abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 februari 2006 @ 23:41:19 #151
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35427057
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Islamieten passen hier prima hoor.
ze passen hier zo goed dat hun bijdrage aan dit land tot nu toe economisch gezien negatief was.
Om nog maar te zwijgen over de intolerantie tegenover onze wetsrese waarden en normen

Ik ben nooit een voortsander geweest vanb de MCS en ik ben blij dat steeds meer mensen dit gaan inzien .

Je begint ondertussen tot een minderheidsgroep te horen SCH
quote:
En hoe dan ook: ze gaan toch niet meer weg dus we kunnen er maar beter het beste van maken in plaats van voortdurend op de polariserende toer te gaan.
er zijn zat jonge goed opgeleide allochs die er vandoor gaan terug naar Turkije en Maroc. Er zit dus wel degelijk schot in de zaak
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35427065
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:38 schreef McCarthy het volgende:

[..]

1 van wilders thema's is de islam waar hij tegen is. Behoor je dan meteen tot de onderlaag als dat je aanspreekt?
Als dat de reden is om op Wilders te stemmen ? Ja. Vooral omdat het op geen enkele realiteit betrekking heeft, en enkel is gebaseerd op haat of angst.
pi_35427088
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom ? Doe heb ik wel vaker xenofobe onzin zien uitkramen.
Het is vast zo'n vreemdeling uit Limburg! Xenofoben zijn dat!
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_35427119
quote:

[..]

De vraag is wat die randdebielen op straat met de islam te maken hebben natuurlijk.
Weinig tot niks, maar je hoeft dan verder niet meer na te denken over wat dan wel een oorzaak kan zijn. Wel zo makkelijk.
  donderdag 23 februari 2006 @ 23:42:43 #155
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35427123
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:41 schreef gelly het volgende:

[..]

Als dat de reden is om op Wilders te stemmen ? Ja. Vooral omdat het op geen enkele realiteit betrekking heeft, en enkel is gebaseerd op haat of angst.
ontkennen en bagataliseren. PvdA stemmer?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_35427175
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:41 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Het is vast zo'n vreemdeling uit Limburg! Xenofoben zijn dat!
Ik reageerde enkele posts terug op jou. Ga daar eens op in.
pi_35427186
Ik heb vandaag Good Night en Good Luck gezien, nieuwe film over McCarthy en zijn naamgenoot in dit topic komt aardig in de buurt. Echt verbijsterend hoe mensen tot zondebok worden gemaakt en hoe iedere nuance zoek raakt. In feite is Wilders een soort nieuwe McCarthy. Als je ook maar iets met de islam te maken hebt dan ben je fout. Liep je langs een moskee en keek je niet de andere kant uit: het land uit
  donderdag 23 februari 2006 @ 23:44:26 #158
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35427190
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zet ze niet in de zeik, ik verbaas me erover dat ze voor iemand met een matig tienpuntenplan (e n eigenlijk maar 1 echt punt) gaan.
[..]
beter 10 punten goed dan een Pvda die wel een 10.000 punten plan heeft.
quote:
Wilders heeft maar 1 punt, de islam. Dat hij voor lagere belastingen en beter geschiedenisonderwijs is, moeten we daar serieus over praten?
why not, ik doe niks anders hier?
pi_35427204
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:42 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Vermoeiend ventje.
pi_35427291
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:42 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Islam is vrede. Want ze zeggen het zelf.

Dan moet het wel waar zijn.
  donderdag 23 februari 2006 @ 23:46:44 #161
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35427297
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:36 schreef McCarthy het volgende:
ik zie het wel degelijk als 1 van de belangrijkste onderwerpen
Het is nogal wat. 1 miljoen zielen uit een compleet andere vreemde cultuur die hier niet bij passen binnenhalen. Het geeft problemen en er is niet direct uitzicht op beter.
Waarvan waarschijnlijk de helft legaal gezien 100% Nederlander.

Wat ik niet snap is dat mensen Wilders als een oplossing van het probleem zien. We kunnen de problemen die er bestaan tussen de moslimmaatschappij en de Nederlandse maatschappij niet oplossen door de kloof tussen de twee nog verder open te hakken, we kunnen het alleen oplossen door bruggen te bouwen. En zeur niet dat de moslims iedere keer die bruggen afbreken, want mensen die achter de maatregelen zijn van Wilders breken nog veel meer bruggen af.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 23 februari 2006 @ 23:47:12 #162
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_35427316
quote:

[..]

De vraag is wat die randdebielen op straat met de islam te maken hebben natuurlijk.
Evenzogoed wat mijn goede ervaringen met islamieten met de islam te maken hebben. Het is allemaal niet zo makkelijk zwart-wit in te delen, ervaringsgewijs. Wanneer heeft nu wel of niet iets te maken met het geloof of, wat men noemt, de politieke islam?
Wat me bv. nog heel goed bijstaat qua ervaring is de moord op Van Gogh door een moslim. Er zat toen een moslim tegenover me op mijn werk. Die schrok zich de pleuris. Een toenmalige collega die naast me zat (dus ook tegenover die moslim) zat op dat moment te kankeren op alle moslims, hij was net als ik enorm boos, waarop die moslim in zijn schulp kroop en zweeg.
pi_35427351
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:06 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het verbieden van scholen met een Islamitische grondslag bijvoorbeeld. Zijn vergaande immigratie- en integratieplannen geven ook niet erg veel vrijheid aan nieuwkomers. Of zijn hoofdoekjesverbod. Of dat privacy ondergeschikt is aan terrorismemaatregelen.

Vrijheid voor eigen volk zou nog een goede benaming kunnen zijn. Selectieve, egoistische, vrijheid noem ik dat.
Waarom vind je dit?
Als wij in die landen komen moeten wij ons ook aanpassen!
Zelfs nog veel erger dan hier van hen verwacht wordt
Love is a dream, within the dream, within the dream...
I dream to much, i like that!
  donderdag 23 februari 2006 @ 23:47:48 #164
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35427356
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:44 schreef SCH het volgende:
Ik heb vandaag Good Night en Good Luck gezien, nieuwe film over McCarthy en zijn naamgenoot in dit topic komt aardig in de buurt. Echt verbijsterend hoe mensen tot zondebok worden gemaakt en hoe iedere nuance zoek raakt. In feite is Wilders een soort nieuwe McCarthy. Als je ook maar iets met de islam te maken hebt dan ben je fout. Liep je langs een moskee en keek je niet de andere kant uit: het land uit
Wouter Bos (de enige slimme pvda-er) wijst de MCS aan als een oorzaak voor het verdwijnen van de solidariteit

Nederlanders willen nog wel uitkering opbrengen voor hun mede autochtone nederlanders (je weet wel, die blanke mensen die er ook nog zijn), voor de uitkering van mensen vanuit het middeleandse zeegebied hebben ze minder begrip.
pi_35427417
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:47 schreef DonnaNonna het volgende:

[..]

Als wij in die landen komen moeten wij ons ook aanpassen!
Die landen zijn toch, uhm, achterlijk ? Moet Nederland een achterlijk land worden ?
  donderdag 23 februari 2006 @ 23:51:18 #166
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35427493
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:46 schreef maartena het volgende:

[..]

Waarvan waarschijnlijk de helft legaal gezien 100% Nederlander.

Wat ik niet snap is dat mensen Wilders als een oplossing van het probleem zien. We kunnen de problemen die er bestaan tussen de moslimmaatschappij en de Nederlandse maatschappij niet oplossen door de kloof tussen de twee nog verder open te hakken, we kunnen het alleen oplossen door bruggen te bouwen. En zeur niet dat de moslims iedere keer die bruggen afbreken, want mensen die achter de maatregelen zijn van Wilders breken nog veel meer bruggen af.
we hebben de afgelopen 20 jaar niet anders gedaan. Praatgroepen, fora, films, etcetera.

Feit is dat veel autochtone nederlanders niet gelukkig zijn met de groep moslims. Ze komen er waarschijnlijk alleen op internet over uit. Toch blijft dat een zorgelijke ontwikkeling.
pi_35427580
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:49 schreef gelly het volgende:

[..]

Die landen zijn toch, uhm, achterlijk ? Moet Nederland een achterlijk land worden ?
Maar zij zijn dit gewend dus als ze andere regels krijgen of totaal geen regels is het toch logisch dat ze erom lachen, om ons land bedoel ik
Ze willen gewoon weten waar ze aan toe zijn vermoed ik
  donderdag 23 februari 2006 @ 23:53:27 #168
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35427583
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:41 schreef McCarthy het volgende:
er zijn zat jonge goed opgeleide allochs die er vandoor gaan terug naar Turkije en Maroc. Er zit dus wel degelijk schot in de zaak
Dus: Laat ze alstublieft hun Turkse en Marokkaanse nationaliteit ook houden, anders kunnen ze niet meer terug naar hun eigen land. Dubbele nationaliteit is dus goed als je graag wil dat Turken en Marokkanen kunnen terugkeren naar hun eigen land.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 23 februari 2006 @ 23:53:48 #169
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35427595
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:49 schreef gelly het volgende:

[..]

omdat we de norm aannemen dat mensen zich aanpassen aan normen
  donderdag 23 februari 2006 @ 23:54:35 #170
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35427623
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:53 schreef maartena het volgende:

[..]

Dus: Laat ze alstublieft hun Turkse en Marokkaanse nationaliteit ook houden, anders kunnen ze niet meer terug naar hun eigen land.

Dubbele nationaliteit is dus goed als je graag wil dat Turken en Marokkanen kunnen terugkeren naar hun eigen land.
  donderdag 23 februari 2006 @ 23:55:54 #171
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35427665
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:51 schreef McCarthy het volgende:
Feit is dat veel autochtone nederlanders niet gelukkig zijn met de groep moslims. Ze komen er waarschijnlijk alleen op internet over uit. Toch blijft dat een zorgelijke ontwikkeling.
Zoals ik al zei.... we hebben twee keuzes.

- Multiculturele samenleving accepteren.
- Andere culturen niet accepteren.

Ik ben persoonlijk van mening dat het NIET accepteren van andere culturen uiteindelijk alleen maar tot slechtere situaties zal leiden.
-
pi_35427720
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:53 schreef McCarthy het volgende:

[..]

omdat we de norm aannemen dat mensen zich aanpassen aan normen
Precies dat zijn onze normen!
En we denken dat iedereen ons knuffelgehalte wel snapt maar dat is niet zo!
pi_35427768
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:53 schreef DonnaNonna het volgende:

[..]

Maar zij zijn dit gewend dus als ze andere regels krijgen of totaal geen regels is het toch logisch dat ze erom lachen, om ons land bedoel ik
Ze willen gewoon weten waar ze aan toe zijn vermoed ik
Ja ja...
pi_35427946
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:09 schreef gelly het volgende:

[..]

De vraag wat "werken" nu precies inhoudt lijkt me een stuk nuttiger. Een samenleving is geen project met een begin- en einddatum dat moet slagen, het is er gewoon. Bestaan er uberhaupt monoculturele samenlevingen ?
Nou laat ik een ruime omschrijving van 'werken' (overigens kwam ik niet met die term aanzetten) geven; geen structurele discriminatie en geweldadige culturele/raciale conflicten.

En je zou een monoculturele samenleving kunnen operationaliseren als een samenleving met minder dan x% aan minderheden. Bij hoge percentages doet Balkanisering zich geheid voor.
pi_35428075
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:15 schreef gelly het volgende:
Geloof is niet niet het probleem, armoede is de oorzaak van extremisme.
Ach ja, die arme Bin Laden beschikte slechts over $60.000.000
En die Mohammed Atta was een afgestudeerd ingenieur en had de wereld aan zijn voeten.
Of die arme Syrische kaper uit die rijke familie die elke maand duizende euro's overmaakte voor vlieglessen

Arme jongens...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')