quote:Op zondag 26 februari 2006 12:15 schreef klez het volgende:
Dat is de achterliggende idee waarom ik kritisch naar jullie theekransje blijf kijken.
Het wil er bij mensen niet in hé. De dominantie van de dollars is het gevolg van de kracht en grote van de Amerikaanse economie, en de kracht en grote van de Amerikaanse economie is NIET het gevolg van de dominantie van de dollar. Oorzaak en gevolg niet omdraaien aub.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:21 schreef Mikado het volgende:
..............
O ja, zo'n typsche Klez-opmerking als dat de dollar helemaal niet zoveel schade kan opleveren als 'ie onderuit gaat. Ik snap dat jij niet betrokken was bij de beurscrash van 1929, maar aan dat scenario kan je dus rustig denken als de dollar onderuitgaat.
Juist niet.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:17 schreef Mikado het volgende:
maar ook in 1929 zagen we oa in Duitsland een hyperinflatie ontstaan.
Er is niks geheim aan de grootte van het financieringstekort en het handelstekort.quote:Op zondag 26 februari 2006 13:17 schreef Mikado het volgende:
heeft de VS z'n financiele huishoudboekje op orde? We kunnen nu die boeken niet zien, omdat Bush als een echte democraat dat allemaal tot staatsgeheim heeft verklaart.
Oorzaak en gevolg. De beurs gaat niet onderuit als de dollar onderuit gaat, hoogstens gaat de dollar onderuit omdat de beurs onderuit gaat. Als je begrijpt wat ik bedoelquote:Op zondag 26 februari 2006 13:17 schreef Mikado het volgende:
Waarom quote je dan het stukje beurscrash 1929? Het maakt niet uit hoe sterk de Amerikaanse economie is, die kracht uit zich altijd op de beurs. En als diezelfde beurs door financieel wanbeleid onderuit gaat, is het gedaan met die economie, dan is het tijd voor een New Deal.
En dat de VS z'n beurs goed opgepompt heeft met lucht, dat laten Enron en Worldcom toch wel enigszins zien.
En Klez heeft in principe gelijk: de VS is zo belangrijk en sterk dat de hele wereld eromheen gebouwt is. Maar als de boel klapt zoals in 1929, dan heeft diezelfde wereld net als in 1929 te maken met de schokeffecten die daaraan gerelateerd zijn. Klez beweert dat het allemaal flauwe kul is, maar ook in 1929 zagen we oa in Duitsland een hyperinflatie ontstaan.
De hele toestand en toekomst van de wereld komt toch neer op de centrale vraag: heeft de VS z'n financiele huishoudboekje op orde? We kunnen nu die boeken niet zien, omdat Bush als een echte democraat dat allemaal tot staatsgeheim heeft verklaart. Maar met de Katrina-storm hebben we allemaal gezien hoeveel financiele speelruimte dankzij Bush nog bestaat.
Dat hebben we in Europa gelukkig nietquote:Op zondag 26 februari 2006 13:17 schreef Mikado het volgende:En dat de VS z'n beurs goed opgepompt heeft met lucht, dat laten Enron en Worldcom toch wel enigszins zien.
...om dat vervolgens te gaan vergelijken de VS??? Dat zou een onjuiste vergelijking wezen omdat Europa steeds meer nieuwe leden erbij krijgt die economisch zwak zijn, die meer dan de rijkere landen op de staatsschuld drukken (op Turkije in de toekomst na dan).quote:Op zondag 26 februari 2006 22:08 schreef Drugshond het volgende:
Weet iemand trouwens de totale staatsschuld van Europa ?
En wat dan nog? Wat verandert er eigenlijk, als 't systeem ploft?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:53 schreef Hallulama het volgende:
DaanSpeak interviewt RTL-Z-verslaggever Willem Middelkoop
'De vraag is niet of, maar wanneer dit financiële systeem ploft'
dat weet niemand!quote:Op maandag 27 februari 2006 00:50 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
En wat dan nog? Wat verandert er eigenlijk, als 't systeem ploft?
En dan? Crisissen kunnen best spannend zijn, maar het is net zoals met climaxen in soaps: je kunt ze niet eeuwig rekken zonder geloofwaardig te blijven.quote:Op maandag 27 februari 2006 02:34 schreef YuckFou het volgende:
dat weet niemand!
da's juist het leuke spannende! Misschien gaat de US bankroet en trekken ze wereldwijd een hoop economieen mee waardoor er wereldwijd een crisis ontstaat.
Komt toch geen reactie op.quote:Op zondag 26 februari 2006 19:23 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Dat hebben we in Europa gelukkig niet
Parmalat, Ahold, World Online, Shell....
Sorry, maar Polen en Tsjechie zijn relatief economisch een stuk sterker dan Turkije.quote:Op zondag 26 februari 2006 22:34 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Dat zou een onjuiste vergelijking wezen omdat Europa steeds meer nieuwe leden erbij krijgt die economisch zwak zijn, die meer dan de rijkere landen op de staatsschuld drukken (op Turkije in de toekomst na dan).
En net zoals in die soaps onstaan die crisisen ook vaak op momenten dat je het niet verwacht, dus het zal nog wel even duren.quote:Op maandag 27 februari 2006 09:42 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
En dan? Crisissen kunnen best spannend zijn, maar het is net zoals met climaxen in soaps: je kunt ze niet eeuwig rekken zonder geloofwaardig te blijven.
Kwestie van tijd ... De werkloosheid onder laagopgeleide Europeanen (waaronder een hoop immigranten) zal de komende 10 jaar alleen maar stijgen. Toetreding van Turkije zou dan desastreus zijn voor de kansarme Europeaan. Puur economisch zou ik toetreding moeten toejuichen, aangezien het voor onze business zeker potentie heeft. Maar dit kan ook prima met een speciaal partnerschap.quote:Op maandag 27 februari 2006 13:48 schreef Godslasteraar het volgende:
Ach, Turkije, de vraag is wie er het lef heeft om door die zogenaamde toetreding een streep te zetten.
Dat zou de timing van deze ollie-markt aankondiging juist zo geniaal maken. Het zou slim gespeeld kunnen zijn, ik weet natuurlijk niet of het echt zo is, maar stel..:quote:Op dinsdag 21 februari 2006 16:02 schreef sizzler het volgende:
De euro zal wel weer stijgen tov de dollar. Mooi als je naar dollar(gerelateerde) landen gaat. Maar tegelijkertijd worden onze producten duurder tov Amerikaanse. En dat is weer niet goed voor de export. Niet dat het zo'n vaart zal lopen. Binnen een jaar valt de VS Iran binnen en dan laten ze de olie weer gewoon in dollars betalen. Net als bij Irak.
Ghe ghe ghe.quote:Op maandag 27 februari 2006 13:36 schreef klez het volgende:
Komt toch geen reactie op.![]()
"Selectief reageren"![]()
quote:Op maandag 27 februari 2006 14:20 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ghe ghe ghe.
Dat waren incidenten![]()
Deze angst hebben de staten onderling al opgelost. De Europese staten kunnen als Turkije ooit lid wordt van de EU tot het oneindige toe de vrije verkeer van personen in het geval van Turkije niet toepassen en de Turken hebben hier geen bezwaar op gemaakt.quote:Op maandag 27 februari 2006 13:57 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Kwestie van tijd ... De werkloosheid onder laagopgeleide Europeanen (waaronder een hoop immigranten) zal de komende 10 jaar alleen maar stijgen. Toetreding van Turkije zou dan desastreus zijn voor de kansarme Europeaan. Puur economisch zou ik toetreding moeten toejuichen, aangezien het voor onze business zeker potentie heeft. Maar dit kan ook prima met een speciaal partnerschap.
Sterker nog, als je goed tussen mijn regels inlas, zag je dat ik hem gelijk moest geven.quote:Op maandag 27 februari 2006 14:33 schreef Basp1 het volgende:
Ik had toch niet verwacht dat je je als mod met flame toestanden zou inlaten.
Dan heb ik niets gezegd, maar volgens mij sloeg het selectief reageren op het reageren van iemand en niet op het selectief reageren / negeren waar onze volksvertegenwoordigers ook nogal een handje van hebben.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:09 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Sterker nog, als je goed tussen mijn regels inlas, zag je dat ik hem gelijk moest geven.
Dergelijke schandalen kennen we hier in de 'Eu' ook.
Het grote verschil met de VS is dat in de VS dergelijke oplichters ook daadwerkelijk de cel ingaan, terwijl hier in het door en door corrupte Europa dergelijk gespuis nauwelijks iets te vrezen heeft.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:09 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Sterker nog, als je goed tussen mijn regels inlas, zag je dat ik hem gelijk moest geven.
Dergelijke schandalen kennen we hier in de 'Eu' ook.
In europa wordt dat soort corrupte figuren president.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:16 schreef Godslasteraar het volgende:
Het grote verschil met de VS is dat in de VS dergelijke oplichters ook daadwerkelijk de cel ingaan, terwijl hier in het door en door corrupte Europa dergelijk gespuis nauwelijks iets te vrezen heeft.
klopt , in de Vs zijn ze erg streng voor fraudeurs en oplichters in het bedrijfsleven.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:16 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Het grote verschil met de VS is dat in de VS dergelijke oplichters ook daadwerkelijk de cel ingaan, terwijl hier in het door en door corrupte Europa dergelijk gespuis nauwelijks iets te vrezen heeft.
Daar zou ik dan toch wel enkele voorbeelden van willen zienquote:Op maandag 27 februari 2006 15:16 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
komt omdat de EU nog steeds geen grote verenigde markteconomie heeft, dus de nationale overheden moeten het corrupte bedrijfsleven hier beter te vriend houden dan in de VS, daar er onvoldoende andere aanbieders zijn de plaats vd corrupte bedrijven in kan nemenquote:Op maandag 27 februari 2006 15:16 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Al eerder genoemd: in Europa worden ze president...quote:Op maandag 27 februari 2006 15:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar zou ik dan toch wel enkele voorbeelden van willen zienVan niet gestraften in de EU en hoge straffen in de VS.
Wat voorbeelden:quote:Verder vallen fraudestraffen altijd in het niet bij andere strafzaken zowel in het europees rechtsysteem als wel het amerikaanse. (zouden ze in amerika ook het 3* belastingfraude en you're out principe hebben, dan heb ik niets gezegd, over de strafmaat voor fraude in de VS)
quote:Two former Merrill Lynch & Co. executives involved in a sham transaction with Enron Corp. were sentenced Thursday, according to published reports.
Daniel Bayly, who was head of investment banking, received 30 months in prison plus six months of supervised release, according to Bloomberg. James Brown, who led the strategic asset lease and finance group, received a prison sentence of 46 months followed by a year of supervised release. Each was fined $840,000.
quote:The Fastows are going to jail.
Former Enron Corp. CFO Andrew Fastow pleaded guilty on Wednesday to two counts of conspiracy and agreed to forfeit $29 million in assets, most of which were previously frozen by federal authorities, according to Reuters. He also reportedly agreed to cooperate with prosecutors in exchange for 10 years in prison. Two hours later, his wife, former Enron assistant treasurer Lea Fastow, pleaded guilty to one count of filing a false tax return in a deal that would put her in jail for at least five months, according to the news service.
Het probleem met de fraudebestrijding in nederland is dat er veel aandacht uitgaat naar de uitkeringsfraude, terwijl er genoeg andere soorten fraude worden gepleegd en waar niet al te veel aan gedaan wordt.quote:http://www.nu.nl/news.jsp?n=680894&c=32&rss
Vier jaar celstraf voor frauderende Aegon-directeur
Uitgegeven: 22 februari 2006 16:50
Laatst gewijzigd: 22 februari 2006 16:52
ARNHEM - Een voormalig directeur van Aegon heeft een celstraf van vier jaar gekregen. Het gerechtshof in Arnhem veroordeelde de gewezen financieel directeur P.V. woensdag tot deze straf wegens een miljoenenfraude. Zijn compaan H.T. kreeg een celstraf van 3,5 jaar.
Het tweetal heeft verzekeraar Aegon voor 18 miljoen euro opgelicht, en misschien zelfs wel een paar miljoen meer.
voorbeeld nederland: cor "voorkennis" boonstra =niet gestraftquote:Op maandag 27 februari 2006 15:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar zou ik dan toch wel enkele voorbeelden van willen zienVan niet gestraften in de EU en hoge straffen in de VS.
Verder vallen fraudestraffen altijd in het niet bij andere strafzaken zowel in het europees rechtsysteem als wel het amerikaanse. (zouden ze in amerika ook het 3* belastingfraude en you're out principe hebben, dan heb ik niets gezegd, over de strafmaat voor fraude in de VS)
De shell en ahold zijn flink afgestrafd door de beleggers. Verder is er door ahold niet gefraudeerd door de hoge heren alleen andere boekhoudregels toegepast. Bij de shell heeft men een afwaardeering van de voorraden gedaan, de ander oliemaatschappij volgen nog wel. Dat hebben we al gezien bij repsol die ook begin januarie 25% van zijn voorraaden afboekten.
italie is ook wel het zwarte schaap van europa, kijk eens naar de affaire laatst met banca populare di lodiquote:Op maandag 27 februari 2006 17:33 schreef klez het volgende:
[..]
Al eerder genoemd: in Europa worden ze president...
[..]
Wat voorbeelden:
[..]
[..]
Aanrader? Dat was een hele zwakke aflevering. Veel suggesties en verdachtmakingen, veel gedoe over dick cheney en z'n jachtmaatje, maar weinig uitspraken over wat er bijvoorbeeld nou precies zo onwettig is aan het afluisteren van amerikaanse staatburgers.quote:Op maandag 27 februari 2006 21:49 schreef huupia34 het volgende:
iemand zondag netwerk gezien toevallig?? , over de bush administration(firma list en bedrog)
is online nog te bekijken (aanrader)
ach, ik baseer mijn mening ook niet adv 1 tv programma.en het zet de gemiddelde burger toch aan het denken.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:10 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Aanrader? Dat was een hele zwakke aflevering. Veel suggesties en verdachtmakingen, veel gedoe over dick cheney en z'n jachtmaatje, maar weinig uitspraken over wat er bijvoorbeeld nou precies zo onwettig is aan het afluisteren van amerikaanse staatburgers.
(mocht je geinteresseerd zijn: ik wil wel een kort overzichtje geven van wat netwerk dan wel had moeten doen)
Typisch zo'n tv-programma waarbij je denkt 'goh, waarom betaal ik eigenlijk nog voor de kabel?'
Hoor eens, die jongens worden betaald om nieuws te brengen. Hoe moeilijk is het nu om de dingen die jij en ik op 't net vinden bij te houden, na te gaan en om te vormen tot een gedegen uitzending?quote:Op maandag 27 februari 2006 22:28 schreef huupia34 het volgende:
ach, ik baseer mijn mening ook niet adv 1 tv programma.en het zet de gemiddelde burger toch aan het denken.
wil je er dan meer over weten , zijn er genoeg andere bronnen om je meer te verdiepen.
Zeg, ze hebben toch gezegd waarom het onwettig was, de rechter moet er toestemming voor geven, dat is niet gebeurd, that's all, right?quote:Op maandag 27 februari 2006 22:10 schreef joshus_cat het volgende:
Aanrader? Dat was een hele zwakke aflevering. Veel suggesties en verdachtmakingen, veel gedoe over dick cheney en z'n jachtmaatje, maar weinig uitspraken over wat er bijvoorbeeld nou precies zo onwettig is aan het afluisteren van amerikaanse staatburgers.
Denk dat je daarvoor moet inschakelen op Nederland 4.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:32 schreef joshus_cat het volgende:
Plus, als onbevangen luisteraar/kijker wil ik overtuigd worden door argumenten, niet door verdachtmakingen en suggesties.
Niet dat ik weet, en als dat wel gezegd is, dan had dat wel wat meer benadrukt mogen worden. Of meer context gegeven mogen worden.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:49 schreef Hallulama het volgende:
Zeg, ze hebben toch gezegd waarom het onwettig was, de rechter moet er toestemming voor geven, dat is niet gebeurd, that's all, right?
ik heb toch nog wat opgestoken van netwerk. dat van die oud ambassadeur wist ik nog niet, het bevestigde nogmaals mijn mening dat er iets goed fout zit daar.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:58 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, en als dat wel gezegd is, dan had dat wel wat meer benadrukt mogen worden. Of meer context gegeven mogen worden.
Die maakte ook wel een aardige 'tussen de regels'-opmerking, met als strekking 'dat politici beleidsadviseurs die niet naar hun pijpen dansen keihard aanpakken is niets nieuws. Maar dat ze daarbij de wet overtreden wel [volgt voorbeeld van wat ze niet mogen doen]''quote:Op dinsdag 28 februari 2006 10:37 schreef huupia34 het volgende:
ik heb toch nog wat opgestoken van netwerk. dat van die oud ambassadeur wist ik nog niet, het bevestigde nogmaals mijn mening dat er iets goed fout zit daar.
Nu verpest je het feestje van de Amerika-bashers. Wat ben je toch een partycrasherquote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:01 schreef klez het volgende:
Is het niet al zover? Had die dollar niet al moeten vallen? Is die alles verzwengende oliebeurs al open?![]()
![]()
Uit de OP:quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:01 schreef klez het volgende:
Is het niet al zover? Had die dollar niet al moeten vallen? Is die alles verzwengende oliebeurs al open?![]()
![]()
quote:Maar wellicht vormt de lancering van de Iraanse Oliebeurs (IOB), gepland voor 20 maart, een grotere bedreiging voor de VS dan een Iraanse kernbom.
Oh. Nog 13 nachtjes slapen dan...quote:
20 maart Klez, zie hierboven, en 23 maart stoppen de M3 cijfers, dus we wachten rustig af....quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:01 schreef klez het volgende:
![]()
En dan nog, de dollar zal niet meteen vallen als zo'n beurs opengaat. Heeft altijd een maandje nodig voor de impact echt duidelijk wordt.quote:
Het Brabants Dagblad...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:38 schreef Drugshond het volgende:
In het Brabants Dagblad van afgelopen maandag las ik een artikel.
- Iraanse olie machtiger wapen dan kernbom (exact hetzelfde als deze TT) -
Zouden ze meelezen
![]()
Tweede deel staat nu ook online: http://www.daanspeak.com/(...)MiddelkoopDeel02.mp3quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:53 schreef Hallulama het volgende:
DaanSpeak interviewt RTL-Z-verslaggever Willem Middelkoop
'De vraag is niet of, maar wanneer dit financiële systeem ploft'
"militair is Amerika niet onderuit te halen maar financieel economisch is Amerika wel onderuit te halen, dat is de achillespees van Amerika geworden"quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:30 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Tweede deel staat nu ook online: http://www.daanspeak.com/(...)MiddelkoopDeel02.mp3
Op dit moment is er nog geen sprake van een opbouwende oorlog. Lijkt er eerder op dat de VS nog de kat uit de boom aan het kijken is.quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:42 schreef dvdfreak het volgende:
Washington hekelt bewind in Teheran
De minister van Buitenlandse Zaken van de VS, Rice, heeft fel uitgehaald naar Iran.'Het land is de centrale bank van het terrorisme' en vormt 'misschien wel de grootste uitdaging op dit moment voor de VS'. De minister zei dat op een bijeenkomst van een Senaatscommissie.
Volgens Washington geeft Iran steun aan terroristische activiteiten in Irak, Libanon en de Palestijnse gebieden. Maar de dreiging die van het land uitgaat, wordt honderden keren groter als het kernwapens heeft, waarschuwde Rice.
De regering Bush wil 75 miljoen dollar uittrekken voor acties ter bevordering van de democratie in Iran.
Oorlog opbouw zou ook logistiek nog wel even duren. Wel past het in de lijn van iran zwart maken. Opzich niks mis mee, iran doet hetzelfde andersom. Het doel van zowel de vs als iran is om de eigen bevolking warm te draaien. de vs voor een oorlog, iran met als doel e bevolking als 1 man achter het regime te krijgen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:56 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Op dit moment is er nog geen sprake van een opbouwende oorlog. Lijkt er eerder op dat de VS nog de kat uit de boom aan het kijken is.
misschien zijn ze al wel begonnen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 21:23 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Oorlog opbouw zou ook logistiek nog wel even duren. Wel past het in de lijn van iran zwart maken. Opzich niks mis mee, iran doet hetzelfde andersom. Het doel van zowel de vs als iran is om de eigen bevolking warm te draaien. de vs voor een oorlog, iran met als doel e bevolking als 1 man achter het regime te krijgen.
De Weapons of Mass Deception draaien alweer op volle toeren.quote:Rice: U.S. faces 'no greater challenge' than Iran
Friday, March 10, 2006; Posted: 3:07 a.m. EST (08:07 GMT)
WASHINGTON (CNN) -- Secretary of State Condoleezza Rice told senators Thursday that the United States faces "no greater challenge from a single country" than from Iran.
Testifying before the Senate Appropriations Committee, Rice said the Iranian government seems "determined ... to develop a nuclear weapon in defiance" of the international community.
She called the regime a "central banker" of terror, saying it plays roles in Iraq, Lebanon and the Palestinian territories. She also criticized its "terrible human rights record."
..... http://www.cnn.com/2006/POLITICS/03/09/rice.iran/index.html
Ik kan geen leugen ontdekken in die quote.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:37 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
De Weapons of Mass Deception draaien alweer op volle toeren.
Misleiding,quote:Op vrijdag 10 maart 2006 13:20 schreef klez het volgende:
[..]
Ik kan geen leugen ontdekken in die quote.
de plannen liggen allang al klaar. denk je nu echt dat ze pas beginnen met plannen, targets e.d.quote:Op donderdag 9 maart 2006 20:56 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Op dit moment is er nog geen sprake van een opbouwende oorlog. Lijkt er eerder op dat de VS nog de kat uit de boom aan het kijken is.
De Pontius Pilatus-benadering, je hoort het wel vaker.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:23 schreef huupia34 het volgende:
[..]
nog ff dit: rumsfeld zei dat als in irak een burger oorlog uitbreekt de iraki's dit zelf moeten oplossen.
lekker makkelijk he: de Vs zijn namelijk de aanstichters van een eventuele burgeroorlog aldaar.7
leg eens uit aubquote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:25 schreef Monidique het volgende:
[..]
De Pontius Pilatus-benadering, je hoort het wel vaker.
Nee dat zijn ze niet. Een van de redenen dat de amerikaanse troepen tijdens de eerste golfoorlog niet doorstootten naar bagdad was dat ze in washington als de dood waren dat ze door saddam af te zetten een drietal machtsblokken (koerden, sunnieten en sjiieten) vrij zouden spelen die een nieuw evenwicht zouden gaan hervinden via, uiteindelijk, een burgeroorlog.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:23 schreef huupia34 het volgende:
lekker makkelijk he: de Vs zijn namelijk de aanstichters van een eventuele burgeroorlog aldaar.7
Pontius Pilatus gaf in feite Jezus aan de joden en waste zijn handen in onschuld. Wat er ook gebeurde, hem kon niets verweten worden. Maar dat is natuurlijk bekend. Met betrekking tot Irak hoor je vaak hetzelfde: de Irakezen hebben democratie en vrijheid gekregen en ze sloegen het kennelijk af en gaan nu op de gewelddadige tour. Hoewel de Amerikanen de huidige situatie hebben gecreëerd, zijn ze volgens de Pontius Pilatus-benadering niet verantwoordelijk voor wat er gebeurt.quote:
ja, dat zijn ze wel volgens mij. ze zijn het land met een leugen(wmd's) binnengevallen, en hebben het bezet.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:30 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Nee dat zijn ze niet. Een van de redenen dat de amerikaanse troepen tijdens de eerste golfoorlog niet doorstootten naar bagdad was dat ze in washington als de dood waren dat ze door saddam af te zetten een drietal machtsblokken (koerden, sunnieten en sjiieten) vrij zouden spelen die een nieuw evenwicht zouden gaan hervinden via, uiteindelijk, een burgeroorlog.
Da's uiteindelijk precies hetzelfde als wat er nu gebeurt. En wat je ook doet in zo'n situatie (wel ingrijpen, niet ingrijpen), je doet 't nooit goed, en 't wordt alleen maar een grotere puinzooi.
oke, dan ben ik het met je eensquote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Pontius Pilatus gaf in feite Jezus aan de joden en waste zijn handen in onschuld. Wat er ook gebeurde, hem kon niets verweten worden. Maar dat is natuurlijk bekend. Met betrekking tot Irak hoor je vaak hetzelfde: de Irakezen hebben democratie en vrijheid gekregen en ze sloegen het kennelijk af en gaan nu op de gewelddadige tour. Hoewel de Amerikanen de huidige situatie hebben gecreëerd, zijn ze volgens de Pontius Pilatus-benadering niet verantwoordelijk voor wat er gebeurt.
Gelul. De situatie die je nu in irak hebt is het direct gevolg van het dictatorschap van saddam hussein. Als de VS niet waren binnengevallen, hadden we dit ook gehad.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:17 schreef huupia34 het volgende:
je kan dus zeggen dat de Vs verantwoordelijk zijn
dat zal bush ook zeggen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:20 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Gelul. De situatie die je nu in irak hebt is het direct gevolg van het dictatorschap van saddam hussein. Als de VS niet waren binnengevallen, hadden we dit ook gehad.
goeie film was dat hequote:Op vrijdag 10 maart 2006 14:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Pontius Pilatus gaf in feite Jezus aan de joden en waste zijn handen in onschuld. Wat er ook gebeurde, hem kon niets verweten worden. Maar dat is natuurlijk bekend. Met betrekking tot Irak hoor je vaak hetzelfde: de Irakezen hebben democratie en vrijheid gekregen en ze sloegen het kennelijk af en gaan nu op de gewelddadige tour. Hoewel de Amerikanen de huidige situatie hebben gecreëerd, zijn ze volgens de Pontius Pilatus-benadering niet verantwoordelijk voor wat er gebeurt.
D'r zijn zat voorbeelden van landen die na een dictatoriale leider vervielen in een burgeroorlog, zeker als die leider verschillende bevolkingsgroepen onderdrukte in een kunstmatig gevormd land.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:51 schreef huupia34 het volgende:
feit is dat je dat niet weet of dat ook gebeurd zal zijn.
Nee, de gevolgen van mijn redenatie komen niet overeen met jouw bekrompen meninkje.quote:je redenatie is krom
ZIjn er eingelijk ook voorbeelden waar er wel een succesvol democratisch bestuur tot stand is gekomen in een kunstmatig gevormd land. Ongeveer geheel afrika en het grootste gedeelte van het middenoosten is nogal willekeurig door de westerse wereld in mooie stukjes verdeeld.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:22 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
D'r zijn zat voorbeelden van landen die na een dictatoriale leider vervielen in een burgeroorlog, zeker als die leider verschillende bevolkingsgroepen onderdrukte in een kunstmatig gevormd land.
dat het in andere landen ook is gebeurd, wil niet zeggen dat dit in irak ook wel zou gebeuren.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:22 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
D'r zijn zat voorbeelden van landen die na een dictatoriale leider vervielen in een burgeroorlog, zeker als die leider verschillende bevolkingsgroepen onderdrukte in een kunstmatig gevormd land.
[..]
Nee, de gevolgen van mijn redenatie komen niet overeen met jouw bekrompen meninkje.![]()
'dat alles naar beneden valt wil niet zeggen dat het niet mogelijk is dat iets omhoog valt, dus waarom spring je niet van een viaduct af?'quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:31 schreef huupia34 het volgende:
dat het in andere landen ook is gebeurd, wil niet zeggen dat dit in irak ook wel zou gebeuren.
Je komt eerder over als een dom pubertje. Ach, die moeten er ook zijn.quote:over bekrompen gesproken![]()
Wat helaas vaak samenvalt is dat wat er aan democratische instellingen is (rechters, politie, etc.) vaak opgelegd is van buitenaf, en niet 'zelf bedacht/ingevoerd', en daadoor ook weer net zo snel verdwijnt als dat 't is opgelegd.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:27 schreef Basp1 het volgende:
ZIjn er eingelijk ook voorbeelden waar er wel een succesvol democratisch bestuur tot stand is gekomen in een kunstmatig gevormd land. Ongeveer geheel afrika en het grootste gedeelte van het middenoosten is nogal willekeurig door de westerse wereld in mooie stukjes verdeeld.
Tja, dat is wel vaker het geval geweest. Amerikanen die de Europese rotzooi mogen proberen op te ruimen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ZIjn er eingelijk ook voorbeelden waar er wel een succesvol democratisch bestuur tot stand is gekomen in een kunstmatig gevormd land. Ongeveer geheel afrika en het grootste gedeelte van het middenoosten is nogal willekeurig door de westerse wereld in mooie stukjes verdeeld.
Ow al die communisten en ander linkse rakkers waar men zich mee moest bemoeien is allemaal europees ontsprongen gedachten goed.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:47 schreef klez het volgende:
Tja, dat is wel vaker het geval geweest. Amerikanen die de Europese rotzooi mogen proberen op te ruimen.
Duitsland. Israel. Heel Zuid-Amerika (afhankelijk van wat je onder een "werkende democratie" verstaat natuurlijkquote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow al die communisten en ander linkse rakkers waar men zich mee moest bemoeien is allemaal europees ontsprongen gedachten goed.![]()
Volgens mij is nog altijd een groot gedeelte van het middenoosten verdeeld door de volkenbond, en hebben toch wat meer dan alleen de westerse landen hieraan deelgenomen. Helemaal triest trouwens als je naar de geschiedenis van de volkenbond keek dat de aanzet tot de oprichting vanuit amerika afkomstig was, maar ze zelf toch maar niet deelnamen hieraan.
Maar nogmaals de vraag hoeveel echt werkende democratieen kennen we in door de westerse wereld verdeelde landen?
Zoek zelf ff uit welke 11 dat dan zijn...quote:According to Freedom House's latest annual global survey of freedom,
Freedom in the World 2003, of the 48 countries in Sub-Saharan Africa, 18
countries are considered to be electoral democracies. However, only 11 received the highest rating of "Free," and are considered to respect the full panoply of political rights and civil liberties.
Irak, Zuid-Afrika, Jordanie en Afganistan lijken mij volkomen niet plausibel om voor een 'werkende democratie' in aamerking te komenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:09 schreef klez het volgende:
[..]
Duitsland. Israel. Heel Zuid-Amerika (afhankelijk van wat je onder een "werkende democratie" verstaat natuurlijk). Afghanistan. Irak. Jordanie. Australie. Nieuw Zeeland.
[..]
Zoek zelf ff uit welke 11 dat dan zijn...![]()
Hoeveel inheemse bevolking was er nog over in zuidamerika, of is het toevallig dat men daar spaans en portugees praat.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:44 schreef joshus_cat het volgende:
...en australie en nieuw-zeeland zijn geen 'opgelegde' democratie-en, maar kolonies; duitsland was al een democratie voor de 2e wereldoorlog; Israel is een samenraapsel van kolonisten en vluchtelingen uit democratische landen.
Kortom, alleen zuid-amerika komt in de buurt.
Oftewel, klez, verzin eens betere voorbeelden!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoeveel inheemse bevolking was er nog over in zuidamerika, of is het toevallig dat men daar spaans en portugees praat.![]()
geen toeval, intelligent designquote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoeveel inheemse bevolking was er nog over in zuidamerika, of is het toevallig dat men daar spaans en portugees praat.![]()
hele grote: India sinds de onafhankelijkheid redelijk stabiel, Indonesie na heel lange tijd dictatuurquote:Op vrijdag 10 maart 2006 17:48 schreef Basp1 het volgende:
Maar nogmaals de vraag hoeveel echt werkende democratieen kennen we in door de westerse wereld verdeelde landen?
Jou niet maar mij wel. Zeker vergeleken met de landen in de omgeving die minder westerse bemoeienis hebben gekend.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:21 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Irak, Zuid-Afrika, Jordanie en Afganistan lijken mij volkomen niet plausibel om voor een 'werkende democratie' in aamerking te komen
Wat is inheems?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 19:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
goede voorbeelden.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:10 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
hele grote: India sinds de onafhankelijkheid redelijk stabiel, Indonesie na heel lange tijd dictatuur
pubertje ???, laat me aub niet lachenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:36 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
'dat alles naar beneden valt wil niet zeggen dat het niet mogelijk is dat iets omhoog valt, dus waarom spring je niet van een viaduct af?'
[..]
Je komt eerder over als een dom pubertje. Ach, die moeten er ook zijn.![]()
België.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 16:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
afghanistan zal de eerste 50 jaar geen democratie zijn zoals wij die bedoelen hoor.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:42 schreef klez het volgende:
[..]
Jou niet maar mij wel. Zeker vergeleken met de landen in de omgeving die minder westerse bemoeienis hebben gekend.
Waarom niet? Corruptie, geweld, analfabetisme etc. hoef je er niet bij te betrekken vind ik. Volgens VN waarnemers waren de verkiezingen "betrekkelijk" goed verlopen, begreep ik.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:51 schreef Elgigante het volgende:
[..]
afghanistan zal de eerste 50 jaar geen democratie zijn zoals wij die bedoelen hoor.
Omdat de machtverhoudingen al eeuwenlang door krijgsheren worden bepaald, die niets met democratie te maken hebben, meer met traditie en vastliggende verhoudingen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:57 schreef klez het volgende:
Waarom niet? Corruptie, geweld, analfabetisme etc. hoef je er niet bij te betrekken vind ik. Volgens VN waarnemers waren de verkiezingen "betrekkelijk" goed verlopen, begreep ik.
20 maart zal de beurs opengaan, ik ben benieuwd of ze dat halenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:00 schreef eL. het volgende:
[..]
Omdat de machtverhoudingen al eeuwenlang door krijgsheren worden bepaald, die niets met democratie te maken hebben, meer met traditie en vastliggende verhoudingen.
Maar goed, Iran was het hè ? Een grote ballentent, vol met risico's. Maar het idee van de olie-euro vind ik interessant, ik meen dat Indonesië er over heeft nagedacht ergens begin jaren '00 en er ook gezeik mee kreeg, even zoeken of ik daar nog iets over kan vinden. De dollar zal er zeker onder te lijden krijgen en het feit dat de VS de achterliggende cijfers (de M3-gegevens) gaat achterhouden spreekt natuurlijk gewoon boekdelen.
dus?!quote:Op zondag 12 maart 2006 10:08 schreef huupia34 het volgende:
[..]
20 maart zal de beurs opengaan, ik ben benieuwd of ze dat halen
als het aan de bende van 4 (bush,cheney,rice,rumsfeld) ligt niet denk ik
ik hoop dat er helemaal geen attack komt, maar de druk wordt nu al zwaar opgevoerd door de Vsquote:Op zondag 12 maart 2006 12:07 schreef mr.marcus het volgende:
[..]
dus?!
je verwacht binnen een week een attack?
Wordt dat net zo'n topicreeks als 'koude winter verwacht'?quote:Op zondag 12 maart 2006 12:17 schreef huupia34 het volgende:
[..]
ik hoop dat er helemaal geen attack komt, maar de druk wordt nu al zwaar opgevoerd door de Vs
dus de kans is aanwezig dat we deze maand een aanval krijgen.
misschien niet voor 20 maart
uiteindelijk kregen we een maart een gruwelijk koude winterquote:Op zondag 12 maart 2006 12:27 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Wordt dat net zo'n topicreeks als 'koude winter verwacht'?![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |