abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35571971
Waarom zou het PvdA in godsnaam iets met de SP of GL beginnen, da's politieke zelfmoord.
pi_35572019
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 23:37 schreef Nouk het volgende:
Ik had college van Wouter Bos afgelopen week. Alleen maar campagne gelul en z'n boek promoten. Inhoudelijk niets te zeggen en toen iemand wat vroeg zei die "Dat is allemaal in m'n boek te vinden". Pfffffffff. .

Wou ik toch ff melden .
Ik krijg flashbacks
pi_35572075
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 23:37 schreef Nouk het volgende:
Ik had college van Wouter Bos afgelopen week. Alleen maar campagne gelul en z'n boek promoten. Inhoudelijk niets te zeggen en toen iemand wat vroeg zei die "Dat is allemaal in m'n boek te vinden". Pfffffffff. .

Wou ik toch ff melden .
Dat kunstje heeft hij goed afgekeken van Fortuyn. Blijkbaar verdwijnen ideeen en onderbouwingen uit je hoofd als je er een boek over schrijft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_35572090
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:45 schreef Coldplaya het volgende:
Ik mag hopen dat dat niet gaat gebeuren. Waar het is gebeurd, in Nijmegen, zijn de werkeloosheid en de belastingen (gigantisch) toegenomen en wordt een dictatoriaal woningbeleid neergezet.
Heb je daar ook een bron van? Mijn bron, een onderzoek uit de nieuwste intermediair op basis van CBS, NVM, COS Rotterdam, Gemeente Nijmegen en de atlas voor gemeenten zegt namelijk dat de werkloosheid in Nijmegen tussen 2001 en 2005 is afgenomen van 6,7 naar 6,2 % In het rechtse Rotterdam is er echter een stijging van 6,9 naar 9,3%.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_35574511
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Heb je daar ook een bron van? Mijn bron, een onderzoek uit de nieuwste intermediair op basis van CBS, NVM, COS Rotterdam, Gemeente Nijmegen en de atlas voor gemeenten zegt namelijk dat de werkloosheid in Nijmegen tussen 2001 en 2005 is afgenomen van 6,7 naar 6,2 % In het rechtse Rotterdam is er echter een stijging van 6,9 naar 9,3%.
Ach jong daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat je dat doet wat de bevolking wilt. Als we bang zijn voor buitenlanders, dan moet je tegen die groep gaan schoppen. Als men vindt dat er teveel criminaliteit is gaan we een zero tolerance beleid voeren, waarbij we turken verbieden om in paar over straat te lopen en gaan we persoonlijke dossiers van baby's aanleggen. Je zult zien dat mensen zich veiliger gaan voelen.

Het is zo naief links om in vier jaar tijd iets constructiefs te proberen neer te zetten. Doe gewoon rechts en houdt je bezig met de onderbuikgevoelens van de samenleving eerst te voeden en dan bij toverslag te laten verdwijnen. Je zult zien dat het bij verkiezingen gewaardeerd wordt. Valt het toch een beetje tegen dan roep je gewoon inhoudsloos: "het is de schuld van de PvdA" of maak je Woutertje Bos belachelijk.
pi_35575526
Het is wel de makkelijke weg inderdaad . Rechts heeft z'n markteting van onderbuikgevoelens idd beter voor elkaar . Maar het blijft soms leuk om hele stellige uitspraken met simpele feiten onderuit te halen.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 16:07:13 #107
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35575878
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:55 schreef du_ke het volgende:
Het is wel de makkelijke weg inderdaad . Rechts heeft z'n markteting van onderbuikgevoelens idd beter voor elkaar . Maar het blijft soms leuk om hele stellige uitspraken met simpele feiten onderuit te halen.
En natuurlijk doet links niet aan angst- en haatzaaierij.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_35575932
quote:
De SP kan me er ook wat van en de PvdA en GL wil ik ook niet wegpoetsen. Volgensmij kan elke partij behalve de SGP het wel.
pi_35576232
Links kabinet zal dit land geen goed doen, maar goed, dat merkt men vanzelf. Ik stem toch niet, zal me allemaal een worst wezen.
pi_35576291
quote:
Ik denk dat je twee woorden door elkaar haalt.

Maak van rechts maar links. De oppositie die het telkens heeft over de zogenaamde armoede in Nederland. Als dat geen onderbuikgevoelens zijn .
pi_35577320
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:18 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maak van rechts maar links. De oppositie die het telkens heeft over de zogenaamde armoede in Nederland. Als dat geen onderbuikgevoelens zijn .
Vergeet het toverwoord 'voedselbank' niet.
pi_35578781
Waar schrijven al die mensen over ? De Tweede Kamer verkiezingen zijn pas in 2007.
pi_35578815
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:35 schreef nednil het volgende:
Waar schrijven al die mensen over ? De Tweede Kamer verkiezingen zijn pas in 2007.
Plus dat de PvdA al vaker aangegeven heeft niet met de SP in 1 regering te gaan zitten.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_35578911
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:36 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Plus dat de PvdA al vaker aangegeven heeft niet met de SP in 1 regering te gaan zitten.
En de VVD niet met de pvdA dus dan blijft CDA PvdA over wat als je de grefo's wegschopt voor een paar katholieken prima gaat werken.
pi_35578940
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

En de VVD niet met de pvdA dus dan blijft CDA PvdA over wat als je de grefo's wegschopt voor een paar katholieken prima gaat werken.
Inderdaad, we hollen richting een PvdA/CDA kabinet
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_35578944
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 00:51 schreef Spositio het volgende:
Alsjeblieft zeg.. In hoeverre geld dat niet voor de (ik neem aan) bij jou geliefde VVD danwel het CDA? Sterker nog: Volgens mij geld dit in grote mate voor alle grote politieke partijen in het westen.
Hoe het CDA en de VVD spelen voor de gunst voor de wat linksere kiezers (inspelen op milieu (hoewel niks doen), op armoede (Ze willen meer werk, dat is het enige middel zeggen ze, totale kwats maargoed) e.d. : veel worden, GEEN daden, dat is precies hetzelfde. Goed voorbeeld is Verdonk die in 2006 ineens pro integratie is geworden en dat doet met een debiel beleid (namelijk een site, een t-shirt, een reclame en ambassadeurs waar niks mee bereikt zal worden en dat weet ze ook).

PVDA doet het ook teveel, toegegeven, zitten ook teveel onbekwame mensen, maar ik wil je even wijzen op de verkiezingscampagne van de republikeinen en democraten in 2005 (USA). De republikeinen wilden het smeriger spelen voor de gunst van de kiezer waardoor de democraten niet wonnen, zelfde zag je bij bijvoorbeeld Thatcher. Je kunt niet aan de zijlijn blijven staan met je idealen, moralen en politieke correctheid.

P.s. ik stem groenlinks, die wel aan de zijlijn blijven staan met idealen, moralen en politieke correctheid vanwege het feit dat de partij wel bestaansrecht heeft en ik voor een linkser beleid ben dan een PVDA (zelfs al halen ze geheel alleen de absolute meerderheid) zou voeren. Want ik ben ook van mening dat met goed leiderschap een linkser beleid ook in de gunst van een groot deel van het volk kan komen, waardoor een verschuiving naar rechts (bijvoorbeeld) niet noodzakelijk HOEFT te zijn voor een fatsoenlijk aantal kiezers (misschien ben ik hier wat naïf).

P.P.S tis laat en snel getypt, let aub niet op spelling en gebruik het al helemaal niet als reden om niet op de inhoud te reageren (vind ik erg zwak namelijk).
Nederland kan toch niet met huilebalk Halsema voor de dag komem ?
pi_35578954
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:18 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Komkom als je de leefbaren en de vvd hoort zou je denken dat het in Rotterdam nu supergoed gaat terwijl de cijfers heel anders uitwijzen. Harde bronnen (zie een paar posts eerder) iets wat jij helaas nog niet zo voor elkaar krijgt.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:05:26 #118
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35579751
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
Inderdaad, we hollen richting een PvdA/CDA kabinet
Dat was in het verleden niet zo'n succes.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:10:52 #119
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35579906
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:05 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat was in het verleden niet zo'n succes.
Welk kabinet is eigenlijk wèl een succes geweest, sinds Drees?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:14:20 #120
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35580025
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:10 schreef Floripas het volgende:
Welk kabinet is eigenlijk wèl een succes geweest, sinds Drees?
Paars 1.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:15:44 #121
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35580069
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:14 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Paars 1.
Ook qua integratievraagstukken? En de privatiseringen dan? En Srebrenica?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:18:29 #122
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35580174
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:15 schreef Floripas het volgende:
Ook qua integratievraagstukken? En de privatiseringen dan? En Srebrenica?
Srebrenica is niet zo zeer de schuld van Paars, als wel de hele, naive, onbenullige, VN-ofiele Nederlandse politiek. Ze buitelden over zich heen om daar heen te gaa.

M.i. is er die periode te weinig geprivatiseerd, maar er is wel iets op ambtenaren bezuinigd. Dat was uniek.

Integratievraagstukken? Er is geen enkel kabinet die dat goed heeft aangepakt, als spant Den Uyl natuurlijk wel de kroon kwa naieviteit.
pi_35580200
Het kabinet waar ik grote bewondering voor heb, is van Agt/Wiegel, hoewel van Agt een wat labiel leider was, is het kabinet er wel in geslaagd een trend om te buigen, terwijl het op veel weerstand binnen en buiten de kamer kon rekenen.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:20:02 #124
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35580236
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:18 schreef PJORourke het volgende:

Integratievraagstukken? Er is geen enkel kabinet die dat goed heeft aangepakt, als spant Den Uyl natuurlijk wel de kroon kwa naieviteit.
Uylliaanse spelling
In die tijd was er toch ook niks aan de hand met de integratie? De eerste-generatie-allochtonen was zeer gematigd tot ongelovig, braaf en hardwerkend.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:20:44 #125
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35580265
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:19 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Het kabinet waar ik grote bewondering voor heb, is van Agt/Wiegel, hoewel van Agt een wat labil leider was, is het kabinet er wel in geslaagd een trend om te buigen, terwijl het op veel weerstand binnen en buiten de kamer kon rekenen.
Het kabinet dat voortijdig vioel wegens uit de hand lopende begrotingstekorten? Dat heeft toch niks voor elkaar gebokst?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:22:22 #126
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35580314
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:20 schreef Floripas het volgende:
Uylliaanse spelling
In die tijd was er toch ook niks aan de hand met de integratie? De eerste-generatie-allochtonen was zeer gematigd tot ongelovig, braaf en hardwerkend.
Ja, maar gezinshereniging en permanente verblijfsvergunningen zijn niet zo'n goed idee.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:24:38 #127
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35580376
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:22 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, maar gezinshereniging en permanente verblijfsvergunningen zijn niet zo'n goed idee.
Dat is wijsheid achteraf, toch?
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:25:06 #128
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_35580390
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:24 schreef Floripas het volgende:
Dat is wijsheid achteraf, toch?
Nee, de Zwitsers hadden dat toen al door. En plukken daar nu de vruchten van.
pi_35580530
quote:
Het kabinet dat voortijdig vioel wegens uit de hand lopende begrotingstekorten?
Volgens mij heeft dat kabinet gewoon de rit uitgezeten.
quote:
Dat heeft toch niks voor elkaar gebokst?
Wat ik zeg, het heeft toch een trend omgebogen, juist in een hele moeilijke tijd, het was hommeles in het CDA (dat eigenlijk nog niet eens bestond, het was per saldo meer een vierpartijencoalitie), de tweede oliecrisis sloeg toe, de werkeloosheid steeg en men kreeg te maken met begrotingstekorten terwijl niemand wou bezuinigen.Lubbers heeft eigenlijk geoogst wat dit kabinet gezaaid had.
pi_35580633
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:25 schreef PJORourke het volgende:
Nee, de Zwitsers hadden dat toen al door. En plukken daar nu de vruchten van.
Drees jr. had het in 1970 al opgemerkt.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:00:56 #131
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35581616
quote:

[..]

Het kabinet dat voortijdig vioel wegens uit de hand lopende begrotingstekorten? Dat heeft toch niks voor elkaar gebokst?
Dat kabinet is niet gevallen, maar heeft inderdaad wel het begrotingstekort uit de hand laten lopen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 21:17:03 #132
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35586820
Oh nee, er is een minister gesneefd, geloof ik.

*Te lui voor google*
pi_35587674
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:00 schreef Plato1980 het volgende:
Dat kabinet is niet gevallen, maar heeft inderdaad wel het begrotingstekort uit de hand laten lopen.
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 21:17 schreef Floripas het volgende:
Oh nee, er is een minister gesneefd, geloof ik.

*Te lui voor google*
Maar dat was wel een gevolg van het kabinet Den Uyl, kijk maar:
quote:
De jaren zeventig
Dan breken magerder tijden aan. Begin jaren zeventig tekent zich een structurele verslechtering af en een onregelmatiger conjunctureel verloop. Onder andere door de eerste oliecrisis in 1973 liep de economische groei terug en is uiteindelijk in 1975 negatief.

De eerste oliecrisis in 1973 wordt gezien als een probleem van onderbesteding. Tegen de regels van het structurele begrotingsbeleid in gaat de overheid daarom zelf meer geld uitgeven. Dat zou de economische groei wel weer doen toenemen. Bovendien stegen de aardgasbaten nog steeds. En dat die extra uitgaven tot een overschrijding leidden van de begrotingsruimte, werd niet zo erg gevonden. Minister Duisenberg van Financiën dringt in 1974 aan op vergroting van het structurele begrotingstekort, omdat dat de financiële ruimte schept die nodig is voor die uitgaven:
‘Met nadruk wijs ik erop, dat het niet gebruiken van deze ruimte een verdere en uiteraard zeer ongewenste beperking van de werkgelegenheid tot gevolg zou hebben.’

Het kabinet gaat ervan uit dat het tekort in latere jaren wel weer goedgemaakt zal worden. Eind jaren zeventig wordt duidelijk dat dat een te optimistische gedachte was. De economische groei waar het kabinet van uit was gegaan, blijkt in werkelijkheid negatief te zijn. Het financieringstekort en de overheidsschuld zijn fors gestegen. De overheidsfinanciën zijn allesbehalve gezond, maar de nog steeds stijgende aardgasbaten hebben dat een tijdlang versluierd. In 1980 dreigt het financieringstekort boven 6% te komen en dat terwijl het de doelstelling van het kabinet was een tekort van hooguit 3% te realiseren.

Het oplopende begrotingstekort is reden voor minister Andriessen van Financiën om in 1980 een pakket ombuigingsmaatregelen van ruim 2 miljard euro voor te stellen. De overige ministers achten het pakket echter te omvangrijk en willen niet verder gaan dan een bezuinigingspakket van ruim 1 miljard euro. De heer Andriessen trekt hieruit zijn conclusies. Hij dient in februari 1980 zijn ontslag in, omdat hij – nu hij de gewenste bezuinigingen niet uitgevoerd krijgt – de verantwoordelijkheid voor de overheidsfinanciën niet langer op zich wenst te nemen.

Het begrotingstekort loopt dus verder op, omdat dat de enige manier lijkt om de economische problemen het hoofd te bieden. Maar de werkelijke situatie is nu wel duidelijk geworden en men is ervan overtuigd dat de toename van het begrotingstekort zo snel mogelijk gekeerd moet worden. Het moet anders. Dat betekent het einde van het structurele begrotingsbeleid.
Het ‘probleem’ in de jaren zeventig was, dat men een structureel lagere groei – die gepaard had moeten gaan met versobering – aanzag voor een tijdelijke conjuncturele dip. De bestuurlijke les die je hieruit kunt trekken, is dat politici geneigd zijn meevallers als structureel te zien en tegenvallers als iets tijdelijks.

Begin jaren tachtig
Begin jaren tachtig wordt de hoofddoelstelling van het begrotingsbeleid het terugdringen van het in de voorgaande jaren sterk opgelopen begrotingstekort. Dat leidt tot een enorm pakket van bezuinigingsmaatregelen. Het resultaat is niet direct merkbaar. Zo stelt minister Van der Stee van Financiën in 1982 vast:
‘[...] het kabinet moet de verantwoordelijkheid nemen om zeer ingrijpende en zeer pijnlijke maatregelen voor te stellen. Het zijn zeer pijnlijke maatregelen, maar de noodzaak ervan wordt duidelijk uit het simpele feit, dat desondanks nog maar nauwelijks van een stabilisatie van het tot nu toe snel groter wordende financieringstekort kan worden gesproken.’
Toen er eenmaal bezuinigd moest worden, was er een enorme maatschappelijke weerstand, de PvdA wilde niet, maar goed, die zat niet in het kabinet, en een deel van het CDA ook niet, maar voor andere CDA 'ers, waaronder dus Frans Andriessen, was het weer niet genoeg en in dat mijnenveld moest dat kabinet regeren, en dan vind ik het dus knap dat men de boel niet heeft laten springen, terwijl dat voor alle deelnemers opportunistisch gezien het beste was. En dit was dan nog slechts één van de problemen waar men mee te maken kreeg. Anyway, zij hebben het grondwerk voor Lubbers gelegd.
pi_35591663
links cabinet
пусть всегда будет солнце
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:44:29 #135
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35592586
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 21:38 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

[..]

Maar dat was wel een gevolg van het kabinet Den Uyl, kijk maar:
[..]

Toen er eenmaal bezuinigd moest worden, was er een enorme maatschappelijke weerstand, de PvdA wilde niet, maar goed, die zat niet in het kabinet, en een deel van het CDA ook niet, maar voor andere CDA 'ers, waaronder dus Frans Andriessen, was het weer niet genoeg en in dat mijnenveld moest dat kabinet regeren, en dan vind ik het dus knap dat men de boel niet heeft laten springen, terwijl dat voor alle deelnemers opportunistisch gezien het beste was. En dit was dan nog slechts één van de problemen waar men mee te maken kreeg. Anyway, zij hebben het grondwerk voor Lubbers gelegd.
Dat is maar zeer de vraag, want de VVD had er bepaald geen baat bij om dat kabinet te laten vallen. Grondwerk voor Lubbers hebben ze evenmin gelegd, ze hebben eigenlijk alleen maar vier jaar ruziegemaakt over welke minister hoe veel moet bezuinigen, maar in de praktijk hebben ze alleen maar meer geld uitgegeven.
pi_35592996
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 17:40 schreef du_ke het volgende:
Komkom als je de leefbaren en de vvd hoort zou je denken dat het in Rotterdam nu supergoed gaat terwijl de cijfers heel anders uitwijzen. Harde bronnen (zie een paar posts eerder) iets wat jij helaas nog niet zo voor elkaar krijgt.
Waar precies zeg ik dat het in Rotterdam goed gaat?

Wat wil je na 40 jaar PvdA beleid. Dat heeft wat tijd nodig meer dan 4 jaar in ieder geval.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 23:57:58 #137
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35593042
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:56 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Wat wil je na 40 jaar PvdA beleid. Dat heeft wat tijd nodig meer dan 4 jaar in ieder geval.
Natuurlijk, de PvdA is de schuld van alle problemen in Nederland. Gelukkig zijn er vier jaar geleden in tal van steden uitmuntende Leefbaar-raadsleden gekozen om die rotzooi op te ruimen.
pi_35593122
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:57 schreef Plato1980 het volgende:
Natuurlijk, de PvdA is de schuld van alle problemen in Nederland. Gelukkig zijn er vier jaar geleden in tal van steden uitmuntende Leefbaar-raadsleden gekozen om die rotzooi op te ruimen.
Is Rotterdam Nederland?
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:02:51 #139
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35593196
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:00 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Is Rotterdam Nederland?
Bij mijn weten heeft Rotterdam nog niet de onafhankelijkheid uitgeroepen.
pi_35593257
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:02 schreef Plato1980 het volgende:
Bij mijn weten heeft Rotterdam nog niet de onafhankelijkheid uitgeroepen.
Ik doelde meer op het feit dat jij Nederland erbij haalt waar ik het over Rotterdam heb.
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:06:40 #141
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35593310
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:04 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik doelde meer op het feit dat jij Nederland erbij haalt waar ik het over Rotterdam heb.
Dus volgens jou gaat het in steden als Amsterdam en Utrecht veel beter dan in Rotterdam?
pi_35593391
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:06 schreef Plato1980 het volgende:
Dus volgens jou gaat het in steden als Amsterdam en Utrecht veel beter dan in Rotterdam?
Ik ken Amsterdam en Utrecht niet goed genoeg om daarover te oordelen.
pi_35593394
De kwaliteit van de politiek is belabberd over de hele linie. Helaas is vooral bij links ook nog eens het realiteitsgevoel ver te zoeken. Jammer, want een beetje een sociaal beleid zal niet slecht zijn voor NL.
pi_35595995
Dat moet helemaal niet. Ik betwijfel ook of Wouter Bos wil gaan regeren met de SP. Marijnissen zal een hele hoop concessies moeten doen, aangezien PvdA een stuk groter zal zijn. Ik vraag me af of hij daartoe bereid is. Marijnissen lijkt me geen D'66 die voor een appel en een ei wat belangrijke punten uit zijn programma overboord zal gooien.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 1 maart 2006 @ 07:38:33 #145
130955 Floripas
Blast from the past
pi_35596127
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 06:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat moet helemaal niet. Ik betwijfel ook of Wouter Bos wil gaan regeren met de SP. Marijnissen zal een hele hoop concessies moeten doen, aangezien PvdA een stuk groter zal zijn. Ik vraag me af of hij daartoe bereid is. Marijnissen lijkt me geen D'66 die voor een appel en een ei wat belangrijke punten uit zijn programma overboord zal gooien.
  woensdag 1 maart 2006 @ 11:21:41 #146
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_35600146
PvdA en Sp komen niet samen in een coalitie. PvdA past er voor de rechtse broeder van het stel te worden.
Say your prayers
pi_35600665
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 23:56 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hoor je bij de leefbaren of de VVD?

Dat tweede deel was tegen jou gericht.
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:00:29 #148
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_35601252
Ik zou bijna hopen dat er een kabinet komt met PvdA, GL en SP. Nederland uit de NAVO, het leger opdoeken, belastingen op energie torenhoog omhoog, auto's worden helemaal onbetaalbaar, Nederland in 2-3 jaar naar de klote.

Wat een horror.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_35601358
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:00 schreef Kadesh het volgende:
Ik zou bijna hopen dat er een kabinet komt met PvdA, GL en SP. Nederland uit de NAVO, het leger opdoeken, belastingen op energie torenhoog omhoog, auto's worden helemaal onbetaalbaar, Nederland in 2-3 jaar naar de klote.

Wat een horror.
Goh, ik wist niet dat de PvdA en GroenLinks Nederland uit de NAVO wil hebben en het leger willen opdoeken.
pi_35601822
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 11:41 schreef du_ke het volgende:
Hoor je bij de leefbaren of de VVD?
Bij geen van beide.
quote:
Dat tweede deel was tegen jou gericht.
Ik weet niet wat voor bron je precies hebt maar ik lees dat de werkloosheid in 2005 in Rotterdam op 11% van de beroepsbevolking staat.
quote:
Net als in voorgaande jaren kende Rotterdam de hoogste werkloosheid van de vier grote steden. Bijna 11 procent van de Rotterdamse beroepsbevolking zat in 2005 zonder werk. De werkloosheid in Amsterdam komt met 10 procent voor het eerst in de buurt van het Rotterdamse niveau. De werkloosheid in deze twee steden is anderhalfmaal zo hoog als het landelijke gemiddelde. In Den Haag en Utrecht lag de werkloosheid in 2005 wat lager, maar nog altijd hoger dan landelijk.
quote:
In de periode 2001-2004 is de werkloosheid in heel Nederland gestegen. Van 2004 op 2005 is aan deze stijging een einde gekomen. Alleen in de vier grote steden steeg de werkloosheid nog verder. In de rest van Nederland is de werkloosheid het afgelopen jaar iets gedaald.

In 2005 was 9 procent van de beroepsbevolking in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht werkloos. In 2004 was dat nog 8 procent. De stijging van de werkloosheid in de vier grote steden trof vooral de niet-westerse allochtonen. De werkloosheid onder de autochtone stedelingen is nauwelijks gestegen.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)len/2006-1888-wm.htm
quote:
De werkloosheid onder Marokkanen bedraagt 27 procent, onder Antillianen 22 procent, onder Turken 21 procent en onder Surinamers 16 procent. Onder autochtonen bedraagt het werkloosheidspercentage slechts 9 procent. Sinds 2001 is de werkloosheid onder allochtonen meer dan verdubbeld, van bijna 10 procent in 2001 tot meer dan 20 procent in 2005.
HR-rapportenservice.nl

Daarnaast lijkt me de vergelijking Rotterdam Nijmegen niet echt legitiem zeker als je kijkt naar de samenstelling van die steden .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')