Ik sta ook meestal rechts. Mijn kinderen lopen links, maar meestal wel de verkeerde kant op, want dat vinden ze grappig. Uiteraard niet als het druk is.quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:18 schreef Tokus het volgende:
ik heb meer het idee dat de tegenstanders hier nu fel blijven reageren omdat ze geen gezichtsverlies willen lijden, maar hun gelijk perse willen halen, ook al weten ze ook wel dat het hun geen enkele moeite kost om gewoon automatisch rechts te staan, al dan niet met je kind of grote tas voor je.
Volgens de Algemene voorwaarden van de NS heeft een kind van jonger dan 3 jaar helemaal geen recht op een zitplaats als deze gratis meereist... (Artikel 5.6, lid a )quote:Op donderdag 2 maart 2006 12:07 schreef Gia het volgende:
Als iemand op krukken binnenkomt, of manklopend, of een bejaarde, ja, dan heb je gelijk.
Maar voor zomaar een jongere hoeft niemand plaats te maken, ook een kind van 3 niet.
quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:15 schreef TMoose het volgende:
[..]
Volgens de Algemene voorwaarden van de NS heeft een kind van jonger dan 3 jaar helemaal geen recht op een zitplaats als deze gratis meereist... (Artikel 5.6, lid a )
(Dit geld natuurlijk niet als u netjes een kaartje voor de kleine hebt gehaald... ) Verder is het een kwestie van goed fatsoen...
Wel goed lezen. Hier staat niet dat een kind niet op mag zitten of op moet staan voor een persoon die de volle prijs heeft betaald. Hier staat dat je voor je kind vooraf een zitplaats mag eisen, als je de volle prijs betaald.quote:artikel 5.6
Geen vervoerprijs is verschuldigd voor:
a. kinderen jonger dan vier jaar mits
voor hen geen afzonderlijke zitplaats
wordt verlangd,
Nee, want je koopt een vervoersbewijs, geen plaatsbewijs. Daarnaast drukt verlangen slechts dat uit: een verlangen. Koop je voor je kind een kaartje, dan mag je eenplaats verlangen. Koop je geen kaartje: dan mag dat niet. Er staat nergens dat de NS op welk moment dan ook gehoor zou moeten geven aan dat verlangen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:55 schreef Gia het volgende:
[..]
[..]
Wel goed lezen. Hier staat niet dat een kind niet op mag zitten of op moet staan voor een persoon die de volle prijs heeft betaald. Hier staat dat je voor je kind vooraf een zitplaats mag eisen, als je de volle prijs betaald.
En dan? Heb ik de volle prijs betaald en is er geen plaats vrij. Vind ik wel dat mijn kind dan recht heeft op een zitplaats, volgens dit artikel.
Te beginnen met die overal rondslingerende vouwfietsen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 17:17 schreef zoalshetis het volgende:
alles wat minder dan 30 kilo weegt moet op schoot.
jaquote:Op donderdag 2 maart 2006 17:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Te beginnen met die overal rondslingerende vouwfietsen.
Er staat ook niet dat een kind niet op een vrije plaats mag gaan zitten en er staat ook niet dat een kind, dat eenmaal zit, op moet staan voor iemand met een vervoersbewijs.quote:Op donderdag 2 maart 2006 17:03 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Nee, want je koopt een vervoersbewijs, geen plaatsbewijs. Daarnaast drukt verlangen slechts dat uit: een verlangen. Koop je voor je kind een kaartje, dan mag je eenplaats verlangen. Koop je geen kaartje: dan mag dat niet. Er staat nergens dat de NS op welk moment dan ook gehoor zou moeten geven aan dat verlangen.
Die moeten zoiezo verboden worden tijdens de spits. Het is al te vaak voorgekomen dat ik zo'n ding te hard tegen mijn benen heb gekregen omdat iemand zo nodig op het laatst de trein in springt, of nog beter, pas in de (overvolle) trein gaat vouwen. Daar irriteer ik me nog meer aan dan aan links stilstaande mensen op de roltrapquote:Op donderdag 2 maart 2006 17:17 schreef Litpho het volgende:
[..]
Te beginnen met die overal rondslingerende vouwfietsen.
op straat geldt dat al sinds de tijd van Napoleonquote:Op donderdag 2 maart 2006 10:59 schreef the_disheaver het volgende:
Waarom eigenlijk niet doortrekken naar straat? Het is keiirritant als je je bel moet zoeken als er 2 personen de gehele fietspadbreedte in beslag nemen... Meer rechts op straat!
Dat laatste argument slaat nergens op. Jij moet dwingen kinderen onder de 4 jaar, betaald of niet, hun plaats laten afstaan voor anderen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 18:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Er staat ook niet dat een kind niet op een vrije plaats mag gaan zitten en er staat ook niet dat een kind, dat eenmaal zit, op moet staan voor iemand met een vervoersbewijs.
Anders ga ik voortaan in de trein eisen dat kinderen onder de 4 jaar voor mij en mijn gezin op moeten staan, tenzij ze de volle mep betaald hebben.
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:15 schreef Yildiz het volgende:
Van de site:
'Wist u dat een roltrap 3 km/u gaat?'
Volgens mij kan je wel een stuk sneller rennen dan dat, en volgens mij zijn er op stations altijd trappen ernaast. Als de haastige, gestressde papiertijgers onder ons nou lekker over die trap gaan leren rennen, kan ik gewoon van de roltrap gebruik maken, dankuwel.![]()
Rennen voor je overstap vind ik sowieso iets naars hebben. Alsof je dood gaat als je het niet haalt, ik krijg daar altijd 'Forest Gump achtige Run Forest! Run!-visuals' bij.
quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:59 schreef V.en.A het volgende:
Ik sta graag links, dan hebben die jankzakken tenminste een gezicht om de schuld te geven als ze de trein, die ze toch al zouden missen, gemist hebben. Dat is nu eenmaal een stuk minder frustrerend dan de schuld leggen bij de anonieme NS. Mijn manier van rekening houden met mijn medemens.
Het werkt gewoon overal bevalve in Nederland.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:13 schreef Yildiz het volgende:
Ja, zodat de doorstroom minder wordt, en je hele groepen krijgt vóór de roltrap, waar je je dan als haastige forens eerst door moet worstelen, alvorens je de halflege roltrap kan betreden.
Puik plan. En ik geloof dus echt niet dat de helft van de mensen ineens gaat lopen op roltrappen. Als je sportief wilt doen is er altijd nog de gewone trap. Of 5 minuten eerder je bed uit.
Daarbij komt, een roltrap is helemaal niet bedoeld om op te lopen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:17 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Het werkt gewoon overal bevalve in Nederland.
Ik schaam me altijd weer rot , als in Wenen een paar Korte Kapsel wijven de rolstrap bezet houden. Het zijn altijd Ollanders of Skandies ( Die hebben net zo weinig manieren)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |