abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 februari 2006 @ 12:40:46 #201
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35506367
quote:
Op zondag 26 februari 2006 12:15 schreef klez het volgende:
Dat is de achterliggende idee waarom ik kritisch naar jullie theekransje blijf kijken.

Ik heb geen enkel probleem met een pro-geluid richting de US. En qua tekst en inhoud gaat het je zeker niet slecht af. Maar sta wel open voor sommige gevaren.
Amerika 1940-1970 is heel wat anders dan Amerika 1990-days ahead.

Wat mij persoonlijk vooral raakt is dat Amerika op dit moment al bezig is om zijn eigen schuldenlast te financieren (zelfs zonder China/Japan -> lees geld rondpompen) Om hun eigen economie draaiende te houden. En zover is geen enkele president gekomen........ tot G.W.Bush die alles (letterlijk) met de mantel der liefde wil bedekken.
pi_35506655
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:21 schreef Mikado het volgende:
..............

O ja, zo'n typsche Klez-opmerking als dat de dollar helemaal niet zoveel schade kan opleveren als 'ie onderuit gaat. Ik snap dat jij niet betrokken was bij de beurscrash van 1929, maar aan dat scenario kan je dus rustig denken als de dollar onderuitgaat.
Het wil er bij mensen niet in hé. De dominantie van de dollars is het gevolg van de kracht en grote van de Amerikaanse economie, en de kracht en grote van de Amerikaanse economie is NIET het gevolg van de dominantie van de dollar. Oorzaak en gevolg niet omdraaien aub.
pi_35507451
Waarom quote je dan het stukje beurscrash 1929? Het maakt niet uit hoe sterk de Amerikaanse economie is, die kracht uit zich altijd op de beurs. En als diezelfde beurs door financieel wanbeleid onderuit gaat, is het gedaan met die economie, dan is het tijd voor een New Deal.
En dat de VS z'n beurs goed opgepompt heeft met lucht, dat laten Enron en Worldcom toch wel enigszins zien.

En Klez heeft in principe gelijk: de VS is zo belangrijk en sterk dat de hele wereld eromheen gebouwt is. Maar als de boel klapt zoals in 1929, dan heeft diezelfde wereld net als in 1929 te maken met de schokeffecten die daaraan gerelateerd zijn. Klez beweert dat het allemaal flauwe kul is, maar ook in 1929 zagen we oa in Duitsland een hyperinflatie ontstaan.

De hele toestand en toekomst van de wereld komt toch neer op de centrale vraag: heeft de VS z'n financiele huishoudboekje op orde? We kunnen nu die boeken niet zien, omdat Bush als een echte democraat dat allemaal tot staatsgeheim heeft verklaart. Maar met de Katrina-storm hebben we allemaal gezien hoeveel financiele speelruimte dankzij Bush nog bestaat.
  zondag 26 februari 2006 @ 13:33:01 #204
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35507864
quote:
Op zondag 26 februari 2006 13:17 schreef Mikado het volgende:
maar ook in 1929 zagen we oa in Duitsland een hyperinflatie ontstaan.
Juist niet.
Tijdens de depressie vanaf 1929 was er juist deflatie (dus prijsdalingen, geld werd meer waard).
De hyperinflatie was 1922/ 1923
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 26 februari 2006 @ 13:39:13 #205
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35508049
quote:
heeft de VS z'n financiele huishoudboekje op orde? We kunnen nu die boeken niet zien, omdat Bush als een echte democraat dat allemaal tot staatsgeheim heeft verklaart.
Er is niks geheim aan de grootte van het financieringstekort en het handelstekort.
Maar de FED stopt volgende maand wel met de publicatie van de M3 geldhoeveelheid (dus hoeveel dollars er in omloop zijn). Dat is een slechte zaak vind ik, maar ik denk dat niet publiceren alleen maar meer wantrouwen veroorzaakt in de US$
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_35516172
quote:
Waarom quote je dan het stukje beurscrash 1929? Het maakt niet uit hoe sterk de Amerikaanse economie is, die kracht uit zich altijd op de beurs. En als diezelfde beurs door financieel wanbeleid onderuit gaat, is het gedaan met die economie, dan is het tijd voor een New Deal.
En dat de VS z'n beurs goed opgepompt heeft met lucht, dat laten Enron en Worldcom toch wel enigszins zien.

En Klez heeft in principe gelijk: de VS is zo belangrijk en sterk dat de hele wereld eromheen gebouwt is. Maar als de boel klapt zoals in 1929, dan heeft diezelfde wereld net als in 1929 te maken met de schokeffecten die daaraan gerelateerd zijn. Klez beweert dat het allemaal flauwe kul is, maar ook in 1929 zagen we oa in Duitsland een hyperinflatie ontstaan.

De hele toestand en toekomst van de wereld komt toch neer op de centrale vraag: heeft de VS z'n financiele huishoudboekje op orde? We kunnen nu die boeken niet zien, omdat Bush als een echte democraat dat allemaal tot staatsgeheim heeft verklaart. Maar met de Katrina-storm hebben we allemaal gezien hoeveel financiele speelruimte dankzij Bush nog bestaat.
Oorzaak en gevolg. De beurs gaat niet onderuit als de dollar onderuit gaat, hoogstens gaat de dollar onderuit omdat de beurs onderuit gaat. Als je begrijpt wat ik bedoel
Mensen fixeren zich volstrekt onterecht op de dollar.
Verder kun je van alles voorspellen, dat de VS een financieel probleem hebben moge duidelijk zijn. De Amerikaanse economie, en ook die van Engeland, draaien op een onroerende goederen boom, aangewakkerd door een lage rente. Loopt op een gegeven moment de lucht eruit hebben de VS inderdaad een groot probleem, en waarschijnlijk een zware economische crisis cq grote schoonmaak.
De enige zelfstandige rol die de dollar zou kunnen spelen is het psychologish effect van een munt die zijn alleenheerschappij heeft verloren, en daardoor het consmenten vertrouwen tot op zekere hoogte schaadt.
Dat is dus echter wél achteraf, en ook dan is de positie van de dollar ondermijnt door voornamelijk binnenlandse economische redenen, en niet vawege de rol van de dollar in de olie handel, laat staan dat de internationale rol van de dollar enige noemenswaardige invloed op de economie van de VS zou hebben.

Je zou de dollar, en zijn internationale positie, als een meter (een variant op de temperatuurmeter) van de invloed en economisch kracht van de VS kunnen zien, maar die meter heeft uiteraard geen invloed op de economie van de VS zelf, netzomin als een temperatuurmeter invloed heeft op de temperatuur.
Terecht dus dat je in je post op de binnenlandse problemen van de VS ingaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Godslasteraar op 26-02-2006 18:48:37 ]
  zondag 26 februari 2006 @ 19:23:33 #207
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_35519201
quote:
Op zondag 26 februari 2006 13:17 schreef Mikado het volgende:En dat de VS z'n beurs goed opgepompt heeft met lucht, dat laten Enron en Worldcom toch wel enigszins zien.
Dat hebben we in Europa gelukkig niet

Parmalat, Ahold, World Online, Shell....
  zondag 26 februari 2006 @ 22:08:02 #208
89730 Drugshond
  zondag 26 februari 2006 @ 22:34:17 #209
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35527000
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:08 schreef Drugshond het volgende:
Weet iemand trouwens de totale staatsschuld van Europa ?
...om dat vervolgens te gaan vergelijken de VS??? Dat zou een onjuiste vergelijking wezen omdat Europa steeds meer nieuwe leden erbij krijgt die economisch zwak zijn, die meer dan de rijkere landen op de staatsschuld drukken (op Turkije in de toekomst na dan).

De VS is al veel langer een echte eenheid, zowel economisch als ideologisch.
Era Vulgaris
pi_35531573
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:53 schreef Hallulama het volgende:
DaanSpeak interviewt RTL-Z-verslaggever Willem Middelkoop

'De vraag is niet of, maar wanneer dit financiële systeem ploft'
En wat dan nog? Wat verandert er eigenlijk, als 't systeem ploft?
  maandag 27 februari 2006 @ 02:34:10 #211
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_35532962
quote:
Op maandag 27 februari 2006 00:50 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

En wat dan nog? Wat verandert er eigenlijk, als 't systeem ploft?
dat weet niemand!

da's juist het leuke spannende! Misschien gaat de US bankroet en trekken ze wereldwijd een hoop economieen mee waardoor er wereldwijd een crisis ontstaat.
Misschien komt er een soort 'turning point' waarbij de mondiale verhoudingen compleet anders worden.
Of misschien gebeurt er wel helemaal niks en is de US inderdaad de slimste van de rest en hebben ze dan geen staatsschuld meer en een stabiele lagere doller....we shall see....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_35534828
quote:
Op maandag 27 februari 2006 02:34 schreef YuckFou het volgende:

dat weet niemand!

da's juist het leuke spannende! Misschien gaat de US bankroet en trekken ze wereldwijd een hoop economieen mee waardoor er wereldwijd een crisis ontstaat.
En dan? Crisissen kunnen best spannend zijn, maar het is net zoals met climaxen in soaps: je kunt ze niet eeuwig rekken zonder geloofwaardig te blijven.
  maandag 27 februari 2006 @ 13:36:01 #213
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_35540216
quote:
Op zondag 26 februari 2006 19:23 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Dat hebben we in Europa gelukkig niet

Parmalat, Ahold, World Online, Shell....
Komt toch geen reactie op.
"Selectief reageren"
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_35540424
quote:
Op zondag 26 februari 2006 22:34 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Dat zou een onjuiste vergelijking wezen omdat Europa steeds meer nieuwe leden erbij krijgt die economisch zwak zijn, die meer dan de rijkere landen op de staatsschuld drukken (op Turkije in de toekomst na dan).
Sorry, maar Polen en Tsjechie zijn relatief economisch een stuk sterker dan Turkije.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_35540576
Ach, Turkije, de vraag is wie er het lef heeft om door die zogenaamde toetreding een streep te zetten.
pi_35540669
quote:
Op maandag 27 februari 2006 09:42 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

En dan? Crisissen kunnen best spannend zijn, maar het is net zoals met climaxen in soaps: je kunt ze niet eeuwig rekken zonder geloofwaardig te blijven.
En net zoals in die soaps onstaan die crisisen ook vaak op momenten dat je het niet verwacht, dus het zal nog wel even duren.
pi_35540854
quote:
Op maandag 27 februari 2006 13:48 schreef Godslasteraar het volgende:
Ach, Turkije, de vraag is wie er het lef heeft om door die zogenaamde toetreding een streep te zetten.
Kwestie van tijd ... De werkloosheid onder laagopgeleide Europeanen (waaronder een hoop immigranten) zal de komende 10 jaar alleen maar stijgen. Toetreding van Turkije zou dan desastreus zijn voor de kansarme Europeaan. Puur economisch zou ik toetreding moeten toejuichen, aangezien het voor onze business zeker potentie heeft. Maar dit kan ook prima met een speciaal partnerschap.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_35540869
'O, het was allemaal maar een droom'
  maandag 27 februari 2006 @ 14:01:46 #219
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_35540986
Dollar daalt! Ik ga over twee maandjes naar de VS...
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
  maandag 27 februari 2006 @ 14:11:42 #220
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_35541285
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:02 schreef sizzler het volgende:
De euro zal wel weer stijgen tov de dollar. Mooi als je naar dollar(gerelateerde) landen gaat. Maar tegelijkertijd worden onze producten duurder tov Amerikaanse. En dat is weer niet goed voor de export. Niet dat het zo'n vaart zal lopen. Binnen een jaar valt de VS Iran binnen en dan laten ze de olie weer gewoon in dollars betalen. Net als bij Irak.
Dat zou de timing van deze ollie-markt aankondiging juist zo geniaal maken. Het zou slim gespeeld kunnen zijn, ik weet natuurlijk niet of het echt zo is, maar stel..:

• Eerst een paar jaar lang "aankondigen" dat je een atoomprogramma ontwikkeld
  • Amerika valt Irak aan vanwege WMD's terwijl Irak deze wapens helemaal niet heeft.
  • Dan aankondigen dat je je olie in euro's ipv dollars gaat verhandelen.

Als Amerika dan opeens Iran aan zou vallen, dan vallen ze keihard door de mand en zetten ze zichzelf te kijk. Ze zouden dan geen enkele militaire coalitie meer van de grond kunnen krijgen, als het zo overduidelijk is dat het ze alleen om economische belangen gaat. Want dan kan Iran zeggen "waarom waren we dan niet eerder aangevallen, maar pas nu"

[ Bericht 3% gewijzigd door BdR op 27-02-2006 14:17:32 ]
  • tv not rot brain..
    Life is something to do when you can't get to sleep..
    The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
      maandag 27 februari 2006 @ 14:20:10 #221
    89730 Drugshond
    pi_35541881
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 14:20 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ghe ghe ghe.
    Dat waren incidenten
    Ik had toch niet verwacht dat je je als mod met flame toestanden zou inlaten.
    pi_35542404
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 13:57 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Kwestie van tijd ... De werkloosheid onder laagopgeleide Europeanen (waaronder een hoop immigranten) zal de komende 10 jaar alleen maar stijgen. Toetreding van Turkije zou dan desastreus zijn voor de kansarme Europeaan. Puur economisch zou ik toetreding moeten toejuichen, aangezien het voor onze business zeker potentie heeft. Maar dit kan ook prima met een speciaal partnerschap.
    Deze angst hebben de staten onderling al opgelost. De Europese staten kunnen als Turkije ooit lid wordt van de EU tot het oneindige toe de vrije verkeer van personen in het geval van Turkije niet toepassen en de Turken hebben hier geen bezwaar op gemaakt.
    Kijk maar naar wat er nu gedaan wordt met Polen enzo. Ze mogen wel hier alleanmaar in bepaalde sectoren werken. Ze zijn niet welkom in landen als Duitsland, maar wel in Engeland, Ierland en Zweden waar de economie ze hard nodig heeft.
    We zullen staan te trappelen om ze toe te laten, als onze economieen om ze vraagt, maar als de ecomnomie stagneert kunnen we ze heel simpel ervoor zorgen, dat niemand hier binnen komt.

Dus nu worries lijkt me.
    Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
    -Rabia Al-Basri
    pi_35542406
    wat bush nodig heeft is een nieuwe peal harbor of twin towers , en dat ze dan een paspoort vinden van een man die van de iraanse geheime dienst is.(hoe verzinnen ze het)

reaktie Vs : inval/aanval iran

fictie? kijk eens naar het verleden
    "Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
    Benjamin Franklin
      maandag 27 februari 2006 @ 15:09:15 #225
    89730 Drugshond
    pi_35543052
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 14:33 schreef Basp1 het volgende:
    Ik had toch niet verwacht dat je je als mod met flame toestanden zou inlaten.
    Sterker nog, als je goed tussen mijn regels inlas, zag je dat ik hem gelijk moest geven.
    Dergelijke schandalen kennen we hier in de 'Eu' ook.
    pi_35543239
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 15:09 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Sterker nog, als je goed tussen mijn regels inlas, zag je dat ik hem gelijk moest geven.
    Dan heb ik niets gezegd, maar volgens mij sloeg het selectief reageren op het reageren van iemand en niet op het selectief reageren / negeren waar onze volksvertegenwoordigers ook nogal een handje van hebben.
    pi_35543275
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 15:09 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Het grote verschil met de VS is dat in de VS dergelijke oplichters ook daadwerkelijk de cel ingaan, terwijl hier in het door en door corrupte Europa dergelijk gespuis nauwelijks iets te vrezen heeft.
    pi_35543548
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 15:16 schreef Godslasteraar het volgende:

Het grote verschil met de VS is dat in de VS dergelijke oplichters ook daadwerkelijk de cel ingaan, terwijl hier in het door en door corrupte Europa dergelijk gespuis nauwelijks iets te vrezen heeft.
    In europa wordt dat soort corrupte figuren president.

(weliswaar van een prutslandje als italie, maar goed...)
    pi_35543660
    quote:

[..]

klopt , in de Vs zijn ze erg streng voor fraudeurs en oplichters in het bedrijfsleven.

jammer dat dit niet geldt voor de bush administration , die hebben al heel wat wetten overtreden.
    bush wordt nu zelfs in de Vs al vergeleken met tricky dicky (die nam het ook niet zo nauw allemaal)
    "Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
    Benjamin Franklin
    pi_35543997
    quote:

[..]

Daar zou ik dan toch wel enkele voorbeelden van willen zien Van niet gestraften in de EU en hoge straffen in de VS.

Verder vallen fraudestraffen altijd in het niet bij andere strafzaken zowel in het europees rechtsysteem als wel het amerikaanse. (zouden ze in amerika ook het 3* belastingfraude en you're out principe hebben , dan heb ik niets gezegd, over de strafmaat voor fraude in de VS)

De shell en ahold zijn flink afgestrafd door de beleggers. Verder is er door ahold niet gefraudeerd door de hoge heren alleen andere boekhoudregels toegepast. Bij de shell heeft men een afwaardeering van de voorraden gedaan, de ander oliemaatschappij volgen nog wel. Dat hebben we al gezien bij repsol die ook begin januarie 25% van zijn voorraaden afboekten.
    pi_35544336
    quote:

[..]

komt omdat de EU nog steeds geen grote verenigde markteconomie heeft, dus de nationale overheden moeten het corrupte bedrijfsleven hier beter te vriend houden dan in de VS, daar er onvoldoende andere aanbieders zijn de plaats vd corrupte bedrijven in kan nemen
      maandag 27 februari 2006 @ 17:33:08 #232
    70154 klez
    pi_35547818
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 15:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daar zou ik dan toch wel enkele voorbeelden van willen zien Van niet gestraften in de EU en hoge straffen in de VS.
    Al eerder genoemd: in Europa worden ze president...
    quote:
    Verder vallen fraudestraffen altijd in het niet bij andere strafzaken zowel in het europees rechtsysteem als wel het amerikaanse. (zouden ze in amerika ook het 3* belastingfraude en you're out principe hebben , dan heb ik niets gezegd, over de strafmaat voor fraude in de VS)
    Wat voorbeelden:
    quote:
    Two former Merrill Lynch & Co. executives involved in a sham transaction with Enron Corp. were sentenced Thursday, according to published reports.
    Daniel Bayly, who was head of investment banking, received 30 months in prison plus six months of supervised release, according to Bloomberg. James Brown, who led the strategic asset lease and finance group, received a prison sentence of 46 months followed by a year of supervised release. Each was fined $840,000.
    quote:
    The Fastows are going to jail.

Former Enron Corp. CFO Andrew Fastow pleaded guilty on Wednesday to two counts of conspiracy and agreed to forfeit $29 million in assets, most of which were previously frozen by federal authorities, according to Reuters. He also reportedly agreed to cooperate with prosecutors in exchange for 10 years in prison. Two hours later, his wife, former Enron assistant treasurer Lea Fastow, pleaded guilty to one count of filing a false tax return in a deal that would put her in jail for at least five months, according to the news service.
    pi_35553322
    Niet om mijn gelijk te halen maar ook in europa worden genoeg fraudeurs gepakt.
    quote:
    http://www.nu.nl/news.jsp?n=680894&c=32&rss
    Vier jaar celstraf voor frauderende Aegon-directeur

Uitgegeven: 22 februari 2006 16:50
    Laatst gewijzigd: 22 februari 2006 16:52

ARNHEM - Een voormalig directeur van Aegon heeft een celstraf van vier jaar gekregen. Het gerechtshof in Arnhem veroordeelde de gewezen financieel directeur P.V. woensdag tot deze straf wegens een miljoenenfraude. Zijn compaan H.T. kreeg een celstraf van 3,5 jaar.

Het tweetal heeft verzekeraar Aegon voor 18 miljoen euro opgelicht, en misschien zelfs wel een paar miljoen meer.
    Het probleem met de fraudebestrijding in nederland is dat er veel aandacht uitgaat naar de uitkeringsfraude, terwijl er genoeg andere soorten fraude worden gepleegd en waar niet al te veel aan gedaan wordt.

En de amerikaanse enron voorbeelden die worden volgens mij alleen maar zo op de spits gedreven om het publiek te laten zien dat men wel wat doet, terwijl er in de meeste gevallen toch weer schikkingen worden getroffen.

Datzelfde geldt natuurlijk ook voor zulke zaken in europa.
    pi_35556714
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 15:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De shell en ahold zijn flink afgestrafd door de beleggers. Verder is er door ahold niet gefraudeerd door de hoge heren alleen andere boekhoudregels toegepast. Bij de shell heeft men een afwaardeering van de voorraden gedaan, de ander oliemaatschappij volgen nog wel. Dat hebben we al gezien bij repsol die ook begin januarie 25% van zijn voorraaden afboekten.
    voorbeeld nederland: cor "voorkennis" boonstra =niet gestraft
    bram "de graaier" peper niet bestraft
    nina brink (heeft mij ook nog centen gekost) niet bestraft

Vs : koning van de junkbonds michael milken, financiele fraude, ik dacht eind jaren tachtig: zit volgens mij nog steeds vast.
    Benjamin Franklin
    pi_35556960
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 17:33 schreef klez het volgende:

[..]

Al eerder genoemd: in Europa worden ze president...
    [..]

Wat voorbeelden:
    [..]

[..]
    italie is ook wel het zwarte schaap van europa, kijk eens naar de affaire laatst met banca populare di lodi

maar dat is nog niets bij de huidige president van de Vs : die lapt alle regels aan zijn laars

iemand zondag netwerk gezien toevallig?? , over de bush administration(firma list en bedrog)
    is online nog te bekijken (aanrader)
    Benjamin Franklin
    pi_35557622
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 21:49 schreef huupia34 het volgende:

iemand zondag netwerk gezien toevallig?? , over de bush administration(firma list en bedrog)
    is online nog te bekijken (aanrader)
    Aanrader? Dat was een hele zwakke aflevering. Veel suggesties en verdachtmakingen, veel gedoe over dick cheney en z'n jachtmaatje, maar weinig uitspraken over wat er bijvoorbeeld nou precies zo onwettig is aan het afluisteren van amerikaanse staatburgers.

(mocht je geinteresseerd zijn: ik wil wel een kort overzichtje geven van wat netwerk dan wel had moeten doen)

Typisch zo'n tv-programma waarbij je denkt 'goh, waarom betaal ik eigenlijk nog voor de kabel?'

pi_35558365
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 22:10 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Aanrader? Dat was een hele zwakke aflevering. Veel suggesties en verdachtmakingen, veel gedoe over dick cheney en z'n jachtmaatje, maar weinig uitspraken over wat er bijvoorbeeld nou precies zo onwettig is aan het afluisteren van amerikaanse staatburgers.

(mocht je geinteresseerd zijn: ik wil wel een kort overzichtje geven van wat netwerk dan wel had moeten doen)

Typisch zo'n tv-programma waarbij je denkt 'goh, waarom betaal ik eigenlijk nog voor de kabel?'

ach, ik baseer mijn mening ook niet adv 1 tv programma.en het zet de gemiddelde burger toch aan het denken.
    wil je er dan meer over weten , zijn er genoeg andere bronnen om je meer te verdiepen.

ps: ik weet wel waarom afluisteren niet zomaar mag: er moet eerst toestemming worden verleend door een rechter.
    Benjamin Franklin
    pi_35558517
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 22:28 schreef huupia34 het volgende:

ach, ik baseer mijn mening ook niet adv 1 tv programma.en het zet de gemiddelde burger toch aan het denken.
    wil je er dan meer over weten , zijn er genoeg andere bronnen om je meer te verdiepen.
    Hoor eens, die jongens worden betaald om nieuws te brengen. Hoe moeilijk is het nu om de dingen die jij en ik op 't net vinden bij te houden, na te gaan en om te vormen tot een gedegen uitzending?

Plus, als onbevangen luisteraar/kijker wil ik overtuigd worden door argumenten, niet door verdachtmakingen en suggesties.
      maandag 27 februari 2006 @ 22:49:15 #239
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_35559146
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 22:10 schreef joshus_cat het volgende:

Zeg, ze hebben toch gezegd waarom het onwettig was, de rechter moet er toestemming voor geven, dat is niet gebeurd, that's all, right?

En of Bush er dan mee wegkomt via artikel 38 paragraaf 27, tsja, da's meer iets voor Klussen met Juristen op de maandagochtend 03:00 op Radio 747 AM.

Voor mensen die de zaken in de VS verder nauwelijks volgen was 't best een aardige aflevering volgens mij.
    O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
      maandag 27 februari 2006 @ 22:50:13 #240
    102127 Hallulama
    Energy Must Flow
    pi_35559189
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 22:32 schreef joshus_cat het volgende:

Plus, als onbevangen luisteraar/kijker wil ik overtuigd worden door argumenten, niet door verdachtmakingen en suggesties.
    Denk dat je daarvoor moet inschakelen op Nederland 4.
    O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
    pi_35559564
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 22:49 schreef Hallulama het volgende:

Zeg, ze hebben toch gezegd waarom het onwettig was, de rechter moet er toestemming voor geven, dat is niet gebeurd, that's all, right?
    Niet dat ik weet, en als dat wel gezegd is, dan had dat wel wat meer benadrukt mogen worden. Of meer context gegeven mogen worden.
    pi_35566791
    quote:
    Op maandag 27 februari 2006 22:58 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Niet dat ik weet, en als dat wel gezegd is, dan had dat wel wat meer benadrukt mogen worden. Of meer context gegeven mogen worden.
    ik heb toch nog wat opgestoken van netwerk. dat van die oud ambassadeur wist ik nog niet, het bevestigde nogmaals mijn mening dat er iets goed fout zit daar.

voor de betere documentaires kan je beter naar zembla of tegenlicht kijken
    Benjamin Franklin
    pi_35566947
    quote:
    Op dinsdag 28 februari 2006 10:37 schreef huupia34 het volgende:

ik heb toch nog wat opgestoken van netwerk. dat van die oud ambassadeur wist ik nog niet, het bevestigde nogmaals mijn mening dat er iets goed fout zit daar.
    Die maakte ook wel een aardige 'tussen de regels'-opmerking, met als strekking 'dat politici beleidsadviseurs die niet naar hun pijpen dansen keihard aanpakken is niets nieuws. Maar dat ze daarbij de wet overtreden wel [volgt voorbeeld van wat ze niet mogen doen]''

Kijk, zo simpel is het dus. Waarom kan zo'n domme voiceover dat nou niet?
      dinsdag 7 maart 2006 @ 23:01:52 #244
    70154 klez
    pi_35828673
    Is het niet al zover? Had die dollar niet al moeten vallen? Is die alles verzwengende oliebeurs al open?
      dinsdag 7 maart 2006 @ 23:06:53 #245
    93744 Finder_elf_towns
    Sterf nu en vloek tevergeefs
    pi_35828957
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 23:01 schreef klez het volgende:
    Is het niet al zover? Had die dollar niet al moeten vallen? Is die alles verzwengende oliebeurs al open?
    Nu verpest je het feestje van de Amerika-bashers. Wat ben je toch een partycrasher .
    pi_35829282
    quote:
    Uit de OP:
    quote:
    Maar wellicht vormt de lancering van de Iraanse Oliebeurs (IOB), gepland voor 20 maart, een grotere bedreiging voor de VS dan een Iraanse kernbom.
      dinsdag 7 maart 2006 @ 23:14:25 #247
    70154 klez
    pi_35829330
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 23:13 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Uit de OP:
    [..]
    Oh. Nog 13 nachtjes slapen dan...
      dinsdag 7 maart 2006 @ 23:16:10 #248
    66714 YuckFou
    Nu niet, nooit niet...
    pi_35829420
    quote:
    20 maart Klez, zie hierboven, en 23 maart stoppen de M3 cijfers, dus we wachten rustig af....

* YuckFou zet alvast chips&cola klaar
    Are we not savages, innately destined to maim and kill?
    Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
    Our intelligence may progress at geometric rates
    Yet socially we remain belligerent neonates
    pi_35829457
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 23:14 schreef klez het volgende:
    Oh. Nog 13 nachtjes slapen dan...
    En dan nog, de dollar zal niet meteen vallen als zo'n beurs opengaat. Heeft altijd een maandje nodig voor de impact echt duidelijk wordt.
      dinsdag 7 maart 2006 @ 23:38:45 #250
    89730 Drugshond
    pi_35830451
    In het Brabants Dagblad van afgelopen maandag las ik een artikel.
    - Iraanse olie machtiger wapen dan kernbom (exact hetzelfde als deze TT) -
    Zouden ze meelezen
      woensdag 8 maart 2006 @ 09:12:24 #251
    70154 klez
    pi_35835737
    quote:
    Op dinsdag 7 maart 2006 23:38 schreef Drugshond het volgende:
    In het Brabants Dagblad van afgelopen maandag las ik een artikel.
    - Iraanse olie machtiger wapen dan kernbom (exact hetzelfde als deze TT) -
    Zouden ze meelezen
    Het Brabants Dagblad...
    I rest my case.
      donderdag 9 maart 2006 @ 12:30:03 #252
    9362 Dubbelzuurrr
    Humanistisch misantroop
    pi_35874317
    quote:
    Op vrijdag 24 februari 2006 13:53 schreef Hallulama het volgende:
    DaanSpeak interviewt RTL-Z-verslaggever Willem Middelkoop

'De vraag is niet of, maar wanneer dit financiële systeem ploft'
    Tweede deel staat nu ook online: http://www.daanspeak.com/(...)MiddelkoopDeel02.mp3
    It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
    pi_35875629
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 12:30 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Tweede deel staat nu ook online: http://www.daanspeak.com/(...)MiddelkoopDeel02.mp3
    "militair is Amerika niet onderuit te halen maar financieel economisch is Amerika wel onderuit te halen, dat is de achillespees van Amerika geworden"

"Al Qaida achtige groeperingen weten dit"
    Life sucks
    pi_35877283
    Kortom, geneuzel van iemand die asymmetrische oorlogsvoering 'ontdekt'.
      donderdag 9 maart 2006 @ 20:56:25 #255
    89730 Drugshond
    pi_35891572
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 20:42 schreef dvdfreak het volgende:
    Washington hekelt bewind in Teheran

De minister van Buitenlandse Zaken van de VS, Rice, heeft fel uitgehaald naar Iran.'Het land is de centrale bank van het terrorisme' en vormt 'misschien wel de grootste uitdaging op dit moment voor de VS'. De minister zei dat op een bijeenkomst van een Senaatscommissie.
    Volgens Washington geeft Iran steun aan terroristische activiteiten in Irak, Libanon en de Palestijnse gebieden. Maar de dreiging die van het land uitgaat, wordt honderden keren groter als het kernwapens heeft, waarschuwde Rice.
    De regering Bush wil 75 miljoen dollar uittrekken voor acties ter bevordering van de democratie in Iran.
    Op dit moment is er nog geen sprake van een opbouwende oorlog. Lijkt er eerder op dat de VS nog de kat uit de boom aan het kijken is.
      donderdag 9 maart 2006 @ 21:23:09 #256
    126487 One_of_the_few
    Mate verslaafde
    pi_35892536
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 20:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Op dit moment is er nog geen sprake van een opbouwende oorlog. Lijkt er eerder op dat de VS nog de kat uit de boom aan het kijken is.
    Oorlog opbouw zou ook logistiek nog wel even duren. Wel past het in de lijn van iran zwart maken. Opzich niks mis mee, iran doet hetzelfde andersom. Het doel van zowel de vs als iran is om de eigen bevolking warm te draaien. de vs voor een oorlog, iran met als doel e bevolking als 1 man achter het regime te krijgen.
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_35894124
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 21:23 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Oorlog opbouw zou ook logistiek nog wel even duren. Wel past het in de lijn van iran zwart maken. Opzich niks mis mee, iran doet hetzelfde andersom. Het doel van zowel de vs als iran is om de eigen bevolking warm te draaien. de vs voor een oorlog, iran met als doel e bevolking als 1 man achter het regime te krijgen.
    misschien zijn ze al wel begonnen.

ze gaan heus niet zeggen: "we gaan NU beginnen met een oorlog voorbereiden"
    Life sucks
      vrijdag 10 maart 2006 @ 11:37:08 #258
    9362 Dubbelzuurrr
    Humanistisch misantroop
    pi_35905908
    quote:
    Rice: U.S. faces 'no greater challenge' than Iran
    Friday, March 10, 2006; Posted: 3:07 a.m. EST (08:07 GMT)

WASHINGTON (CNN) -- Secretary of State Condoleezza Rice told senators Thursday that the United States faces "no greater challenge from a single country" than from Iran.

Testifying before the Senate Appropriations Committee, Rice said the Iranian government seems "determined ... to develop a nuclear weapon in defiance" of the international community.

She called the regime a "central banker" of terror, saying it plays roles in Iraq, Lebanon and the Palestinian territories. She also criticized its "terrible human rights record."

..... http://www.cnn.com/2006/POLITICS/03/09/rice.iran/index.html
    De Weapons of Mass Deception draaien alweer op volle toeren.
    It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
      vrijdag 10 maart 2006 @ 13:18:23 #259
    96120 columnist
    Gaan wij nog opstaan?
    pi_35908813
    Duidelijk is dat 'we' gewoon een milieuvriendelijk alternatief moeten zoeken voor de milieuvervuilende olie. In geval van de VS lijkt dit me de beste optie. Waarom dit zo lang duurt is me een raadsel. Het lijkt me wel dat de uitvinder hiervan een heleboel dollars wilt zien. In geval de VS de uitvinding al hebben gedaan moeten ze wel zien te bereiken dat zij de monopolist worden ervan. Mogelijk duurt het daarom zolang.
    De weg naar morgen begint met 's ochtends je nest uit komen!
    http://mallors.wordpress.com/
      vrijdag 10 maart 2006 @ 13:20:25 #260
    70154 klez
    pi_35908872
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 11:37 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

De Weapons of Mass Deception draaien alweer op volle toeren.
    Ik kan geen leugen ontdekken in die quote.
    pi_35909527
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 13:20 schreef klez het volgende:

[..]

Ik kan geen leugen ontdekken in die quote.
    Misleiding, .
      vrijdag 10 maart 2006 @ 14:23:56 #262
    132003 huupia34
    veritas!!!
    pi_35910892
    quote:
    Op donderdag 9 maart 2006 20:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

de plannen liggen allang al klaar. denk je nu echt dat ze pas beginnen met plannen, targets e.d.
    als alle diplomatieke missies zijn mislukt?

bovendien draait de propaganda machine op volle toeren. we worden de laatste maanden overspoelt met berichten hoe slecht iran wel niet is. zoals rice deze week
    ook rumsfeld doet een duit in het zakje door te verklaren dat iran aanslagen pleegt in irak.

in de v-raad zal er ook geen besluit worden genomen: ruslad en china zullen waarschijnlijk hun veto recht gebruiken.

dus als de amerikanen aanvallen zal dit weer niet onder de paraplu van de vn zijn

nog ff dit: rumsfeld zei dat als in irak een burger oorlog uitbreekt de iraki's dit zelf moeten oplossen.

lekker makkelijk he: de Vs zijn namelijk de aanstichters van een eventuele burgeroorlog aldaar.7
    Benjamin Franklin
    pi_35910933
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 14:23 schreef huupia34 het volgende:

[..]

nog ff dit: rumsfeld zei dat als in irak een burger oorlog uitbreekt de iraki's dit zelf moeten oplossen.

lekker makkelijk he: de Vs zijn namelijk de aanstichters van een eventuele burgeroorlog aldaar.7
    De Pontius Pilatus-benadering, je hoort het wel vaker.
      vrijdag 10 maart 2006 @ 14:26:55 #264
    132003 huupia34
    veritas!!!
    pi_35910972
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 14:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

De Pontius Pilatus-benadering, je hoort het wel vaker.
    leg eens uit aub
    Benjamin Franklin
    pi_35911072
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 14:23 schreef huupia34 het volgende:

Nee dat zijn ze niet. Een van de redenen dat de amerikaanse troepen tijdens de eerste golfoorlog niet doorstootten naar bagdad was dat ze in washington als de dood waren dat ze door saddam af te zetten een drietal machtsblokken (koerden, sunnieten en sjiieten) vrij zouden spelen die een nieuw evenwicht zouden gaan hervinden via, uiteindelijk, een burgeroorlog.

Da's uiteindelijk precies hetzelfde als wat er nu gebeurt. En wat je ook doet in zo'n situatie (wel ingrijpen, niet ingrijpen), je doet 't nooit goed, en 't wordt alleen maar een grotere puinzooi.
    pi_35911186
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 14:26 schreef huupia34 het volgende:

[..]

leg eens uit aub
    Pontius Pilatus gaf in feite Jezus aan de joden en waste zijn handen in onschuld. Wat er ook gebeurde, hem kon niets verweten worden. Maar dat is natuurlijk bekend. Met betrekking tot Irak hoor je vaak hetzelfde: de Irakezen hebben democratie en vrijheid gekregen en ze sloegen het kennelijk af en gaan nu op de gewelddadige tour. Hoewel de Amerikanen de huidige situatie hebben gecreëerd, zijn ze volgens de Pontius Pilatus-benadering niet verantwoordelijk voor wat er gebeurt.
      vrijdag 10 maart 2006 @ 15:17:12 #267
    132003 huupia34
    veritas!!!
    pi_35912406
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 14:30 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Nee dat zijn ze niet. Een van de redenen dat de amerikaanse troepen tijdens de eerste golfoorlog niet doorstootten naar bagdad was dat ze in washington als de dood waren dat ze door saddam af te zetten een drietal machtsblokken (koerden, sunnieten en sjiieten) vrij zouden spelen die een nieuw evenwicht zouden gaan hervinden via, uiteindelijk, een burgeroorlog.

Da's uiteindelijk precies hetzelfde als wat er nu gebeurt. En wat je ook doet in zo'n situatie (wel ingrijpen, niet ingrijpen), je doet 't nooit goed, en 't wordt alleen maar een grotere puinzooi.
    ja, dat zijn ze wel volgens mij. ze zijn het land met een leugen(wmd's) binnengevallen, en hebben het bezet.

aanslagen e.d. zijn het directe gevolg en nu de spanningen tussen soenieten en shiieten zijn daar weer een gevolg van.

je kan dus zeggen dat de Vs verantwoordelijk zijn
    Benjamin Franklin
      vrijdag 10 maart 2006 @ 15:18:55 #268
    132003 huupia34
    veritas!!!
    pi_35912461
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 14:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Pontius Pilatus gaf in feite Jezus aan de joden en waste zijn handen in onschuld. Wat er ook gebeurde, hem kon niets verweten worden. Maar dat is natuurlijk bekend. Met betrekking tot Irak hoor je vaak hetzelfde: de Irakezen hebben democratie en vrijheid gekregen en ze sloegen het kennelijk af en gaan nu op de gewelddadige tour. Hoewel de Amerikanen de huidige situatie hebben gecreëerd, zijn ze volgens de Pontius Pilatus-benadering niet verantwoordelijk voor wat er gebeurt.
    oke, dan ben ik het met je eens
    Benjamin Franklin
    pi_35912505
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 15:17 schreef huupia34 het volgende:

je kan dus zeggen dat de Vs verantwoordelijk zijn
    Gelul. De situatie die je nu in irak hebt is het direct gevolg van het dictatorschap van saddam hussein. Als de VS niet waren binnengevallen, hadden we dit ook gehad.
      vrijdag 10 maart 2006 @ 15:51:09 #270
    132003 huupia34
    veritas!!!
    pi_35913493
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 15:20 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Gelul. De situatie die je nu in irak hebt is het direct gevolg van het dictatorschap van saddam hussein. Als de VS niet waren binnengevallen, hadden we dit ook gehad.
    dat zal bush ook zeggen.

feit is dat je dat niet weet of dat ook gebeurd zal zijn.

als ik een bank beroof ben ik verantwoordelijk, feit dat die bank waarschijnlijk wel door een ander berooft zal worden pleit mij niet vrij.

je redenatie is krom
    Benjamin Franklin
      vrijdag 10 maart 2006 @ 15:53:09 #271
    132003 huupia34
    veritas!!!
    pi_35913551
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 14:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

goeie film was dat he
    Benjamin Franklin
    pi_35914474
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 15:51 schreef huupia34 het volgende:
    feit is dat je dat niet weet of dat ook gebeurd zal zijn.
    D'r zijn zat voorbeelden van landen die na een dictatoriale leider vervielen in een burgeroorlog, zeker als die leider verschillende bevolkingsgroepen onderdrukte in een kunstmatig gevormd land.
    quote:
    je redenatie is krom
    Nee, de gevolgen van mijn redenatie komen niet overeen met jouw bekrompen meninkje.
    pi_35914666
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 16:22 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

D'r zijn zat voorbeelden van landen die na een dictatoriale leider vervielen in een burgeroorlog, zeker als die leider verschillende bevolkingsgroepen onderdrukte in een kunstmatig gevormd land.
    ZIjn er eingelijk ook voorbeelden waar er wel een succesvol democratisch bestuur tot stand is gekomen in een kunstmatig gevormd land. Ongeveer geheel afrika en het grootste gedeelte van het middenoosten is nogal willekeurig door de westerse wereld in mooie stukjes verdeeld.
      vrijdag 10 maart 2006 @ 16:31:26 #274
    132003 huupia34
    veritas!!!
    pi_35914802
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 16:22 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

[..]

Nee, de gevolgen van mijn redenatie komen niet overeen met jouw bekrompen meninkje.
    dat het in andere landen ook is gebeurd, wil niet zeggen dat dit in irak ook wel zou gebeuren.
    dat is een aanname van jou .

over bekrompen gesproken
    Benjamin Franklin
    pi_35914972
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 16:31 schreef huupia34 het volgende:

dat het in andere landen ook is gebeurd, wil niet zeggen dat dit in irak ook wel zou gebeuren.
    'dat alles naar beneden valt wil niet zeggen dat het niet mogelijk is dat iets omhoog valt, dus waarom spring je niet van een viaduct af?'
    quote:
    over bekrompen gesproken
    Je komt eerder over als een dom pubertje. Ach, die moeten er ook zijn.
    pi_35915265
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 16:27 schreef Basp1 het volgende:

ZIjn er eingelijk ook voorbeelden waar er wel een succesvol democratisch bestuur tot stand is gekomen in een kunstmatig gevormd land. Ongeveer geheel afrika en het grootste gedeelte van het middenoosten is nogal willekeurig door de westerse wereld in mooie stukjes verdeeld.
    Wat helaas vaak samenvalt is dat wat er aan democratische instellingen is (rechters, politie, etc.) vaak opgelegd is van buitenaf, en niet 'zelf bedacht/ingevoerd', en daadoor ook weer net zo snel verdwijnt als dat 't is opgelegd.
      vrijdag 10 maart 2006 @ 16:47:42 #277
    70154 klez
    pi_35915351
    quote:

[..]

Tja, dat is wel vaker het geval geweest. Amerikanen die de Europese rotzooi mogen proberen op te ruimen.
      vrijdag 10 maart 2006 @ 17:31:39 #278
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_35916706
    in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
    pi_35917181
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 16:47 schreef klez het volgende:

Tja, dat is wel vaker het geval geweest. Amerikanen die de Europese rotzooi mogen proberen op te ruimen.
    Ow al die communisten en ander linkse rakkers waar men zich mee moest bemoeien is allemaal europees ontsprongen gedachten goed.

Volgens mij is nog altijd een groot gedeelte van het middenoosten verdeeld door de volkenbond, en hebben toch wat meer dan alleen de westerse landen hieraan deelgenomen. Helemaal triest trouwens als je naar de geschiedenis van de volkenbond keek dat de aanzet tot de oprichting vanuit amerika afkomstig was, maar ze zelf toch maar niet deelnamen hieraan.

Maar nogmaals de vraag hoeveel echt werkende democratieen kennen we in door de westerse wereld verdeelde landen?
    pi_35917600
    Zuid-afrika?
      vrijdag 10 maart 2006 @ 19:09:48 #281
    70154 klez
    pi_35919257
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 17:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ow al die communisten en ander linkse rakkers waar men zich mee moest bemoeien is allemaal europees ontsprongen gedachten goed.

Volgens mij is nog altijd een groot gedeelte van het middenoosten verdeeld door de volkenbond, en hebben toch wat meer dan alleen de westerse landen hieraan deelgenomen. Helemaal triest trouwens als je naar de geschiedenis van de volkenbond keek dat de aanzet tot de oprichting vanuit amerika afkomstig was, maar ze zelf toch maar niet deelnamen hieraan.

Maar nogmaals de vraag hoeveel echt werkende democratieen kennen we in door de westerse wereld verdeelde landen?
    Duitsland. Israel. Heel Zuid-Amerika (afhankelijk van wat je onder een "werkende democratie" verstaat natuurlijk ). Afghanistan. Irak. Jordanie. Australie. Nieuw Zeeland.
    quote:
    According to Freedom House's latest annual global survey of freedom,
    Freedom in the World 2003, of the 48 countries in Sub-Saharan Africa, 18
    countries are considered to be electoral democracies. However, only 11 received the highest rating of "Free," and are considered to respect the full panoply of political rights and civil liberties.
    Zoek zelf ff uit welke 11 dat dan zijn...
      vrijdag 10 maart 2006 @ 19:21:46 #282
    42306 Vassili_Z
    Low Man's Lyric
    pi_35919656
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 19:09 schreef klez het volgende:

[..]

Duitsland. Israel. Heel Zuid-Amerika (afhankelijk van wat je onder een "werkende democratie" verstaat natuurlijk ). Afghanistan. Irak. Jordanie. Australie. Nieuw Zeeland.
    [..]

Zoek zelf ff uit welke 11 dat dan zijn...
    Irak, Zuid-Afrika, Jordanie en Afganistan lijken mij volkomen niet plausibel om voor een 'werkende democratie' in aamerking te komen
    Era Vulgaris
    pi_35920354
    ...en australie en nieuw-zeeland zijn geen 'opgelegde' democratie-en, maar kolonies; duitsland was al een democratie voor de 2e wereldoorlog; Israel is een samenraapsel van kolonisten en vluchtelingen uit democratische landen.

Kortom, alleen zuid-amerika komt in de buurt.
    pi_35920604
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 19:44 schreef joshus_cat het volgende:
    ...en australie en nieuw-zeeland zijn geen 'opgelegde' democratie-en, maar kolonies; duitsland was al een democratie voor de 2e wereldoorlog; Israel is een samenraapsel van kolonisten en vluchtelingen uit democratische landen.

Kortom, alleen zuid-amerika komt in de buurt.
    Hoeveel inheemse bevolking was er nog over in zuidamerika, of is het toevallig dat men daar spaans en portugees praat.
    pi_35920885
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 19:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoeveel inheemse bevolking was er nog over in zuidamerika, of is het toevallig dat men daar spaans en portugees praat.
    Oftewel, klez, verzin eens betere voorbeelden!
      vrijdag 10 maart 2006 @ 20:02:47 #286
    126487 One_of_the_few
    Mate verslaafde
    pi_35920970
    quote:

[..]

geen toeval, intelligent design
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_35921224
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 17:48 schreef Basp1 het volgende:

hele grote: India sinds de onafhankelijkheid redelijk stabiel, Indonesie na heel lange tijd dictatuur
      vrijdag 10 maart 2006 @ 20:42:43 #288
    70154 klez
    pi_35922137
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 19:21 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Irak, Zuid-Afrika, Jordanie en Afganistan lijken mij volkomen niet plausibel om voor een 'werkende democratie' in aamerking te komen
    Jou niet maar mij wel. Zeker vergeleken met de landen in de omgeving die minder westerse bemoeienis hebben gekend.
      vrijdag 10 maart 2006 @ 20:44:23 #289
    70154 klez
    pi_35922192
    quote:

[..]

Wat is inheems?
    Dat noemde je niet als criterium...
    pi_35922446
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 20:10 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

hele grote: India sinds de onafhankelijkheid redelijk stabiel, Indonesie na heel lange tijd dictatuur
    goede voorbeelden.
    pi_35938838
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 16:36 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

'dat alles naar beneden valt wil niet zeggen dat het niet mogelijk is dat iets omhoog valt, dus waarom spring je niet van een viaduct af?'
    [..]

Je komt eerder over als een dom pubertje. Ach, die moeten er ook zijn.
    pubertje ???, laat me aub niet lachen

trouwens , je begon zelf over bekrompen
    Benjamin Franklin
      zaterdag 11 maart 2006 @ 18:26:19 #292
    107125 dancemacabre
    is niet zo heel erg
    pi_35945978
    quote:

[..]

België.
    pi_35946877
    quote:
    Op vrijdag 10 maart 2006 20:42 schreef klez het volgende:

[..]

Jou niet maar mij wel. Zeker vergeleken met de landen in de omgeving die minder westerse bemoeienis hebben gekend.
    afghanistan zal de eerste 50 jaar geen democratie zijn zoals wij die bedoelen hoor.
    Yeah baby Yeah!
      zaterdag 11 maart 2006 @ 18:57:31 #294
    70154 klez
    pi_35947062
    quote:
    Op zaterdag 11 maart 2006 18:51 schreef Elgigante het volgende:

[..]

afghanistan zal de eerste 50 jaar geen democratie zijn zoals wij die bedoelen hoor.
    Waarom niet? Corruptie, geweld, analfabetisme etc. hoef je er niet bij te betrekken vind ik. Volgens VN waarnemers waren de verkiezingen "betrekkelijk" goed verlopen, begreep ik.
      zaterdag 11 maart 2006 @ 21:00:26 #295
    128580 eL.
    Je m'appelcastel
    pi_35951240
    quote:
    Op zaterdag 11 maart 2006 18:57 schreef klez het volgende:
    Waarom niet? Corruptie, geweld, analfabetisme etc. hoef je er niet bij te betrekken vind ik. Volgens VN waarnemers waren de verkiezingen "betrekkelijk" goed verlopen, begreep ik.
    Omdat de machtverhoudingen al eeuwenlang door krijgsheren worden bepaald, die niets met democratie te maken hebben, meer met traditie en vastliggende verhoudingen.

Maar goed, Iran was het hè ? Een grote ballentent, vol met risico's. Maar het idee van de olie-euro vind ik interessant, ik meen dat Indonesië er over heeft nagedacht ergens begin jaren '00 en er ook gezeik mee kreeg, even zoeken of ik daar nog iets over kan vinden. De dollar zal er zeker onder te lijden krijgen en het feit dat de VS de achterliggende cijfers (de M3-gegevens) gaat achterhouden spreekt natuurlijk gewoon boekdelen.
      zondag 12 maart 2006 @ 10:08:52 #296
    132003 huupia34
    veritas!!!
    pi_35961040
    quote:
    Op zaterdag 11 maart 2006 21:00 schreef eL. het volgende:

[..]

Omdat de machtverhoudingen al eeuwenlang door krijgsheren worden bepaald, die niets met democratie te maken hebben, meer met traditie en vastliggende verhoudingen.

Maar goed, Iran was het hè ? Een grote ballentent, vol met risico's. Maar het idee van de olie-euro vind ik interessant, ik meen dat Indonesië er over heeft nagedacht ergens begin jaren '00 en er ook gezeik mee kreeg, even zoeken of ik daar nog iets over kan vinden. De dollar zal er zeker onder te lijden krijgen en het feit dat de VS de achterliggende cijfers (de M3-gegevens) gaat achterhouden spreekt natuurlijk gewoon boekdelen.
    20 maart zal de beurs opengaan, ik ben benieuwd of ze dat halen
    als het aan de bende van 4 (bush,cheney,rice,rumsfeld) ligt niet denk ik
    Benjamin Franklin
    pi_35962000
    quote:
    Op zondag 12 maart 2006 10:08 schreef huupia34 het volgende:

[..]

20 maart zal de beurs opengaan, ik ben benieuwd of ze dat halen
    als het aan de bende van 4 (bush,cheney,rice,rumsfeld) ligt niet denk ik
    dus?!

je verwacht binnen een week een attack?
    Life sucks
      zondag 12 maart 2006 @ 12:17:33 #298
    132003 huupia34
    veritas!!!
    pi_35962287
    quote:
    Op zondag 12 maart 2006 12:07 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

dus?!

je verwacht binnen een week een attack?
    ik hoop dat er helemaal geen attack komt, maar de druk wordt nu al zwaar opgevoerd door de Vs
    dus de kans is aanwezig dat we deze maand een aanval krijgen.
    misschien niet voor 20 maart
    Benjamin Franklin
    pi_35962550
    quote:
    Op zondag 12 maart 2006 12:17 schreef huupia34 het volgende:

[..]

ik hoop dat er helemaal geen attack komt, maar de druk wordt nu al zwaar opgevoerd door de Vs
    dus de kans is aanwezig dat we deze maand een aanval krijgen.
    misschien niet voor 20 maart
    Wordt dat net zo'n topicreeks als 'koude winter verwacht'?
    pi_35962570
    quote:
    Op zondag 12 maart 2006 12:27 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Wordt dat net zo'n topicreeks als 'koude winter verwacht'?
    uiteindelijk kregen we een maart een gruwelijk koude winter
    Life sucks
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')