Ik krijg flashbacksquote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:37 schreef Nouk het volgende:
Ik had college van Wouter Bos afgelopen week. Alleen maar campagne gelul en z'n boek promoten. Inhoudelijk niets te zeggen en toen iemand wat vroeg zei die "Dat is allemaal in m'n boek te vinden". Pfffffffff..
Wou ik toch ff melden.
Dat kunstje heeft hij goed afgekeken van Fortuyn. Blijkbaar verdwijnen ideeen en onderbouwingen uit je hoofd als je er een boek over schrijft.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:37 schreef Nouk het volgende:
Ik had college van Wouter Bos afgelopen week. Alleen maar campagne gelul en z'n boek promoten. Inhoudelijk niets te zeggen en toen iemand wat vroeg zei die "Dat is allemaal in m'n boek te vinden". Pfffffffff..
Wou ik toch ff melden.
Heb je daar ook een bron van? Mijn bron, een onderzoek uit de nieuwste intermediair op basis van CBS, NVM, COS Rotterdam, Gemeente Nijmegen en de atlas voor gemeenten zegt namelijk dat de werkloosheid in Nijmegen tussen 2001 en 2005 is afgenomen van 6,7 naar 6,2 % In het rechtse Rotterdam is er echter een stijging van 6,9 naar 9,3%.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:45 schreef Coldplaya het volgende:
Ik mag hopen dat dat niet gaat gebeuren. Waar het is gebeurd, in Nijmegen, zijn de werkeloosheid en de belastingen (gigantisch) toegenomen en wordt een dictatoriaal woningbeleid neergezet.
Ach jong daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat je dat doet wat de bevolking wilt. Als we bang zijn voor buitenlanders, dan moet je tegen die groep gaan schoppen. Als men vindt dat er teveel criminaliteit is gaan we een zero tolerance beleid voeren, waarbij we turken verbieden om in paar over straat te lopen en gaan we persoonlijke dossiers van baby's aanleggen. Je zult zien dat mensen zich veiliger gaan voelen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb je daar ook een bron van? Mijn bron, een onderzoek uit de nieuwste intermediair op basis van CBS, NVM, COS Rotterdam, Gemeente Nijmegen en de atlas voor gemeenten zegt namelijk dat de werkloosheid in Nijmegen tussen 2001 en 2005 is afgenomen van 6,7 naar 6,2 % In het rechtse Rotterdam is er echter een stijging van 6,9 naar 9,3%.
En natuurlijk doet links niet aan angst- en haatzaaierij.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:55 schreef du_ke het volgende:
Het is wel de makkelijke weg inderdaad. Rechts heeft z'n markteting van onderbuikgevoelens idd beter voor elkaar
. Maar het blijft soms leuk om hele stellige uitspraken met simpele feiten onderuit te halen.
De SP kan me er ook wat vanquote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:55 schreef du_ke het volgende:
Het is wel de makkelijke weg inderdaad. Rechts heeft z'n markteting van onderbuikgevoelens idd beter voor elkaar
. Maar het blijft soms leuk om hele stellige uitspraken met simpele feiten onderuit te halen.
Ik denk dat je twee woorden door elkaar haalt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:55 schreef du_ke het volgende:
Vergeet het toverwoord 'voedselbank' niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat je twee woorden door elkaar haalt.
Maak van rechts maar links. De oppositie die het telkens heeft over de zogenaamde armoede in Nederland. Als dat geen onderbuikgevoelens zijn.
Plus dat de PvdA al vaker aangegeven heeft niet met de SP in 1 regering te gaan zitten.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:35 schreef nednil het volgende:
Waar schrijven al die mensen over ? De Tweede Kamer verkiezingen zijn pas in 2007.
En de VVD niet met de pvdA dus dan blijft CDA PvdA over wat als je de grefo's wegschopt voor een paar katholieken prima gaat werken.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Plus dat de PvdA al vaker aangegeven heeft niet met de SP in 1 regering te gaan zitten.
Inderdaad, we hollen richting een PvdA/CDA kabinetquote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
En de VVD niet met de pvdA dus dan blijft CDA PvdA over wat als je de grefo's wegschopt voor een paar katholieken prima gaat werken.
Nederland kan toch niet met huilebalk Halsema voor de dag komem ?quote:Op woensdag 22 februari 2006 00:51 schreef Spositio het volgende:
Alsjeblieft zeg.. In hoeverre geld dat niet voor de (ik neem aan) bij jou geliefde VVD danwel het CDA? Sterker nog: Volgens mij geld dit in grote mate voor alle grote politieke partijen in het westen.
Hoe het CDA en de VVD spelen voor de gunst voor de wat linksere kiezers (inspelen op milieu (hoewel niks doen), op armoede (Ze willen meer werk, dat is het enige middel zeggen ze, totale kwats maargoed) e.d. : veel worden, GEEN daden, dat is precies hetzelfde. Goed voorbeeld is Verdonk die in 2006 ineens pro integratie is geworden en dat doet met een debiel beleid (namelijk een site, een t-shirt, een reclame en ambassadeurs waar niks mee bereikt zal worden en dat weet ze ook).
PVDA doet het ook teveel, toegegeven, zitten ook teveel onbekwame mensen, maar ik wil je even wijzen op de verkiezingscampagne van de republikeinen en democraten in 2005 (USA). De republikeinen wilden het smeriger spelen voor de gunst van de kiezer waardoor de democraten niet wonnen, zelfde zag je bij bijvoorbeeld Thatcher. Je kunt niet aan de zijlijn blijven staan met je idealen, moralen en politieke correctheid.
P.s. ik stem groenlinks, die wel aan de zijlijn blijven staan met idealen, moralen en politieke correctheid vanwege het feit dat de partij wel bestaansrecht heeft en ik voor een linkser beleid ben dan een PVDA (zelfs al halen ze geheel alleen de absolute meerderheid) zou voeren. Want ik ben ook van mening dat met goed leiderschap een linkser beleid ook in de gunst van een groot deel van het volk kan komen, waardoor een verschuiving naar rechts (bijvoorbeeld) niet noodzakelijk HOEFT te zijn voor een fatsoenlijk aantal kiezers (misschien ben ik hier wat naïf).
P.P.S tis laat en snel getypt, let aub niet op spelling en gebruik het al helemaal niet als reden om niet op de inhoud te reageren (vind ik erg zwak namelijk).
Komkom als je de leefbaren en de vvd hoort zou je denken dat het in Rotterdam nu supergoed gaat terwijl de cijfers heel anders uitwijzen. Harde bronnen (zie een paar posts eerder) iets wat jij helaas nog niet zo voor elkaar krijgt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat je twee woorden door elkaar haalt.
Maak van rechts maar links. De oppositie die het telkens heeft over de zogenaamde armoede in Nederland. Als dat geen onderbuikgevoelens zijn.
Dat was in het verleden niet zo'n succes.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 17:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
Inderdaad, we hollen richting een PvdA/CDA kabinet![]()
Welk kabinet is eigenlijk wèl een succes geweest, sinds Drees?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat was in het verleden niet zo'n succes.
Paars 1.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:10 schreef Floripas het volgende:
Welk kabinet is eigenlijk wèl een succes geweest, sinds Drees?
Srebrenica is niet zo zeer de schuld van Paars, als wel de hele, naive, onbenullige, VN-ofiele Nederlandse politiek. Ze buitelden over zich heen om daar heen te gaa.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:15 schreef Floripas het volgende:
Ook qua integratievraagstukken? En de privatiseringen dan? En Srebrenica?
Uylliaanse spellingquote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:18 schreef PJORourke het volgende:
Integratievraagstukken? Er is geen enkel kabinet die dat goed heeft aangepakt, als spant Den Uyl natuurlijk wel de kroon kwa naieviteit.
Het kabinet dat voortijdig vioel wegens uit de hand lopende begrotingstekorten? Dat heeft toch niks voor elkaar gebokst?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:19 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Het kabinet waar ik grote bewondering voor heb, is van Agt/Wiegel, hoewel van Agt een wat labil leider was, is het kabinet er wel in geslaagd een trend om te buigen, terwijl het op veel weerstand binnen en buiten de kamer kon rekenen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |