abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35543239
quote:
Op maandag 27 februari 2006 15:09 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Sterker nog, als je goed tussen mijn regels inlas, zag je dat ik hem gelijk moest geven.
Dergelijke schandalen kennen we hier in de 'Eu' ook.
Dan heb ik niets gezegd, maar volgens mij sloeg het selectief reageren op het reageren van iemand en niet op het selectief reageren / negeren waar onze volksvertegenwoordigers ook nogal een handje van hebben.
pi_35543275
quote:
Op maandag 27 februari 2006 15:09 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Sterker nog, als je goed tussen mijn regels inlas, zag je dat ik hem gelijk moest geven.
Dergelijke schandalen kennen we hier in de 'Eu' ook.
Het grote verschil met de VS is dat in de VS dergelijke oplichters ook daadwerkelijk de cel ingaan, terwijl hier in het door en door corrupte Europa dergelijk gespuis nauwelijks iets te vrezen heeft.
pi_35543548
quote:
Op maandag 27 februari 2006 15:16 schreef Godslasteraar het volgende:

Het grote verschil met de VS is dat in de VS dergelijke oplichters ook daadwerkelijk de cel ingaan, terwijl hier in het door en door corrupte Europa dergelijk gespuis nauwelijks iets te vrezen heeft.
In europa wordt dat soort corrupte figuren president.

(weliswaar van een prutslandje als italie, maar goed...)
pi_35543660
quote:

[..]

klopt , in de Vs zijn ze erg streng voor fraudeurs en oplichters in het bedrijfsleven.

jammer dat dit niet geldt voor de bush administration , die hebben al heel wat wetten overtreden.
bush wordt nu zelfs in de Vs al vergeleken met tricky dicky (die nam het ook niet zo nauw allemaal)
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_35543997
quote:

[..]

Daar zou ik dan toch wel enkele voorbeelden van willen zien Van niet gestraften in de EU en hoge straffen in de VS.

Verder vallen fraudestraffen altijd in het niet bij andere strafzaken zowel in het europees rechtsysteem als wel het amerikaanse. (zouden ze in amerika ook het 3* belastingfraude en you're out principe hebben , dan heb ik niets gezegd, over de strafmaat voor fraude in de VS)

De shell en ahold zijn flink afgestrafd door de beleggers. Verder is er door ahold niet gefraudeerd door de hoge heren alleen andere boekhoudregels toegepast. Bij de shell heeft men een afwaardeering van de voorraden gedaan, de ander oliemaatschappij volgen nog wel. Dat hebben we al gezien bij repsol die ook begin januarie 25% van zijn voorraaden afboekten.
pi_35544336
quote:

[..]

komt omdat de EU nog steeds geen grote verenigde markteconomie heeft, dus de nationale overheden moeten het corrupte bedrijfsleven hier beter te vriend houden dan in de VS, daar er onvoldoende andere aanbieders zijn de plaats vd corrupte bedrijven in kan nemen
  maandag 27 februari 2006 @ 17:33:08 #232
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_35547818
quote:
Op maandag 27 februari 2006 15:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daar zou ik dan toch wel enkele voorbeelden van willen zien Van niet gestraften in de EU en hoge straffen in de VS.
Al eerder genoemd: in Europa worden ze president...
quote:
Verder vallen fraudestraffen altijd in het niet bij andere strafzaken zowel in het europees rechtsysteem als wel het amerikaanse. (zouden ze in amerika ook het 3* belastingfraude en you're out principe hebben , dan heb ik niets gezegd, over de strafmaat voor fraude in de VS)
Wat voorbeelden:
quote:
Two former Merrill Lynch & Co. executives involved in a sham transaction with Enron Corp. were sentenced Thursday, according to published reports.
Daniel Bayly, who was head of investment banking, received 30 months in prison plus six months of supervised release, according to Bloomberg. James Brown, who led the strategic asset lease and finance group, received a prison sentence of 46 months followed by a year of supervised release. Each was fined $840,000.
quote:
The Fastows are going to jail.

Former Enron Corp. CFO Andrew Fastow pleaded guilty on Wednesday to two counts of conspiracy and agreed to forfeit $29 million in assets, most of which were previously frozen by federal authorities, according to Reuters. He also reportedly agreed to cooperate with prosecutors in exchange for 10 years in prison. Two hours later, his wife, former Enron assistant treasurer Lea Fastow, pleaded guilty to one count of filing a false tax return in a deal that would put her in jail for at least five months, according to the news service.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_35553322
Niet om mijn gelijk te halen maar ook in europa worden genoeg fraudeurs gepakt.
quote:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=680894&c=32&rss
Vier jaar celstraf voor frauderende Aegon-directeur

Uitgegeven: 22 februari 2006 16:50
Laatst gewijzigd: 22 februari 2006 16:52

ARNHEM - Een voormalig directeur van Aegon heeft een celstraf van vier jaar gekregen. Het gerechtshof in Arnhem veroordeelde de gewezen financieel directeur P.V. woensdag tot deze straf wegens een miljoenenfraude. Zijn compaan H.T. kreeg een celstraf van 3,5 jaar.

Het tweetal heeft verzekeraar Aegon voor 18 miljoen euro opgelicht, en misschien zelfs wel een paar miljoen meer.
Het probleem met de fraudebestrijding in nederland is dat er veel aandacht uitgaat naar de uitkeringsfraude, terwijl er genoeg andere soorten fraude worden gepleegd en waar niet al te veel aan gedaan wordt.

En de amerikaanse enron voorbeelden die worden volgens mij alleen maar zo op de spits gedreven om het publiek te laten zien dat men wel wat doet, terwijl er in de meeste gevallen toch weer schikkingen worden getroffen.

Datzelfde geldt natuurlijk ook voor zulke zaken in europa.
pi_35556714
quote:
Op maandag 27 februari 2006 15:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De shell en ahold zijn flink afgestrafd door de beleggers. Verder is er door ahold niet gefraudeerd door de hoge heren alleen andere boekhoudregels toegepast. Bij de shell heeft men een afwaardeering van de voorraden gedaan, de ander oliemaatschappij volgen nog wel. Dat hebben we al gezien bij repsol die ook begin januarie 25% van zijn voorraaden afboekten.
voorbeeld nederland: cor "voorkennis" boonstra =niet gestraft
bram "de graaier" peper niet bestraft
nina brink (heeft mij ook nog centen gekost) niet bestraft

Vs : koning van de junkbonds michael milken, financiele fraude, ik dacht eind jaren tachtig: zit volgens mij nog steeds vast.
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_35556960
quote:
Op maandag 27 februari 2006 17:33 schreef klez het volgende:

[..]

Al eerder genoemd: in Europa worden ze president...
[..]

Wat voorbeelden:
[..]

[..]
italie is ook wel het zwarte schaap van europa, kijk eens naar de affaire laatst met banca populare di lodi

maar dat is nog niets bij de huidige president van de Vs : die lapt alle regels aan zijn laars

iemand zondag netwerk gezien toevallig?? , over de bush administration(firma list en bedrog)
is online nog te bekijken (aanrader)
Benjamin Franklin
pi_35557622
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:49 schreef huupia34 het volgende:

iemand zondag netwerk gezien toevallig?? , over de bush administration(firma list en bedrog)
is online nog te bekijken (aanrader)
Aanrader? Dat was een hele zwakke aflevering. Veel suggesties en verdachtmakingen, veel gedoe over dick cheney en z'n jachtmaatje, maar weinig uitspraken over wat er bijvoorbeeld nou precies zo onwettig is aan het afluisteren van amerikaanse staatburgers.

(mocht je geinteresseerd zijn: ik wil wel een kort overzichtje geven van wat netwerk dan wel had moeten doen)

Typisch zo'n tv-programma waarbij je denkt 'goh, waarom betaal ik eigenlijk nog voor de kabel?'

pi_35558365
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:10 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Aanrader? Dat was een hele zwakke aflevering. Veel suggesties en verdachtmakingen, veel gedoe over dick cheney en z'n jachtmaatje, maar weinig uitspraken over wat er bijvoorbeeld nou precies zo onwettig is aan het afluisteren van amerikaanse staatburgers.

(mocht je geinteresseerd zijn: ik wil wel een kort overzichtje geven van wat netwerk dan wel had moeten doen)

Typisch zo'n tv-programma waarbij je denkt 'goh, waarom betaal ik eigenlijk nog voor de kabel?'

ach, ik baseer mijn mening ook niet adv 1 tv programma.en het zet de gemiddelde burger toch aan het denken.
wil je er dan meer over weten , zijn er genoeg andere bronnen om je meer te verdiepen.

ps: ik weet wel waarom afluisteren niet zomaar mag: er moet eerst toestemming worden verleend door een rechter.
Benjamin Franklin
pi_35558517
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:28 schreef huupia34 het volgende:

ach, ik baseer mijn mening ook niet adv 1 tv programma.en het zet de gemiddelde burger toch aan het denken.
wil je er dan meer over weten , zijn er genoeg andere bronnen om je meer te verdiepen.
Hoor eens, die jongens worden betaald om nieuws te brengen. Hoe moeilijk is het nu om de dingen die jij en ik op 't net vinden bij te houden, na te gaan en om te vormen tot een gedegen uitzending?

Plus, als onbevangen luisteraar/kijker wil ik overtuigd worden door argumenten, niet door verdachtmakingen en suggesties.
  maandag 27 februari 2006 @ 22:49:15 #239
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35559146
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:10 schreef joshus_cat het volgende:

Zeg, ze hebben toch gezegd waarom het onwettig was, de rechter moet er toestemming voor geven, dat is niet gebeurd, that's all, right?

En of Bush er dan mee wegkomt via artikel 38 paragraaf 27, tsja, da's meer iets voor Klussen met Juristen op de maandagochtend 03:00 op Radio 747 AM.

Voor mensen die de zaken in de VS verder nauwelijks volgen was 't best een aardige aflevering volgens mij.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  maandag 27 februari 2006 @ 22:50:13 #240
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_35559189
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:32 schreef joshus_cat het volgende:

Plus, als onbevangen luisteraar/kijker wil ik overtuigd worden door argumenten, niet door verdachtmakingen en suggesties.
Denk dat je daarvoor moet inschakelen op Nederland 4.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_35559564
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:49 schreef Hallulama het volgende:

Zeg, ze hebben toch gezegd waarom het onwettig was, de rechter moet er toestemming voor geven, dat is niet gebeurd, that's all, right?
Niet dat ik weet, en als dat wel gezegd is, dan had dat wel wat meer benadrukt mogen worden. Of meer context gegeven mogen worden.
pi_35566791
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:58 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Niet dat ik weet, en als dat wel gezegd is, dan had dat wel wat meer benadrukt mogen worden. Of meer context gegeven mogen worden.
ik heb toch nog wat opgestoken van netwerk. dat van die oud ambassadeur wist ik nog niet, het bevestigde nogmaals mijn mening dat er iets goed fout zit daar.

voor de betere documentaires kan je beter naar zembla of tegenlicht kijken
Benjamin Franklin
pi_35566947
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 10:37 schreef huupia34 het volgende:

ik heb toch nog wat opgestoken van netwerk. dat van die oud ambassadeur wist ik nog niet, het bevestigde nogmaals mijn mening dat er iets goed fout zit daar.
Die maakte ook wel een aardige 'tussen de regels'-opmerking, met als strekking 'dat politici beleidsadviseurs die niet naar hun pijpen dansen keihard aanpakken is niets nieuws. Maar dat ze daarbij de wet overtreden wel [volgt voorbeeld van wat ze niet mogen doen]''

Kijk, zo simpel is het dus. Waarom kan zo'n domme voiceover dat nou niet?
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:01:52 #244
70154 klez
pi_35828673
Is het niet al zover? Had die dollar niet al moeten vallen? Is die alles verzwengende oliebeurs al open?
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:06:53 #245
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_35828957
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:01 schreef klez het volgende:
Is het niet al zover? Had die dollar niet al moeten vallen? Is die alles verzwengende oliebeurs al open?
Nu verpest je het feestje van de Amerika-bashers. Wat ben je toch een partycrasher .
pi_35829282
quote:
Uit de OP:
quote:
Maar wellicht vormt de lancering van de Iraanse Oliebeurs (IOB), gepland voor 20 maart, een grotere bedreiging voor de VS dan een Iraanse kernbom.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:14:25 #247
70154 klez
pi_35829330
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:13 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Uit de OP:
[..]
Oh. Nog 13 nachtjes slapen dan...
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:16:10 #248
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_35829420
quote:
20 maart Klez, zie hierboven, en 23 maart stoppen de M3 cijfers, dus we wachten rustig af....

* YuckFou zet alvast chips&cola klaar
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_35829457
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:14 schreef klez het volgende:
Oh. Nog 13 nachtjes slapen dan...
En dan nog, de dollar zal niet meteen vallen als zo'n beurs opengaat. Heeft altijd een maandje nodig voor de impact echt duidelijk wordt.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 23:38:45 #250
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_35830451
In het Brabants Dagblad van afgelopen maandag las ik een artikel.
- Iraanse olie machtiger wapen dan kernbom (exact hetzelfde als deze TT) -
Zouden ze meelezen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')