En het Thaise parlement ontbonden.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:29 schreef Monidique het volgende:
Gaat ook goed in de Filippijnen. Noodtoestand uitgeroepen, oppositieleden opgepakt, kritische kranten gesloten.
Vanwege de aardbeving? Dat was daar toch in het zuiden.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:29 schreef Monidique het volgende:
Gaat ook goed in de Filippijnen. Noodtoestand uitgeroepen, oppositieleden opgepakt, kritische kranten gesloten.
Nee, vanwege een noodgreep die zogenaamd gepland was.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Vanwege de aardbeving? Dat was daar toch in het zuiden.
Ik ga even snel de Elsevier kopenquote:Geologie: 'Stoken, Greenpeace!'
Salomon Kroonenberg, hoogleraar geologie in Delft, oppert dat het broeikaseffect kan helpen om een volgende ijstijd uit te stellen
Deze week komt het boek De menselijke maat uit van Salomon Kroonenberg (1947). Hij belijdt daarin zijn liefde voor de geologie, het vakgebied waarin hij hoogleraar is aan de Technische Universiteit in Delft. Tevens betoogt hij dat de huidige verontrusting over de mogelijke opwarming van het klimaat door het broeikaseffect – het opstoken van fossiele brandstoffen – kortzichtig is. Veel erger is volgens hem dat er weer een ijstijd aankomt. Die moeten we zien uit te stellen.
ELSEVIER Kou is onaangenamer dan warmte?
Kroonenberg: 'Absoluut. Een ijstijd is oneindig veel schadelijker dan de periode van opwarming waar we nu in zitten. Gedurende 90 procent van de laatste twee miljoen jaar is het heel koud geweest. We mogen blij zijn dat we nu in een warme periode leven. Waarschijnlijk is de mensheid technologisch zo geavanceerd dat we een volgende ijstijd kunnen overleven, maar het betekent bijvoorbeeld wel verhuizen. Niemand zal in Nederland en de rest van Noord-Europa kunnen blijven wonen.’
ELSEVIER Wanneer komt de volgende ijstijd?
Kroonenberg: 'We weten dat de perioden tussen ijstijden 10.000 tot 12.000 jaar duren en de...
Bedoel je toevallig een staatsgreep?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, vanwege een noodgreep die zogenaamd gepland was.
Uhm, ja. 't Zal de drank wel zijn...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:43 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Bedoel je toevallig een staatsgreep?
Zijn A Qaida en friends dan niet extreem-rechts?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:06 schreef Monidique het volgende:
Extreem-rechts bedreigt op geen enkele manier substantieel de Nederlandse samenleving.
Beetje merkwaardige film is het inderdaad wel, maar dat komt ook met name door het boek.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:03 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ja, dat is het dieptepunt van Kubrick.
Als je dat extreem-rechts noemt, en ik denk niet dat dat de lading dekt, dan is het wel een substantiele bedreiging voor Nederland. Geen fundamenteel gevaar, denk ik, maar een gevaar zeker.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zijn A Qaida en friends dan niet extreem-rechts?
Islamitische staatsgreep? Je hebt daar namelijk wel islamitische opstandelingen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, vanwege een noodgreep die zogenaamd gepland was.
Ja, maar nee. Een islamitische staatsgreep in de Filippijnen is nogal ongeloofwaardig.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:08 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Islamitische staatsgreep? Je hebt daar namelijk wel islamitische opstandelingen.
Je weet het nooit. Niets is meer zeker in deze wereld.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:08 schreef Monidique het volgende:
Ja, maar nee. Een islamitische staatsgreep in de Filippijnen is nogal ongeloofwaardig.
quote:175 175 tt-EEN za 25 feb 16:57.16
buitenland ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
1956: STALIN VALT VAN ZIJN VOETSTUK
ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
50 jaar geleden haalde de nieuwe
sovjetleider Nikita Chroestsjov op een
partijcongres vernietigend uit naar
zijn overleden voorganger Stalin.
Chroestsjov verweet Stalin zijn dicta-
toriaal regime en zijn personencultus.
De rede leidde tot een schokgolf in de
Sovjet-Unie en in de communistische
wereld.
Tot dan toe was Stalin de onaantast-
bare leider geweest. Nu werden zijn
portretten en standbeelden weggehaald.
De destalinisering lag mee aan de basis
van de breuk met China. Chroestsjov
voerde een erg beperkte liberalisering
door, maar werd in 1964 afgezet.
quote:
176 176 tt-EEN za 25 feb 16:29.14
buitenland ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
FILIPIJNEN HERDENKEN VAL VAN MARCOS
ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
Op de Filipijnen is de 20e verjaardag
van de val van dictator Ferdinand
Marcos in mineur gevierd.
In de straten was het rustig en de
meeste festiviteiten waren afgelast
nadat de noodtoestand was uitgeroepen.
Enkele dagen geleden is een poging tot
staatsgreep van ontevreden soldaten
mislukt.
In het Aziatische land zijn er al lang
spanningen tussen president Gloria
Arroyo en de oppositie. Precies 20 jaar
geleden vluchtte dictator Marcos na een
volksopstand. Die herstelde de
democratie op de Filipijnen, maar veel
mensen leven nog in armoede en er is
veel corruptie.
quote:860 860 tt-EEN za 25 feb 17:11.41
ญญญญญญญญญญญญ
De Britse zanger Morrissey is naar
eigen zeggen door de FBI en de
Britse veiligheidsdiensten
ondervraagd, omdat hij de
Amerikaanse president Bush een
"terrorist" had genoemd.
Dat heeft de Britse zender SkyNews
vrijdag gemeld. Het incident
bewijst volgens de zanger dat de
Amerikaanse en Britse samenleving
niet zo vrij zijn als men zou
denken.
"Ik ben van geen enkele partij
lid", aldus Morrissey, "maar je
kan zelfs niet echt je mening
uitspreken".
quote:Kan de natuur de snelle opeenvolging van kou en warmte aan?
Kroonenberg (hoogleraar geologie in Delft): Zeker. Al die mensen die zich nu blind staren op opwarming beweren dat het klimaat te snel verandert. Onzin. Tienduizend jaar geleden ging de opwarming drie keer zo snel. We maken ons nu zorgen over de pimpelmeesjes die te vroeg uit het ei komen waardoor ze geen wormpjes kunnen vinden. Welnu, de pimpelmezen zijn wel twintig keer op en neer van Spanje naar Nederland verhuisd. Als het hier door een ijstijd te koud was, gingen ze naar Spanje en als het klimaat weer opwarmde, kwamen ze terug. Onze eikenbossen met spechten en alles erin idem. Zeehonden, hetzelfde verhaal. Tijdens een ijstijd zitten ze voor de kunst van Spanje, tussen de ijstijden in verhuizen ze weer naar de Waddenzee. Of neem de zeespiegelstijging. De zee is in de twintigste eeuw 13 centimeter gestegen. De klimaatonderzoekers zijn bang dat het in de toekomst wel eens 1 meter per eeuw zou kunnen worden. Tienduizend jaar geleden echter steeg de zeespiegel met 3 meter per eeuw! Dat heeft de natuur overleefd, dat hebben wij mensen overleefd. De planeet kan wel een stootje hebben, hoor.
W้lke stoelpoten?!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:47 schreef MrX1982 het volgende:
De stoelpoten van milieufanatici. De stoelpoten waarop ze leunen zijn al dun en marginaal en vooral gebaseerd op angst.
Dit heeft allemaal helemaal, echt helemaal niets te maken met de huidige klimaatverandering.quote:Goed dat Elsevier en mensen met verstand de andere kant van de medaille laten zien. Daarnaast is de temperatuur onder nu op het eerste gezicht inderdaad sneller gestegen dan 10000 jaar geleden (moeilijk te zeggen overigens) maar zoals je ziet vertoont het een golfachtige beweging. Ik wist niet dat mensen tussen 150 en 125 duizend jaar geleden ook bezig waren met de aarde te "vernielen".
De stoelpoten van de stoel waarop ze hun doomscenario's verkondigen. Beeldspraak enzo.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:50 schreef Monidique het volgende:
W้lke stoelpoten?!
De grafiek toont aan dat het klimaat aan verandering onderhevig is en geen vast staand gegeven is.quote:Dit heeft allemaal helemaal, echt helemaal niets te maken met de huidige klimaatverandering.
WELKE STOELPOTEN?!?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De stoelpoten van de stoel waarop ze hun doomscenario's verkondigen. Beeldspraak enzo.
Het toont aan dat het klimaat verandert, ja. Maar dat weerlegt toch helemaal het de broeikastheorie niet?quote:De grafiek toont aan dat het klimaat aan verandering onderhevig is en geen vast staand gegeven is.
Nee, maar wetenschappers zijn wel wetenschappers.quote:Tuurlijk schreeuwen mensen van GL en milieudefensie moord en brand maar zijn dat wetenschappers?
Je kent dat gezegde toch wel. De stoelpoten onder iemand vandaan zagen?quote:
Het hoeft de broeikastheorie an sich niet te veranderen maar wel het negatieve effect van mensen en het ingrijpen wat politici/milieufanatici graag willen.quote:Het toont aan dat het klimaat verandert, ja. Maar dat weerlegt toch helemaal het de broeikastheorie niet?
Zolang er geen eenduidig antwoord is zijn verstrekkende gevolgen zoals Kyoto onverstandig want een land als China ontwikkelt zichzelf wel verder hoor en de VS ook. Zitten wij hier met ons Kyoto verdrag in de maag gesplitst.quote:Nee, maar wetenschappers zijn wel wetenschappers.
Ja... over welke stoelpoten heb je het nu?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je kent dat gezegde toch wel. De stoelpoten onder iemand vandaan zagen?
De stoelpoten van de milieufanatici die allerlei dingen beweren en doen alsof ze d้ waarheid in pacht hebben.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:13 schreef Monidique het volgende:
Ja... over welke stoelpoten heb je het nu?
Ik praat toch zeker geen Chinees? Ik w้้t wat het gezegde is. Nu zou ik graag willen weten wat 'de milieufanatici' zeggen dat nu ontkracht is.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De stoelpoten van de milieufanatici die allerlei dingen beweren en doen alsof ze d้ waarheid in pacht hebben.
Als het tegendeel dan wordt bewezen of de andere kant van de medaille wordt belicht dan verdwijnen de stoelpoten of worden zwakker en zullen ze uiteindelijk op hun bips vallen. Een moment wat ik graag hoop mee te mogen maken.
Dat het zo slecht zou gaan met het milieu.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:28 schreef Monidique het volgende:
Ik praat toch zeker geen Chinees? Ik w้้t wat het gezegde is. Nu zou ik graag willen weten wat 'de milieufanatici' zeggen dat nu ontkracht is.
Hoe? Waar? Wแt zeggen ze dan? Als ze zouden zeggen "de afgelopen tweehonderdduizend jaar was de temperatuur stabiel" en dat als fundament voor hun kritiek gebruiken, dแn kun je zeggen dat de stoelpoten weggezaagd worden. Van de 'milieumaffia', de 'milieufanatici'. Wie of wat dat ook moge zijn... Jouw citaatje bewijst helemaal niet dat het niet slecht gaat met het milieu, dat is toch overduidelijk?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat het zo slecht zou gaan met het milieu.
Mooi, dus de we gaan er aan-propagandisten zitten fout. Dat wisten we al, daar is de wetenschap voor en zo'n Elsevier-werkje is niet echt verlichtend.quote:De bekende we gaan eraan retoriek.
Milieufanatici synoniem voor mensen van GL, milieudefensie, Greenpeace etc etc.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:35 schreef Monidique het volgende:
Hoe? Waar? Wแt zeggen ze dan? Als ze zouden zeggen "de afgelopen tweehonderdduizend jaar was de temperatuur stabiel" en dat als fundament voor hun kritiek gebruiken, dแn kun je zeggen dat de stoelpoten weggezaagd worden. Van de 'milieumaffia', de 'milieufanatici'. Wie of wat dat ook moge zijn... Jouw citaatje bewijst helemaal niet dat het niet slecht gaat met het milieu, dat is toch overduidelijk?
Heb je het hele artikel gelezen en het interview met die hoogleraar?quote:Mooi, dus de we gaan er aan-propagandisten zitten fout. Dat wisten we al, daar is de wetenschap voor en zo'n Elsevier-werkje is niet echt verlichtend.
Nee, maar niets wat er in staat kan ervoor zorgen dat opeens niet allang al bekend is dat we gaan er aan-propagandisten het gelijk niet aan hun zijde hebben.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Heb je het hele artikel gelezen en het interview met die hoogleraar?
"Ga je mee naar Brokeback Mountain? Ik hoorde Pim hoog over je opgeven."quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:43 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Wouter: "Zo, ben je toch nog een beetje oer-Hollands!"
Het gaat meer om een tegen geluid wat ik waardeer. Omdat ik denk dat we te weinig weten van de wereld/natuur/heelal etc om zulke conclusies te trekken dat het zo slecht zou gaan en we de hoofdschuldige zijn als mens.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:44 schreef Monidique het volgende:
Nee, maar niets wat er in staat kan ervoor zorgen dat opeens niet allang al bekend is dat we gaan er aan-propagandisten het gelijk niet aan hun zijde hebben.
Mee eens; maar ik denk dat we het risico liever niet nemen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het gaat meer om een tegen geluid wat ik waardeer. Omdat ik denk dat we te weinig weten van de wereld/natuur/heelal etc om zulke conclusies te trekken dat het zo slecht zou gaan en we de hoofdschuldige zijn als mens.
Je kunt een eventueel risico pas ontlopen als je duidelijk weet wat er speelt en mi is dat (nog) niet het geval.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:53 schreef Floripas het volgende:
Mee eens; maar ik denk dat we het risico liever niet nemen.
Er is een algemene lijn, ja: het klimaat kun je bestuderen, je kunt concluderen dat de temperatuur stijgt en je kunt concluderen dat de mensheid daar grotendeels voor verantwoordelijk is. Dat is zo ongeveer wel de algemene lijn.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:52 schreef MrX1982 het volgende:
Net alsof er ้้n antwoord is namens de wetenschap.
Dat lijkt me een vrij bekrompen conclusie maar ok.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:59 schreef Monidique het volgende:
Er is een algemene lijn, ja: het klimaat kun je bestuderen, je kunt concluderen dat de temperatuur stijgt en je kunt concluderen dat de mensheid daar grotendeels voor verantwoordelijk is. Dat is zo ongeveer wel de algemene lijn.
Tsja...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat lijkt me een vrij bekrompen conclusie maar ok.
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
"Ga je mee naar Brokeback Mountain? Ik hoorde Pim hoog over je opgeven."
Je kunt niet eens glashard bewijzen dat de aardo om de zon draait, maar we gaan er wel vanuit.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat lijkt me een vrij bekrompen conclusie maar ok.
Ik moet er weer van tussen, want deze:quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:53 schreef Floripas het volgende:
Nah, da's langetermijnsdenken, ik wil resultaten zien. En inmiddels werkt het allemaal wat beter. Maar evengoed thanksquote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:42 schreef sizzler het volgende:
[..]
Minder. ik ben gisteren nog op kraamvisite geweest. Hoop voor je vriend dat het geen miskraam wordt.
Hallo, positivistje. Postmodernist hier, hoe is het op aarde?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:09 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ik moet er weer van tussen, want deze:
[afbeelding]
wacht op me...![]()
(Moet van de studie)
Maar niettemin, hallo en daeg!![]()
Wat deed ie dan?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 19:20 schreef Floripas het volgende:
Fucking, fucking, fucking Cherrymoontraxxx
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |