abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:33:36 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35323014
Mooi, dan is het het iig voor 1 iemand een verassing dan!
pi_35323039
hihi
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:36:24 #53
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35323120
2 BE.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_35323173
Dutch, goede berichten
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:40:01 #55
24188 Belana
kloon van belana
pi_35323245
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 08:58 schreef Kbot2000 het volgende:
WHAHAHAHAHAHA... Go dutchie... hier zit nog zo'n muts die zo af en toe om de meest "onzinnige"dingen kan gaan huilen...
muts? wacht maar tot de baby geboren wordt, kan jij ook weer ff je tranen laten gaan
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 21 februari 2006 @ 12:45:18 #56
24188 Belana
kloon van belana
pi_35323399
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:26 schreef dutchie het volgende:

[..]

Ja of juist niet hè. Want dan heb je alles al.
Wij willen het niet weten en speculeren er druk op los. Vind ik ook leuk om bij anderen te doen. Lekker je boerenwijsheid erop los laten en dan zeggen: Jij krijgt een jongen/meisje.

Ben net terug van controle en ben opgelucht. 2x zelfs.
Geen eiwitten in de urine en bloeddruk was redelijk. Blijkt dat vrouwen die een eerdere zwangerschapsvergiftiging hebben gehad, de klachten vaak wel weer krijgen. Maar in mindere mate. Ze vond het heel normaal dat ik me zorgen maakte. Belangrijk is wel dat ik rust hou. (morgen huis vol verjaardagsvisite ) Dus ook tijdens de werkdagen. Daarom had ik ook al bij het uitnodigen voor mijn verjaardag gezegd dat ik echt even plat moet tussen de middag. Dus dat komt wel goed.

En....... kabouter ligt niet meer in stuit!! Heel raar, hier ben ik haast nog opgeluchter door dan het eerste. Nou maar hopen dat ie zo blijft liggen, want we zijn er nog lang niet. Lijkt me zo fijn om na de bevalling gewoon snel op te knappen. En lekker met beide kinderen kunnen tutten.

Dus ik zit hier even gelukkig te wezen.
Oe oe, wat krijgen wij denk je dutch?

Heej, lekker zo'n goeie controle en fijn dat beebje gedraaid is zeg! Laten we idd hopen dat ie zo blijft liggen
stormy waters...
sailin'
pi_35324044
Fijn dat alles goed is Dutchie! En ook al kan Ukkie nog 10 keer draaien, kan me goed voorstellen dat je opgelucht bent dat ie nu goed ligt! Gisteren op de echo bleek dat mijn Ukkie nu ook goed lag! Heb dus dezelfde opluchting! Dacht al dat ie gedraaid was vorig weekend; het was kermis in mijn buik! Dus nu mag ie indalen van mij! Gehgeh!
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:10:59 #58
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35324206
Fijn dat alles goed is dutchie..
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 12:40 schreef Belana het volgende:

[..]

muts? wacht maar tot de baby geboren wordt, kan jij ook weer ff je tranen laten gaan
Ja muts.. Dat mag jij zeggen als ik straks sta te janken met ons nieuwe kindje in mijn armen..
life is all about priorities
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:20:28 #59
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_35324545
O dear oorlog in huize Belana

Dutch fijn meid en dan ook nog heerlijk gedraaid de kabouter
Ook weer wat info weet ivm ooit een tweede
pi_35326110
Hi allemaal,

Nou heb ondertussen mijn 3e echo gehad, ben nu 15 weken, en mag morgen weer naar de vlos voor de intake en waarschijnlijk nog een echo.
De kleine is nu hard aan het groeien, en dat doet best wel zeer. Hebben ze me nooit verteld dat dat zo'n zeer kon doen zeg , de eerste broek past al niet meer, ben alleen nog steeds langzaam gewicht aan het verliezen. Volgens mij wordt ik gewoon van binnenuit opgevreten

Anyway, ik hoop dat ik morgen weer een echo krijg, het is fijn zo goed in de gaten gehouden te worden, de kleine was niet voldoende gegroeid bij de laatste dus ik ben benieuwd
mama van Myrddin
  dinsdag 21 februari 2006 @ 14:36:18 #61
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35327384
Belana en Kbot
En troost je Kbot, je bevindt je in goed gezelschap; het mannetje kreeg door de brok in zijn keel Léon zijn naam maar niet uitgesproken. Bleef iedere keer hangen bij de L om vervolgens weer vol te schieten.
Mannen..

En qua boerenwijsheid: Mmmm... eens even denken hoor. Ik moet het vooral hebben van mijn 'blinde vermogens' nu natuurlijk, omdat ik je buik en je taille niet kan zien. Maar even afgaand op een theorie: Jongensmama's zijn baziger.....
Kbot staat te janken bij de geboorte, dus is een softie en heeft dus een bazige vrouw nodig, dus een jongen.
Maar de theorie die een vriendin en ik in elkaar gedraaid hebben vind ik beter:
Je hebt jongenspapa's en meisjespapa's. Net zoals je jongensmama's en meisjesmama's hebt. En die matchen over het algemeen met elkaar. Man bepaalt het geslacht. Ik vind jouw bijv. een typische jongensmama. No nonsens, no bull. Dus moet Kbot wel een jongenspapa zijn hè.
Dus jullie maken samen jochies.
(leen anders die pot zout bij het pendeltopic eens)
  dinsdag 21 februari 2006 @ 14:44:19 #62
8622 Kbot2000
Phreak on a leash
pi_35327690
Dutchie..
life is all about priorities
pi_35327840
Ik wil het geslacht wanneer ik zwanger ben denk ik nog niet weten, zou het er anders toch alleen maar HEEL moeilijk mee hebben om het voor me te houden, want ja dan zou ik het zeker weten alleen aan mijn moeder vertellen en verder eigenlijk aan niemand, maarja.. of ik dat dan voor me kan houden..
En het weten om dan meer kleertjes te kunnen kopen vind ik een beetje gek argument, maar zo heeft ieder zn mening bij het wel/niet weten.
Ookmn vriend vind het alleen maar leuk als het een verrassing zou blijven.
Maar ik denk gewoon zeker te weten dat hij alleen maar dochters maakt ik zie hem gewoon echt totaal niet voor me met een jongetje..
Hij heeft trouwens een broertje die een aantal jaren geleden vader werd, en daarvan wisten we ook al maaaaanden van tevoren het geslacht EN de naam
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_35327883
foutje
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  dinsdag 21 februari 2006 @ 15:02:15 #65
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_35328372
Vond mezelf toch altijd een jongensmama en had nooit gedacht dat ik staartjes, jurkjes en roze zo leuk zou gaan vinden
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:09:52 #66
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_35331067
ik wou (sorry wij) het geslacht weten omdat dat wel erg makkelijk is met kleertjes kopen e.d. en ook met de naam verzinnen kamertje is vrij unisex, was bij maxim ook.
de verrassing bij geboorte blijft toch wel groot, want hoe zal hij/zij eruit zien

vandaag ook controle gehad, en ook mijnduikelaartje lag vandaag keurig met koppie naar beneden, niet dat het mij een bal uitmaakt, kind word toch gehaald.
mijn buik was 29 cm, niet abnormaal groot. buikje van beebje is ook opgemeten en die was 21,4 cm, komt overeen met 26 weken. ik ben nu 24 weken en 2 dagen. zat nog niet aan de top van wat mag zeg maar, zat wel in de bovenste lijn van de curve wel groot maar nog niet TE groot dus.

ow en ks doen ze bij mij gewoon op het oude litteken.
pi_35331798
Ik denk dat het toch niet makkelijk is om te zwijgen eens je het weet...
pi_35331893
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:26 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik denk dat het toch niet makkelijk is om te zwijgen eens je het weet...
Wij willen het ook wel weten maar hebben tegen iedereen gezegd dat we het niet wilde weten. Kunnen ze er ook niet naar vragen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:33:57 #69
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35332171
Let er wel op dat de enige manier om 100 % zekerheid te krijgen over het geslacht alleen middels een vruchtwaterpunctie kan. Met een echo heb je nooit 100%.

Kbot, klopt het wat ik zeg? Vindt Belana wel verdacht stil nl. ineens.
pi_35332192
hehe Dutchie, wat een mooie verklaring!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_35332268
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:33 schreef dutchie het volgende:
Let er wel op dat de enige manier om 100 % zekerheid te krijgen over het geslacht alleen middels een vruchtwaterpunctie kan. Met een echo heb je nooit 100%.
Als ze een jongetje gezien hebben toch wel dacht ik?
pi_35332363
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:36 schreef Bass-Miss het volgende:
Als ze een jongetje gezien hebben toch wel dacht ik?
Kan ook de navelstreng zijn geweest...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_35332509
Dutchie vindt me bazig...

Maar die jongens- en meisjesmama's-theorie klopt naar mijn idee wel. Heb ook altijd geroepen dat ik een jongensmama was. Toch was ik bij Randy's zwangerschap OVERTUIGD dat ik een meissie zou krijgen! Niets was minder waar! Duzz... durf ik geen vermoedens meer uit te spreken! Toch zou ik een meissie ook wel heel erg leuk vinden.
Ach... in de 1e plaats willen we kinderen, op de 2e plaats hebben we ze het liefst gezond en het geslacht... is op de 3e plaats eigenlijk bijzaak dan toch?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:42:32 #74
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_35332536
ben het er niet mee eens :n bij maxim zagen we toch echt duidelijk dat het een jongen werd piemeltje en balzakje was vol in beeld. geen twijfel over mogelijk. en een beetje goede echoscopiste kan echt wel zien of het een navelstreng is of niet.
pi_35332639
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:42 schreef Martineke het volgende:
ben het er niet mee eens :n bij maxim zagen we toch echt duidelijk dat het een jongen werd piemeltje en balzakje was vol in beeld. geen twijfel over mogelijk. en een beetje goede echoscopiste kan echt wel zien of het een navelstreng is of niet.
Het verschilt natuurlijk ook per keer en situatie en apparatuur, etc. Als het kindje niet in de goede houding ligt is het al een stuk moeilijker.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:47:33 #76
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35332776
Mammietje, ik ben zelf ook een bazige vrouw volgens die theorie hoor.

Martineke, dat kan. Maar officieel is het dus wel zo dat er alleen bij een vruchtwaterpunctie die 100% zekerheid gegeven kan worden. Bij een echo ligt die kans trouwens wel hoger bij een jongentje dan bij een meisje. Dat kunnen ze met meer zekerheid zeggen.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:54:40 #77
24188 Belana
kloon van belana
pi_35333048
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:33 schreef dutchie het volgende:

Kbot, klopt het wat ik zeg? Vindt Belana wel verdacht stil nl. ineens.
ik was op verjaardags visite
Kbot heeft iig al 2 jongetjes gemaakt en de vorige keer noemde iedereen mij al een jongetjesmama. Maar volgens de pendel wordt het een meisje en volgens de chinese horoscoop oid ook. kwa buik... alles naar voren tot op heden en ik heb nog redelijk taille

Maar met jouw theorie krijg jij ook een jongetje dutch
stormy waters...
sailin'
pi_35333101
Over jongens en meisjes mama's ken ik nog wel een verhaal
Schoonzus was zwanger en zei dat ze ten vurigste hoopte dat het een jongen werd , want ze hield niet van meisjes en zou er ook nooit van kunnen houden.
Ik had het wel ontzettend moeilijk met die opmerking waren toen al 6 jaar bezig om zwanger te worden en het lukte bij ons dus niet. Gelukkig voor hun was het ook een jongen.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:58:58 #79
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_35333230
Xanthe, dat vind ik ook altijd zo link als mensen zoiets roepen. Stel dat het toch anders uitpakt, loopt zo'n kind voor altijd met een kruisje op d'r voorhoofd. En het komt idd ook erg verwend over.

Belana, terwijl ik juist zo'n zin heb in roze en bloemetjes en K3 enzo.
E.T. gaat ook weer voor een jochie bij mij. Nou, dan maak ik er gewoon de jongste draqqueen ter wereld van.
pi_35333350
Ze had uit een eerder huwelijk ook al een zoon. En mijn zwager een dochter.
Die dochter komt niet graag meer bij de vader en stiefmoeder , door het voorgaande verhaal snap je meteen waarom... een soort van assepoesterverhaal
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:03:49 #81
108648 cattie
lieve moeder
pi_35333448
Mammietje, bedankt voor de tip van cola tegen brandend maagzuur, die werkt prima bij mij! Ff een paar slokjes en het is zo goed als over.

Ik heb sinds gisteravond buikpijn, in de regio onder mijn navel. Ik denk dat het mijn buikspieren zijn, maar leuk is anders.

Wij willen niet weten wat het geslacht is, omdat we het leuk vinden om over te fantaseren enzo. Mijn buik is een verrassingsei, zoals iemand al toepasselijk opmerkte. En daarnaast zou ik het nooit voor me kunnen houden. Ik vind het al zo moeilijk om niet te zeggen welke namen we uitgezocht hebben!!
pi_35333731
Brr... ik vind Xanthes schoonzus niet zo leuk geloof ik... Wat een uitspraak en zeker kwetsend t.o.v. mensen die met moeite of geen kinderen kunnen krijgen.

Mooi zo Cattie... fijn dat je er van af bent! Ik had het ook maar gelezen hier! Zo zie je maar: zéér educatief forum hier!
  dinsdag 21 februari 2006 @ 17:23:43 #83
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_35334230
uitgerekende datum denk ik voorlopig 28 oktober.

Trouwens wanneer begonnen jullie echt te merken dat je buik bgeon te groeien?
(en ook je borsten)
wanneer kon je je garderobe vernieuwen?
pi_35336406
borsten al voordat ik wist dat ik zwanger was

buik weet ik eik niet meer :S
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 21 februari 2006 @ 18:17:53 #85
108648 cattie
lieve moeder
pi_35336574
Borsten ook al heel snel (met 9 weken geloof ik al de eerste zwangerschapsbeha gekocht) en buik daar niet lang na, ergens in week 11 of 12 kon ik echt niet meer in mijn eigen broeken.
pi_35337259
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:23 schreef ik80 het volgende:
uitgerekende datum denk ik voorlopig 28 oktober.

Trouwens wanneer begonnen jullie echt te merken dat je buik bgeon te groeien?
(en ook je borsten)
Volgens mij is dat voor iedereen verschillend... Mijn bh's kon ik gelijk vervangen en ongeveer in de 9e week paste ik mijn broeken al niet meer. Ik was eerst redelijk plat en volgens mii zie je het dan eerder.
pi_35337426
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:11 schreef Mammietje het volgende:
Brr... ik vind Xanthes schoonzus niet zo leuk geloof ik... Wat een uitspraak en zeker kwetsend t.o.v. mensen die met moeite of geen kinderen kunnen krijgen.
Heb ondertussen geleerd hoe ik met dr om moet gaan en dat is zeer oppervlakkig. Dan gaat het prima .
Nou maar hopen dat ze op Isis haar verjaardag niet in de fotocamera hebben zitten neuzen (zwager maakte foto's) want er bleken nog foto's van de zwangerschaps test op te staan
En zij weten het nog niet...
pi_35337762
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:42 schreef Martineke het volgende:
Volgens mn ma, die vroedvrouw is, is het met de apparatuur van tegenwoordig soms zelfs moeilijk om te omzeilen indien de ouders het niet wilen weten.
pi_35337957
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 14:02 schreef Misticle_lightning het volgende:
Hi allemaal,
Hey Misticle! Hoe gaat het inmiddels met je? Voel je je wat beter?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_35338542
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 17:23 schreef ik80 het volgende:
Je koopt er t.z.t. gewoon wat positiebroeken bij en wat strechie shirtjes. Je HELE garderobe kan je vervangen na de geboorte!
pi_35342660
Ik heb gewoon wat positiebroeken gekocht en wat hemdjes en lange truien/vesten. En ik draag ook nog heel veel van mijn gewone shirts, alleen dan met een hemdje eronder of vest erover.

Net mijn eerste zwangschapsgymles gehad. Gelukkig een docente die absoluut niet zweverig is, maar gewoon uitlegt wat er in je lichaam verandert en hoe je je houding het beste daaraan aan kan passen enzo.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 21:54:40 #92
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_35345381
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 19:12 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Je HELE garderobe kan je vervangen na de geboorte!
Dat is goed nieuws voor mijn vrouw.
Die is namenlijk dol op winkelen.

Maar goed, dat hebben bijna alle vrouwen...
Burnt to the core but not broken
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:32:36 #93
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_35346999
Ik denk ook dat mijn garderobe ná de zwangerschap vernieuwd moet worden, als ik nu naar die vetkussentjes op mijn heupen kijk , en dan naar mijn strakke spijkerbroeken....dan gaat dus dus éééécht niet meer lukken
Wéér een reden om kleren te kopen

Wij willen het geslacht liever ook niet weten .. het idee van een buik als'verassingsei'vind ik ook leuker, en spannender. Man wil het ook nog niet weten.

Verder heb ik nu al snel last van harde buiken op mijn werk, en eigenlijk ook al snel thuis als ik buk, of til.
Is het echt normaal als je er 2 of 3 hebt per dag?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:33:06 #94
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_35347016
Geloof me, na een geboorte sta je als vrouw gefrustreerd je hele garderobe aan te passen . Nix leuks aan
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:36:01 #95
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_35347173
Kan voor sommige vrouwen normaal zijn Nanalune. Ik had ze ook al heel snel (met 16 weken) en mijn gyn vertelde dat, zolang ze niet pijnlijk zijn en niet met regelmaat komen (als in; iedere 10 minuten) het niet erg is. Sommige vrouwen zijn er gewoon wat gevoeliger voor .
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:44:04 #96
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_35347595
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:36 schreef Leah het volgende:
Kan voor sommige vrouwen normaal zijn Nanalune. Ik had ze ook al heel snel (met 16 weken) en mijn gyn vertelde dat, zolang ze niet pijnlijk zijn en niet met regelmaat komen (als in; iedere 10 minuten) het niet erg is. Sommige vrouwen zijn er gewoon wat gevoeliger voor .
oke:) ze komen niet met regelmaat, gewoon rustiger aan doen.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:49:25 #97
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_35347837
Als je er echt gevoelig voor bent helpt rustiger aan doen ook niet Ik had er ook standaard 1 als ik geplast had, bv. heeft alles te maken met een baarmoeder die wat prikkelbaarder is.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:50:39 #98
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_35347900
En het is in dat geval ook helemaal niet erg hoor, maar dat kun je beter even met je VK/gyn overleggen.
  woensdag 22 februari 2006 @ 12:41:46 #99
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_35361511
ik denkkkkkkkkkkk dat ik een lekker ding in me heb kleintje ligt al heel de dag ergens tegenaan wat godsgruwelijk zeer doet. ik moet blijven zitten, als ik loop waggel ik ontzettend en voel een ontzettende druk daar benee ergens. poehoeeeee

vanmorgen wel lekker gezwommen met maxim, water was warrummm
pi_35361834
Wij willen ook niet weten of het een jongen of meisje is. Het is ons eerste kindje en we willen dat het een verrassing is bij de geboorte.
Mijn voorgevoel heeft vrij lang op zich laten wachten, maar sinds een paar weken denken mijn man en ik dat we een ** krijgen.

Nederland blijkt 1 van de weinige landen te zijn waar ouders zo 'krampachtig' doen over het geslacht van hun ongeboren kindje. In Spanje bijv. (ik heb een spaanse vriendin) is het de normaalste zaak van de wereld om voor de geboorte al geslacht + naam bekend te maken.

Ik respecteer ieders keuze in het al dan niet willen weten van het geslacht. Al vind ik het een beetje flauw om te roepen: wij weten het maar we zeggen het niet. Zeg dan niks

Leuk zijn ook de speculaties van de familie en vrienden! Bij ons is het heel opvallend dat ze in het begin geen idee hadden.. Toen dacht de meerderheid dat het een jongen zou worden en nu het einde in zicht komt hoor ik steeds vaker een meisje.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')