ik willen zeggen: ga dan weg en open je eigen topic!quote:Op zondag 26 februari 2006 13:40 schreef Aarde het volgende:
jups ik ga vragen of dit topic geschoond kan worden fuif als je zo door blijft gaanONTOPIC joh
![]()
nee fuif het is niet jouw recht om offtopic te blijven gaan en al je ideeen over andere zaken in dit topic te mengen - al ben je de topicstarter.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:42 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat we afdwalen, maar als je begint te dreigen zou ik willen zeggen: ga dan weg en open je eigen topic!
ik vind het recht op je eigen leven belangrijker dan maatschappelijke en godsdienstige vraagstukken. zodra het nog een vrucht is, is het je eigen leven.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:42 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind het niet uitvoeren van een abortus de basissituatie. Het wel uitvoeren is daarentegen een controversiele beslissing.
Dat is een kul argument, ik ga ook niet mijn kinderen doodschieten, en dan zeggen: "Niemand zit toch te zeiken op mensen die hun kinderen niet doodschieten?"quote:Op zondag 26 februari 2006 13:39 schreef zoalshetis het volgende:
hey maar fuif. niemand zit toch te zeiken op mensen die geen abortus zouden willen?
ik bedoelde er mee aan te geven dat ik niet zo goed snap dat mensen met een bepaald wereldbeeld dingen willen gaan verbieden voor mensen met een ander wereldbeeld.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:47 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat is een kul argument, ik ga ook niet mijn kinderen doodschieten, en dan zeggen: "Niemand zit toch te zeiken op mensen die hun kinderen niet doodschieten?"
uiteraard is dit iets erger, maar dit is om aan te geven dat je argumentatie nergens op slaat
Oke, daar ben ik het mee eens. Maar dan heb ik een vraag voor jou waar ik zelf al tijden mee loop. Ik wil een topic bedenken waarin ik een draagvlak kan scheppen welke ruimte biedt voor al mijn (morele) ideeën. Meestal komt het neer op enkel ruimte voor slechts één aspect, maar daarmee raakt de context verloren en zien mensen mij weer als een idioot. Ik denk dat wanneer ik mijn volledige visie kan etaleren, mensen het zowaar met mij eens zouden kunnen worden.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:44 schreef Aarde het volgende:
[..]
nee fuif het is niet jouw recht om offtopic te blijven gaan en al je ideeen over andere zaken in dit topic te mengen - al ben je de topicstarter.![]()
Ja, als het op deze manier doorgaat, wel. Waar je aan alle kanten onderdrukt wordt, waar prestatie de hoogste norm is, en je als afvallige beschouwd wordt wanneer je een psychische aandoening hebt. Het is allemaal niet zo simpel, er zit een hele beleidsverandering achter.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:41 schreef FuifDuif het volgende:
[..]Volle potentie
Ik zie nu vooral een positieve samenhang tussen de maatschappelijke evolutie richting persoonlijke vrijheid enerzijds en criminaliteit, onveiligheid, en onzekerheid anderzijds ontstaan.
En ik wil zeggen dat de moeder niet de enige is die rechten heeft, ze heeft een kind gemaakt, en dat kind heeft ook rechten, ik zet hieronder nogmaals mijn post van daarnet, lees die maar even door en kijk op de link, dan zul je begrijpen wat ik bedoel.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik bedoelde er mee aan te geven dat ik niet zo goed snap dat mensen met een bepaald wereldbeeld dingen willen gaan verbieden voor mensen met een ander wereldbeeld.
Het probleem is dat er altijd mensen zijn die het (deels) niet met je eens zijn en daar een discussie over willen voeren. Daarom hoor je elk apart onderdeel los te kunnen verdedigen, en te beargumenteren.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:49 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Oke, daar ben ik het mee eens. Maar dan heb ik een vraag voor jou waar ik zelf al tijden mee loop. Ik wil een topic bedenken waarin ik een draagvlak kan scheppen welke ruimte biedt voor al mijn (morele) ideeën. Meestal komt het neer op enkel ruimte voor slechts één aspect, maar daarmee raakt de context verloren en zien mensen mij weer als een idioot. Ik denk dat wanneer ik mijn volledige visie kan etaleren, mensen het zowaar met mij eens zouden kunnen worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |