abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35479605
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 16:29 schreef Monidique het volgende:
Gaat ook goed in de Filippijnen. Noodtoestand uitgeroepen, oppositieleden opgepakt, kritische kranten gesloten.
En het Thaise parlement ontbonden.
pi_35479687
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 16:29 schreef Monidique het volgende:
Gaat ook goed in de Filippijnen. Noodtoestand uitgeroepen, oppositieleden opgepakt, kritische kranten gesloten.
Vanwege de aardbeving? Dat was daar toch in het zuiden.
pi_35479734
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 16:37 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Vanwege de aardbeving? Dat was daar toch in het zuiden.
Nee, vanwege een noodgreep die zogenaamd gepland was.
pi_35479782
quote:
Geologie: 'Stoken, Greenpeace!'
Salomon Kroonenberg, hoogleraar geologie in Delft, oppert dat het broeikaseffect kan helpen om een volgende ijstijd uit te stellen

Deze week komt het boek De menselijke maat uit van Salomon Kroonenberg (1947). Hij belijdt daarin zijn liefde voor de geologie, het vakgebied waarin hij hoogleraar is aan de Technische Universiteit in Delft. Tevens betoogt hij dat de huidige verontrusting over de mogelijke opwarming van het klimaat door het broeikaseffect – het opstoken van fossiele brandstoffen – kortzichtig is. Veel erger is volgens hem dat er weer een ijstijd aankomt. Die moeten we zien uit te stellen.

ELSEVIER Kou is onaangenamer dan warmte?

Kroonenberg: 'Absoluut. Een ijstijd is oneindig veel schadelijker dan de periode van opwarming waar we nu in zitten. Gedurende 90 procent van de laatste twee miljoen jaar is het heel koud geweest. We mogen blij zijn dat we nu in een warme periode leven. Waarschijnlijk is de mensheid technologisch zo geavanceerd dat we een volgende ijstijd kunnen overleven, maar het betekent bijvoorbeeld wel verhuizen. Niemand zal in Nederland en de rest van Noord-Europa kunnen blijven wonen.’

ELSEVIER Wanneer komt de volgende ijstijd?

Kroonenberg: 'We weten dat de perioden tussen ijstijden 10.000 tot 12.000 jaar duren en de...
Ik ga even snel de Elsevier kopen .
pi_35479867
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 16:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

Bedoel je toevallig een staatsgreep?
pi_35479870
Het probleem is dat het klimaat niet zozeer warmer wordt, maar vooral wispelturiger.
pi_35479883
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 16:43 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Bedoel je toevallig een staatsgreep?
Uhm, ja. 't Zal de drank wel zijn...
  zaterdag 25 februari 2006 @ 17:05:21 #108
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35480705
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 16:06 schreef Monidique het volgende:
Extreem-rechts bedreigt op geen enkele manier substantieel de Nederlandse samenleving.
Zijn A Qaida en friends dan niet extreem-rechts?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_35480747
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 16:03 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ja, dat is het dieptepunt van Kubrick.
Beetje merkwaardige film is het inderdaad wel, maar dat komt ook met name door het boek.
pi_35480814
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 17:05 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zijn A Qaida en friends dan niet extreem-rechts?
Als je dat extreem-rechts noemt, en ik denk niet dat dat de lading dekt, dan is het wel een substantiele bedreiging voor Nederland. Geen fundamenteel gevaar, denk ik, maar een gevaar zeker.
pi_35480816
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 16:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

Islamitische staatsgreep? Je hebt daar namelijk wel islamitische opstandelingen.
pi_35480853
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 17:08 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Islamitische staatsgreep? Je hebt daar namelijk wel islamitische opstandelingen.
Ja, maar nee. Een islamitische staatsgreep in de Filippijnen is nogal ongeloofwaardig.
pi_35480939
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 17:08 schreef Monidique het volgende:
Ja, maar nee. Een islamitische staatsgreep in de Filippijnen is nogal ongeloofwaardig.
Je weet het nooit. Niets is meer zeker in deze wereld.
pi_35480979
quote:
175 175 tt-EEN za 25 feb 16:57.16
buitenland ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ

1956: STALIN VALT VAN ZIJN VOETSTUK
ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
50 jaar geleden haalde de nieuwe
sovjetleider Nikita Chroestsjov op een
partijcongres vernietigend uit naar
zijn overleden voorganger Stalin.

Chroestsjov verweet Stalin zijn dicta-
toriaal regime en zijn personencultus.
De rede leidde tot een schokgolf in de
Sovjet-Unie en in de communistische
wereld.

Tot dan toe was Stalin de onaantast-
bare leider geweest. Nu werden zijn
portretten en standbeelden weggehaald.

De destalinisering lag mee aan de basis
van de breuk met China. Chroestsjov
voerde een erg beperkte liberalisering
door, maar werd in 1964 afgezet.
pi_35481071
bonusviering:
quote:

176 176 tt-EEN za 25 feb 16:29.14
buitenland ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ

FILIPIJNEN HERDENKEN VAL VAN MARCOS
ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
Op de Filipijnen is de 20e verjaardag
van de val van dictator Ferdinand
Marcos in mineur gevierd.

In de straten was het rustig en de
meeste festiviteiten waren afgelast
nadat de noodtoestand was uitgeroepen.
Enkele dagen geleden is een poging tot
staatsgreep van ontevreden soldaten
mislukt.

In het Aziatische land zijn er al lang
spanningen tussen president Gloria
Arroyo en de oppositie. Precies 20 jaar
geleden vluchtte dictator Marcos na een
volksopstand. Die herstelde de
democratie op de Filipijnen, maar veel
mensen leven nog in armoede en er is
veel corruptie.
pi_35481294
quote:
860 860 tt-EEN za 25 feb 17:11.41

ญญญญญญญญญญญญ

De Britse zanger Morrissey is naar
eigen zeggen door de FBI en de
Britse veiligheidsdiensten
ondervraagd, omdat hij de
Amerikaanse president Bush een
"terrorist" had genoemd.

Dat heeft de Britse zender SkyNews
vrijdag gemeld. Het incident
bewijst volgens de zanger dat de
Amerikaanse en Britse samenleving
niet zo vrij zijn als men zou
denken.

"Ik ben van geen enkele partij
lid", aldus Morrissey, "maar je
kan zelfs niet echt je mening
uitspreken".
pi_35481809
quote:
Kan de natuur de snelle opeenvolging van kou en warmte aan?
Kroonenberg (hoogleraar geologie in Delft): Zeker. Al die mensen die zich nu blind staren op opwarming beweren dat het klimaat te snel verandert. Onzin. Tienduizend jaar geleden ging de opwarming drie keer zo snel. We maken ons nu zorgen over de pimpelmeesjes die te vroeg uit het ei komen waardoor ze geen wormpjes kunnen vinden. Welnu, de pimpelmezen zijn wel twintig keer op en neer van Spanje naar Nederland verhuisd. Als het hier door een ijstijd te koud was, gingen ze naar Spanje en als het klimaat weer opwarmde, kwamen ze terug. Onze eikenbossen met spechten en alles erin idem. Zeehonden, hetzelfde verhaal. Tijdens een ijstijd zitten ze voor de kunst van Spanje, tussen de ijstijden in verhuizen ze weer naar de Waddenzee. Of neem de zeespiegelstijging. De zee is in de twintigste eeuw 13 centimeter gestegen. De klimaatonderzoekers zijn bang dat het in de toekomst wel eens 1 meter per eeuw zou kunnen worden. Tienduizend jaar geleden echter steeg de zeespiegel met 3 meter per eeuw! Dat heeft de natuur overleefd, dat hebben wij mensen overleefd. De planeet kan wel een stootje hebben, hoor.

Daar gaat weer een stoelpoot.
pi_35481935
Welke stoelpoot? Overigens is de gemiddelde mondiale temperatuur tienduizend jaar geleden niet sneller gestegen dan de afgelopen honderdvijftig jaar. Weer een Elsevier-artikel dat probeert de theorie van het broeikaseffect onderuit te halen. Vermakelijk. Illustratief is het getoonde grafiekje.
pi_35482125
De stoelpoten van milieufanatici. De stoelpoten waarop ze leunen zijn al dun en marginaal en vooral gebaseerd op angst.

Goed dat Elsevier en mensen met verstand de andere kant van de medaille laten zien. Daarnaast is de temperatuur onder nu op het eerste gezicht inderdaad sneller gestegen dan 10000 jaar geleden (moeilijk te zeggen overigens) maar zoals je ziet vertoont het een golfachtige beweging. Ik wist niet dat mensen tussen 150 en 125 duizend jaar geleden ook bezig waren met de aarde te "vernielen" .
pi_35482199
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 17:47 schreef MrX1982 het volgende:
De stoelpoten van milieufanatici. De stoelpoten waarop ze leunen zijn al dun en marginaal en vooral gebaseerd op angst.
W้lke stoelpoten?!
quote:
Goed dat Elsevier en mensen met verstand de andere kant van de medaille laten zien. Daarnaast is de temperatuur onder nu op het eerste gezicht inderdaad sneller gestegen dan 10000 jaar geleden (moeilijk te zeggen overigens) maar zoals je ziet vertoont het een golfachtige beweging. Ik wist niet dat mensen tussen 150 en 125 duizend jaar geleden ook bezig waren met de aarde te "vernielen" .
Dit heeft allemaal helemaal, echt helemaal niets te maken met de huidige klimaatverandering.
pi_35482322
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 17:50 schreef Monidique het volgende:
W้lke stoelpoten?!
De stoelpoten van de stoel waarop ze hun doomscenario's verkondigen. Beeldspraak enzo.
quote:
Dit heeft allemaal helemaal, echt helemaal niets te maken met de huidige klimaatverandering.
De grafiek toont aan dat het klimaat aan verandering onderhevig is en geen vast staand gegeven is.
Tuurlijk schreeuwen mensen van GL en milieudefensie moord en brand maar zijn dat wetenschappers?

Net zoals dat hele Kyoto verdrag direct naar de prullenbak zou moeten worden verwezen.
pi_35482435
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 17:53 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De stoelpoten van de stoel waarop ze hun doomscenario's verkondigen. Beeldspraak enzo.
WELKE STOELPOTEN?!?
quote:
De grafiek toont aan dat het klimaat aan verandering onderhevig is en geen vast staand gegeven is.
Het toont aan dat het klimaat verandert, ja. Maar dat weerlegt toch helemaal het de broeikastheorie niet?
quote:
Tuurlijk schreeuwen mensen van GL en milieudefensie moord en brand maar zijn dat wetenschappers?
Nee, maar wetenschappers zijn wel wetenschappers.
pi_35482758
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 17:57 schreef Monidique het volgende:
WELKE STOELPOTEN?!?
Je kent dat gezegde toch wel. De stoelpoten onder iemand vandaan zagen?
quote:
Het toont aan dat het klimaat verandert, ja. Maar dat weerlegt toch helemaal het de broeikastheorie niet?
Het hoeft de broeikastheorie an sich niet te veranderen maar wel het negatieve effect van mensen en het ingrijpen wat politici/milieufanatici graag willen.
quote:
Nee, maar wetenschappers zijn wel wetenschappers.
Zolang er geen eenduidig antwoord is zijn verstrekkende gevolgen zoals Kyoto onverstandig want een land als China ontwikkelt zichzelf wel verder hoor en de VS ook. Zitten wij hier met ons Kyoto verdrag in de maag gesplitst.
pi_35483073
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je kent dat gezegde toch wel. De stoelpoten onder iemand vandaan zagen?
Ja... over welke stoelpoten heb je het nu?
pi_35483208
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:13 schreef Monidique het volgende:
Ja... over welke stoelpoten heb je het nu?
De stoelpoten van de milieufanatici die allerlei dingen beweren en doen alsof ze d้ waarheid in pacht hebben.

Als het tegendeel dan wordt bewezen of de andere kant van de medaille wordt belicht dan verdwijnen de stoelpoten of worden zwakker en zullen ze uiteindelijk op hun bips vallen. Een moment wat ik graag hoop mee te mogen maken .
pi_35483669
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:16 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De stoelpoten van de milieufanatici die allerlei dingen beweren en doen alsof ze d้ waarheid in pacht hebben.

Als het tegendeel dan wordt bewezen of de andere kant van de medaille wordt belicht dan verdwijnen de stoelpoten of worden zwakker en zullen ze uiteindelijk op hun bips vallen. Een moment wat ik graag hoop mee te mogen maken .
Ik praat toch zeker geen Chinees? Ik w้้t wat het gezegde is. Nu zou ik graag willen weten wat 'de milieufanatici' zeggen dat nu ontkracht is.
pi_35483709
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:28 schreef Monidique het volgende:
Ik praat toch zeker geen Chinees? Ik w้้t wat het gezegde is. Nu zou ik graag willen weten wat 'de milieufanatici' zeggen dat nu ontkracht is.
Dat het zo slecht zou gaan met het milieu.

De bekende we gaan eraan retoriek.

Ik begreep je vraag even verkeerd, dacht dat je nog steeds niet begreep wat ik met stoelpoot bedoelde .
pi_35483963
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:29 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat het zo slecht zou gaan met het milieu.
Hoe? Waar? Wแt zeggen ze dan? Als ze zouden zeggen "de afgelopen tweehonderdduizend jaar was de temperatuur stabiel" en dat als fundament voor hun kritiek gebruiken, dแn kun je zeggen dat de stoelpoten weggezaagd worden. Van de 'milieumaffia', de 'milieufanatici'. Wie of wat dat ook moge zijn... Jouw citaatje bewijst helemaal niet dat het niet slecht gaat met het milieu, dat is toch overduidelijk?
quote:
De bekende we gaan eraan retoriek.
Mooi, dus de we gaan er aan-propagandisten zitten fout. Dat wisten we al, daar is de wetenschap voor en zo'n Elsevier-werkje is niet echt verlichtend.
pi_35484185
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:35 schreef Monidique het volgende:
Hoe? Waar? Wแt zeggen ze dan? Als ze zouden zeggen "de afgelopen tweehonderdduizend jaar was de temperatuur stabiel" en dat als fundament voor hun kritiek gebruiken, dแn kun je zeggen dat de stoelpoten weggezaagd worden. Van de 'milieumaffia', de 'milieufanatici'. Wie of wat dat ook moge zijn... Jouw citaatje bewijst helemaal niet dat het niet slecht gaat met het milieu, dat is toch overduidelijk?
Milieufanatici synoniem voor mensen van GL, milieudefensie, Greenpeace etc etc.
Mensen die het niet zou nauw nemen met de feiten maar er een eigen draai aan geven. Helaas trappen daar (veel) mensen in.
quote:
Mooi, dus de we gaan er aan-propagandisten zitten fout. Dat wisten we al, daar is de wetenschap voor en zo'n Elsevier-werkje is niet echt verlichtend.
Heb je het hele artikel gelezen en het interview met die hoogleraar?
pi_35484234

Wouter: "Zo, ben je toch nog een beetje oer-Hollands!"
pi_35484253
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:41 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Heb je het hele artikel gelezen en het interview met die hoogleraar?
Nee, maar niets wat er in staat kan ervoor zorgen dat opeens niet allang al bekend is dat we gaan er aan-propagandisten het gelijk niet aan hun zijde hebben.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 18:45:09 #132
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35484283
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:43 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Wouter: "Zo, ben je toch nog een beetje oer-Hollands!"
"Ga je mee naar Brokeback Mountain? Ik hoorde Pim hoog over je opgeven."
pi_35484368
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:44 schreef Monidique het volgende:
Nee, maar niets wat er in staat kan ervoor zorgen dat opeens niet allang al bekend is dat we gaan er aan-propagandisten het gelijk niet aan hun zijde hebben.
Het gaat meer om een tegen geluid wat ik waardeer. Omdat ik denk dat we te weinig weten van de wereld/natuur/heelal etc om zulke conclusies te trekken dat het zo slecht zou gaan en we de hoofdschuldige zijn als mens.
pi_35484392
De wetenschap denkt er anders over.
pi_35484508
Net alsof er ้้n antwoord is namens de wetenschap.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 18:53:40 #136
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35484536
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het gaat meer om een tegen geluid wat ik waardeer. Omdat ik denk dat we te weinig weten van de wereld/natuur/heelal etc om zulke conclusies te trekken dat het zo slecht zou gaan en we de hoofdschuldige zijn als mens.
Mee eens; maar ik denk dat we het risico liever niet nemen.
pi_35484713
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:53 schreef Floripas het volgende:
Mee eens; maar ik denk dat we het risico liever niet nemen.
Je kunt een eventueel risico pas ontlopen als je duidelijk weet wat er speelt en mi is dat (nog) niet het geval.

Dan kan je wel op safe spelen maar is het leven zelf niet al een groot risico. Als ik straks naar buiten ga zou ik eventueel doodgereden kunnen worden moet ik dan maar niet naar buiten gaan?
pi_35484740
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:52 schreef MrX1982 het volgende:
Net alsof er ้้n antwoord is namens de wetenschap.
Er is een algemene lijn, ja: het klimaat kun je bestuderen, je kunt concluderen dat de temperatuur stijgt en je kunt concluderen dat de mensheid daar grotendeels voor verantwoordelijk is. Dat is zo ongeveer wel de algemene lijn.
pi_35484880
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:59 schreef Monidique het volgende:
Er is een algemene lijn, ja: het klimaat kun je bestuderen, je kunt concluderen dat de temperatuur stijgt en je kunt concluderen dat de mensheid daar grotendeels voor verantwoordelijk is. Dat is zo ongeveer wel de algemene lijn.
Dat lijkt me een vrij bekrompen conclusie maar ok.
pi_35484918
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 19:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Tsja...
pi_35484923
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:45 schreef Floripas het volgende:

[..]

"Ga je mee naar Brokeback Mountain? Ik hoorde Pim hoog over je opgeven."
.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 19:08:14 #142
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35485062
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 19:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je kunt niet eens glashard bewijzen dat de aardo om de zon draait, maar we gaan er wel vanuit.
pi_35485109
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:53 schreef Floripas het volgende:
Ik moet er weer van tussen, want deze:

wacht op me...
(Moet van de studie)
Maar niettemin, hallo en daeg!
pi_35485133
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 14:42 schreef sizzler het volgende:

[..]

Minder. ik ben gisteren nog op kraamvisite geweest. Hoop voor je vriend dat het geen miskraam wordt.
Nah, da's langetermijnsdenken, ik wil resultaten zien. En inmiddels werkt het allemaal wat beter. Maar evengoed thanks
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  zaterdag 25 februari 2006 @ 19:12:56 #145
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35485205
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 19:09 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Ik moet er weer van tussen, want deze:
[afbeelding]
wacht op me...
(Moet van de studie)
Maar niettemin, hallo en daeg!
Hallo, positivistje. Postmodernist hier, hoe is het op aarde?
pi_35485430
Zo. Wat is er hier allemaal gebeurd?
  zaterdag 25 februari 2006 @ 19:20:17 #147
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35485528
Gefileerd.
pi_35485530
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 19:20 schreef Floripas het volgende:
Fucking, fucking, fucking Cherrymoontraxxx
Wat deed ie dan?
  zaterdag 25 februari 2006 @ 19:24:07 #150
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35485622
Hij is de drol in mijn oma;s toiletpot.
Kijk naar het perutopic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: