abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35401326
vvdfvd

Hierrrr Verderrrrrrr
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_35401952
SMS 872 voor het juiste antwoord
pi_35402003
Goede OP.
pi_35402036
tijd om weer eens misselijk te worden:
quote:
„Militairen VS vaak vrijuit na doden gevangenen”

BAGDAD (AP) - In slechts 12 van de 34 gevallen waarbij gevangenen in Irak en Afghanistan door toedoen van Amerikaanse militairen om het leven zijn gekomen, zijn soldaten voor hun daden bestraft.

Dat heeft de Amerikaanse mensenrechtenorganisatie Human Rights First (HRF) woensdag bekendgemaakt.

De militaire aanklager heeft in minder dan twee derde van de 34 bevestigde of vermoedelijke gevallen van doodslag aanbevolen een aanklacht in te dienen. Daarnaast zijn in Irak en Afghanistan sinds 2002 nog eens 98 gedetineerden omgekomen van wie in bijna de helft van de gevallen de doodsoorzaak nooit is bekendgemaakt of vastgesteld. De zwaarste straf die een Amerikaanse soldaat ooit kreeg voor een sterfgeval als gevolg van marteling was vijf maanden cel, meldt Human Rights First in een rapport dat is gebaseerd op verslagen van militaire rechtbanken, mediaberichtgeving en andere documenten.

Volgens de organisatie zijn veel sterfgevallen niet naar behoren gemeld en onderzocht, en is niemand verantwoordelijk gehouden voor de dood van de gedetineerden. Het Amerikaanse ministerie van Defensie houdt vol dat het nauwgezet de mishandelingen van gevangenen, ook de sterfgevallen, onderzoekt. Vorige maand zei minister van Defensie Rumsfeld dat zo’n 250 mensen zijn gestraft.

De Iraakse Qusay Mowhoush, zoon van een van de slachtoffers, wuift de inspanningen van het Pentagon om de verantwoordelijken te vervolgen weg. Zijn vader, Abed Hamed Mowhoush, werd ervan verdacht de Iraakse opstand tegen de Amerikanen te steunen. Hij stierf in 2003, nadat hij in elkaar was geslagen, met een slaapzak was bedekt en zijn ondervrager, de onderofficier Lewis Welshofer, op zijn borst was gaan zitten en zijn mond had bedekt. Mowhoush werd tien dagen eerder aangehouden toen hij langsging bij een Amerikaanse militaire basis om te vragen of zijn vier zoons konden worden vrijgelaten.

Welshofer werd vorige maand veroordeeld wegens doodslag en kreeg een reprimande opgelegd, maar werd niet veroordeeld tot gevangenisstraf. De jury accepteerde het verweer van zijn advocaat dat Welshofer had gedaan wat hij goed achtte, en dat hij geen duidelijke aanwijzingen had gekregen van zijn meerderen.

De zoon van Mowhoush geeft de legerleiding de schuld. „Volgens mij krijgen de soldaten directe en duidelijke bevelen van de Amerikaanse regering om op die manier met gevangenen om te gaan”, zegt hij. De Amerikaanse regering ontkent dit.

In het geval van de dood van de zwaarmishandelde gedetineerde Manadel al-Jamadi werd de enige militair die voor de krijgsraad moest verschijnen, vrijgesproken. Al-Jamadi’s lichaam was te zien op foto’s uit de Abu Ghraibgevangenis uit 2004 waarop Amerikaanse gevangenbewaarders lachen en hun duim opsteken boven het overleden slachtoffer. Volgens Human Rights First zijn in slechts vier van de acht gevallen waarbij een gevangene dood is gemarteld straffen opgelegd. De organisatie signaleert in het algemeen „een patroon van straffeloosheid voor de ernstigste schendingen, waarbij bij slecht gedrag te laat te lichte straffen worden gegeven.”
http://www.refdag.nl/arti(...)enen%26rdquo%3B.html
pi_35402149
quote:
Wilders kiest naam: Partij voor de Vrijheid

DEN HAAG - De Groep Wilders gaat met ingang van de verkiezingen van 2007 verder onder de naam Partij voor de Vrijheid (PVV). Wilders heeft die naam woensdag ingeschreven bij de Kiesraad. Tot de verkiezingen blijft hij gebruikmaken van de naam Groep Wilders, omdat de parlementaire regels dat voorschrijven en de naam een grote bekendheid heeft.

De nieuwe naam verwijst naar de vroegere Partij van de Vrijheid, volgens Wilders de laatste ware liberale partij, tot zij in 1948 opging in de VVD, ‘die feitelijk een sociaal-liberale koers ging varen’.

Met de inschrijving van zijn nieuwe partijnaam maakt Wilders duidelijk dat hij niet werkt aan een fusie met mensen als Marco Pastors (Leefbaar Rotterdam) of Joost Eerdmans (LPF). Daarover werd het afgelopen jaar in Den Haag veelvuldig gespeculeerd. ‘Het zijn ook goede mensen’, aldus Wilders, ‘maar het moet duidelijk zijn: ik begin niets met iets dat riekt naar een tweede LPF. Ik ben niet met hen in gesprek. Ik ben hier nu mee bezig en ik ga hier mee door.’
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_35402278
Dit keer geen publiciteit door bedreiging maar door een naamswijziging.

Straks neemt hij nog een nieuw kapsel .
pi_35402574
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik drink redelijk veel cola maar de vaalheid en vol krassen dat kan ik me niet echt herinneren. Het is gewoon een smoes om een prijsverhoging door te voeren.

Ik kan me niet voorstellen dat die nieuwe fles zo duur is. Hebben ze dat soort flessen niet al in andere landen.
Ik herinner me die krassen wel, maar dat heb je op bijna alles wat hergebruikt wordt en statiegeld op zit. Zeker bij bierflesjes. Maar who cares.
pi_35402651
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:48 schreef pberends het volgende:
Ik herinner me die krassen wel, maar dat heb je op bijna alles wat hergebruikt wordt en statiegeld op zit. Zeker bij bierflesjes. Maar who cares.
Dat er krassen op zaten weet ik ook nog wel maar ik stoorde me er totaal niet aan.

Het is maar een fles die verdwijnt weer in de koelkast .
pi_35402695
quote:
Russisch leger mag burgerdoel vernietigen

Door GEERT GROOT KOERKAMP

MOSKOU - De Russische strijdkrachten mogen burgervliegtuigen neerhalen als die zijn gekaapt door terroristen of kunnen worden gebruikt voor aanslagen.
Ook vliegtuigen of schepen die niet reageren op pogingen tot radiocontact of bevelen negeren, lopen het gevaar te worden neergeschoten of getorpedeerd.

Dat slaat in de nieuwe terrorismewet die het Lagerhuis van het Russische parlement in tweede lezing heeft aangenomen. Volgens de wet mogen deze burgerdoelen worden vernietigd, ongeacht of er passagiers aan boord zijn.

De bepaling is opgenomen onder druk van het leger, dat eerder heeft laten weten dat de levens van eventuele gijzelaars geen absolute prioriteit hebben.

Volgens generaal Solovjov, hoofd van het Speciale Commando dat onder meer zorg draagt voor de veiligheid van Moskou, staat voor hem vast dat een vliegtuig moet worden neergehaald als duidelijk is dat het zal worden gebruikt voor een aanslag in de hoofdstad. De uiteindelijke verantwoordelijkheid voor een besluit geweld te gebruiken tegen burgerdoelen, berust bij de president.

Het Constitutioneel Hof in Duitsland bepaalde vorige week dat een soortgelijke bepaling in de vorig jaar aangenomen Duitse wet op het terrorisme in strijd is met de grondwet.

De definitieve tekst van het Russische wetsvoorstel wordt zondag in stemming gebracht.
http://www.ad.nl/buitenland/article171554.ece
pi_35402930
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:51 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat er krassen op zaten weet ik ook nog wel maar ik stoorde me er totaal niet aan.

Het is maar een fles die verdwijnt weer in de koelkast .
Die nieuwe flessen kunnen niet eens krassen aan .
pi_35403656
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:48 schreef pberends het volgende:

[..]

Inderdaad dat maakt toch geen ruk uit? Het is ook een beste kapitaalvernietiging. Vroeger werkten ze met kratten die er dus ook allemaal uit gaan. Het is ook verdomde irritant als je die rotzooi in de supermakrt moet vullen. Bij elke 6 flessen moet je een lap plastic wegsnijden terwijl je eerder gewoon 10 flessen het schap in smeet en het kratje aan de kant zette voor de volgende.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_35403750
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:32 schreef zakjapannertje het volgende:
tijd om weer eens misselijk te worden:
[..]

http://www.refdag.nl/arti(...)enen%26rdquo%3B.html
quote:
Morales execution delayed

The execution of Michael Morales, scheduled to occur at 12:01 AM Tuesday morning in San Quentin Prison, has been postponed. The two anesthesiologists who were supposed to oversee the execution refused to participate. Judge Jeremy Fogel had decided that in order for the method of execution to remain unchanged, doctors would need to be present to ensure that the prisoner was not conscious when the drugs that cause death were injected. The doctors claimed that what they were being asked to do violated their code of professional ethics.
Wat nou ethiek? Doden zul je!
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_35403893
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:59 schreef pberends het volgende:
Die nieuwe flessen kunnen niet eens krassen aan .
De Talpa onder de flessen.
pi_35403950
Overigens wist m'n baas te melden dat de supermarkt ook na die prijsverhoging nog steeds niets verdient op Coca Cola .
pi_35404378
Hoeveel steekt Coca Cola dan wel niet in zijn zak?
pi_35404474
quote:
„Volgens mij krijgen de soldaten directe en duidelijke bevelen van de Amerikaanse regering om op die manier met gevangenen om te gaan”, zegt hij. De Amerikaanse regering ontkent dit.
Volgens mij kunnen ze dit beter meteen opbiechten, ik ben er zo langzamerhand wel vsn overtuigd.
  donderdag 23 februari 2006 @ 13:54:20 #17
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35404912
kraken verbieden en de huurmarkt liberaliseren. Rechts
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_35404992
En dan over 5 jaar de zooi weer omgooien omdat het toch niet werkt .
  donderdag 23 februari 2006 @ 13:58:20 #19
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35405060
iedere idioot ziet toch dat dat niet kan werken en toch blijven ze keer op keer dezelfde fouten maken.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_35405105
Kraken verbieden lijkt me uitstekend.

Krakers vormen het onkruid van de samenleving.
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:00:47 #21
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35405138
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 13:59 schreef MrX1982 het volgende:
Kraken verbieden lijkt me uitstekend.

Krakers vormen het onkruid van de samenleving.
Kraken is hoognodig om de woningnood ten minste nog IETS te beperken. Met kraakverbod wordt het opeens weer een stuk rendabeler om huizen als beleggingsobject te behandelen.
pi_35405201
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:00 schreef DionysuZ het volgende:
Kraken is hoognodig om de woningnood ten minste nog IETS te beperken. Met kraakverbod wordt het opeens weer een stuk rendabeler om huizen als beleggingsobject te behandelen.
Wat een onzin. Je hebt anti-kraak dat is een stuk beter. Hoewel dat niet meer nodig is als kraken verboden is .

Een pand vol krakers wordt er meestal niet beter op.
  donderdag 23 februari 2006 @ 14:05:47 #23
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35405324
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:02 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je hebt anti-kraak dat is een stuk beter. Hoewel dat niet meer nodig is als kraken verboden is .

Een pand vol krakers wordt er meestal niet beter op.
als er niet meer gekraakt mag worden, dan heeft anti-kraak ook geen werk meer. Antikraak is er om huiseigenaren te helpen het kraken te voorkomen. Als kraken toch niet meer mag hoef het ook niet meer voorkomen te worden. Oftewel: je kunt je pand gewoon leeg laten staan. Ergo: minder panden op de woonmarkt door speculatie, hogere woningnood.
pi_35405482
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:05 schreef DionysuZ het volgende:
als er niet meer gekraakt mag worden, dan heeft anti-kraak ook geen werk meer. Antikraak is er om huiseigenaren te helpen het kraken te voorkomen. Als kraken toch niet meer mag hoef het ook niet meer voorkomen te worden. Oftewel: je kunt je pand gewoon leeg laten staan. Ergo: minder panden op de woonmarkt door speculatie, hogere woningnood.
Krakers zijn in mijn ogen gewoon criminelen dat het in Nederland anders ligt zegt genoeg over de omgekeerde wereld hier.

Daarnaast vraag ik me af of het echt zoveel slechter wordt qua hogere woningsnood en speculatie op panden als je kraken verbiedt.
pi_35405550
tvp
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')