abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35915265
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:27 schreef Basp1 het volgende:

ZIjn er eingelijk ook voorbeelden waar er wel een succesvol democratisch bestuur tot stand is gekomen in een kunstmatig gevormd land. Ongeveer geheel afrika en het grootste gedeelte van het middenoosten is nogal willekeurig door de westerse wereld in mooie stukjes verdeeld.
Wat helaas vaak samenvalt is dat wat er aan democratische instellingen is (rechters, politie, etc.) vaak opgelegd is van buitenaf, en niet 'zelf bedacht/ingevoerd', en daadoor ook weer net zo snel verdwijnt als dat 't is opgelegd.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 16:47:42 #277
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_35915351
quote:

[..]

ZIjn er eingelijk ook voorbeelden waar er wel een succesvol democratisch bestuur tot stand is gekomen in een kunstmatig gevormd land. Ongeveer geheel afrika en het grootste gedeelte van het middenoosten is nogal willekeurig door de westerse wereld in mooie stukjes verdeeld.
Tja, dat is wel vaker het geval geweest. Amerikanen die de Europese rotzooi mogen proberen op te ruimen.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  vrijdag 10 maart 2006 @ 17:31:39 #278
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35916706
in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_35917181
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:47 schreef klez het volgende:

Tja, dat is wel vaker het geval geweest. Amerikanen die de Europese rotzooi mogen proberen op te ruimen.
Ow al die communisten en ander linkse rakkers waar men zich mee moest bemoeien is allemaal europees ontsprongen gedachten goed.

Volgens mij is nog altijd een groot gedeelte van het middenoosten verdeeld door de volkenbond, en hebben toch wat meer dan alleen de westerse landen hieraan deelgenomen. Helemaal triest trouwens als je naar de geschiedenis van de volkenbond keek dat de aanzet tot de oprichting vanuit amerika afkomstig was, maar ze zelf toch maar niet deelnamen hieraan.

Maar nogmaals de vraag hoeveel echt werkende democratieen kennen we in door de westerse wereld verdeelde landen?
pi_35917600
Zuid-afrika?
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:09:48 #281
70154 klez
pi_35919257
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 17:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ow al die communisten en ander linkse rakkers waar men zich mee moest bemoeien is allemaal europees ontsprongen gedachten goed.

Volgens mij is nog altijd een groot gedeelte van het middenoosten verdeeld door de volkenbond, en hebben toch wat meer dan alleen de westerse landen hieraan deelgenomen. Helemaal triest trouwens als je naar de geschiedenis van de volkenbond keek dat de aanzet tot de oprichting vanuit amerika afkomstig was, maar ze zelf toch maar niet deelnamen hieraan.

Maar nogmaals de vraag hoeveel echt werkende democratieen kennen we in door de westerse wereld verdeelde landen?
Duitsland. Israel. Heel Zuid-Amerika (afhankelijk van wat je onder een "werkende democratie" verstaat natuurlijk ). Afghanistan. Irak. Jordanie. Australie. Nieuw Zeeland.
quote:
According to Freedom House's latest annual global survey of freedom,
Freedom in the World 2003, of the 48 countries in Sub-Saharan Africa, 18
countries are considered to be electoral democracies. However, only 11 received the highest rating of "Free," and are considered to respect the full panoply of political rights and civil liberties.
Zoek zelf ff uit welke 11 dat dan zijn...
  vrijdag 10 maart 2006 @ 19:21:46 #282
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_35919656
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:09 schreef klez het volgende:

[..]

Duitsland. Israel. Heel Zuid-Amerika (afhankelijk van wat je onder een "werkende democratie" verstaat natuurlijk ). Afghanistan. Irak. Jordanie. Australie. Nieuw Zeeland.
[..]

Zoek zelf ff uit welke 11 dat dan zijn...
Irak, Zuid-Afrika, Jordanie en Afganistan lijken mij volkomen niet plausibel om voor een 'werkende democratie' in aamerking te komen
Era Vulgaris
pi_35920354
...en australie en nieuw-zeeland zijn geen 'opgelegde' democratie-en, maar kolonies; duitsland was al een democratie voor de 2e wereldoorlog; Israel is een samenraapsel van kolonisten en vluchtelingen uit democratische landen.

Kortom, alleen zuid-amerika komt in de buurt.
pi_35920604
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:44 schreef joshus_cat het volgende:
...en australie en nieuw-zeeland zijn geen 'opgelegde' democratie-en, maar kolonies; duitsland was al een democratie voor de 2e wereldoorlog; Israel is een samenraapsel van kolonisten en vluchtelingen uit democratische landen.

Kortom, alleen zuid-amerika komt in de buurt.
Hoeveel inheemse bevolking was er nog over in zuidamerika, of is het toevallig dat men daar spaans en portugees praat.
pi_35920885
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoeveel inheemse bevolking was er nog over in zuidamerika, of is het toevallig dat men daar spaans en portugees praat.
Oftewel, klez, verzin eens betere voorbeelden!
  vrijdag 10 maart 2006 @ 20:02:47 #286
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35920970
quote:

[..]

geen toeval, intelligent design
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_35921224
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 17:48 schreef Basp1 het volgende:

hele grote: India sinds de onafhankelijkheid redelijk stabiel, Indonesie na heel lange tijd dictatuur
  vrijdag 10 maart 2006 @ 20:42:43 #288
70154 klez
pi_35922137
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 19:21 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Irak, Zuid-Afrika, Jordanie en Afganistan lijken mij volkomen niet plausibel om voor een 'werkende democratie' in aamerking te komen
Jou niet maar mij wel. Zeker vergeleken met de landen in de omgeving die minder westerse bemoeienis hebben gekend.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 20:44:23 #289
70154 klez
pi_35922192
quote:

[..]

Wat is inheems?
Dat noemde je niet als criterium...
pi_35922446
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 20:10 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

hele grote: India sinds de onafhankelijkheid redelijk stabiel, Indonesie na heel lange tijd dictatuur
goede voorbeelden.
pi_35938838
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:36 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

'dat alles naar beneden valt wil niet zeggen dat het niet mogelijk is dat iets omhoog valt, dus waarom spring je niet van een viaduct af?'
[..]

Je komt eerder over als een dom pubertje. Ach, die moeten er ook zijn.
pubertje ???, laat me aub niet lachen

trouwens , je begon zelf over bekrompen
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
  zaterdag 11 maart 2006 @ 18:26:19 #292
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_35945978
quote:

[..]

België.
pi_35946877
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 20:42 schreef klez het volgende:

[..]

Jou niet maar mij wel. Zeker vergeleken met de landen in de omgeving die minder westerse bemoeienis hebben gekend.
afghanistan zal de eerste 50 jaar geen democratie zijn zoals wij die bedoelen hoor.
Yeah baby Yeah!
  zaterdag 11 maart 2006 @ 18:57:31 #294
70154 klez
pi_35947062
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:51 schreef Elgigante het volgende:

[..]

afghanistan zal de eerste 50 jaar geen democratie zijn zoals wij die bedoelen hoor.
Waarom niet? Corruptie, geweld, analfabetisme etc. hoef je er niet bij te betrekken vind ik. Volgens VN waarnemers waren de verkiezingen "betrekkelijk" goed verlopen, begreep ik.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 21:00:26 #295
128580 eL.
Je m'appelcastel
pi_35951240
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:57 schreef klez het volgende:
Waarom niet? Corruptie, geweld, analfabetisme etc. hoef je er niet bij te betrekken vind ik. Volgens VN waarnemers waren de verkiezingen "betrekkelijk" goed verlopen, begreep ik.
Omdat de machtverhoudingen al eeuwenlang door krijgsheren worden bepaald, die niets met democratie te maken hebben, meer met traditie en vastliggende verhoudingen.

Maar goed, Iran was het hè ? Een grote ballentent, vol met risico's. Maar het idee van de olie-euro vind ik interessant, ik meen dat Indonesië er over heeft nagedacht ergens begin jaren '00 en er ook gezeik mee kreeg, even zoeken of ik daar nog iets over kan vinden. De dollar zal er zeker onder te lijden krijgen en het feit dat de VS de achterliggende cijfers (de M3-gegevens) gaat achterhouden spreekt natuurlijk gewoon boekdelen.
  zondag 12 maart 2006 @ 10:08:52 #296
132003 huupia34
veritas!!!
pi_35961040
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 21:00 schreef eL. het volgende:

[..]

Omdat de machtverhoudingen al eeuwenlang door krijgsheren worden bepaald, die niets met democratie te maken hebben, meer met traditie en vastliggende verhoudingen.

Maar goed, Iran was het hè ? Een grote ballentent, vol met risico's. Maar het idee van de olie-euro vind ik interessant, ik meen dat Indonesië er over heeft nagedacht ergens begin jaren '00 en er ook gezeik mee kreeg, even zoeken of ik daar nog iets over kan vinden. De dollar zal er zeker onder te lijden krijgen en het feit dat de VS de achterliggende cijfers (de M3-gegevens) gaat achterhouden spreekt natuurlijk gewoon boekdelen.
20 maart zal de beurs opengaan, ik ben benieuwd of ze dat halen
als het aan de bende van 4 (bush,cheney,rice,rumsfeld) ligt niet denk ik
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_35962000
quote:
Op zondag 12 maart 2006 10:08 schreef huupia34 het volgende:

[..]

20 maart zal de beurs opengaan, ik ben benieuwd of ze dat halen
als het aan de bende van 4 (bush,cheney,rice,rumsfeld) ligt niet denk ik
dus?!

je verwacht binnen een week een attack?
Life sucks
  zondag 12 maart 2006 @ 12:17:33 #298
132003 huupia34
veritas!!!
pi_35962287
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:07 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

dus?!

je verwacht binnen een week een attack?
ik hoop dat er helemaal geen attack komt, maar de druk wordt nu al zwaar opgevoerd door de Vs
dus de kans is aanwezig dat we deze maand een aanval krijgen.
misschien niet voor 20 maart
Benjamin Franklin
pi_35962550
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:17 schreef huupia34 het volgende:

[..]

ik hoop dat er helemaal geen attack komt, maar de druk wordt nu al zwaar opgevoerd door de Vs
dus de kans is aanwezig dat we deze maand een aanval krijgen.
misschien niet voor 20 maart
Wordt dat net zo'n topicreeks als 'koude winter verwacht'?
pi_35962570
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:27 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Wordt dat net zo'n topicreeks als 'koude winter verwacht'?
uiteindelijk kregen we een maart een gruwelijk koude winter
Life sucks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')