Is dat zo?? ja ik ben er dan ook niet zo erg in verdiept.quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:25 schreef x-tremed het volgende:
voor zover ik weet sinds een paar jaar al zelfs dat ze buiten amerika vliegen
18-55 Canon kitlens voor de static show, Tamron 55-200 voor de luchtfoto'squote:Op woensdag 14 juni 2006 22:58 schreef ForrestX het volgende:
welke lenzen nemen de Fok!-ers mee vrijdag?
Zelf neem ik de hele collectie, Nikkon 18-70 en Sigma 70-300 APO, mee...(heel misschien voor de gein een Fish Eye...
Ik verwacht het meest met de 70-300 te schieten, jullie?
Hm, mijn vrouw gaat ook een paar dorpen verderop zitten tijdens de shows, maar we laten het dorpsfeest er niet om schietenquote:Op donderdag 15 juni 2006 14:02 schreef x-tremed het volgende:
JELSUM/CORNJUM - Kinderen uit zeker zes gezinnen uit Jelsum en Cornjum doen vrijdagmiddag niet mee aan een spelmiddag op het voetbalveld uit angst voor neerstortende vliegtuigen.
Vrijdag en zaterdag houden de Friese dorpen gezamenlijk hun traditionele dorpsfeest. Tegelijkertijd wordt er echter ook een grote vliegshow vanaf de nabijgelegen vliegbasis Leeuwarden gehouden. "Sommige ouders vinden het risico te groot en het zijn wel hun kinderen", aldus directeur Fokke Hofman van basisschool Oan 't Skipperspypke donderdag
wel heel erg overdreven hoor
Of een F16 nu op het speelplein, school of hun eigen huis stort. Als er iets gebeurd ben je overal even veilig/onveilig.quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:02 schreef x-tremed het volgende:
JELSUM/CORNJUM - Kinderen uit zeker zes gezinnen uit Jelsum en Cornjum doen vrijdagmiddag niet mee aan een spelmiddag op het voetbalveld uit angst voor neerstortende vliegtuigen.
Vrijdag en zaterdag houden de Friese dorpen gezamenlijk hun traditionele dorpsfeest. Tegelijkertijd wordt er echter ook een grote vliegshow vanaf de nabijgelegen vliegbasis Leeuwarden gehouden. "Sommige ouders vinden het risico te groot en het zijn wel hun kinderen", aldus directeur Fokke Hofman van basisschool Oan 't Skipperspypke donderdag
wel heel erg overdreven hoor
De laatste KLu Open Dag op Eindhoven!quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:20 schreef bleiblei het volgende:
Wat een mietjes gezeik. Wij woonden praktisch onder de aanvliegroute van Welschap vroeger en juist die ene KLu dag was prachtig. Dat je alles over zag komen vliegen op minimale hoogte.
Zijn zeker ook van die lui die hun kinderen opvoeden met smetvrees omdat alles vies is en overal kan je ziek van worden.
Met de F117quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:22 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De laatste KLu Open Dag op Eindhoven!
memories...
Ik was zo vroeg dat ze vliegtuigen nog an het parkeren waren. Ik werd in mijn auto bijna aangereden door een RAF Canberra, en liep net langs toen de F-117 naar zijn plek gebracht werd. Ik kon hem aanraken!quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Met de F117.
Stond ik daar als klein vliegtuigminnend manneke me te vergapen aan dat rare zwarte ding.
Ik stuur je zaterdag wel wat.quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:26 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb een vraag aan dege die foto's gaan schieten. Waarschijnlijk komt er een verslag bij de reviews over zaterdag bij de KLU. Nu ben ik geen ster in foto's schieten en wilde ik vragen of sommige het misschien leuk zouden vinden om wat foto's die je zelf geschoten hebt, op de FP zouden staan, met eervolle vermelding uiteraard.
Als dit je wel leuk lijkt, mail dan even naar silmarwen@fok.nl
gedaanquote:Op donderdag 15 juni 2006 14:26 schreef Silmarwen het volgende:
Als dit je wel leuk lijkt, mail dan even naar silmarwen@fok.nl
Makkelijkst is om de auto bij het FEC ofzo te zetten en met de pendelbus verder...quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:43 schreef x-tremed het volgende:
hmmz net telefoon van pa gehad, morgen 7 uur haalt ie me op dus rond kwart voor 9 ben ik er wel
de grote parking bij het FEC staat al vol met kermisauto's ivm de kermis nu in Leeuwarden, en de klien parking is gereserveerd voor motorfietsen, en staat nu vol met connexxion bussen. duys dat feestje gaat niet door.quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:10 schreef Venderwel het volgende:
[..]
Makkelijkst is om de auto bij het FEC ofzo te zetten en met de pendelbus verder...
Ze was daar samen met mijn broer. En om het verhaal volledig te maken, ze moesten eigenlijk precies op de plek staan waar het gebeurde, ware het niet dat mijn broer iets op de static wou platen, en ze het team al zo vaak hadden gezien, dus ze waren er net 5-10 (20) minuten weg ofzo. [/pikant]quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:37 schreef PdeHoog het volgende:
Briggy was erbij vertelde ze een tijdje geleden
Hmmmm...als dat de luchten worden, vrees ik het ergstequote:Op donderdag 15 juni 2006 15:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
hier nog wat kiekjes van de generale repetitie van de Blue Angels
Morgen en zaterdag zou het beter weer worden.... Ik hoop er maar op, vooralsnog regent het hier bijna de hele dagquote:Op donderdag 15 juni 2006 16:10 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hmmmm...als dat de luchten worden, vrees ik het ergste
quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:55 schreef eL. het volgende:
Volgens Jolly Rogers (en andere Tomcat vliegers) zijn alle Hornet vliegers gewoon homo's trouwens..
Die heb ik ook gemist jaquote:Op donderdag 15 juni 2006 17:32 schreef CrazyCavia het volgende:
Het was vandaag grijs, nat en koud. Stond in het weiland bij 06 te kijken/fotograveren, tering wat kwam die highspeed pass van de solo Blue Angel verdomd snel over. Normaal is mijn camera binnen de seconde klaar om foto's te schieten dat was nu te langzaam.
De banen zijn genummerd naar de kompaskoers, en dan zonder de achterliggende nul. De 06 is dus de baankop vanuit het zuidwesten, als je koers 060 vliegt, en de 24 is de baankop aan de noordoostkant als je koers 240 vliegt.quote:Op donderdag 15 juni 2006 17:51 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Die heb ik ook gemist ja
06 is toch de Marssum/spottersheuvel kant? en 24 de Jelsum/Cornjum/Titan/Piet Riet kant?
Maar nu weet ik nog niet welke dorpjes er bij welke banen liggenquote:Op donderdag 15 juni 2006 20:42 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De banen zijn genummerd naar de kompaskoers, en dan zonder de achterliggende nul. De 06 is dus de baankop vanuit het zuidwesten, als je koers 060 vliegt, en de 24 is de baankop aan de noordoostkant als je koers 240 vliegt.
quote:Op donderdag 15 juni 2006 20:45 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Maar nu weet ik nog niet welke dorpjes er bij welke banen liggen
Is je parkeerplaats zaterdag nog vrij? Zo ja: kom ff op MSN.quote:Op donderdag 15 juni 2006 20:54 schreef Alexxxxx het volgende:
Ah ok, dank je!Ik woon btw aan de andere kant van het witte streepje bij het groene blokje tussen Jelsum en Cornjum
![]()
Zo'n gewedig filmpje!quote:Op donderdag 15 juni 2006 20:54 schreef -CRASH- het volgende:
DE Blue's waren op RTLnieuws te zien om 19:30.
En de verslaggever Bart Hettema mocht mee ( very lucky bastard )
Loopingkje hier... barrelroll daar... kotszakje hier.... passout daar...
quote:Op donderdag 15 juni 2006 20:55 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Is je parkeerplaats zaterdag nog vrij? Zo ja: kom ff op MSN.
quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:03 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zo'n gewedig filmpje!
Ik heb 9 jaar geleden mee mogen vliegen bij de canadese luchtmacht in een T-33A (CT-133A). Ik pas in maar twee toestellen: de F-18 en de T-33. We kregen de keus: zeker mee met een CT-133A, of wachten op een misschien slot in een CF-188.
Alle andere toestellen die ik ooit gepast heb, A-10 (pas ik niet in, en heeft bovendien geen dual versie), F-16 (pas ik in, maar moet wel het risico nemen mijn onderbenen te verliezen bij een bail out) en Harrier-II (te klein) waren geen optie voor me. De F-15C (bij 32FS) heb ik ooit eens voor op de lijst gestaan, maar de reis werd gecancelled.
Ik ben benieuwd wat er nog aan "onverwachte" gasten langskomt. Ik heb vanaf Leeuwarden vaker tripjes mogen vliegen, want het is een belangrijke transit voor vluchte vanuit grote delen van Europa naar Engeland. Ik heb alleen nooit de kans gehad om de toestellen op de foto te zetten, en dat wil ik alsnog goed maken als ik de kans krijg.
quote:
quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Bezoekers aan de Open Dagen die met de auto komen, worden vanaf de (auto)wegen in de regio naar de verschillende parkeerterreinen geleid.
Vanuit richting Harlingen
Volg borden “OPEN DAG KONINKIJKE LUCHTMACHT” naar de A-31. Vanaf Marssum wordt de bezoeker een parkeerplaats toegewezen op de A-31. Vanaf 07:30 uur rijden de pendelbussen naar de poort aan de Schapenlaan. Hier kunt u de vliegbasis betreden door de speciaal daarvoor gecreëerde drie ingangen. Mocht dit gedeelte van de A-31 vol raken, dan wordt het zuidelijke gedeelte tussen Dronrijp en Franeker ook in gebruik genomen.
Vanuit richting Heerenveen
Volg borden “OPEN DAG KONINKLIJKE LUCHTMACHT” op de A-32/N-31/N-32. Afhankelijk van de verkeersdrukte wordt u naar respectievelijk de A-31, het FEC-terrein of de Groene Ster geleid. Vanaf 07:30 uur rijden de pendelbussen naar de poort aan de Schapenlaan. Hier kunt u de vliegbasis betreden door de speciaal daarvoor gecreëerde drie ingangen. Komt u vanaf de Groene Ster, dan wordt u aan de Kampweg afgezet en kunt u daar de vliegbasis betreden.
Vanuit richting Dokkum / Hardegarijp
Vanaf N-355/N-356, ter hoogte van Tietjerk volg de borden “OPEN DAG KONINKLIJKE LUCHTMACHT”. Parkeren vindt zowel plaats op de parkeerplaatsen van de Groene Ster als op de noordelijke helft van de N-355. Vanaf 07:30 rijden de pendelbussen naar de Kampweg, waar men via de poort Kampweg de vliegbasis kan betreden.
Vanuit richting Stiens
Bezoekers welke uit de richting Stiens / Hallum komen, worden verzocht zo veel mogelijk van het openbaar vervoer gebruik te maken of met de fiets te komen. Mocht u besluiten om toch met de eigen auto te komen, dan volg borden “OPEN DAG KONINKLIJKE LUCHTMACHT” op de N-357. Bezoekers worden verzocht de auto te parkeren op de twee parkeerplaatsen op It Noarderfjild in Stiens. Mochten deze parkeerterreinen vol zijn, dan wordt u doorverwezen naar de Groene Ster of N-355. In de directe nabijheid van de vliegbasis is namelijk geen parkeergelegenheid!
Voor het parkeren wordt gebruik gemaakt van parkeermunten die op het Open Dagen terrein, voor vertrek, dienen te worden aangeschaft. De locatie van de betreffende kassa zal duidelijk worden aangegeven. Voor de parkeermunt voor auto’s dient 5 euro betaald te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |