Ik moet ook zeggen dat ik het er best moeilijk mee had, af en toe kan ik het wel van de daken schreeuwen hoorquote:Op woensdag 22 februari 2006 13:05 schreef bixister het volgende:
dat was voor mij een van de redenen om 't maar niet te willen weten, ik zou 't ook vreselijk moeilijk vinden om zo'n geheim te bewaren.
Aaahhh Girly doe es niet zo flauwquote:Op woensdag 22 februari 2006 13:00 schreef Girly het volgende:
Wij weten het ook al wat het wordt, en ik vind juist leuk als iedereen gaat gissen, ik maak er zelf ook continu grapjes over en opmerkingen , zo krijgen ze helemaal geen hoogte ervanen iedereen blijft verschillende gedachtes hebben, echt heel grappig
Ze moeten nog maar even geduld hebben![]()
Gaan wij wel doen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:58 schreef ik80 het volgende:
vlak voor mijn verjaardag heb ik mijn eerste afspraak bij de v.k
ik moest nadenken over of ik testen wilde laten doen of er iets zou zijn met het kindje,
hebben jullie dit laten doen?
quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:04 schreef PPL het volgende:
Medische historie, Familie Historie, Leeftijd..
Wij kregen bij de eerste echo een foldertje mee over de nekplooimeting die je kon laten doen, met (zeer schokkende) cijfers over hoeveel kans je op elke leeftijd had om een kindje met down-syndroom te krijgen. Wij hebben er bewust voor gekozen deze test niet te doen omdat we het toch niet over ons hart zouden kunnen krijgen om het weg te laten halen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:58 schreef ik80 het volgende:
vlak voor mijn verjaardag heb ik mijn eerste afspraak bij de v.k
ik moest nadenken over of ik testen wilde laten doen of er iets zou zijn met het kindje,
hebben jullie dit laten doen?
Dat gevoel hebben wij ook een beetje.. go with the flow.. het gaat zoals het gaat. We doen dan ook geen echo of punctie ( laatste is ook niet nodig , ik val niet in die 'risicogroep')quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:15 schreef Moonah het volgende:
Nah, toevallig had ik het gisteren met mijn lief over testen.
Vandaag heb ik me wat grondiger ingelezen. Ik val qua leeftijd (en ik geloof ook qua familiegeschiedenis) in een risicogroep. Maar mijn hemel, ik werd echt zo ontzettend misselijk toen ik las over vruchtwaterpunctie en vlokkentest. Ik viel echt bijna flauw.
Het staat me op een of andere manier tegen. Mss heel naïef, maar mijn kindje is welkom, hoe dan ook. Ik geloof dat wat er op mijn pad komt goed zal zijn zoals het is.
Yuk, het liefst steek ik gewoon mijn kop in het zand wat dit soort keuzes betreft.
Yep, weet ik, dankje.quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:57 schreef sjak het volgende:
Moonah, je kunt kiezen voor een combinatieties, dat is een bloedonderzoek en de nekplooimeting (NTmeting). Daaruit komt een kansberekening.
Oei , dat is niet zo mooi nieuws, wat een stressgedoequote:Op woensdag 22 februari 2006 20:10 schreef Tamea het volgende:
Wij hebben hier niets laten testen tijdens de zwangerschap. Ik val niet in risicogroepen voor wat dan ook, dus we hebben er ook niet lang over nagedacht. Wel hebben we van tevoren (al in 2004) laten uitzoeken of mijn vriend drager is van CF (zit bij hem in de familie) en toen hij positief bleek of ik ook drager ben. Dat laatste bleek gelukkig niet het geval te zijn.
* Tamea baalt trouwens ontzettend![]()
We hadden ons ingeschreven voor de kinderopvang van het bedrijf waar mijn vriend voor werkt, meteen al bij 3 maanden zwangerschap. En omdat ze daar toen zeiden dat het zeker zou lukken, hebben we nergens anders ingeschreven. Nu ging ik dus vandaag weer bellen om te vragen hoe het ermee stond en nu kreeg ik doodleuk te horen dat we vrijwel zeker niet vanaf 1 augustus terecht kunnen, er waren allemaal 2e kinderen tussen gekomen o.i.d.![]()
Dat wordt dus hals over kop bij andere creches inschrijven en hopen dat het nog goed komt, al zou ik nu even niet weten hoe dat nog gaat lukken.
ooohquote:Op donderdag 23 februari 2006 08:49 schreef Belana het volgende:
Of ik het red tot aan mijn verlof weet ik niet. Mijn chef doet daar vrij bot over, zo van: dan kan je man je toch weg brengen? Maar dat kan natuurlijk niet en bovendien, wat niet gaat, gaat niet! Ik zal het zo lang mogelijk vol houden, ook omdat de tijd dan sneller gaat, maar ik moet nog 3 maanden werken en ik geloof niet dat dat gaat lukken.
Geen klaagzang hoor, ik voel me verder echt wel goed, maar mijn lijf gaat steeds minder soepel mee, that's all![]()
Nou heel verhaalbladiebladiebla
Wij wilden een nekplooimeting laten doen, ook al zitten/zaten we niet in een risicogroep. Door raar gedrag van de (volgens mij zwaar gelovige) echoscopiste ging dat uiteindelijk niet door. Later hebben we nog wel een uitgebreide echo gehad waar ze wel diverse zaken bekeken heben op mijn verzoek.quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:08 schreef lcicle het volgende:
Wij hebben geen 'extra onderzoeken' laten doen om de gezondheid van het kindje te controleren. We zitten niet in een risicogroep.
Mijn man en ik hebben er wel over nagedacht.. heel even.. Maar wij zouden gewoon echt niet weten wat we zouden doen als we in het begin van de zwangerschap er achter kwamen dat het kindje niet gezond zou zijn. Voor een besluit 'houden of niet' wilden we niet komen staan. 100% zekerheid dat een kindje gezond is kun je nooit krijgen, zelfs niet met alle mogelijke onderzoeken. Wat in mijn buik groeit is óns kindje, waar we voor willen zorgen..
quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:21 schreef Oversight het volgende:
Mirage is bevallen
Aiden Douglas Adams
Nou, volgens mij is het bloeden nu toch echt gestopt, en verder is er eigenlijk niets aan de hand. Daarbij komt dat ik afgelopen maandag net een echo gehad heb m.b.t. de ligging van de placenta en dat was ver genoeg bij de uitgang vandaan. Maar wat me het meest gerust stelt is dat ik Ukkie om de haverklap voel, die is lekker actief.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:05 schreef Sugar het volgende:
Sorry dat ik het zeg, mammietje, want wil je niet bang maken, maar ik zou er toch meer mee doen. Tenminste, als het bloeden nog niet écht gestopt is. En anders misschien ook. Ik vind het een beetje gek dat de vlos zo aan de telefoon beoordeelt wat het is.Ik zou denk ik echt vragen of je langs mag komen voor een extra controle. Of een echo, maar goed, da's dan het tweede plan.
Sterkte ermee!
gefeliciteerd met Aidenquote:Op donderdag 23 februari 2006 11:23 schreef Brighteyes het volgende:
Vers uit het mod topic:
[..]Gefeliciteerd jullie beiden!
Mee eens. Als blijkt uit de overige testen dat er weinig kans is op een kwalitatief leven dan zouden wij ook hebben besloten om het weg te halen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:00 schreef Sugar het volgende:
Een andere -zware- handicap wellicht wel, als de kansen op een kwalitatief leven voor het kind echt klein zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |