abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:03:49 #81
108648 cattie
lieve moeder
pi_35333448
Mammietje, bedankt voor de tip van cola tegen brandend maagzuur, die werkt prima bij mij! Ff een paar slokjes en het is zo goed als over.

Ik heb sinds gisteravond buikpijn, in de regio onder mijn navel. Ik denk dat het mijn buikspieren zijn, maar leuk is anders.

Wij willen niet weten wat het geslacht is, omdat we het leuk vinden om over te fantaseren enzo. Mijn buik is een verrassingsei, zoals iemand al toepasselijk opmerkte. En daarnaast zou ik het nooit voor me kunnen houden. Ik vind het al zo moeilijk om niet te zeggen welke namen we uitgezocht hebben!!
pi_35333731
Brr... ik vind Xanthes schoonzus niet zo leuk geloof ik... Wat een uitspraak en zeker kwetsend t.o.v. mensen die met moeite of geen kinderen kunnen krijgen.

Mooi zo Cattie... fijn dat je er van af bent! Ik had het ook maar gelezen hier! Zo zie je maar: zéér educatief forum hier!
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:23:43 #83
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_35334230
uitgerekende datum denk ik voorlopig 28 oktober.

Trouwens wanneer begonnen jullie echt te merken dat je buik bgeon te groeien?
(en ook je borsten)
wanneer kon je je garderobe vernieuwen?
pi_35336406
borsten al voordat ik wist dat ik zwanger was

buik weet ik eik niet meer :S
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:17:53 #85
108648 cattie
lieve moeder
pi_35336574
Borsten ook al heel snel (met 9 weken geloof ik al de eerste zwangerschapsbeha gekocht) en buik daar niet lang na, ergens in week 11 of 12 kon ik echt niet meer in mijn eigen broeken.
pi_35337259
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:23 schreef ik80 het volgende:
uitgerekende datum denk ik voorlopig 28 oktober.

Trouwens wanneer begonnen jullie echt te merken dat je buik bgeon te groeien?
(en ook je borsten)
Volgens mij is dat voor iedereen verschillend... Mijn bh's kon ik gelijk vervangen en ongeveer in de 9e week paste ik mijn broeken al niet meer. Ik was eerst redelijk plat en volgens mii zie je het dan eerder.
pi_35337426
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:11 schreef Mammietje het volgende:
Brr... ik vind Xanthes schoonzus niet zo leuk geloof ik... Wat een uitspraak en zeker kwetsend t.o.v. mensen die met moeite of geen kinderen kunnen krijgen.
Heb ondertussen geleerd hoe ik met dr om moet gaan en dat is zeer oppervlakkig. Dan gaat het prima .
Nou maar hopen dat ze op Isis haar verjaardag niet in de fotocamera hebben zitten neuzen (zwager maakte foto's) want er bleken nog foto's van de zwangerschaps test op te staan
En zij weten het nog niet...
pi_35337762
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:42 schreef Martineke het volgende:
ben het er niet mee eens :n bij maxim zagen we toch echt duidelijk dat het een jongen werd piemeltje en balzakje was vol in beeld. geen twijfel over mogelijk. en een beetje goede echoscopiste kan echt wel zien of het een navelstreng is of niet.
Volgens mn ma, die vroedvrouw is, is het met de apparatuur van tegenwoordig soms zelfs moeilijk om te omzeilen indien de ouders het niet wilen weten.
pi_35337957
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 14:02 schreef Misticle_lightning het volgende:
Hi allemaal,
Hey Misticle! Hoe gaat het inmiddels met je? Voel je je wat beter?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_35338542
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:23 schreef ik80 het volgende:
Je koopt er t.z.t. gewoon wat positiebroeken bij en wat strechie shirtjes. Je HELE garderobe kan je vervangen na de geboorte!
pi_35342660
Ik heb gewoon wat positiebroeken gekocht en wat hemdjes en lange truien/vesten. En ik draag ook nog heel veel van mijn gewone shirts, alleen dan met een hemdje eronder of vest erover.

Net mijn eerste zwangschapsgymles gehad. Gelukkig een docente die absoluut niet zweverig is, maar gewoon uitlegt wat er in je lichaam verandert en hoe je je houding het beste daaraan aan kan passen enzo.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 21:54:40 #92
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_35345381
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:12 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Je HELE garderobe kan je vervangen na de geboorte!
Dat is goed nieuws voor mijn vrouw.
Die is namenlijk dol op winkelen.

Maar goed, dat hebben bijna alle vrouwen...
Burnt to the core but not broken
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:32:36 #93
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_35346999
Ik denk ook dat mijn garderobe ná de zwangerschap vernieuwd moet worden, als ik nu naar die vetkussentjes op mijn heupen kijk , en dan naar mijn strakke spijkerbroeken....dan gaat dus dus éééécht niet meer lukken
Wéér een reden om kleren te kopen

Wij willen het geslacht liever ook niet weten .. het idee van een buik als'verassingsei'vind ik ook leuker, en spannender. Man wil het ook nog niet weten.

Verder heb ik nu al snel last van harde buiken op mijn werk, en eigenlijk ook al snel thuis als ik buk, of til.
Is het echt normaal als je er 2 of 3 hebt per dag?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:33:06 #94
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_35347016
Geloof me, na een geboorte sta je als vrouw gefrustreerd je hele garderobe aan te passen . Nix leuks aan
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:36:01 #95
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_35347173
Kan voor sommige vrouwen normaal zijn Nanalune. Ik had ze ook al heel snel (met 16 weken) en mijn gyn vertelde dat, zolang ze niet pijnlijk zijn en niet met regelmaat komen (als in; iedere 10 minuten) het niet erg is. Sommige vrouwen zijn er gewoon wat gevoeliger voor .
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:44:04 #96
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_35347595
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:36 schreef Leah het volgende:
Kan voor sommige vrouwen normaal zijn Nanalune. Ik had ze ook al heel snel (met 16 weken) en mijn gyn vertelde dat, zolang ze niet pijnlijk zijn en niet met regelmaat komen (als in; iedere 10 minuten) het niet erg is. Sommige vrouwen zijn er gewoon wat gevoeliger voor .
oke:) ze komen niet met regelmaat, gewoon rustiger aan doen.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:49:25 #97
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_35347837
Als je er echt gevoelig voor bent helpt rustiger aan doen ook niet Ik had er ook standaard 1 als ik geplast had, bv. heeft alles te maken met een baarmoeder die wat prikkelbaarder is.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:50:39 #98
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_35347900
En het is in dat geval ook helemaal niet erg hoor, maar dat kun je beter even met je VK/gyn overleggen.
  woensdag 22 februari 2006 @ 12:41:46 #99
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_35361511
ik denkkkkkkkkkkk dat ik een lekker ding in me heb kleintje ligt al heel de dag ergens tegenaan wat godsgruwelijk zeer doet. ik moet blijven zitten, als ik loop waggel ik ontzettend en voel een ontzettende druk daar benee ergens. poehoeeeee

vanmorgen wel lekker gezwommen met maxim, water was warrummm
pi_35361834
Wij willen ook niet weten of het een jongen of meisje is. Het is ons eerste kindje en we willen dat het een verrassing is bij de geboorte.
Mijn voorgevoel heeft vrij lang op zich laten wachten, maar sinds een paar weken denken mijn man en ik dat we een ** krijgen.

Nederland blijkt 1 van de weinige landen te zijn waar ouders zo 'krampachtig' doen over het geslacht van hun ongeboren kindje. In Spanje bijv. (ik heb een spaanse vriendin) is het de normaalste zaak van de wereld om voor de geboorte al geslacht + naam bekend te maken.

Ik respecteer ieders keuze in het al dan niet willen weten van het geslacht. Al vind ik het een beetje flauw om te roepen: wij weten het maar we zeggen het niet. Zeg dan niks

Leuk zijn ook de speculaties van de familie en vrienden! Bij ons is het heel opvallend dat ze in het begin geen idee hadden.. Toen dacht de meerderheid dat het een jongen zou worden en nu het einde in zicht komt hoor ik steeds vaker een meisje.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 22 februari 2006 @ 12:55:01 #101
11682 Moonah
Jolie femme
pi_35361962
Wij hebben het er gisteren toevallig over gehad. En wij zouden het geslacht van ons kindje wel willen weten.
Mijn lief omdat hij dan alvast een beetje kan 'wennen'. Hij is niet zo van de drastische veranderingen en als hij het geslacht al van tevoren weet is er iig al íets een beetje minder onbekend.
Ikzelf wil het wel weten omdat ik gewoon (altijd) heel nieuwsgierig ben!
pi_35362197
Wij weten het ook al wat het wordt, en ik vind juist leuk als iedereen gaat gissen, ik maak er zelf ook continu grapjes over en opmerkingen , zo krijgen ze helemaal geen hoogte ervan en iedereen blijft verschillende gedachtes hebben, echt heel grappig
Ze moeten nog maar even geduld hebben
  woensdag 22 februari 2006 @ 13:03:08 #103
11682 Moonah
Jolie femme
pi_35362255
Ik denk trouwens dat ik het gewoon zou vertellen als ik het zou weten.
Ik ben niet alleen heel nieuwsgierig, ik ben ook nog eens heel slecht in dergelijke geheimpjes bewaren. Ik wil alles altijd maar delen met hen die me lief zijn.
pi_35362325
dat was voor mij een van de redenen om 't maar niet te willen weten, ik zou 't ook vreselijk moeilijk vinden om zo'n geheim te bewaren.
pi_35362887
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:05 schreef bixister het volgende:
dat was voor mij een van de redenen om 't maar niet te willen weten, ik zou 't ook vreselijk moeilijk vinden om zo'n geheim te bewaren.
Ik moet ook zeggen dat ik het er best moeilijk mee had, af en toe kan ik het wel van de daken schreeuwen hoor , had ook verwacht eigenlijk dat ik/we het niet voor ons zou kunnen houden,maar tis ons aardig gelukt moet ik zeggen.
  woensdag 22 februari 2006 @ 13:24:20 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35362973
Ja precies. Ik zou dat dus echt niet voor me kunnen houden. Precies wat Moonah zegt. Ik ben dan zo enthousiast en dat wil ik graag delen met anderen.
pi_35363411
bij mijn 2e dochter wist ik van te voren dat eht een meisje zou zijn maar ik heb het toen niemand verteld. Dat vond ik vreselijk moeilijk.

als ik ooit nog een keer zwanger word (geen plannen daartoe) dan wil ik het weer weten, maar ik denk dat ik het dan iedereen al vertel......ik vind het dan gewoon te leuk om voor me te houden.
En ik denk dat dat voor mijn kinderen ook het leukste is. En voor de oudste zelfs beter....die kan slecht tegen onverwachte dingen en onzekerheden.
pi_35364492
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 13:00 schreef Girly het volgende:
Wij weten het ook al wat het wordt, en ik vind juist leuk als iedereen gaat gissen, ik maak er zelf ook continu grapjes over en opmerkingen , zo krijgen ze helemaal geen hoogte ervan en iedereen blijft verschillende gedachtes hebben, echt heel grappig
Ze moeten nog maar even geduld hebben
Aaahhh Girly doe es niet zo flauw

woensdag 22 februari 2006 @ 14:08:45 #109
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_35364564
op fok hadden we niets egzegd, een paar mensen wisten het en de familie en vriendne verder wisten het ook behalve mijn vader die wou het niet weten, des te groter was de verrassing dat hij een kleindochter kreeg na 2 kleinzoons!!
ik heb me een keer verluld tegen moussy was dat
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 22 februari 2006 @ 15:58:49 #110
141023 ik80
pi_35368256
vlak voor mijn verjaardag heb ik mijn eerste afspraak bij de v.k
ik moest nadenken over of ik testen wilde laten doen of er iets zou zijn met het kindje,
hebben jullie dit laten doen?
  woensdag 22 februari 2006 @ 16:04:48 #111
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_35368511
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 15:58 schreef ik80 het volgende:
ik moest nadenken over of ik testen wilde laten doen of er iets zou zijn met het kindje,
Gaan wij wel doen.
Bloed + NT meting.

Vraag jezelf eens af of je het wilt/nodig is.
Val je in een risico-groep, dan is het zeker verstandig (Medische historie, Familie Historie, Leeftijd)..
Mocht er geen medische noodzaak zijn (vanuit het behoren tot een risico groep) dan weet ik niet of de verzekering zo'n test altijd vergoed en dan zal je het zelf moeten betalen.

Vergeet overigens niet dat een test nooit 100% zekerheid biedt.
Het blijkt dat de combinatie Bloed/NT-meting een zekerheid van zo'n 95% biedt.

Bron: e.e.a. heb ik mij laten vertellen door de echoscopiste.
Burnt to the core but not broken
  woensdag 22 februari 2006 @ 16:11:49 #112
141023 ik80
pi_35368844
wanner behoor je tot een risicogroep?
pi_35368935
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 16:04 schreef PPL het volgende:
Medische historie, Familie Historie, Leeftijd..
pi_35369056
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 15:58 schreef ik80 het volgende:
Wij kregen bij de eerste echo een foldertje mee over de nekplooimeting die je kon laten doen, met (zeer schokkende) cijfers over hoeveel kans je op elke leeftijd had om een kindje met down-syndroom te krijgen. Wij hebben er bewust voor gekozen deze test niet te doen omdat we het toch niet over ons hart zouden kunnen krijgen om het weg te laten halen.
Wel wilde ik later een echo om zichtbare afwijkingen van tevoren te weten (eigenlijk om me 'in te kunnen lezen' als er wel iets mis zou kunnen zijn). Mijn man wilde dit eigenlijk niet. Uiteindelijk hebben we die toch laten maken met 28 weken (hoewel je met 20 weken meer kan zien.)
Het zijn zeer persoonlijke afwegingen die je moet maken. Wil je het van tevoren weten of er iets mis is met je kindje en zoja, zou je iets met deze informatie doen.
  woensdag 22 februari 2006 @ 16:19:01 #115
141023 ik80
pi_35369200
hmm syndroom van down komt in onze familie niet voor.
wel heeft mijn moeder enkele miskramen gehad. ik weet niet of ik het daarvoor zou laten doen.
kunnen ze ook open ruggetje zien?
pi_35369952
De kans op een kindje met syndroom van down loopt (schrikbarend) op naarmate je ouder bent, ik80, dit is niet zozeer erfelijk. En als je in 1980 geboren bent, heb je er dus niet zoveel kans op. Miskramen zijn -voor zover ik weet- ook niet erfelijk; de afwijkingen bij het kindje die zorgen voor een miskraam mogelijk wel.
Een open ruggetje kunnen ze bij een echo zien. Ik weet niet of dat bij de 10-12 weken echo al te zien is, bij een latere echo zeker.

Heeft de VK het er ook over gehad welke testen ze bedoelde eigenlijk?
  woensdag 22 februari 2006 @ 16:37:17 #117
108648 cattie
lieve moeder
pi_35370009
Een open ruggetje is te zien op de 20 weken echo. De combinatie test is vooral voor het syndroom van Down geloof ik. Wij hebben het niet laten doen, aangezien het enkel een kansberekening is en we helemaal geen verhoogd risico hebben. De test moet je trouwens zelf betalen als je geen verhoogd risico hebt.

Vanochtend zijn we weer op controle geweest. Bloeddruk was oke, 100/70 en het hartje klonk goed . Ik heb verteld over mijn harde buiken en buikpijn. Dat vond ze wel zorgelijk. Ik moet het nu rustig aan doen. Als het met rust niet minder wordt, als het erger wordt en als er een regelmaat in komt te zitten dan moet ik direct bellen, want dan gaan ze checken of ik weeenactiviteit heb ... Hmmm, ik maak me nu wel een beetje zorgen. Ze zal het vast goed bedoelen, maar geruststellend was het niet. Ik ga het dus maar eens heel rustig aan doen.
pi_35370616
Wij doen het ook en ik hoef hem niet zelf te betalen , zit bij mij in een DBC en die valt onder de basisverzekering.
Ik denk niet dat ik het kindje weg zou laten halen als er een verhoogde kans zou zijn , maar ik vind het wel fijn om me erop in te kunnen stellen.
pi_35371053
cattie, beter maar even extra voorzichtig aan doen inderdaad! enne had jij niet ook die extra echo voor de niertjes een dezer dagen?
  woensdag 22 februari 2006 @ 17:02:54 #120
108648 cattie
lieve moeder
pi_35371104
Eigenlijk zou ik die echo vandaag hebben, maar omdat mijn man dan niet mee kon heb ik hem verzet naar volgende week dinsdag. Een kleine week nog wachten dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')