Dan heb ik niets gezegd, maar volgens mij sloeg het selectief reageren op het reageren van iemand en niet op het selectief reageren / negeren waar onze volksvertegenwoordigers ook nogal een handje van hebben.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:09 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Sterker nog, als je goed tussen mijn regels inlas, zag je dat ik hem gelijk moest geven.
Dergelijke schandalen kennen we hier in de 'Eu' ook.
Het grote verschil met de VS is dat in de VS dergelijke oplichters ook daadwerkelijk de cel ingaan, terwijl hier in het door en door corrupte Europa dergelijk gespuis nauwelijks iets te vrezen heeft.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:09 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Sterker nog, als je goed tussen mijn regels inlas, zag je dat ik hem gelijk moest geven.
Dergelijke schandalen kennen we hier in de 'Eu' ook.
In europa wordt dat soort corrupte figuren president.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:16 schreef Godslasteraar het volgende:
Het grote verschil met de VS is dat in de VS dergelijke oplichters ook daadwerkelijk de cel ingaan, terwijl hier in het door en door corrupte Europa dergelijk gespuis nauwelijks iets te vrezen heeft.
klopt , in de Vs zijn ze erg streng voor fraudeurs en oplichters in het bedrijfsleven.quote:Op maandag 27 februari 2006 15:16 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Het grote verschil met de VS is dat in de VS dergelijke oplichters ook daadwerkelijk de cel ingaan, terwijl hier in het door en door corrupte Europa dergelijk gespuis nauwelijks iets te vrezen heeft.
Daar zou ik dan toch wel enkele voorbeelden van willen zienquote:Op maandag 27 februari 2006 15:16 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
komt omdat de EU nog steeds geen grote verenigde markteconomie heeft, dus de nationale overheden moeten het corrupte bedrijfsleven hier beter te vriend houden dan in de VS, daar er onvoldoende andere aanbieders zijn de plaats vd corrupte bedrijven in kan nemenquote:Op maandag 27 februari 2006 15:16 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Al eerder genoemd: in Europa worden ze president...quote:Op maandag 27 februari 2006 15:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar zou ik dan toch wel enkele voorbeelden van willen zienVan niet gestraften in de EU en hoge straffen in de VS.
Wat voorbeelden:quote:Verder vallen fraudestraffen altijd in het niet bij andere strafzaken zowel in het europees rechtsysteem als wel het amerikaanse. (zouden ze in amerika ook het 3* belastingfraude en you're out principe hebben, dan heb ik niets gezegd, over de strafmaat voor fraude in de VS)
quote:Two former Merrill Lynch & Co. executives involved in a sham transaction with Enron Corp. were sentenced Thursday, according to published reports.
Daniel Bayly, who was head of investment banking, received 30 months in prison plus six months of supervised release, according to Bloomberg. James Brown, who led the strategic asset lease and finance group, received a prison sentence of 46 months followed by a year of supervised release. Each was fined $840,000.
quote:The Fastows are going to jail.
Former Enron Corp. CFO Andrew Fastow pleaded guilty on Wednesday to two counts of conspiracy and agreed to forfeit $29 million in assets, most of which were previously frozen by federal authorities, according to Reuters. He also reportedly agreed to cooperate with prosecutors in exchange for 10 years in prison. Two hours later, his wife, former Enron assistant treasurer Lea Fastow, pleaded guilty to one count of filing a false tax return in a deal that would put her in jail for at least five months, according to the news service.
Het probleem met de fraudebestrijding in nederland is dat er veel aandacht uitgaat naar de uitkeringsfraude, terwijl er genoeg andere soorten fraude worden gepleegd en waar niet al te veel aan gedaan wordt.quote:http://www.nu.nl/news.jsp?n=680894&c=32&rss
Vier jaar celstraf voor frauderende Aegon-directeur
Uitgegeven: 22 februari 2006 16:50
Laatst gewijzigd: 22 februari 2006 16:52
ARNHEM - Een voormalig directeur van Aegon heeft een celstraf van vier jaar gekregen. Het gerechtshof in Arnhem veroordeelde de gewezen financieel directeur P.V. woensdag tot deze straf wegens een miljoenenfraude. Zijn compaan H.T. kreeg een celstraf van 3,5 jaar.
Het tweetal heeft verzekeraar Aegon voor 18 miljoen euro opgelicht, en misschien zelfs wel een paar miljoen meer.
voorbeeld nederland: cor "voorkennis" boonstra =niet gestraftquote:Op maandag 27 februari 2006 15:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar zou ik dan toch wel enkele voorbeelden van willen zienVan niet gestraften in de EU en hoge straffen in de VS.
Verder vallen fraudestraffen altijd in het niet bij andere strafzaken zowel in het europees rechtsysteem als wel het amerikaanse. (zouden ze in amerika ook het 3* belastingfraude en you're out principe hebben, dan heb ik niets gezegd, over de strafmaat voor fraude in de VS)
De shell en ahold zijn flink afgestrafd door de beleggers. Verder is er door ahold niet gefraudeerd door de hoge heren alleen andere boekhoudregels toegepast. Bij de shell heeft men een afwaardeering van de voorraden gedaan, de ander oliemaatschappij volgen nog wel. Dat hebben we al gezien bij repsol die ook begin januarie 25% van zijn voorraaden afboekten.
italie is ook wel het zwarte schaap van europa, kijk eens naar de affaire laatst met banca populare di lodiquote:Op maandag 27 februari 2006 17:33 schreef klez het volgende:
[..]
Al eerder genoemd: in Europa worden ze president...
[..]
Wat voorbeelden:
[..]
[..]
Aanrader? Dat was een hele zwakke aflevering. Veel suggesties en verdachtmakingen, veel gedoe over dick cheney en z'n jachtmaatje, maar weinig uitspraken over wat er bijvoorbeeld nou precies zo onwettig is aan het afluisteren van amerikaanse staatburgers.quote:Op maandag 27 februari 2006 21:49 schreef huupia34 het volgende:
iemand zondag netwerk gezien toevallig?? , over de bush administration(firma list en bedrog)
is online nog te bekijken (aanrader)
ach, ik baseer mijn mening ook niet adv 1 tv programma.en het zet de gemiddelde burger toch aan het denken.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:10 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Aanrader? Dat was een hele zwakke aflevering. Veel suggesties en verdachtmakingen, veel gedoe over dick cheney en z'n jachtmaatje, maar weinig uitspraken over wat er bijvoorbeeld nou precies zo onwettig is aan het afluisteren van amerikaanse staatburgers.
(mocht je geinteresseerd zijn: ik wil wel een kort overzichtje geven van wat netwerk dan wel had moeten doen)
Typisch zo'n tv-programma waarbij je denkt 'goh, waarom betaal ik eigenlijk nog voor de kabel?'
Hoor eens, die jongens worden betaald om nieuws te brengen. Hoe moeilijk is het nu om de dingen die jij en ik op 't net vinden bij te houden, na te gaan en om te vormen tot een gedegen uitzending?quote:Op maandag 27 februari 2006 22:28 schreef huupia34 het volgende:
ach, ik baseer mijn mening ook niet adv 1 tv programma.en het zet de gemiddelde burger toch aan het denken.
wil je er dan meer over weten , zijn er genoeg andere bronnen om je meer te verdiepen.
Zeg, ze hebben toch gezegd waarom het onwettig was, de rechter moet er toestemming voor geven, dat is niet gebeurd, that's all, right?quote:Op maandag 27 februari 2006 22:10 schreef joshus_cat het volgende:
Aanrader? Dat was een hele zwakke aflevering. Veel suggesties en verdachtmakingen, veel gedoe over dick cheney en z'n jachtmaatje, maar weinig uitspraken over wat er bijvoorbeeld nou precies zo onwettig is aan het afluisteren van amerikaanse staatburgers.
Denk dat je daarvoor moet inschakelen op Nederland 4.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:32 schreef joshus_cat het volgende:
Plus, als onbevangen luisteraar/kijker wil ik overtuigd worden door argumenten, niet door verdachtmakingen en suggesties.
Niet dat ik weet, en als dat wel gezegd is, dan had dat wel wat meer benadrukt mogen worden. Of meer context gegeven mogen worden.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:49 schreef Hallulama het volgende:
Zeg, ze hebben toch gezegd waarom het onwettig was, de rechter moet er toestemming voor geven, dat is niet gebeurd, that's all, right?
ik heb toch nog wat opgestoken van netwerk. dat van die oud ambassadeur wist ik nog niet, het bevestigde nogmaals mijn mening dat er iets goed fout zit daar.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:58 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, en als dat wel gezegd is, dan had dat wel wat meer benadrukt mogen worden. Of meer context gegeven mogen worden.
Die maakte ook wel een aardige 'tussen de regels'-opmerking, met als strekking 'dat politici beleidsadviseurs die niet naar hun pijpen dansen keihard aanpakken is niets nieuws. Maar dat ze daarbij de wet overtreden wel [volgt voorbeeld van wat ze niet mogen doen]''quote:Op dinsdag 28 februari 2006 10:37 schreef huupia34 het volgende:
ik heb toch nog wat opgestoken van netwerk. dat van die oud ambassadeur wist ik nog niet, het bevestigde nogmaals mijn mening dat er iets goed fout zit daar.
Nu verpest je het feestje van de Amerika-bashers. Wat ben je toch een partycrasherquote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:01 schreef klez het volgende:
Is het niet al zover? Had die dollar niet al moeten vallen? Is die alles verzwengende oliebeurs al open?![]()
![]()
Uit de OP:quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:01 schreef klez het volgende:
Is het niet al zover? Had die dollar niet al moeten vallen? Is die alles verzwengende oliebeurs al open?![]()
![]()
quote:Maar wellicht vormt de lancering van de Iraanse Oliebeurs (IOB), gepland voor 20 maart, een grotere bedreiging voor de VS dan een Iraanse kernbom.
Oh. Nog 13 nachtjes slapen dan...quote:
20 maart Klez, zie hierboven, en 23 maart stoppen de M3 cijfers, dus we wachten rustig af....quote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:01 schreef klez het volgende:
![]()
En dan nog, de dollar zal niet meteen vallen als zo'n beurs opengaat. Heeft altijd een maandje nodig voor de impact echt duidelijk wordt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |