klein maar fijnquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:51 schreef Sickie het volgende:
1.74 is wel erg petite voor een gozert.
Ik zie em op TV ja.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:51 schreef Tafkahs het volgende:
ik wilde net een Mladic topic openen onder [sc 871 ]
We leren er niets van, Afghanistan zal waarschijnlijk dezelfde ellende opleverenquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:53 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik zie em op TV ja.
Ik hou niet zo van geweld, maar ik zou zo z'n knieschijf wegtrappen. Daarmee verlaag ik mezelf wel heel erg, en dat gaat erg tegen mijn principes in, maar toch.
Joh, écht?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:54 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
We leren er niets van, Afghanistan zal waarschijnlijk dezelfde ellende opleveren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
Heb je het tegen mij, mofje?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:50 schreef Johan_de_With het volgende:
De musical AIDS op een partyeiland voor Scheveningen, muts.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Joh, écht?Ik het ergste geval moet van Baalen zich voor de kamer verantwoordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
Valt wel mee, ik ben ook zoiets, en mijn vriendin ook.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:51 schreef Sickie het volgende:
1.74 is wel erg petite voor een gozert.
Ik ben ook niet veel langer, maar wel ietsjes.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:58 schreef Floripas het volgende:
[..]
Valt wel mee, ik ben ook zoiets, en mijn vriendin ook.
'Als je kiest soldaat te worden, weet je dat dit soort dingen je te wachten staat.'quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:58 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ik het ergste geval moet van Baalen zich voor de kamer verantwoorden
sorry zonder financiele consequentiesquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
'Als je kiest soldaat te worden, weet je dat dit soort dingen je te wachten staat.'
'We hebben niet voor niets een leger.'
'Dat konden we van te voren ook niet weten.'
'Miscommunicatie.'
En dan, na een hele grote commissie, misschien, als het er van komt en het tactisch handig is:
'Sorry.'
ikquote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
'Als je kiest soldaat te worden, weet je dat dit soort dingen je te wachten staat.'
'We hebben niet voor niets een leger.'
'Dat konden we van te voren ook niet weten.'
'Miscommunicatie.'
En dan, na een hele grote commissie, misschien, als het er van komt en het tactisch handig is:
'Sorry.'
Misschien zegt ie nog even dat zijn partijgenoot een voedselbank heeft opgezet, en dat ie eigenlijk heel aardig is, en het niet zo bedoeld had.quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:00 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
sorry zonder financiele consequenties![]()
Ik ben niet volledig incompetent.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het is je gelukt de SC te starten.
Kut.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:58 schreef DionysuZ het volgende:
vriend van me gaat naar afghanistan binnenkort..
Everyone has AIDS.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:50 schreef Johan_de_With het volgende:
De musical AIDS op een partyeiland voor Scheveningen, muts.
Brand los.quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ben niet volledig incompetent.
Ik moet jullie een gunst vragen. Wie meldt zich?
Wat moeten ze dan zeggen volgens jou? "It wasn't me?"quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:01 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
ikop dat woord uit de monden van de mensen die ons dienen te vertegenwoordigen.
Nee, maar afstand doet uiteengroeien.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 23:59 schreef Sickie het volgende:
[..]
Ik ben ook niet veel langer, maar wel ietsjes.Is het trouwens uit met Iblardi?
nee gewoon de gevolgen accepteren. Ben je grof de fout ingegaan, je fouten erkennen en opstappen zodat er kans is op een competentere vertegenwoordiger.quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan zeggen volgens jou? "It wasn't me?"
Dus niks zeggen? Zeg dan tenminste sorry en onderga de gevolgen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:06 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
nee gewoon de gevolgen accepteren. Ben je grof de fout ingegaan, je fouten erkennen en opstappen zodat er kans is op een competentere vertegenwoordiger.
quote:Living Colour GO AWAY lyrics
Living Colour GO AWAY lyrics
What is the point of suffering?
What is the purpose of joy?
Is it true that the winner dies
With the most toys?
A lifetime spent for a dollar
A lifetime twisting in pain
A lifetime gone in an hour
A lifetime playing the game
I see the starving Africans on TV
I feel it has nothing to do with me
I sent my twenty dollars to Liveaid
I've aided my guilty conscience to go away
Now go Away
Now go away
Now go away
Go away
I don't want anybody to touch me
I think everybody has AIDS
What's the point in caring for you?
You're gonna die anyway
A lifetime searching for something
A lifetime going insane
A lifetime running from nothing
A life looking for someone to blame
I've aided my guilty conscience to go away
Now go Away
Now go away
Now go away
Go away
And paid my guilty conscience to go away
And paid my guilty conscience
Now go Away
Now go away
Now go away
Now go away, go away, go away
Okee, ik moet morgen van Utrecht naar Leiden, uiterlijk daar om 13 uur zijn.quote:
De tragiek van de ongelijkheidquote:Op woensdag 22 februari 2006 00:05 schreef Johan_de_With het volgende:
But some have more AIDS than others.
Nou, als ik echt gek zou zijn op een Fries prinsesje (allochtoons prinsesje dus) dan zou ik ook daar aan d'r denken hoor. Maar dat kan aan mij liggen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, maar afstand doet uiteengroeien.
Bovendien is hij hier, wie denkt er dan aan Friese prinsesjes?
[afbeelding]
A12/N11 Volgens mij is er geen omleiding.quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Okee, ik moet morgen van Utrecht naar Leiden, uiterlijk daar om 13 uur zijn.
De routeplanner pakt 'm niet van mij, vekeerde windows ofzo.
Er schijnt een omleiding te zijn.
Nou, om te beginnen, zich eens aan de wet houden die burgers ook dienen te volgen. En vastzetten of voorgedragen worden als het nodig is.quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan zeggen volgens jou? "It wasn't me?"
ja ok, maar sorry zeggen zonder gevolgen isquote:Op woensdag 22 februari 2006 00:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dus niks zeggen? Zeg dan tenminste sorry en onderga de gevolgen.
Vandaar; communisme.quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:08 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De tragiek van de ongelijkheid.
Graag, maar dan wel morgenquote:
Toch niet naar een Mc Donalds in Leiden.quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:07 schreef Floripas het volgende:
Okee, ik moet morgen van Utrecht naar Leiden, uiterlijk daar om 13 uur zijn.
De routeplanner pakt 'm niet van mij, vekeerde windows ofzo.
Er schijnt een omleiding te zijn.
Met de trein, laiverd.quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
A12/N11 Volgens mij is er geen omleiding.
Kun je alsjeblieft, voor een keer, op z'n Jan Boeren-fluitjes communiceren?quote:Op woensdag 22 februari 2006 01:56 schreef Floripas het volgende:
Johan, heb jij morgen een date met een Rosamond?
quote:Op woensdag 22 februari 2006 01:58 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Kun je alsjeblieft, voor een keer, op z'n Jan Boeren-fluitjes communiceren?
Net als Naema Tahir.quote:Op woensdag 22 februari 2006 02:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
[afbeelding]
Rosamond McKitterick, die morgen een lezing komt geven...
@ http://www.trouw.nl/hetni(...)+spoorboekje+van+NS+quote:[..]
Al eerder gaven kamerleden van CDA, PvdA, VVD, GroenLinks en de SP af op de nieuwe doelstellingen van de NS. Omdat het komende jaar veel werkzaamheden gepland staan, verlaagde het vervoersbedrijf zijn doelstellingen voor dit jaar.
In de afspraken die de staatssecretaris en de NS maakten over het gebruik van het spoor, staat dat de bewindsvrouw over deze doelstellingen wél iets kan zeggen. Onder druk van de VVD-staatssecretaris verhoogden de spoorwegen deze maand hun punctualiteitsambitie dan ook met één procent tot 86 procent. Als ze dit niet halen – wat ze zelf verwachten, vanwege veelvuldig onderhoud aan het spoor – heeft dit geen consequenties.
Wat is het toch belachelijk voorspelbaar.quote:Met zijn ’excuses’ bereikte Zalm dat zijn critici zuurpruimen werden.
door Willem Breedveld
Miljoenen Nederlanders zijn vermoedelijk geneigd de rebellie van minister Zalm tegen de ozb-belasting vlotjes te vergeven. Weliswaar sloeg hij de plank finaal mis en zag de bewindsman zich gedwongen zijn excuses aan te bieden. Wat echter overeind bleef, was dat hij toch maar mooi zijn ongenoegen kenbaar had gemaakt over deze ’minst populaire belasting’. En dankzij de Telegraaf weten we inmiddels dat 94 procent de hoge woonlasten beu zijn. Hooguit zullen zij het Zalm daarom kwalijk nemen dat hij zo snel weer terugkrabbelde.
Eerlijk gezegd neigde ik er zelf ook toe Zalm niet al te hard te vallen. Zoals hij daar stond op die VVD-verkiezingsbijeenkomst. Voor het eerst van mijn leven zag ik daar een minister met animo zijn excuses maken. Geheel volgens de pr-boekjes dat je gemaakte fouten het best vlot kunt toegeven, verklaarde hij met een big smile hoe hij ’gemeenten wellicht (!) ten onrechte in een verkeerd daglicht’ had gesteld. Hij gaf ook toe dat hij de ’suggestie’ beter achterwege had kunnen laten om de ozb-aanslag in de prullenmand te gooien. Maar per saldo kon de minister het toch niet laten een sneer uit te delen. ’Politiek betekent keuzes maken. Die worden te vaak ontlopen, waarop gemeenten de kraan van de ozb maar weer opendraaien’ Met deze ’excuses’ bereikte hij moeiteloos dat zijn critici in de hoek terecht kwamen van de zuurpruimen. Een man met zo’n staat van dienst, die zo royaal zijn excuus aanbiedt voor gemaakte fouten, ja die zelfs nog even had overwogen om af te treden, die kun je toch onmogelijk door de wringer halen? En zo werden hem zijn zonden vergeven. Niemand die zich herinnerde dat hij wel vaker geblunderd had. Niemand ook die het hem kwalijk nam dat hij de burger op het idee heeft gebracht dat zijn eigen, lokale overheid niet te vertrouwen is. Omdat zij hoe dan ook en al te gemakkelijk de kraan opendraaien van de ozb. Ook en misschien wel met name in gemeenten waar de VVD de dienst uitmaakt. Denk aan Wassenaar of Aerdenhout. Zo goed als het ook bij niemand opkwam dat in dit soort gevallen Zalm bij zijn VVD-collega Remkes had moeten aankloppen, als eerst aangewezene om daar iets aan te doen.
Belangrijker is de in het geding zijnde belastingmoraal. Als geen ander weet Zalm dat geen enkele belasting populair is. Dat is ook de reden dat er voor het maken van bezwaren zorgvuldige procedures bestaan. Geen enkele daarvan voorziet in het domweg niet betalen. Maar het belangrijkste punt is dat Zalm de lokale democratie belachelijk heeft gemaakt. Dat systeem is erop gebaseerd dat burgers binnen hun eigen gemeente en binnen zekere grenzen over hun eigen lot moeten kunnen beschikken. Dat heet gemeentelijke autonomie.
Die autonomie is door de bemoeizucht van Den Haag tot nul gereduceerd. Politici hebben de mond vol van decentralisatie en politiek dicht bij de burger. In werkelijkheid heeft Den Haag gemeenten de status van filiaalhouder gegeven. Zij mogen landelijke wetten en bepalingen uitvoeren. Den Haag verdeelt het geld en houdt straf toezicht. Het gevolg is dat gemeenten er dagwerk aan hebben zich tegenover Den Haag te verantwoorden en ondertussen moeten zij tegenover de burger de hoog houden zelf te beslissen.
De ozb-belasting was een van de weinig bronnen die gemeenten een beetje toestaat een eigen beleid te voeren en zo de burger de keus voor te houden wat hij wil: een hoge belasting betalen in combinatie met een hoog voorzieningenniveau of liever weinig voorzieningen en weinig belasting. Dat beetje eigenheid wil de VVD de gemeenten ontnemen. En omdat dit niet helemaal is gelukt, deinst Zalm er niet voor terug de gemeenten schaamteloos in de verdachtenbank te zetten. En het verbijsterende is dat iedereen dat pikt. Uit angst voor de morrende belasting betaler. Kortom, de makkelijk aanvaarde excuses van Zalm bewijzen alleen maar dat we in dit land het spoor volstrekt bijster zijn.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 01:39 schreef Floripas het volgende:
Pardon.
Ik heb zojuist Rudeonline ontdekt.
Uren leesplezier...
Allemachtig, zelfs deze rasalfa prikt daar zó doorheen.quote:
kun je je voorstellen dat hij al sinds 2004 hiermee bezig isquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:00 schreef Floripas het volgende:
[..]
Allemachtig, zelfs deze rasalfa prikt daar zó doorheen.
Ik had werkelijk waar buikpijn van het lachen...
Nooit meer...?quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:03 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
kun je je voorstellen dat hij al sinds 2004 hiermee bezig isen nu mag hij geen topics meer posten op WFL en TRU
in GC en ONZ gok ikquote:Op woensdag 22 februari 2006 12:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waar mag hij nog wel topic openen?
Zijn ze weer begonnen dan? Vond het vorige seizoen ook tien keer niks.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:45 schreef pberends het volgende:
Nieuw record voor onze vrinden:
[afbeelding]
Met zijn rug in beeld, armen aan de zijkant van de flipperkast, springend in de lucht, en hakken tegen elkaar klakkend, of hoe dat ook heet.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:09 schreef RM-rf het volgende:
Ik denk dat met nog 4 jaar Zalm, alle belastingen in nederland (die dan ongeveer 75% van het Inkomen der burgers beslaan), geheven worden door alle ministeries en alle vormen van lokale en regionale overheden, _behalve_ het ministerie van Financieen ....
En dan gaat Zalm alle anderen bekritiseren dat 'ze een keertje die belastingen naar beneden moeten gooien' en dat hij toch mooi de belastingen altijd heeft doen dalen...., met de bekende brede zalm-smile op zijn gezicht.
bah, wat is het toch een januskopperig ettertje, die Zalm
Het vreemde is dat ik laatst nog steeds de term rekenmeester hoorde toen het over Zalm gingquote:Op woensdag 22 februari 2006 13:00 schreef Yildiz het volgende:
Allebei hebben ze kritiek op het systeem, alleen heeft Zalm het nu inderdaad zo goed gespeeld, dat iedereen die nu tegen Zalm is, als zuurpruim beschouwd zal worden.
quote:WHO pleit voor ellebooggroet bij pandemie vogelgriep
Als het vogelgriepvirus tot een pandemie leidt, wil de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) mensen in risicogebieden de ellebooggroet opleggen. Het traditionele handenschudden bij begroetingen zou dan vervangen worden door een begroeting waarbij mensen elkaars elleboog even aanraken. Dat meldt de Artsenkrant dinsdag.
Wat is dat voor avatar.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:48 schreef MrX1982 het volgende:
We gaan er allemaal aan.
Romeinse Rijk.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:53 schreef Mutant01 het volgende:
Wat is dat voor avatar.
Ik las dat experts denken dat de vogelgriep permanent is, en nooit uitgeroeid zal worden. Misschien moeten we 's na gaan denken met hoe we moet intensieve veehouderij om moeten gaan...quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:48 schreef MrX1982 het volgende:
We gaan er allemaal aan.
Ook nu zijn ze 10x niets čn worden ze uitgezonden op talpa.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:07 schreef basilisk het volgende:
[..]
Zijn ze weer begonnen dan? Vond het vorige seizoen ook tien keer niks.
Goed he. Zelfs een deel van het huidige Marokko was een provinciequote:Op woensdag 22 februari 2006 13:56 schreef Mutant01 het volgende:
Heeft van elk gebied een graantje meegepikt, de aso's.
Ja die intensieve veehouderij dient ernstig op de schop te gaan. Wat je zegt de natuur laat zelf merken wanneer het teveel is maar we blijven gewoon doorgaanquote:Op woensdag 22 februari 2006 13:58 schreef RichardQuest het volgende:
Ik las dat experts denken dat de vogelgriep permanent is, en nooit uitgeroeid zal worden. Misschien moeten we 's na gaan denken met hoe we moet intensieve veehouderij om moeten gaan...
De natuur geeft het Malthusiaans plafond zelf aan.
quote:
Ligt er maar net aan welk deel je pakt. Tanger is nu wel een van de snelstgroeiende steden (afgezien van de toeristische steden van Marokko natuurlijk. De boulevard is best schoon (in de middag dan) en ook de winkelstraat (die grote) is superschoon (in de zomer tenminste). Weet niet welk deel je geweest bent? Alleen het verkeer is er een drama.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:00 schreef du_ke het volgende:
Eey Mutant vind jij Tanger ook zo'n vieze stinkstad? Vond wat ik gezien heb van Marokko best ok maar Tanger.
Ja er staan nog een aantal ruines ja.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Goed he. Zelfs een deel van het huidige Marokko was een provincie.
Ik vond er vooral een vieze (uitlaatgassenwalm hangen). Ons hostel zat vlak bij de haven. En verder hebben we er redelijk wat rondgelopen maar ik was blij dat we ook een aantal keer de stad uit gingen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan welk deel je pakt. Tanger is nu wel een van de snelstgroeiende steden (afgezien van de toeristische steden van Marokko natuurlijk. De boulevard is best schoon (in de middag dan) en ook de winkelstraat (die grote) is superschoon (in de zomer tenminste). Weet niet welk deel je geweest bent? Alleen het verkeer is er een drama.
Ze hebben het er toch echtquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:12 schreef MrX1982 het volgende:
Hout en wilde dieren haalde ze uit dat deel van Noord-Afrika. Hout zou je ook niet direct verwachten uit Marokko.
Yep. Er worden zelfs kiezers mee gewonnen door het te ontkennen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja die intensieve veehouderij dient ernstig op de schop te gaan. Wat je zegt de natuur laat zelf merken wanneer het teveel is maar we blijven gewoon doorgaan.
Je bent toch niet alleen in Tanger gebleven. Het wordt daarna, tot aan Marrakech veel beter.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik vond er vooral een vieze (uitlaatgassenwalm hangen). Ons hostel zat vlak bij de haven. En verder hebben we er redelijk wat rondgelopen maar ik was blij dat we ook een aantal keer de stad uit gingen.
We hadden niet zoveel tijd in Marokko. 's avonds aangekomen, We hebben een dag in en rond Tanger gekeken. Daarna een op en dag op en neer naar Chechouan (oid) en dan de volgende ochtend alweer op tijd weg. Een bliksembezoek dus.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:21 schreef basilisk het volgende:
[..]
Je bent toch niet alleen in Tanger gebleven. Het wordt daarna, tot aan Marrakech veel beter.
Wat een sukkels.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:14 schreef Sidekick het volgende:
Kabinet op zoek naar extraatjes na fout VVD
De VVD zit in de hoek van de klappen.
In Spanje had je natuurlijk een aantal steden. Waren die restanten niet eerder legerkampen ofzo?quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze hebben het er toch echt. Overigens was die regio toch al vrij druk bevolkt met romeinen. Ook in zuid spanje waren er veel restanten.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:14 schreef Sidekick het volgende:
Kabinet op zoek naar extraatjes na fout VVD
De VVD zit in de hoek van de klappen.
We zijn daar in 'Italica' geweest en dat was toch echt opgezet als stad. Alleen wat te grootschalig en dus nooit behoorlijk van de grond gekomen. In Noord Afrika zijn de restanten van het Carthaagse rijk volgens mij wel door de romeinen opgenomen. En zo rond de straat van Gibraltar was levendige handel.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:27 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In Spanje had je natuurlijk een aantal steden. Waren die restanten niet eerder legerkampen ofzo?
van Aartsen zat er ieg gemotiveerd bij gisterquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:29 schreef MrX1982 het volgende:
Je gaat de afvragen welke fouten de VVD nog meer heeft gemaakt de laatste tijd.
Oh dat is jammer want die koningsteden zijn zeker de moeite. In Tanger ben ikzelf zo ongeveer van de haven naar het treinstation gerendquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
We hadden niet zoveel tijd in Marokko. 's avonds aangekomen, We hebben een dag in en rond Tanger gekeken. Daarna een op en dag op en neer naar Chechouan (oid) en dan de volgende ochtend alweer op tijd weg. Een bliksembezoek dus.
Ja wil ook nog wel weer een keer die kant opquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:31 schreef basilisk het volgende:
[..]
Oh dat is jammer want die koningsteden zijn zeker de moeite. In Tanger ben ikzelf zo ongeveer van de haven naar het treinstation gerend
Ze hebben nu trouwens een nieuw treinstation gebouwdquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:31 schreef basilisk het volgende:
[..]
Oh dat is jammer want die koningsteden zijn zeker de moeite. In Tanger ben ikzelf zo ongeveer van de haven naar het treinstation gerend
Ze zijn er sowiezo erg druk aan het bouwen, in Spanje ook. Maar beide gevallen had ik het idee dat bij veel gebouwen men er halverwege niet zoveel zin meer in hadquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze hebben nu trouwens een nieuw treinstation gebouwd![]()
Lol, siesta heet datquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze zijn er sowiezo erg druk aan het bouwen, in Spanje ook. Maar beide gevallen had ik het idee dat bij veel gebouwen men er halverwege niet zoveel zin meer in had.
Donner die de wens van de Kamer naast zich neerlegt?quote:EU-richtlijn bewaarplicht aangenomen
Door Arie Jan Stapel - woensdag 22 februari 2006 - 13:50 - Bron: Europese Unie (pdf) - Views: 2.409
De Europese ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken hebben gisteren tijdens een vergadering de bewaarplicht van telecomgegevens definitief goedgekeurd. Het gaat hierbij om informatie over wie met wie belt of mailt, wie welke webpagina's opvraagt en wanneer dat is gebeurd. De Tweede Kamer had met een breed gesteunde motie minister Donner gevraagd tegen te stemmen, maar Donner legde, zoals hij reeds had aangekondigd, de motie naast zich neer en stemde voor. Alleen Ierland en Slowakije stemden tegen. Het lijkt er dus op dat ook met een tegenstem van Donner de bewaarplicht zou zijn goedgekeurd. De ministers besloten dat de lidstaten de bewaarplicht binnen 18 maanden in hun nationale wetgeving moeten hebben opgenomen. De bewaartermijn is minimaal zes maanden en maximaal twee jaar. De gegevens mogen alleen toegankelijk zijn voor bevoegde overheidsinstellingen - dus geen particuliere stichtingen zoals BREIN en BSA - in specifieke gevallen die door de nationale wet worden bepaald. Het zich onbevoegd toegang verschaffen tot de gegevens moet strafbaar worden gesteld. Iedere lidstaat dient een publiekrechtelijke organisatie op te richten die toeziet op de beveiliging van de toegang tot de verkeersgegevens. Minister Donner denkt erover een stichting op te richten die de gegevens moet gaan beheren. Hij wil voorkomen dat het publiek denkt dat de overheid onbeperkt toegang heeft tot de verkeersgegevens, terwijl daar in alle gevallen toestemming van een rechter-commisaris voor nodig is.
Ja daarom laten we het pleisterwerk en de ramen in de gebouwen maar zittenquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lol, siesta heet dat
[afbeelding]
Dit kun je inderdaad een verbetering noemen van wat het eerst wasquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lol, siesta heet dat
[afbeelding]
Die vermaakt zich zonder internet ook wel denk ikquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:42 schreef Mutant01 het volgende:
Ons liefje Sigme zit in marokko as we speak, ze mag wel eens een internetcafetje bezoeken!
Ja dit is de oudequote:Op woensdag 22 februari 2006 14:42 schreef basilisk het volgende:
[..]
Dit kun je inderdaad een verbetering noemen van wat het eerst was
quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:46 schreef du_ke het volgende:
Al dat afdingen kon ik niet goed aan wennen trouwens. En als je er dan wel uitkomt geef je maar wat geld en hoop je dat je goed wisselgeld terug krijgt
.
Zijn die stranden daar nog wat? Ben alleen in Rabat aan de kust geweest.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]Ik ga begin april 2 weekjes naar Agadir
Heb er wel weer zin in!
Ik denk dat Agadir de beste stranden van Marokko heeftquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:53 schreef basilisk het volgende:
[..]
Zijn die stranden daar nog wat? Ben alleen in Rabat aan de kust geweest.
Ben je in Tangier niet naar de grootste casino van afrika geweest?quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:53 schreef du_ke het volgende:
Maar dat je voor een paar cent een broodje ofzo kan halen is wel weer ok.
Ja de Carthagen hadden natuurlijk een vrij groot Rijk voordat ze werden verslagen door de Romeinen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:29 schreef du_ke het volgende:
We zijn daar in 'Italica' geweest en dat was toch echt opgezet als stad. Alleen wat te grootschalig en dus nooit behoorlijk van de grond gekomen. In Noord Afrika zijn de restanten van het Carthaagse rijk volgens mij wel door de romeinen opgenomen. En zo rond de straat van Gibraltar was levendige handel.
Wouke: "ik vind koken nog steeds leuk."quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:08 schreef pberends het volgende:
Ach, mens ga toch koken!
[afbeelding]
Wouke van Scherrenburg kijkt nog een keer mee op de Nederlandse politiek.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Donner die de wens van de Kamer naast zich neerlegt?
Dat is al de tweede minister die de kamer schoffeert bij Europa, eerder loog Brinkhorst de kamer al voor ....quote:
Is dat Ali B..?quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:45 schreef pberends het volgende:
Fuck hier met FOK Frontpage-icons.
[afbeelding]
Hoeveel Europa's zijn er dan?quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:46 schreef MrX1982 het volgende:
De EU is pure volksverlakkerij. Wat je ook stemt.
Het interesseert ze uiteindelijk helemaal niets omdat één Europa hun natte droom is en dat zullen ze altijd nastreven.
Ja EN????? Tis een ONZ topic.quote:
Wat is de lol om de verdenking van terrorisme te kweken over hem ?quote:
quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat is de lol om de verdenking van terrorisme te kweken over hem ?
Schijnt zoiets door in zijn teksten ?
Scherp.quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:51 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Hoeveel Europa's zijn er dan?
Tweequote:Op woensdag 22 februari 2006 15:51 schreef RichardQuest het volgende:
Vraag het aan Rumsfeld.quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:51 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dat staat nergens...quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:55 schreef pberends het volgende:
[..]!
Waar staat dat ik hem een terrorist noem? Maar ik ga niet in op je onzin, dat wordt een eindeloze discussie.
Hoe verschillend is de situatie zoals nu waarbij een minister de wens van de Kamer naast zich neerlegt of dan een minister die de wens van het EP naast zich neerlegt?quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:43 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat is al de tweede minister die de kamer schoffeert bij Europa, eerder loog Brinkhorst de kamer al voor ....
Ach ja, bij europa is de kamer ook enorm laf en durft zijn tanden nooit te laten zien, zal je ook zien dat Donner hiermee gewoon wegkomt...
Hoeraatje voor iedereen die tegen de grondwet was omdat het parlement dan 'soevereiniteit' zou weggeven .... volgens mij geeft het parlement met het accepteren van zulke klappen-in-het-gezicht, nog veel meer soevereiniteit weg, die men via de grondwet juist uiteindelijk weer terug aan het volk had kunnen geven, doordat ze dan wel direkt stemrecht voor europa hadden.
Volgens mij zie jij nergens de lol van in.quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat staat nergens...
Maar je maakt wel de associatie op een suggestieve manier..
Wat is de lol ervan... ?
Het streven naar één Europa is de wraak van de Luxemburgers omdat ze het allerslechtse voetbalteam ter wereld hebben (althans de laatste WK-kwalificatie als allerslechte team eindigden, geen enkel punt en iets van 50 tegendoelpunten en maar 2 of 3 treffers zelf)quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:55 schreef du_ke het volgende:
maar je snapt toch wel dat het streven naar 1 europa is ingegeven door de milieumaffia om de auto's aan banden te leggen?
Je kunt lachen of niet, maar laat hem toch....quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat staat nergens...
Maar je maakt wel de associatie op een suggestieve manier..
Wat is de lol ervan... ?
Dergelijke zaken kunnen inderdaad ook voorkomen bij een direct gekozen Europees bestuur, dus wat dat betreft maakt het weinig uit.quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hoe verschillend is de situatie zoals nu waarbij een minister de wens van de Kamer naast zich neerlegt of dan een minister die de wens van het EP naast zich neerlegt?
quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Scherp.
maar je snapt toch wel dat het streven naar 1 europa is ingegeven door de milieumaffia om de auto's aan banden te leggen?
Zoals de EU? Voorbeelden?quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:13 schreef RichardQuest het volgende:
Er zijn tientallen functionerende federaties in de wereld met gedelegeerde macht.
Laten ze zich daar inderdaad eerst maar eens aan houden.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:14 schreef du_ke het volgende:
En niet voor niets is er het subsidariteitsbeginsel.
Ik hoef jou toch geen voorbeelden te geven van functionerende federaties mag ik hopen?quote:
dat is voor mij wel een vrij essentiele voorwaarde inderdaad.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Laten ze zich daar inderdaad eerst maar eens aan houden.
Omdat de gladiator anders dood moetquote:Op woensdag 22 februari 2006 16:19 schreef Pracissor het volgende:
Waarom is die duim omhoog zo populair?
de minister heeft zich dan ook met binnenlandse regelgeving te bemoeien... het werkt gewoonweg niet om europees beleid te laten bepalen door nationale politici ...quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hoe verschillend is de situatie zoals nu waarbij een minister de wens van de Kamer naast zich neerlegt of dan een minister die de wens van het EP naast zich neerlegt?
Sinds wanneer vormden Amerikaanse staten soevereine landen voordat ze samen gingen in één Verenigde Staten?quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:16 schreef RichardQuest het volgende:
Ik hoef jou toch geen voorbeelden te geven van functionerende federaties mag ik hopen?
Maar goed, de VS zijn een perfect voorbeeld van hoe je lokale overheden grote macht geeft en daardoor het volk een grotere vrijheid. Immers, als de wet van staat A je niet aanstaat, dan ga je naar staat B.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Sinds wanneer vormden Amerikaanse staten soevereine landen voordat ze samen gingen in één Verenigde Staten?
Ik zie toch voornamelijk voormalig koloniën.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:33 schreef RichardQuest het volgende:
http://en.wikipedia.org/w(...)itorial_acquisitions
Geschiedenis heet niet voor niets geschiedenis.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zie toch voornamelijk voormalig koloniën.
Totaal onvergelijkbaar met Europa en haar eeuwen oude geschiedenis.
Maar je vindt de vergelijking VS en Europa legitiem als je praat over grensoverschrijdende centralisatie van de macht en kunstmatige binding van landen?quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:38 schreef RichardQuest het volgende:
Geschiedenis heet niet voor niets geschiedenis.
een beetje zwak, eerst beweer je dat een federatie een slechte bestuursvorm is, en dan als men aangeeft dat een door jouzelf toch vaak opgehemelde staatsvorm een ultiem voorbeeld van en federatie is, gaat het opeens om iets anders, gaat het om iets anders ...quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zie toch voornamelijk voormalig koloniën.
Totaal onvergelijkbaar met Europa en haar eeuwen oude geschiedenis.
Je hoeft niks kunstmatig te binden als er niks te binden valt, ik vind dat onze nationale overheid bar weinig verschilt in haar beleid ten opzichte van andere landen, en hetgeen dat ze verschillen kan prima lokaal geregeld worden.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar je vindt de vergelijking VS en Europa legitiem als je praat over grensoverschrijdende centralisatie van de macht en kunstmatige binding van landen?
quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:43 schreef RM-rf het volgende:
een beetje zwak, eerst beweer je dat een federatie een slechte bestuursvorm is, en dan als men aangeeft dat een door jouzelf toch vaak opgehemelde staatsvorm een ultiem voorbeeld van en federatie is, gaat het opeens om iets anders, gaat het om iets anders ...
Overigens nog een voorbeeld van een staatsvorm bestaande uit onderling zelfstandige staten, de aloude en bv in de VS als voorbeeld geziene Republiek der Vereenigde Zeven Provincieen ...
Ook die kennden een als 'federaal' te kenmerken bestuursstructuur.
Daar heb ik het over en dan vind ik de VS niet bepaald een goed voorbeeld in vergelijking met Europa.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:11 schreef MrX1982 het volgende:
Grensoverschrijdende centralisatie van de macht en landen kunstmatig binden heeft nooit gewerkt.
Lees de geschiedenis maar eens. Joegoslavië is nog het meest recente voorbeeld.
Om macht te delegeren moet je het eerst toch centraliseren. Hoe kan je het anders delegeren.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:43 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Je hoeft niks kunstmatig te binden als er niks te binden valt, ik vind dat onze nationale overheid bar weinig verschilt in haar beleid ten opzichte van andere landen, en hetgeen dat ze verschillen kan prima lokaal geregeld worden.
Het is eveneens geen centralisatie van macht, maar het delegeren van macht: naar de lokale overheden.
Ik leg nou juist uit dat dat ook zonder geweld kan, maar dat ik dat niet snel zie gebeuren.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
[..]
Daar heb ik het over en dan vind ik de VS niet bepaald een goed voorbeeld in vergelijking met Europa.
Daarnaast is er in de VS eerst een burgeroorlog geweest.
Je komt als voorbeeld met de VS. Daar is de binding vooraf gegaan door een burgeroorlog.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:50 schreef RichardQuest het volgende:
Ik leg nou juist uit dat dat ook zonder geweld kan, maar dat ik dat niet snel zie gebeuren.
Even voor de duidelijkheid, de federatie zou niet bestaan uit "Nederland", "België", "Polen" etc maar uit "Randstad", "Groot-Brabant", "Wallonië" etc.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:49 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Om macht te delegeren moet je het eerst toch centraliseren. Hoe kan je het anders delegeren.
Dan centraliseer je toch?quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:54 schreef RichardQuest het volgende:Alleen fundamentele zaken hoef je centraal te regelen. Bijvoorbeeld een gemeenschappelijk justitieel kader, buitenlands beleid, inlichtingen etc.
Moet ik voor de derde keer zeggen dat ik geen federatie zie komen? Niet bureaucratisch, niet door geweld.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je komt als voorbeeld met de VS. Daar is de binding vooraf gegaan door een burgeroorlog.
Dus je ziet hier ook een burgeroorlog komen?
De EU is al een grote bureaucratische bedoeling.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:56 schreef RichardQuest het volgende:
Moet ik voor de derde keer zeggen dat ik geen federatie zie komen? Niet bureaucratisch, niet door geweld.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:47 schreef MrX1982 het volgende:
Daarnaast is er in de VS eerst een burgeroorlog geweest.
in 1777, welke in 1787 opgevolgd werden door de Constitution, welke de USA definieerde als een federatie ...quote:A league of states united "...for their common defense, the security of their liberties, and their mutual and general welfare, binding themselves to assist each other, against all force offered to, or attacks made upon them..."
Wat heeft dat met federalisme te maken? Door federalisme mis je juist een hoop overhead.quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De EU is al een grote bureaucratische bedoeling.
Heb jij een andere grondwet dat ik in beeld? Bij mijn weten was de Europese Grondwet namelijk de mokerslag voor een federaal Europa; een grondwet is onveranderlijk.quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:00 schreef MrX1982 het volgende:
Daarnaast was er de poging in de richting van een federatie met de Europese Grondwet.
Ok dat is duidelijk maar je zegt net dat er geen centralisatie van de macht hoeft te komen terwijl je dat wel (enigszins) bedoelt of we hanteren anderen begrippen aangaande centralisatie van de macht.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:57 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Én delegeer je de overige zaken, je hoeft alleen maar naar de VS te kijken hoor.
Een klein deel van de macht wordt gecentraliseerd, een justiteel kader, defensie etc. Het overgrote deel van de macht naar lokale overheden.quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ok dat is duidelijk maar je zegt net dat er geen centralisatie van de macht hoeft te komen terwijl je dat wel (enigszins) bedoelt of we hanteren anderen begrippen aangaande centralisatie van de macht.
Of je creëert een extra laag bureaucratie.quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:02 schreef RichardQuest het volgende:
Wat heeft dat met federalisme te maken? Door federalisme mis je juist een hoop overhead.
Een grondwet staat aan de basis van een federatie.quote:Heb jij een andere grondwet dat ik in beeld? Bij mijn weten was de Europese Grondwet namelijk de mokerslag voor een federaal Europa; een grondwet is onveranderlijk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Federatiequote:In de eerste plaats wordt een bondsstaat gekarakteriseerd door het feit dat de staten die deel uitmaken van de unie een gemeenschappelijk bindende grondwet bezitten.
Er zijn nu tientallen bestuurlijke lagen in Europa (van gemeente, tot departement, regio, tot provincie, deelstaat), dat moeten er twee, of hooguit drie zijn. Ik bepleit dus mínder bureaucratie.quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Of je creëert een extra laag bureaucratie.
Ja, leuk en aardig, maar dat was niet deze grondwet die lidstaten nog steeds veel macht geeft.quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:09 schreef MrX1982 het volgende:
Een grondwet staat aan de basis van een federatie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Federatie
Klein foutje dan maar ja of die burgeroorlog een gevolg was of er aan vooraf ging is niet zo heel boeiend. Het feit dat er een burgeroorlog was daar gaat het mij eerder om.quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:02 schreef RM-rf het volgende:
wil je echt hierover gaan discussieren als je zulke domme fouten maakt ...
Amerika werd eerst een 'confederatie' via de 'articles of confederation':
Het voorbeeld van de VS is leuk en aardig en misschien is mijn dat het nooit goed gaat enigszins overdreven maar er zijn aan de andere kant genoeg voorbeelden te noemen waarbij centralisatie van de macht en een kunstmatige binding van landen leiden tot ineenstorting en/of oorlog.quote:in 1777, welke in 1787 opgevolgd werden door de Constitution, welke de USA definieerde als een federatie ...
in 1865 wilden een aantal zuidelijk staten zich afscheiden van de grondwet, maar bleven wel de articles of confederation erkennen, deze noemden men de 'confederates' die vochten tegen de federates ...
Datwas dus toen de grondwet al 90 jaar bestond.
Ik heb overigens het idee dat je gewoon niet zo goed realiseerd _wat_ een confederatie of een federatie inhoud ....
Het is gewoon een staatsvorm waarbij de lidstaten zelf een grote soevereiniteit aanhouden om zelf lokaal beleid te bepalen en er ook onderling concurrentie kan bestaan tussen regelgevingen (waarbij natuurlijk het zo is dat de meeste vrijzinnige en regelvrije staten economisch vaak een voordeel hebben, vooral als er een open markt en concurrentie is) ....
Bepaalde federatie omvattende zaken, internationaal beleid, militaire zaken en bepaalde hoofregels omtrend justitieel systeem en burgerrechten worden wel door alle landen 'gedeeld' en samen bepaald.
het is hét alternatief voor een centralistische georganiseerde staat, waar een centrale regering alle terreinen 'oplegt' ... maar een gebrekkig functionerende federatie leid vaak wel tot een centralistische staat, een echte federatie _kan_ niet zonder een duidelijke grondwet waar de rechten en plichten van de lidstaten en ingezetenen in vastgegelegd zijn.
Dat er bureaucratische lagen moeten verdwijnen ben ik met je eens. Laten we beginnen met deelgemeentes. Onnodige bureaucratische laag wat mij betreft.quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:12 schreef RichardQuest het volgende:
Er zijn nu tientallen bestuurlijke lagen in Europa (van gemeente, tot departement, regio, tot provincie, deelstaat), dat moeten er twee, of hooguit drie zijn.
Een grondwet in welke hoedanigheid dan ook is een eerste stap.quote:Ja, leuk en aardig, maar dat was niet deze grondwet die lidstaten nog steeds veel macht geeft.
De discussie herhaalt zichzelf, tabeequote:Op woensdag 22 februari 2006 17:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat er bureaucratische lagen moeten verdwijnen ben ik met je eens. Laten we beginnen met deelgemeentes. Onnodige bureaucratische laag wat mij betreft.
Een grondwet in welke hoedanigheid dan ook is een eerste stap.
Jammer, ben wel benieuwd eigenlijk.quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:19 schreef Pracissor het volgende:
Ik heb er ook zo mijn theorien over, maar toch blijft het EU onderwerp zo saai dat ik me er voor de rest niet eens wil over uitlaten...![]()
je gooit gewoon heel makkelijk dingen als 'centralisatie' door elkaar met federalisme ....quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:15 schreef MrX1982 het volgende:
Het voorbeeld van de VS is leuk en aardig en misschien is mijn dat het nooit goed gaat enigszins overdreven maar er zijn aan de andere kant genoeg voorbeelden te noemen waarbij centralisatie van de macht en een kunstmatige binding van landen leiden tot ineenstorting en/of oorlog.
People in the back!quote:Op woensdag 22 februari 2006 20:08 schreef Tafkahs het volgende:
everybody happy?
Slap happy?quote:
Play guitar for us!!!quote:
Christenen met een stok.. wat een raar idee eigenlijkquote:Op woensdag 22 februari 2006 20:36 schreef RichardQuest het volgende:
Christenen Nigeria nemen wraak op moslims
Hč, wat zijn we toch weer retereli bezig.
Once upon a time in the west.. Charles Bronson kan helemaal geen homo zijn, hij heeft daar teveel wraak voor genomenquote:Op woensdag 22 februari 2006 20:51 schreef RichardQuest het volgende:
Dan ga ik een western kijken. ("Je vergeet binnen een half uur dat ze homo zijn")
Brokeback mountain?quote:Op woensdag 22 februari 2006 20:51 schreef RichardQuest het volgende:
Dan ga ik een western kijken. ("Je vergeet binnen een half uur dat ze homo zijn")
Ik heb het idee dat je geen idee hebt waar het over gaat, betreffende vogelgriep.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja die intensieve veehouderij dient ernstig op de schop te gaan. Wat je zegt de natuur laat zelf merken wanneer het teveel is maar we blijven gewoon doorgaan.
roodhuiden vooralquote:
Oh valt het niet in het rijtje varkenspest en gekke koeienziekte?quote:Op woensdag 22 februari 2006 20:59 schreef Yildiz het volgende:
Ik heb het idee dat je geen idee hebt waar het over gaat, betreffende vogelgriep.
Geen persoonlijke aanval overigens.
Ik ben het nu dus zat, ik ga niet eens 'mijn' topic burgervrijheden onder druk omhoogschoppen, wat mij betreft zijn het nu allemaal clowns die mijn aars willen bekijken onder het mom van veiligheid.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Donner die de wens van de Kamer naast zich neerlegt?
Jamaar, nú is het Brussel die het doet, die doen toch niks fout?quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:11 schreef MrX1982 het volgende:
Grensoverschrijdende centralisatie van de macht en landen kunstmatig binden heeft nooit gewerkt.
Lees de geschiedenis maar eens. Joegoslavië is nog het meest recente voorbeeld.
Ja, en waarbij vele ziekten uit de hoek van het 'China is booming! Investeert!' - Peking komt. Alwaar men met kip en mens op elkaar leeft. Enge ziektes die al in de hele wereld uitgeroeid zijn bestaan daar nog. Het is haast een vierde wereld daar wat dat betreft. Maargoed, zo is het bijvoorbeeld 'beter' om legbatterijen te hebben wat dit betreft, omdat zo de ziekte zich niet snel kan verspreiden. Alsmede vanwege het feit dat de dieren niet overmatig veel in contact komen met mensen. De opeenhoping in Europa (quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh valt het niet in het rijtje varkenspest en gekke koeienziekte?
Ophoping van veel dieren bijelkaar. Dan is het wachten op epidemieën.
Die vogelmarkten in Azië zijn natuurlijk net zo'n bron van epidemieën zoals de intensieve veettelt dat hier is.quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:10 schreef Yildiz het volgende:
Ja, en waarbij vele ziekten uit de hoek van het 'China is booming! Investeert!' - Peking komt. Alwaar men met kip en mens op elkaar leeft. Enge ziektes die al in de hele wereld uitgeroeid zijn bestaan daar nog. Het is haast een vierde wereld daar wat dat betreft. Maargoed, zo is het bijvoorbeeld 'beter' om legbatterijen te hebben wat dit betreft, omdat zo de ziekte zich niet snel kan verspreiden. Alsmede vanwege het feit dat de dieren niet overmatig veel in contact komen met mensen. De opeenhoping in Europa () stelt niks voor, vergeleken met Azië. Maargoed, dat is wat moeilijk uit te leggen, ik snap het zelf ook niet.
Maargoed, ik snap zelfs dat ontkennen om die CIA vluchten niet.
Naar mijn idee zijn het 2 totaal onvergelijkbare zaken. Maargoed, dat is mijn idee.quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Die vogelmarkten in Azië zijn natuurlijk net zo'n bron van epidemieën zoals de intensieve veettelt dat hier is.
Spichtquote:Op woensdag 22 februari 2006 22:25 schreef pberends het volgende:
http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/62495#2527223.
Als je klaar bent, ben ik wel benieuwd hoe je hier over denkt:quote:Op woensdag 22 februari 2006 20:51 schreef RichardQuest het volgende:
quote:
Tja, Brussel heeft teveel macht, persoonlijk had ik liever het 'Europa van de volken' gezien dat de Gaulle voorstond.quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:44 schreef Yildiz het volgende:
Ohja, LN, wat vind jij hiervan? http://tweakers.net/nieuws/41276
Hoe democratisch of ondemocratisch is dat?
Om je kapot te schamenquote:Op woensdag 22 februari 2006 22:44 schreef Yildiz het volgende:
Ohja, LN, wat vind jij hiervan? http://tweakers.net/nieuws/41276
Hoe democratisch of ondemocratisch is dat?
quote:EU-richtlijn bewaarplicht aangenomen
Door Arie Jan Stapel - woensdag 22 februari 2006 - 13:50 - Bron: Europese Unie (pdf) - Views: 11.157
PrivacyDe Europese ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken hebben gisteren tijdens een vergadering de bewaarplicht van telecomgegevens definitief goedgekeurd. Het gaat hierbij om informatie over wie met wie belt of mailt, wie welke webpagina's opvraagt en wanneer dat is gebeurd. De Tweede Kamer had met een breed gesteunde motie minister Donner gevraagd tegen te stemmen, maar Donner legde, zoals hij reeds had aangekondigd, de motie naast zich neer en stemde voor. Alleen Ierland en Slowakije stemden tegen. Het lijkt er dus op dat ook met een tegenstem van Donner de bewaarplicht zou zijn goedgekeurd. De ministers besloten dat de lidstaten de bewaarplicht binnen 18 maanden in hun nationale wetgeving moeten hebben opgenomen. De bewaartermijn is minimaal zes maanden en maximaal twee jaar. De gegevens mogen alleen toegankelijk zijn voor bevoegde overheidsinstellingen - dus geen particuliere stichtingen zoals BREIN en BSA - in specifieke gevallen die door de nationale wet worden bepaald. Het zich onbevoegd toegang verschaffen tot de gegevens moet strafbaar worden gesteld. Iedere lidstaat dient een publiekrechtelijke organisatie op te richten die toeziet op de beveiliging van de toegang tot de verkeersgegevens. Minister Donner denkt erover een stichting op te richten die de gegevens moet gaan beheren. Hij wil voorkomen dat het publiek denkt dat de overheid onbeperkt toegang heeft tot de verkeersgegevens, terwijl daar in alle gevallen toestemming van een rechter-commissaris voor nodig is.
Ja, de gemeenteraad gaat ook over de grondrechten.quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:47 schreef MrX1982 het volgende:
Die Pim toch. Hij dient nog steeds als basis voor Nawijn.
Als je 2x je mond open trekt dan ben je al bijna wethouder - Andre Krouwel, Politicoloog, over het CDAquote:Op woensdag 22 februari 2006 22:53 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, de gemeenteraad gaat ook over de grondrechten.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:03 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zit de verkiezingsprogramma's van de lokale politieke partijen hier door te lezen maar eigenlijk gaat het helemaal nergens over.
Ja inderdaad gecombineerd met wat micro idealisme.quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:04 schreef Tafkahs het volgende:
![]()
Da's nooit eigenlijk. Meestal gaat het gewoon om uitvoeren van begrotingen. De marges kun je meepakken
Nou, da's best wel een ingrijpend project hoorquote:Op woensdag 22 februari 2006 23:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja inderdaad gecombineerd met wat micro idealisme.
Extra sporthal bijvoorbeeld.
Dit is echt heel slechtquote:Kamer wil avondklok bij jeugdterreur
Van onze verslaggever Marc Peeperkorn
DEN HAAG - De Tweede Kamer wil burgemeesters verregaande bevoegdheden geven om straatterreur door groepen jongeren tegen te gaan. Een avondklok, een meldingsplicht of een contactverbod moet notoire raddraaiers de pas afsnijden. Minister Remkes van Binnenlandse Zaken staat positief tegenover de voorstellen.
Een ruime Kamermeerderheid (alleen GroenLinks en D66 stemden tegen) verwacht met deze maatregelen overlast, intimidatie van burgers zoals in de Amsterdamse Diamantbuurt, en voetbalrellen te verminderen. De burgemeester kan de avondklok of de verplichte begeleiding van probleemjongeren zonder tussenkomst van de rechter opleggen. Lapt de jongere de gedragsaanwijzingen aan zijn laars, dan wordt hij strafrechtelijk vervolgd.
‘Het gespuis zit ’s avonds thuis’, zo schetste VVD-fractievoorzitter Van Aartsen dinsdagavond de uitwerking die de door de VVD geďnitieerde voorstellen zullen hebben. Agressief gedrag zoals schelden, spugen, lek prikken van banden en ingooien van ruiten, kan nu strafrechtelijk nauwelijks worden aangepakt. Als de betrokkene al wordt gearresteerd, loopt hij meestal korte tijd later weer vrij rond. ‘Het strafrecht komt pas in actie als de daders ver zijn afgegleden’, aldus Van Aartsen.
Had je deze al gedaan? Stemwijzer Zoetermeerquote:Op woensdag 22 februari 2006 23:07 schreef MrX1982 het volgende:
Ja inderdaad gecombineerd met wat micro idealisme.
Extra sporthal bijvoorbeeld.
Terreur van de sport.quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:10 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Nou, da's best wel een ingrijpend project hoor![]()
Beter iets dan niets toch?quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:12 schreef Tafkahs het volgende:
Dit is echt heel slecht
Gadverdamme, wat een klootzakkenWat je niet ziet bestaat niet
Nee ik woon niet in Zoetermeer.quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:13 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Had je deze al gedaan? Stemwijzer Zoetermeer
Wat heb je dan als je niet naar buiten mag omdat het daar onveilig zou zijn?quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:15 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Beter iets dan niets toch?
Oh, ik meende dat er uit te vissen. Heb je uberhaupt de stemwijzer al gedaan dan?quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:15 schreef MrX1982 het volgende:
Nee ik woon niet in Zoetermeer.
Geldt die avondklok dan algemeen? ik dacht alleen voor die raddraaiers.quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:16 schreef Tafkahs het volgende:
Wat heb je dan als je niet naar buiten mag omdat het daar onveilig zou zijn?
Ja tijdje terug al ingevuld voor mijn gemeente.quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:17 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Oh, ik meende dat er uit te vissen. Heb je uberhaupt de stemwijzer al gedaan dan?
Hoe herken je die ook alweer 's avonds ?quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:19 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Geldt die avondklok dan algemeen? ik dacht alleen voor die raddraaiers.
Die herken je aan hun gure uiterlijk!quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:21 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Hoe herken je die ook alweer 's avonds ?
Ik ook, maar CU op 2 en de NCPN op 3.(quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:21 schreef MrX1982 het volgende:
Ja tijdje terug al ingevuld voor mijn gemeente.
CDA op 1 en daarna de VVD. Ik twijfel alleen op welke ik ga stemmen denk VVD.
Wordt die maatregel dan adhoc opgelegd ofzo, of vraag je je af hoe ze dat moeten handhaven?quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:21 schreef Tafkahs het volgende:
Het is de eerste stap natuurlijk. Ik hoor die maffe Kamp (defensie nota bene) nu al oreren over een krakersverbod. Het profiel lijkt me duidelijkquote:Op woensdag 22 februari 2006 23:35 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Ik ook, maar CU op 2 en de NCPN op 3.() Het wordt trouwens CU.
[..]
Wordt die maatregel dan adhoc opgelegd ofzo, of vraag je je af hoe ze dat moeten handhaven?
NCPNquote:Op woensdag 22 februari 2006 23:35 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik ook, maar CU op 2 en de NCPN op 3.() Het wordt trouwens CU.
Ik snap er ook niks van, nog gekker, de hekkesluiters waren de SP en de VVD, gebroederlijk bij elkaar.quote:
Merkwaardig. Heb je de stemwijzer wel goed ingevuldquote:Op woensdag 22 februari 2006 23:49 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik snap er ook niks van, nog gekker, de hekkesluiters waren de SP en de VVD, gebroederlijk bij elkaar.![]()
Och ik zou er wel voor zijn om kraker noch toe te staan, noch te verbieden, maar te reguleren.quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:39 schreef Tafkahs het volgende:
Het is de eerste stap natuurlijk. Ik hoor die maffe Kamp (defensie nota bene) nu al oreren over een krakersverbod. Het profiel lijkt me duidelijk
Tjsa, ik ga het morgen nog maar eens proberen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:50 schreef MrX1982 het volgende:
Merkwaardig. Heb je de stemwijzer wel goed ingevuld.
Niet want hun donkere huid camoufleert.quote:Op woensdag 22 februari 2006 23:21 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
stadsguerilla's die niet mogen kraken.. Nou, dan hakken ze maar een boom om en maken daar een hut van ofzoquote:Op donderdag 23 februari 2006 00:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet want hun donkere huid camoufleert.
Ik was ze al zat toen ze net begonnen. Met en CDA en VVD in een regering weet je dat er zeer veel kleinburgerlijk gedoe gaat komen. En dat klopt. Zelfs in harmonieuze samenwerking met allerlei gedonder, bedrieg en gekonkel.quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:36 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
stadsguerilla's die niet mogen kraken.. Nou, dan hakken ze maar een boom om en maken daar een hut van ofzo![]()
Eerlijke waar, ik ben die Balkenende en z'n gevolg zo ongelooflijk zat
Hier een zakdoek. Ga nu maar stilletjes in een hoekje zitten wenen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 00:36 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
stadsguerilla's die niet mogen kraken.. Nou, dan hakken ze maar een boom om en maken daar een hut van ofzo![]()
Eerlijke waar, ik ben die Balkenende en z'n gevolg zo ongelooflijk zat
quote:'Denkniveau gemeenteraadsleden te laag'
(Novum) - Gemeenteambtenaren hebben geen hoge pet op van de raadsleden in hun gemeente. Dat blijkt donderdag uit een onderzoek van weekblad Intermediair. Ruim zeventig procent van de ambtenaren vindt het denkniveau van raadsleden zo laag dat volgens hen een cursus staats- en bestuursrecht verplicht moet worden gesteld om raadsleden bij te scholen.
Raadsleden kunnen de consequenties van hun eigen beleid niet overzien en staren zich blind op details, zo oordelen de ondervraagde ambtenaren. Het rapportcijfer dat ambtenaren hun raadsleden geven is een 5,6 gemiddeld. Hun werkniveau wordt als onvoldoende ervaren.
Het onderzoek werd uitgevoerd voor een speciale verkiezingsspecial die het weekblad deze week publiceert. De beoordeling werd ingevuld door bijna vijfhonderd gemeenteambtenaren. Dinsdag 7 maart vinden in Nederland gemeenteraadsverkiezingen plaats.
Jesus christ, moeten ze voor elke fles 20 eurocent betalen aan de ontwerper ofzoquote:Daarbij werd de prijs fors verhoogd. Een fles werd veertig procent duurder, juist vanwege de nieuwe flessen. "Dit soort veranderingen kosten geld. We hebben forse investeringen gedaan en daar betaalt de consument momenteel voor
wanhoop niet langer!:quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:38 schreef pberends het volgende:
Coca-Cola fles wekt irritatie op
[..]
Jesus christ, moeten ze voor elke fles 20 eurocent betalen aan de ontwerper ofzo?????????????????????
Bij de eerste fles die ik open ging het al mis. Ik open 'm zo, zakt dat ding in als een plumppudding. Het rare is dat je opzich wel veel kracht moet zetten terwijl je 'm openmaakt. Nu moet je 'm perse op een tafel ofzo openen.
http://www.nieuwsblad.be/(...)leID=DMF23022006_011quote:Verkoop Mekka-Cola piekt
BRUSSEL - De verkoop van Mekka-Cola is wereldwijd fors gestegen. Volgens de in de Verenigde Arabische Emiraten gevestigde producent is de consumptie van de frisdrank in de laatste maanden verdrievoudigd.
De oorlog in Irak, de onrust in het Midden-Oosten en de Deense spotprenten over de profeet Mohammed worden als reden aangehaald. ,,Als je Mekka-Cola drinkt, laat je zien dat je tegen de Verenigde Staten bent. Daardoor wordt de frisdrank steeds populairder'', aldus één van de internationale importeurs van het merk.
Mekka-Cola overweegt zelfs een beursgang en komt in de toekomst ook met producten als thee, koffie en bronwater op de markt. Mekka-Cola wil drankengigant Coca Cola, ,,de exponent van het Amerikaanse kapitalisme'' van de troon te stoten.
Waar is het te krijgen?quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:50 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
wanhoop niet langer!:
[..]
http://www.nieuwsblad.be/(...)leID=DMF23022006_011
Het is echt een waardeloze fles en dan die drogredenering.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:38 schreef pberends het volgende:
Coca-Cola fles wekt irritatie op
[..]
Jesus christ, moeten ze voor elke fles 20 eurocent betalen aan de ontwerper ofzo?????????????????????
Bij de eerste fles die ik open ging het al mis. Ik open 'm zo, zakt dat ding in als een plumppudding. Het rare is dat je opzich wel veel kracht moet zetten terwijl je 'm openmaakt. Nu moet je 'm perse op een tafel ofzo openen.
Zij vonden de oude flessen niet kunnen. Ik had geen problemen met de oude flessen maar de kosten worden wel verhaald op de consument. Oplichtersquote:Wij vonden de oude fles niet meer kunnen. Vaal en vol krassen, iets wat niet bij een A-merk hoort. De nieuwe fles wordt niet gerecycled en oogt frisser."
Daarbij werd de prijs fors verhoogd. Een fles werd veertig procent duurder, juist vanwege de nieuwe flessen. "Dit soort veranderingen kosten geld. We hebben forse investeringen gedaan en daar betaalt de consument momenteel voor."
Schijnt super ranzig te zijn.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:50 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
wanhoop niet langer!:
[..]
http://www.nieuwsblad.be/(...)leID=DMF23022006_011
Als je 20 jaar hetzelfde ontwerp hebt moet je die kosten allang gedekt hebben en dus helemaal geen extra kosten op het moment van invoering hanteren. Coca Cola maakt geen verlies hoor, heeft het nog nooit gedaan volgens mij. En een nieuw ontwerp is juist DE kans om de kosten van de fles omlaag te brengen. Door andere materialen te hanteren, een efficienter ontwerp, dat bijvoorbeeld MAKKERLIJKER te stapelen is. Maar nee hoor, die vieze uitzuigers hebben het een beetje hoog in hun bol.com gekregen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het idee met die cola flessen is dat als het statiegeld afgeschaft wordt ze al overgestapt zijn en het brengt extra kosten met zich mee (stapelen is bv. lastig). Vrumona zal hen op termijn volgen.
Tis een waardeloos argument dat de oude flessen vaal en vol krassen zaten. Dat geeft juist aan hoe gewild een product is en dat is weer goed voor de omzet (veel vraag stimuleert vraag). Stelletje nep kapitalisten die mafkezen bij Coca Cola.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is echt een waardeloze fles en dan die drogredenering.
[..]
Zij vonden de oude flessen niet kunnen. Ik had geen problemen met de oude flessen maar de kosten worden wel verhaald op de consument. Oplichters.
Ik drink redelijk veel cola maar de vaalheid en vol krassen dat kan ik me niet echt herinneren. Het is gewoon een smoes om een prijsverhoging door te voeren.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:01 schreef pberends het volgende:
Tis een waardeloos argument dat de oude flessen vaal en vol krassen zaten. Dat geeft juist aan hoe gewild een product is en dat is weer goed voor de omzet (veel vraag stimuleert vraag). Stelletje nep kapitalisten die mafkezen bij Coca Cola.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |